Ντεραγιέ ή εσωτερικό σαζμάν σε αναδιπλούμενο ποδήλατο?

22 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
gdeli
Απών/απούσα

Καλησπέρα σας,

Κατ' αρχάς συγχαρητήρια για το φόρουμ, ήδη έχω ενημερωθεί διαβάζοντας για αρκετά θέματα και θα συνεχίσω την ανάγνωση.
Το θέμα μου είναι το εξής:
θα προχωρήσω άμεσα σε αγορά σπαστού ποδηλάτου και είμαι ανάμεσα στα μοντέλα Vitesse D7 και Vitesse D7HG της Dahon.
Η διαφορά τους είναι ότι το τελευταίο έχει το εσωτερικό σαζμάν Nexus 7 της Shimano, ενώ το πρώτο έχει το απλό ντεραγιέ της Dahon. Αυτή η τεχνικής φύσεως διαφορά με ωθεί να τοποθετήσω σε αυτή την ενότητα το topic, ελπίζω να είναι η σωστή.
Αυτό που μου αρέσει περισσότερο σαν ιδέα, σαν κατασκευή και σαν άνεση (σύμφωνα με όσα έχω διαβάσει) είναι το εσωτερικό σαζμάν και είμαι διατεθειμένος να δώσω τα παραπάνω χρήματα που κοστίζει αν όντως είναι τόσο πιο βολικό και πρακτικό.
Θέλω όμως να ρωτήσω κάποια βασικά πράγματα που είναι ικανά να μου αλλάξουν τη γνώμη και να με οδηγήσουν στο Vitesse D7.
1. Υπάρχει όντως μεγάλη απώλεια λόγω των τριβών στα γρανάζια στο Nexus (και στα εσωτερικά σαζμάν γενικώς)?
2. Όντως χρειάζεται λάδωμα κάθε 5.000km ή κάθε 2 χρόνια?
3. Υπάρχει κάποιος ποδηλατάς που αποδεδειγμένα ξέρει να το κάνει? Και αν ναι έχετε κάποια εκτίμηση κόστους (και χρονικής διάρκειας)?
4. Το συμβατικό ντεραγιέ θέλει αντικατάσταση κάποια στιγμή και αν ναι σε τι κόστος?
5. Πόσο κοστίζει μια συντήρηση (και ρύθμιση ενδεχομένως) σε ένα απλό ντεραγιέ? (για να δω αν μπορώ να κάνω σύγκριση στα κόστη συντήρησης)
6. Έχουν ακουστεί προβλήματα αξιοπιστίας σε εσωτερικά σαζμάν που είχαν τη σωστή συντήρηση?

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Υ.Γ. αν έχω κάνει λάθη στην ορολογία παρακαλώ συγχωρήστε με

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
alepouda
Εικόνα alepouda
Απών/απούσα

φιλη που αγορασε σπαστο με εσωτερικές ταχυτητες μου ειπε σχετικά με αυτο το θεμα οτι ειναι όπως το:
"When you go Mac you never go back"

gdeli
Απών/απούσα

Το γνωρίζω και είμαι σίγουρος για την πρακτικότητα του εσωτερικού σαζμάν, αλλά με νοιάζουν και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες για να μπορέσω να αποφασίσω (είναι αρκετά € η διαφορά )

