Συμβουλές για τους φίλους συμποδηλάτες

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
freediver
Εικόνα freediver
Απών/απούσα

Eπειδη διαφοροι φιλοι και γνωστοι παιρνουν ποδηλατο και την πατανε εκανα μια μπροσουρα συμβουλων. θελω να ακουσω γνωμες και παραπανω σημεια η και ακομα καλυτερη διαρθρωση.

Πριν αγοράσουμε ένα ποδήλατο

1 Για πιο σκοπό το θέλουμε; Ποια θα είναι η χρήση του (βουνό ,πόλη χωματόδρομος, άσφαλτος κλπ)
2 Πόσα είμαστε διαθέσιμοι να δώσουμε;
3 Παίρνουμε το κατάλληλο μέγεθος!
4 Ζητάμε δοκιμαστική βόλτα αν επιτρέπεται.
5 Μας αρέσει εμφανισιακά ή θα το βαρεθούμε;

Όταν πάρουμε ποδήλατο

1 Ρυθμίζουμε σε σωστή θέση τη μανέτα ώστε να μην μας πονάνε οι καρποί
2 Σημειώνουμε χαράζοντας , με ανεξίτιλο ή με μονωτική το κατάλληλο ύψος σέλας
3 Αν το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο αλλάζουμε την κλίση μέχρι να βρούμε το κατάλληλο ύψος
4 Το τιμόνι κόβεται αν θέλουμε το ποδήλατο πιο νευρικό ή να μην σπάμε καθρέφτες
5 Λίγες μέρες αφού το πάρουμε (150 χλμ περίπου) το πηγαίνουμε για ρύθμιση
6 Κρατάμε απόδειξη ή φωτοτυπία της αν μας πούνε ότι χρειάζεται
7 Αγοράζουμε αντιανεμικό , προσοχή απλό αντιανεμικό (όχι αδιάβροχο) που αν το τσακίσουμε γίνεται μία γροθιά
8 Το χειμώνα κασκόλ , μαντήλι ή had για κάλυμα μύτης και κεφαλιού
9 Αγοράζουμε τσαντάκι με πολυεργαλείο , σαμπρέλα , 2 γλώσσες , αυτοκόλλητα μπαλώματα , γάντια μίας χρήσης
10 Όταν το κλειδώνουμε παίρνουμε μαζί μας ότι κλέβεται … τρόμπα , κοντέρ , φωτάκια ,τσαντάκι κλπ
11 Αγοράζουμε πέταλο !

Προσέχουμε !

1 Στη βροχή
2 Γραμμές τραμ ,φρεάτια και λακκούβες
3 Κοιτάμε μπροστά , όχι κάτω ( καλά κοιτάμε και λίγο για το 2 )
4 Αλλαγές ταχυτήτων με πρώτο δίσκο ταχύτητες 1-4 , με δεύτερο σχεδόν όλες (κάποιες μπορεί να ακούγονται και με τρίτο 5-8
5 Σωστή πίεση στα λάστιχα (αναγράφεται στο πλάι του λάστιχου) . Στο δρόμο υψηλή για να πηγαίνουμε ξεκούραστα και να μην σκάει .
6 Τα φώτα να αναβοσβήνουν.
7 Μακριά από σπασμένα γυαλιά
8 Γυαλιά ηλίου για τα έντομα ή τις μεγάλες ταχύτητες
9 Πάντα προσοχή στο δρόμο , πάνε οι εποχές που σφυρίζαμε ανέμελοι
10 Ότι παίζει ,τρίζει κάνει θόρυβο δε το αφήνουμε .
11 Πριν μαστορέψουμε κάτι μόνοι μας , έστω και απλό ας ρωτήσουμε έναν άλλο που ξέρει ή youtube.
12 Φρενάρουμε και με τα δύο φρένα .
13 Ελέγχουμε το ποδήλατο προσεκτικά μετά από πτώση
14 Μαθαίνουμε να το συντηρούμε ( λίπανση , καθάρισμα κλπ )
15 Η ανάρτηση έχει ειδική συντήρηση , δεν την πειράζουμε .
16 Δεν ξεχνάμε το lock out ( κλείδωμα της ανάρτησης)
17 Όταν ποδηλατούμε με παρέα κρατάμε αποστάσεις μεταξύ μας

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Αλλα μαλλον χανει το concept. Τα βαζει ολα μαζι, και το αποτελεσμα δεν ειναι καλο και χανει σε χρηστικοτητα.

