MΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ; Δελτίο Τυπου ΕΠΙΒΑΤΗΣ

108 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

MΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ;
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ «ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» ΜΠΟΡΕΙ

Το έξυπνο αυτό σύνθημα - ερώτημα που συνοδεύει πρόσφατη αφίσσα που εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, περιγράφει εύγλωτα την πολιτική που αποφάσισε να εφαρμόσει η κυβέρνηση της λεγόμενης «Πράσινης Ανάπτυξης» απέναντι στο πιο οικολογικό και πράσινο μέσο μεταφοράς.

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ

Ολοκληρώνοντας το έγκλημα απαξίωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση με τους τότε αρμόδιους υπουργούς Χατζηδάκη και προπαντός Στυλιανίδη, η σημερινή κυβέρνηση μέσω του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Δ. Ρέππα, ετοιμάζεται να ακρωτηριάσει το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και να αφήσει την Ελλάδα πρακτικά μονάχα με τον σιδηροδρομικό άξονα Κιάτο - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Σύνορα, συν κάτι από Προαστιακό Αθήνας (το τμήμα Κιάτο - Πάτρα, προς δόξαν των εργοταξίων της Ολυμπίας Οδού που με βάση τον Νόμο για τις Παραχωρήσεις των Αυτοκινητοδρόμων, εκτοπίζουν την ΕΡΓΟΣΕ και εγκαθίστανται αυτά στην απαλλοτριωμένη ζώνη της, αλλα και λόγω των παράλογων αξιώσεων για εκτεταμένες υπογειοποιήσεις ή και πλήρη αλλαγή χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, από πλευράς κάποιων παροδίων της νέας γραμμής στα παράλια της Αχαΐας, είναι ζήτημα αν θα εχει αποπερατωθεί ως το 2020)..
Η υπόλοιπη χώρα, προς δόξαν της αποκέντρωσης και της περιφερειακής «πράσινης» (υπ-)ανάπτυξης, δεν χρειάζεται την πολυτέλεια «σιδηρόδρομος» κατά την πολιτική ηγεσία της χώρας μας, μέλους της ΕΕ κατά τα άλλα.
Ας δούμε όμως εν τάχει τι συμβαίνει στις άλλες χώρες της ΕΕ σ’αυτόν τον τομέα:
η μέση πληρότητα των αμαξοστοιχιών στην Γερμανία δεν ξεπερνάει το 30%, και μόνο στα δρομολόγια των υπερταχειών ICE βρίσκεται λίγο πάνω από το 50%. Εδώ ο κ. Ρέππας μας είπε ότι δρομολόγια με πληρότητες κάτω του 50% θα καταργηθούν (Σ.Σ. και σ’ αυτό όμως είπε ψέματα, όπως θα δούμε, αφού καταργούν και δρομολόγια με πληρότητες 60-80%). Με την ίδια λογική, το 80% των σιδηροδρομικών γραμμών και δρομολογίων στην Γερμανία και άλλες χώρες της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης πρέπει να καταργηθεί.
εάν η Ελλάδα ήθελε να έχει την ίδια αναλογία πληθυσμού με σιδηροδρομική κάλυψη που έχουν οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης, θα έπρεπε να έχει 5.000 χλμ. σιδηροδρόμων. Όμως αυτή την στιγμή έχει μόλις 2.500 χλμ. και η κυβέρνηση με το Σχέδιο Ανασυγκρότησης (διάβαζε Αφανισμού) των ελληνικών σιδηροδρόμων, που προωθεί, θέλει να αφήσει ανοιχτά μόλις 800 χλμ.
σε όλη την πολιτισμένη Δυτική Ευρώπη που θέλουμε να ανήκουμε, το ποσοστό των εσόδων των σιδηροδρομικών εταιρειών λειτουργίας που προέρχεται από επιδοτήσεις του Κεντρικού Κράτους ή και της Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης φτάνει και ξεπερνάει αρκετές φορές το 60% του συνόλου των εσόδων. Εδώ η ελληνική Πολιτεία αρνείται επί σειράν ετών να επιδοτήσει τις κοινωνικές παρεχόμενες σιδηροδρομικές υπηρεσίες (άγονες γραμμές, φθηνό εισιτήριο, εκπτώσεις για λόγους κοινωνικής μεταφοράς, κάλυψη των οικονομιών που προσφέρει ο σιδηρόδρομος στην εθνική οικονομία λόγω μικρότερου εξωτερικού κόστους μεταφοράς δηλ. λιγότερων ατυχημάτων, μικρότερων περιβαλλοντικών επιπτώσεων κλπ). Αντίθετα, όλα αυτά τα χρόνια, ανάγκαζε τον ΟΣΕ να δανείζεται με υψηλότατα επιτόκια, τόσο για την κάλυψη των ανωτέρω, όσο και για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης και εκσυγχρονισμού της υποδομής του, σε αντίθεση με ότι έκανε για τα άλλα μεταφορικά μέσα, που και επιδοτήσεις αγόνων γραμμών τους δίνει και τις δαπάνες της υποδομής τους καλύπτει, χωρίς την αναλογη επιβάρυνση του προυπολογισμού των αντίστοιχων εταιρειών παροχής συγκοινωνιακών υπηρεσιών (αεροπορικών, οδικών, ακτοπλοικών). Και όλα αυτά, μολονότι η Οικονομική Συμφωνία Κράτους - ΟΣΕ προβλέπει ρητά την κρατική χρηματοδότηση αυτών των δαπανών και οι Κοινοτικές Οδηγίες προβλέπουν την επιδότηση «αγόνων γραμμών», εθνικής και κοινωνικής περιφερειακής σημασίας, ως Υπηρεσίες Γενικότερου Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ).

Γιατί λοιπόν τα αποκρύπτει όλα αυτά ο Υπουργός ; Γιατί, συνεχίζοντας την πολιτική των προκατόχων του, παραπλανά την κοινή γνώμη (και το ΔΝΤ;) λέγοντας ότι ο ΟΣΕ είναι η προβληματικότερη ΔΕΚΟ στην Ευρώπη, με συσσωρευμένο έλλειμα 10 δις; Όταν γνωρίζει πολύ καλά ότι το 85% αυτού του ελλείματος οφείλεται σ’αυτόν τον αδιέξοδο δανεισμό (αντί της οφειλόμενης κρατικής οικονομικής συνδρομής) και στα υψηλότατα τοκοχρεωλύσια που γεννάει; Αλλά και όταν γνωρίζει ότι και μέγα μέρος του υπολοίπου χρέους, οφείλεται στην εσκεμμένη κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση που άσκησαν όλα αυτά τα χρόνια οι κυβερνήσεις που πέρασαν, σε αγαστή συνεργασία με μερίδα συνδικαλιστών, κομματικών εγκαθέτων και οργανωμένων συντεχνιών, που ασέλγησαν από κοινού στον ελληνικό σιδηρόδρομο ; Ποιος ευθύνεται για μίζες, σκάνδαλα, μη έγκαιρη αποπεράτωση των έργων εκσυγχρονισμού, υπέρογκο μοναδιαίο λειτουργικό κόστος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βάλτωμα των οργανωτικών και αναδιαρθρωτικών αλλαγών που είχε ανάγκη ο Ομιλος ΟΣΕ για να ανασάνει λειτουργικά και οικονομικά; Ποιος ευθύνεται που τελειωμό δεν έχουν τα κρίσιμα έργα εκσυγχρονισμού στην περιοχή Αθηνών ή η χρονίζουσα μη αποπεράτωση της ηλεκτροκίνησης, η μετατροπή του δικτύου σε ξέφραγο αμπέλι κλεφτών του υλικού της ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης (με συνέπεια να μην μπορούν να λειτουργήσουν), βανδάλων που ασχημονούν με ψευτογκράφιτι (και όχι μόνο) πάνω στις επιβατάμαξες και αυτοκινητάμαξες που είναι πανάκριβη περιουσία του ελληνικού λαού, λαθρεπιβατών που ταξιδεύουν τζάμπα στον Προαστιακό και όχι μόνο κ.ο.κ.

