Τι συμβαίνει με τις κλοπές ποδηλάτων;

Εκδότης: 
Εφημερίδα Των Συντακτών

Τα τελευταία 5-6 χρόνια οι κλοπές ποδηλάτων έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο, χωρίς διάκριση ακριβών και φθηνών. Σχεδόν κάθε ποδηλάτης, ο ίδιος ή κοντινά του πρόσωπα, έχει χάσει ένα ή και περισσότερα ποδήλατα. Το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό στην Αθήνα, ιδίως γύρω από τους σταθμούς του μετρό, αλλά και στην Αττική γενικότερα. 

Το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο από την αξία των ποδηλάτων, συχνά δυσβάστακτη κι αυτή για αρκετούς σε συνθήκες κρίσης. Η γενίκευση των κλοπών λειτουργεί ως ισχυρό αντικίνητρο για τη χρήση του ποδηλάτου, με σοβαρό κόστος για το περιβάλλον της πόλης και τη δημόσια υγεία:

εξαιρέσουμε όσους διαθέτουν μεγάλη τόλμη και αποφασιστικότητα, ο ποδηλάτης είτε αποθαρρύνεται να ξαναγοράσει ποδήλατο είτε πιέζεται να το χρησιμοποιεί πια μόνο εκεί που θα μπορεί να το έχει διαρκώς δίπλα του. Και στις δύο περιπτώσεις δέχεται μια βίαιη παρέμβαση στην καθημερινότητά του. 

«Επαγγελματική» δράση και αδιάφορη αστυνομία

Η αδιαφορία της πολιτείας έχει κάνει την κλοπή εύκολη, ακίνδυνη και προσοδοφόρα: 

  • Τα εργαλεία κλοπής βρίσκονται νόμιμα στο εμπόριο. Για τους αγοραστές και κατόχους δεν γίνεται ούτε καταγραφή ή έλεγχοι.
  • Το ρίσκο σύλληψης είναι πρακτικά μηδενικό: στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΛΑΣ, καμιά από τις λιγοστές ανακοινώσεις εξιχνιάσεων δεν αφορά την Αθήνα.
  • Η διάθεση είναι εύκολη και εξασφαλισμένη: μάντρες μετάλλων, κυκλώματα κλεπταποδόχων, μέχρι και… εβδομαδιαίο παζάρι κλεμμένων σε τακτή μέρα.

Η κλοπή ποδηλάτων τείνει να αποκτά και χαρακτηριστικά «επαγγέλματος»:  1-2 κλοπές την ημέρα εξασφαλίζουν μηνιαίο εισόδημα γύρω  στις 2.000 ευρώ, αφορολόγητα.

Οι μαρτυρίες δε μιλούν πια για μετανάστες, Ρομά ή τοξικοεξαρτημένους, αλλά για Έλληνες γύρω στα 30, καλοντυμένους και ετοιμόλογους. Τέτοιοι «επαγγελματίες», που δρουν άφοβα ακόμη και μπροστά σε κόσμο, φαίνεται να υπάρχουν αρκετοί στην Αττική. 

Λιγότερο από 5% των κλοπών εκτιμάται ότι καταγγέλλονται στην αστυνομία, καθώς η διαδικασία είναι ατελέσφορη και αποθαρρυντική:

  • Καταγγελία γίνεται δεκτή μόνο εκεί όπου τυπικά υπάγεται το σημείο της κλοπής, ακόμη κι αν άλλο Αστυνομικό Τμήμα είναι πιο κοντά ή ανήκει εκεί η κατοικία του ποδηλάτη. Αντίγραφο καταγγελίας δίνεται μόνο με αίτηση (και νέα «επίσκεψη»).
  • Η αστυνομία δε ρωτά τον Αριθμό Πλαισίου του ποδηλάτου, ούτε τον αναρτά στο Διαδίκτυο για να δυσκολέψει πιθανούς κλεπταποδόχους. 
  • Ακόμη κι αν το ποδήλατο εγκαταλειφθεί και παραδοθεί,  ο κάτοχός του δεν θα το μάθει παρά μόνο αν τύχει να απευθυνθεί στο «σωστό» Τμήμα τη «σωστή» στιγμή. 
  • Παρόλο που οι περισσότερες εγκαταλείψεις γίνονται στο Δήμο Αθηναίων, η Δημοτική Αστυνομία έχει από χρόνια πάψει να συγκεντρώνει εγκαταλειμμένα ποδήλατα.  

Απίστευτες απαντήσεις στη Βουλή

Η ολική απουσία ενδιαφέροντος αποτυπώνεται ανάγλυφα και στις απαντήσεις των υπουργείων Εσωτερικών και Υποδομών σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση:  

  • Δεν δίνουν κανένα στατιστικό στοιχείο για καταγγελίες κλοπών ούτε για εξιχνιάσεις. 
  • Δεν αναφέρουν καμιά διαβούλευση με οργανώσεις ποδηλατών και καμιά ανταλλαγή καλών πρακτικών με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Δεν αναφέρουν το παραμικρό μέτρο κατά των κλεπταποδόχων.   
  • Επικαλούνται συμβουλές τους προς τους ποδηλάτες στο site της αστυνομίας, που όμως δεν βρίσκονται πουθενά. 
  • Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ προτείνει, ως διέξοδο για τον κίνδυνο κλοπής στους σταθμούς, τη… μεταφορά των ποδηλάτων με το μετρό. 
  • Κοινόχρηστα ποδήλατα, που κλέβονται δυσκολότερα καθώς δε μπορούν να πουληθούν, δε φαίνονται πουθενά στον ορίζοντα. 

Όλα όσα δεν γίνονται, μπορούν να αποτελέσουν στοιχεία μιας ουσιαστικής πολιτικής. Όμως στην Ελλάδα του 21ου αιώνα οι ποδηλάτες δεν αντιμετωπίζονται από την πολιτεία ως μέρος της λύσης, αλλά ως πολίτες Β’ κατηγορίας. Η επιδεικτική αδιαφορία για τις κλοπές ποδηλάτων, ελπίζω τουλάχιστον να μην υποδηλώνει ότι θεωρούνται «ανεκτή» διέξοδος για τη μικροεγκληματικότητα.

