ΚΑΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ?

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
postman1972
Απών/απούσα

ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ .
ΕΔΩ ΚΑΙ 3 ΜΗΝΕΣ ΕΧΩ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΠΟΝΟ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΗΚΩΘΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ, ΚΑΙ ΕΞΗΓΟΥΜΑΙ
ΕΧΩ ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΟΥΡΣΑ ΤΕΡΚ ΜΑΝΤΟΝ 3.1 ΝΟΥΜΕΡΟ 54 .
ΕΧΩ ΥΨΟς 1.72 72 ΚΙΛΑ , ΚΑΒΑΛΟ 79-80
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ 70ΕΚΑΤΟΣΤΑ, ΛΑΙΜΟΣ 12 ΕΚΑΤΟΣΤΑ, ΣΕΛΑ ΤΕΡΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΗΜΑ{ ΤΗΝ ΕΙΧΑ ΠΙΟ ΠΙΣΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ ΠΟΝΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΝ.
ΠΟΔΗΛΑΤΩ 4ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕς ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΩΝ 50 ΣΥΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ
ΕΝΑΛΛΑΞ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΤΡΕΞΙΜΟ ΚΑΙ ΚΟΙΛΙΑΚΟΥς ΡΑΧΑΙΟΥΣ.
ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΤΙ ΠΑΕΙ ΛΑΘΟΣ ΜΕ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ, ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΟΔΗΛΑΤΩ ΜΕ ΚΟΥΜΠΩΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΙ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Wicca
Απών/απούσα

Καλημέρα και χρόνια πολλά.

Το μπροστά/πίσω της σέλας έχει να κάνει με τα γόνατα και όχι τόσο με την μέση.

Αυτό που έχει να κάνει με την μέση είναι το μήκος του λαιμού και το ύψος της σέλας.

Τώρα: εμένα 54 νουμερο ποδήλατο για 1.72 ύψος μου φαίνεται πολύ μεγάλο.
12 εκατοστά λαιμός, για οποιοδήποτε μέγεθος ποδηλάτου μου φαίνεται απλά υπερβολή. Θα πρέπει να είναι πάρα πολύ μικρό το πλαίσιο σου για να έχεις τόσο μεγάλο λαιμό στο τιμόνι. ( μη ξεχνάς ότι πιάνεσαι από τα hoods που σε πάνε ακόμα πιο μπροστά).

Για να λες ότι έχεις και την σέλα τέρμα μπροστά, σημαίνει ότι το πλαίσιο είναι ήδη μεγάλο για σένα, και έχεις και έναν τεράστιο λαιμό. Πιθανολογώ ότι πέφτεις πολύ μπροστά λοιπόν και για αυτό και σε πονάει η μέση σου.

Νομίζω ότι θα πρέπει να ξανα-μετρηθείς.

Πήγαινε εδώ:
http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

και εδώ:

http://www.argonautcyclecoaching.com/index.php?p=bike-fit-calculator

Ακολούθησε πιστά τις οδηγίες, ( θα χρειαστείς και κάποιον να σε βοηθήσει), βγάλε τα αποτελέσματα και από αυτά τα δύο, και σύγκρινε αυτό που έχεις, με αυτά που σου λένε.

Αν θες πόσταρε και ότι βγάλεις εδώ, ξανά μαζί με το setup που έχεις στο ποδήλατο σου τώρα.

Καλή σου χρονιά :)

postman1972
Απών/απούσα

ΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΤΟΝ ΜΕΤΡΑΜΕ ΑΠΟ ΑΚΡΗ ΣΕ ΑΚΡΗ?

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

καλη χρονια.

Να το παρουμε λιγο ηρεμα και να μην κανουμε βιαστικες κινησεις (οπως ας πουμε διαβασες μια απαντηση και εβαλες αγγελεια οτι πουλας τον λαιμο σου γιατι ειναι μακρυς).