Προβληματικός λοιπόν είναι ο ΟΣΕ κύριε Υπουργέ, γιατί εσείς, η ελληνική Πολιτεία, είστε διαχρονικά ανάξιοι να προστατέψετε την περιουσία του ελληνικού λαού και να εγγυηθείτε την λειτουργία μιάς υγιούς και ανταγωνιστικής σιδηροδρομικής μεταφορικής επιχείρησης, που να παρέχει υψηλές μεταφορικές υπηρεσίες σε ολόκληρη την χώρα, από την Καλαμάτα μέχρι τον Εβρο. Εκεί που ο Χαρίλαος Τρικούπης και η Οθωμανική Αυτοκρατορία, ανέπτυξαν πριν 120 χρόνια με ανεπαρκέστατα μέσα ένα ευρύτατο για την εποχή τους σιδηροδρομικό δίκτυο, που εσείς οι σύγχρονοι έλληνες πολιτικοί, σταθήκατε ανάξιοι να επεκτείνετε, αλλά και να εκσυγχρονίσετε έστω, όπως αποδεικνύεται από τα πενιχρά μέχρι σήμερα αποτελέσματα μετά από 20 χρόνια έργων εκσυγχρονισμού. Στο ίδιο διάστημα οι Ισπανοί και οι Τούρκοι ολοκληρωσαν νέες γραμμές υψηλών ταχυτήτων, για να μην αναφερθούμε σε άλλες χώρες.

Η ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΠΡΑΞΗ ΑΝΕΝΤΙΜΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η κατάργηση έστω και ενός μέτρου σιδηροδρομικού δικτύου συνιστά πληγή και ανέντιμη πράξη κατά της χώρας και των πολιτών της, ειδικά σήμερα με την Οικονομική Κρίση που εξακοντίζει στα ύψη τις τιμές καυσίμων, διοδίων και λοιπών εξόδων μετακίνησης, αλλά και σε περίοδο που λόγω της κλιματικής αλλαγής, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, των τροχαίων ατυχημάτων και του κυκλοφοριακού προβλήματος, τα μέσα σταθερής τροχιάς επανέρχονται με δραματικό τρόπο στο προσκήνιο.
Το επιστημονικό δυναμικό του Ομίλου ΟΣΕ πρόσφατα εφοδίασε το «Υπουργείο Μεταφορών» με στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα ποσά που θα εξοικονομηθούν αν γίνουν οι απαραίτητες από χρόνια αναδιαρθρώσεις και εξορθολογισμοί λειτουργίας του Οργανισμού (σε κανονισμούς, κυκλώματα εργασίας, διάταξη και αξιοποίηση των πόρων - προσωπικού και τροχαίου υλικού, οργάνωση εργασίας, κλπ) είναι πολλαπλάσια από την εξοικονόμηση που θα προέλθει εάν κλείσουν τα περιφερειακά δίκτυα και μείνει ανοιχτός μόνο ο (Π)ΑΘΕ. Ούτε το υπάρχον χρέος θα εξαλειφθεί, ούτε τα διαρθρωτικά προβλήματα που παράγουν το έλλειμα θα έχουν αντιμετωπιστεί.

Το έγκλημα συρρίκνωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων που σχεδιάζετε κύριε Υπουργέ, στηρίζεται σε μια πρωτοφανή εξαπάτηση της κοινής γνώμης, που αναπαράγουν τα παπαγαλάκια σας: στην διασπορά παραπλανητικών και πλασματικών στοιχείων για τα έσοδα και έξοδα του δικτύου Πελοποννήσου, ή τις πληρότητες του δικτύου της Δυτικής Μακεδόνίας κλπ.
Γνωρίζετε καλά ότι την τελευταία τριετία μεγάλο μέρος αυτού του δικτύου ήταν κλειστό λόγω εκτέλεσης έργων εκσυγχρονισμού ή ανακαίνισης και όταν επαναλειτούργησε πέρυσι μικρό τμημα αυτού, αυτό έγινε ελλιπέστατα, με ελάχιστα δρομολόγια, άνευ διαφήμισης και μεγαλύτερους χρόνους διαδρομής σε σχέση με παλιότερα, λόγω μη αποπεράτωσης στοιχειωδών έργων ανακαίνισης και ασφαλείας.
Ποιός ευθύνεται γι αυτό; Αποσιωπείτε επίσης ότι πέρυσι η προηγούμενη κυβέρνηση, της οποίας συνεχίζετε όπως φαίνεται το καταστροφικό έργο, κατάργησε μεγάλο αριθμό δρομολογίων σ’αυτά τα δίκτυα, καθιστώντας σε αρκετές περιπτώσεις το τραίνο μαγική εικόνα, με δρομολόγια «χαπάκια» (ένα ή δύο την ημέρα και σε άσχετες ώρες).
Ποιος λοιπόν να το προτιμήσει μετά; Και από που κι ως που, όταν για τους ανωτέρω λόγους, δεν υπήρχαν έσοδα ή πλασματικά τα έσοδα ήταν μειωμένα, ενώ οι δαπάνες αυξήθηκαν γιατί μεταφέρθηκε από εκεί προσωπικό εκτός έδρας για να καλύψει κενά στην περιοχή Αθηνών, εσείς αξιολογείτε αυτά τα στοιχεία για να κρίνετε την αποδοτικότητα των γραμμών ;
Σας πληροφορούμε για παράδειγμα, ότι όταν παλιότερα στη γραμμή Πατρών - Πύργου κυκλοφορούσαν 8 ζεύγη δρομολογίων ημερησίως, η επιβατική κίνηση ξεπερνούσε τους 1.000 επιβάτες.

