αρχαριος

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
jamal
Απών/απούσα

καλημερα
παραθετω μερικες ερωτησεις
με τι αναλογια,μπρος-πισω φρενο πρεπει να φρεναρουμε?
το δισκοφρενο και τα πισω τακαια τα ρυθμιζουμε ετσι ωστε να μην κοκαλλωνουν?
μπορω να δοκιμασω να ρυθμισω μονος μου τον πισω εκτροχιαστη?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Φρενάρουμε και με τα δύο φρένα, κάποιοι λένε 60 - 40 (μπρος - πίσω).
Όσο και αν φαίνεται περίεργο ή επικίνδυνο ΤΑ ΔΙΤΡΟΧΑ ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΦΡΕΝΟ (είναι θέμα Φυσικής).
Σε περίπτωση κατηφόρας η αναλογία αλλάζει 30 - 70 μπρος - πίσω.
Προσπάθησε σε κατάσταση "φρένα πανικού" να μεταφέρεις το βάρος σου στην πίσω ρόδα (κάθεσαι ΑΥΤΟΜΑΤΑ λίγο πιο πίσω στη σέλα).
Γενικά αν κοκκαλώσει κάποιος τροχός ΤΗΝ ΕΒΑΨΕΣ.
Ιδίως ο μπροστινός = ΤΕΛΟΣ.
Με τον πίσω αν είσαι τυχερός ή το κατέχεις το άθλημα, μπορεί κα να το σώσεις.
Ρύθμιση του πίσω (και του μπροστά) εκτροχιαστή ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ.
Στηρίζεις κάπου το ποδήλατο ώστε η πίσω ρόδα να κινείται ελεύθερα (το αναρτείς κάπου ή το κρατάει κάποιος φίλος ή ....??). ΘΕΩΡΩ ότι αρχικά έχει τοποθετηθεί ΣΩΣΤΑ ο εκτροχιαστείς και ΔΕΝέχει στραβώσει από πτώση (είναι 2 άλλες ιστορίες).
ΞΕΧΝΑΣ τις βιδούλες H - L (....αμέσως το χέρι σου να πάει εκεί .... άστες ήσυχες ...) και κοιτάς να δεις κάτι που μοιάζει με παξιμαδάκι - πλαστικό - συνήθως μαύρο - και είναι εκεί που "μπαίνει" το συρματόσχοινο στον εκτροχιαστή - έχει συνήθως εξογκώματα για να το πιάνεις καλά. Γυρνάς το πλαστικό παξιμαδάκι κάποιες βόλτες με το χέρι και ταυτόχρονα γυρνάς το πετάλι και αλλάζεις ταχύτητες (θέλεις 3 - 4 - 5 χέρια ταυτόχρονα - φώναξε όλη την οικογένεια να βοηθήσει... χεχεχε) . Αν το γυρίσεις πάρα πολύ (δεν θα το χαλάσεις - μην σκας)
το πολυ- πολυ να αλλάξεις ταχύτητα (χωρίς το χειριστήριο... κατάλαβες τι εννοώ). Λογικά "εκεί που δεν κάνει μεταλλικό θόρυβο" έχεις και την σωστή ρύθμιση. Δοκιμάζεις σε όλες τις θέσεις - ταχύτητες αν είναι ΟΚ, αλλιώς μπορεί να θέλει κιάλλη μικρο-ρύθμιση.
Η διαδικασία είναι απλή - δες στο youtube για derailler adjustment front / back και δεν θα χαλάσεις κάτι.
Αντίστοιχη ρύθμιση κάνεις και από το χειριστήριο των ταχυτήτων - και εκεί έχει παξιμαδάκι ρύθμισης - όπως και στα φρένα. Γενικά αυτά τα παξιμαδάκια τεντώνουν / χαλαρώνουν λίγο το συρματόσχοινο για να κάνεις μικρορυθμίσεις σε φρένα - ταχύτητες.
Φυσικά δουλεύουν με την πρυπόθεση ότι η αρχική τοποθέτηση είναι σωστή.

jamal
Απών/απούσα

πολυ καλη η αναλυση σου,σε ευχαριστω
δεν μου απαντησες ομως σε ενα σκελος
στα φρενα μου υπαρχει ενα σημειο στο οποιο οι τροχει θα μπλοκαρουν
αυτο το σημειο θα πρεπει να υπαρχει?
δηλαδη,μπροστα εχω δισκοφρενο.Το χαλαρωσα λιγο ωστε οσο και να το παταω να μην κοκαλωνει ποτε
εκανα σωστα?

athannikos
Απών/απούσα

http://bicycletutor.com/

kai tha gineis kai o prwtos mastoras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Υποθέτω ότι σε όλα τα φρένα αν βάλεις όλη σου τη δύναμη ΘΑ κοκκαλώσουν τελικά.
Το ζήτημα είναι να έχεις προοδευτική πέδηση, να ρυθμίσεις έτσι τα φρένα ώστε να φρενάρεις και να σταματάς χωρίς να χρειάζεται να φτάσεις στο σημείο που θα κοκκαλώσουν οι τροχοί.
Δεν ξέρω αν σε βοηθάει αυτό που έγραψα....