πχ "Σωστή πίεση στα λάστιχα (αναγράφεται στο πλάι του λάστιχου) . Στο δρόμο υψηλή για να πηγαίνουμε ξεκούραστα και να μην σκάει"

Αυτο, δεν λεει τιποτα ουσιαστικα. Στο πλαι του ελαστικου, λεει τις μεγιστες και ελαχιστες εργαστασιακες τιμες. Στο 95% η σωστη πιεση ειναι καπου σε αυτο το φασμα, αλλα ποια ειναι και πως την βρισκουμε;

Γραμμες τραμ, δεν προσεχουμε απλα, αλλα τις περναμε ΚΑΘΕΤΑ

"Δεν ξεχνάμε το lock out";;; Μην μαραζωσει απο την λησμονια;

"Αγοράζουμε αντιανεμικό , προσοχή απλό αντιανεμικό (όχι αδιάβροχο) που αν το τσακίσουμε γίνεται μία γροθιά" Το σημαντικο ειναι να ΔΙΑΠΝΕΕΙ...

"Κρατάμε απόδειξη ή φωτοτυπία της αν μας πούνε ότι χρειάζεται" Την κραταμε ΠΑΝΤΑ.

"Σημειώνουμε χαράζοντας , με ανεξίτιλο ή με μονωτική το κατάλληλο ύψος σέλας" Αυτο γιατι να το κανεις; Και πως βρισκεις το καταλληλο υψος; Η κλιση; Η καταλληλη σελα;

Just my 2 cents.

H συμβουλη ειναι επικίνδυνο δωρο...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Διαφωνώ με τον Παρία, είναι μια καλή πρώτη προσπάθεια να συγκεντρωθούν ΑΡΚΕΤΑ θεματάκια σε ένα ποστ.
Προφανώς χρειάζεται διόρθωση / εμπλουτισμό / επεξήγηση σε κάποια σημεία που σωστά επισήμανες.
Αλλά κυρίως χρειάζεται (1) ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ και (2) ΑΝΑΓΝΩΣΗ.
Το (1) απευθύνεται στον φίλο που το έγραψε και το (2) σε όσους μπαίνουν, γράφονται και αρχίζουν τις ερωτήσεις ΧΩΡΙΣ να κάνουν τον κόπο να διαβάσουν 5-10 αντίστοιχα θεματάκια που έχουν γραφτεί.

[Προσωπικά γράφτηκα στο φόρουμ το 2007 ... ενώ είχα συμπληρώσει ήδη ένα χρόνο διαβάζοντας και συγκεντρώνοντας πληροφορίες για θέματα που με ενδιέφεραν. Πρέπει να πέρασε άλλο ένα εξάμηνο μέχρι να γράψω το πρώτο μου ποστ..... και το ίδιο έκανα σε άλλα 2 Fora που παρακολουθώ].

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

άν και το καπέλο γράφεται hat, ενώ το «had» σημαίνει κπς είχε ;)

για να αποδείξουμε ότι πρόκειται για το ποδήλατό μας, σημειώνουμε τον αριθμό σκελετού στον λογαριασμό· αυτό ευκολύνει τη διαδικασία να το ξαναβρούμε άν μας το έκλεψαν

καλή ποδηλασία με γειά

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Νομίζω ότι ήθελε να γράψει "hood" αν και αυτό που ίσως είχε στο μυαλό του ήταν μπαλακλάβα.