Ανακοινώθηκαν αυτές τις μέρες, ως προοίμιο του σχεδίου θανάτωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, περαιτέρω περικοπές δρομολογίων, όταν ήδη είχαν γίνει και πέρυσι άγριες περικοπές από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ουσιαστικά τινάζεται στον αέρα ο πετυχημένος προαστιακός και περιφερειακός σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης - Εδεσσας - Φλώρινας (που είχε πληρότητες από 60-100%) και ο προαστιακός Καλαμάτας - Μεσσήνης και λοιπής Μεσσηνίας (που πριν τις περυσινές περικοπές διακινούσε 2.000 επιβάτες ημερησίως, αποσυμφορώντας την Καλαμάτα). Απαξιώνεται εντελώς (αντί να αναβαθμιστεί με μείωση των χρόνων διαδρομής) η γραμμή Κορίνθου - Ναυπλίου - Τρίπολης, που ανακαινίστηκε πρόσφατα με κοινοτικά κονδύλια.
Ο σιδηρόδρομος γίνεται μαγική εικόνα στην ακριτική Ανατ. Μακεδονία και Θράκη. Παραμένουν υποχρησιμοποιούμενες και άρα αναξιοπόιητες οι πολύτιμες τουριστικές γραμμές Κατακώλου - Ολυμπίας (με τους χιλιάδες επιβάτες κρουαζεροπλοίων καθημερινά να διακινούνται κυρίως οδικώς, στραγγαλίζοντας την Αρχαία Ολυμπία, προς δόξαν της «Πράσινης Ανάπτυξης» που επαγγέλθηκε ο πρωθυπουργός για την κατεστραμμένη από τις πυρκαιές Ηλεία) και Καλαβρύτων - Διακοφτού (ο μοναδικός σε ομορφιά οδοντωτός). Το Ιntercity Καλαμπάκας-Τρικάλων - Αθήνας που παρουσίαζε μόνιμα πληρότητες 60-100%, παραμένει καταργημένο από πέρυσι. Αυτές οι περικοπές στην πραγματικότητα εξοικονομούν από ελάχιστα έως καθόλου. Σε αρκετές περιπτώσεις επιβαρύνουν μάλιστα, αφού προσωπικό και τροχαίο υλικό κάθονται, ενώ οι μισθοδοσίες και οι αποσβέσεις τρέχουν. Θεωρούμε ότι οι περικοπές αυτές δεν γίνονται τυχαία. Στόχος είναι με την τρομακτική αραίωση των δρομολογίων και την δρομολόγηση σε άσχετες ώρες που δεν εξυπηρετούν τους επιβάτες (περίπτωση νέων δρομολογίων Εδεσσας, Ανατ. Μακεδονίας, Καλαμάτας - Μεσσήνης και Πάτρας - Καλαμάτας), τα τραίνα να εγκαταλειφθούν και από τους τελευταίους τους επιβάτες, προς όφελος των ανταγωνιστών τους, ώστε να βρεί πρόσχημα η κυβέρνηση να καταργήσει εντελώς το δίκτυο, όπως δεσμεύτηκε (;) στο επαίσχυντο Μνημόνιο με το ΔΝΤ.
Αλλωστε ο ΓΓ του «Υπουργείου Μεταφορών» Χ. Τσιόκας είπε χωρίς ντροπή ότι υπάρχουν και άλλα μέσα (ΚΤΕΛ, αυτοκινητόδρομοι) να εξυπηρετήσουν την επιβατική κίνηση. Αν αυτό δεν συνιστά βάναυση παρέμβαση στον υγιή ανταγωνισμό στον χώρο των Μεταφορών προς όφελος του ενός ανταγωνιστή που θα απομείνει μοναδικός παίκτης (μονοπώλιο), δεν ξέρουμε τι άλλο μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε. Κάτι που θάπρεπε να απασχολήσει τον εισαγγελέα ίσως (παράβαση καθήκοντος κλπ).

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ

Σε κάθε περίπτωση το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ καταγγέλει την επιχειρούμενη πολιτική ακρωτηριασμού του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και υποβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών του και δηλώνει ότι είναι στο πλευρό των ελλήνων πολιτών και των τοπικών κοινωνιών της Περιφέρειας, που ζητούν σύγχρονες και χρηστικές σιδηροδρομικές και λοιπές συγκοινωνιακές υπηρεσίες, όπως απολαμβάνουν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι.
Εάν τελικά η κυβέρνηση προβεί σε κατάργηση μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου, και μάλιστα εκείνου που πρόσφατα ανακαινίστηκε με κοινοτικά κονδύλια, θα καταγγείλουμε το γεγονός στα αρμόδια όργανα της ΕΕ μέσω της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Επιβατών, της οποίας είμαστε μέλος, ενώ επιφυλασσόμαστε και για ένδικα μέσα προστασίας των συμφερόντων των ελλήνων επιβατών, στο βαθμό που παραβιάζεται η εύρυθμη λειτουργία και το υγιές καθεστώς ανταγωνισμού της αγοράς επιβατικών μεταφορών.
Ζητάμε από την κυβέρνηση την ύστατη αυτή ώρα να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην καταργήσει πολύτιμους στρατηγικούς και οικολογικούς-συγκοινωνιακούς πόρους εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής (όπως ακριβώς η επίλυση του προβλήματος της Ολυμπιακής δεν οδήγησε σε καταργήσεις περιφερειακών αεροδρομίων και πτήσεων).
Να διορθώσει τα κακώς κείμενα στον Όμιλο ΟΣΕ χωρίς να τιμωρήσει αυτούς που είναι οι μόνοι που δεν φταίνε, δηλ. τους έλληνες πολίτες-επιβάτες, στερώντας τους το αγαθό μιάς σωστά σχεδιασμένης σύγχρονης σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, που κατά ένα σημαντικό ποσοστό της δικαιούται να είναι επιδοτούμενη.
Να σεβαστεί την περιουσία του ελληνικού λαού και τις πρόσφατες επενδύσεις που έγιναν σε υποδομή και τροχαίο υλικό, να μην κλείσει ούτε μέτρο από το δίκτυο και να προβεί στην ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, μη υποκύπτοντας στις πιέσεις του λόμπυ των κατασκευαστών-παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων και άλλων αντιδραστικών κύκλων που δεν θέλουν την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, που είναι μέσο μαζικής μεταφοράς με πολύτιμες ιδιότητες και επιδόσεις, όταν οργανωθεί και λειτουργήσει σωστά, όπως μας δείχνει η ευρωπαική εμπειρία. Ζητάμε ακόμα να ανοίξει επιτέλους η εκμετάλλευση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και σε άλλες εταιρείες εκμετάλλευσης, που ενδεχομένως θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τμήμα του δικτύου με καλύτερους όρους (οικονομικούς και λειτουργικούς).
Τέλος απαιτούμε η αρμοδιότητα καθορισμού δρομολογίων, τιμολογίων και επιδότησης και ελέγχου των σιδηροδρομικών και λεωφορειακών συγκοινωνιών σε τοπική, αστική-προαστιακή και περιφερειακή κλίμακα, να μεταφερθεί από τους φορείς του Κεντρικού Κράτους, στις αιρετές πλέον περιφερειακές αρχές (Περιφέρειες) που θεσπίζει το Σχέδιο Καλλικράτης, με παράλληλη μεταφορά των κατάλληλων οικονομικών πόρων και δημιουργία ανάλογων επιτελικών οργάνων συγκοινωνιακού σχεδιασμού και ελέγχου, ώστε ο σχεδιασμός της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης να ΜΗΝ γίνεται από άσχετους γραφειοκράτες και συνδικαλιστές στην Αθήνα, αλλά από φορείς αποκεντρωμένους και πιο κοντά στον έλληνα πολίτη της Περιφέρειας και τις ανάγκες του.