Χωρις να ειναι λαθος αυτα που σου λεει η wicca ο πιο αρμοδιος να σου απαντησει για το μεγεθος του ποδηλατου σου ειναι ο κατασκευαστης (επικοινωνεις ή με την Τrek απ'ευθειας ή με τον αντιπροσωπο εδω).
Αυτα που θα σου βγαλουν τα site που σου εδειξαν παραπανω ειναι απλως ενδεικτικα (σαν ενας μπουσουλας να ξερεις που περιπου βαδιζεις).
Το madone ειδικα ειναι και σχεδιασμενο για να εισαι ακομα πιο ορθιος απο το κανονικο αρα το οτι κουραζεσαι στην μεση ειναι ενδειξη για λαθος μεγεθος ή λαθος στησιμο. Το οτι εχεις και την σελλα τερμα μπροστα παλι κατι τετοιο δειχνει.
Εγω θα δοκιμαζα να γυρισω αναποδα τον λαιμο. Εαν δω οτι διορθωνεται το προβλημα (δεν εχω τοσο εντονους πονους) τοτε (αφου δεν μπορω να αλλαξω το ποδηλατο) θα κοιταζα για αλλο λαιμο.
Αλλα πρωτα απ'ολα αυτα θα επικοινωνουσα και με την TREK ή τον αντιπροσωπο για να ειχα και την επισημη γνωμη για το μεγεθος.

Ο λαιμος μετριεται απο κεντρο σε κεντρο.

Snake_
Απών/απούσα

επισης αφου ο πονος ειναι σε σημειο να μη μπορεις να σηκωθεις απ το κρεβατι,μηπως να δεις κ ενα γιατρο? μπορει να ειναι αλλη η αιτια κ να επιδεινωνεται απο τυχον λαθος μεγεθςο του ποδηλατου σου

As32
Εικόνα As32
Απών/απούσα

Βασικά δώσε κάποιες περισσότερες διευκρινησεις,μαγική συνταγή δεν υπάρχει..
Το ποδήλατο το αγόρασες απο το cyclist και στο ρυθμισανε έτσι ή το πείρες μεταχειρισμενο?
Ποδηλατείς 4 χρόνια και τους τελευταίους 3 μήνες σε πονάει η μέση,με αυτό το ποδηλατο και αυτες της ρυθμισεις η με αλλο ποδηλατο?εαν ειναι με αυτο το ποδηλατο εδω και 4 χρονια,δεν φταιει το ποδηλατο και η ρυθμισεις,πήγαινε σε γιατρό είναι αλλού το προβλμα.
Για τον καβάλο σου είναι μεγάλο το ποδήλατο,αλλά έχεις και μεγάλο λαιμό,θέλεις τουλάχιστον 10cm ή 9cm λαιμό,πήγαινε σε ενα μαγαζί δοκίμασε ενα μικρότερο λαιμό,θα δεις την διαφορά άμεσα,οπότε και των αγοράζεις εαν σου κάνει.
Μπορεις να γυρίσεις το λαιμο ανάποδα,απο αυτο θα κερδίσεις περίπου κανένα πόντο και θα ανεβεί και πιο ψηλά.
Εαν με ολα αυτα δεν βγάλεις ακρη,πήγαινε για ενα σωστό bike fitting σε κάποιο μαγαζί,αλλα οχι bike fitting με το ματι και χαζομαρες άσχετων,μπορείς να πας στων Grammarios bike,kassimatis,bike me,να κάνεις κάτι σωστό.

postman1972
Απών/απούσα

ΠΑΙΔΙΑ ΟΚ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙς ΑΠΑΝΤΗΣΕΙς ΣΑΣ.
ΤΩΡΑ ΝΑ ΠΩ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΒΑΛΟ.
ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΙΣΩς.
ΠΩς ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ Η ΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ?
ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΛΑΙΜΟ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΩ ΤΗ ΣΕΛΑ ΠΙΣΩ ΠΕΡΙΠΟΥ 3-4 ΕΚΑΤΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ.
ΤΟ ΥΨΟς ΤΗς ΣΕΆΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ 70 ΕΚΑΤΟΣΤΑ, ΣΥΜΦ\ΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΕΒΑΣΩ ΣΤΑ 67,3
ΤΙ ΛΕΤΕ?

Wicca
Απών/απούσα

postman1972 wrote:
ΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΤΟΝ ΜΕΤΡΑΜΕ ΑΠΟ ΑΚΡΗ ΣΕ ΑΚΡΗ?

Τον λαιμό τον μετράμε από κέντρο σε κέντρο.

