Θεμα Βασης: Αστικοι ποδηλατες ή Road Niggers; Τι μας κανει αστικους ποδηλατες;

77 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Δηλαδη βαζουμε το κεφαλι μας στον τορβα που λεγανε και οι πιο παλιοι
ή τελος παντων θετουμε τον εαυτο μας στο ρολο του "κοινωνικου επιταχυντη"
(στην περιπτωση μας μηπως "κυκλοφοριακου - πολεοδομικου επιταχυντη;")
αλλα οχι μονο για να μετακινηθουμε πιο ευκολα ή για να κανουμε γυμναστικη ή meditation ή να "δραπετευσουμε", αλλα για κατι πολυ πιο σημαντικο, που αξιζει πολυ περισσοτερο.
Γιατι ετσι γινομαστε εμεις οι ιδιοι η εξελιξη που θελουμε να φερουμε.
Γιατι ετσι φερνουμε εξελιξεις στην πολη αλλα και στα μυαλα των κατοικων της .
...
και αυτο μας μεταμορφωνει στο μυαλο μας καθημερινα απο Road Niggers σε συγχρονους θετικους ηρωες και μαχητες!
...
αυτο νομιζω πρεπει να μην το χασουμε.
...

Αυτό που ορίζεις σαν συνειδητή επιλογή κατά τη γνώμη μου δεν ισχύει. Δηλαδή δεν νομίζω ότι κάποιος αγοράζει ένα ποδήλατο και βγαίνει στους δρόμους με τη λογική, την αιτία και το αποτέλεσμα του να οριστεί η δράση του αυτή σαν μαχητική αντίδραση στην κυρίαρχη κατάσταση των δρόμων. Το ποδήλατο κανείς μας απ’ όσο βλέπω δεν το διάλεξε γι’ αυτό. Αν αυτό είναι το αποτέλεσμα, είναι γιατί δεν υπάρχει όραμα κοινωνικό που μας καλύπτει. Η ανάγκη μας κάνει ένα αγκαθάκι στην υπάρχουσα κατάσταση. Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να κινούμαστε παντού και ότι ο κώδικας κυκλοφορίας επιβάλλεται, πρέπει, να μας παρέχει ίσες δυνατότητες με τους άλλους. Θέλω να κινούμαι παντού. Αυτός είναι ο ζωτικός μου χώρος. Δεν θέλω να είμαι γροθιά στους άλλους. Γίνομαι γροθιά, απλά γιατί οι άλλοι με βλέπουν έτσι. Οι επιθετικές τάσεις από ορισμένους οδηγούς άλλων οχημάτων αυτή την ιδεολογία έχει πίσω της. Την ιδεολογία του “τι θέλει το ποδήλατο στα πόδια μας τώρα”. Κάποιος που πάει στη δουλειά με το ποδήλατο δεν σηκώνεται και το κάνει γιατί επιλέγει να γίνεται το κόκκινο πανί στον ταύρο του συστήματος των δρόμων. Απλά πάει στη δουλειά του. Για την ευχαρίστηση, για την οικονομία, για την σωματική και ψυχική ευφορία της ελευθερίας της κίνησης κι όλα αυτά τα χιλιοειπωμένα. Το άλλο έχει ένα στοιχείο αυτοσκοπού. Κι ο αυτοσκοπός ρημάζει στο τέλος το αποτέλεσμα σε καταναγκασμό.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Royal Oak wrote:

Αυτό που ορίζεις σαν συνειδητή επιλογή κατά τη γνώμη μου δεν ισχύει. Δηλαδή δεν νομίζω ότι κάποιος αγοράζει ένα ποδήλατο και βγαίνει στους δρόμους με τη λογική, την αιτία και το αποτέλεσμα του να οριστεί η δράση του αυτή σαν μαχητική αντίδραση στην κυρίαρχη κατάσταση των δρόμων.

Το ποδήλατο κανείς μας απ’ όσο βλέπω δεν το διάλεξε γι’ αυτό.
Αν αυτό είναι το αποτέλεσμα, είναι γιατί δεν υπάρχει όραμα κοινωνικό που μας καλύπτει.

Η ανάγκη μας κάνει ένα αγκαθάκι στην υπάρχουσα κατάσταση.

Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να κινούμαστε παντού και ότι ο κώδικας κυκλοφορίας επιβάλλεται, πρέπει, να μας παρέχει ίσες δυνατότητες με τους άλλους. Θέλω να κινούμαι παντού. Αυτός είναι ο ζωτικός μου χώρος. Δεν θέλω να είμαι γροθιά στους άλλους. Γίνομαι γροθιά, απλά γιατί οι άλλοι με βλέπουν έτσι. Οι επιθετικές τάσεις από ορισμένους οδηγούς άλλων οχημάτων αυτή την ιδεολογία έχει πίσω της. Την ιδεολογία του “τι θέλει το ποδήλατο στα πόδια μας τώρα”. Κάποιος που πάει στη δουλειά με το ποδήλατο δεν σηκώνεται και το κάνει γιατί επιλέγει να γίνεται το κόκκινο πανί στον ταύρο του συστήματος των δρόμων. Απλά πάει στη δουλειά του. Για την ευχαρίστηση, για την οικονομία, για την σωματική και ψυχική ευφορία της ελευθερίας της κίνησης κι όλα αυτά τα χιλιοειπωμένα. Το άλλο έχει ένα στοιχείο αυτοσκοπού. Κι ο αυτοσκοπός ρημάζει στο τέλος το αποτέλεσμα σε καταναγκασμό.


...
ελπιζω να μου επιτεπεις να υπογραμμιζω τα σημεια του κειμενου σου με τα οποια συμφωνω απολυτα!
...
προφανως δεν ειναι αυτοσκοπος
αποτελεσμα ειναι
αλλα πρεπει να το εχουμε συνειδηση αυτο
κι οχι να μπαινουμε σιγα σιγα (τωρα που πληθαινουμε)
σε μια φαση εφησυχασμου
και καλα οτι δεν τρεχει τιποτα με τους υπολοιπους
και οτι σιγα σιγα θα βελτιωθουν τα πραγματα απο μονα τους
γιατι δεν ισχυει καθολου κατι τετοιο
...
συμφωνω
καβαλαμε απλα να παμε στη δουλεια μας
αλλα μπαινοντας στην διαδικασια να ολοκληρωσουμε κατι τετοιο
γινομαστε
(η κατασταση στην πολη αυτη ετσι οπως ειναι μας κανει να γινουμε)
μαχητες
...
αλλιως δεν τη βγαζεις πολυ απλα

Wicca
Απών/απούσα

Γιατί ρε παιδιά θα πρέπει όλα να έχουν ένα ιδεολογικό, επαναστατικό, διεκδικητικό υπόβαθρο;
Κάνω ποδήλατο γιατί έτσι μου γουστάρει. Γιατί δεν ξέρω να οδηγώ μηχανάκι, γιατί δεν θέλω να οδηγώ πια αυτοκίνητο και γιατί με βολεύει καλύτερα το ποδήλατο.

