Αναβάθμιση SCOTT RACING 1990
Καλημέρα συνάδελφοι, με το παραπάνω ποδήλατο έχω ποδηλατίσει σε όλη την Ελλάδα κυρίως χώμα και αρκετά hard. Πρόσφατα έβγαλα τον μεγάλο κύκλο του ΟΠΕΝ στα Κανάκια. Προτιμώ να το κρατήσω γιατί το έχω συνηθίσει 20 χρόνια(και δεν νομίζω να πουλιέται κιόλας).
Το ποδήλατο είναι όλο shimano xt από μαμά με μόνη παρέμβαση πριν 10 χρόνια εμπρός ανάρτηση (δεν είχε απο μαμα).
Το θέμα είναι ότι αυτό το παλιό πιρούνι δεν πάει άλλο και ψήνομαι να του βάλω κάτι σύγχρονο. Εχουμε πρόβλημα στο steerer: 1 ιντσα (25.4mm) αντί για 1 1/8 (28.6mm).
http://www.sheldonbrown.com/gloss_st-z.html#steerer
Τι κάνω ? Προτάσεις ? Προβλήματα ?
Επίσης θα βγάλω τα καντιλεβερ και θα βάλω v-brakes.
Προτάσεις ? Προβλήματα ?
Ευχαριστω
http://i1141.photobucket.com/albums/n596/club333/17072011011.jpg
Με τα vbrakes δεν θα έχει ιδιαίτερο θέμα
απλά θα χρειαστείς και μανέτες για vbrakes.
Στο θέμα της ανάρτησης δεν υπάρχει σωτηρία.
Ψάξε για παλιές marzocchi, rock shox judy,
manitou axel elite κλπ. Δεν θα βρεις εύκολα
και φυσικά δεν ξέρω τι θα θέλει από επισκευές....
Βάλε φωτό να δούμε το ποδηλατάκι :)
Ευχαριστώ για τα σχόλια.Φωτο πως βάζουν ?
Αμα σε συγχρονο πηρούνι αλλάξω το steerer ?Δεν γίνεται πατέντα ?Δεν θέλω να βάλω κάτι παραπλήσιο με αυτό που έχω(διαδρομή 1 ιντσα)
Χρειάζομαι κάτι με 100 χιλιοστα διαδρομή μινιμουμ
Φωτογραφία μπορείς να την ανεβάσεις πχ στο photobucket.com
και να γράψεις το link εδώ.
http://www.podilates.gr/node/6359
Για πατέντα δεν ξέρω φίλε, το steerer βγαίνει εύκολα σε
μηχανουργείο αλλά το καινούργιο θα έχει κενό εκεί όπου
δένει με την ανάρτηση. Κάπως πρέπεί να το κλείσεις το
κενό αυτό. Λογικά μιλάμε για κόλληση και τέτοια.
Δεν ξέρω ούτε πόσο ασφαλές θα είναι για mountain αλλά
ούτε πόσο ασφαλές είναι να βάλεις 100άρα ανάρτηση σε
ποδήλατο που σχεδιάστηκε για 60άρα. Καλύτερα να μην
το κάνεις φίλε καθώς είναι ποδήλατο που θα το τρέχεις
σε αγώνες και θα τρώει ξύλο.
Δεν ξέρω αν όλα τα πιρούνια πωλούνται χωρίς σωλήνα (shaft)...
π.χ. http://www.roseversand.com/article/rst-gila-pro-tnl-26/aid:340532
και ξεχωριστά ο σωλήνας...
π.χ. http://www.roseversand.com/article/rst-cromo-fork-shafts/aid:29840
http://www.roseversand.com/article/rst-cromo-fork-shafts-30841/aid:30567
ή αν ο ήδη προσαρμοσμένος σωλήνας αφαιρείται για να βάλεις π.χ. μακρύτερο.
Επίσης δεν γνωρίζω αν κάθε πιρούνι δέχεται σωλήνα και των 2 εξωτερικών διαμέτρων, πρέπει να καταλήξεις σε κάποια ανάρτηση και μετά να ρωτήσεις την κατασκευάστρια εταιρεία.
