ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ MTB

25 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Παιδιά θα ήθελα να ρωτήσω κάτι όσον αφορά την πολυπόθητη τεχνική για mtb μέσα από ένα περιστατικό που μου έκατσε. Οδηγώ λοιπόν το hardtail μου σε δασικό χωμάτινο με πέτρα αλλά πατημένο χώμα και ελαφριά νεροφαγόματα, μετά απο μερικά μέτρα ο δρόμος αποκτά ελαφρά κατηφορική κλίση, χωρίς να στενεύει για να σε ψιλιάσει ότι αρχίζει να μονοπατίζει, έτσι λοιπόν μπαίνω και διαπιστώνω ότι το έδαφος αρχίζει να γίνεται σαθρό και η κλίση να αυξάνεται σταδιακά, τσιμπάω λίγο πίσω φρένο αλλά βλέπω ότι το ποδήλατο αρχίζει να σούρνει πάνω στην κροκάλα έτσι πετάω τον κόλο μου πίσω από την σέλα και χαμηλά για να αποκτήσω καλύτερη πρόσφηση και ταυτόχρονα τσιμπάω λίγο μπρος φρένο, το αποτέλεσμα με ξεκλείδωτη ανάρτηση ασφαλώς ήταν να πάει να με φέρει καπάκι, οπότε αφήνω το μπροστά φρένο και παίζω λίγο πιο επιθετικά καθώς η προσπάθεια για κόψιμο ταχύτητας έκανε το ποδήλατο καμματάκι ασταθέστερο, ποδαράκι δεν μπορούσα να κατεβάσω καθότι ήμουν κουμπομένος και φοβήθηκα να ξεκουμπώσω, οπότε είπα να πάω λίγο πιο γρήγορα και να ψάξω να βρώ λίγο πατημένο χώμα μπας και σταματήσω έτσι, το χώμα που έψαχνα δεν βρέθηκε και παράλληλα πλησίαζε δεξιά στροφή με λίγα δεντράκια μπροστά μου και λίγο γκρέμι, αυτό που έκανα ασυναίσθητα ήταν να πλαγιάσω την πίσω ρόδα για να την φρενάρω μαζί με λίγο πίσω φρένο και ώς εκ θαύματος σταμάτησα, αλλά το σκατό εφτασε στην κάλτσα..... Η ερώτηση είναι τι κάνουμε σε περίπτωση σαθρού εδάφους με κλίση;
Απαντήση του τύπου > θα θεωρηθεί άκυρη

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

μαλλον πρεπει να το ξαναγραψεις λιγο καλυτερα γιατι εχει καποια σημεια που δεν ειναι κατανοητο (ή εγω δεν μπορω να καταλαβω).

"τσιμπάω λίγο πίσω φρένο αλλά βλέπω ότι το ποδήλατο αρχίζει να σούρνει πάνω στην κροκάλα έτσι πετάω τον κόλο μου πίσω από την σέλα και χαμηλά για να αποκτήσω καλύτερη πρόσφηση και ταυτόχρονα τσιμπάω λίγο μπρος φρένο, το αποτέλεσμα με ξεκλείδωτη ανάρτηση ασφαλώς ήταν να πάει να με φέρει καπάκι"

Κανονικα δεν τσιμπαμε το πισω φρενο. Σε μεγαλη κλιση δεν μπορεις να δωσεις βαρος στον πισω τροχο αρα το πιο πιθανο ειναι να μπλοκαρει-γλυστρισει.

Επρεπε να πατησεις ελαφρα (και οχι να τσιμπησεις (αυτο σημαινει οτι παταω σχετικα λιγο αλλα αποτομα οποτε για να παει να σε φερει καπακι σημαινει οτι πατησες λιγο παραπανω και μπλοκαρε)) το μπροστα και λιιιιγο λιγοτερο το πισω αλλα και οπως το εκανες και δεδομενο οτι ειχες κρεμαστει πισω (στο κρεμασμα πισω οι γνωμες διιστανται πλεον και δεν συμφωνουν ολοι οτι ειναι η καταλληλη τεχνικη) κανονικα δεν επρεπε να σε φερει καπακι εκτος απο την περιπτωση που η κλιση ηταν τοσο μεγαλη ωστε το πιρουνι σου σε σχεση με τον οριζοντιο να εχει ξεπερασει αρκετα τις 90 μοιρες (αρα δεν δουλευε κιολας) αρα μαλλον πανω στον πανικο σου το πατησες αποτομα.