gdeli
Απών/απούσα

Πριν λίγο μίλησα με την αντιπροσωπεία της Dahon και δεν αναλαμβάνουν το σέβις του Nexus. Πήρα και σε γνωστό ποδηλατάδικο της Γλυφάδας που λέει στο site του ότι είναι "το πρώτο Shimano Service Center που έγινε στην Ελλάδα" (δεν ξέρω αν πρέπει να γράψω το όνομά του) και τους ρώτησα αν έχουν κάνει ποτέ service και πόσο κοστίζει. Δεν έχουν κάνει ποτέ, εδώ και 15 χρόνια που έχουν τα Nexus και τα Alfine, άρα δεν ξέρουν και πόσο κοστίζει. Πάντως θα είναι κάτω από 100€ μου είπαν σίγουρα. Ο ίδιος ο κύριος που μίλησα έχει nexus στο ποδήλατό του εδώ και χρόνια και δεν έχει χρειαστεί ποτέ συντήρηση. Γενικά ήταν υπέρ του σαζμάν αυτού, από την άλλη όμως το να μην έχουν ανοίξει ποτέ Nexus μου φάνηκε κάπως αφού αν χρειαστεί να κάνω το service δεν θα υπάρχει η κατάλληλη εμπειρία. Βέβαια αυτό κάτι λέει και για την αξιοπιστία των Nexus! Όμως στο Internet έχω δει πολλές αναφορές για δυσλειτουργίες τους αν παραλείψεις το τακτικό γρασάρισμα.
Πραγματικά είμαι σε δίλημμα, οπότε αν κάποιος μπορει να μου απαντήσει θα με βοηθήσει...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ψαξε στο Forum, εχει ξανασυζητηθει το θεμα με τα πλεονεκτηματα/μειονεκτηματα των εσωτερικων ταχυτητων, με την αξιοπιστια τους, το service, κλπ.
Ειναι λιγακι κουραστικο, να επαναλαμβανονται τα ιδια σεντονια...

P.S.:Το ψαξιμο, λειτουργει καλυτερα μεσω Google.
Φιλικα παντα.

gdeli
Απών/απούσα

Είχα ψάξει αρκετά (νόμιζα!), είχα βρει κάποια πράγματα αλλά όχι για το συγκεκριμένο σαζμάν και τις ιδιαιτερότητές του, γι'αυτό άνοιξα καινούριο τόπικ.
Οπότε θα προσπαθήσω και μέσω google.

Arxarios
Απών/απούσα
Arxarios
Απών/απούσα
parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Λοιπον, εχουμε και λεμε

1) Για τις απωλειες τριβης: http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_gearing#Efficiency_of_the_two_commo...

Η δικια μου αποψη ειναι οτι τα εσωτερικα συστηματα ειναι πολυ πιο αποδοτικα τις περισσοτερες φορες. Βεβαια καθε hub, ειναι και μια ιστορια ολακερη. Εξαρταται λοιπον.

Στο rohloff πχ, αλλα οχι μονο, ο μηχανισμος κολυμπαει στο λαδι. Εχουν οπως καταλαβαινεις πολυ μικρες απωλειες.

Στα συστηματα εξωτερικων ταχυτητων οι πραγματικες απωλειες, ειναι πολυ μεγαλυτερες λογο ελειπους καθαρισμου, βρωμας κλπ κλπ.

Μου φαινεται οτι ειναι δυσκολο καποιος να παραπονεθει για τις τριβες του κεντρου του.

2) Στους κυκλους των hub-geeks τα shimano nexus, ειναι φημισμενα για τον κακο σχεδιασμο τους και των αναλωσιμο χαρακτηρα τους (για εσωτερικο κεντρο παντα ε;).

Εχω ακουσει περιπτωση οπου εσπασε 3!!! φορες το ιδιο ανταλακτικο.

Η σιμανο εχει βαλει στοχο τα πορτοφολια μας, και το κανει παρα πολλες φορες με τον σκοπιμο σχεδιασμο των προιοντων τους.

Τα nexus, γενικα τα παιρνεις, τα δουλευεις, και μολις φλιπαρουν, τα αλλαζεις. Εξ οσων γνωριζω δεν ειναι σχεδιασμενα για να γινονται serviced. Οσο για αλλαγη λαδιου, ουτε συζητηση. Το καινουργιο 11αρι hub της ακατανομαστης εταιριας θα εχει μεγαλυτερη διαρκεια ζωης, ακριβως λογο της προβλεπομενης αλλαγης λαδιου.

Φυσικα, μπορεις να τα ανοιξεις και να δοκιμασεις να τα φτιαξεις, αλλα δεν ειναι και το πιο φιλικο για κατι τετοιο hub. Τα ανταλακτικα ειναι το δυσκολο κομματι.