Εντάξει σαφώς και διεκδικούμε όλοι την θέση μας στον δρόμο, αλλά αυτό προσωπικά δεν το κάνω μόνο για το ποδήλατο, και την θέση μου στην ουρά στο σούπερ μάρκετ διεκδικώ, για να στο πω διαφορετικά. Ε όπως θέλω να με σέβονται εκεί, έτσι θέλω να με σέβονται παντού.

Αυτό υπάγεται στα αυτονόητα, τουλάχιστο με την δική μου λογική. Αλλά δεν ήταν αυτός ο λόγος που κάνω ποδήλατο.

Ο λόγος είναι ένας. Μου αρέσει, το γουστάρω, τι είναι αυτό που το λένε αγάπη.. λα λα λα λα...

Ainastros
Απών/απούσα

για πολιτική συνείδηση νομίζω μίλησε ο διδότου..και όχι για ιδεολογική.. που θα επρεπε να υπάρχει σε όλους τους πολίτες και σε όλες τις συλλογικότητες .. πόσο μάλλον σε αυτές που έχουν ως κοινό σημείο αναφοράς την μετακίνηση στην πόλη.. για να να μπορούν να θετουν τους στοχους και τα ζητούμενα τους οι ίδιοι και να μην είναι μαριονετες κομμάτων και ιδρυμάτων.. το ποδηλατο δείχνει τον δρόμο από μόνο του..και αντι να προωθούμε την θεση που του αξίζει φτιαχνοντας τους δρόμους για να το υποδεχτούν..προσπαθούμε με το ζόρι να το μαντρώσουμε σε πεζόδρομους .. ποιους εξυπηρετεί αυτό.. ; ένα ενδιαφερον αρθρο για την αστική ποδηλασία στην κινα του σήμερα..

υ.γ για τις επιχειρηματίες-αγαπούλες-ποδηλάτες-ισσες υπάρχουν εξειδικευμένα κεντρα γνωριμιών, sexshop , συνοδοί .. για να δραστηριοποιηθούν.. η αλήθεια είναι ότι λείπει ένα μπουρδελο αποκλειστικά για ποδηλατες.. όμως ούτε μαρκετινγκ θα χρειαστεί ούτε τιποτα.. πουλάει από μόνο του..

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Παρακάμπτω το ΥΓ του προηγούμενου ποστ. Γιατί δεν θα συναινέσω να μετατραπεί η κουβέντα σε κάτι άλλο απ’ αυτό που είναι και το θεωρώ σημαντικό.

Στέκομαι στην ουσία λοιπόν και θα βασιστώ στα βασικά, όπως πολιτεία, πολίτης, αναγκαιότητα, άρνηση αναγκαιότητας, πίεση για αποδοχή αναγκαιότητας.
Το ζητούμενο ποιό είναι; Δεν έχω καταλάβει. Πόσο πολιτική πράξη είναι η χρήση του ποδηλάτου; Μα όλα δεν είναι πολιτική πράξη;

Κι ο έρωτας, μια και ήδη μπερδεύτηκε στην κουβέντα, ενέχει σε μια απ’ τις διαστάσεις του και πολιτική στάση. Οι επισκέψεις σε οίκους ανοχής δεν είναι πολιτική πράξη; Ο μη ελεύθερος έρωτας δεν είναι πολιτική πράξη; Ο έρωτας χωρίς αγάπη και αλληλοσεβασμό δεν είναι πολιτική πράξη; Η ασέβεια γενικά δεν είναι πολιτική πράξη;

Ό,τι εκπέμπει κι αντανακλά στο σύνολο των πολιτών δεν είναι πολιτική πράξη;

Η πολιτική πράξη δεν είναι που γεννά την ιδεολογική αρματωσιά του καθενός;

Το ανάποδο, δηλαδή η ιδεολογική αρματωσιά να καθορίζει την πολιτική πράξη δεν είναι μια διαστροφή που την έχουν πληρώσει ακριβά οι κοινωνίες πάσης φύσεως;

Για μένα εδώ επικεντρώνεται η κουβέντα. Σε ό,τι έγραψα στο προηγούμενο μου ποστ, σε ό,τι έγραψε ο didotou μετά απ’ αυτό, υπάρχει συνάφεια. Προσωπικά με κάλυψε το μετά από μένα του didotou. Στο πριν κείμενο η ζυγαριά, έστω και με συναισθηματικό τρόπο κι όχι επιθετικό, έγερνε κάπως προς τον αυτοσκοπό της ποδηλασίας ως εργαλείου αντίθεσης με τα κακώς κείμενα της σύγχρονης κοινωνίας στην οδική κυκλοφορία των πόλεων.

Παλιά κουβέντα. Δηλαδή, αν η κότα κάνει το αυγό ή το αυγό την κότα. Ας αφήσουμε τους πρωτογενείς μηχανισμούς να δουλέψουν λέω εγώ και το αποτέλεσμα απ’ αυτό δεν πρέπει να προκαθορίζεται. Υπάρχει το ευκταίο. Πιο σημαντικό όμως είναι το γίγνεσθαι.

Επίσης απ’ αφορμή το πιο πάνω κείμενο περί της Κινέζικης ή Δανέζικης εμπειρίας, προσωπικά έχω κουραστεί με τα ξένα παραδείγματα. Μιλώ γενικά. Μ’ ενδιαφέρουν εάν και μόνο εάν η δική μου ανάγκη μπορεί να έχει κάποια άμεση σχέση μ’ εκείνα. Αλλιώς μπορώ να τα δεχτώ σαν αναγνώσματα για την ιστορία τους.