Αρθρογράφος: 
Γιάννης Παρασκευόπουλος
Ημερομηνία: 
Πέμπτη, 5 Οκτώβριος, 2017
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Ο αρθρογράφος ορμώμενος από πού άραγε ασχολήθηκε μ' ένα θέμα που μάλλον γραφικό είναι στα μάτια όλων, ημέτερων και υμέτερων;

Και ας με συμπαθήσει ο καθ' όλα αγαπητός airpeace, που έχω την τάση να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου, για να εγείρω κάποιο προβληματισμό, αλλά έχω μιαν απορία όχι μόνο με τα δικά του δημοσιεύματα τέτοιου τύπου, αλλά και με άλλων, που μπορεί να άπτονται διαφόρων θεμάτων εγχώριας και μη προέλευσης. Δεν γίνεται κανένας σχολιασμός απ' τους δημοσιεύοντες πάνω στα θέματα που διαχειρίζονται τα δημοσιεύματά τους. Τα παρουσιάζουν σκέτα κι απέριττα. 

Στην προκειμένη περίπτωση ποιά είναι η οπτική γωνία του airpeace δημοσιεύοντας το άρθρο αυτό περί κλοπών;

Εγώ λοιπόν θα είμαι αρκετά τολμηρή και θα εκτεθώ πάλι, όπως έκανα δέκα σχεδόν χρόνια πίσω σ' αυτό το φόρουμ.

Θεωρώ ότι η συνεισφορά των ποδηλατ-ισσ-ών στο θέμα των κλοπών είναι πενιχρή. Θεωρώ πως δεν επαρκεί η ενότητα περί ασφάλειας που υπάρχει στα θέματα  του φόρουμ, όχι γιατί δεν έχουμε κυκλώσει επαρκώς το θέμα, αλλά γιατί όσα έχουν ανταλλαχθεί εδώ δεν φτάνουν σ' όλους τους χρήστες ποδηλάτων. Δεν μπαίνουν όλοι στο φόρουμ. 

Έχουμε έναν άξονα δράσης μισερό. Καμιά καμπάνια δεν έχει διεξαχθεί σε σοβαρή όμως βάση. Στο φόρουμ παλιότερα υπήρχαν πολλές παθογένειες που σταδιακά τέθηκαν σε ύφεση. Λέω σε ύφεση γιατί δυστυχώς δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια...όπως για παράδειγμα νήματα που αναφέρονται στις τοποθεσίες των παζαριών, νήματα που ενημερώνουν για την ύπαρξη κλεμμένων με σαφή στοιχεία και περιοχή, που κατ' εξοχήν είναι στην καταραμμένη ζώνη πώλησης κλεμμένων...τι προτείνουν λοιπόν αυτά τα δημοσιεύματα εδώ; να σπεύσει το θύμα της κλοπής 1. μ' έναν αστυνομικό να πάρει πίσω το ποδήλατο, 2. να το πάρει με αυτοχειρία; 3. να το πάρει πληρώνοντας το αντίτιμό του, δηλαδή συμμετέχοντας στον κύκλο της κλοπής ποδηλάτων; 

Αγαπημένοι φίλοι, κατά τη γνώμη μου είμαστε οι τελευταίοι που πρέπει να μιλάμε ή να διαμαρτυρόμαστε για το θέμα κλοπή ποδηλάτων και την αντιμετώπισή του απ' την πολιτεία. Πώς απαιτούμε σεβασμό αν δεν τον αποδίδουμε εμείς οι ίδιοι στην ευρύτερη κοινότητα των χρηστών ποδηλάτου;

Αλήθεια πόσο καιρό έχει να λειτουργήσει το νήμα που τα θύματα κλοπής συμπληρώνουν μια φόρμα με τα στοιχεία και τις συνθήκες απώλειάς τους; Πού είναι εκείνα τα σπέρματα συζήτησης και ζύμωσης γύρω απ' την αντιμετώπιση της κλοπής;

Εξαλείφθηκαν οι κλοπές ή η αναγκαιότητα και η πραγματικότητα ξέρασαν κυριολεκτικά την επίσημη πρακτική της κοινότητας των ποδηλατ-ισσ-ών ΚΑΙ στο θέμα αυτό;

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

Στην Αγρια Δυση τους αλογοκλεφτες τους κρεμαγαν, no questions asked.

panoss
Απών/απούσα

Κι αν έκαναν λάθος και κρέμαγαν κάποιον αθώο; Τον αναίστεναν;

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

Τους κλέφτες τους έπιαναν επ αυτοφόρω, δεν υπηρχε περιπτωση λάθους.

Αν πιάσεις έναν τύπο καβάλα σε ξένο ποδήλατο-μηχανάκι-αυτοκίνητο-άλογο, δεν υπάρχει δικαιολογια, αυτα αποδεικνύονται εύκολα.

Η βεβαιότητα της τιμωρίας είναι το μόνο μέτρο πρόληψης.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

airpeace79 wrote:
Η διάθεση είναι εύκολη και εξασφαλισμένη: μάντρες μετάλλων, κυκλώματα κλεπταποδόχων, μέχρι και… εβδομαδιαίο παζάρι κλεμμένων σε τακτή μέρα.