" παίζω λίγο πιο επιθετικά καθώς η προσπάθεια για κόψιμο ταχύτητας έκανε το ποδήλατο καμματάκι ασταθέστερο"

Αυτο το πιο επιθετικα δεν μπορω να το καταλαβω γιατι εγω το φανταζομαι οτι εισαι λιγο πιο πανικοβλητος και οχι να πεις οτι παμε για πιο ζορικα αφου ουτε ελεγχο ειχες και ο σκοπος σου ηταν να βρεις καπου να σταματησεις. Για να πεις οτι πας πιο επιθετικα πρεπει να εχεις και τον ελεγχο (κατι που δεν ειχες αφου δεν ειχες φρενα).
Το ποδηλατο κομματακι ασταθεστερο δεν το καταλαβαινω.

" ήταν να πλαγιάσω την πίσω ρόδα για να την φρενάρω μαζί με λίγο πίσω φρένο"

Αυτο δεν καταλαβαινω καν τι εκανες. Μπορω να φανταστω πεντε διαφορετικα πραγματα.

"Η ερώτηση είναι τι κάνουμε σε περίπτωση σαθρού εδάφους με κλίση;"

Για αυτο τωρα.
1.οταν ειμαστε σε αγνωστο δρομο-μονοπατι δεν μπαινουμε μαλιοκουβαρα αλλα οδηγουμε πολυ επιφυλακτικα
2.Κοιταμε οσο το δυνατον πιο μακρια στην διαδρομη που κανουμε και οχι λιγο πιο μπροστα απο την ροδα μας.
3.Δεν μπαινουμε τελειως ισια στην κατηφορα εκτος εαν ειμαστε σιγουροι οτι την βγαζουμε ολη χωρις φρενο ή ειμαστε σιγουροι οτι μπορουμε να εχουμε τον ελεγχο.
4.Αν εχουμε κανει τα τρια παραπανω λαθος τοτε προσπαθουμε να φερουμε το ποδηλατο σε αλλη γωνια σε σχεση με την κατηφορα. (δεν φοβομαστε να ξεκλειδωσουμε)
5.Κανουμε την προσευχη μας

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

kktsol wrote:
μαλλον πρεπει να το ξαναγραψεις λιγο καλυτερα γιατι εχει καποια σημεια που δεν ειναι κατανοητο (ή εγω δεν μπορω να καταλαβω).

Οντως το έγραψα λίγο πρόχειρα, θα προσπαθησω μα εξηγησω καλυτερα

kktsol wrote:

"τσιμπάω λίγο πίσω φρένο αλλά βλέπω ότι το ποδήλατο αρχίζει να σούρνει πάνω στην κροκάλα έτσι πετάω τον κόλο μου πίσω από την σέλα και χαμηλά για να αποκτήσω καλύτερη πρόσφηση και ταυτόχρονα τσιμπάω λίγο μπρος φρένο, το αποτέλεσμα με ξεκλείδωτη ανάρτηση ασφαλώς ήταν να πάει να με φέρει καπάκι"

Κανονικα δεν τσιμπαμε το πισω φρενο. Σε μεγαλη κλιση δεν μπορεις να δωσεις βαρος στον πισω τροχο αρα το πιο πιθανο ειναι να μπλοκαρει-γλυστρισει.

Επρεπε να πατησεις ελαφρα (και οχι να τσιμπησεις (αυτο σημαινει οτι παταω σχετικα λιγο αλλα αποτομα οποτε για να παει να σε φερει καπακι σημαινει οτι πατησες λιγο παραπανω και μπλοκαρε)) το μπροστα και λιιιιγο λιγοτερο το πισω αλλα και οπως το εκανες και δεδομενο οτι ειχες κρεμαστει πισω (στο κρεμασμα πισω οι γνωμες διιστανται πλεον και δεν συμφωνουν ολοι οτι ειναι η καταλληλη τεχνικη) κανονικα δεν επρεπε να σε φερει καπακι εκτος απο την περιπτωση που η κλιση ηταν τοσο μεγαλη ωστε το πιρουνι σου σε σχεση με τον οριζοντιο να εχει ξεπερασει αρκετα τις 90 μοιρες (αρα δεν δουλευε κιολας) αρα μαλλον πανω στον πανικο σου το πατησες αποτομα.