Και δεν πιστεύω στις πρωτοπορείες για τις μεγάλες αλλαγές. Πάντα υπήρξε εξαμβλωτική μια τέτοια διαδικασία και η ιστορία το έχει δείξει. Οι μεγάλες αλλαγές προϋποθέτουν μεγάλη και κυρίως συνειδητή συμμετοχή. Αν αυτό γίνει κατανοητό (γιατί δεν είναι) σίγουρα θα έχουμε αλλαγές.

Κι αυτά είναι κοινή κι απλή άλφαβήτα. Καθόλου υπερσοφίες και ιδεολογήματα ή πολιτικές σφήνες.

Αυτό που με παρηγορεί είναι ότι υπάρχουν μηχανισμοί ωρίμανσης για όλα τα πράγματα. Αν κάποιοι επιχειρούν να βιάσουν αυτή την ωρίμανση, ο βιασμός θα βγάλει αυτό που συνήθως ορίζεται ως μοντέλο και τα μοντέλα βγάζουν και τερατάκια.

Επίσης κάτι ακόμα που ήθελα να σταθώ. Πιό πάνω επισημαίνεται ο φόβος του να εφησυχάσουμε. Ποιός εφησυχάζει χωρίς να έχει μπει στον τάφο του; Αν εφησυχασμός ενοείται το να χαρεί κανείς απ’ την άνοδο της χρήσης ποδηλάτου, τι να πω δηλαδή.

Εφησυχασμός έρχεται όταν δεν ζει κανείς. Όταν ζει αποκλείεται. Η ζωή έχει τη συνέχεια του χτες του σήμερα και του αύριο μέσα της. Κι εμείς είμαστε αποδέκτες αυτής της συνέχειας. Ακινησία δεν υπάρχει. Είναι καθαρά θεωρητική.

Συγνώμη για τις κοινοτυπίες.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Συνειδηση του τι μπορει να επιφερει αυτο που ολους μας ενωνει και ολους "μας αρεσει".
...
Συνειδηση οτι εχουμε γινει πιο πολλοι μεν, αλλα -οπως φανηκε και στην ποδηλατοπορεια- εχουμε γινει και πιο μουγκοι (οπως λεει και ο RockaRolla πιο πριν στο νημα).
...
Ελλοχευει μια αισθηση οτι ενταξει "και πολυ μας ειναι που εστω μας ανεχονται"."μουγκα τωρα μη μας παρουν χαμπαρι"
...
"ας ρυθμισουμε κανα ντεραγιε τωρα και αστα τα υπολοιπα."
...
υπαρχει ο κινδυνος να καταπιουμε και μεις οι ιδιοι την trenty εκφραση "καλα τι θελετε δηλαδη πια, δε σας βαλανε στο μετρο; δεν σας βαλανε στις λεωφορειολωριδες; Πως κανετε ετσι πια; Λυσσαξατε!"
...
αυτο μας αρκει;
αυτο θελουμε;
...
υ.γ για Αinastros:...πως ξεφυγαμε ετσι τωρα δεν το πιασα
αλλα τωρα αν βοηθαει για να αναθερμανθει το κλιμα...

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Ουπς με προλαβες!
και γω λεω οτι αν ειναι να γινει κατι αυτο θα γινει μονο greek way (οτι κι αν σημαινει αυτο)
τα Δανεζικα και τα Κινεζικα παραδειγματα ειναι αυτο που ακριβως σημαινουν αυτες οι λεξεις!
...
Οσο για την ωριμανση συμφωνω -
...
Θελει οπως λες το χρονο της
θελει και τη φροντιδα της...
(ωριμανση ομως οχι υπνωση)
...
οσο για την υπολοιπη αναλυση - μαζι σου!
και για τα ...ευκταια και για τα απευκταια!

Tasos
Απών/απούσα

Είναι αυτονόητο ότι τα δυο πρώτα είναι καθαρά προσωπικά. Αν κάποιος κάνει ποδήλατο γιατί απλά το απολαμβάνει ή γιατί δε μπορεί να έχει ΙΧ, μπράβο, μια χαρά, δεν υπάρχει θέμα συζήτησης.

Για τα "πρέπει" τώρα, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Υπάρχουν αυτά που μας επιβάλλονται (πχ, "πρέπει να απολυθείς για να πάει μπροστά η οικονομία του τόπου") κι αυτά που υιοθετούμε εμείς επειδή το επιλέγουμε. Αυτά ξεκινούν υποθέτω από την ανάγνωση του κόσμου. Όμως δεν υπάρχει αντικειμενική πραγματικότητα, πέρα από αυτή που αντιλαμβάνεται ο καθένας μας; Αν ναι ποια είναι αυτή;

Η σε κάθε επίπεδο οικολογική καταστροφή πχ δεν είναι πραγματική; Οι 1000 - 1500 νεκροί το χρόνο στους ελληνικούς δρόμους; Τα τεράστια ποσά που χάνει το δημόσιο από τη χρήση του ΙΧ;

Προφανώς για να μιλήσουμε για τα "πρέπει" χρειάζεται πρώτα να συμφωνήσουμε, στοιχειωδώς έστω, στο "τι" (συμβαίνει γύρω μας). Και μετά να γίνει κουβέντα για το αν θέλουμε αυτό το "τι" να το αλλάξουμε προς το καλύτερο -εδώ έχει δώσει απαντήσεις και η φιλοσοφία και οι θρησκείες- και πως φυσικά.

Και δεν είναι καθόλου ψυχαναγκασμός να προσπαθείς, παρ' όλες τις αντιξοότητες, να συμβαδίζει η πράξη με τις αξίες και τα ιδανικά σου. Ίσα ίσα που την κάνει ακόμη ομορφότερη...

Tasos
Απών/απούσα

Το απάντησε η R.O. αλλά κάπως διφορούμενα.

ΟΧΙ, δεν είναι τα πάντα πολιτική πράξη, τα πάντα όμως έχουν πολιτικές προεκτάσεις.

ΝΑΙ, η πολιτική πράξη απαραίτητα ενέχει το στοιχείο της ενσυνείδητης επιλογής. Αυτή που κάνω γιατί θέλω να αλλάξω ή να διατηρήσω κάτι.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Η πολιτική πράξη είναι διαφορετική απ’ την πολιτική δράση.

