Αγορά hardtail ή full suspension;

84 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
Δεν νομίζω οτι βγάζει πουθενά η κουβέντα. Αν νομίζεις οτι η κυριαρχία των FS και των δισκόφρενων οφείλεται στο marketing, τι άλλο να πω...

Μηπως εισαι λιγο απολυτος και γι'αυτο λες καποια πραγματα που απλως δεν στεκουν. Για ποια κυριαρχια των fs μιλας?? Αν δεν κανω λαθος φετος στο αγωνιστικο xc τα ποδηλατα ειναι hardtail 29ers. Αρα ηρθε η κυριαρχια των 29ers??

Απο την αλλη θεωρω οτι ειναι λαθος η αρχικη ερωτηση. Δλδ τα fs ειναι καλυτερα για downhill ΟΚ. Τα Hardtail ειναι καλυτερα για διαδρομες πιο flat και που εχουν πολλες ανηφορες. Δεν υπαρχει απολυτο και γι'αυτο υπαρχει και η ομορφια.

Αλλα αν θελεις να μιλησεις για κυριαρχια οπως λες τοτε θα πρεπει να ξεκινησεις απο ενα επιπεδο τιμης χαμηλο (ας πουμε 500 ευρω) και μεχρι το επιπεδο των 5000 ευρω ολα τα κορυφαια ποδηλατα σε ολες τις κατηγοριες mtb να ειναι fs αντε να υπαρχει και μια ή δυο εξαιρεσεις. Απ'οτι ξερω κατι τετοιο δεν ισχυει αυτη τη στιγμη.

Αν τωρα θες να πεις απλως ποιο ειναι το καλυτερο θα πρεπει να θεσεις και κριτηρια. Αλλιως και εγω σου λεω οτι καλυτερο για χωμα ειναι το cyclocross, ισχυει??? Υπο προυποθεσεις ναι αλλα οχι απολυτα.

Να υποθεσω οτι εχεις FS?

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Κατ αρχήν, οταν μιλάμε για 'σοβαρή' χρήση στο βουνό, πιστεύω οτι καλύτερα να αφήσουμε τα υποκειμενικά κριτήρια της ομορφιάς απ' έξω, και ας μιλήσουμε για την απόδοση του ποδηλάτου, και την διασκέδαση που μας δίνει.

Αν δεν ήμουν αρκετά σαφής στο post μου, θα τα πω άλλη μια φορά.

- Βγάζουμε έξω την αγωνιστική χρήση, η οποία έχει πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις μέγιστης απόδοσης κυρίως στην ανηφόρα για σχετικά μικρό χρόνο από γυμνασμένους αθλητές. Εκεί ο αθλητής συχνά προτιμά να υπομένει τα μεοινεκτήματα ενός HT με μικρή διαδρομή μπροστά, για να κερδίσει τα xtra μέτρα που θα του δώσουν το χαμηλό βάρος και η ακαμψία. Πρόκειται για πολύ ειδική χρήση που συνήθως είναι παντελώς ξένη με αυτήν που κάνει ο μέσος weekend warrior που παίρνει τα μονοπάτια της περιοχής του για να ξεσκάσει.

- Στην συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων περιπτώσεων, τα FS κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια στο βουνό (το ίδιο και τα δισκόφρενα). Μιλάω για βουνό, γνήσιο ΜΤΒ, και όχι για επαρχιακούς χωματόδρομους. Το φαινόμενο είναι παγκόσμιο, και είναι η πραγματικότητα εδώ και αρκετά πλέον χρόνια. Σίγουρα στην κατηγορία των 500 ευρώ όπου κάποιος ξεκινάει στο βουνό το ποδήλατο είναι ΗΤ. Είναι όμως απλά το πρώτο βήμα μέχρι να πάει αναπόφευκτα σε κάτι καλύτερο, που συνήθως θα είναι ένα FS αν μπορεί να το πληρώσει. Αλλιώς το φτηνό πλην τίμιο HT των 500 ευρώ θα αρχίσει σύντομα να διαλύεται στην πέτρα, και ο αναβάτης του θα βαρεθεί να χτυπιέται σαν χταπόδι με αναρτησούλα της πλάκας μπροστά, κακούς τροχούς, κλπ. Με ένα FS θα το απολαύσει πολύ περισσότερο, θα είναι πιο ασφαλής, και θα εξελιχθεί γρήγορα στο πανέμορφο παιχνίδι στο χώμα. Δυστυχώς ή ευτυχώς, έτσι είναι η πραγματικότητα παιδιά για την συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών που κάνουν ΜΤΒ.

Δεν πιστεύω οτι χρειάζεται να εξηγήσω περισσότερο κάτι που θεωρείται αυτονόητο από όλη την βιομηχανία, τον ειδικό ποδηλατικό τύπο, και κυρίως από όσους παίρνουν κάθε Σ/Κ το καμάρι τους και λιώνουν στον Υμηττό, στην Πάρνηθα, στον Χορτιάτη, και σε άλλα βουνά.

Σε προσωπικό επίπεδο, αφού ρωτήθηκα: Κάνω ΜΤΒ από το 1999, σε εβδομαδιαία βάση, κυρίως στον Υμηττό. Εκανα με Hardtail (GT και μετά Klein) μέχρι το 2008, οπότε και έφτιαξα το Yeti. Το εν λόγω καμάρι μου είναι ένα λευκό 575, σχεδόν full XTR, με πανάλαφρους (κάτω από 1500γρ) τροχούς, και Fox Talas 36 RC2 μπροστά. Εχει διαδρομές 146χιλ πίσω και 160 χιλ μπροστά. Με τα περιφερειακά αυτά είναι 12kg ακριβώς, εξαιρετικά ελαφρύ για τις διαδρομές του, και απίθανα απολαυστικό παντού. Κατεβαίνει, πηδάει, στρίβει, και επιταχύνει καλύτερα απ' ότι άλλο έχω καβαλήσει, και απλά με φτιάχνει ατελείωτα να το καβαλάω (αλλά και να το κοιτάω...)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
Κατ αρχήν, οταν μιλάμε για 'σοβαρή' χρήση στο βουνό, πιστεύω οτι καλύτερα να αφήσουμε τα υποκειμενικά κριτήρια της ομορφιάς απ' έξω, και ας μιλήσουμε για την απόδοση του ποδηλάτου, και την διασκέδαση που μας δίνει.