Είχα την εντύπωση ότι σε κατηφορικές κλίσεις προσπαθούμε να κρεμαστούμε πίσω, μπορεί να είναι λάθος, αλλά είδα ότι βοήθησε λίγο και θα σου εξηγήσω. Για το φρένο έχεις δίκιο, εκεί έκανα μ@λ@κι@ γιατί πατώντας το πίσω φρένο πιο απότομα μπλόκαρα τον τροχό, στην αρχή όπως λες είχα κρατημένο το πίσω φρένο ελαφρά, αλλά διαπίστωσα ότι ενώ η ρόδα κοιλούσε,ταυτόχρονα σερνώταν το ποδήλατο μαζί με τις πέτρες και αντί να κόβει ταχύτητα αυτό επιτάχυνε, οπότε εκεί πάνω έγιναν όλα τα στραβά μαζί, πατάω απότομα το πίσω και μπλοκάρω και ασυναίσθητα πατάω και το μπροστά και εκεί που ήμουν κρεμασμένος σηκώνομαι και έρχομαι πίο κοντά στην σέλα γιατί ετοιμαζόμουν για τα χειρότερα, οπότε σε αυτό το σημείο πήγα να καπακοθώ, η κλίση ήταν αρκετή, όχι όμως τόση ώστε το πιρούνι να έχει ξεπεράσει τις 90 μοίρες. Η αίσθησή μου ήταν ότι μόλις κρεμάστηκα πίσω, η πίσω ρόδα σταμάτησε κάπως το κοπάνημα, αλλά η μπροστά, άστο....

kktsol wrote:

" παίζω λίγο πιο επιθετικά καθώς η προσπάθεια για κόψιμο ταχύτητας έκανε το ποδήλατο κομματάκι ασταθέστερο"

Αυτο το πιο επιθετικα δεν μπορω να το καταλαβω γιατι εγω το φανταζομαι οτι εισαι λιγο πιο πανικοβλητος και οχι να πεις οτι παμε για πιο ζορικα αφου ουτε ελεγχο ειχες και ο σκοπος σου ηταν να βρεις καπου να σταματησεις. Για να πεις οτι πας πιο επιθετικα πρεπει να εχεις και τον ελεγχο (κατι που δεν ειχες αφου δεν ειχες φρενα).
Το ποδηλατο κομματακι ασταθεστερο δεν το καταλαβαινω.

Εδώ πάμε για την δεύτερη μ@λ@κί@ που έκανα, επειδή γλυτώνω το καπάκι, το ποδήλατο μετά το μπρουμούτισμα της ανάρτησης έχει χάσει κάποια ταχύτητα, αλλά επειδή το έδαφος εξακολουθούσε να είναι σαθρό και να μην υπάρχει έστω και λίγο πατημένο χώμα, καθώς μειωνόταν η ταχύτητα ένοιωθα μεγαλύτερη αστάθεια στο τιμόνι(δηλαδή πήγαινα να στρίψω λίγο δεξιά αριστερά και η έμπρός ρόδα θαβόταν μέσα στις πέτρες και δημιουργούσε ένα είδος τρέμουλου, μεγαλύτερου απότι προηγουμένος),> και εκεί λέω μέσα μου ότι μάλον λόγο του φόβου μου είναι, οπότε αφήνω τα φρένα και προσπαθώ να πάω λίγο πιο γρήγορα (πεταλάρησα και λίγο ο ξύπνιος) μπάς και βρώ κάποιο κομμάτι χωρίς τις κυλιόμενες κολόπετρες, σε αυτό το σημείο μην νομίζει κανείς ότι σήκωνα το κεφάλι και πάρα πολύ για να δώ τι έρχετε παρακάτω, εγώ κοιτούσα την ρόδα μου άντε και 2-3 μέτρα παρακάτω. (το ξέρω είπαμε μ@λ@κί@)

kktsol wrote:

" ήταν να πλαγιάσω την πίσω ρόδα για να την φρενάρω μαζί με λίγο πίσω φρένο"

Αυτο δεν καταλαβαινω καν τι εκανες. Μπορω να φανταστω πεντε διαφορετικα πραγματα. [/quote]

Εδώ άμα σου πω ότι 30 φορές να μου πείς να το ξανακάνω δεν θα το πετύχω, όπως ξαναπλακώθηκα στα φρένα, > δεν πολυκατάλαβα καν τι πάταγα καθότι εκεί είδα τα δέντρα και το γκρέμι, έριξα το βάρος μου πίσω και δεξιά καθώς ερχόταν δεξιά στροφή και μαζί με τα φρένα το ποδήλατο πλάγιασε δεξιά και πρόλαβα να ξεκουμπώσω το δεξί πόδι καθώς έπεσα πάνω σε κάτι πευκόκλαδα που μείωσαν ακόμα περισότερο την ταχύτητα.

kktsol wrote:

"Η ερώτηση είναι τι κάνουμε σε περίπτωση σαθρού εδάφους με κλίση;"