Η πολιτική δράση επί χρόνια και ακόμα και τώρα συνυφαίνεται με την οργανωμένη δράση μιας ομάδας ανθρώπων που συμφωνούν με έναν σκοπό συγκεκριμένο σε μια συγκεκριμένη στιγμή ή και διαχρονικά στη βάση ενός γενικευμένου μανιφέστο ιδεών. Κι εδώ έρχεται η θεωρία των πρωτοπορειών, αλλά και πώς το έργο τους σημαίνει κάτι για το γενικό καλό.

Η πολιτική πράξη απ’ την άλλη είναι κάθε πράξη που έχει αντίκτυπο στην κοινοτική ζωή των πολιτών. Και πολίτες είναι οι άνθρωποι που μοιράζονται δικαιώματα και υποχρεώσεις έναντι ενός συνόλου. Οι πολίτες σκέφτονται και δρουν συλλογικά σαν πολίτες, αλλά ατομικά σαν άτομα. Και είναι ο προσδιορισμός των ορίων ανάμεσα στον πολίτη και το άτομο που καθορίζει τον πολιτικό πολιτισμό μιας κοινωνίας.

Κι εδώ δεν έχει σημασία να προσδιορίσουμε, πώς διευθετούνται τα κλάσματα ισορροπίας πολίτη/ατόμου, από το ένα κοινωνικό σύστημα στο άλλο. Ας ορίσουμε πρώτα τις αξίες της μιας ενέργειας απέναντι στην άλλη και μετά εξειδικεύουμε ιστορικά, για να έρθουμε τελικά στο δια ταύτα. Στο σήμερα.

Μ’ αυτή τη λογική κάθε πολιτική πράξη μπορεί να ενέχει και την πολιτική δράση, όπως περιγράφεται πιο πάνω. Όχι όμως απαραίτητα, αν η πολιτική πράξη ακολουθεί τους φυσικούς νόμους.

Στα μαθηματικά κι αυτό το ξέρουν άλλοι καλύτερα από μένα μιλάμε για πράξεις, ενώ στην επιστήμη της φύσης την φυσική για δράσεις. Ας το σκεφτούμε στην κυριολεκτική, αλλά και την φιλοσοφική του διάσταση, πως η πράξη είναι μια οριστική διαδικασία, ενώ η δράση μια δυναμική.

Wicca
Απών/απούσα

Το δημοσίευσα και κάπου αλλου και θα το ξανά δημοσιεύσω εδώ:

http://www.copenhagencyclechic.com/2008/03/terminology-folly.html

Για μένα αυτο είναι ότι πιο εμπεριστατωμένο έχω διαβάσει για την αστική ποδηλασία. Δεν το τοποθετεί ως μία πολιτική πράξη καθεαυτή αλλά λέει ότι ο ίδιος ο τρόπος ζωής έχει από μόνος του αποτελέσματα, ακόμα και όταν στερείται κάποιου επι τούτου πολιτικού ή ιδεολογικού υπόβαθρου.

Tasos
Απών/απούσα

Το πήγες παραπέρα το θέμα και έγινε ακόμη πιο ενδιαφέρον!

Επειδή όμως στη θεωρία δεν είμαι καλός, θα προτιμήσω τα παραδείγματα:

Μη πολιτική πράξη: Κάνω ποδήλατο επειδή το γουστάρω
Πολιτική πράξη: Κάνω ποδήλατο στην πόλη επειδή θέλω να δηλώσω την επιθυμία μου να αλλάξει
Πολιτική δράση: Συμμετέχω ενεργά στην ομάδα ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ για να αλλάξω την πόλη μου

Κάπως έτσι ίσως; Διαλέγετε και παίρνετε!

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Αυτό που προσπαθώ να πω είναι πως το “επειδή γουστάρω” δεν είναι αρκετό για να απομονώσει την ενέργεια του να κάνει ποδήλατο κανείς και να την περιορίσει σε μιαν ατομική πράξη που αποδέκτης του αποτελέσματός της είναι μόνο αυτός που ενεργεί. Δεν ισχύει αυτό με καμμία δύναμη σε καμμία περίπτωση. Εκτός κι αν κάποιος έχει μείνει μόνος του στο σύμπαν.

[Συγνώμη, είναι σημαντικό να επισημάνω ότι συμφωνεί και η Μάϊντα μου, που μου γλύφει τώρα τα χέρια όσο πληκτρολογώ]

Wicca
Απών/απούσα

tasos wrote:
και έγινε ακόμη πιο ενδιαφέρον!

Επειδή όμως στη θεωρία δεν είμαι καλός, θα προτιμήσω τα παραδείγματα:

Μη πολιτική πράξη: Κάνω ποδήλατο επειδή το γουστάρω
Πολιτική πράξη: Κάνω ποδήλατο στην πόλη επειδή θέλω να την αλλάξω
Πολιτική δράση: Συμμετέχω στην ομάδα ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ

Κάπως έτσι ίσως; Διαλέγετε και παίρνετε!

Για μένα είναι: κάνω ποδήλατο καταρχάς γιατί γουστάρω, μου αρέσει να κάνω ποδήλατο. Είναι αυτονόητο και είναι κάτι που δεν το σκέφτομαι ιδιαίτερα.

Η πράξη μου αυτή είναι από την φύση της σε θέση να αλλάξει την πόλη, όπως την άλλαξε και η χρήση του αυτοκινήτου. Ξέρεις κανέναν οδηγό που να οδήγησε λόγο πολιτικού ή ιδεολογικού υποβάθρου;

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Τώρα ήρθαμε στα ίσια μας! στην ουσία δηλαδή. Χάρηκα για τη συνομιλία μας και καλό σας βράδυ και ξημέρωμα.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

tasos wrote:
Το πήγες παραπέρα το θέμα και έγινε ακόμη πιο ενδιαφέρον!

Επειδή όμως στη θεωρία δεν είμαι καλός, θα προτιμήσω τα παραδείγματα:

Μη πολιτική πράξη: Κάνω ποδήλατο επειδή το γουστάρω
Πολιτική πράξη: Κάνω ποδήλατο στην πόλη επειδή θέλω να δηλώσω την επιθυμία μου να αλλάξει
Πολιτική δράση: Συμμετέχω ενεργά στην ομάδα ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ για να αλλάξω την πόλη μου

Κάπως έτσι ίσως; Διαλέγετε και παίρνετε!