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Για να μην μπλοκάρει ο τροχός σημαίνει ότι τα φρένα σου δεν πιάνουν και απλά "γλύφουν" είτε το δίσκο είτε το στεφάνια (vbrakes). Ακόμα και έτσι το ποδήλατο επιβραδύνει αλλά θα χρειαστείς διάδρομο αεροδρομίου για να σταματήσεις.

Εγώ στα vbrakes μου έχω ρυθμίσει τη μανέτα να έχει πολύ μικρή διαδρομή και τα τακάκια βρίσκονται 2-3 χιλιοστά από το στεφάνι. Ο τροχός σταματάει (μπλοκάρει) κανονικά όποτε βάζω λίγη δύναμη στη μανέτα.

Δεν ξέρω τι έχεις ή τι εννοείς όταν λες "μπλοκάρει ο τροχός". Αυτό που ξέρω είναι ότι πρέπει να μπορείς να σταματάς άμεσα όταν χρειάζεται.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το έγραψα και παραπάνω, Προοδευτική Πέδηση", δηλαδή από τη στιγμή που αρχίζεις να πατάς το φρένο, μέχρι να σταματήσει να κινείται ο τροχός έχεις κάποοιο διάστημα και αίσθηση φρεναρίσματος.
Αν με τη μια σφίγγουν πολύ τα τακάκια, κοκκαλώνει ο τροχός και είτε κάνεις "edo" (το ελέγχεις), είτε χάνεις τον έλεγχο και πέφτεις.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αν πατάς απότομα και δυνατά τη μανέτα τότε θα σφίξουν απότομα και δυνατά τα τακάκια (εκτός πια και αν είναι εντελώς χαλαρή η ντίζα).

Μια παρατήρηση για την προοδευτική πέδηση. Δεν ξεκινάει από τη στιγμή που πατάς το φρένο αλλά από τη στιγμή που έρθουν σε επαφή τα τακάκια με το δίσκο ή το στεφάνι σου. Έτσι ανάλογα με το πως οδηγά ο καθένας, ρυθμίζει και τη διαδρομή της μανέτας του φρένου.

Εγώ πχ θέλω να έχω την ελάχιστη διαδρομή μέχρι για ακουμπήσουν τα τακάκια στο δίσκο μου. Άλλος που είναι πιο νευρικός ή πιο απότομος θέλει να έχει μεγαλύτερη διαδρομή μέχρι να ακουμπήσουν τα τακάκια.

Απλά έτσι όπως τα έγραψε ο Jamal κατάλαβα ότι πλέον πατώντας το φρένο απλά χαιδεύουν τα τακάκια το δίσκο και το ποδήλατο σταματα αργά αργά.

kynhgos77
Απών/απούσα

πηγαινε και ξαναφτιαξτο οπως ηταν!!! τα χερια επικοινωνουν με το μυαλο και αυτα θα ρυθμιζουν καθε φορα με ποση δυμανη θα πατησουν τις μανετες.
αν σου αρεσουν ετσι, ρυθμισε και το πεταλ φρενου του αυτοκινητου σου να πιανει πατο και πες μας ποτε θα βγεις να μεινουμε σπιτι.
ετσι οπως τα εχεις ρυθμισει μπορει να φρεναρουν ικανοποιητικα σε μια ηρεμη α ταχυτητα σε 0 κλιση δρομο. αν ομως η ταχυτητα διπλασιαστει και βαλε, σε κατηφορικο δρομο ποτε θα σταματησεις? η μαλλον που?
ετσι λοιπον τα φρενα ειναι ρυθμισμενα να μπορεσουν ναφρεναρουν σε ακραια συθηκη και οχι σε ηπια. για να αποφυγεις το φρεναρισμα πανικου και το μπλοκαρισμα των τροχων, μια ειναι η λυση ..... προσοχη και τα ματια σου 14 στον δρομο.
οσο για τις αναλογιες 30-70 η 40-60 αυτες θα ερθουν εμπειρικα και οταν το ποδηλατο πλεον θα το νιωθεις σαν επεκταση του εαυτου σου και οχι σαν κατι ξενο.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Σωστά τα γράφεις kynhgos77 , γιαυτό έγραψα και εγώ για "συνήθεια", το χέρι θα σου πεί πως και πότε πρέπει να φρενάρεις.
Εννοείτε ότι τα ποσοστά είναι "και καλά ενδεικτικά", δεν λένε τίποτα, μόνο δίνουν μια ιδέα του πως πρέπει να φρενάρεις.