( που έβαλες αγγελία να πουλήσεις τον λαιμό; Τις μετρήσεις στα sites τις έκανες; )

Wicca
Απών/απούσα

postman1972 wrote:
ΠΑΙΔΙΑ ΟΚ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙς ΑΠΑΝΤΗΣΕΙς ΣΑΣ.
ΤΩΡΑ ΝΑ ΠΩ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΒΑΛΟ.
ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΙΣΩς.
ΠΩς ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ Η ΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ?
ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΛΑΙΜΟ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΩ ΤΗ ΣΕΛΑ ΠΙΣΩ ΠΕΡΙΠΟΥ 3-4 ΕΚΑΤΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ.
ΤΟ ΥΨΟς ΤΗς ΣΕΆΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ 70 ΕΚΑΤΟΣΤΑ, ΣΥΜΦ\ΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΕΒΑΣΩ ΣΤΑ 67,3
ΤΙ ΛΕΤΕ?

Μπες και κάνε τις μετρήσεις στα sites γιατί τα αποτελέσματα που βγάζουν σου δείχνουν το εύρος των διαστάσεων που μπορείς να κινηθείς σύμφωνα με τα σωματομετρικά σου.
Δηλαδή σε πόσα μεγέθη λαιμού μπορείς να παίξεις, από πόσο μεχρί πόσο μπορείς να ανεβάσεις ή να πας πίσω μπρος την σέλα κτλ. Το ένα site σου δίνει και διαστάσεις για το πλαίσιο, πάντα σε ένα εύρος που μπορείς να κινηθείς ανάλογα και το πως θες να στήσεις το ποδήλατο σου, σύμφωνα πάντα με τα σωματομετρικά σου.

Τώρα από εκεί και πέρα την θέση σου στο ποδήλατο την ρυθμίζεις ξεκινώντας από το πόσο πάνω πρέπει να είναι η σέλα, σύμφωνα με το μήκος του καβάλου που έχεις και τα πετάλια και παπούτσια που φοράς συνήθως. ( υπάρχουν βίντεο στο youtube να δεις πως γίνεται).

Μετά μετράς και βγάζεις με νήμα της στάθμης, το πίσω/ μπρος της σέλας. Είναι σημαντικό να είναι σε σωστό σημείο τα γόνατα σου. ( υπάρχουν βίντεο και άπειρα άρθρα που δείχνουν πως το βρίσκεις αυτό).

Τέλος αφού κάτσεις σωστά πάνω στο ποδήλατο και τα γόνατα σου είναι οκ και δεν κάνουν υπερέκταση όταν κάνεις πετάλι, κοιτάς να δεις που θες να είναι το τιμόνι.

Δεν υπάρχει μία θέση τιμονιού για όλους. Ο καθένας όπως βολεύεται και ανάλογα με το πόσο εύκαμπτος είναι, δηλαδή πόσο μπροστά μπορεί να φέρει τον κορμό του.

Οπότε αφού καθίσεις σωστά στην σέλα, ξεκινάς το πάνω κάτω του τιμονιού και το πόσο μακριά μπορεί να είναι αυτό.

Θα σου πω τώρα ένα ωραίο κόλπο που βγάζει στο περίπου το μήκος του λαιμού.

Το μήκος του κορμού σου από τον ώμο μέχρι εκεί που κάθεσαι + το μήκος του χεριού σου από τον ώμο σου μέχρι την μέση της παλάμης σου, δια δύο συν 4, πρέπει να ισούται με το μήκος του ποδηλάτου στην ευθεία, από την μέση του κάθετου σωλήνα μέχρι στο τιμόνι, ( την μέση του σωλήνα του τιμονιού εκεί ακριβώς που το πιάνει ο λαιμός).

Αν αυτό το μήκος αυτό ( του ποδηλάτου) βγαίνει παραπάνω πρέπει να πας σε μικρότερο λαιμό. Αν βγαίνει λιγότερο πρέπει να πας σε μακρύτερο.
Αν δεν βγαίνει καθόλου τότε το ποδήλατο είναι σίγουρα λάθος μέγεθος σε σχέση πάντα με τον οριζόντιο σωλήνα ( που είναι και αυτός που πρέπει να σε ενδιαφέρει).