Αν δεν ήμουν αρκετά σαφής στο post μου, θα τα πω άλλη μια φορά.

- Βγάζουμε έξω την αγωνιστική χρήση, η οποία έχει πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις μέγιστης απόδοσης κυρίως στην ανηφόρα για σχετικά μικρό χρόνο από γυμνασμένους αθλητές. Εκεί ο αθλητής συχνά προτιμά να υπομένει τα μεοινεκτήματα ενός HT με μικρή διαδρομή μπροστά, για να κερδίσει τα xtra μέτρα που θα του δώσουν το χαμηλό βάρος και η ακαμψία. Πρόκειται για πολύ ειδική χρήση που συνήθως είναι παντελώς ξένη με αυτήν που κάνει ο μέσος weekend warrior που παίρνει τα μονοπάτια της περιοχής του για να ξεσκάσει.

- Στην συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων περιπτώσεων, τα FS κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια στο βουνό (το ίδιο και τα δισκόφρενα). Μιλάω για βουνό, γνήσιο ΜΤΒ, και όχι για επαρχιακούς χωματόδρομους. Το φαινόμενο είναι παγκόσμιο, και είναι η πραγματικότητα εδώ και αρκετά πλέον χρόνια. Σίγουρα στην κατηγορία των 500 ευρώ όπου κάποιος ξεκινάει στο βουνό το ποδήλατο είναι ΗΤ. Είναι όμως απλά το πρώτο βήμα μέχρι να πάει αναπόφευκτα σε κάτι καλύτερο, που συνήθως θα είναι ένα FS αν μπορεί να το πληρώσει. Αλλιώς το φτηνό πλην τίμιο HT των 500 ευρώ θα αρχίσει σύντομα να διαλύεται στην πέτρα, και ο αναβάτης του θα βαρεθεί να χτυπιέται σαν χταπόδι με αναρτησούλα της πλάκας μπροστά, κακούς τροχούς, κλπ. Με ένα FS θα το απολαύσει πολύ περισσότερο, θα είναι πιο ασφαλής, και θα εξελιχθεί γρήγορα στο πανέμορφο παιχνίδι στο χώμα. Δυστυχώς ή ευτυχώς, έτσι είναι η πραγματικότητα παιδιά για την συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών που κάνουν ΜΤΒ.

Δεν πιστεύω οτι χρειάζεται να εξηγήσω περισσότερο κάτι που θεωρείται αυτονόητο από όλη την βιομηχανία, τον ειδικό ποδηλατικό τύπο, και κυρίως από όσους παίρνουν κάθε Σ/Κ το καμάρι τους και λιώνουν στον Υμηττό, στην Πάρνηθα, στον Χορτιάτη, και σε άλλα βουνά.

Σε προσωπικό επίπεδο, αφού ρωτήθηκα: Κάνω ΜΤΒ από το 1999, σε εβδομαδιαία βάση, κυρίως στον Υμηττό. Εκανα με Hardtail (GT και μετά Klein) μέχρι το 2008, οπότε και έφτιαξα το Yeti. Το εν λόγω καμάρι μου είναι ένα λευκό 575, σχεδόν full XTR, με πανάλαφρους (κάτω από 1500γρ) τροχούς, και Fox Talas 36 RC2 μπροστά. Εχει διαδρομές 146χιλ πίσω και 160 χιλ μπροστά. Με τα περιφερειακά αυτά είναι 12kg ακριβώς, εξαιρετικά ελαφρύ για τις διαδρομές του, και απίθανα απολαυστικό παντού. Κατεβαίνει, πηδάει, στρίβει, και επιταχύνει καλύτερα απ' ότι άλλο έχω καβαλήσει, και απλά με φτιάχνει ατελείωτα να το καβαλάω (αλλά και να το κοιτάω...)

Αφου εκανες τον κοπο να εξηγησω και εγω.

Η ομορφια που εγραψα δεν εννοω την ομορφια του ποδηλατου, εννοω οτι ειναι ομορφο που υπαρχουν πολλα διαφορετικα ποδηλατα να διαλεξουμε (πολλοι διαφορετικοι τυποι).

Και η απαντηση σου λεει ακριβως αυτο που σου λεω. Το χωμα για εμενα μπορει να σημαινει γρηγορη βολτα σε πατημενο χωμα με ανηφορες κατηφορες (αρα hardtail). To χωμα για εσενα μαλλον πηγαινει προς all mountain (αρα full suspension). Δεν υπαρχει κυριαρχια σε αυτο το πραγμα. Απο την στιγμη που και στην δικη σου απαντηση εθεσες ορους (ερασιτεχνικη χρηση, "γνησιο βουνο" (οπως το εννοεις εσυ γιατι καποιος αλλος μπορει να εννοει κατι διαφορετικο) κτλ) τοτε δεν μπορεις να μιλας για κυριαρχια. Προσεξε δεν διαφωνω οτι για την χρηση που λες ειναι καλυτερο ενα fs (πολυ καλυτερο μαλιστα) διαφωνω στο θεμα της κυριαρχιας.

Το αν εχεις fs στο ρωτησα γιατι συνηθως καποιος Θεωρει θεικο το δικο του ποδηλατο αλλα απο την απαντηση σου καταλαβαινω οτι δεν ειναι η δικη σου περιπτωση. Απλως περιοριζεις το χωμα στην χρηση που κανεις εσυ (και γι'αυτο που κανεις δεν διαφωνω οτι το fs ειναι καλυτερο) αλλα ξεχνας και χρησεις που δεν ειναι τοσο hardcore οσο αυτο που σκεφτεσαι.

