Πιρούνι με σωλήνα (steerer) 1 ιντσα αντί για 1 1/8

35 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
club333
Απών/απούσα

Αναβάθμιση SCOTT RACING 1990

Καλημέρα συνάδελφοι, με το παραπάνω ποδήλατο έχω ποδηλατίσει σε όλη την Ελλάδα κυρίως χώμα και αρκετά hard. Πρόσφατα έβγαλα τον μεγάλο κύκλο του ΟΠΕΝ στα Κανάκια. Προτιμώ να το κρατήσω γιατί το έχω συνηθίσει 20 χρόνια(και δεν νομίζω να πουλιέται κιόλας).
Το ποδήλατο είναι όλο shimano xt από μαμά με μόνη παρέμβαση πριν 10 χρόνια εμπρός ανάρτηση (δεν είχε απο μαμα).

Το θέμα είναι ότι αυτό το παλιό πιρούνι δεν πάει άλλο και ψήνομαι να του βάλω κάτι σύγχρονο. Εχουμε πρόβλημα στο steerer: 1 ιντσα (25.4mm) αντί για 1 1/8 (28.6mm).
http://www.sheldonbrown.com/gloss_st-z.html#steerer
Τι κάνω ? Προτάσεις ? Προβλήματα ?

Επίσης θα βγάλω τα καντιλεβερ και θα βάλω v-brakes.
Προτάσεις ? Προβλήματα ?

Ευχαριστω

http://i1141.photobucket.com/albums/n596/club333/17072011011.jpg

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Με τα vbrakes δεν θα έχει ιδιαίτερο θέμα
απλά θα χρειαστείς και μανέτες για vbrakes.

Στο θέμα της ανάρτησης δεν υπάρχει σωτηρία.
Ψάξε για παλιές marzocchi, rock shox judy,
manitou axel elite κλπ. Δεν θα βρεις εύκολα
και φυσικά δεν ξέρω τι θα θέλει από επισκευές....

Βάλε φωτό να δούμε το ποδηλατάκι :)

club333
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τα σχόλια.Φωτο πως βάζουν ?
Αμα σε συγχρονο πηρούνι αλλάξω το steerer ?Δεν γίνεται πατέντα ?Δεν θέλω να βάλω κάτι παραπλήσιο με αυτό που έχω(διαδρομή 1 ιντσα)
Χρειάζομαι κάτι με 100 χιλιοστα διαδρομή μινιμουμ

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Φωτογραφία μπορείς να την ανεβάσεις πχ στο photobucket.com
και να γράψεις το link εδώ.
http://www.podilates.gr/node/6359

Για πατέντα δεν ξέρω φίλε, το steerer βγαίνει εύκολα σε
μηχανουργείο αλλά το καινούργιο θα έχει κενό εκεί όπου
δένει με την ανάρτηση. Κάπως πρέπεί να το κλείσεις το
κενό αυτό. Λογικά μιλάμε για κόλληση και τέτοια.

Δεν ξέρω ούτε πόσο ασφαλές θα είναι για mountain αλλά
ούτε πόσο ασφαλές είναι να βάλεις 100άρα ανάρτηση σε
ποδήλατο που σχεδιάστηκε για 60άρα. Καλύτερα να μην
το κάνεις φίλε καθώς είναι ποδήλατο που θα το τρέχεις
σε αγώνες και θα τρώει ξύλο.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Δεν ξέρω αν όλα τα πιρούνια πωλούνται χωρίς σωλήνα (shaft)...
π.χ. http://www.roseversand.com/article/rst-gila-pro-tnl-26/aid:340532
και ξεχωριστά ο σωλήνας...
π.χ. http://www.roseversand.com/article/rst-cromo-fork-shafts/aid:29840
http://www.roseversand.com/article/rst-cromo-fork-shafts-30841/aid:30567
ή αν ο ήδη προσαρμοσμένος σωλήνας αφαιρείται για να βάλεις π.χ. μακρύτερο.