Αυτό και μόνο αρκεί.
Τα υπόλοιπα είναι άχρητα όσο υπάρχει νανενόχλητο αυτό.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα
[quote=Royal Oak] 1. Δεν γίνεται κανένας σχολιασμός απ' τους δημοσιεύοντες πάνω στα θέματα που διαχειρίζονται τα δημοσιεύματά τους. Τα παρουσιάζουν σκέτα κι απέριττα. Στην προκειμένη περίπτωση ποιά είναι η οπτική γωνία του airpeace δημοσιεύοντας το άρθρο αυτό περί κλοπών; 2. Θεωρώ ότι η συνεισφορά των ποδηλατ-ισσ-ών στο θέμα των κλοπών είναι πενιχρή. Θεωρώ πως δεν επαρκεί η ενότητα περί ασφάλειας που υπάρχει στα θέματα  του φόρουμ, όχι γιατί δεν έχουμε κυκλώσει επαρκώς το θέμα, αλλά γιατί όσα έχουν ανταλλαχθεί εδώ δεν φτάνουν σ' όλους τους χρήστες ποδηλάτων. Δεν μπαίνουν όλοι στο φόρουμ. [/quote] ... δεν θέλω να κάνω τον δικηγόρο υπεράσπισης του φόρουμ ή του OP του συγκεκριμένου θρεντ.... Για το #1, δεν βλέπω κάτι περίεργο. Παρουσιάζεται ένα θέμα. Ας ενημερωθούν οι περισσότεροι, ας σχολιάσουν όσοι θέλουν ή όσοι έχουν να πουν κάτι (όπως εσύ καλή ώρα) Για το 2#, ναι ... κάπου νιώθω και εγώ ότι θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερες δράσεις, αλλά πάντα, όταν διαβάζω τέτοιο θέμα, το μυαλό μου πάει πρώτα και κύρια στο: "πέταλο / τρόπος και μέσα κλειδώματος". Πάντα. Πάντα. Το έχουμε γράψει, το έχουμε τονίσει, το έχουμε φωτογραφήσει, το έχουμε αναλύσει, το έχουμε ΖΑΛΙΣΕΙ. Κατά 99%, όσες κλοπές διαβάζουμε, δεν αναφέρουν την λέξη "πέταλο" ή κάτι σχετικό. ΟΚ, πολλές κλοπές που αναφέρονται, πλέον είναι στην κατηγορία "από αποθήκη / κλειστό χώρο κλπ". Εκεί όντως δεν "παίζει" (και δεν πρέπει να παίζει ρόλο) το πέταλο. Αλλά και πάλι, κάτι έχει γραφτεί περί αυτών. Προσωπικά, ......όταν κλέβονται ΙΧ / σπίτια / επιχειρήσεις / άνθρωποι (κυριολεκτικά και μεταφορικά), όσο και αν δηλώνω "ποδηλάτης", θα μου επιτρέψεις να κάνω ένα βήμα πίσω και να σκεφτώ.... ότι μάλλον μιλάμε για "οδοντογλυφίδες", μπροστά στα υπόλοιπα.... Γνώμη μου... Θα προτιμούσα η αστυνομία / η πολιτεία / οι αρχές να προστατεύει και να ερευνά και να αποτρέπει τα "υπόλοιπα" και ας αφήσει τα ποδήλατα για "μετά".... Δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να γίνει για να ενημερωθεί ένας ποδηλατης για το πως θα πρέπει να προστατέψει το ποδήλατό του. Κοινή λογική και ελάχιστη αναζήτηση. Δεν θέλει πολύ κόπο, η πληροφορία υπάρχει διάχυτη. Αν σε ενδιαφέρει κάτι, πιστεύω ότι θα φροντίσεις να ενημερωθείς. Ένας ενεργός ποδηλάτης, ειδικά στην Αθήνα, θεωρώ αδιανόητο να μην έχει ακούσει για τα δύο ποδληατικά fora που υπάρχουν. Όπως μπαίνει και γράφει "μου το κέψανε", θεωρώ ότι άλλο τόσο εύκολα μπορεί να μπει και να διαβάσει "τι να κάνεις για να μην στο κλέψουν". Το μόνο που μορώ να βρω ως αρνητικό, είναι η στάση των ποδηλατάδων που επιμένουν να πουλάνε αυτά τα καλώδια σπιραλ, με πάχος λίγο μεγαλύτερο από οικιακό τηλεφωνικό καλώδιο και αντίστοιχου επιπέδου ασφάλειας.
Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

 1. Γνώμη μου... Θα προτιμούσα η αστυνομία / η πολιτεία / οι αρχές να προστατεύει και να ερευνά και να αποτρέπει τα "υπόλοιπα" και ας αφήσει τα ποδήλατα για "μετά"....

2. Δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να γίνει για να ενημερωθεί ένας ποδηλατης για το πως θα πρέπει να προστατέψει το ποδήλατό του. Κοινή λογική και ελάχιστη αναζήτηση. Δεν θέλει πολύ κόπο, η πληροφορία υπάρχει διάχυτη σε ενδιαφέρει κάτι, πιστεύω ότι θα φροντίσεις να ενημερωθείς.

3. Ένας ενεργός ποδηλάτης, ειδικά στην Αθήνα, θεωρώ αδιανόητο να μην έχει ακούσει για τα δύο ποδληατικά fora που υπάρχουν. Όπως μπαίνει και γράφει "μου το κέψανε", θεωρώ ότι άλλο τόσο εύκολα μπορεί να μπει και να διαβάσει "τι να κάνεις για να μην στο κλέψουν".

4. Το μόνο που μορώ να βρω ως αρνητικό, είναι η στάση των ποδηλατάδων που επιμένουν να πουλάνε αυτά τα καλώδια σπιραλ, με πάχος λίγο μεγαλύτερο από οικιακό τηλεφωνικό καλώδιο και αντίστοιχου επιπέδου ασφάλειας.

αν κάποιος έχει την φιλοσοφία 1. έχει τελειώσει η οποιαδήποτε κουβέντα για το θέμα των κλοπών

στο 2. απαντώ πως αρκετά πίσω είχε υπάρξει μια ομάδα για τις κλοπές κι εκεί, στις λιγοστές συγκεντρώσεις της, είχαν συζητηθεί μια σειρά από ενέργειες, που όμως παρέμειναν στο στάδιο της ιδέας μόνο ...

στο 3. απαντώ πως δεν πρέπει να είμαστε κριτές ή γενικολόγοι όσων δεν χρησιμοποιούν κανένα απ' τα ποδηλατικά φόρουμ κι επειδή έτσι μπήκα κι εγώ σ' αυτό το φόρουμ, δηλαδή μετά απ' την κλοπή του πρώτου ποδηλάτου μου, ας αποδεχτούμε πως δεν κάθονται όλοι να ασχολούνται με την διαδικτυακή δικτύωση και τα αίτια είναι απροσδιόριστα αφού είναι αρκετά υποκειμενικά ...

στο 4. θα απαντήσω πως δεν μπορεί κανείς να απαιτήσει από εμπόρους να διαδώσουν φιλοσοφία και τρόπο χρήσης ... οι συνειδητοί, ποδηλάτες οι ίδιοι, έμποροι θα το κάνουν, αλλά κι εκεί δεν παρεμβαίνει η δεοντολογία χρήσης του ποδηλάτου κυρίαρχα, αλλά η εμπορικότητα  της συναλλαγής ούτως ή άλλως ...

τη διάδοση της πληροφορίας έχουμε χρέος οι υποψιασμένοι να την κάνουμε ... κι αυτό είναι το θέμα ... δεν θα εκθέσω εδώ τι είχαμε σκεφτεί σ' εκείνη την ομάδα για τις κλοπές, απλά γιατί δεν έχει νόημα να το κάνω, ...

πάντως είχαμε σκεφτεί κάποια πράγματα που το γιατί και πώς δεν μπήκαν σε εφαρμογή άπτεται άλλης συζήτησης, που δεοντολογικά θα έπρεπε να είχε γίνει ανάμεσα σε όσους συμμετείχαν στην ομάδα πρώτα και μετά να δημοσιοποιηθεί εδώ...

γενικά θα έπρεπε να ξεκινήσει κάπου αλλού η συζήτηση γιατί οι ομάδες που ξεκίνησαν κάποτε δεν οδηγήθηκαν σε δράσεις με απτά αποτελέσματα και αδράνησαν αν σκεφτεί κανείς πως η κινηματογραφική ομάδα (ναι υπήρχε και τέτοια) είχε γυρίσει κάτι χιουμοριστικά φιλμάκια για την κλοπή και την πρόληψή της εκτός των άλλων ...