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Κατ' αρχήν, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, σέβομαι και εκτιμώ απόλυτα κάθε χρήση που θέλει να κάνει κάποιος με το ποδήλατό του, είτε είναι μια απλή βόλτα στην φύση ή στην πόλη, είτε η πιο ειδική και hard core χρήση. Αυτή είναι άλλωστε και η ομορφιά του ποδηλάτου σε σχέση με άλλα σπορ που εκ των πραγμάτων είναι πιο απόλυτα (πχ windsurf, snowboard, κλπ), οτι ο καθένας μπορεί να προσαρμόσει την χρήση του ακριβώς στα δικά του δεδομένα.

Στο θέμα της κυριαρχίας των FS, αυτή είναι η γενικότερη εικόνα που αποκομίζει κανείς εδώ και χρόνια από τον ξένο ειδικό τύπο, αλλά τελευταία και από τις βόλτες στα μονοπάτια μας. Στην Αμερική και στην Δυτική Ευρώπη, όπου θεωρώ (ειδικότερα στην πρώτη) οτι καθορίζονται οι παγκόσμιες τάσεις στο ποδήλατο βουνού, τα FS κυριαρχούν εδώ και χρόνια σε όλα τα άρθρα και τις δοκιμές. Φυσικά, υπάρχουν άρθρα για HT, κυρίως για entry level και για αγωνιστικά, καθότι ένα all-round περιοδικό οφείλει να καλύπτει όλες τις μερίδες αναγνωστών. Είναι όμως σαφέστατο και από τα readers surveys οτι η πλειοψηφία πλέον των 'σοβαρών' οπαδών του MTB χρησιμοποιεί FS, και η πλειοψηφία των υπολοίπων θέλουν να αγοράσουν άμεσα FS στους επόμενους 12 μήνες. Με τον όρο κυριαρχία λοιπόν αναφέρομαι στις προτιμήσεις και συνήθειες πλέον της πλειοψηφίας των αναβατών του χώρου, και όχι σε άλλες παραμέτρους ή δείκτες.

Επειδή αγαπάω πολύ το ποδήλατο, είναι χαρά μου να βλέπω και να μιλάω με ανθρώπους που έχουν ανοιχτό μυαλό και είναι συνειδητοποιημένοι στις επιλογές τους, όπως εσύ. Αντίθετα, με ενοχλεί η στείρα εμμονή από κάποιους σε κάποιες παλαιολιθικές απόψεις χωρίς τεκμηρίωση, που δεν συνάδουν με τις σημαντικότατες αλλαγές που βιώνουμε γύρω μας (και κάτω από τα πόδια μας, χα χα χα). Και εκεί ακριβώς είναι η ένστασή μου, στο 'βιώνουμε'. Αν κάποιος δεν έχει εμπειρία σε κάτι, δεν είναι κακό, αρκεί να προσαρμόζει ανάλογα και την άποψή του, αλλιώς κινδυνεύει να γίνει γραφικός.

Και τέλος, με μεγάλη μου χαρά και εγώ χρησιμοποιώ το Klein μου ακόμα σε ισιάδια και ανηφόρες, το οποίο μάλιστα έχει v-brakes XTR που είναι άψογα.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:

Στο θέμα της κυριαρχίας των FS, αυτή είναι η γενικότερη εικόνα που αποκομίζει κανείς εδώ και χρόνια από τον ξένο ειδικό τύπο, αλλά τελευταία και από τις βόλτες στα μονοπάτια μας. Στην Αμερική και στην Δυτική Ευρώπη, όπου θεωρώ (ειδικότερα στην πρώτη) οτι καθορίζονται οι παγκόσμιες τάσεις στο ποδήλατο βουνού, τα FS κυριαρχούν εδώ και χρόνια σε όλα τα άρθρα και τις δοκιμές. Φυσικά, υπάρχουν άρθρα για HT, κυρίως για entry level και για αγωνιστικά, καθότι ένα all-round περιοδικό οφείλει να καλύπτει όλες τις μερίδες αναγνωστών. Είναι όμως σαφέστατο και από τα readers surveys οτι η πλειοψηφία πλέον των 'σοβαρών' οπαδών του MTB χρησιμοποιεί FS, και η πλειοψηφία των υπολοίπων θέλουν να αγοράσουν άμεσα FS στους επόμενους 12 μήνες. Με τον όρο κυριαρχία λοιπόν αναφέρομαι στις προτιμήσεις και συνήθειες πλέον της πλειοψηφίας των αναβατών του χώρου, και όχι σε άλλες παραμέτρους ή δείκτες.

Και τέλος, με μεγάλη μου χαρά και εγώ χρησιμοποιώ το Klein μου ακόμα σε ισιάδια και ανηφόρες, το οποίο μάλιστα έχει v-brakes XTR που είναι άψογα.

Μαλλον διαβαζεις λαθος περιοδικα. χαχαχαχαχαχα

Δεν διαφωνουμε. Στη λεξη "κυριαρχια" διαφωνω. Απλως θεωρω οτι δεν ειναι τοσο απολυτο.

Απο την αλλη μονο στο βουνο θα λυσουμε τις διαφορες μας (κοντρα!!!κοντρα!!!). Αλλα και εγω αν δεν ειναι πατημενο μονοπατι FS προτιμω.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
ας μιλήσουμε για την απόδοση του ποδηλάτου, και την διασκέδαση που μας δίνει.

η απόδοση εξαρτάτε από την τεχνική μας και το τερέν
το τι μας διασκεδάζει είναι υποκειμενικό
το ότι εσύ θέλεις να κάνεις drops μεγάλα για να νιώσεις ότι πετάς δεν σημαίνει πως όλλοι διασκεδάζουν έτσι

στην ουσία το fs έχει φτιαχτεί για αυτούς που δεν έχουν τεχνική
(σύμφωνα με την λογική αλλά και πολλά forums )

βέβεια πολλοί από εμάς δεν τους ενδιαφέρει να βελτιώσουν την τεχνική τους
απλά να κάνουν το κομμάτι τους
έτσι βολεύονται με το fs τους
δεν παίζει το πιο είναι καλύτερο αλλά τι βολεύει στην εκάστοτε περίπτωση
δλδ δεν θα κάνω dh με ht αλλά ούτε και cross διαδρομή με fs
:D

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

plannet wrote:
Tiger-1 wrote:
ας μιλήσουμε για την απόδοση του ποδηλάτου, και την διασκέδαση που μας δίνει.