Κύριοι, της κυβέρνησης ετοιμάζεστε να κάνετε ένα εγκληματικό λάθος από αμέλεια ασχετοσύνη και αλαζονεία. Κανένα ΔΝΤ δεν σας είπε να κόψετε γραμμές των τραίνων, αυτό που σας είπε ,και αρνείστε να το ακούσετε, είναι «περιορίστε τα έξοδα και το σπάταλο κράτος».

Όταν το δάκτυλο του δασκάλου έδειχνε το φεγγάρι ο ηλίθιος κοίταγε το δάκτυλο.

Για μια φορά στην ιστορία του τόπου κάντε την υπέρβαση και ακούστε αυτούς που πληρώνουν το εισιτήριο τους και αυτούς που γνωρίζουν στην πράξη την πραγματικότητα .
Οι λύσεις δεν βρίσκονται στους φακέλους των υπηρεσιακών παραγόντων, στα κομματικά στελέχη, στους εργατοπατέρες και στις υποδείξεις των εργολάβων και προμηθευτών,
Ούτε στους Γάλλους συμβούλους (της γενναία επιδοτούμενης κρατικής SNCF) που φωνάξατε για να σας πουν τι θα κάνετε με τον ΟΣΕ, και να αποκτήσετε έτσι άλλοθι στις πράξεις σας, για να γυρίζετε αύριο και να κλαψουρίζετε από κανάλι σε κανάλι «…εμείς δεν το θέλαμε μας το επέβαλλαν οι Γάλλοι» ενώ θα ετοιμάζεται το νέο σκάνδαλο προμηθειών σε συνέχεια αυτού της SIEMENS. (Στα Γαλλικά λέγεται “bon pour l’orient”)
Λες και η χώρα μας δεν διαθέτει ένα απίθανα μεγάλο επιστημονικό δυναμικό με σπουδές σε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Αμερική, Καναδά κλπ. ( ο ΣΕΣ έχει 500 μέλη σπουδαγμένα στα πέρατα του κόσμου).

Αυτό το δυναμικό είστε εντελώς ανίκανοι να αξιολογήσετε και να κινητοποιήσετε?
Μήπως θα θέλατε να το κάνουμε εμείς?

Το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. είναι στην διάθεση της πολιτείας με εξειδικευμένους συγκοινωνιολόγους αλλά και απλά μέλη του κοινούς καθημερινούς πολίτες που νοιάζονται για τα κοινά αγαθά, γνώστες της ελληνικής και της παγκόσμιας εμπειρίας , με έμπειρους και καταξιωμένους συνεργάτες από αντίστοιχους φορείς, μέλη της EPF (European Passengers Federation) αλλά και της UITP (International Union of Public Transports), αν το θέλετε και σε συνεργασία με τους ξένους τεχνικούς συμβούλους αλλά και τους εκπροσώπους του ΔΝΤ της ΕΚΤ και της ΕΕ, να βοηθήσει στην δρομολόγηση μίας δίκαιης, τεχνικά άρτιας, οικονομικά εφικτής και τελικά βιώσιμης λύσης δίνοντας τέλος στο σημερινό μπάχαλο και χωρίς να απαιτείται η θυσία ούτε χιλιοστού πολύτιμης σιδηροδρομικής υποδομής.

Το ΔΣ του δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ

ΣυνημμένοΜέγεθος
Microsoft Office document icon OseEpibatis.doc195 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Χωρίς σιδηρόδρομο μπορώ να τη φανταστώ.
Χωρίς κόπανους δυσκολεύομαι...

Liakoni
Εικόνα Liakoni
Απών/απούσα

Μπορώ πολύ εύκολα να φανταστώ την Ελλάδα χωρίς σιδηρόδρομο.
Μένω στην Κρήτη...

vang
Απών/απούσα

...για μένα είναι σαν να μην έχει !!

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Το κείμενο λέει ότι οι κυβερνώντες, κάποια στιγμή, πήραν λεφτά που υπήρχαν στο πορτοφόλι μας και φτιάξανε σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.
Τώρα το σιδηρόδρομο αυτό, που επιμένω φτιάξανε με δικά μας χρήματα, προσπαθούν να τον απαξιώσουν είτε για να τον πουλήσουν χωρίς μεγάλες αντιδράσεις (επειδή η πώληση μιας κερδοφόρας εταιρίας του Δημοσίου θα φέρει αρκετές αντιδράσεις) σε τιμή ευκαιρίας και να τσεπώσουν μερικές χιλιάδες ευρώ από τη συναλλαγή, είτε για να εξυπηρετηθούν εταιρίες κατασκευής και εκμετάλλευσης εθνικών οδών.
Εμείς λοιπόν αντί να ξεσηκωθούμε, έχουμε να κάνουμε μόνο αυτά τα σχόλια.
Μπράβο μας. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

tkant wrote:
Το κείμενο λέει ότι οι κυβερνώντες, κάποια στιγμή, πήραν λεφτά που υπήρχαν στο πορτοφόλι μας και φτιάξανε σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.
Τώρα το σιδηρόδρομο αυτό, που επιμένω φτιάξανε με δικά μας χρήματα, προσπαθούν να τον απαξιώσουν είτε για να τον πουλήσουν χωρίς μεγάλες αντιδράσεις (επειδή η πώληση μιας κερδοφόρας εταιρίας του Δημοσίου θα φέρει αρκετές αντιδράσεις) σε τιμή ευκαιρίας και να τσεπώσουν μερικές χιλιάδες ευρώ από τη συναλλαγή, είτε για να εξυπηρετηθούν εταιρίες κατασκευής και εκμετάλλευσης εθνικών οδών.
Εμείς λοιπόν αντί να ξεσηκωθούμε, έχουμε να κάνουμε μόνο αυτά τα σχόλια.
Μπράβο μας. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Νομίζω ότι μπορείς να εξαιρέσεις το σχόλιό μου διότι το διάβασα (το ήξερα κιόλας) , το κατάλαβα, και σχολίασα αυτό ακριβώς που λες κι εσυ, με άλλα λόγια.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

........για όσους ΔΕΝ απάντησαν.

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Πριν δυο χρονια εγινε αναθεση της μελετης χαραξης εναλλακτικης διαδρομης του σιδηροδρομου Καλαμπακα-Μουργκανι-Δημητρα ωστε να μην χρειαζεται να αλλαζουν πολλοι ταξιδιωτες αμαξοστοιχια στο Λιανοκλαδι.Ηταν η φαση Α της μελετης,με την φαση Β να εκρεμμει.