τέλος πάντων αυτά κάπως γενικόλογα δυστυχώς 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

didotou wrote:

airpeace79 wrote:

Η διάθεση είναι εύκολη και εξασφαλισμένη: μάντρες μετάλλων, κυκλώματα κλεπταποδόχων, μέχρι και… εβδομαδιαίο παζάρι κλεμμένων σε τακτή μέρα.

Αυτό και μόνο αρκεί.
Τα υπόλοιπα είναι άχρητα όσο υπάρχει νανενόχλητο αυτό.

Μα για να μπει μια τάξη σε αυτό το παζάρι (και "παζάρι"), θα έπρεπε η κάθε συναλλαγή/αγοραπωλησία να γίνεται με υπεύθυνες δηλώσεις και αριθμούς πλαισίων κλπ κλπ.

Δεν ξέρω πόσο πρακτικό ή πόσο επιθυμητό θα ήταν κάτι τέτοιο.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

τώρα μάλλον εγώ δεν καταλαβαίνω ... υπάρχει θέμα εμπορικής συναλλαγής με κανόνες νομότυπου εμπορίου σε παζάρι με κλεμμένα ποδήλατα; 

θα το πάω μακρύτερα ... υπάρχει τέτοιο θέμα στην παραοικονομία των λαθραίων τσιγάρων που ανενόχλητα πωλούνται απ' τον προαύλιο χώρο της ΑΣΟΕΕ; των άλλων ειδών που πωλούνται συλλήβδην στο πεζοδρόμιο απ' την ΑΣΟΕΕ ως λίγο πριν την Χέυδεν; 

είναι ένας τραγέλαφος, να γίνεται το παραεμπόριο όλων αυτών απ' τον προαύλιο χώρο της Ανώτατης Σχολής που διδάσκει τους κανόνες και τις αρχές της καπιταλιστικής οικονομίας ... 

εμείς δηλαδή τώρα με αυτά τα κυρίαρχα δεδομένα παραοικονομίας γενικώς, μιλάμε για να μπει "τάξη" νομιμότητας στο εμπόριο κλοπιμαίων ποδηλάτων; γιατί αν ισχυριστεί κάποιος ότι εκεί πωλούνται δεύτερο χέρι ποδήλατα, είναι σαν να μας εμπαίζει ...

θα προσπαθήσω να μη γελάσω, με το συμπάθειο Ρόκα μου!

δήλαδή δίνουμε την πάσα στην εφορία για την κλοπή ποδηλάτων, μιλώντας για αριθμούς πλαισίου κι αποδείξεις (ούτε οι ποδηλατάδες δεν το κάνουν αυτό) την ίδια στιγμή που εμείς αρνούμαστε να υιοθετηθεί η οποιαδήποτε διαδικασία ταυτοποίσης της ιδιοκτησίας τους; 

Ε, μ' όλα αυτά είναι πολύ εύκολο κανείς βαριεστημένος να πει, ποιό είναι το θέμα μας; οι κλοπές ποδηλάτων; ω, άστο τώρα, βαρύ θέμα με πολλές στροφές κι ανηφόρες, που να το τρέξει κανείς ...

κι ερχόμαστε στην πολιτεία και τις απαιτήσεις μας ...

γνώμη μου είναι πως το άρθρο είναι φαιδρό το λιγότερο όταν καταλήγει να ζητά η Βουλή να πάρει θέση ... 

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

 

didotou wrote:

 

airpeace79 wrote:
Η διάθεση είναι εύκολη και εξασφαλισμένη: μάντρες μετάλλων, κυκλώματα κλεπταποδόχων, μέχρι και… εβδομαδιαίο παζάρι κλεμμένων σε τακτή μέρα.

Αυτό και μόνο αρκεί.
Τα υπόλοιπα είναι άχρητα όσο υπάρχει νανενόχλητο αυτό.

 

Μα για να μπει μια τάξη σε αυτό το παζάρι (και "παζάρι"), θα έπρεπε η κάθε συναλλαγή/αγοραπωλησία να γίνεται με υπεύθυνες δηλώσεις και αριθμούς πλαισίων κλπ κλπ.

Δεν ξέρω πόσο πρακτικό ή πόσο επιθυμητό θα ήταν κάτι τέτοιο.

Exactly!
Το ξαναλέω όσο υπάρχει αυτό το "παζάρι" (και πολύ σωστα το βάζεις σε εισαγωγικά) μιλάμε στον αέρα.
Τα υπόλοιπα ή τα ξέρουμε και τα έχουμε πει χιλιαδες φορές(τρόποι κλειδώματος / αποθήκευσης /φυλάγματος) ή τα μαθαίνουμε the hard way! 

Προτάσεις:

Να κριθούν παράνομοι και καταχρηστικοί  wink οι μηχανισμοί κλειδώματος τύπου "λαστιχάκι για τα μαλλιά" που πουλάνε οι φίλοι μας οι ποδηλατέμποροι.

Να αποκυρήξουμε απ' όπου κι αν προέρχονται τα στηρίγματα τύπου "Π" που δεν τηρούν προδιαγραφές ώς παραπλανητικά και επικίνδυνα θεωρώντας όσους τα τοποθετούν συνυπεύθυνους στην πιθανή κλοπή.yes

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Royal, έχουμε ένα δεδομένο πρόβλημα: "κλοπές ποδηλάτων". Για το απλό μυαλό μου, μπορούμε να κάνουμε (βασικά και κύρια και ως πρώτα βήματα) δύο πράγματα. Να διασφαλίσουμε ότι δεν θα κλέβονται και να διασφαλίσουμε ότι δεν θα πωλούνται τα κλεμμένα. Ακούγεται οξύμωρο, οπότε το ξαναγράφω: να δυσκολέψουμε τους κλέφτες και να δυσκολέψουμε την διακίνηση των κλεμμένων.

Για το 1ο, ας πούμε (τεράστια υπερπαλούστευση.... και συγγνώμη για αυτό) ότι αρκεί να χρησιμοποιούμε τις κλειδαριές του Fort Nox σε συνδιασμό με αλυσίδες που δένουν τις φρεγάτες.

