Δωρεάν Μαζικά Μέσα Μεταφοράς σε πόλεις του κόσμου

9 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
jeanmarat
Απών/απούσα
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
jeanmarat
Απών/απούσα

CITIES ORDERED BY COUNTRY

AUSTRALIA
Sydney
Melbourne
BELGIUM
Hasselt
BRAZIL
Porto Real
Agudo
CANADA
Calgary
CHINA
Changning
ENGLAND
Sheffield
Rotherham
Bradford
FAROE ISLANDS
Tórshavn
FINLAND
Mariehamn
FRANCE
Vitré
Noyon
Libourne
Gap
Compiègne
Colomiers
Châteauroux
Castres
Aubagne
RUSSIA
Cheremushki
SPAIN
Torrevieja
SWEDEN
Avesta
Hallstahammar
Övertårneå
Kiruna
Jokkmokk
THAILAND
Bangkok
USA
Seattle
Whidbey Island
West Memphis
Watauga County
Summit County
Portland
Park City
Island County
Hawaii
Hanover
Corvallis
Commerce
Clemson
Chapel Hill
Cache Valley
Baltimore
WALES
Cardiff

KAthanas
Απών/απούσα

Λείπουν από τη λίστα οι δημοτικές συγκοινωνίες ανά την Ελλάδα (όσες λειτουργούν ακόμα....)

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Το Seattle πρέπει να βγει από τη λίστα. Η περιοχή δωρεάν συγκοινωνίας καταργήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου.

Η απόφαση για την κατάργηση των δωρεάν διαδρομών πάρθηκε από το δημοτικό συμβούλιο της περιφέρειας (Metropolitan King County Council) λόγω οικονομικής στενότητας. Το ετήσιο κόστος των δωρεάν διαδρομών ήταν $2.2 εκατομμύρια.

Η δωρεάν περιοχή ήταν μόνο για το κέντρο της πόλης, 10 x 20 τετράγωνα, από τις 6:00 ως τις 19:00: http://metro.kingcounty.gov/tops/bus/area_maps/m_seattle-rfa.html

Επίσης:

  • Το 2011 επιβλήθηκε επιπλέον φόρος $20 στα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτου για να μην ελαττωθούν τα δρομολόγια της δημόσιας συγκοινωνίας. Ταυτόχρονα δίνονται δωρεάν εισιτήρια στους οδηγούς που ανανεώνουν άδειες κυκλοφορίας.
  • Πολλές εταιρίες δίνουν ετήσιες κάρτες για τα λεωφορεία σε όλους τους εργαζομένους τους. Είχα την τύχη να δουλεύω σε μια από αυτές τις εταιρίες και έτσι κι εγώ άρχισα να χρησιμοποιώ λεωφορείο αντί για αυτοκίνητο για να πηγαίνω στη δουλειά μου. (Και αργότερα ποδήλατο).
  • Όλα τα λεωφορεία του Seattle έχουν σχάρες για ποδήλατα.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο Seattle έχουν σημαντική και ολοκληρωμένη θέση στο στρατηγικό σχέδιο της πόλης για το ποδήλατο, όπως αναφέρω εδώ:
http://www.podilates.gr/node/7972
http://www.podilates.gr/sites/default/files/files/SeattlePodilato.pdf

Συγκεκριμένα:

1.3.2.1 Συνδυασμός με μέσα μαζικής μεταφοράς
Οι οργανισμοί μέσων μαζικής μεταφορές στο Seattle έχουν συμφωνήσει σε ολική πρόσβαση σε ποδήλατα, δηλαδή:
• Στο σύστημα.
• Στα οχήματα.
• Στο ξεπέρασμα των εμποδίων που έχουν δημιουργηθεί απ' το σύστημα.
• Στους σταθμούς.
Διάφορα μέτρα που προτείνονται είναι:
• Χώροι παρκαρίσματος και αποθήκευσης ποδηλάτων, μερικοί επανδρωμένοι.
• Επανασχεδιασμός δρόμων ώστε να συνυπάρχουν ποδήλατα και λεωφορεία.
• Βελτίωση της ποδηλατικής πρόσβασης σε σταθμούς.
• Βελτίωση της διαδικασίας φόρτωσης ποδηλάτων σε πορθμεία.
• Αύξηση της χωρητικότητας στις σχάρες ποδηλάτων σε λεωφορεία από 2 σε 3 ποδήλατα.
• Συνεχής μέτρηση της χρήσης ποδηλάτου σε λεωφορεία.

ilias
Απών/απούσα

Αξίζει να διαβάσετε αυτό που αφορά την περίπτωση του Τάλλιν, την πρωτεύουσα της Εσθονίας.