Στοιχησε ΠΑΝΩ απο 300.000 ευρω.

Δυο χρονια μετα,αχρηστευονται τα ηδη υπαρχοντα τμηματα.

Προσωπικα με νοιαζει μεν που δεν μπορω να μεταφερθω με το ποδηλατο μου,με ενοχλει ομως ακομη περισσοτερο το οτι ενα μερος των χρηματων παρθηκε απο μενα και τον καθε εμενα μεσω φορολογιας,για ενα εργο το οποιο προοριζεται για μενα,και τελικα βουλιαζει.
Δεν ειναι μονο θεμα κοινωνικου αποκλεισμου ολων οσων πληττονται απο την καταργηση/ιδιωτικοποιηση των γραμμων,ειναι ΚΑΙ θεμα των δικων μας χρηματων.
Οσοι εργαζονται απο εδω μεσα,πληρωνουν τουλαχιστον ενα διχιλιαρο το χρονο στην εφορια.Ποτε θα δουμε ΕΝΑ αντικρυσμα για ολα αυτα?
Τα δαση καηκαν.Οι σιδηροδρομοι βουλιαξαν.Την κριση πληρωσαμε/θα πληρωνουμε εμεις αντι για αυτους.Πνιγηκαμε στα αμαξια,τη ζεστη της τσιμεντουπολης,χασαμε τα χρονια μας να χτυπαμε κουφιες πορτες για μια θεση εργασιας κατωτερη των προσοντων μας,συνταξη δεν προβλεπεται να παρουμε,και παει λεγοντας.

Το πιο ενοχλητικο ομως αναμεσα σε ολα αυτα,ειναι οτι πολλοι ολο αυτο το θεωρουν πολιτικη σταση.Και μαλιστα υγιη.Χωριζουν το λαο σε αριστερους και δεξιους γιατι ετσι εξηγουνται πολλα.Και μεχρι εκει.
Δεν τα βαζω με την κυβερνηση πλεον.Η κυβερνηση/κυβερνησεις ειναι αυτες που μας αξιζουν,διοτι απλα μαθαμε να καταπινουμε τα παντα.
Σε λιγο θα τα βαζω ανοιχτα με την ανοχη σε οτι σχεδιαζουν για μας χωρις εμας.Και με τους καναπεδατους μεσηλικες που φροντισαν για μας και συνεχιζουν να φροντιζουν με γνωμονα το προσωπικο οφελος.

Ευχαριστω μαμα,ευχαριστω μπαμπα!

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

ιδιωτικοποιήση.
Αθήνα-Πόρος Δελφίνι (το απλό δεν είχε θέσεις) 22.50 Ευρώ για μια ώρα ταξίδι σε ένα πολύ κοντινό νησί.
Βρε με βλέπω να παίρνω θαλλάσιο ποδήλατο...

vec
Απών/απούσα

Απαξιώνουμε μια δημόσια εταιρεία όσο μπορούμε, παντού δημοσιεύματα για το πόσο κακός είναι ο ΟΣΕ, πόσο βολεμένα βύσματα είναι όλοι εκεί μέσα, πόσο χάλια είναι τα οικονομικά του κτλ.
Και ως δια μαγείας, ξαφνικά εμφανίζεται ένας ιδιώτης-εθνικός ευεργέτης πρόθυμος να αγοράσει μια τόσο κακή επιχείρηση.
Και ο κόσμος με όλα αυτά που έχει ακούσει εν τω μεταξύ, χαίρεται.
Η μαφία των εργολάβων είναι μια παράμετρος που διαφοροποιεί λίγο την ιστορία του ΟΣΕ.
Το θέμα είναι ότι το τραίνο, μέσο που προσέφερε μια φτηνή εναλλακτική στο αυτοκίνητο/ΚΤΕΛ/αεροπλάνο, ακόμα και να συνεχίσει να υπάρχει, φτηνό δε θα είναι(όπως λέει και ο/η exomail). Ο Τζάμπας πέθανε. Η επιλογή του δε θέλω να δουλεύω σαν το σκύλο και ας περνάω λίγο πιο ταπεινά τείνει προς κατάργηση. Θα πρέπει να δουλεύεις σαν το σκύλο, για να κάνεις οτιδήποτε περισσότερο πέρα από το να τραφείς. Ακόμα και για να δουλέψεις. 1 ευρώ το εισιτήριο, 1.5 η βενζίνη (Και εκεί είναι που γουστάρω αυτά που μπορώ να κάνω με το ποδηλατάκι μου, την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα)

Αλήθεια, θυμάται κανείς την ιστορία με την Ολυμπιακή; Αυτή λέω, που ενώ με τον ανταγωνισμό που θα δημιουργούσε με την Aegean η ιδιωτική και ευέλικτη Ολυμπιακή θα έριχνε τις τις τιμές. Αυτή που τώρα συγχωνεύεται με την Aegean και δεν άνοιξε μύτη.

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Βερολίνο Δρέσδη Βερολινο (μετ' επιστροφής) με ICE(υπερταχεία) : 29Ε
Αθήνα Σύρος (χωρίς επιστροφή) με το (ιδιωτικών συμφερόντων) πλοίο : 42Ε
Συνέβαλα εστω και με τις μικρές μου δυνάμεις στην κατασπατάληση του επιδοτούμενου απο τις τσέπες των Γερμανών Φορολογούμενων σιδηρόδρομου.
Ναι είμαι υπερήφανος για την πράξη μου...
και αηδιασμένος απο τις Ελλναράδικες πολιτικές για τον ΟΣΕ

panoss
Απών/απούσα

vec wrote:
Απαξιώνουμε μια δημόσια εταιρεία όσο μπορούμε, παντού δημοσιεύματα για το πόσο κακός είναι ο ΟΣΕ, πόσο βολεμένα βύσματα είναι όλοι εκεί μέσα, πόσο χάλια είναι τα οικονομικά του κτλ.

Και μόνο το ότι μία εταιρεία, μπορεί να "απαξιωθεί" από εξωτερικούς (ή εσωτερικούς) παράγοντες, και δεν μπορεί να προστατέψει τον εαυτό της, δείχνει την αναγκαιότητα να την ξεφορτωθείς, πάσι θυσία.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Θέλω να πουλήσουμε όσο το δυνατόν ταχύτερο μια εταιρία που με δικά μου λεφτά έφτιαξα επειδή οι κυβερνητικοί παράγοντες και οι διοικούντες υπάλληλοί τους την έφεραν σε τέτοιο σημείο απαξίωσης που δεν είναι κερδοφόρα.
Δεν αναζητώ ευθύνες για την κακοδιαχείριση που έγινε εδώ και τόσα χρόνια. Σας παρακαλώ πουλήστε την και βάλτε στη θέση της μια ιδιωτική που θα με εκμεταλλεύεται στο έπακρο και νόμιμα πια.
Ευχαριστώ.

panoss
Απών/απούσα

Έγραψα ότι έγραψα, δεν χρειάζονται και "μεταφραστές".
Εκτός αν θεωρείς ότι όσοι διαβάζουν δεν μπορούν να καταλάβουν τι έγραψα, αλλά χρειάζονται εσένα να τους εξηγήσεις, και καλά.