Για το 2ο, θα μπορούσαμε να δυσκολέψουμε την ντόπια - τουλάχιστον - παράνομη πώληση των κλεμμένω ποδηλάτων. Πως θα γίνει κάτι τέτοιο? ΥΠΟΘΕΤΩ με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που εφαρμόζεται στα ΙΧ. Η αγοραπωλησία / μεταβίβαση να γινεται μαζί με κάποια αποδεικτικά στοιχεία. Υπεύθυνες δηλώσεις, φωτοτυπίες ΑΔΤ και σειριακούς αριθμούς σκελετών. Αν η αστυνομία τσακώσει κάποιον να πουλάει χωρίς αυτά, να τον βάζει μέσα. Διαφορετικά, έστω ότι εγώ έχω στηθεί στη λαική αγορά της Κυψέλης και πουλάω 3 ποδήλατα. Πως μπορείς να πεις εσύ ή η αστυνομία αν είναι κλεμμένα ή δικά μου ή τα βρήκα στα σκουπίδια ή ότι άλλο?

.... ακούω και άλλες προτάσεις και διορθώσεις, υποθέτω ότι όσο γράφουμε, ίσως κάτι να βγει τελικά.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

η έως τώρα πρακτική της αγοραπωλησίας μας ψιλοδένει τα χέρια και θα πω το γιατί

αγοράζουμε ένα ποδήλατο και μας κόβουν σαν απόδειξη την απόδειξη μιας ταμιακής μηχανής

μου συμβαίνει με ένα απ' τα ποδήλατά μου γι' αυτό και το περιγράφω ... η απόδειξη αυτή έχει ήδη ξεθωριάσει ... ποιό αποδεικτικό στοιχείο ιδιοκτησίας έχω στην προκειμένη περίπτωση;

κι έστω ότι καθιερώνεται η αγοραπωλησία με σαφή στοιχεία πωλητή-αγοραστή-ποδηλάτου ... όσοι έχουμε ποδήλατα πριν την καθιέρωση μιας τέτοιας αγοραπωλησίας με αποδείξεις που είναι επιπέδου παίρνω ένα ζευγάρι κάλτσες τι κάνουμε ακριβώς;

στην ομάδα είχαμε συζητήσει την πιθανότητα να καταγράφονται τα ποδήλατα και οι ιδιοκτήτες τους σε ένα αρχείο με διαδικασία απορρήτου, ούτως ώστε σε περίπτωση κλοπής αυτή η καταχώρηση να μετατίθεται σε άλλο αρχείο ειδικό για τα κλοπιμαία ποδήλατα ... και σ' αυτήν την περίπτωση σκοντάφταμε στο θέμα τεκμηρίωσης της ιδιοκτησίας πριν και μετά την καθιέρωση μιας τέτοιας προσπάθειας καταγραφής ...

όποιο σύστημα κι αν υιοθετηθεί, το θέμα είναι

ΠΩΣ ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠ' ΤΟ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΝΕΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΣΑΦΟΥΣ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ

γνώμη μου δυστυχώς είναι πως η υποβίβαση του ποδηλάτου και της χρήσης του σε ένα απλό αντικείμενο που ανετότατα κάποιος μπορεί να οικειοποιηθεί χωρίς καμιά μα καμιά απολύτως σαφή κατοχύρωση, είναι μια υπόθεση επιπέδου "βάλαμε τα χεράκια μας και βγάλαμε τα ματάκια μας" και οδηγεί σ' ένα φαύλο κύκλο που δεν είναι δυνατόν να βρούμε την έξοδό του

το να πούμε λύσεις προστασίας είναι ένα θέμα σοβαρό, το άλλο όμως είναι η ρίζα και το επιστέγασμα του όλου κακού.

κι εγώ έχω να πω λοιπόν το εξής φοβικό που μου επέτρεψε όμως να λιώσω κάποιες σέλες και ταυτόχρονα να δω και φθορές στα ποδήλατά μου... γιατί όλα τα άλλα οδήγησαν σε νιόκοπες απώλειες ολοκαίνουργων ποδηλάτων ...

κοιμόμαστε μαζί με τα ποδήλατά μας κι όταν βγαίνουμε έξω όχι μόνο τα δένουμε με ένα πανάκριβο δέσιμο υψηλής ασφαλείας, αλλά δεν τ' αφήνουμε κι απ' την ορατότητά μας ...

ψύχωση;;; ναι ψύχωση!!!

και ας είναι ευτυχής ο Αιγέας σε όποιον άλλο κόσμο κι αν περπατάει τώρα ... εκείνος έλεγε όχι μόνο να κοιμόμαστε με το ποδήλατό μας, αλλά και να το δένουμε στα κάγκελα του κρεβατιού μας ει δυνατόν ...

Wicca
Απών/απούσα

Θα συμφωνήσω με τις απόψεις της Royal. Είναι καταντήσει γραφικό ότι τόσα χρόνια μετά συζητάμε για τα ίδια πράγματα απευθυνόμενοι στους ιδίους φορείς οι οποίοι είναι απλά αλλού νυχτωμένοι. Το να προσπαθούμε να μιλήσουμε με επιχειρήματα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι μία διαχρονική αλλά άκρως βαρετή απασχόληση.
Ο μόνος τρόπο για να προστατευτούμε από τις κλοπές είναι να το έχουμε πάντα μαζί μας το ποδήλατο μας, να το αφήνουμε πάντα καλά κλειδωμένο και στο οπτικό μας πεδίο. Και να είμαστε και διατεθειμένοι να εμπλακούμε εάν κάποιος το πλησιάσει με ύποπτες προθέσεις ακόμα και αν χρειάζεται να το πάμε και λίγο στα άκρα.
Το δέσιμο του ποδηλάτου στο κρεβάτι δεν αποδίδει πάντα πρώτον γιατί δεν είναι όλα τα κρεβάτια μεταλλικά και δεύτερον γιατί το κρεβάτι μπορεί να λυθεί και να βγει το ποδήλατο από το σπίτι μαζί με το κεφαλάρι του κρεβατιού. Ακόμα και ο Αιγέας είχε συμφωνήσει ότι το να το δένουμε στο καλοριφέρ προσφέρει μία κάποια παραπάνω ασφάλεια!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΟΚ, σε καταλαβαίνω, θυμάμαι ότι είσαι και παθούσα, οπότε ίσως να μην με παίρνει να μιλάω.....

Αλλά, αν είναι να έχουμε τόσο άγχος και αγωνία και τρόμο για το ποδήλατό μας, τι να πρέπει άραγε να κάνουμε για τα υπόλοιπα υπάρχοντά μας ή για την ίδια τη ζωή μας ή των δικών μας ανθρώπων? Να προσλάβω κανα BodyGuard για την κόρη μου? Να πάρω καμιά χράπα-χρούπα καραμπίνα για το σπίτι? Να βάλω 2-3 φουσκωτούς να ποδηλατούν γύρω μου όσο θα ποδηλατώ και εγώ?