η απόδοση εξαρτάτε από την τεχνική μας και το τερέν
το τι μας διασκεδάζει είναι υποκειμενικό
το ότι εσύ θέλεις να κάνεις drops μεγάλα για να νιώσεις ότι πετάς δεν σημαίνει πως όλλοι διασκεδάζουν έτσι

στην ουσία το fs έχει φτιαχτεί για αυτούς που δεν έχουν τεχνική
(σύμφωνα με την λογική αλλά και πολλά forums )

βέβεια πολλοί από εμάς δεν τους ενδιαφέρει να βελτιώσουν την τεχνική τους
απλά να κάνουν το κομμάτι τους
έτσι βολεύονται με το fs τους
δεν παίζει το πιο είναι καλύτερο αλλά τι βολεύει στην εκάστοτε περίπτωση
δλδ δεν θα κάνω dh με ht αλλά ούτε και cross διαδρομή με fs
:D

Sorry που θα σου το πω έτσι ωμά, αλλά είναι προφανές οτι δεν κάνεις ποδήλατο στο βουνό. Και δεν έχεις καμμία εμπειρία (ουσιαστική τουλάχιστον) από FS ποδήλατα.

Θα σου πρότεινα να μείνεις στην γνώμη που έχεις διαμορφώσει από τα hardtails με v-brakes (ή μήπως με cantilevers? ), και να σταματήσεις να πετάγεσαι σαν.... άσε, δεν το λέω..., μόνο και μόνο για να χαλάς τις ανταλλαγές απόψεων που προσπαθούν να κάνουν κάποιοι άλλοι που τουλάχιστον έχουν ιδία άποψη για το θέμα. Δεν είναι κακό να κρατιόμαστε απ' έξω από μια κουβέντα όταν ΔΕΝ έχουμε ιδία γνώμη και άποψη. Τουλάχιστον δείχνει σεβασμό για τους υπόλοιπους.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
plannet wrote:
Tiger-1 wrote:
ας μιλήσουμε για την απόδοση του ποδηλάτου, και την διασκέδαση που μας δίνει.

η απόδοση εξαρτάτε από την τεχνική μας και το τερέν
το τι μας διασκεδάζει είναι υποκειμενικό
το ότι εσύ θέλεις να κάνεις drops μεγάλα για να νιώσεις ότι πετάς δεν σημαίνει πως όλλοι διασκεδάζουν έτσι

στην ουσία το fs έχει φτιαχτεί για αυτούς που δεν έχουν τεχνική
(σύμφωνα με την λογική αλλά και πολλά forums )

βέβεια πολλοί από εμάς δεν τους ενδιαφέρει να βελτιώσουν την τεχνική τους
απλά να κάνουν το κομμάτι τους
έτσι βολεύονται με το fs τους
δεν παίζει το πιο είναι καλύτερο αλλά τι βολεύει στην εκάστοτε περίπτωση
δλδ δεν θα κάνω dh με ht αλλά ούτε και cross διαδρομή με fs
:D

Sorry που θα σου το πω έτσι ωμά, αλλά είναι προφανές οτι δεν κάνεις ποδήλατο στο βουνό. Και δεν έχεις καμμία εμπειρία (ουσιαστική τουλάχιστον) από FS ποδήλατα.

Θα σου πρότεινα να μείνεις στην γνώμη που έχεις διαμορφώσει από τα hardtails με v-brakes (ή μήπως με cantilevers? ), και να σταματήσεις να πετάγεσαι σαν.... άσε, δεν το λέω..., μόνο και μόνο για να χαλάς τις ανταλλαγές απόψεων που προσπαθούν να κάνουν κάποιοι άλλοι που τουλάχιστον έχουν ιδία άποψη για το θέμα. Δεν είναι κακό να κρατιόμαστε απ' έξω από μια κουβέντα όταν ΔΕΝ έχουμε ιδία γνώμη και άποψη. Τουλάχιστον δείχνει σεβασμό για τους υπόλοιπους.


διαφωνείς σε κάτι από τα παραπάνω???

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Σε όλα. Πιο συγκεκριμένα:

1. Παρουσιάζεις οτι η διασκέδαση με ένα FS έρχεται όταν κάνεις μεγάλα drops. Από εκεί φαίνεται ότι δεν έχεις καβαλήσει ποτέ FS σε ένα μονοπάτι. Το FS σου δίνει μεγάλη διασκέδαση και έλεγχο σε κάθε στροφή, σε κάθε μέτρο του μονοπατιού. Με εξαίρεση τα πολύ πατημένα και χωρίς μεγάλη κλίση μονοπάτια, ένα FS είναι ΠΑΝΤΟΥ πιο διασκεδαστικό. Πολύ. Και σου το λέει άνθρωπος με 12 χρόνια εμπειρία στα μονοπάτια, με κάθε είδους ποδήλατο και setup.

2. Λες οτι το FS έχει φτιαχτεί για ανθρώπους που δεν έχουν τεχνική. Δεν υπάρχει πιο συμπλεγματικό σχόλιο από αυτό, sorry. Και πιο μονόφθαλμο. Στο all mountain δεν χρειάζεται τεχνική? Στο freeride? Στο trail riding? Στο marathon όπου η συντριπτική πλειοψηφία είναι FS? Στο αγωνιστικό XC, όπου πάλι τα κορυφαία ποδήλατα είναι FS? Ολοι αυτοί δεν έχουν τεχνική? Η μήπως όταν (και αν ποτέ) αποκτήσουν την περιβόητη τεχνική που λες, θα δουν το φως το αληθινό και θα γυρίσουν σε HT?

3. Αυτοί που παίρνουν FS το παίρνουν για να κάνουν το κομμάτι τους? Σε ποιόν? Γιατί? Είναι όλοι φιγουρατζίδες show-offs νεόπλουτοι χωρίς τεχνική? Και μάλιστα υπέρβαροι, γιατί αλλιώς δεν θα χρειάζονταν disc brakes?