V-brakes μπορείς να βάλεις εύκολα αν υπάρχουν τα pivots (οδηγοί σε αναμονή) στο σκελετό και στο πιρούνι.
http://www.podilates.gr/node/9995
http://www.parktool.com/blog/repair-help/categories/brake-service-and-re...
http://www.parktool.com/blog/repair-help
τι ανάρτηση θέλεις με 1 in
ολλές προσαρμόζονται
το θέμα είναι να βρεις να το κάνεις
και το 2ο θέμα είναι
η διαδρομή
σκελετός του 90" λογικά θέλει 60άρα διαδρομή
αν είσαι τυχερός και βρεις κάτι σε 80 θα σου κάνει
αλλιώς θα στου ραγίσει το κούτελο
Γενικά είναι συνταγή αποτυχίας και ατυχύματος :)
Από την πατέντα που πρέπει να κάνεις για να
συμπληρώσεις το κενό ανάμεσα στο 1'' σωλήνα
και τη βάση, από τη γεωμετρία που θα πάει
στο διάολο και θα είναι άλλο ποδήλατο, από
το κούτελο που θα φάει ζόρι και λογικά θα
ραγίσει.
Υπάρχουν πολύ καλές αναρτήσεις (για την εποχή τους)
με ελατήριο σε 1 ίντσα οι οποίες το πολύ πολύ να
θέλουν μια αλλαγή στα λάδια.
Από τα σχόλια καταλαβαίνω ότι όντως η όποια πατέντα θα έχει ρίσκο.Και εφαρμογής και λειτουργικότητας ίσως και ασφάλειας.Απλά δεν μου πάει να το πετάξω επειδή τόσα χρόνια δεν έχει κολώσει πουθενά.Ισως να κάνω σέρβις την ανάρτηση που έχω και να βάλω τα v brakes.Ετσι όμως θα πρέπει να συνεχίσω να επιλέγω διαδρομές μέτριας δυσκολίας κάτι που με ενοχλεί.Συν του ότι δεν μπορώ να ακολουθάω τον γιό μου και πρέπει να το κάνω για λόγους ασφάλειας.
Το "δεν γίνεται" πάντα μου την έδινε.Δεν το λέω για εσάς απλά έχω προβληματιστεί γιατί και εγώ το ψυλιαζόμουνα ότι μάλλον δεν παίρνει ανάρτηση καλύτερη.
Καμμιά άλλη ιδέα ?
http://s1141.photobucket.com/albums/n596/club333/?action=view¤t=17...
Η RST πουλάει τα περισότερα πιρούνια της χωρίς λαιμό, και αγοράζεις χωριστά αυτόν που σου κάνει. Δηλαδή διαλέγεις πάχος (έχει σε μια ίντσα και σε 1 1/8) και το μήκος του λαιμού.
Επίσης αν πάρεις καλό πιρούνι, και όχι φτηνιάρικο με κολημένο τον λαιμό, μπορείς να τον ξεπρεσάρεις στον τόρνο και να σου φτιάξουν καινούργιο (είτε αλουμίνιο είναι cromo) και να σου τον πρεσάρουν. Αυτό γίνετε συχνά σε μοτοσυκλέτες, και αν γίνει σωστά είναι safe, Σκέψου ότι μια μοτο έχει πολύ μεγαλύτερες καταπονίσεις. (Το έχω κάνει στην δικιά μου btw)
Πάντως παίζουν αρκετά πιρούνια στο ebay, κυρίως το Γερμανικό, με 1 ίντσα λαιμό.
(Οι μανέτες για cantilevers και V-brakes είναι ίδιες)
Είναι και το θέμα της γεωμετρίας που ανάδειξε σωστά ένας φίλος πιό πάνω...
Αν πάρω κάτι με 100χιλ.διαδρομή θα σηκωθεί πολύ εμπρός
¨Oχι δεν είναι οι ίδιες. Αν βάλει κανείς V brakes αντι για cantilevers θα πρέπει να αλλάξει και τις μανέτες.
Το βασικό πρόβλημα είναι το πιθανό ράγισμα στο κούτελο
του ποδηλάτου. Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι με την
αλλαγή γεωμετρίας θα πέφτει πλέον το μεγαλύτερο βάρος
προς τα πίσω με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί σωστά η
ανάρτηση.
Το καλύτερο είναι να ψάξει ebay αμερική αγγλία γερμανία κλπ
να βρεις αναρτήσεις εποχής καλές με 1'' σωλήνα.
Ρώτα μια αυτόν εδώ αν στέλνει Ελλάδα
Τι διαδρομή θέλεις? (αν θες πες και τι ποδήλατο έχεις)
Για τις μανέτες διατηρώ μια επιφύλαξη, αλλά νομίζω ότι μία χαρά δουλεύουν αυτές απο canti σε δαγκάνες V.
Πάρε ένα link από το site της RST: http://www.rst.com.tw/ct/product/product2.jsp?id=PI1249546362647 .To συγκεκριμένο βγαίνει με 1'' λαιμό και διαδρομή 80mm ή 50mm.