Ίσως να μην γνωρίζεις τι γίνεται με μεταβιβάσεις ΙΧ. Λοιπόν, εκεί, αγοραστής και πωλητής πάνε παρέα σε ΚΕΠ (τώρα νομίζω ούτε καν), συμπληρώνουν Υ.Δ. Ο ένας "έχω στην κατοχή μου και πουλάω το ΙΧ τάδε στον τάδε για τόσα χρήματα" και ο άλλος "αγοράζω το ΙΧ τάδε, από τον νόμιμο κάτοχο και ιδιοκτήτη τάδε για τόσα χρήματα". Κότσαρε και μια φωτοτυπία ταυτότητας (αν δεν πάς από το ΚΕΠ) και είσαι τζετ.

Προφανώς ο άλλος μπορεί να το έχει κλέψει και μετά να το πουλάει.... ΟΚ, αλλά έτσι καρφώνεται. Τώρα αν το έχει αγοράσει ο ίδιος από κλέπτη, (και έστω ότι είναι εν_αγνοία_του_κλεπταποδόχος, που το χάρηκε και τώρα το πουλάει σε 3ον) και προφανώς - μέχρι να ισχύσει το μέτρο για κάποιο διάστημα - δεν θα έχει αντίστοιχη Υ.Δ. από τον κλέπτη... οκ, αρχίζει και ζορίζεται το όλο πράμμα.... και δεν βγαίνει άκρη....

Παρόλα αυτά, πιστέυω ότι με τέτοια μέτρα, το "παζάρι" θα δυσκολέψει. Δύσκολα ο άλλος θα δώσει φάτσα-φόρα τα στοιχεία του (αν είναι μούτρο) μαζί με το κλεμμένο ποδήλατο.....

... λέω 'γω.....

..... εναλλακτικά, να θεσπιστεί ως απαραίτητο συνοδευτικό έγγραφο πώλησης ποδηλάτου (από την αρχική του πώληση από το κατάστημα), ένα έντυπο "εγγύησης" με πλήρη στοιχεία του ποδηλάτου, που θα έχει από κάτω χώρο για να συμπληρώνει ο εκάστοτε κάτοχος τα στοιχεία του. Το ποδήλατο θα μεταβιβάζεται ΜΟΝΟ μαζί με το εν λόγω έντυπο.... Και τι θα γίνεται αν κάποιος το χάσει? Θα του απαγορεύεται να πουλήσει το ποδήλατό του? ... οπότε πάμε σε λύσεις "κρατική υπηρεσία / αρχείο / φακέλωμα...." με γνωστές και αναμενόμενες συνέπειες..... (προβλέπω φόρο ακόμα και για να φουσκώνουμε τα λάστιχα....).....

 

Ακούω και άλλες προτάσεις...... Ή και άλλους άξονες, πέραν του "κλειδώματα" και "αγοραπωλησία"

 

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

κατάλαβες λάθος! δεν είναι αγωνία, είναι πείσμα ... βλαβερό συναίσθημα κι αυτό, αλλά ναι είναι πείσμα...

όσο περνάει απ' το χέρι μου ποδήλατό μου δεν θα βρεθεί σε χέρια του οποιουδήποτε ξανά ...

οι υπόλοιποι μπορείτε να είσαστε χαλαροί ... εγώ δεν θα είμαι ποτέ ... δυό ποδήλατα και το δεύτερο σπάσανε πόρτες, όχι πόρτα, πόρτες για να το πάρουν ...

αλλά είναι θέμα προσωπικότητας μάλλον, εγώ είμαι κάπως πεισματάρα ...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Διάβασα άρθρο και συζήτηση και βλέπω πως μπήκατε στη φιλοσοφία του πράγματος, ή τουλάχιστον έχετε τέτοια διάθεση. Παιδιά ένα ακραίο πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με ευγένειες, κακά τα ψέματα, αν δε θέλουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Η κλοπή είναι γενικό πρόβλημα, που συνέχεια χειροτερεύει, και σε όλα τα επίπεδα, και στη δική μας χώρα, και παντού. Η τελευταία πρόταση στο άρθρο έχει ενδιαφέρον. Όταν μια ολόκληρη κοινωνία στην ουσία αποδέχεται την κλοπή, δεν υπάρχει καμία ελπίδα να βρεθεί λύση στις κλοπές ποδηλάτων, έτσι απλά. Πάντα με αυτό το βραχνά θα ζούμε, να το βάλουμε στο μυαλό μας, δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνεται συνέχει το πρόβλημα και χειρότερο, και όσο πάει, σιγά σιγά, η κλοπή θα επεκτείνεται και σε άλλα, αυτή είναι η πραγματικότητά μας, ο κόσμος μας, να το χωνέψουμε. Η μόνη λύση είναι να ενεργοποιηθεί, όταν αυτό είναι δυαντό ή όσο είναι δυνατό, η κοινή ηθική δηλαδή ο άγραφος νόμος της αυτοδικίας, είναι η μόνη ελπίδα, και αυτό δεν το λέω εγώ αλλά είναι πλέον άποψη που εκφράζεται και από κοινωνιολόγους, με ταυτόχρονη "συλλογικοποίηση της κοινωνικής άμυνας" δηλαδή να προσπαθούμε για συλλογική άμυνα, και αυτό ισχύει για όλα τα κοινωνικά προβλήματα, εκεί είναι η μόνη ελπίδα, οι κοινωνίες που θα το καταφέρουν αυτό θα επιβιώσουν και δεν θα γίνουν ζούγκλα, οπότε σε μια τέτοια βάση θα πρέπει να αναζητηθούν τρόποι άμυνας, είτε σε προσωπικό είτε σε συλλογικό επίπεδο. Άλλη λύση ούτε υπάρχει ούτε θα βρεθεί, γιατί από τη στιγμή που υπάρχει αγορά κλεμένων, τα κλεμένα θα γίνονται περισσότερα, και η αστυνομία θα κάνει το κορόιδο, αυτό είναι μαθηματικά βέβαιο, έτσι γίνεται πάντα.

Theodore
Απών/απούσα

... να αντιμετωπίσουμε τις αιτίες που οδηγούν κάποιον στην κλοπή (π.χ. φτώχεια και κοινωνικές ανισότητες, ναρκωτικά) ούτε που την σκεφτόμαστε, έτσι; Πάμε κατευθείαν στην αυτοδικία...

bczing
Εικόνα bczing
Απών/απούσα

...σ'αυτή την χώρα πάντα ψάχνουμε να βρούμε κάποιον ή «κάτι» να του φορτώσουμε τις ανομίες μας, και, έχουμε ξεχάσει παντελώς την έννοια της «ατομικής ευθύνης»....