As32
Εικόνα As32
Απών/απούσα

postman1972 wrote:
ΠΑΙΔΙΑ ΟΚ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙς ΑΠΑΝΤΗΣΕΙς ΣΑΣ.
ΤΩΡΑ ΝΑ ΠΩ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΒΑΛΟ.
ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΙΣΩς.
ΠΩς ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ Η ΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ?
ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΛΑΙΜΟ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΩ ΤΗ ΣΕΛΑ ΠΙΣΩ ΠΕΡΙΠΟΥ 3-4 ΕΚΑΤΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ.
ΤΟ ΥΨΟς ΤΗς ΣΕΆΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ 70 ΕΚΑΤΟΣΤΑ, ΣΥΜΦ\ΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΕΒΑΣΩ ΣΤΑ 67,3
ΤΙ ΛΕΤΕ?

Τη σέλα δεν πρέπει να την τραβήξεις εαν είναι σωστή με το νήμα,πρώτα κοιτάς να είναι σωστά η γωνίες με τα γονατα και μετά εαν είσαι τεντωμένος η όχι...
Ο καβάλος σου εαν ειναι 80,τοτε η σέλα είναι μια χαρά στο ύψος....
Κάθε φορά που παίζεις με το ύψος της σέλας,πρέπει να κοιτάς ξανά με νήμα το γόνατο,γιατί αλλάζει.
Δεν μου απάντησες,4 χρόνια με το ίδιο ποδήλατο κάνεις και σου έβγαλε τώρα πρόβλημα η μέση?

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

postman1972 wrote:
ΠΟΔΗΛΑΤΩ 4ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕς ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΩΝ 50 ΣΥΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ
ΕΝΑΛΛΑΞ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΤΡΕΞΙΜΟ ΚΑΙ ΚΟΙΛΙΑΚΟΥς ΡΑΧΑΙΟΥΣ.

Μετά από αυτά απίθανο να φταίει το ποδήλατο!
Μάλλον κάποιος τρυματισμός είναι, που βγαίνει όταν κάνεις ποδήλατο, τραυματισμός που μπορεί να προέρχεται από οπουδήποτε.
Εκτός πια, αν κάνεις ποδήλατο σαν να μισείς τον εαυτό σου, μην παρεξηγείς, υπάρχουν και αυτοί που αυτοσκοτώνονται χωρίς να το καταλαβαίνουν, που αν ισχύει θα πρέπει να επανεξετάσεις τον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι την άθληση...

postman1972
Απών/απούσα

ΚΑΝΩ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΑΥΤΟ 1,5 ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΠΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΗΚΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΩ
ΤΩΡΑ ΤΟ ΜΗΚΟς ΤΟΥ ΛΑΙΜΟΥ ΤΟ ΜΕΤΡΑΜΕ ΑΠΟ ΑΚΡΗ ΣΕ ΑΚΡΗ Η ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΡΥΠΩΝ ΤΟΥ?
ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΗ Ο ΛΑΙΜΟς ΕΙΝΑΙ ΔΕΚΑΡΗς

frigo
Απών/απούσα

Κατα αρχας να ευχηθω και γω χρονια πολλα και καλη χρονια να εχουμε.