Γι αυτό σου λέω, άσε καλύτερα, μην εκτίθεσαι άλλο. Αν δεν έχουμε ιδία άποψη για κάτι, καλό είναι να μην γινόμαστε γραφικοί. Η σιωπή είναι χρυσός. Να δούμε αν θα το καταλάβεις ποτέ αυτό όμως.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

plannet wrote:
Tiger-1 wrote:
plannet wrote:

η απόδοση εξαρτάτε από την τεχνική μας και το τερέν
το τι μας διασκεδάζει είναι υποκειμενικό
το ότι εσύ θέλεις να κάνεις drops μεγάλα για να νιώσεις ότι πετάς δεν σημαίνει πως όλλοι διασκεδάζουν έτσι

στην ουσία το fs έχει φτιαχτεί για αυτούς που δεν έχουν τεχνική
(σύμφωνα με την λογική αλλά και πολλά forums )

βέβεια πολλοί από εμάς δεν τους ενδιαφέρει να βελτιώσουν την τεχνική τους
απλά να κάνουν το κομμάτι τους
έτσι βολεύονται με το fs τους
δεν παίζει το πιο είναι καλύτερο αλλά τι βολεύει στην εκάστοτε περίπτωση
δλδ δεν θα κάνω dh με ht αλλά ούτε και cross διαδρομή με fs
:D

Sorry που θα σου το πω έτσι ωμά, αλλά είναι προφανές οτι δεν κάνεις ποδήλατο στο βουνό. Και δεν έχεις καμμία εμπειρία (ουσιαστική τουλάχιστον) από FS ποδήλατα.

Θα σου πρότεινα να μείνεις στην γνώμη που έχεις διαμορφώσει από τα hardtails με v-brakes (ή μήπως με cantilevers? ), και να σταματήσεις να πετάγεσαι σαν.... άσε, δεν το λέω..., μόνο και μόνο για να χαλάς τις ανταλλαγές απόψεων που προσπαθούν να κάνουν κάποιοι άλλοι που τουλάχιστον έχουν ιδία άποψη για το θέμα. Δεν είναι κακό να κρατιόμαστε απ' έξω από μια κουβέντα όταν ΔΕΝ έχουμε ιδία γνώμη και άποψη. Τουλάχιστον δείχνει σεβασμό για τους υπόλοιπους.


διαφωνείς σε κάτι από τα παραπάνω???

ΝΑΙ διαφωνω με αυτο

"στην ουσία το fs έχει φτιαχτεί για αυτούς που δεν έχουν τεχνική "

Κατι τετοιο απλα δεν ισχυει. Ενα καλο fs εχει φτιαχτει για μια συγκεκριμενη δουλεια. Και αν καποιος εχει την καταλληλη τεχνικη καταρτιση σε all mountain διαδρομη πχ θα κινηθει πολυ πιο γρηγορα, πιο ανετα, πιο καλα γενικως με ενα fs απ'ότι με ενα αντιστοιχο hardtail.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
Σε όλα. Πιο συγκεκριμένα:

1. Παρουσιάζεις οτι η διασκέδαση με ένα FS έρχεται όταν κάνεις μεγάλα drops. Από εκεί φαίνεται ότι δεν έχεις καβαλήσει ποτέ FS σε ένα μονοπάτι. Το FS σου δίνει μεγάλη διασκέδαση και έλεγχο σε κάθε στροφή, σε κάθε μέτρο του μονοπατιού. Με εξαίρεση τα πολύ πατημένα και χωρίς μεγάλη κλίση μονοπάτια, ένα FS είναι ΠΑΝΤΟΥ πιο διασκεδαστικό. Πολύ. Και σου το λέει άνθρωπος με 12 χρόνια εμπειρία στα μονοπάτια, με κάθε είδους ποδήλατο και setup.

2. Λες οτι το FS έχει φτιαχτεί για ανθρώπους που δεν έχουν τεχνική. Δεν υπάρχει πιο συμπλεγματικό σχόλιο από αυτό, sorry. Και πιο μονόφθαλμο. Στο all mountain δεν χρειάζεται τεχνική? Στο freeride? Στο trail riding? Στο marathon όπου η συντριπτική πλειοψηφία είναι FS? Στο αγωνιστικό XC, όπου πάλι τα κορυφαία ποδήλατα είναι FS? Ολοι αυτοί δεν έχουν τεχνική? Η μήπως όταν (και αν ποτέ) αποκτήσουν την περιβόητη τεχνική που λες, θα δουν το φως το αληθινό και θα γυρίσουν σε HT?

3. Αυτοί που παίρνουν FS το παίρνουν για να κάνουν το κομμάτι τους? Σε ποιόν? Γιατί? Είναι όλοι φιγουρατζίδες show-offs νεόπλουτοι χωρίς τεχνική? Και μάλιστα υπέρβαροι, γιατί αλλιώς δεν θα χρειάζονταν disc brakes?

Γι αυτό σου λέω, άσε καλύτερα, μην εκτίθεσαι άλλο. Αν δεν έχουμε ιδία άποψη για κάτι, καλό είναι να μην γινόμαστε γραφικοί. Η σιωπή είναι χρυσός. Να δούμε αν θα το καταλάβεις ποτέ αυτό όμως.

Eισαι και εσυ ομως λιγο απολυτος.

Δλδ εγω που ευχαριστιεμαι να οδηγω και το hardtail μου ειμαι λαθος?? ή επειδη δεν βρισκω παντου το fs πιο διασκεδαστικο??

Στο 3. τωρα ειναι γεγονος οτι υπαρχουν πολλοι που παιρνουν fs μονο και μονο για φιγουρα (ξερω fs των 2500 που δεν εχει πατησει ουτε χωματοδρομο για να βγει στην ασφαλτο) αλλα το εχουμε ξεκαθαρισει οτι δεν μιλαμε για αυτη την περιπτωση. Ειναι σαν το θεμα με τα δισκοφρενα. Που ειναι χρησιμα στο χωμα γιατι τα δουλευεις με ενα δαχτυλο κτλ αλλα παντελως αχρηστα στην ασφαλτο οπου καποιοι τα βαζουν μονο για φιγουρα.