Μια μικρή επεξήγηση για το τι θα έπαιρνα εγώ από όσα γράφεις, second thought δηλαδή.
πολιτική δράση: συμμετέχω στους ποδηλάτ-ισσ-ες, που κάνουν μαζικά ποδήλατο στην πόλη (ποδηλατοπορείες κλπ), επειδή θέλουνε ν’ αλλάξει.

το πολιτική πράξη=κάνω (εγώ μόνο) ποδήλατο στην πόλη, επειδή θέλω ν’ αλλάξει είναι υπερβολή και πλεονασμός, απλά γιατί συμβαίνει ούτως ή άλλως όσο κι αν το επισημαίνουμε με δέκα υπογραμμίσεις και μάλιστα σε συσσωρευτική βάση. Δεν χρειάζεται να το περιβάλλουμε με την αχλύ του πόθου της αλλαγής. Είναι η πιο χειροπιαστή πράξη αλλαγής που μπορεί να διανοηθεί κανείς. Είναι η ίδια η αλλαγή. Πιο χειροπιαστή (αυτό που λέμε de facto) κι απ’ τις ποδηλατοπορείες κατά τη γνώμη μου, μια κι εκείνες διαδηλώνουν την ύπαρξή μας μ’ έναν επιβλητικό και δυναμικό-διεκδικητικό τρόπο. Οι ποδηλατοπορείες δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης χωρίς τους ποδηλάτες κάθε μέρα και ώρα στους δρόμους. Υπάρχουν επειδή ακριβώς υπάρχουν ποδηλάτες στους δρόμους. Έχουν νόημα, επειδή υπάρχουν ποδηλάτες στους δρόμους.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Wicca wrote:

Για μένα είναι: κάνω ποδήλατο καταρχάς γιατί γουστάρω, μου αρέσει να κάνω ποδήλατο. Είναι αυτονόητο και είναι κάτι που δεν το σκέφτομαι ιδιαίτερα.

Η πράξη μου αυτή είναι από την φύση της σε θέση να αλλάξει την πόλη, όπως την άλλαξε και η χρήση του αυτοκινήτου. Ξέρεις κανέναν οδηγό που να οδήγησε λόγο πολιτικού ή ιδεολογικού υποβάθρου;


...
ακριβως
ο λογος που σκαλιζω το θεμα ειναι αυτο ακριβως
οτι με το αυτοκινητο δεν συνεβει κατι τετοιο ποτε
μπορει να συνεβει (λιγο) τα μεσα του 70 και αρχες 80 με τις μηχανες
αλλα τωρα με το ποδηλατο ειναι εμφανεστατο οτι ακομη και εντελως ασηνειδητα - και αυτη ειναι η δυναμη στο θεμα - το θεαμα και μονο της μαμας που εχει βαλει θεσουλα για το μωρο και περιμενει στο φαναρι διπλα στον συμπολιτη (ξεχασμεεεεενες εννοιες στα πολυυυυυ βαθειαααα κουλτουρονερα)με το αυτοκινητο, γινεται αθελα της
ενα πολυ ισχυρο social motive
ierarchy of needs
μας δειχνει με εναν προσωπικο τροπο πως ιεραρχει τα πραγματα αψηφωντας πολλα απο τα τεθωρακισμενα ντουβαρια που θεωρουνται δεδομενα στην κοινωνιας μας.
...
οσον αφορα το blog με την Δανια, μπορει αυτο να ειναι ο ...στρατηγικος στοχος, "το αστερι του βορια" αλλα μεχρι τοτε (και αν ειναι αυτος πραγματικα ο προορισμος μας) εχουμε πααααρα πολυ δρομο.
...
παντως προς το παρον
μπορουμε να τραγουδαμε
με μια μικρη κρυφη 'η φανερη αλλαζωνια
στους συμπολιτες μας
κανοντας σουζα με το bmx
ή ξεκρανωτη σφηνα με το fix
ή ακραια ααααργηηηη βολτα με το step through με το καλαθακι μας
...
Φεγγάρια μου παλιά
καινούρια μου πουλιά
διώχτε τον ήλιο και τη μέρα απ’ το βουνό
για να με δείτε να περνώ
σαν αστραπή στον ουρανό.

Wicca
Απών/απούσα

didotou wrote:
Wicca wrote:

Για μένα είναι: κάνω ποδήλατο καταρχάς γιατί γουστάρω, μου αρέσει να κάνω ποδήλατο. Είναι αυτονόητο και είναι κάτι που δεν το σκέφτομαι ιδιαίτερα.

Η πράξη μου αυτή είναι από την φύση της σε θέση να αλλάξει την πόλη, όπως την άλλαξε και η χρήση του αυτοκινήτου. Ξέρεις κανέναν οδηγό που να οδήγησε λόγο πολιτικού ή ιδεολογικού υποβάθρου;


...
ακριβως
ο λογος που σκαλιζω το θεμα ειναι αυτο ακριβως
οτι με το αυτοκινητο δεν συνεβει κατι τετοιο ποτε
μπορει να συνεβει (λιγο) τα μεσα του 70 και αρχες 80 με τις μηχανες
αλλα τωρα με το ποδηλατο ειναι εμφανεστατο οτι ακομη και εντελως ασηνειδητα - και αυτη ειναι η δυναμη στο θεμα - το θεαμα και μονο της μαμας που εχει βαλει θεσουλα για το μωρο και περιμενει στο φαναρι διπλα στον συμπολιτη (ξεχασμεεεεενες εννοιες στα πολυυυυυ βαθειαααα κουλτουρονερα)με το αυτοκινητο, γινεται αθελα της
ενα πολυ ισχυρο social motive
ierarchy of needs
μας δειχνει με εναν προσωπικο τροπο πως ιεραρχει τα πραγματα αψηφωντας πολλα απο τα τεθωρακισμενα ντουβαρια που θεωρουνται δεδομενα στην κοινωνιας μας.
...
οσον αφορα το blog με την Δανια, μπορει αυτο να ειναι ο ...στρατηγικος στοχος, "το αστερι του βορια" αλλα μεχρι τοτε (και αν ειναι αυτος πραγματικα ο προορισμος μας) εχουμε πααααρα πολυ δρομο.
...
παντως προς το παρον
μπορουμε να τραγουδαμε
με μια μικρη κρυφη 'η φανερη αλλαζωνια
στους συμπολιτες μας
κανοντας σουζα με το bmx
ή ξεκρανωτη σφηνα με το fix
ή ακραια ααααργηηηη βολτα με το step through με το καλαθακι μας
...
Φεγγάρια μου παλιά
καινούρια μου πουλιά
διώχτε τον ήλιο και τη μέρα απ’ το βουνό
για να με δείτε να περνώ
σαν αστραπή στον ουρανό.