Σε κανονικη χρηση, χωρις ακροτητες, εικαζω οτι 10.000 χλμ θα στα βγαλει.

3) Υπαρχει καποιος ποδηλατας που να ειναι αξιοπρεπης; Ας βρουμε πρωτα αυτον και μετα παμε στα "δυσκολα". Φυσικα, αν πας σε καποιον για να σου βιδωσει βιδες, εχεις και εσυ μερικως συν-υπογραψει την κλοπη σου.

4) Προφανως. Στο ποδηλατο, ολα εκτος απο τον σκελετο, το παλουκοσελο, τον λαιμο, και το τιμονι, αντε και τα φρενα,μανετες, ειναι "αναλωσιμα". Δεν γνωριζω το κοστος του ντεραγιε της νταχον, αλλα εικαζω οτι οπως και το 90% των ποδηλατικων ειδων θα ειναι υπερτιμημενο. Η τεχνολογια του ποδηλατου και το κοστος κατασκευης ειναι πολυ απλα για να δικαιολογουν τετοιες τιμες. Στις εξωτερικες ταχυτητες οι φθορες ειναι μεγαλυτερες και επισης και εκει απαιτει αλλαγη ολακερο το συστημα (οχι ταυτοχρονα κατάναγκη). Δεν θα θες μονο ντεραγιε, αλλα και αλυσιδα, κασεττα, μπροστα δισκο.

5) Το κοστος συντηρησης (αν το κανεις μονος σου) ειναι και στις δυο περιπτωσεις ελαχιστο. Φυσικα ο χρονος που χρειαζεται να αφιερωνεις διαφερει αρκετα. Οι εξωτερικες ταχυτητες θελουν πολυ συχνα ρυθμιση και καθαρισμο. Οι εσωτερικες οχι.(η ρυθμιση στο nexus 7 ειναι τοσο απλη και γρηγορη που μπορει να την κανει και αναπηρος πιθηκος). Το κοστος συντηρησης, αν πας σε ποδηλατα, καθοριζεται απο την βασικη αρχη που σε ποναει που σε σφαζει. Επισης η ποιοτητα της δουλειας μπορει να ειναι για κλαματα. Πριν κανα μηνα, επισκευαζα νταχον φιλου, μετα απο "service" 60 ευρω σε ποδηλαταδικο.... Αστα....

6) Τα εσωτερικα hub ειναι ΠΟΛΥ αξιοπιστα. Ειτε με, ειτε χωρις συντηρηση, ειναι ΣΚΥΛΙΑ. Για να καταλαβεις, στο τελευταιο ατι που μπηκε στον σταβλο, εβαλα hub κατασκευης 1975, σχεδιασμενο το 1958.

Σχολια: Υπαρχει σε καποιες ταχυτητες ενα θορυβος σε ολα τα hub. Σε καποιες ειναι μεγαλυτερος, αλλα για μενα οχι αρκετα για να ειναι ουτε στο ελαχιστο ενοχλητικος. Με τον καιρο και την χρηση μειωνεται. Φυσικα καμια σχεση με τον θορυβο ενος κακορυθμισμενου η βρωμικου ντεραγιε...

Τα nexus εχουν εσωτερικα γραναζια που ειναι φτιαγμενα απο συμπηκνωμενη σκονη μεταλου που γινεται ενιαια σε πολυ υψηλες θερμοκρασιες σε καλουπια. Αυτο ριχνει το κοστος αλλα προφανως και τον χρονο ζωης.

Καταληγωντας: Παρε εσωτερικες, δεν θα το μετανιωσεις. Δεν μπλεκεις, δεν ταλαιπωρησε, δεν σου πεφτει η αλυσιδα, δεν χαλανε συνεχεια, δεν θελουν καθαρισμα-αντε ελαχιστο. Επισης οι τροχοι με εσωτερικες ταχυτητες ειναι συνηθως πιο γεροι και με λιγοτερο βαρος (πιο κοντες ακτινες και οχι offset πλεξιμο για να χωρεσουν τα 500 γραναζια απο την μια πλευρα).