Επίσης δεν γνωρίζω αν κάθε πιρούνι δέχεται σωλήνα και των 2 εξωτερικών διαμέτρων, πρέπει να καταλήξεις σε κάποια ανάρτηση και μετά να ρωτήσεις την κατασκευάστρια εταιρεία.

V-brakes μπορείς να βάλεις εύκολα αν υπάρχουν τα pivots (οδηγοί σε αναμονή) στο σκελετό και στο πιρούνι.

http://www.podilates.gr/node/9995

http://www.parktool.com/blog/repair-help/categories/brake-service-and-re...
http://www.parktool.com/blog/repair-help

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

τι ανάρτηση θέλεις με 1 in
ολλές προσαρμόζονται
το θέμα είναι να βρεις να το κάνεις
και το 2ο θέμα είναι
η διαδρομή
σκελετός του 90" λογικά θέλει 60άρα διαδρομή
αν είσαι τυχερός και βρεις κάτι σε 80 θα σου κάνει
αλλιώς θα στου ραγίσει το κούτελο

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Γενικά είναι συνταγή αποτυχίας και ατυχύματος :)

Από την πατέντα που πρέπει να κάνεις για να
συμπληρώσεις το κενό ανάμεσα στο 1'' σωλήνα
και τη βάση, από τη γεωμετρία που θα πάει
στο διάολο και θα είναι άλλο ποδήλατο, από
το κούτελο που θα φάει ζόρι και λογικά θα
ραγίσει.

Υπάρχουν πολύ καλές αναρτήσεις (για την εποχή τους)
με ελατήριο σε 1 ίντσα οι οποίες το πολύ πολύ να
θέλουν μια αλλαγή στα λάδια.

club333
Απών/απούσα

Από τα σχόλια καταλαβαίνω ότι όντως η όποια πατέντα θα έχει ρίσκο.Και εφαρμογής και λειτουργικότητας ίσως και ασφάλειας.Απλά δεν μου πάει να το πετάξω επειδή τόσα χρόνια δεν έχει κολώσει πουθενά.Ισως να κάνω σέρβις την ανάρτηση που έχω και να βάλω τα v brakes.Ετσι όμως θα πρέπει να συνεχίσω να επιλέγω διαδρομές μέτριας δυσκολίας κάτι που με ενοχλεί.Συν του ότι δεν μπορώ να ακολουθάω τον γιό μου και πρέπει να το κάνω για λόγους ασφάλειας.
Το "δεν γίνεται" πάντα μου την έδινε.Δεν το λέω για εσάς απλά έχω προβληματιστεί γιατί και εγώ το ψυλιαζόμουνα ότι μάλλον δεν παίρνει ανάρτηση καλύτερη.
Καμμιά άλλη ιδέα ?

http://s1141.photobucket.com/albums/n596/club333/?action=view&current=17...

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

Η RST πουλάει τα περισότερα πιρούνια της χωρίς λαιμό, και αγοράζεις χωριστά αυτόν που σου κάνει. Δηλαδή διαλέγεις πάχος (έχει σε μια ίντσα και σε 1 1/8) και το μήκος του λαιμού.

Επίσης αν πάρεις καλό πιρούνι, και όχι φτηνιάρικο με κολημένο τον λαιμό, μπορείς να τον ξεπρεσάρεις στον τόρνο και να σου φτιάξουν καινούργιο (είτε αλουμίνιο είναι cromo) και να σου τον πρεσάρουν. Αυτό γίνετε συχνά σε μοτοσυκλέτες, και αν γίνει σωστά είναι safe, Σκέψου ότι μια μοτο έχει πολύ μεγαλύτερες καταπονίσεις. (Το έχω κάνει στην δικιά μου btw)

Πάντως παίζουν αρκετά πιρούνια στο ebay, κυρίως το Γερμανικό, με 1 ίντσα λαιμό.