Δεν το αναλύω τόσο πολύ. Σιγά μην κάτσω να διυλίσω τον ψύλλο γιατί μου αρέσουν αυτά που μου αρέσουν. Δεν κρύβουν πίσω τους κάτι. Δεν κάθισα, θέλω να πω, κάποια μέρα να αναλύω τα μύρια όσα για να πάρω το ποδήλατο να κάνω μία βόλτα, μια δουλειά, κάτι τέλος πάντων. Απλά το καβάλησα, μου άρεσε, συνέχισα να κάνω ποδήλατο.

Νομίζω ότι είναι εντελώς λάθος οπτική να προσπαθούμε να αναλύσουμε τα πάντα και να τους δώσουμε ένα βαθύτερα πολιτικό, ιδεολογικό, συμπαντικό υπόβαθρο.. Καταντάει εντελώς γραφικό, ( συγγνώμη και για την έκφραση δεν την λέω προσβλητικά). Γιατί δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι οι περισσότεροι δεν κάνουν ποδήλατο γιατί προσπαθούν να αποκτήσουν μία ξεχωριστή υπόσταση σε μία κοινωνία, ή να αποκτήσουν ταυτότητα σε μία κοινότητα;; Κάποιοι κάνουν ποδήλατο γιατί απλά γουστάρουν.. και αυτό το έδειξε στην πράξη και το freeday που είναι "τρία πουλάκια κάθονται και πέντε τραγουδάνε" αλλά μάζεψε πιο πολύ κόσμο από οι μάζεψαν ποτέ όλες οι βόλτες στην επικράτεια.

Οι freedayers δεν πάνε να δείξουν το μανιφέστο τους.. πάνε βόλτα... κάνουν το κέφι τους την Παρασκευή το βράδυ. Και εγώ κάνω το κέφι μου κάθε μέρα.. Έτσι θέλω, έτσι γουστάρω να μετακινούμαι και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει κάτι πιο τρελά ψαγμένο από πίσω..

Άσχετα αν τελικά όταν όλοι μαζί αρχίσουμε να την βρίσκουμε με το ποδήλατο, θα αλλάξει η τάση της κοινωνίας απέναντι στις μετακινήσεις και θα γίνουν καλύτερες οι συνθήκες για όλους όσους ασχολούνται. Αυτό είναι αναμενόμενο. Διότι μία κοινωνία προσαρμόζεται ανάλογα με τις τάσεις που υπάρχουν.

Τα πράγματα είναι απλά.. δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θέλουμε να τα κάνουμε περίπλοκα ή να τους προσδόσουμε ιδιότητες που στο τέλος της μέρας μπορεί και να μην έχουν καθόλου.

Ainastros
Απών/απούσα

το freeday μάζεψε κόσμο γιατί καταφερε με το μπουλουκι να δημιουργησει τις συνθήκες ασφαλείας που χρειαζεται ενας νεος ποδηλατης για να βγει στο δρόμο..

πολιτική είναι να κανεις τον ίδιο τον δρόμο ασφαλή χώρο για το ποδήλατο.. μια πολιτική σκέψη που να δίνει προτεραιότητα στο ποδηλατο αντι για τ'αυτοκίνητο και τη δυνατοτητα σε βάθος χρόνου να φτιαχτουν υποδομές ... που για μας αν εστω φτιαχνονταν τα περιθωρια των δρόμων θα είμασταν υπερευχαριστημένοι και όχι μόνο εμείς βέβαια αλλά και τα υπόλοιπα οχηματα που μοιραζόμαστε τον δρόμο..
δυστυχώς όμως όπως είναι τα πραγματα με την κρίση και με τα μυαλά που κουβαλαμε.. των γούστων της αγαπούλας του χαχαχα και χοχοχο θα θρηνήσουμε ακόμη πολλούς νεκρους.. μεχρι να το χωρέσει το κεφαλι μας.. και επειδή και παλι δεν προκειται να χωρέσει στο κεφαλι όλων.. ότι είναι να γίνει ..θα γίνει από μια μικρή ομαδα συνειδητοποιημένων πολιτών που θα το πιστέψει και θα το κυνηγήσει..

Wicca
Απών/απούσα

Και πριν το freeday υπήρχαν οι Αλητόγατοι, που κάποια από τα παιδιά που συμμετείχαν εκεί διοργάνωσαν αργότερα και το freeday.
Αυτό που κατάλαβαν όσοι συμμετείχαν σε αυτούς, και μετά όσοι διοργάνωσαν το freeday, είναι ότι με το να κάνουν τους ανθρώπους να γουστάρουν το ποδήλατο, θα μπορούσαν να επιτεύξουν πιο πολλά από το να τους κάνουν κάποια "ιδεολογική" καθοδήγηση, να τους κατεβάζουν να διαμαρτυρηθούν ή ότι άλλο. Η λογική του freeday αύξησε τους αστικούς ποδηλάτες, περισσότερο από όσο τους αύξησαν όλα τα critical mass μαζί..

Εκείνοι που αγάπησαν το ποδήλατο μέσα από το freeday είναι στο δρόμο τώρα.. Η ΠΠ έχει να διεκδικήσει πια πράγματα, γιατί οι άνθρωποι που βγαίνουν πια καθημερινά με το ποδήλατο στον δρόμο, είναι τόσοι πολλοί που είναι αδύνατον να τους αγνοήσει κάποιος.

Λόγο αριθμού δηλαδή πια, διεκδικούν και χωρίς να διαμαρτυρηθούν για τίποτα, γιατί είναι ένας υπολογίσιμος αριθμός που δημιουργεί μία τάση στην κοινωνία. Και οι τάσεις δημιουργούν πολιτικές αυτόματα..

-------------------------

Οι πολιτικές δεν δημιουργούν ντε και καλά τάσεις. Για παράδειγμα ή πολιτική είναι υποτίθεται τώρα ενάντια στο κάπνισμα.. Είδατε να το έκοψε κανείς γιατί του έβαλε πρόστιμα και νόμους η πολιτεία;

Είδατε κανέναν οδηγό αυτοκινήτου να έγινε καλύτερος οδηγός και πιο προσεκτικός γιατί έφαγε πρόστιμα ή μπήκαν πιο αυστηροί νόμοι;;

Όταν όμως θα γίνει κατάπτυστο κοινωνικά να οδηγείς αυτοκίνητο σαν κάφρος, ή να καπνίζεις σαν κάφρος και να ενοχλείς τους γύρω σου, τότε όλοι θα τα κόψουν και τα δύο..