Εγώ τη θέση σου τη μεταφράζω "θέλω να μείνω για πάντα δημόσιος υπάλληλος".
Δεμόσιο φορ εβα.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τη μετάφραση πάντως.

panoss
Απών/απούσα

Άρα, καλύτερα να μην μεταφράζουμε ο ένας τον άλλο.

bullgr
Απών/απούσα

Άσχετα με το εάν αναλάβει ο ιδιώτης "σωτήρας-μεσσίας", δεν γίνεται να πληρώνει το σχεδόν χρεοκοπημένο κράτος τον ΟΣΕ που έχει ζημιά 2,2 εκατομμύρια ευρώ καθημερινά!!!

Αυτή είναι η πραγματικότητα και όχι η όποια προπαγάνδα των ΜΜΕ...

Δεν λέω να ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ... Μπορούν όμως τα σαΐνια μας να βρούνε κάποια άλλη λύση ώστε να μην είναι ζημιογόνος ο ΟΣΕ;

Να πληρώνουν δηλαδή οι Έλληνες φορολογούμενοι 2,2 εκατομμύρια ευρώ καθημερινά τις ζημιές του ΟΣΕ;

Άσε που ως μεταφορικό μέσο όποτε το έχω χρησιμοποιήσει με έχει πιάσει κατάθλιψη... Άθλια και ελεεινή η κατάσταση παντού... Από τις κτιριακές εγκαταστάσεις έως τα βαγόνια.

Για ταξιδέψτε με τρένο στη Γερμανία και θα καταλάβετε τι εννοώ...

VANIC
Απών/απούσα

Στον ΟΣΕ, σε κάθε τρεις υπαλλήλους οι 2 είναι προϊστάμενοι ( αλήθεια).
Αυτό μας λέει κάτι;

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Η κατάσταση στον ΟΣΕ και σε κάθε Δημόσια υπηρεσία τα τελευταία χρόνια................ είναι βρε παιδιά σαν να μένουμε στο χωριό με 100 κατοίκους και κάποια στιγμή αποφασίζουμε να καλλιεργήσουμε ένα χωράφι χέρσο που δεν το είχαμε και ανάγκη πουθενά και τους καρπούς να τους μοιράζουμε στο χωριό προς όφελός μας.
Βάζουμε και 3 ανθρώπους να κάνουν τη δουλειά και τρώμε κάθε φορά ντοματούλες καρπουζάκια κλπ. Κάποια στιγμή ο αρχηγός των τριών που τυχαίνει να είναι και ο Δήμαρχος αποφασίζει ότι χρειάζονται άλλοι 3 άνθρωποι. Εμείς δεν βγάζουμε μιλιά. Οι τρεις πιάνουν δουλειά και εμείς οι υπόλοιποι πληρώνουμε κάτι παραπάνω από τα δημοτικά έσοδα για την λειτουργία του χωραφιού μας.
Στη συνέχεια ο Δήμαρχος βάζει άλλους 10 και τους κάνει 16 σύνολο. Και φτάνει ένα σημείο που οι εργαζόμενοι στο χωράφι γίνονται 40 ενώ χρειάζονται 3 και οι υπόλοιποι 60 που μένουν απέξω από το χωράφι σκίζονται στη δουλειά για να πληρώσουν τους 40. Ούτε εκεί μιλάμε και ξανά βγάζουμε το Δήμαρχο, επειδή κατά βάθος ευελπιστούμε ότι κάποια στιγμή θα μας πάρει κι εμάς στο χωράφι και θα καθόμαστε.
Στο τέλος επειδή τα δημοτικά έσοδα δεν φτάνουν αποφασίζει ο Δήμαρχος χωρίς να ρωτήσει κανένα να πάρει ένα δάνειο για να πληρώσει τους 40 χαραμοφάηδες. Παίρνει ένα και μετά δεύτερο. Εμείς εν τω μεταξύ μιλιά έτσι;
Αφού λέμε περιμένουμε τη σειρά μας.
Όταν λοιπόν ένα πρωινό ο Δήμαρχος ανακοινώνει ότι το χωράφι είναι με τα μπούνια μέσα και θα πρέπει για να μην παίρνουμε άλλα δάνεια να το πουλήσουμε στον Κυρ Γιώργο τον έμπορο που μας φέρνει κόκα κόλες, όλοι λέμε με αγανάκτηση: Άι στο διάολο και το χωράφι και το καλό του. Νισάφι πιά. Και να τρώγαμε και κανένα φρούτο της προκοπής, να πείς, όλο σάπια ήτανε.
Το παίρνει το χωράφι ο Κυρ Γιώργος και το κάνει τζάμι. Απολύει και τους 38 και κρατάει 2 μόνο για να τους βγάζει το λάδι και τους δίνει και 700 ευρώ να γουστάρουνε. Τα δε καρπουζάκια και ντοματούλες που τρώγαμε με φραγκοδίφραγκα τα πουλάει σε τιμές λίγο τσουχτρερές. Αλλά εμείς τα παίρνουμε. Που να βρείς άλλον;

Αντί λοιπόν να πιάσουμε το Δήμαρχο από το αυτί και να του πουμε εξ αρχής, "τι λες ρε Δήμαρχε που θα βάλεις άλλους τρεις; Τι τους θέλουμε;" πάμε και τον ξαναψηφίζουμε.
Αντί στη συνέχεια να πούμε "τί λες ρε δήμαρχε που θα πάρεις άλλους 34;" πάμε και τον ξαναψηφίζουμε.
Αντί στη συνέχεια να τον πιάσουμε από το αυτί και να του πούμε "τι λες που θα πάρεις δάνειο; και ποιος νομίζεις ότι θα το ξεπληρώνει;" πάμε και τον ξαναψηφίζουμε.
Και αντί τέλος να πούμε "Τί λες ρε Δήμαρχε που θα πουλήσεις το χωράφι; Για φέρε εδώ τους 37 που δεν χρειάζονται να κάνουν καμία άλλη δουλειά και να βάλουμε και τον Τάσο που είναι άσσος στα νομικά να δει μήπως υπάρχει κανένας νόμος που να λέει ότι αν ο Δήμαρχος προσλάβει 40 ενώ χρειάζονται 3 σε χωράφια που διοικεί πάει κατευθείαν στη φυλακή χωρίς να περάσει από την αφετηρία και χωρίς να πάρει 20 ευρώ." λέμε "μπράβο δήμαρχε πούλα το το γ@μημένο το χωράφι μας έχει καταστρέψει πια. Όλο σάπια τρώγαμε τώρα τελευταία"