Ως προς το μεγεθος* και το στησιμο με προλαβαν οι φιλοι απο πανω.
Συνοψιζοντας:
To trek madone 3.1 το 54 εχει οριζοντιο 54,5 cm
Με υψος 1,72 και καβαλο 80 προκυπτει μικρο (σχετικα με τον καβαλο) μηκος κορμου.
Οποτε ο οριζοντιος σου πεφτει κατα πασα πιθανοτητα μακρυς, αν παρουμε υποψιν και τον
μακρυ λαιμο (12εκ) επιβαρυνεται η κατασταση.Το οτι το μεγεθος του ποδηλατου ειναι μαλλον μεγαλο φαινεται και απο τη θεση της σελλας που λες (εκτος κι αν το παλουλοσελλο εχει πολυ μεγαλο offset). Aν η μετρηση που εχεις κανει με το νημα ειναι σωστη τοτε βαλε ενα παλουκοσελο με μικροτερο ή καθολου offset. Λαθος θεση της σελλας δινει κατα κανονα ενοχλησεις στα γονατα οχι στη μεση.
Κανε τις μετρησεις που λεει η wica για να σιγουρευτεις για το στησιμο και αν χρειαστει και ειναι εφικτο να το αλλαξεις, κανοντας το ποδηλατο πιο αποδοτικο.
Το οτι το μεγεθος και το στησιμο με το μακρυ λαιμο σε κανει να τεντωνεσαι δεν σημαινει απαραιτητως οτι ειναι ποδηλατο που σου δημιουργει το θεμα στη μεση.
Μη ξεχναμε οτι οι κουρσες λογω αυτης της θεσης οδηγησης επιβαρυνουν λιγοτερο
τη μεση . Ετσι δεν θεωρω οτι το τεντωμα σου δημιουργει προβλημα,απλως στο κανει εμφανες , το επιτεινει.
Παμε τωρα στο ουσιαστικοτερο : τι σημαινει πονος στη μεση?
Που οφειλεται ο πονος?
ο πονος μπορει να ειναι μυικος αλλα μπορει να οφειλεται και σε κατι σοβαροτερο πχ καποια μικρη κοιλη δισκου.
Λες κανεις κοιλιακους και ραχιαιους και λογικα η περιοχη ειναι "δεμενη".
Υπαρχουν ομως πολλοι παραγοντες πχ τι ασκησεις ραχιαιων κανεις, με βαρη ,χωρις, σε μηχανημα κλπ Το ιδιο για τους κοιλιακους υπαρχουν πολλα ειδη ασκησεων που επιβαρυνουν λιγοτερο ή περισσοτερο και με διαφορετικο τροπο τη περιοχη της μεσης.
Γνωμη μου ειναι να πας σε ενα καλο οθοπεδικο ,να εντοπισεις την αιτια του πονου για να μπορεσεις να επανελθεις στην προτερη κατασταση.
Το σωστο μεγεθος και στησιμο του ποδηλατου θα βοηθησει ωστε να μην επιβαρυνει η ποδηλασια το προβλημα, δεν θα το λυσει.

* μιας και το ειχα γραψει ηδη και βαριεμαι να το αλλαζω ,ο λαιμος ειναι δεκαρης , ειναι συνηθισμενο μηκος, μπορεις να πας σε οχταρη αλλα οπως και να 'χει αυτα αφορουν μεγεθος και στησιμο.

**Σχετικα με το μεγεθος και τη συγκριση μεγεθων θα προσθεσω κι αυτο
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Wicca
Απών/απούσα

Έχω κάνει τα μαθηματικά της υψηλίου για το θέμα του μεγέθους του ποδηλάτου, μιας και έχω το πλέον ασύμμετρο σώμα..
Αυτό όμως που δεν έχω καταφέρει να βρω είναι πως στο καλό βρίσκεις το reach και το stack για το κάθε σωματότυπο.

Υπάρχει κανένα κόλπο να το βρίσκεις;

postman1972
Απών/απούσα

λοιπον παιδια τελικα ο λαιμος ειναι δεκαρης , τον γυρισα αναποδα ηρθε το τιμονι πιο κοντακαι η σελα με το νημα ειναι πιο πισω οχι ομως στη μεση αλλα προς το τελος .
τελος χαμηλωσα τη σελα στα 68 εκ απο 70 που την ειχα.
μια μικρη παρατηρηση τωρα που γυρισα τον λαιμο αναποδα βλεπω ελαφρως τον μπροστινο αξονα ενω πριν οχι.
τι λετε

frigo
Απών/απούσα

Wica ολοι οι υπολογισμοι που εχω βρει, βασιζονται στον οριζοντιο και
τον καθετο.Υπαρχει δε τοσο καλη παραμετροποιηση που δεν παιζει να
μην πεσει σε ανεκτο μεγεθος οτι σωμα και να 'χει καποιος.
Κριτηριο stack και reach για αγορα πρωτου ποδηλατου δεν εχω υπ οψιν μου.
Αυτο που κραταω για το reach και το stack ,ειναι οτι ειναι
ενα πολυ καλο εργαλειο συγκρισης. Πχ αν εχεις ενα ποδηλατο που καβαλας
τοτε ξεροντας το stack και reach ενος αλλου, καταλαβαινεις πως θα
σου κατσει και χωρις να το καβαλησεις.