Διαβάστε επίσης το πρωτότυπο, που είναι στα γαλλικά, ή αν δεν ξέρετε γαλλικά, μπορείτε να δείτε το βιντεάκι στο τέλος του λινκ που έχει αγγλικούς υπότιτλους.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Το βίντεο λέει οτι το Τάλλιν είναι η μεγαλύτερη πόλη του κόσμου που προσφέρει δωρεάν συγκοινωνίες.

Μια πόλη 14 εκατομμυρίων κατοίκων στην Κίνα (Τσενγ-Ντου) δοκιμάζει δωρεάν συγκοινωνίες αλλά δεν απέφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα της μείωσης των αυτοκινήτων. Απεναντίας, μειώθηκαν τα ποδήλατα καθώς αρκετοί ποδηλάτες αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τις δωρεάν συγκοινωνίες.

jeanmarat
Απών/απούσα

Για να γίνουν στην Αθήνα ΠΛΗΡΩΣ ΔΩΡΕΑΝ οι μετακινήσεις χρειάζονται 450 με 550 εκατομμύρια ευρώ των εξόδων λειτουργίας να καλύπτονται από το κράτος.

σελ.8
http://www.oasa.gr/pdf/el/annualreports/10m_OASA_03.pdf

Tα μεγέθη των δαπανών (πρωτογενών χωρίς δηλαδή τόκους και χρεολύσια) τα τελευταία χρόνια κυμαίνονταν στα 35 με 48 δις ευρώ.
http://glotta.ntua.gr/posdep/Epitroph/2008-pro-budget.pdf
http://www.eetaa.gr/anakoinoseis/09102013_prosxedio_proypologismou_2014.pdf

Χρειάζεται λοιπόν περίπου το 1-2% των δαπανών των υφιστάμενων δαπανών του προϋπολογισμού.

Βέβαια εδώ δεν μιλάμε για προϋπολογισμό μπακάλικου αλλά θα πρέπει να βρεθούν από κάπου τα χρήματα και ό,τι κόβεις έχει μεγάλες συνέπειες.

Πάντως αν κάποιος δει το προϋπολογισμό του 2008 σ.30 υπάρχει ένα κονδύλι που ονομάζεται δαπάνες "Κλήρου και νπδδ" της τάξεως 290 εκ. ευρώ. Χωρίς να είμαι υπουργό Οικονομικών το "νπδδ" αναφέρεται σε επιχορηγήσεις προς
τα ΝΠΔΔ που ανήκουν στην Εκκλησία καθώς σε άλλες γραμμές υπάρχουν νούμερα
για τα άλλα ΝΠΔΔ. Άρα αποτελεί το κονδύλι για τη μισθοδοσία του ορθόδοξου κλήρου και των ΝΠΔΔ.
Αυτό το αναφέρω για μια σύγκριση μεγεθών.
http://glotta.ntua.gr/posdep/Epitroph/2008-pro-budget.pdf

Άλλο θέμα που προκύπτει φυσικά είναι πως χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό (και όχι από κάποιον δημοτικό) ενώ το καρπώνεται μόνο η Αθήνα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Απλά δεν γίνεται να έχουμε και 2 iphone και δωρεάν ΜΜΜ.
Με άλλα λόγια, μπορείς να παίρνεις 10.000 Ευρώ μισθό ή
να παίρνεις 10.000 Ευρώ αξία υπηρεσιών (μμμ, υγεία, παι-
δεία, διατροφή κτλ).

Wicca
Απών/απούσα

Δεν διαφωνώ με τον Eaglo γιατί θεωρώ ότι το κράτος θα πρέπει να είναι ανταποδοτικό για τα έσοδα που εισπράττει από την φορολογία των πολιτών.
Στην Ελλάδα δυστυχώς, μόνον εισπράττει, πάντα εισπράττει αλλά δεν είναι ανταποδοτικό σε τίποτα, για αυτό και ο κόσμος είναι προθυμότατος να φοροδιαφεύγει.

Αν το δούμε υπό αυτή την οπτική, σε καμία χώρα δεν είναι στη πραγματικότητα δωρεάν οι συγκοινωνίες. Είναι ανταποδοτικότητα σε σχέση με τους φόρους που εισπράττονται. Εισπράττει από τους πολίτες και δίνει στους πολίτες.. ( κάτι πρέπει να δώσει στην τελική..).

Αν όλοι οι Έλληνες γνώριζαν ότι θα έχουν πραγματικά ποιοτική δωρεάν υγεία, παιδεία, μετακινήσεις και γενικότερα υποστήριξη από το κράτος στις καθημερινές τους δραστηριότητες ή ανάγκες, θα πλήρωναν ή δεν θα πλήρωναν, εφόσον ήταν δίκαιο το σύστημα φορολόγησης τους φόρους τους ή όχι;; Για σκεφτείτε το.