Ειχα το D7HG και ημουν πολυ ικανοποιημενος απο τις ταχυτητες.(και απο το ποδηλατο). Βεβαια μετα πηρα ενα brompton και πουλησα το dahon και ειμαι πιο ικανοποιημενος.

To προβλημα με τα πιο πολλα dahon, για μενα ειναι οτι ειναι υπερβολικα ακαμπτα. Ειδικα αυτα με σκελετο αλουμινιου οπως το D7hG.(το οποιο κατα τροπο ειρωνικο το διαφημιζουν ως πλεονεκτημα... Στην πιστα μπορει, στον δρομο με 16αρες και 20αρες ροδες, ευχαριστω δεν θα παρω.).

Επισης δεν ειμαι οπαδος της τεχνικης του μαρκετινγκ: διαφοροποιηση προιοντων για μεγαλυτερη κονομα.
Αρα μια σατανικη ιδεα ειναι η ακολουθη:
Παιρνεις το Boardwalk D7 η το Eco C6 και του κοτσαρεις εσυ εσωτερικες ταχυτητες. Επισης πουλας τα κομματια που δεν χρησιμοποιησες και εβγαλες απο το ποδηλατο. θελει λιγο προσοχη στις λεπτομερειες, αλλα γινεται, και πιθανa να ειναι πολυ πιο οικονομικο απο το D7HG. Επισης θα εχεις και δυνατοτητα επιλογης στο hub που θα βαλεις, αλλα και θα εχεις εναν (κατ'εμε) πιο καλο σκελετο.

Αν δεν σε καλυψα, ρωτα και αλλα, οκ;

skozan
Εικόνα skozan
Απών/απούσα

Εδώ και 6 μήνες που πάω το Dahonάκι μου με τις εσωτερικές δεν έχω κανένα παράπονο. Άλλη φάση το hub, πολιτισμός! Και νομίζω σε ένα σπαστό που προορίζεται για χρήση στην πόλη είναι ιδανικό. Το πιο θεϊκό; Έχεις μείνει με την 4, έχεις σταματήσει και ξεκινάει δύσκολη ανηφόρα; Κανένα πρόβλημα κατεβάζεις σε στάση στην 2 ή και στην 1 και ξεκινάς κύριος!

Θα πρέπει ωστόσο να προσέχεις λίγο πως θα αλλάζεις τις ταχύτητες για να μην το ταλαιπωρείς, δεν κάνω ποτέ αλλαγές οταν η αλυσίδα είναι σε τάση, χαλαρώνω πρώτα τα πετάλια και μετά καρφώνω την αλλαγή και μετά πάλι πετάλι, όπως θα έκανες περίπου σε συμβατικό / ντεραγιέ.

Τώρα για χρόνο ζωής, είναι ένα θέμα που με απασχολεί και εμένα, θα δείξει...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Πληρώνεις πολλά και παίρνεις λίγα....
Αν είμασταν σε χώρα με τρελές βροχές - χιόνια - λασπουριά - αλάτι κλπ κλπ, αν το κυκλοφορείς κάθε μέρα, αν δεν θέλεις ή δεν ξέρεις ή δεν μπορείς να ασχοληθείς καθόλου με τα ντεραγιέ....ισως τότε....

Arxarios
Απών/απούσα

parias wrote:
Το καινουργιο 11αρι hub της ακατανομαστης εταιριας θα εχει μεγαλυτερη διαρκεια ζωης, ακριβως λογο της προβλεπομενης αλλαγης λαδιου.