(Οι μανέτες για cantilevers και V-brakes είναι ίδιες)

club333
Απών/απούσα

Είναι και το θέμα της γεωμετρίας που ανάδειξε σωστά ένας φίλος πιό πάνω...
Αν πάρω κάτι με 100χιλ.διαδρομή θα σηκωθεί πολύ εμπρός

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

hidefnick wrote:

(Οι μανέτες για cantilevers και V-brakes είναι ίδιες)

¨Oχι δεν είναι οι ίδιες. Αν βάλει κανείς V brakes αντι για cantilevers θα πρέπει να αλλάξει και τις μανέτες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το βασικό πρόβλημα είναι το πιθανό ράγισμα στο κούτελο
του ποδηλάτου. Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι με την
αλλαγή γεωμετρίας θα πέφτει πλέον το μεγαλύτερο βάρος
προς τα πίσω με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί σωστά η
ανάρτηση.

Το καλύτερο είναι να ψάξει ebay αμερική αγγλία γερμανία κλπ
να βρεις αναρτήσεις εποχής καλές με 1'' σωλήνα.
Ρώτα μια αυτόν εδώ αν στέλνει Ελλάδα

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

Τι διαδρομή θέλεις? (αν θες πες και τι ποδήλατο έχεις)

Για τις μανέτες διατηρώ μια επιφύλαξη, αλλά νομίζω ότι μία χαρά δουλεύουν αυτές απο canti σε δαγκάνες V.

Πάρε ένα link από το site της RST: http://www.rst.com.tw/ct/product/product2.jsp?id=PI1249546362647 .To συγκεκριμένο βγαίνει με 1'' λαιμό και διαδρομή 80mm ή 50mm.

Το ότι τα περισότερα ποδήλατα πιά (όχι όλα) βγαίνουν με 1 1/8, δεν σημαίνει ότι τα υπόλοιπα είναι αρχαιολογίες, και ότι πρέπει ντε και καλά να αγοράσουμε καινουργιο ποδήλατο.

club333
Απών/απούσα

Κατ'αρχήν αυτό το μαρτζοκι στο ebay φαίνεται καλό.Απο γεωμετρία θα είναι εντάξει.Από απόδοση?
Οσο για τις μανέτες θα δούμε.Θα δοκιμάσω πρώτα με τις ίδιες και βλέπουμε.
Κάτι τέτοιο σκεφτόμουνα δηλ.να πάρω μια ανάρτηση και να της αλλάξω το steerer αλλά όπως λένε όλοι και συμφωνώ και εγώ θα έχω προβλημα με το συνολικό μήκος και θα πέφτει πολύ βάρος πίσω...
Φωτογραφία έβαλα πιο πάνω σε μια απάντηση

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

Μα αν αλλάξεις το πάχος του steerer δεν αλλάζει η γεωμετρία. Πάντως στα 80mm διαδρομή βγάζουν όλες οι εταιρείες. Οπότε διαλέγεις μοντέλο απο το site της εταιρείας που προτιμάς, και μετά ψάχνεις για τιμή.

club333
Απών/απούσα

εννοουσα το συνολικο μηκος της αναρτησης απο τον αξονα του τροχου μεχρι την ακρη του steerer

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

H Marzocchi Ζ2 είναι βράχος. Την είχα 2 χρόνια στο mountain
και δεν κατάλαβε τίποτα. Έχει και προφόρτιση και επαναφορά....
Αν στέλνει Ελλάδα είναι καλή περίπτωση.