Ταχυδρομε μας κουφανες.
Αφου ηθελες trekking γιατι σου δωσανε τα παλιοπαιδα trek?
Δεν ειδες οτι λειπανε τα μισα γραμματα?
Τωρα που εγω σου εστειλλα πμ για τον λαιμο που 'βαλες αγγελια
θα τον κρατησεις?.

Συμπαθα με, αστειευομαι σε πειραζω χωρις καμια προθεση να σε θιξω

Το προβλημα σου ειναι η μεση ,δεν ειναι το πανω ή κατω του λαιμου.
Το ποδηλατο ειναι για κατω τον λαιμο και τοσο καιρο ετσι τον ειχε και δεν ειχες θεμα.Υποψιαζομαι οτι εχεις μπερδευτει με τις ρυθμισεις.Το υψος και το μπρος πισω της σελλας δεν επηρεαζεται απο το πανω κατω ή το μηκος του λαιμου.
Το τυπικο υψος οριζεται με καποια μεθοδολογια και γυρω απο αυτο το σημειο μπορεις να "παιξεις" καποια mm αντε κανα ποντο. Δυο ομως εκατοστα!?
Κι αυτο επειδη αλλαξες το λαιμο?
Κατι δεν ειχες κανει ή κατι δεν κανεις σωστα...
Το ιδιο ισχυει και για το μπρος πισω...
Πως κανεις τη μετρηση με το νημα?
Αν θες βοηθεια για το πως γινονται...εδω ειμαστε

*Εμπειρικο κριτηριο αλλα οχι ασφαλες για το μηκος του λαιμου ειναι και το να μη βλεπεις το κεντρο του τροχου. Οποτε μη κολλας εκει.
Η θεση της σελλας ομως ειναι σχετικα αυστηρα ορισμενη...

Wicca
Απών/απούσα

postman1972 wrote:
λοιπον παιδια τελικα ο λαιμος ειναι δεκαρης , τον γυρισα αναποδα ηρθε το τιμονι πιο κοντακαι η σελα με το νημα ειναι πιο πισω οχι ομως στη μεση αλλα προς το τελος .
τελος χαμηλωσα τη σελα στα 68 εκ απο 70 που την ειχα.
μια μικρη παρατηρηση τωρα που γυρισα τον λαιμο αναποδα βλεπω ελαφρως τον μπροστινο αξονα ενω πριν οχι.
τι λετε

Καλημέρα Ταχυδρόμε..
Σου έχω γράψει αναλυτικά πάνω πως ρυθμίζεις το ποδήλατο. Την σέλα δεν την μετακινείς αλλάζοντας το μήκος ή το πάνω κάτω του λαιμού. Η σέλα έχει συγκεκριμένη θέση γιατί τα γόνατα σου πρέπει να είναι σε συγκεκριμένη θέση ώστε να μην κάνουν υπερέκταση όταν κάνεις πετάλι.

Τώρα επειδή ο κάθετος σωλήνας έχει κάποια κλίση προς τα πίσω, όταν πας την σέλα πιο πάνω την απομακρύνεις ελαφρά από το τιμόνι, όταν την πας πιο κάτω την φέρνεις λίγο πιο μπροστά κάτι που σου χαλάει τις ρυθμίσεις για τα γόνατα.
Για αυτό σου είπα ότι πρώτα ρυθμίζεις το ύψος της σέλας, μετά το μπρος -πίσω της, και ΜΕΤΑ κοιτάς να δεις τι σε βολεύει να κάνεις με το τιμόνι.

Το τι βολεύει και είναι πιο σωστό εξαρτάται:
1/ Από το μήκος του κορμού και των χεριών σου. Κάποιος με πιο μακρύ κορμό μπορεί να θέλει και πιο μακρύ λαιμό στο τιμόνι του. Κάποιος με πιο κοντό κορμό μπορεί να έχει πιο μακρυά χέρια και να μην τον νοιάζει. Κάποιος με κοντό κοντό κορμό, κοντά χέρια και μακριά άκρα μπορεί να θέλει πιο πίσω το τιμόνι.