Απλως οπως σου εχω ξαναπει θεωρω οτι εισαι πολυ απολυτος. Εγω πχ ευχαριστιεμαι και ενα καλο fs και ενα καλο hardtail. Aπλως με το καθενα θα κανω αλλη διαδρομη.

Κατι ασχετο tiger-1. ειδα οτι εχεις πιο μεγαλη διαδρομη πισω απ'οτι μπροστα. Σε βολευει αυτο? Συνηθως δεν προτιμουν μεγαλυτερη διαδρομη μπροστα απ'οτι πισω?

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Τελικά τι είμαι? Λίγο ή πολύ απόλυτος? χα χα χα...

Αν διαβάσεις πάλι με προσοχή τι γράφω, θα δεις οτι είμαι απλά αντικειμενικός και σε καμμία περίπτωση απόλυτος. Μην το παίρνεις προσωπικά, δεν λέω οτι δεν διασκεδάζεις με το HT. Κι εγώ διασκεδάζω πολύ το hardtail μου (Klein) όταν το οδηγώ, και στα μονοπάτια. Λέω όμως πολύ απλά οτι σε όλα τα κατηφορικά μονοπάτια, με εξαίρεση ίσως τα πολύ πατημένα και με μικρή κλίση, ένα (καλό) FS είναι ΠΟΛΥ πιο διασκεδαστικό. Αυτό δεν είναι απόλυτο, είναι η αλήθεια.

Κι εγώ πήρα πάλι το Klein στον Υμηττό πέρυσι που είχα το Yeti για service, και κατέβηκα παντού και μάλιστα γρήγορα. Δεν με πούλησε πουθενά. Χαρακτηριστικά, στον ΟΤΕ κατέβηκα αέρα, και δεν πάτησα πουθενά κάτω, παρά το ιδιαίτερα σαθρό και κατηφορικό έδαφος. Ομως, το fun factor μετά το Yeti ήταν πολύ πιο κάτω. Ετσι είναι, τι να κάνουμε.

Ο σκοπός του μηνύματός μου ήταν να ξεκαθαρίσω στον (στην) plannet οτι αυτά που γράφει απέχουν παρασάγγες από την πραγματικότητα. Και δεν μπορώ άλλο να ακούω απόψεις του πληκτρολογίου από κάποιον(α) που δεν έχει πατήσει ποτέ σε μονοπάτι.

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Οχι, δεν είδες καλά μάλλον. Μπροστά έχει 160 και πίσω 146. Η Yeti έδινε το 575 και με 140 και με 160 πηρούνι.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

1000 φορές ειπωμένες ιστορίες
όταν βρω διάθεση θα απαντήσω
όταν μάθετε τι θα πει τεχνική και τι προσφέρει το fs τότε ελάτε να το συζητήσουμε
εως τότε είμαι ο άσχετος που δεν έχω ανέβει σε fs
α και μιας και μιλήσαμε για τεχνική
http://www.youtube.com/watch?v=_nsxXaDDloM
αγόνας που δεν θέλει τεχνική ούτε πας κομμάτια
:D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

τελικά θα απαντήσω με μία φράση

το fs σε πάει
το ht το πας εσύ
και όποιος κατάλαβε κατάλαβε
:D

Και ένα ακόμα video για να καταλάβουν και οι πέτρες τι είναι τεχνική
http://www.youtube.com/watch?v=1uPznTbus3g

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

plannet wrote:
τελικά θα απαντήσω με μία φράση

το fs σε πάει
το ht το πας εσύ
και όποιος κατάλαβε κατάλαβε
:D


Καλά, πόσες ώρες το σκεφτόσουν αυτό? Φοβερό... μπράβο....

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Στο 3. τωρα ειναι γεγονος οτι υπαρχουν πολλοι που παιρνουν fs μονο και μονο για φιγουρα (ξερω fs των 2500 που δεν εχει πατησει ουτε χωματοδρομο για να βγει στην ασφαλτο) αλλα το εχουμε ξεκαθαρισει οτι δεν μιλαμε για αυτη την περιπτωση. Ειναι σαν το θεμα με τα δισκοφρενα. Που ειναι χρησιμα στο χωμα γιατι τα δουλευεις με ενα δαχτυλο κτλ αλλα παντελως αχρηστα στην ασφαλτο οπου καποιοι τα βαζουν μονο για φιγουρα.

Αυτό που θίγεις τώρα είναι ένα άλλο θέμα, που δεν έχει να κάνει με την χρήση του ποδηλάτου, αλλά την κτήση του. Σαν κάθε καταναλωτικό αγαθό (που, ας μην το αρνούμαστε, το ποδήλατο είναι ΚΑΙ τέτοιο), υπάρχει μια μερίδα αγοραστών που παίρνουν ένα καλό και ακριβό ποδήλατο για την χαρά της κτήσης του, άσχετα με την χρήση που θα του κάνουν.

Ενας άνθρωπος που ίσως δεν αθλείται συστηματικά, αλλά θέλει να ασχοληθεί με το ποδήλατο, και δεν έχει θέμα budget, μπορεί να αντλεί μεγάλη χαρά αγοράζοντας και έχοντας στην κατοχή του ένα καλό και ακριβό ποδήλατο, και ας μην το χρησιμοποιήσει όπως πρέπει. Ισως να δουλεύει πολύ και να ψάχνει για διεξόδους διαφυγής, ίσως να θέλει κάτι που να τον 'φτιάχνει' να το βλέπει και να το καβαλάει στα δικά του μέτρα, ίσως... Οι ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικές. Και εγώ είμαι ο τελευταίος που θα επικρίνει την ανάγκη του ανθρώπου να πάρει κάτι καλό και ακριβό μόνο και μόνο επειδή το γουστάρει, αν μπορεί. Είναι το ίδιο με τα αμάξια, αν πάρεις Porsche ή Ferrari δεν είσαι υποχρεωμένος να πηγαίνεις τάπα πάντα και παντού για να εγκρίνουν οι άλλοι την χρήση που κάνεις στο καμάρι σου. Μπορείς απλά να το πάρεις γιατί γουστάρεις και μπορείς...

milvas
Εικόνα milvas
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
kktsol wrote:
Στο 3. τωρα ειναι γεγονος οτι υπαρχουν πολλοι που παιρνουν fs μονο και μονο για φιγουρα (ξερω fs των 2500 που δεν εχει πατησει ουτε χωματοδρομο για να βγει στην ασφαλτο) αλλα το εχουμε ξεκαθαρισει οτι δεν μιλαμε για αυτη την περιπτωση. Ειναι σαν το θεμα με τα δισκοφρενα. Που ειναι χρησιμα στο χωμα γιατι τα δουλευεις με ενα δαχτυλο κτλ αλλα παντελως αχρηστα στην ασφαλτο οπου καποιοι τα βαζουν μονο για φιγουρα.