jamal
Απών/απούσα

ποια ειναι η γνωμησ σας?
πιστευετε οτι τα λαδακια μηχανης οπως αυτα τα κιτρινα μπουκαλακια που βουταγαμε απο την ραπτομηχανη της
μητερας μας ειναι καλυτερα?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Βάλε και το link του βίντεο όμως :)

jamal
Απών/απούσα
athannikos
Απών/απούσα

ειναι ενα καταπληκτικο σπρευ που κανει για παρα παρα πολλες δουλειες ,εκτος απο λιπανση

ξεκολλαει οτιδηποτε κολλημενο (βιδες, παρατημενες αλυσιδες ποδηλατου...)
βγαζει λιπαρα καταλοιπα απο παντου
καθαριζει τις προβληματικες ηλεκτρικες επαφες
ακομα και τα λαδια και την δυσκολη βρωμια καθαριζει απο το πλαισιο του ποδηλατου,(και απο τα χερια,και τα εργαλεια μας!!)

ομως δεν ειναι καλο για λαδωμα αλυσιδας...το μονο που θα κανει ειναι να καθαρισει την αλυσιδα και απο το τελευταιο ιχνος λαδιου απο το προηγουμενο λαδωμα..
μια δοκιμη θα σας πεισει

λαδι ραπτομηχανης δεν ξερω αν μπορεις να βρεις,αλλα ειναι καλο λιπαντικο
αλλιως χρησιμοποιησε κατι σαν και δαυτο που δεν μαζευει και σκονη
http://www.cyclist.gr/product.php?codenum=PED07XDRY0120
και η αχρηστη πληροφορια της ημερας

το WD-40 ειναι πολυ παραξενο ονομα για ενα προοιον που πωλειται τοσο ευρεως!!
εχει ομως τη δικη του ιστορια:
το 1953 ο Norman Larsen προπαθησε να φτιαξει ενα υλικο που να αποτρεπει την διαβρωση των μεταλλων απωθωντας την υγρασια απο αυτα...
τα καταφερε με την 40η προσπαθεια! απο εκει βγηκε το ονομα
Water-Displacement 40 (WD-40)
(αρα δεν ειναι κατασκευαστηκε σαν λιπαντικο το wd40 !!!)

τελος οσοι εχετε αυτοκινητο αφου πλυνετε πολυ προσεκτικα την μηχανημε λιγο νερακι,δοκιμαστε να την ψεκασετε με λιγο WD-40!θα γινει σαν καινουργια!!!!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ξέρω άτομο που δεν έχει ασχοληθεί ποτέ του με τον καθαρισμό και το λάδωμα της αλυσίδας και το Megisto του συνεχίζει απροβλημάτιστο. Δεν θα πάθεις κάτι αν δεν βάζεις λιπαντικό, μια χαρά πηγαίνει και με σκουριασμένη αλυσίδα απλά μπορεί να σε αφήσει ανά πάσα στιγμή.

Από το τίποτα είναι σίγουρα καλύτερο να βάζεις λάδι ραπτομηχανής. Άλλοι βάζουν μόνο WD40, άλλη βάζουν γράσσο, άλλοι παραφινέλαιο.

jamal
Απών/απούσα

1.ποια μερη του ποδηλατου πρεπει να λιπαινουμε και καθε ποτε
2.τα μηχανηματα που εχουν τα βενζιναδικα γεια να βαζουμε αερα δεν εχουνε μοναδα μετρησης psi.Tι κανουμε τοτε?

athannikos
Απών/απούσα

1)αναλογα με την χρηση: αμα πας μονο στην πολη, η αλυσιδα μπορει και στα 200 χιλιομετρα να μιν χρειαζται ακομα λαδωμα.ομως αμα κανεις καμια 50ρια χιλιομετρα σε διαδρομη με χωμα λασπες, νερα η αλυσιδα σιγουρα θα θελει καθαρισμα και λαδωμα μετα.
μια καλα λαδωμενη αλυσιδα δεν κανει σχεδον καθολου θορυβο στο πεταλαρισμα, ενω μια βρωμικη και αλαδωτη αλυσιδα κανει..(επισης θορυβο κανει και μια αλυσιδα που εχει πανω μονο wd40 κατι που αποδεικνυει ποσο κακο λιπαντικο ειναι)

τα υπολοιπα μερη που χρειαζονται λιπανση ειναι οι αρθρωσεις των φρενων, το εσωτερικο των συρματοσχοινων (σταζεις μερικες σταγονες εκει που μπαινει το συρματοσχοινο στο καλυμμα του,και το αφηνεις να τρεξει μεσα.δες και το βιντεο....
http://bicycletutor.com/lube-brake-shift-cables/ ).λιπανση θελουν και οι αρθρωσεις στις μανετες των ταχυτητων και των φρενων(μια σταγονα σε καθε αρθρωση).