2/ Την ευκαμψία που έχει κάποιος, δηλαδή το πόσο μπροστά μπορεί να σκύβει για να πιάνεται από το τιμόνι.

3/ Το μήκος του οστού του ισχίου. Αν έχει μακρυά πόδια, τότε το ισχιακό οστό θα είναι μακρύτερο και έτσι για να φέρεις τα γόνατα σου στην σωστή θέση, αναγκαστικά θα σπρώξεις την σέλα πιο πίσω. Αν πάει αυτή πιο πίσω, τότε αναγκαστικά θα πας και σε κοντύτερο λαιμό γιατί όλο το σώμα θα πάει ένα κλικ πιο πίσω. Εκτός αν είναι η Κομανέτσι και έτσι και αλλιώς μπορεί να διπλώνει πολύ για να έρχεται μπροστά.. ( σπάνια περίπτωση).

Αν κάθεσαι τώρα πιο πίσω στο ποδήλατο γιατί έχεις μακριά πόδια, τότε ακόμα και 8άρη λαιμό να έχεις πάνω στο ποδήλατο το τιμόνι δεν θα είναι ιδιαίτερα νευρικό, γιατί μετακινείς το βάρος σου πίσω και αλλάζει έτσι ο τρόπος που το κρατάς και που στηρίζεσαι πάνω στο τιμόνι. Το τιμόνι γίνεται νευρικό όταν εσύ έρθεις με το σώμα σου "από πάνω του" γιατί αλλάζει η μοχλικότητα μεταξύ χεριών και τιμονιού και έτσι η παραμικρή κίνηση που κάνεις μεταφέρεται στο μπροστά σύστημα.

Το τέλειο βέβαια είναι να μπορείς να μοιράσεις το βάρος σου ανάμεσα στους δύο τροχούς αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό.

Αυτό που λές για τον μπροστινό άξονα που πρέπει υποτίθεται να μην τον βλέπεις, είναι λίγο μούφα σαν πληροφορία. Να το βλέπεις το κέντρο από που; Όταν πιάνεσαι από τα hoods ή όταν πιάνεσαι από τα drops;!!! Όταν πιάνεσαι από το hoods τα χέρια σου είναι "πάνω και πίσω", όταν πιάνεσαι από τα drops τα χέρια σου είναι με γωνία στους αγκώνες και μπροστά.

Όπως και να έχει και για να μην χάνουμε την μπάλα.
Το στόχος είναι να έχεις καλό χειρισμό στο ποδήλατο, να μην ρίχνεις το βάρος σου πολύ μπροστά ώστε να σε πονάει η μέση σου και τα χέρια σου, και να μπορείς να πιάνεσαι από το τιμόνι χωρίς να κουράζεσαι μετά από κάποια αρκετά χιλιόμετρα. Και όλα αυτά χωρίς να χαλάς τα γόνατα σου που η θέση τους σε σχέση με τον άξονα του ποδηλάτου είναι το Α και το Ω για να αρχίσεις να ρυθμίζεις το ποδήλατο.

Wicca
Απών/απούσα

frigo wrote:
Wica ολοι οι υπολογισμοι που εχω βρει, βασιζονται στον οριζοντιο και
τον καθετο.Υπαρχει δε τοσο καλη παραμετροποιηση που δεν παιζει να
μην πεσει σε ανεκτο μεγεθος οτι σωμα και να 'χει καποιος.
Κριτηριο stack και reach για αγορα πρωτου ποδηλατου δεν εχω υπ οψιν μου.
Αυτο που κραταω για το reach και το stack ,ειναι οτι ειναι
ενα πολυ καλο εργαλειο συγκρισης. Πχ αν εχεις ενα ποδηλατο που καβαλας
τοτε ξεροντας το stack και reach ενος αλλου, καταλαβαινεις πως θα
σου κατσει και χωρις να το καβαλησεις.

[...]