Γιατί μας αφήνεις στο σκοτάδι παρία? Εγώ μέχρι το 9άρι της SRAM ήξερα και το πανάκριβο 14άρι της ρόλοφ (πως προφέρεται αυτο?????????. Τι εύρος ταχυτήτων έχει σε επί τοις %

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Alfine 11 Specs

* Weight: ~1600 grams
* Cost: $450/~300 euros (νομιζω ειναι μεγαλυτερο το κοστος)
* Gear ratio: 409%

Ποδηλατο με το μυστικο hub: http://www.chargebikes.com/products/bikes/detail.php?id=25

Οδηγιες εγκαταστασης του μυστικου hub: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_37R0A/SI-...

Ειναι helical o μηχανισμος των γραναζιων, δεν χρησιμοποιει γρασο, αλλα ειναι τιγκαρισμενο στο λαδι (oil bath)

Επισης θα κανει και για ΜΤΒ χρηση.

Γενικα προτιμω Sturmey Archer, Sram, Rohloff(με πολυ μεγαλο κοστος ομως)

Η Sram ειναι η "μετεξελιξη" της Fichtel & Sachs. Γερμανικα και αξιοπιστα. Το ι-9 εχει πολυ καλη κλιμακωση (μικρη στις ενδιαμεσες ταχυτητες και μεγαλη στις 2 ακραιες= καλο "granny gear") και η εταιρια εχει και αλλα ενδιαφεροντα κεντρα.

Η S&A ειναι εξ-ολοκληρου ασιατικη πλεον, αλλα με πολυ καλη ποιοτητα. Καλυτερη απο την τελευταια εποχη οπου ηταν αγγλικες. Προσφερει τρομερη επιλογη και σε αριθμο ταχυτητων, και σε λειτουργια του hub ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ( επιλογη O.L.D. και μεγεθους αξονα) . Επισης εχει ενα πολυ ενδιαφερον 3 gear fixed hub και ενα 2 speed kick-back hub. Ακομα προσφερουν μεγαλη επιλογη σε τυπους shifter. Ενας μηχανισμος 130 χρονων, ειναι εγγυηση, πως να το κανουμε...

Το rohloff ειναι ενα κτηνος αξιοπιστιας, αλλα ειναι τρομαχτικα ακριβο,θελει ειδικη εγκατασταση, ειδικο shifter και σε κερναει 2 καλωδια(μηχανικο πλεονεκτημα-αισθητικος κολαφος). Επισης θα βγει καινουργιο, πιο ελαφρυ και μικροτερο μοντελο με λιγο μεγαλυτερο range, οχι ομως με τις τρελες αντοχες του παλιου (οχι χρηση MTB/Tandem), αν εχω καταλαβει καλα.

Επισης υπαρχει και η επιλογη του NuVinci hub, το οποιο προσφερει οποιαδηποτε σχεση, εντος του range του. Ισως να ειναι το μελλον, αλλα δεν εχει δοκιμαστει αρκετα, και η εταιρια πρεπει να εχει καποια θεματακια.

ΥΓ: Το O.L.D. ειναι το over locknut dimension και ειναι το ανοιγμα που πρεπει να εχει το πισω ψαλιδι για να χωρεσει το hub.

ΥΓ2: Παρα ολη αυτη την "φιλολογια", και τα hub της σιμανο ειναι πολυ καλα. Θα τα προτιμουσα σε σχεση με οποιαδηποτε ντεραγιε, οποιαδηποτε μερα ειδικα σε ενα σπαστο ποδηλατο. (Σε ιταλικη κουρσα, ισως να λυγιζα και να εβαζα ενα ωραιο non carbon campagnolo groupset )

ΥΓ3: Πολυ συμπαθητικο site με ετοιμους τροχους με εσωτερικα κεντρα: http://taylor-wheels.de/advanced_search_result.php?XTCsid=7bdcf605738e8b...

Ομολογω οτι δεν εχω ψωνισει απο κει, αλλα φαινεται σοβαρο και αξιοπιστο.

Τροχος 20inch με 8αρι νεξους και ολα τα τσιμπραγκαλα 137 ευρω. http://www.laufrad.net/products/de/Laufraeder/20-Zoll/Hinterraeder/20-Zo...

olympics
Εικόνα olympics
Απών/απούσα

arxarios wrote:
parias wrote:
Το καινουργιο 11αρι hub της ακατανομαστης εταιριας θα εχει μεγαλυτερη διαρκεια ζωης, ακριβως λογο της προβλεπομενης αλλαγης λαδιου.

Γιατί μας αφήνεις στο σκοτάδι παρία? Εγώ μέχρι το 9άρι της SRAM ήξερα και το πανάκριβο 14άρι της ρόλοφ (πως προφέρεται αυτο?????????. Τι εύρος ταχυτήτων έχει σε επί τοις %

Για πες, για πες!

gdeli
Απών/απούσα

Κατ' αρχάς οφείλω να σας υπερευχαριστήσω για τις διευκρινίσεις σας.
Parias, με κάλυψες σχεδόν σε όλα. Η σατανική σου ιδέα είναι όντως κάτι ενδιαφέρον, απλώς θέλω το ποδήλατο σχετικά άμεσα και θα προτιμούσα να το πάρω "μαμά". Πες το παραξενιά, αλλά σε αυτή τη φάση θα νιώθω περισσότερο ασφαλής με μια "μαμά" λύση.
Αρχάριε σε ευχαριστώ για την αγγελία, αλλά είναι του 2008 αυτό και δε θα ήθελα επίσης να πάρω μεταχειρισμένο σπαστό.
Ψάχνοντας χθες στη Shimano βρήκα αυτό:

* Shimano recommends to perform maintenance on an internal geared hub every 5000km's or every 2 years. When the bike is used in severe (wheater) conditions, it may be necessary to shorten this interval.
We offer a genuine oil dipping kit for this. Simply dip the internal unit in the special oil for 90 seconds. Next, let the surplus of oil drip from the unit and reassemble it in the wheel.
Use this procedure for an quick and complete maintenance. As every part is lubricated continuously, a higher durability of the internal mechanism is the result.

Δεν είναι 100% σαφές το κείμενο, αλλά αν ισχύει αυτό, τότε το sevice απλοποιείται δραματικά. Έχω στείλει ήδη email στη Shimano για διευκρινίσεις, όταν πάρω απάντηση θα την ποστάρω.
Για να το δείτε καλύτερα, το λάδι αυτό το υπάρχει και στην Chainreactions:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=27229

Μάλλον το έχω αποφασίσει για το D7HG

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Μηχανικος, δεν ειμαι, αλλα με την λιγη λογικη που εχω, και τα οσα ξερω για εσωτερικα κεντρα, νομιζω οτι το κολπο "βουταω το hub στο λαδι" ειναι ΝΟ - ΝΟ - ΝΟ.

Καταρχας τα 7αρια και 8αρια της σιμανο νομιζω οτι μεσα εχουν ΓΡΑΣΟ τουλαχιστον στα ρουλεμαν... Οχι λαδι.
Αν δεν το καθαρισεις απο το παλιο λιπαντικο και τα ρινισματα-βρωμα που εχει μαζεψει δεν εχεις κανει τιποτα. Παρακαμπτω το θεμα ασυμβατοτητας λιπαντικων λογο συστασης, αλλα και παλι εχω μια απορια για το θεμα γρασο-λαδι.

Επισης, εικαζω οτι ισως να υπαρχει θεμα με τα Ο-rings (φλατζες,σφραγιδες,seals, πως λεγονται αναθεμα τα.)

Με πασα επιφυλαξη λαθους, αλλα το κολπο αυτο, δεν το εχω ξαναματαδει, δεν το εχω ξαναματαακουσει.

Επισης "Next, let the surplus of oil drip from the unit and reassemble it in the wheel." Αυτο σημανει οτι ανοιγεις το hub, αφαιρεις το εσωτερικο, και το βουτας η οτι ξεπλεκεις τροχο και το βουτας ολακερο; wtf.

ΥΓ: Ζητηματα "μαμας", ασφαλειας, εγγυησης, κλπ δεν τιθονται... Θα βγαλεις ενα τροχο, οπως αλλαζεις λαστιχο, θα βαλεις εναν αλλο τροχο, και ισως χρειαστεις ενα τεντοτηρα που θα τον βιδωσεις στην θεση του ντεραγιε. Not exactly rocket science... Επισης θα εχεις την χαρα της δημιουργιας, την αισθηση της customιας και εναν (κατ' εμε) ΚΑΛΥΤΕΡΟ σκελετο.
Βεβαια ειναι αποκλειστικα δικο σου θεμα, και το "δεν θελω να μπλεκω" ειναι και αυτο μια επιλογη, κατανοητη και φυσικα απολυτα σεβαστη.

ΥΓ2 αν παρεις ραπορτο απο σιμανο, πες μας και μας τι εγινε.

Καλη συνεχεια...

gdeli
Απών/απούσα

Κι εμένα μου φάνηκε παράδοξο να ισχύει αυτό για το λάδι, αν δεν το έγραφε στο επίσημο site της Shimano (και μάλιστα στα FAQs) δεν θα ασχολιόμουν καν. Γι' αυτό έστειλα και το email (ακόμη περιμένω, αλλά θα ξαναστείλω μάλλον). Έψαξα σε ξένα fora για το θέμα και αυτό που λένε είναι ότι επειδή το Nexus έχει μέσα γράσο, με τον καιρό φεύγει το λάδι που έχει το γράσο, με αποτέλεσμα να σκληραίνει και αν το αφήσεις για πολύ να προκαλεί ζημιές. Γι' αυτό κάνουν το λεγόμενο "oil bath", για να ξαναφέρουν το γράσο στην πρότερη κατάσταση.
Για το αν ξεπλέκεις τον τροχό ή όχι, από ό,τι καταλαβαίνω δε χρειάζεται γιατί στις φωτογραφίες φαίνεται το εσωτερικό του μόνο.

tabakiera
Απών/απούσα

εσωτερικό, εσωτερικό, εσωτερικό...
και να μην το ξεχάσω, σου είπα εσωτερικό ε?

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Σχεδον ολα τα διαφορετικα λιπαντικα, ειναι ασυμβατα μεταξυ τους. Εχουν διαφορετικους διαλυτες, και το ενα θα καταστρεψει το αλλο, αφηνωντας metal 2 metal επιφανεια. To αποσπασμα απο κατω (hub geeks talking) ειναι συμβουλες για παλιο hub, αλλα αν μιλαμε για κολημενο γρασσο, the same applies. Για να κανεις οτιδηποτε σε ενα εσωτερικο κεντρο(εκτος απο το να προσθεσεις λαδι σε συγκεκριμενα κεντρα που εχουν αυτο τον σχεδιασμο) πρεπει να το ανοιξεις. Αυτο στα νεξους δεν ειναι ιδιαιτερα ευχαριστη εμπειρια. Αλλα με 137 παιρνεις καινουργιο τροχο με hub και ολα τα παρελκομενα.

Οποτε οταν σου βγαλει προβλημα (αν ειναι εκτος εγγυησης που κατα 99% θα ειναι) και μεχρι τοτε θα εχεις κανει αρκετες χιλιαδες χλμ παρε ενα καινουργιο. Τωρα αν εισαι "μερακλης" με τα μηχανικα και "το 'χεις" υπαρχει ο δρομος του service. Αν τα αρκετες χιλιαδες χιλιομετρα σου πεφτουν λιγα, 2 δρομοι υπαρχουν: Rohloff h Fichtel & Sachs. Εκει κατα πασα πιθανοτητα τα εχεις χαλαρα τα 100.000 χλμ και πιθανα παραπανω.

Κατα πασα πιθανοτητα, οταν θα βγαλει βλαβη, θα εχει τοση φθορα ο μηχανισμος γενικα περαν της συγκεκριμενης βλαβης που δεν θα παιρνει επισκευη (φαγωμενες επιφανεις των ρουλεμαν πχ). Επισης αρκετα χιλιομετρα πριν συμβει οτιδηποτε απο ολα αυτα, θα ειναι εμφανη τα σημαδια τους (θορυβοι-δυσλειτουργια κλπ κλπ) οποτε κατα 99% δεν θα σου κατσει η στραβη 50 χλμ μακρια απο το σπιτι σου νυχτα.

ΥΓ: Οι παραγοντες που καθοριζουν το ποσα ειναι τα χλμ περαν των κατασκευαστικων: περιβαλλον (υγρασια-αμμος-αλατι-βροχη)
χρηση (ομαλες αλλαγες ταχυτητων ή αλλαγες υπο μεγαλη πιεση)
βαρος+δυναμη αναβατη
ποιοτητα οδοστρωματος.

"Gonna have to disagree with one key aspect of your “stripping” advice: you absolutely must use degreaser. without even considering all the gunk and grit that won’t be removed by a mere oil wash, if you don’t degrease, there will still be at least a residue of the old grease on the parts. why is this a problem? unless you use a grease of a compatible base type when you reassemble, the old grease can and will act as a solvent and degrade the “soap” or binding agent of the new grease and severely reduce it’s lubricating effectiveness and longevity. in dealing with hubs that might be half a century old, how could you possibly know what kind of grease was last used? there are at least a dozen grease base types in common use and NONE are compatible with all of the others. once you’ve TOTALLY removed all of the old grease with a solvent, you then remove the solvent with alcohol and allow to dry, leaving the parts physically and chemically bare. and there is no risk of “destroying the oil film of the parts” as you say: you’re slathering on brand new grease, with plenty of “oil film” of its own. so really, the process is not nearly as simple as you say, especially with the hardened, gummy grease you’ll find in an old hub. take the time to do it right and remove all that old grease, coat the parts liberally in fresh stuff, work it into all moving parts, and you will be rewarded. take shortcuts as the author suggests, and you’re asking for trouble."

gdeli
Απών/απούσα

Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο που αναφέρεις στην πρώτη παράγραφο και επισυνάπτεις και στο απόσπασμα από το "hub geeks", λέει η Shimano ότι είναι απαραίτητη η χρήση του δικού της λαδιού, που προφανώς είναι συμβατό με το γράσο που βρίσκεται στο hub.
Για το θέμα των ρινισμάτων κλπ δεν ξέρω και περιμένω ότι θα διευκρινισθεί με την απάντηση της Shimano.(ακόμα περιμένω )
Για τη χρήση που λες, όχι, δεν πιστεύω ότι θα φτάσω σε τόσο μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων, αλλά ποτέ δεν ξέρεις (στόχος μου είναι η σταδιακή κατάργηση της χρήσης του αυτοκινήτου μέσα στην Αθήνα).
Πάντως με έχετε πείσει για το εσωτερικό hub, η αντιπροσωπεία μου είπε ότι θα έρθει μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα. Θα πάω να το δω και να το παραγγείλω. Σκεφτόμουν να το παραγγείλω από τώρα μπας και εξαντληθεί άμεσα, αλλά δεν θέλω και να πάρω κάτι χωρίς να το έχω δει πρώτα.

Amsterdam
Απών/απούσα
gdeli
Απών/απούσα

Σε ευχαριστώ, το έχω δει

Απάντηση στο email μου ακόμη δεν πήρα, τηλεφώνησα όμως στον αντιπρόσωπο της Shimano στην Ελλάδα. Για το oil bath μου είπε ότι είναι καλό να το κάνω για να διατηρώ την σωστή κατάσταση του σαζμάν μου, όμως δεν είναι και απαραίτητο. Το σερβις που χρειάζεται κάθε 2 χρόνια ή κάθε 5.000km μπορούν να το κάνουν και οι ίδιοι, παίρνει λίγη ώρα σχετικά και δεν είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο.
Άρα περιμένω να έρθει το D7HG από την ερχόμενη εβδομάδα, να πάω να το δω και να το αγοράσω.

Υ.Γ. ό,τι νεότερο μάθω θα το ποστάρω εδώ.