Να σας φέρω και ένα ιστορικό παράδειγμα.. Οι Σοβιετικοί ήταν και καλά τώρα Κομμουνιστές.. 75 χρόνια στο ίδιο καθεστως είχαν υποτίθεται προλάβει να γαλουχίσουν και τις νεότερες γενεές σε αυτή την πολιτική /ιδεολογική σκέψη. Και ξαφνικά μόλις διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση, ο κόσμος απασφάλισε και τώρα οι Ρώσοι την έχουν δει δισεκατομμυριούχοι και η αγορές και η επιχειρηματικότητα τους ανταγωνίζεται αυτές άλλων κρατών..

Πως και έγινε αυτό δηλαδή; Αλλιώς είχαν γαλουχηθεί υποτίθεται όλοι αυτοί.. Δεν σας κάνει εντύπωση ότι όλο αυτό το σύστημα, μέσα στο οποίο είχε μεγαλώσει και εκπαιδευτεί αυτός ο κόσμος, ( και καλά τώρα) πέρασε και δεν ακούμπησε και μέσα σε 20+ χρόνια αυτοί ανέτρεψαν αυτά που έπαιζαν για τα προηγούμενα 75;; Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα όπου η πολιτική δεν κατάφερε να δημιουργήσει τάση στην κοινωνία.. Και το πως η κοινωνία αγνόησε την πολιτική και μόλις έπαψαν να ισχύουν κάποιοι περιορισμοί, επέλεξε η ίδια το τι ήθελε να κάνει.

Η κοινωνία δημιουργεί τις πολιτικές με τις τάσεις της, όχι τα πολιτικά και ιδεολογικά υπόβαθρα τις τάσεις τις κοινωνίας.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Κοίταξα τα χάλια των 40-50-60-80 χρονών και είπα
ότι για μην γίνω το ίδιο σκατά θα πρέπει να ζήσω
κάπως διαφορετικά και να ακολουθήσω εναλλακτικούς
δρόμους. Το ποδήλατο είναι ένας από αυτούς.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

δεν έμειναν και πολλά πράγματα να κάνει κανείς σ αυτή τη πόλη...

Wicca
Απών/απούσα

scrabler wrote:
δεν έμειναν και πολλά πράγματα να κάνει κανείς σ αυτή τη πόλη...

Μη το λες.. πάντα υπάρχουν περιθώρια να κάνει κάποιος κάτι. Το θέμα είναι δηλαδή από ποια οπτική βλέπει το εκάστοτε ζήτημα.

Tasos
Απών/απούσα

Είναι ένα τόσο απλό και όμορφο πράγμα που έχει όμως και πολλές θετικές επιδράσεις όχι μόνο στην οικολογία αλλά και στην οικονομία και στη δημοκρατία. Αν κάποιον δεν τον ενδιαφέρουν αυτά, προφανώς και δε χρειάζεται να τα υιοθετήσει, ούτε πρόκειται να του τα φορέσω εγώ καπέλο. Αλλά σε αυτό το χώρο, που είναι και "στρατευμένος", γιατί τα τα αγνοούμε;

Για άλλες ποδηλατικές ομάδες δε θέλω να ακούω οτιδήποτε αρνητικό. Όλες κάνουν πολύ καλή δουλειά! Το Freeday, όπως λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια, είναι απόλυτα συνεπές με αυτό που διακηρύττει και άκρως αποτελεσματικό στην προώθηση του ποδηλάτου και όχι μόνο. Τα άσχημα αφήστε να τα λένε οι ΙΧήδες (όσοι τα λένε)

Από την άλλη όμως δε μπορώ και να μην τιμήσω και το σπίτι μου. Στο μετρό πχ πως νομίζετε ότι επιτράπηκαν τα ποδήλατα, έτσι από μόνο του έγινε; Πόσες ποδηλατοπορείες, πόσες παρεμβάσεις μέσα σε σταθμούς, πόσες συναντήσεις κάναμε μέχρι να γίνει το αυτονόητο πραγματικότητα! Ακόμη θυμάμαι την Ευρυδίκη να τα χώνει στον υπεύθυνο του Μετρό και να τον κάνει ρόμπα, μπροστά στο Σουφλιά. Κι αυτός να την επαινεί για τη μαχητικότητά της!

Νομίζω ότι όλα τα παραπάνω είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για συζήτηση από κοντά. Κάποια θα ειπωθούν την επόμενη Δευτέρα στο Εμπρός αλλά ίσως να πρέπει να κάνουμε και μια ημερίδα μετά το καλοκαίρι...

Wicca
Απών/απούσα

Τα ποδήλατα μπήκαν στο Μετρό γιατί η Α.Μ ενοποιήθηκε με τον ΗΣΑΠ και την ΤΡΑΜ Α.Ε στην εταιρία ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε ( που αποτελεί εταιρία του ομίλου ΟΑΣΑ) και έτσι υιοθέτησε τον κανονισμό του παλαιότερου οργανισμού.

Ainastros
Απών/απούσα

με ποδηλατοπατερούληδες και ποδηλατομανούλες δεν γίνεται τίποτα.. ρίξτε την μύτη σας χάμω και μπορεί κάτι που ναξίζει να γίνει.. φτιαξτε πρώτα το φόρουμ, και ίσως μετα με λίγη τύχη να φτιάξετε και τους δρόμους..

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

commutist wrote:
Κατ'αρχήν, το ότι κάποιο (και) κυκλοφοριακά λοβοτομημένο αμερικανάκι σκέφτηκε τους αστικούς ποδηλάτες σαν road-niggers, δεν σημαίνει ότι υπάρχει λογός να χρησιμοποιήσουμε στη συζήτησή μας αυτό τον όρο.

Οπότε, η απάντηση στο "τι μας κάνει αστικούς ποδηλάτες" είναι αυτονόητη. Όποιος ποδηλάτης ζει σε πόλη, υποχρεωτικά θα ποδηλατήσει στην πόλη του, και άρα θα είναι αστικός ποδηλάτης.