Καλή η προσπάθεια πάντως :)

o pappous o vatraxos
Εικόνα o pappous o vatraxos
Απών/απούσα

1 Ρυθμίζουμε σε σωστή θέση τη μανέτα ώστε να μην μας πονάνε οι καρποί
Πως γίνεται αυτό?

το lockout της ανάρτησης τι πειράζει αν το αφήνοθμε κλειδωμένο?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Όταν λεει μανέτα εννοεί το όλο σύστημα. Ξεβιδώνεις τη βίδα που δένει τη μάνετα (και ίσως τις ταχύτητες) στο τιμόνι και ρυθμίζεις την κλίσω πάνω κάτω.

Για το lockout απλά θα τρως ξύλο όταν το έχεις κλειδωμένο. Από την άλλη μπορεις απλά να αποφεύγεις τις λακούβες :)

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Πάντως και για το φρενάρισμα (12) υπάρχουν διάφορες απόψεις.

Καλό είναι οι αρχάριοι να διαβάζουν κάποια κείμενα σχετικά με το χειρισμό του ποδηλάτου (στρίψιμο, φρενάρισμα, στάση στο ποδήλατο κλπ) ώστε να διαμορφώνουν μια άποψη σχετικά με αυτά που προτείνουν επαγγελματίες ή πιο έμπειροι και να κρατάνε αυτά που νομίζουν ότι μπορούν να εφαρμόσουν.

freediver
Εικόνα freediver
Απών/απούσα

.. ναι had τραβηγμενο http://www.polo.gr/static/images/related_images/ROYXISMOS.pdf εδω σελιδα 14 , δεν ειναι οτι κουραζομαστε απο τα γκαπα γκουπα στις λακκουβες eaglos μπορει να σπασει η αναρτηση .. καλα παμε γραφτε και αλλα ..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

2 λόγια

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Δεν θελω να παρεξηγηθω. Αυτη και καθε αλλη παρομοια προσπαθεια ειναι κατι καλο και χρησιμο.

Απλα εχω την εντυπωση οτι το μεγαλυτερο προβλημα ειναι το δεν ενδιαφερομαι, βαριεμαι να ασχοληθω και οχι το δεν ξερω τι να κανω και πως/που να βρω πληροφοριες.

Δηλαδη το 99% των ποδηλατικων γνωσεων υπαρχει εδω: http://www.sheldonbrown.com/
και εδω http://bicycletutor.com/

Εχω δεί "σοβαρους" ποδηλατες, ενηλικες, να κυκλοφορουν με ΕΝΑ λειτουργικο φρένο. Υποθέτω βασιμα, οτι αυτο που τους λείπει δεν είναι ένας οδηγος που να λεει: Πριν απο καθε βολτα, ελεγχουμε τα φρενα, και πάντα χρησιμοποιουμε 2 ανεξαρτητα συστηματα πεδησης ωστε σε περιπτωση βλάβης του ενος να μην μενουμε επι ξυλου κρεμαμενοι.

Επισης εχω δει ανθρωπους χωρις καμια γνωση και επαφη με το σπορ, να μαθαινουν, να εχουν μερακι, και να θελουν σιγα σιγα να τα κανουν όλα μονοι τους.

Καλο θα ηταν η χρυση τετρας: φωτα,ανακλαστικο,πεταλο,γραμμες τραμ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΕ banner στην κορφη του ποδηλατες

freediver
Εικόνα freediver
Απών/απούσα

συμφωνω απολυτα με το ποστ σου ! εχεις απολυτο δικιο !το θεμα ειναι να συνειδητοποιησει καποιος το ποσο σημαντικο ειναι να ασχοληθει , να μαθει κλπ .Μετα θα βρει την ακρη . Απλα αυτο το "ασχολησου, μαθε" τοσο καιρο το εκανα προφορικα . Η μαγκια ειναι να καταφερει καποιος να γραψει ενα κειμενο που να κανει τον αναγνωστη να το συνειδητοποιησει . Μου φαινεται απο αυτο το ποστ θα φτιαξω και θα δινω στους φιλους μου στο τελος

aldro
Απών/απούσα

.

contact