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

μέχρι λοιπόν να οικοδομηθεί η κατάληλη συνείδηση, μέχρι να εξαλειφθούν οι κοινωνικές αδικίες που οδηγούν στην κλοπή, η τρέχουσα πραγματικότητα να μην αντιμετωπίζεται, αλλά να περιμένουμε την ημέρα που όλα θα είναι ρόδινα ...

στο μεταξύ ας ζούμε όπως λέει και ο ταξιδιάρης φίλος μας με την αγριότητα κάθε είδους, αυτός λέει να την αποδεχτούμε, οι ακραιφνείς επαναστάτες θέλουν να οξυνθεί η αγανάκτηση για να προκληθεί εξέγερση ...

εντάξει λοιπόν, πάω πάσο ...

στο νόμο της ζούγκλας όμως να ξέρετε πως όλοι απαντάνε με το νόμο της κατά πώς τους λέει το ένστικτο επιβίωσής τους ...

και τι θέλετε να συζητήσουμε ΕΔΩ, μετά το αψυχολόγητο άρθρο που διεγείρει αυτή την κουβέντα; την ουτοπική κοινωνία του απώτατου μέλλοντος ή την ρεαλιστική του παρόντος και πώς τα κακά και στραβά της θα αντιμετωπιστούν εδώ και τώρα; έπίσης μήπως θέλετε να συζητήσουμε την μετάβαση απ' την τρέχουσα κατάσταση στην μελλοντική;

μερικοί απο μας έχουν βαρεθεί με όλα αυτά τα γεροντίστικα μοντέλα συμπεριφοράς ... κι αυτό από στόματος μιας γριάς ... που σιχαίνεται τη γεροντική εμμονή που κυριαρχεί όσο θυμάται τον εαυτό της ...

σας έχει πει κανείς για τη σταδιακή ανατροπή ή θαρρείτε πως ως δια μαγείας μόλις μια χούφτα αναλάβει τις μοίρες όλων των υπολοίπων θα ξηλώσει εν μια νυκτί τα πάντα;

τόσο εύκολα χτίζονται οι συνειδήσεις της κοινότητας;

είστε βέβαιοι ακόμα κι εσείς που πρεσβεύετε και πολεμάτε για μια τέτοια κοινοτική κοινωνία πως αυτή τη στιγμή που μιλάμε είσαστε στην ανώτερη μορφή ωριμότητας για να την κάνετε πράξη;

δηλαδή εσείς πού ζείτε; είστε αμέτοχοι σ' αυτό το σκληρό πράγμα που είναι η τρέχουσα κοινωνία; η δική σας συνείδηση είναι αλώβητη;

προσωπικά έχω βαρεθεί για να μην πω την άσχημη λέξει σιχαθεί αυτές τις φουτουριστικές τάσεις ... άσε να γίνει το ιδανικό κι όλα θα γίνουν ιδανικά ... πιο συντηρητική στάση με προέκταση στο μέλλον δεν υπάρχει ...

πείτε μια φορά μήπως και καταλάβει όλος ο κόσμος, εγώ είμαι αυτός, που πιστεύει σ' αυτό και για το τρέχον θέμα προτείνω αυτή τη λύση, γι' αυτούς και για εκείνους τους λόγους ... υπάρχουν κι άλλοι εκτός από σας που έχουν συνειδήσεις ελεύθερες και εξελισσόμενες

όχι να κοιτάμε το πρόβλημα προσμένοντας "να ανθίσουν οι αμυγδαλιές" για να λυθεί ... "λίγο ακόμα, λίγο ακόμα, λίγο ακόμα" λέει κι ο ποιητής κι αυτό το λίγο-λίγο-λίγο γίνεται ποτέ-ποτέ-ποτέ ...  

μερικοί από μας έτσι θα έχουμε πεθάνει και δεν θα έχει αλλάξει τίποτα ποτέ ... θα είναι όλα έρμαιο στους "μάγκες" που ξέρουν να υπάρχουν σε όλους τους χώρους δυστυχώς ...

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

rnd αγαπημένε γιατί εξηφανίσθη η επεξεργασία απ' τα σχόλια; μόλις ήθελα να διορθώσω το δυσλεξικό μου λάθος και δεν μπορώ ... γιατί η λέξη είναι λέξη κι όχι λέξει ...

ευχαριστώ!

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα
Wicca
Απών/απούσα

Theodore wrote:
... να αντιμετωπίσουμε τις αιτίες που οδηγούν κάποιον στην κλοπή (π.χ. φτώχεια και κοινωνικές ανισότητες, ναρκωτικά) ούτε που την σκεφτόμαστε, έτσι; Πάμε κατευθείαν στην αυτοδικία...

Καταρχάς θεωρώ ότι χρησιμοποιήθηκε η λάθος λέξη. Δεν υπάρχει αυτοδικία. Υπάρχει αυτοάμυνα ειδικά όταν δεν είναι διαθέσιμη κάποιου άλλου είδους προστασία.

Με άλλα λόγια αν κάποιος μπουκάρει στο σπίτι σου για να σου πάρει το ποδήλατο δεν γίνεται να του πεις:
"Όπα.. στάσου.. μην πάρεις το ποδήλατο... πες μου πόσα σου λείπουν να σου τα δώσω", αλλά θα πρέπει να αντιδράσεις, όχι απλά για να μην σου πάρει το ποδήλατο σου, αλλά για να μην σου πάρει και το δικό σου σκάλπ καθώς δεν ξέρεις τι μούρλα μπορεί να κουβαλάει ο καθένας στο κεφάλι του.

Στην πράξη δεν γίνεται να επικεντρωθείς στο πως να εξαλείψεις τις κοινωνικές ανισότητες και μέχρι τότε να αντικαθιστάς τα ποδήλατα που σου κλέβουν, για να αποφύγεις να βρεθείς στην θέση να αντιπαρατεθείς στους εκάστοτε κλέφτες. Και αυτό γιατί εκείνοι μπορεί να είναι φτωχοί και να μην έχουν χρήματα αλλά και εσύ δεν είσαι κάποιος που του περισσεύουν.. έτσι δεν είναι;

Εκτός αν είσαι υπεράνω σε τέτοιο βαθμό και σε τόσα διαφορετικά επίπεδα, ώστε δεν σου κάνει ούτε κρύο ούτε ζέστη αν σου πάρουν το ποδήλατο, ή ακόμα και αν σου πάρουν και το ίδιο σου το σπίτι. Οπότε δεν υπάρχει λόγο να κλείνεις και τις πόρτες στο σπίτι σου. Φύγε και άσε το ανοιχτό και κάνε ανακατανομή του πλούτου με αυτόν τον τρόπο. Ή άφηνε ξεκλείδωτα ποδήλατα όπου βρεθείς και όπου σταθείς και μην αντιδράς καθόλου όταν κάποιος πάει να τα κλέψει.

ninpo
Εικόνα ninpo
Απών/απούσα

Κοινώς αν μία οικογένεια 4 ατόμων έχει 4 ποδήλατα,πρέπει να ξεσπιτωθεί για να μπούν τα ποδήλατα,εκτός αν μένει σε 200 τμ.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

ninpo, κάπου εδώ στο φόρουμ, κάποτε δημοσιεύτηκε μια φωτογραφία γνωστού ποδηλάτη που εμφανιζόταν να κοιμάται στη σκηνή του κάπου στο ύπαιθρο, αυτός μέσα στη σκηνή μαζί με το ποδήλατο, ενώ η κοπέλα του, μόνη της έξω απ' τη σκηνή ...