@hidefnick
+4 εκατοστά στην ανάρτηση θα σου φέρει
το ποδήλατο σούζα και η γεωμετρία θα
πάει στο διάολο.

club333
Απών/απούσα

Λοιπόν αυτός δεν έστελνε Ελλάδα αλλά βρήκα ένα άλλο marzocchi bomber mx comp που μου κάνει από συνολικό μήκος απλά θα του ξεπρεσσάρω τον 1 1/8 σωλήνα και θα βάλω τον δικό μου 1 ίντσας.Οταν θα το τοποθετήσω και αν πάνε όλα καλά θα ανεβάσω φωτό.Με τα v brakes έχω ένα θεματάκι γιατί τα χειριστήρια μου είναι μαζί στην ίδια βάση ταχύτητες-φρένα και στην ουσία πρέπει να αλλάξω μόνο μανέτες(χωρίς την βάση τους).Αλλά θα κάνουν οι νέες μανέτες στην παλιά βάση ?Γιατί αν δεν κάνουν δεν γίνεται τίποτα.Πρέπει μετά να αλλάξω και σίφτερς και πάει μακρυά η βαλίτσα.Εχουμε καμμιά ιδέα γι αυτό ?

Dimko
Εικόνα Dimko
Απών/απούσα

ειχα ψαχτει παλιότερα για αφαίρεση steerer σε μια μεταχειρισμένη ανάρτηση που ειχααγοράσει αλλα με κοντα κομμένο στιρερ καθώς το κουτελό του ποδηλάτου ηταν αρκετά μεγάλο.
Στους έμπειρους μηχανικούς-ποδηλαταδες με τόρνο πηρα σχεδον απο όλους την εξης απάντηση: Μην το κάνεις, ειναι θεμα ασφαλείας.
Τωρα αν το πήγαινα σε συνεργείο μηχανών σιγουρα θα μου το εκαναν όμως θα έτρεμε το φιλοκάρδι μου καθε φορά που θα καβαλούσα, οποτε το ξαναπούλησα το πηρούνι και ολα οκ!

club333
Απών/απούσα

Τώρα εδώ που φτάσαμε θα δοκιμάσω και θα δούμε...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τα χειριστήριά σου είναι ενωμένα ενιαία ή κάπως
χωρίζουν αν ξεβιδώσεις 1-2 βίδες; Δεν θα πάει
τόσο μακρυά η βαλίτσα να πάρεις ένα σετ χειριστήρια.
Θα βρεις ότι θες και εδώ Ελλάδα.

club333
Απών/απούσα

Τα χειριστήρια των ταχυτήτων στερεώνονται με μια βίδα σε ένα αυτάκι της βάσης του φρένου.Γράφουν από την μία STI και από την άλλη SIMANO XT.Οι βάσεις των φρένων που έχω δεί να πωλούνται δεν έχουν αυτό το αυτάκι για να βιδώσω τα σίφτερς.Σαν να λέμε που θα τα βρω εδω ?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ναι, οι μανέτες που κυκλοφορούν είναι σκέτες για να πιάνουν
στο τιμόνι. Απλά σκεφτόμουν ότι βρίσκεις φθηνά ένα σετ για
7/8άρι σύστημα οπότε δεν είναι κάποια τρελή υπέρβαση. Αν θες
σώνει καλά XT STI τότε καλό κυνήγι στο ebay.

club333
Απών/απούσα

Εχω το 7αρι σύστημα το μαμά αλλά θα το αλλάξω με ενα 7αρι 13-34 μαζι με εκτροχιαστη κατάλληλο.Απλά ελεγα να αποφύγω να αλλαξω και σιφτερς...αλλά έτσι που μου τα λες...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

club333 wrote:
Εχω το 7αρι σύστημα το μαμά αλλά θα το αλλάξω με ενα 7αρι 13-34 μαζι με εκτροχιαστη κατάλληλο.Απλά ελεγα να αποφύγω να αλλαξω και σιφτερς...αλλά έτσι που μου τα λες...