Αυτό που θίγεις τώρα είναι ένα άλλο θέμα, που δεν έχει να κάνει με την χρήση του ποδηλάτου, αλλά την κτήση του. Σαν κάθε καταναλωτικό αγαθό (που, ας μην το αρνούμαστε, το ποδήλατο είναι ΚΑΙ τέτοιο), υπάρχει μια μερίδα αγοραστών που παίρνουν ένα καλό και ακριβό ποδήλατο για την χαρά της κτήσης του, άσχετα με την χρήση που θα του κάνουν.

Ενας άνθρωπος που ίσως δεν αθλείται συστηματικά, αλλά θέλει να ασχοληθεί με το ποδήλατο, και δεν έχει θέμα budget, μπορεί να αντλεί μεγάλη χαρά αγοράζοντας και έχοντας στην κατοχή του ένα καλό και ακριβό ποδήλατο, και ας μην το χρησιμοποιήσει όπως πρέπει. Ισως να δουλεύει πολύ και να ψάχνει για διεξόδους διαφυγής, ίσως να θέλει κάτι που να τον 'φτιάχνει' να το βλέπει και να το καβαλάει στα δικά του μέτρα, ίσως... Οι ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικές. Και εγώ είμαι ο τελευταίος που θα επικρίνει την ανάγκη του ανθρώπου να πάρει κάτι καλό και ακριβό μόνο και μόνο επειδή το γουστάρει, αν μπορεί. Είναι το ίδιο με τα αμάξια, αν πάρεις Porsche ή Ferrari δεν είσαι υποχρεωμένος να πηγαίνεις τάπα πάντα και παντού για να εγκρίνουν οι άλλοι την χρήση που κάνεις στο καμάρι σου. Μπορείς απλά να το πάρεις γιατί γουστάρεις και μπορείς...


+1! πολυ σωστη τοποθετηση

Sar1
Απών/απούσα

κι εγώ. Συμφωνώ επίσης με την τοποθέτηση ότι η πεμπτουσία της ποδηλασίας βουνού είναι οι no flat μικτές διαδρομές. Τα fs έχουν ένα μεγάλο "μειονέκτημα" σε σχέση με τα ht. Την αίσθηση του terrain. Για να το πω απλά το fs είναι πιο πολύ "εργαλεία" τα ht περισσότερο "ποδήλατα". Εχει τύχει να κάνετε την ίδια χωμάτινη διαδρομή πρώτα σε SUV με υδροπνευμετικές αναρτήσεις και μετά σε Impreza WRC? Ενα τέτοιο πράγμα. Βέβαια το WRC είναι "τραπέζι με ρόδες" και οι ταχύτητες μπαίνουν "καρφωτές". Αλλά αυτό έχει τη "γλύκα" ασχέτως του ότι οι περισσότεροι επιλέγουν άνεση και κιβώτια με "λαστιχένια" αίσθηση. My opinion.

Daemonn
Εικόνα Daemonn
Απών/απούσα

Σιγά μην κάτσουμε τώρα να αναλύσουμε το τι τεχνική πρέπει να έχει ο καθένας για να απολαύσει μια βόλτα στο βουνό. Από προσωπική εμπειρία λέω:

fully all the way!

@SAR

Εσύ πήγαινε βόλτες με το τραπέζι με τις ρόδες (WRC) εγώ με το Yeti. Ποιός θα κουραστεί πιο πολύ;

Sar1
Απών/απούσα

του φίλου σου του plannet. Το Yeti το πάει ο οποιοσδήποτε, Το άλλο θέλει χέρια και τεχνική. Αυτό ακριβώς είναι το νόημα της "παραβολής". Αν δεν ασχολείσαι με το dh άσε τα "fully all the way' και ασχολήσου με το τραμπολίνο. Κοστίζει πολύ λιγότερο και είναι πολύ πιο διασκεδαστικό.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

SAR1 wrote:
του φίλου σου του plannet. Το Yeti το πάει ο οποιοσδήποτε, Το άλλο θέλει χέρια και τεχνική. Αυτό ακριβώς είναι το νόημα της "παραβολής". Αν δεν ασχολείσαι με το dh άσε τα "fully all the way' και ασχολήσου με το τραμπολίνο. Κοστίζει πολύ λιγότερο και είναι πολύ πιο διασκεδαστικό.

λίγα λόγια είπα για να καταλάβουν όλη την αλήθεια
δεν είναι κακό να πάρει κάποιος fs
και έχω και προτείνει σε άτομα fs γιατί ήξερα πως απλά θέλει να παίζει στο βουνό και δεν είναι κακό αυτό

το κακό είναι όταν δεν μπορείς να αντιληφθείς την διαφορά των 2 κατηγοριών
το ακόμα χειρότερο είναι όταν νομίζεις πως ανακάλυψες τον τροχό
και η απορεία είναι πως εδώ και 5 χρόνια ακούω για το τέλειο εργαλείο
οι εταιρίες να διορθώνουν στα νέα μοντέλα ατέλειες που έχουν να κάνουν με την απώλεια δύναμης στο πεταλάρισμα
και στην σταθερότητα του πίσω τριγώνου
????