Επί του προκειμένου τώρα
Το γεγονός ότι τον κατάντησαν έτσι(δηλαδή με δύο προϊσταμένους στους τρεις ή με άθλια βαγόνια κλπ) δεν θα πρέπει να μας βάζει ιδέες για απόδοση ευθυνών;
Και σε τελική ανάλυση, αν είναι να τον πουλήσουν δεν θα πρέπει ολόκληρο το ποσό της πώλησης να επιστραφεί σε αυτούς που πλήρωσαν για να τον φτιάξουν δηλαδή εμάς;
Συμφωνώ με τους φίλους παραπάνω για τα κακώς κείμενα και την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον ΟΣΕ.
Όμως
Οι κοινωνικές ή Δημόσιες υπηρεσίες υπό νορμάλ συνθήκες και σωστή διαχείριση είναι ευχής έργον. Σημαίνει μειωμένα τιμολόγια, αφού μια τέτοια εταιρία δεν έχει σκοπό το κέρδος, αλλά την εξυπηρέτηση των πολιτών ενός κράτους και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Δυστυχώς όμως οι πολιτικοί αυτής της χώρας κάτω από την πίεση (βλ. μίζα) των πολυεθνικών ή ημεδαπών-αλλοδαπών επιχειρηματιών αναγκάζονται να απαξιώνουν τις Δημόσιες εταιρίες με τελικό σκοπό να τις φέρουν σε τέτοιο σημείο ώστε η πώλησή τους σε εξευτελιστική τιμή να αποτελεί λύτρωση για το φορολογούμενο που όχι μόνο δεν θα έχει αντίρρηση αλλά θα το επιθυμεί κιόλας.

Έχω την εντύπωση (μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια) ότι η λογική του να πουλήσουμε ότι έχουμε δεν θα μας σώσει.
Ίσως θα έπρεπε να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ τον εξορθολογισμό της λειτουργίας κάθε τέτοιου οργανισμού και να αναζητήσουμε ευθύνες για χρόνια κακοδιαχείριση εκεί που πρέπει, ώστε ένα δημόσιο αγαθό να εξακολουθήσει να παραμένει τέτοιο και να απολαμβάνουμε τους καρπούς του όλοι.
Και αν το πάμε ένα βήμα παραπέρα έχουμε την εντύπωση ότι οι Δημόσιοι οργανισμοί είναι το τέλος του έργου;
Μετά τις δημόσιες επιχειρήσεις θα έρθει η απαξίωση της ιδιοκτησία της γής και όλων των παραγωγικών μονάδων που δεν θα μπορούνε να αντέξουν την πίεση και τον ανταγωνισμό.
Και η εταιρίες που θα αγοράσουν το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα έχουν σκοπό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος ή τους πολίτες αλλά τη μεγιστοποίηση του κέρδους.

Όσοι λοιπόν έχουμε την εντύπωση ότι με το πούλημα ενός οργανισμού που μεθοδευμένα απαξιώνεται θα απαλλαγούμε από αυτόν και τα πράγματα θα είναι καλύτερα στο μέλλον, ας το ξανά σκεφτούμε και μια δεύτερη φορά.

VANIC
Απών/απούσα

tkant, τα είπες όλα!!!!!!!!

vec
Απών/απούσα

Έγραψες!

Διαβάστε οπωσδήποτε το σεντόνι όσοι το περάσατε, αξίζει.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

@Tkant, τους τυλιξες σ'ενα σεντονι...
Ετσι μπραβο, για να μαθαινουν οι πιο νεοι, και να θυμουνται οι παλιοτεροι...

panoss
Απών/απούσα

Ναι, αλλά όλα αυτά τα καλά και άγια τα κάνεις ΕΓΚΑΙΡΩΣ.
Όχι όταν τα πράγματα φτάνουν στο απροχώρητο και οι πιστωτές σου σου επιβάλλουν τι θα κάνεις.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Σωστή η ιστορία.
Θα διόρθωνα μόνο ότι το χωράφι καλλιεργήθηκε για να τρώνε οι εργάτες του χωριού καμιά βιταμίνη και να αποδίδουν καλύτερα στα άλλα χωράφια που δουλεύουν. (=οι επιχειρήσεις "κοινής ωφέλειας" ,τα μέσα μεταφοράς ,το σύστημα υγείας, πρωτίστως εξυπηρετούν -και με αυτό το γνώμονα και ως αυτό το επίπεδο συντηρούνται- τις ανάγκες της παραγωγής)

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

panoss wrote:
Ναι, αλλά όλα αυτά τα καλά και άγια τα κάνεις ΕΓΚΑΙΡΩΣ.
Όχι όταν τα πράγματα φτάνουν στο απροχώρητο και οι πιστωτές σου σου επιβάλλουν τι θα κάνεις.

Κανενας πιστωτης δεν επεβαλλε να ιδιωτικοποιηθει ο ΟΣΕ.Ουτε να καταργηθει.
Πιθανες λυσεις ζητανε.
Απλα οι δικοι μας,αντι να κοψουν τις κοιλαρες τους,κοβουν τα κωλαρακια μας.
Τοσο απλα.
Για κοψε τα υπουργικα αμαξια,εξοδα,και βαλε τα κομματα να λειτουργουν με ιδιωτικες επιχορηγησεις (απο οπου θα ειναι ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ) και να δεις ποσα βγαινουν.

Απλα για ακομη μια φορα ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ.Γιατι σιγα μην χασουν τη βολη τους.

υγ.Δεν εχω καταλαβει ακομη γιατι και απο που και ως που τα δικα τους εξοδα τα πληρωνουμε εμμεσως εμεις.Εμενα δεν μου πληρωσε κανα νοικι του γραφειου ποτε το κρατος.
Και ειμαι εξισου κρικος της αλυσιδας με αυτους (ο καθε 'εγω').

ΜμΜμΜ?

jijiconi
Απών/απούσα

panoss wrote:
Ναι, αλλά όλα αυτά τα καλά και άγια τα κάνεις ΕΓΚΑΙΡΩΣ.
Όχι όταν τα πράγματα φτάνουν στο απροχώρητο και οι πιστωτές σου σου επιβάλλουν τι θα κάνεις.

+1

Το θέμα είναι τώρα τι κάνουμε...

Εξαιρετικό post tkant, +1000 στην απόδοση ευθυνών, αλλά ο εξορθολογισμός της λειτουργίας του ΟΣΕ είναι εφικτός πλέον?

Προφανώς χρειάζονται λιγότεροι εργαζόμενοι.
Η πλειονότητα των υπαλλήλων (και οι λιγότερο αποδοτικοί) είναι μόνιμοι.
Δεν μπορείς να τους απολύσεις, δεν μπορείς να τους μετατάξεις (παρα μόνο αν το δεχθούν, βλέπε πιλότοι ολυμπιακής που εξακολουθούμε να πληρώνουμε ενώ κάθονται).
Και να αλλάξεις το σύνταγμα όσων αφορά την μονιμότητα θα έχεις στρατό από ανέργους που δεν θα απορροφηθούν πουθενά. Και με αυτήν την αλλαγή η εξάρτηση των πολιτών από τα κόμματα θα είναι ακόμη μεγαλύτερη γιατί θα ψηφίζουν μόνο για να κρατήσουν την δουλειά τους μετά τις εκλογές (για να αποτρέψει αυτό θεσπίστηκε η μονιμότητα άλλωστε).