Το ότι τα περισότερα ποδήλατα πιά (όχι όλα) βγαίνουν με 1 1/8, δεν σημαίνει ότι τα υπόλοιπα είναι αρχαιολογίες, και ότι πρέπει ντε και καλά να αγοράσουμε καινουργιο ποδήλατο.
Κατ'αρχήν αυτό το μαρτζοκι στο ebay φαίνεται καλό.Απο γεωμετρία θα είναι εντάξει.Από απόδοση?
Οσο για τις μανέτες θα δούμε.Θα δοκιμάσω πρώτα με τις ίδιες και βλέπουμε.
Κάτι τέτοιο σκεφτόμουνα δηλ.να πάρω μια ανάρτηση και να της αλλάξω το steerer αλλά όπως λένε όλοι και συμφωνώ και εγώ θα έχω προβλημα με το συνολικό μήκος και θα πέφτει πολύ βάρος πίσω...
Φωτογραφία έβαλα πιο πάνω σε μια απάντηση
Μα αν αλλάξεις το πάχος του steerer δεν αλλάζει η γεωμετρία. Πάντως στα 80mm διαδρομή βγάζουν όλες οι εταιρείες. Οπότε διαλέγεις μοντέλο απο το site της εταιρείας που προτιμάς, και μετά ψάχνεις για τιμή.
εννοουσα το συνολικο μηκος της αναρτησης απο τον αξονα του τροχου μεχρι την ακρη του steerer
H Marzocchi Ζ2 είναι βράχος. Την είχα 2 χρόνια στο mountain
και δεν κατάλαβε τίποτα. Έχει και προφόρτιση και επαναφορά....
Αν στέλνει Ελλάδα είναι καλή περίπτωση.
@hidefnick
+4 εκατοστά στην ανάρτηση θα σου φέρει
το ποδήλατο σούζα και η γεωμετρία θα
πάει στο διάολο.
Λοιπόν αυτός δεν έστελνε Ελλάδα αλλά βρήκα ένα άλλο marzocchi bomber mx comp που μου κάνει από συνολικό μήκος απλά θα του ξεπρεσσάρω τον 1 1/8 σωλήνα και θα βάλω τον δικό μου 1 ίντσας.Οταν θα το τοποθετήσω και αν πάνε όλα καλά θα ανεβάσω φωτό.Με τα v brakes έχω ένα θεματάκι γιατί τα χειριστήρια μου είναι μαζί στην ίδια βάση ταχύτητες-φρένα και στην ουσία πρέπει να αλλάξω μόνο μανέτες(χωρίς την βάση τους).Αλλά θα κάνουν οι νέες μανέτες στην παλιά βάση ?Γιατί αν δεν κάνουν δεν γίνεται τίποτα.Πρέπει μετά να αλλάξω και σίφτερς και πάει μακρυά η βαλίτσα.Εχουμε καμμιά ιδέα γι αυτό ?
ειχα ψαχτει παλιότερα για αφαίρεση steerer σε μια μεταχειρισμένη ανάρτηση που ειχααγοράσει αλλα με κοντα κομμένο στιρερ καθώς το κουτελό του ποδηλάτου ηταν αρκετά μεγάλο.
Στους έμπειρους μηχανικούς-ποδηλαταδες με τόρνο πηρα σχεδον απο όλους την εξης απάντηση: Μην το κάνεις, ειναι θεμα ασφαλείας.
Τωρα αν το πήγαινα σε συνεργείο μηχανών σιγουρα θα μου το εκαναν όμως θα έτρεμε το φιλοκάρδι μου καθε φορά που θα καβαλούσα, οποτε το ξαναπούλησα το πηρούνι και ολα οκ!
Τώρα εδώ που φτάσαμε θα δοκιμάσω και θα δούμε...
Τα χειριστήριά σου είναι ενωμένα ενιαία ή κάπως
χωρίζουν αν ξεβιδώσεις 1-2 βίδες; Δεν θα πάει
τόσο μακρυά η βαλίτσα να πάρεις ένα σετ χειριστήρια.
Θα βρεις ότι θες και εδώ Ελλάδα.
Τα χειριστήρια των ταχυτήτων στερεώνονται με μια βίδα σε ένα αυτάκι της βάσης του φρένου.Γράφουν από την μία STI και από την άλλη SIMANO XT.Οι βάσεις των φρένων που έχω δεί να πωλούνται δεν έχουν αυτό το αυτάκι για να βιδώσω τα σίφτερς.Σαν να λέμε που θα τα βρω εδω ?