ολα πρεπει να λιπαινονται οπωσδηποτε μετα απο καθε πλυσιμο του ποδηλατου . αλλιως σιγουρα μια φορα το χρονο, η καθε 200-300 χιλιομετρα (αναλογα με την χρηση παντα).

2)αν και στα περισσοτερα βενζιναδικα γραφει και psi ο μετρητης μπορεις να υπολογιζεις οτι
2 bar = 30 psi

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Λιπαίνεις τους κρίκους της αλυσίδας, κατά προτίμηση από την εσωτερική μεριά της αλυσίδας.
Λιπαίνεις τις ντίζες των φρένων και ταχυτήτων.
Λιπαίνει κινούμενα ελατήρια σε εκτροχιαστές μπρος πίσω.
Λιπαίνει κάποιες βίδες που κρατάνε φρένα.

Εδώ θα βρεις πολλές οδηγίες σε βίντεο
http://bicycletutor.com/

Το πότε εξαρτάται από εσένα και πόσο χρόνο έχεις. Γενικά το λάδι στην αλυσίδα κρατάει για μερικές βόλτες οπότε δεν χρειάζεται κάθε φορά να πλένεις και να λιπαίνεις.

Για τα βενζινάδικα εκτός από psi έχουν και bar οπότε είτε έτσι είτε αλλιώς μπορείς να υπολογίσεις πόσο να βάλεις. Στο λάστιχο συνήθως γράφει και psi και bar.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Καλές σε γενικές γραμμές οι συμβουλές που γράφτηκαν, με μερικές παρατηρήσεις:
Το WD40 είναι ένα υπέροχο σπρέι αλλα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ, σε καμμία περίπτωση,
Επίσης ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να χρησιμοποιείται σε ηλεκτρικές επαφές/ κυκλώματα (για ΟΛΑ αυτά υπάρχει το Philips Contact Spray).
Καθαρίζει, διώχνει τη σκουριά, απολιπαίνει ΤΕΛΕΙΑ.
Επίσης για να καθαρίσεις, 1ο χέρι, την αλυσίδα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το πράσινο υγρό για τα τζάμια, με μπόλικο χαρτί ή πανί. Μετά WD40, μετά λαδάκι.

Η μονάδα psi = pounds per square inch
ισούται με την lb/in2 , libra pound per square inch (ίδια μονάδα, με άλλη "κωδική ονομασία" από τους φίλους μας τους Βρετανούς μ*λ*κες....!!!!). ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ.
Αν πετύχεις αντλία που δεν έχει καμιά από τις δύο (βγάλε την μια φωτό και στείλτην μου), να θυμάσαι ότι
1 bar = 1 περίπου atm = 14,7 psi
Δες τι πιέσεις χρησιμοποιείς και κάνε τις μετατροπές.

Λάδι ραπτομηχανής είναι και αυτό λάδι ΜΗΧΑΝΗΣ (δεν πιστεύω να βάζει καμιά μαμά ελαιόλαδο στην ραπτομηχανή της????!!!!) οπότε κάνει.

Να θυμάσαι ότι καθαρή αλυσίδα, όχι μόνο δεν τρίζει, όχι μόνο αντέχει παραπάνω στο χρόνο, αλλά κυρίως ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ από φθορά (ή μάλλον ΔΕΝ ΦΘΕΙΡΕΙ) γρανάζια, ελεύθερα, εκτροχιαστές (και αυτοί γρανάζια έχουν) κλπ. Το κόστος της είναι 10 ευρώ, αλλά το κόστος των υπολοίπων είναι πολύ μεγαλύτερο.

jamal
Απών/απούσα

ολα καλα με το υψος της σελας
τεντομενο το ποδι και τα πενταλ στις φτερνες
με το τιμονι τι κανουμε?
μιλαω παντα για διαδρομες στην πολη

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Οπου σε βολευει το βαζεις. Αν δεις οτι δεν βολευεσαι τότε αλλάζεις λαιμό ή βάζεις riser τιμονι.