Tiger-1
Εικόνα Tiger-1
Απών/απούσα

Ενα καλό ποδήλατο, όπως και ένα καλό αυτοκίνητο, μπορεί να το πάει ο οποιοσδήποτε. Αυτός είναι και ο σκοπός του άλλωστε. Ομως, ο καλός οδηγός θα το πάει ακόμα καλύτερα. Το εργαλείο όμως που θέλει χέρια θα κουράσει και τον καλό οδηγό όταν θελήσει να πάει γρήγορα. Και ίσως τον πουλήσει στο πρώτο λαθάκι του. Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ συνθήκες όλοι θα κινηθούν γρηγορότερα και ασφαλέστερα με το πιο φιλικό εργαλείο, και όχι με το πιο απόλυτο. Το ξέρουμε χρόνια τώρα αυτό, με τα αμάξια, τις μηχανές (είχα Husqvarna 610SM), τα ποδήλατα, τα σερφ, κλπ. Οι εταιρείες ξοδεύουν αμέτρητες εργατοώρες για να κάνουν τα εργαλεία τους φιλικότερα, γιατί αυτό επιτρέπει σε όλους να κυνηγήσουν τα όρια πιο πέρα, και τα κάνει πιο αποτελεσματικά, πιο γρήγορα, πιο ασφαλή, πιο διασκεδαστικά τελικά.

Δεν συμφωνώ με την παραβολή WRC - τζιπ. Καμμία σχέση. Η σωστή παραβολή είναι WRC - Group B. Το WRC είναι παιχνίδι μπροστά στα group B, και με λιγότερη ισχύ πάει πιο γρήγορα, γιατί είναι πολύ πιο μελετημένο.

Εγώ το ξαναλέω. Ο κόσμος εξελίσσεται, και πάει μπροστά. Δέχομαι και σέβομαι απόλυτα την γνώμη αυτών που δοκίμασαν το νέο και δεν τους άρεσε, ή συνειδητοποίησαν οτι δεν είναι γι' αυτούς. Δεν δέχομαι την γνώμη των θεωρητικών του πληκτρολογίου, που πιστεύουν οτι το 'εργαλείο' τους δεν έχει ξεπεραστεί επείδή δεν έχουν κάνει τον κόπο να δοκιμάσουν κάτι νεώτερο. Ετσι απλά.

Daemonn
Εικόνα Daemonn
Απών/απούσα

SAR1 wrote:
του φίλου σου του plannet. Το Yeti το πάει ο οποιοσδήποτε, Το άλλο θέλει χέρια και τεχνική. Αυτό ακριβώς είναι το νόημα της "παραβολής".

Χέσε μας με την τεχνική ρε φίλε και συ κι ο plannet. Όλοι πρωταθλητές μου γίνατε. Το FS θα σου δώσει καλύτερες βόλτες στο βουνό, πιο ευχάριστες από τα μπαπα μπούπα του hardtail, τελεία και παύλα. Δεν ήξερα πως fs σημαίνει μόνο DH. Και υποψιάζομαι πως έτσι κι αλλοιώς το trail FS μου είναι καλύτερο απ' τη μπακατέλα σου (αν έχεις).

SAR1 wrote:
ασχολήσου με το τραμπολίνο. Κοστίζει πολύ λιγότερο και είναι πολύ πιο διασκεδαστικό.

Μιλάς από προσωπική εμπειρία, ε;

Daemonn
Εικόνα Daemonn
Απών/απούσα

Tiger-1 wrote:
Ενα καλό ποδήλατο, όπως και ένα καλό αυτοκίνητο, μπορεί να το πάει ο οποιοσδήποτε. Αυτός είναι και ο σκοπός του άλλωστε.

Ρε συ Tiger, δεν το' ξερες πως έχουμε γεμίσει επαγγελματίες εδώ μέσα; Δεν ξέρεις πως για να οδηγήσεις ένα ρημάδι ΜΤΒ πρέπει να είσαι η σουπερ αθλητάρα; Να μην σου πω ο Gee Atherton και βάλε...

Tiger-1 wrote:
Δεν δέχομαι την γνώμη των θεωρητικών του πληκτρολογίου

Καλύτερα δεν μπορούσα να το θέσω. Απ' αυτούς ουκ ολίγοι σε τούτα τα forum...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Daemonn wrote:

Χέσε μας με την τεχνική ρε φίλε και συ κι ο plannet. Όλοι πρωταθλητές μου γίνατε. Το FS θα σου δώσει καλύτερες βόλτες στο βουνό, πιο ευχάριστες από τα μπαπα μπούπα του hardtail, τελεία και παύλα.


μα αυτό που λες επιβεβαιώνει ακριβός αυτό που λέω και εγώ
ότι ένα ht Θέλει περισσότερη τεχνική από ένα fs το fs σε πάει το ht το πας εσύ
τι από τα 2 γουστάρεις είναι καθαρά προσωπικό θέμα

το μπαμπα μπουμπα που λες το έχεις όταν είσαι άτεχνος στο βουνό
το αποφεύγεις όταν αποκτάς τεχνική ή όταν παίρνεις ένα ποδήλατο για αυτούς που δεν έχουν τεχνική
δεν είναι κακό ούτε το ένα ούτε το άλλο
βέβαια εγώ θα προτιμήσω να εξελίξω τον εαυτό μου και όχι το άψυχο ποδήλατο
:D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

.

Sar1
Απών/απούσα

ποδηλατικό site και δεν "σηκώνει" συνέχιση του διαλόγου για αυτοκίνητα και τουτού, δέχομαι ότι το παράδειγμα, που χρησιμοποίησα ήταν "ατυχές" (per se) και απολογούμαι. Αλλωστε καλός κι αγαθός είναι όποιος κουράζεται εύκολα και ξεχνάει γρήγορα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

SAR1 wrote:
ποδηλατικό site και δεν "σηκώνει" συνέχιση του διαλόγου για αυτοκίνητα και τουτού, δέχομαι ότι το παράδειγμα, που χρησιμοποίησα ήταν "ατυχές" (per se) και απολογούμαι. Αλλωστε καλός κι αγαθός είναι όποιος κουράζεται εύκολα και ξεχνάει γρήγορα.

βασικά αυτό που κατάλαβα είναι πως και οι 2 μεριές λένε το ίδιο πράγμα απλά το βλέπουν διαφορετικά

Daemonn
Εικόνα Daemonn
Απών/απούσα

Για να μην πω ότι το DH είναι το άθλημα των τεμπέληδων...

contact