Επίσης τμήματα όπως της Πελλοπονήσου είναι τόσο ζημιογόνα που θα πρέπει να καταργηθούν. Ποιος Καλαματιανός θα δεχθεί την διακοπή του? (παρόλο που δεν΄το χρησιμοποιεί ποτε)

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

jijiconi wrote:

Προφανώς χρειάζονται λιγότεροι εργαζόμενοι.
Η πλειονότητα των υπαλλήλων (και οι λιγότερο αποδοτικοί) είναι μόνιμοι.
Δεν μπορείς να τους απολύσεις, δεν μπορείς να τους μετατάξεις (παρα μόνο αν το δεχθούν, βλέπε πιλότοι ολυμπιακής που εξακολουθούμε να πληρώνουμε ενώ κάθονται).

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν.Π.Δ.Δ.
Άρθρο 152
Λόγοι απόλυσης
Ο υπάλληλος απολύεται μόνο για τους επόμενους λόγους :
α) επιβολή της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης,(δεν έχει υπάρξει ποτέ τέτοια και δεν ξέρουμε ακόμα πως μοιάζει)
β) σωματική ή πνευματική ανικανότητα,(εδώ εντάσσονται οι περισσότεροι αλλά δεν το συζητάμε)
γ) κατάργηση της θέσης στην οποία υπηρετεί,
δ) συμπλήρωση ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας, (ίδωμεν)
ε) μπλα μπλα μπλα

Βλέπουμε λοιπόν ότι εάν η οργανική θέση για την οποία διορίστηκε καταργηθεί, ο δημόσιος υπάλληλος απολύεται
Εδώ όμως η καλή μας κυβέρνηση θα μπορούσε να πει "κύριοι στον ΟΣΕ θα μείνουν 3 εργάτες. Οι υπόλοιποι 37 που δεν θέλουν να χάσουν την εργασία τους θα μεταταγούν σε άλλη υπηρεσία, επειδή πρόκειται να υπάρξει κατάργηση των οργανικών θέσεων τις οποίες κατέχετε. Τί λέτε είστε;"
Και με αυτό τον απλό τρόπο βάζει κάποιος τα πράγματα στη θέση τους συνταγματικότατα
Άρα γίνεται και δεν επαφίεται στη θέληση αυτών που δεν έχουν διάθεση να κουνήσουν το δεξί χέρι, επειδή κοιτάζουν το αριστερό πάνω στο οποίο περπατά αυτή τη στιγμή μια αράχνη με σκοπό να φτιάξει το σπιτικό της.

jijiconi
Απών/απούσα

tkant wrote:
jijiconi wrote:

Προφανώς χρειάζονται λιγότεροι εργαζόμενοι.
Η πλειονότητα των υπαλλήλων (και οι λιγότερο αποδοτικοί) είναι μόνιμοι.
Δεν μπορείς να τους απολύσεις, δεν μπορείς να τους μετατάξεις (παρα μόνο αν το δεχθούν, βλέπε πιλότοι ολυμπιακής που εξακολουθούμε να πληρώνουμε ενώ κάθονται).

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν.Π.Δ.Δ.
Άρθρο 152
Λόγοι απόλυσης
Ο υπάλληλος απολύεται μόνο για τους επόμενους λόγους :
α) επιβολή της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης,(δεν έχει υπάρξει ποτέ τέτοια και δεν ξέρουμε ακόμα πως μοιάζει)
β) σωματική ή πνευματική ανικανότητα,(εδώ εντάσσονται οι περισσότεροι αλλά δεν το συζητάμε)
γ) κατάργηση της θέσης στην οποία υπηρετεί,
δ) συμπλήρωση ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας, (ίδωμεν)
ε) μπλα μπλα μπλα

Βλέπουμε λοιπόν ότι εάν η οργανική θέση για την οποία διορίστηκε καταργηθεί, ο δημόσιος υπάλληλος απολύεται
Εδώ όμως η καλή μας κυβέρνηση θα μπορούσε να πει "κύριοι στον ΟΣΕ θα μείνουν 3 εργάτες. Οι υπόλοιποι 37 που δεν θέλουν να χάσουν την εργασία τους θα μεταταγούν σε άλλη υπηρεσία, επειδή πρόκειται να υπάρξει κατάργηση των οργανικών θέσεων τις οποίες κατέχετε. Τί λέτε είστε;"
Και με αυτό τον απλό τρόπο βάζει κάποιος τα πράγματα στη θέση τους συνταγματικότατα

Άψογος!!! Με κάλυψες πλήρως!
Ελπίζω μόνο να μην υπάρχουν παράγραφοι με εξαιρέσεις και προϋποθέσεις που αναιρούν τα παραπάνω, γιατί συνήθως έτσι γίνεται...
(Δεν θα σε απασχολήσω με το που θα πάνε, δεν είναι το θέμα μας τώρα...)

panoss
Απών/απούσα

tkant][quote=jijiconi wrote:

Βλέπουμε λοιπόν ότι εάν η οργανική θέση για την οποία διορίστηκε καταργηθεί, ο δημόσιος υπάλληλος απολύεται
Εδώ όμως η καλή μας κυβέρνηση θα μπορούσε να πει "κύριοι στον ΟΣΕ θα μείνουν 3 εργάτες. Οι υπόλοιποι 37 που δεν θέλουν να χάσουν την εργασία τους θα μεταταγούν σε άλλη υπηρεσία,


Αν μεταταγούν σε άλλη υπηρεσία, δεν θα συνεχίσουμε να τους πληρώνουμε;
Άρα, ποιο το κέρδος;
Οι υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα, γιατί δεν "μετατάσσονται" σε κάποια δημόσια υπηρεσία...αλλά απολύονται;
Στο πηγάδι κατούρησαν;
Είναι άλλου, κατώτερου, θεού παιδιά;
Γράφει πουθενά στο σύνταγμα ότι είναι πιο ίσοι οι δημόσιοι από τους ιδιωτικούς;
Γιατί άλλα μέτρα και άλλα σταθμά;

jijiconi
Απών/απούσα

god saved the bike wrote:
και βαλε τα κομματα να λειτουργουν με ιδιωτικες επιχορηγησεις (απο οπου θα ειναι ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ) και να δεις ποσα βγαινουν.

Αμφιβάλω για το κατά πόσο θα ήταν καλό αυτό...
Τότε δεδομένα ΟΛΟΙ οι πολιτικοί θα ήταν στο χέρι του χορηγού.
Τώρα το αν θα καταλήξουν μαριονέτες, είναι κυρίως δική τους απόφαση.

donzouan
Απών/απούσα

μου αρεσουν απιστευτα πολυ τα ταξιδια με τρενο...μαρεσει που περνανε μεσα απο χωραφια και εξοχες και οσο ναναι σου δινουν αλλη διαθεση...

θα ειναι κριμα να χαλασει ολο αυτο το ομορφο(για εμενα) σκηνικο...

contact