Και όμως.. έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι αν κάποιος γνωρίζει το προσωπικό του reach και stack, τότε παρακάμπτει εντελώς τα μεγέθη και μπορεί να βρει κατευθείαν από τα πινακάκια με τις γεωμετρίες ποια ποδήλατα του κάνουν, μιας και οι περισσότεροι δημοσιεύουν αυτές τις δύο διαστάσεις.
Αυτό βοηθάει γιατί παρακάμπτει κατευθείαν και τις διαφορές στην γεωμετρία μεταξύ compact και κλασικής γεωμετρίας. Το μπέρδεμα γίνεται ( και για αυτό ακυρώθηκε ο κάθετος σαν τρόπος μέτρησης του μεγέθους του ποδηλάτου) γιατί οι κόμπακτ γεωμετρίες έχουν slopping, οπότε αν μοντέλο ποδηλάτου έχει μεγάλο slopping τότε πολλά μεγέθη του θα κάνουν στον ίδιο αναβάτη αφού θα πιάνει έτσι και αλλιώς το stand over. (Εγώ π.χ παίζω σε μεγέθη από 44-50 και οριακά 51 ).

Σε ορισμένες περιπτώσεις όμως δεν αλλάζει το reach και ας αλλάζει το μήκος του οριζόντιου, και αυτό συμβαίνει γιατί μαζί με την κλίση του κάθετου αλλάζει και η κλίση στο κούτελο του head tube. Άμα ουσιαστικά αυτοί οι δύο σωλήνες έχουν αντιστικτικά την ίδια κλίση, ανεξάρτητα από το πόσο αλλάζει το μέγεθος του ποδηλάτου, ( δηλαδή πάνε παράλληλα κατά κάποιο τρόπο) το reach ΔΕΝ αλλάζει.

Αλλάζουν όμως όλα τα άλλα, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί δύο ποδήλατο με το ίδιο reach να έχουν διαφορετική αίσθηση και διαφορετικό setup στο τέλος.

Δηλαδη, ( για να φέρω ένα τυχαίο παράδειγμα) εγώ μπορεί σε ένα ποδήλατο νο 44 που έχει ίδιο reach με ένα 50, να πιάνομαι το ίδιο, αλλά στο ένα θα έχω toe orverlap και στο άλλο όχι. Το ένα μπορεί να έχει μεγαλύτερη γωνία στο πιρούνι και το άλλο μικρότερη και έτσι να έχει σημαντικές διαφορές στην σταθερότητα και στο πως μπαίνει στις στροφές. ( γιατί το 50άρι π.χ θα έχει μακρύτερο άξονα στο πως πατάει στον δρόμο και θα κατεβαίνει το κέντρο βάρος του συνολικά).

Το θέμα μου εμένα όμως είναι, το πως μπορώ να βρω εγώ τo τι reach χρειάζομαι σύμφωνα με την δική μου σωματομέτρηση. Κάποιος τρόπος για να το υπολογίζω. Και αυτό δεν το έχω βρει ακόμα, ( αλλά άμα το βρω θα σας ενημερώσω.. !! )

( όποιος δεν κατάλαβε να μην ρωτήσει )

postman1972
Απών/απούσα

παιδια ευχαριστω θερμα ολους για τις απαντησεις σας.
κατι τελευταιο ειναι καλο που κατεβασα τη σελα 2 εκετοστα κανονικα πρεπει να ειναι στους70 ποντους και την εβαλα στα 68.
το εκανα και θα δοκιμασω πως παει

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το καλό για σένα θα είναι, να κοιτάξεις τη μέση σου, γιατί το πιθανότερο είναι ότι θα έχεις μετατόπιση σπονδύλου και δεν το έχεις πάρει χαμπάρι.
Μη σε ξαφνιάζει, αυτό συμβαίνει σε πολλούς, ίσως στους περισσότερους.

Δυστυχώς ο περισσότερος κόσμος σακατεύεται με "κοιλιακούς" και τέτοια ζόρικα, που είναι γυμναστικές για φτασμένους που θέλουν δύναμη ή απόδοση - όχι για αυτούς που το πρώτο που τους νοιάζει είναι η υγεία.
Το βασικό που χρειάζεται ο άνθρωπος είναι η αερόβια ικανότητα. Και σε αυτό το ποδήλατο είναι αχτύπητο. Η αιτία του προβλήματος είναι αλλού, όχι στο ποδήλατο, αν και μια κακή στάση μπορεί να το βγάζει καμία φορά - 'καμια φορά' γιατί εξαρτάται από την τρέχουσα κατάσταση της μέσης.