...μην τρελαινεσαι. Εχουν καποιο κοστος τα χειριστηρια, αλλα δεν ειναι και τοσο υπερβολικο.
Απο την αλλη, αφου σκεπτεσαι να κανεις την αλλαγη, γιατι δεν κοιτας και για οκταρα κασσετα πισω, αν προκειται να αλλαξεις ετσι κι αλλιως τα χειριστηρια;
Με την προυποθεση βεβαια, οτι το πισω κεντρο του τροχου "χωραει" οκταρα κασσετα.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

club333 wrote:
Εχω το 7αρι σύστημα το μαμά αλλά θα το αλλάξω με ενα 7αρι 13-34 μαζι με εκτροχιαστη κατάλληλο.Απλά ελεγα να αποφύγω να αλλαξω και σιφτερς...αλλά έτσι που μου τα λες...

...μην τρελαινεσαι. Εχουν καποιο κοστος τα χειριστηρια, αλλα δεν ειναι και τοσο υπερβολικο.
Απο την αλλη, αφου σκεπτεσαι να κανεις την αλλαγη, γιατι δεν κοιτας και για οκταρα κασσετα πισω, αν προκειται να αλλαξεις ετσι κι αλλιως τα χειριστηρια;
Με την προυποθεση βεβαια, οτι το πισω κεντρο του τροχου "χωραει" οκταρα κασσετα.

club333
Απών/απούσα

Λοιπόν αναφέρω ότι η αλλαγή μπροστινής ανάρτησης έγινε,μαζί αλλάχτηκαν αναγκαστικά και τα φρένα από καντιλεβερ σε βιμπρεικς μετά πήρε η μπάλα και τα σιφτερ και τέλος καλό όλα καλά (αν και αρκετά ευρώ λιγώτερα στο ταμείο).Βασικός στόχος όμως που ήταν να μην αλλαχτεί το ποδήλατο επετεύχθη.Για να μπεί το μπροστινό ξεπρεσαρίστηκε σε τόρνο το 1 1/8 στηρερ και πρεσαρίστηκε το μαμα 1".Το συνολικό ύψος μπροστά δεν άλλαξε γιατί είχα μετρήσει πριν την αλλαγή ώστε να κόψω το στηρερ στο μήκος που έπρεπε.Η αντοχή της μετατροπής δοκιμάστηκε σε διάφορες εξτρημ καταστάσεις και μέχρι στιγμής όλα ο.κ.Ευχαριστώ τους φίλους για τις συμβουλές και ελπίζω με την αναβάθμιση αυτή να κρατήσω το ποδήλατο άλλα 22 χρόνια...

uhu
Απών/απούσα

Βάλε καμια φώτο με το καινούργιο πιρούνι να γουστάρουμε.
Απο ότι βλέπω απο ερωτήσεις στο φόρουμ το θέμα σου απασχολεί και άλλους.
Οπότε ενας απολογισμός κόστους θα τους βοηθούσε.

club333
Απών/απούσα

Λοιπόν κατ'αρχήν δεν θυμάμαι ακριβώς τα ποσά.
Ανάρτηση εμπρός από ebay 120 ευρώ με τα μεταφορικά.
Φρένα vbrakes σετ κομπλέ και shifters (γιατί τα παλιά XT ήταν ενσωματωμένα με τα φρένα)περίπου 70 από αντιπαρμάκη.
Α ξέχασα και ένα γρανάζι πίσω σασμάν(1ης)από 28 που ήταν το παλιό σε 32 για να ανεβαίνει πιό εύκολα.
Το ποδήλατο συγκριτικά με πρίν είναι πολύ καλύτερο,κατεβαίνει τα δύσκολα,δεν φοβάμαι μην σπάσει στα drop off,φρενάρει πολύ καλύτερα και σκαρφαλώνει επίσης καλύτερα λόγω γραναζιού.Σίγουρα δεν είναι καινούριο αλλά για ποδήλατο 20ετίας είναι πολύ ελαφρύ(αν και chromolly)και πολύ άνετο.Αν σε αυτά προσθέσεις και τις μηδενικές ζημιές που έβγαλε από το 90 μέχρι σήμερα...
Αυτά τα ολίγα

scott

club333
Απών/απούσα
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Και Marzocchi Bomber, σούπερ είσαι.
Καλά χιλιόμετρα :)

contact