άβυσσος η ψυχή του ποδηλάτη που θέλει να προστατέψει το precious του ...

 

ninpo
Εικόνα ninpo
Απών/απούσα

Το ίδιο λέμε,διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο τι θεωρεί πιο πολύτιμο για εκείνον.

Όπως πολύ σωστά έγραψε και ο ρόκα,αν είναι να έχεις τόσο φόβο και άγχος για το ποδήλατο τι θα πρέπει να έχεις για την οικογενειά σου.

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Η ιδέα του Αιγέα με το καλοριφέρ είναι σοφή.
Νά ναι καλά εκεί που βρίσκεται, νομίζω ότι το καλοριφέρ είναι η λύση γιατί δεν μπορείς να κόψεις τη σωλήνα που είναι γεμέτη νερό σε πίεση γιατί θα γίνει χαμός.

Ή και όχι.
Την κόβεις και γίνεται χαμός.
Και λούτσα το σπίτι, και βουτάς και το ποδήλατο.

Άσε που οι σωλήνες του καλοριφέρ είναι τόσο γωνία που δε δίνουνε χώρο για να δέσεις.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Wicca wrote:
θεωρώ ότι χρησιμοποιήθηκε η λάθος λέξη. Δεν υπάρχει αυτοδικία. Υπάρχει αυτοάμυνα ειδικά όταν δεν είναι διαθέσιμη κάποιου άλλου είδους προστασία.

Η πλάκα είναι ότι χρησιμοποιούν τη λέξη αυτοδικία κανονικά. Κάποιοι δηλαδή έχουν την τόλμη να μην φοβούνται τις λέξεις, ενώ κάποιοι άλλοι κλάνουν πατάτες με τις λέξεις και χωρίς την πραγματικότητα. Τώρα βέβαια μπορεί να πει κανείς το γνωστό, ότι άποψη είναι αυτό... η κλασική διέξοδος στα προβλήματα... το στρίβειν δια της φαντασίας...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

didotou wrote:
Άσε που οι σωλήνες του καλοριφέρ είναι τόσο γωνία που δε δίνουνε χώρο για να δέσεις.

Νομοθετική πρόταση-λύση: τα καλοριφέρ στη μέση του τοίχου. cool

Wicca
Απών/απούσα

[quote=i.alli.ellatha]Η πλάκα είναι ότι χρησιμοποιούν τη λέξη αυτοδικία κανονικά. Κάποιοι δηλαδή έχουν την τόλμη να μην φοβούνται τις λέξεις, ενώ κάποιοι άλλοι κλάνουν πατάτες με τις λέξεις και χωρίς την πραγματικότητα. Τώρα βέβαια μπορεί να πει κανείς το γνωστό, ότι άποψη είναι αυτό... η κλασική διέξοδος στα προβλήματα... το στρίβειν δια της φαντασίας...[/quote

Αυτοδικία σημαίνει σου κλέψει κάποιος το ποδήλατο και μετά εσύ πας να βρεις το δίκιο σου μόνος σου.
Αυτοάμυνα σημαίνει ότι δεν αφήνεις κάποιον να σου κλέψει το ποδήλατο εκ πρώτης.
Δεν χρειάζεται κάποιου συγκεκριμένου είδους τόλμη ή αφοβία για να μην αφήσεις κάποιον να σε κλέψει, ούτε είναι κατακριτέο. Το αυτονόητο θα έπρεπε να είναι ότι έχεις το δικαίωμα να υπερασπίζεσαι τον εαυτό σου και την περιουσία σου. Και να σου πω.. κάποιοι δεν καταλαβαίνουν και διαφορετικά.

Τα υπόλοιπα περί φαντασίας δεν τα κατάλαβα. Δεν ξέρω για ποιο πράγμα μιλάς.

Wicca
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:

Wicca wrote:

θεωρώ ότι χρησιμοποιήθηκε η λάθος λέξη. Δεν υπάρχει αυτοδικία. Υπάρχει αυτοάμυνα ειδικά όταν δεν είναι διαθέσιμη κάποιου άλλου είδους προστασία.

]
Η πλάκα είναι ότι χρησιμοποιούν τη λέξη αυτοδικία κανονικά. Κάποιοι δηλαδή έχουν την τόλμη να μην φοβούνται τις λέξεις, ενώ κάποιοι άλλοι κλάνουν πατάτες με τις λέξεις και χωρίς την πραγματικότητα. Τώρα βέβαια μπορεί να πει κανείς το γνωστό, ότι άποψη είναι αυτό... η κλασική διέξοδος στα προβλήματα... το στρίβειν δια της φαντασίας...

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

Γειά σου Άλλη Ελλάδα! μου άρεσε εκεί με την σφεντόνα που την περιγράφεις ως αγχέμαχο! θα το δω καλύτερα, αλλα νομίζω οτι είναι εκηβόλο όπλο με την έννοια οτι (ανάλογα με το λάστιχο! χα χα χα!) μπορεί να βάλλει και πολύ μακριά

βλέπε καλύτερα

 http://www.ygeiaonline.gr/component/k2/item/3323-agx...

http://www.criminology-museum.uoa.gr/el/museum/colle...

 https://periklisdeligiannis.wordpress.com/2014/12/28...

 

 https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B5%CE%BA%CE%B7%CE...

 Μάλλον όλα τα μη αγχέμαχα, είναι εκηβόλα, άρα σωστότερο θα ήταν η σφεντόνα να χαρακτηριστεί ως εκηβόλο. Εκτός

αν (κρατώντας τη απο το λάστιχο! ) την κάνεις κάτι σαν νουντσάκου που λέμε! χα χα χα!

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

Τα ωραία άρθα όμορφα επαναλαμβάνονται! http://i-alli-ellatha.blogspot.gr/2017/09/blog-post_...

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια