Φθορά Ελαστικών

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
hargikas
Απών/απούσα

Χρησιμοποιώ αρκετά το ποδήλατο μου, και αρχίζω να παρατηρώ μια έντονη φθορά στο πίσω ελαστικό. Μου φαίνεται λογικό να φθείρεται το πίσω ελαστικό γρηγορότερα από ότι το μπροστινό (περισσότερο βάρος, μεγαλύτερες τριβές από την δύναμη να κινήσει το ποδήλατο κλπ κλπ), αλλά είναι φυσιολογικό;

- Κάθε πότε (ή σε πόσα χιλιόμετρα) αλλάζουμε τα ελαστικά μας;
- Σκεφτόμουν να αντικαταστήσω το πίσω με το εμπρός ελαστικό και vice versa, ώστε να εξομαλύνω την διαφορά φθοράς πριν τα αλλάξω και τα δύο. Είναι καλή ιδέα, ή θα κάνω πατάτα;

Είναι ένα Trek 7100 το ποδήλατο μου και το χρησιμοποιώ κυρίως για καθημερινές μετακινήσεις (από - προς δουλειά, βόλτες), έχει πάει ελάχιστες φορές χώμα και θα πάει ελάχιστες και στο μέλλον. Δεν με ενδιαφέρουν επιδόσεις (ώστε να αλλάξω σε ένα super ελαστικό που μειώνει τριβές), αλλά με ενδιαφέρει η ασφάλεια. Να κάνω αυτήν την προσωρινή αλλαγή, ή να πάρω καινούργια;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

hargikas wrote:

- Σκεφτόμουν να αντικαταστήσω το πίσω με το εμπρός ελαστικό και vice versa, ώστε να εξομαλύνω την διαφορά φθοράς πριν τα αλλάξω και τα δύο. Είναι καλή ιδέα, ή θα κάνω πατάτα;

Πατάτα θα κάνεις διότι δεν είναι αμάξι να σου γλυστρίσει η μια ρόδα και να έχεις τις άλλες τρεις. Στο ποδήλατο αν το χάσεις σε στροφή θα χυθείς. Αν μάλιστα χάσεις το μπροστινό θα χυθείς άσχημα. Επομένως βάλε καινούργιο ελαστικό και στη χειρότερη βάλτο μπροστά και το παλιό μπροστινο βάλτο πίσω (αν δεν είναι φαγωμένο πολυ).

Πόσο καιρό το έχεις το Trek με τα ελαστικά αυτά;
Πόση πίεση τους βάζεις;
Κάθε πότε την ελέγχεις;
Μήπως δεν είναι η σωστή για τα κιλά σου;

Αν είναι τα μαμίσια ελαστικά τότε μην αγχώνεσαι. Τις περισσότερες φορές είναι του κώλου και δεν κρατάνε πολύ καιρό. Επίσης μπορεί να ήταν πολύκαιρισμένα, να τα είχαν στον ήλιο ή σε υγρασία κλπ κλπ.

Σου προτείνω (αν βρεις) Kenda Kwest. Τα έχω 3 χρόνια, έχουν καμιά 1.500 χλμ και δεν έχουν καταλάβει τίποτα. Αν αλλαχθούν θα είναι διότι έχουν αρχίσει να κάνουν ρωγμές στο πλάι και όχι λόγο φθοράς του πέλματος.

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Γειά χαρά,

γενικά τα λάστιχα αλλάζονται όταν είναι φθαρμένα. Άν βάλεις το πίσω μπροστά, μπορεί να πάθεις ζημιά. Για να ποδηλατείς ασφάλως, αγόρασε καινούριο λάστιχο, βάλε οξείδιο τσίγκου μέσα που συντηρεί το λάστιχο σαν το λάδι το μέταλλο· κι ελπίζω να μή φθαρεί ξανά τόσο γρήγορα.

Καλή ποδηλασία

hargikas
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

Πόσο καιρό το έχεις το Trek με τα ελαστικά αυτά;
Πόση πίεση τους βάζεις;
Κάθε πότε την ελέγχεις;
Μήπως δεν είναι η σωστή για τα κιλά σου;

Από το 2008 (Φλεβάρη) όταν αγόρασα το Trek και να είναι μαμίσια. (είναι αυτό εδώ: http://cyclesmith.ca/product/bontrager-select-invert-700c-12799-1.htm)

Το βάζω στα 80psi και το ελέγχο κάθε 1 - 1.5 εβδομάδα. Αν κάνω καμιά μεγάλη σαβατιάτικη βόλτα ή freeday το ελέγχο νωρίτερα.

Πως βρίσκεις την σωστή για τα κιλά μου;

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Ήταν πολύ βοηθητικές.

cascadeur
Απών/απούσα

χρειαζεται αλλαγη....
Αγορασε καινουριο βαλτο μπροστα και βαλε το παλιο εμπρος -> πισω

Το πισω ελαστικο φθειρεται περισσοτερο γιατι αυτο δινει την κινηση.
Μπροστα εχεις το καλυτερο-νεοτερο για ασφαλεια σε στροφες-φρεναρισμα

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

ίσως καλό είναι να τσεκάρεις αν και η πίσω ρόδα είναι οκ, για παράδειγμα αν είναι στραβιά λίγο.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το κάθε πόσο αλλάζουμε ελαστικά εξαρτάται από τη φθορά τους.
Η φθορά τους εξαρτάται α) από την κατασκευή τους και β) από τη χρήση.
Η κατασκευή τους: κάθε λάστιχο έχει την α) σκληρότητά του και β) το υλικό του. Η σκληρότητα επηρεάζει τη φθορά του και την πρόσφυση, όσο για τα υλικά έχουν το καθένα τα δικά του χαρακτηριστικά φυσικά.
Πάμε στη χρήση: όσο πιο ζόρικα οδηγείς τόσο μεγαλύτερη η φθορά, προφανές.
Επίσης ένας παράγοντας είναι ο χρόνος: το λάστιχο φθείρεται με τον ήλιο οπότε κάθε λάστιχο που εκτίθεται καθημερινά σε καναδυό χρόνια θα φθαρεί έτσι κι αλλιώς (εκτός αν είναι από τίποτα περίεργο υλικό νάυλον κλπ.)

Εάν έχεις οδηγικές απαιτήσεις, ούτως ή άλλως θα χρειαστείς λάστιχο πριν από τη φθορά λόγω χρόνου οπότε αλλάζεις κατευθείαν.
Εάν έχεις ίδια λάστιχα μπρος πίσω, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην σκαντζάρεις τα λάστιχα μπρος πίσω, αφού η φθορά στο πέλμα σημαίνει ότι ήδη χρησιμοποιείς το ποδήλατο και η φθορά λόγω χρήσης είναι γρηγορότερη από τη φθορά λόγω χρόνου. Τα λάστιχα δεν κατασκευάζονται διαφορετικά για μπρος και πίσω, τα ίδια είναι!
Έτσι εξοικονομείς και χρήματα αλλά και αξιοποιείς τα υλικά καλύτερα (και πετάμε και λιγότερα σκουπίδια).

Κάτι ακομα, σκέψου μήπως η φθορά πίσω είναι επειδή φρενάρεις κυρίως με το πισινό φρένο. Το σωστό φρενάρισμα γίνεται και με τα δύο φρένα μαζί.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

hargikas wrote:

Από το 2008 (Φλεβάρη) όταν αγόρασα το Trek και να είναι μαμίσια.

Έκλεισες 3 χρόνια, καιρός για αλλαγή. Τα δικά μου (2007) που έχουν σκληρό πέλμα ναι μεν δεν έχω σημαντική φθορά σε αυτό αλλά έχουν αρχίσει να ραγίζουν τα πλαϊνά τους. Πάλι καλά που κράτησαν τόσο.

hargikas wrote:

Το βάζω στα 80psi και το ελέγχω κάθε 1 - 1.5 εβδομάδα.

Η πίεση των ελαστικών είναι ένας από τους βασικούς ελέγχους τον οποίο κάνουμε κάθε φορά που σκοπεύμε να το καβαλήσουμε. Το δικό μου σε 7 μέρες έχανε άνετα 10-15psi. Βάλε αέρα κανονικά και κάνε έλεγχο μετά από 24 ώρες να δεις που βρίσκεσαι.
hargikas wrote:

Πως βρίσκεις την σωστή για τα κιλά μου;

Ψιλο εμπειρικά το βρίσκεις αυτό. Πρέπει όταν καβαλάς να υπάρχει μια "υποχώρηση" του ελαστικού και όχι να στέκονται σαν μπαλόνια. Προφανώς αν είσαι 60 κιλά δεν θα βάλεις τα μέγιστα psi που αναγράφονται στο ελαστικό σου.

i.alli.ellatha wrote:
.
..Εάν έχεις ίδια λάστιχα μπρος πίσω, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην σκαντζάρεις τα λάστιχα..

Αν είναι να σκατζάρεις θα αλλάξεις το φθαρμένο μπροστινό με το λιγότερο φθαρμένο πισινό. Το να βάλεις για μπροστινό το χειρότερο από τα δυο ελαστικά δεν έχει νόημα. Δεν είναι θέμα οικονομίας/οικολογίας αλλά σωαματικής ασφάλειας.

cyclemind
Εικόνα cyclemind
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Αν είναι να σκατζάρεις θα αλλάξεις το φθαρμένο μπροστινό με το λιγότερο φθαρμένο πισινό. Το να βάλεις για μπροστινό το χειρότερο από τα δυο ελαστικά δεν έχει νόημα. Δεν είναι θέμα οικονομίας/οικολογίας αλλά σωαματικής ασφάλειας.

Εάν ένα λάστιχο (είτε μπροστά είτε πίσω) έχει σημαντική φθορά το αλλάζεις. Εάν όμως δεν έχει σημαντική φθορά, η πρόσφυσή του (άρα η ασφάλεια) δεν επηρεάζεται.
Εκτός αν μιλάμε για τακουνάτο για ΜΤΒ π.χ., όπου έχεις απαιτήσεις, όπου εκεί δεν παίζεις. Για νορμάλ χρήση δεν τρέχει τίποτα αν το πέλμα έχει φθαρεί λίγο.
Με τη σκάντζα απλώς εκμεταλλεύεσαι το πλήρες πέλμα του άλλου, με την προυπόθεση φυσικά ότι το στυλ φρεναρίσματος δεν θα αλλάξει.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μέχρι να βρεις λεφτά και χρόνο για το αλλάξεις καλύτερα να χυθείς χάνοντας το πίσω παρά το μπροστά.

hargikas
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πολύ όλους! Η συζήτηση ήταν πολύ καλή. Θα αλλάξω λάστιχα με την πρώτη ευκαιρία, αφού κάνω μια έρευνα αγοράς πρώτα!

Ευχαριστώ και πάλι!

contact