Καταλαβαίνω όμως ότι η ερώτηση που θέλεις να κάνεις είναι "τι μας κάνει ποδηλάτες", ακόμα και αν ζούμε σε πόλη, και ειδικά αν ζούμε στην Αθήνα. Έχουν ήδη αναφερθεί πολλοί λόγοι. Θα μπορούσα να προσθέσω ακόμα περισσότερους, και αν σφιχτούμε όλοι μαζί μπορούμε να τους κάνουμε πραγματικά πάρα πολλούς. Δεν πιστεύω όμως ότι αυτό έχει νόημα.

Η δικιά μου απάντηση είναι γιατί έτσι μου αρέσει. Δεν προκύπτει από κάποιο συλλογισμό, είναι αποτέλεσμα της ιστορίας μου. Θα θεωρήσω εκλογίκευση το να αναφερθώ αποσπασματικά σε κάποιες αιτίες, ακόμα και αν αυτές είναι πράγματι σημαντικές πινελιές στην γενική εικόνα.

Αν αφήσουμε στην άκρη το προαναφερθέν λοβοτομημένο αμερικανάκι, θα δούμε ότι και εμείς οι αστικοί ποδηλάτες φέρνουμε στο μυαλό μας διαφορετικές εικόνες όταν σκεπτόμαστε τον "αστικό ποδηλάτη". Εγώ για παράδειγμα δεν αναγνωρίζω πουθενά τον εαυτό μου "στην δεξια ακρη του μεγαλου μας αστικου δρομου να μας προσπερνανε βριζοντας χιλιοι διαβολοι", γιατί συνήθως κινούμαι με τα μηχανάκια. Άλλος δεν θα έβλεπε τον εαυτό του "στην Ιερα Οδο, την Κηφισιας,τη Θηβων, τη Λιοσιων..." γιατί πάει από παράπλευρους δρόμους μικρότερης κυκλοφορίας.

Και για να καταθέσω αυτο που πιστεύω, οι λόγοι που μας έκαναν αστικούς ποδηλάτες είναι οι ιστορίες μας, που μπορεί να μοιάζουν αλλά και να διαφέρουν μεταξύ τους, και οι τρόποι που είμαστε αστικοί ποδηλάτες απορρέουν επίσης από την ιστορία μας, και μπορούν επίσης να μοιάζουν ή και να διαφέρουν. Τέλος, επειδή οι ιστορίες μας ευτυχώς δεν τέλειωσαν, πολλά από όσα κάνουμε μπορεί να αλλάξουν.

οι ιστοριες μας
χιλια ποταμια
νερο που ξεχυνεται στους δρομους της πολης
με κεινο ή με τον αλλο τροπο

ελευθερα

σχεδον παραλογα
σχεδον χωρις κανενα σκοπο
σχεδον αφυλαχτα, ανοιχτα, αχορταγα

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

“...σχεδον αφυλαχτα, ανοιχτα, αχορταγα...”

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

tasos wrote:
Για την αίσθηση ελευθερίας που μου δίνει κάθε φορά που το καβαλάω
Για την έκπληξη και τις επευφημίες των μαθητών μου όταν με βλέπουν πάνω σε αυτό
Για να κάνω -μέσα μου τουλάχιστον- τη μικρή μου επανάσταση
Γιατί δε θέλει 10€ βενζίνη κάθε 100 χλμ
Γιατί με κάνει να αισθάνομαι πιο ζωντανός και υγιής
Γιατί γουστάρω να μπαίνω στο μάτι όσων πιστεύουν ότι το αυτοκίνητο είναι μονόδρομος
Γιατί είναι από τα λίγα αγνά πράγματα που έχουν απομείνει
Γιατί πιστεύω ότι μπορεί να αλλάξει την κοινωνία προς το καλύτερο
Γιατί "ο καθένας καβαλάει τα κυβικά που του λείπουν" (σύνθημα σε τοίχο)
Γιατί συμπυκνώνει για μένα τις περισσότερες αξίες που -θέλω να- έχω
Γιατί οι ποδηλάτες είναι πολύ καλά παιδιά

εδω και καποια χρονια
προσπαθησαμε
να ελευθερωθουμε
να πουμε οτι πρωτα πρεπει να δουμε τον εαυτο μας
και μετα τα συλλογικα θεματα
γιατι "ηταν προφανες" οτι "αν δεν ξερουμε το μεσα μας
πως θα σωσουμε τον κοσμο;"

και χαθηκε το συλλογικο.

το ποδηλατακι
μας κανει ποκ ποκ στην πλατη

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

γιατι το χαλάς με αυτό;;;

Wicca wrote:
Τα ποδήλατα μπήκαν στο Μετρό γιατί η Α.Μ ενοποιήθηκε με τον ΗΣΑΠ και την ΤΡΑΜ Α.Ε στην εταιρία ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε ( που αποτελεί εταιρία του ομίλου ΟΑΣΑ) και έτσι υιοθέτησε τον κανονισμό του παλαιότερου οργανισμού.

Εχεις ιδέα τι προσπάθειες και πόσες ενέργειες έγιναν ώσπου ο ΗΣΑΠ να βάλει τα ποδήλατα στους συρμούς του (που είχε απαγορέψει μετά τους Ολυμπιακούς);;;
Και πόσες συνεννοήσεις έγιναν ώσπου στο θέμα της μεταφοράς των ποδηλάτων, το Μετρό να ακολουθήσει τον κανονισμό του Ησαπ και να μην διατηρήσει (ως διαφορετικών υποδομών έργο) τον δικό του;;
Επαιξαν φυσικά τεράστιο ρόλο οι αλλαγές σε διοικητικά προσωπικά, και σε πολιτική βούληση του εκάστοτε υπεύθυνου - αλλά ένα πράγμα δεν αμφισβητείται, οτι δηλ. τα θέματα, οι τάσεις και οι αποφάσεις μιας κοινωνίας και των αρχών της, είναι αλληλένδετα και αλληλοεξαρτώμενα, μια αδράνεια δηλ. σε διεκδίκηση αιτημάτων (με οποιοδήποτε τρόπο - έστω και έμμεσα) δεν πρόκειται να φέρει κανένα αποτέλεσμα.
Κατά τ' άλλα όσα λες περι ποδηλάτου με βρίσκουν σε απόλυτη συμφωνία.