Ναι, οι μανέτες που κυκλοφορούν είναι σκέτες για να πιάνουν
στο τιμόνι. Απλά σκεφτόμουν ότι βρίσκεις φθηνά ένα σετ για
7/8άρι σύστημα οπότε δεν είναι κάποια τρελή υπέρβαση. Αν θες
σώνει καλά XT STI τότε καλό κυνήγι στο ebay.
Εχω το 7αρι σύστημα το μαμά αλλά θα το αλλάξω με ενα 7αρι 13-34 μαζι με εκτροχιαστη κατάλληλο.Απλά ελεγα να αποφύγω να αλλαξω και σιφτερς...αλλά έτσι που μου τα λες...
...μην τρελαινεσαι. Εχουν καποιο κοστος τα χειριστηρια, αλλα δεν ειναι και τοσο υπερβολικο.
Απο την αλλη, αφου σκεπτεσαι να κανεις την αλλαγη, γιατι δεν κοιτας και για οκταρα κασσετα πισω, αν προκειται να αλλαξεις ετσι κι αλλιως τα χειριστηρια;
Με την προυποθεση βεβαια, οτι το πισω κεντρο του τροχου "χωραει" οκταρα κασσετα.
...μην τρελαινεσαι. Εχουν καποιο κοστος τα χειριστηρια, αλλα δεν ειναι και τοσο υπερβολικο.
Απο την αλλη, αφου σκεπτεσαι να κανεις την αλλαγη, γιατι δεν κοιτας και για οκταρα κασσετα πισω, αν προκειται να αλλαξεις ετσι κι αλλιως τα χειριστηρια;
Με την προυποθεση βεβαια, οτι το πισω κεντρο του τροχου "χωραει" οκταρα κασσετα.
Λοιπόν αναφέρω ότι η αλλαγή μπροστινής ανάρτησης έγινε,μαζί αλλάχτηκαν αναγκαστικά και τα φρένα από καντιλεβερ σε βιμπρεικς μετά πήρε η μπάλα και τα σιφτερ και τέλος καλό όλα καλά (αν και αρκετά ευρώ λιγώτερα στο ταμείο).Βασικός στόχος όμως που ήταν να μην αλλαχτεί το ποδήλατο επετεύχθη.Για να μπεί το μπροστινό ξεπρεσαρίστηκε σε τόρνο το 1 1/8 στηρερ και πρεσαρίστηκε το μαμα 1".Το συνολικό ύψος μπροστά δεν άλλαξε γιατί είχα μετρήσει πριν την αλλαγή ώστε να κόψω το στηρερ στο μήκος που έπρεπε.Η αντοχή της μετατροπής δοκιμάστηκε σε διάφορες εξτρημ καταστάσεις και μέχρι στιγμής όλα ο.κ.Ευχαριστώ τους φίλους για τις συμβουλές και ελπίζω με την αναβάθμιση αυτή να κρατήσω το ποδήλατο άλλα 22 χρόνια...
Βάλε καμια φώτο με το καινούργιο πιρούνι να γουστάρουμε.
Απο ότι βλέπω απο ερωτήσεις στο φόρουμ το θέμα σου απασχολεί και άλλους.
Οπότε ενας απολογισμός κόστους θα τους βοηθούσε.
Λοιπόν κατ'αρχήν δεν θυμάμαι ακριβώς τα ποσά.
Ανάρτηση εμπρός από ebay 120 ευρώ με τα μεταφορικά.
Φρένα vbrakes σετ κομπλέ και shifters (γιατί τα παλιά XT ήταν ενσωματωμένα με τα φρένα)περίπου 70 από αντιπαρμάκη.
Α ξέχασα και ένα γρανάζι πίσω σασμάν(1ης)από 28 που ήταν το παλιό σε 32 για να ανεβαίνει πιό εύκολα.
Το ποδήλατο συγκριτικά με πρίν είναι πολύ καλύτερο,κατεβαίνει τα δύσκολα,δεν φοβάμαι μην σπάσει στα drop off,φρενάρει πολύ καλύτερα και σκαρφαλώνει επίσης καλύτερα λόγω γραναζιού.Σίγουρα δεν είναι καινούριο αλλά για ποδήλατο 20ετίας είναι πολύ ελαφρύ(αν και chromolly)και πολύ άνετο.Αν σε αυτά προσθέσεις και τις μηδενικές ζημιές που έβγαλε από το 90 μέχρι σήμερα...
Αυτά τα ολίγα
Ξέχασα την φωτο...
http://imageshack.us/photo/my-images/259/resized30032012377.jpg/
Και Marzocchi Bomber, σούπερ είσαι.
Καλά χιλιόμετρα :)