Για αυτο τωρα.
1.οταν ειμαστε σε αγνωστο δρομο-μονοπατι δεν μπαινουμε μαλιοκουβαρα αλλα οδηγουμε πολυ επιφυλακτικα
2.Κοιταμε οσο το δυνατον πιο μακρια στην διαδρομη που κανουμε και οχι λιγο πιο μπροστα απο την ροδα μας.
3.Δεν μπαινουμε τελειως ισια στην κατηφορα εκτος εαν ειμαστε σιγουροι οτι την βγαζουμε ολη χωρις φρενο ή ειμαστε σιγουροι οτι μπορουμε να εχουμε τον ελεγχο.
4.Αν εχουμε κανει τα τρια παραπανω λαθος τοτε προσπαθουμε να φερουμε το ποδηλατο σε αλλη γωνια σε σχεση με την κατηφορα. (δεν φοβομαστε να ξεκλειδωσουμε)
5.Κανουμε την προσευχη μας

1) Όντως την έκανα την πατάτα, καθώς όπως έγραψα ο δρόμος ήταν πολύ φαρδύς και δεν κατάλαβα την σαθρότητα του εδάφους.
2) Αυτό ξαναπές το,
3)αυτό το δεν μπαίνουμε τελείως ίσια, δεν το κατάλαβα.
4) Αν εννοείς να ξεκουμπώσουμε τα spd, φοβήθηκα να τα ξεκουμπωσω γιατι την προηγούμενη μέρα στο πάρκο Τρίτση έπαιζα με την βίδα και είχα κάνει το ξεκούμπωμα πιο σφικτό, έτσι σκεπτόμενος ότι άν πάω να ξεκουμπώσω με περισσότερη δύναμη, θα μου έφευγε το ποδήλατο, κουμπώνω και ξεκουμπώνω εύκολα και να χτυπήσω ξύλο δεν έχω τσακιστεί ακόμα, αλλά σε τέτοια ταχύτητα και κλίση ομολογώ, ότι δεν έχω κουμπώσει-ξεκουμπώσει, ούτε θα ήθελα να το δοκιμάσω άμεσα
5) Είχα ξεκινήσει να λέω το πάτερ ημών, παράλληλα σκεπτόμενος το βοήθα παναγιά μου

Πιο πολύ τα έγραψα, γιατί βλέπω παιδιά και στο Τρίτση και στο άλσος στην Φιλαδέλφεια που μώλις αγόρασαν mtb και μου έλεγαν ότι θέλουν να πάνε σε κάνα μονοπάτι. Τουλάχιστον να ξέρουν τι να κάνουν σε περίπτωση που τα ανωτέρω πάνε κατά διαόλου.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:

3)αυτό το δεν μπαίνουμε τελείως ίσια, δεν το κατάλαβα.
4) Αν εννοείς να ξεκουμπώσουμε τα spd, φοβήθηκα να τα ξεκουμπωσω γιατι την προηγούμενη μέρα στο πάρκο Τρίτση έπαιζα με την βίδα και είχα κάνει το ξεκούμπωμα πιο σφικτό, έτσι σκεπτόμενος ότι άν πάω να ξεκουμπώσω με περισσότερη δύναμη, θα μου έφευγε το ποδήλατο, κουμπώνω και ξεκουμπώνω εύκολα και να χτυπήσω ξύλο δεν έχω τσακιστεί ακόμα, αλλά σε τέτοια ταχύτητα και κλίση ομολογώ, ότι δεν έχω κουμπώσει-ξεκουμπώσει, ούτε θα ήθελα να το δοκιμάσω άμεσα

Για το 3.
Δεν μπαινουμε ισια να κατεβουμε την κατηφορα αλλα διαγωνια.
Για το 4 επικεντρωσες στο ξεκλειδωμα. Εγω θα ηθελα να επικεντρωσεις πρωτα στο οτι φερνουμε το ποδηλατο υπο γωνια σε σχεση με την φορα της κατηφορας. Δλδ σαν να θελεις να στριψεις δεξια ή αριστερα.

Τωρα για αυτο το κρεμιεμαι πισω (το εκανα και εγω). Υποτιθεται οτι το κανεις για να πας πιο πισω το κεντρο βαρους και να μεταφερεις βαρος πισω οποτε εαν το συνδιασεις με την κλιση η καθετη συνιστωσα του βαρους δεν αλλαζει πολυ θεση. Θεωρητικα.
Ο "νεος" τροπος ειναι να μην κρεμαστεις πισω αλλα να χαμηλωσεις τον κορμο σου προς το εδαφος.
Η διαφορα ειναι οτι εαν κρεμαστεις πισω αναγκαστικα τεντωνεις τα χερια σου οποτε δεν μπορεις να στριψεις το τιμονι και γενικως ειναι σαν να κλειδωνεις το τιμονι σε μια θεση. Με τον "νεο" τροπο εχεις κανονικα ελεγχο.
Πια αφου εχω δοκιμασει και τους δυο τροπους ο "νεος" ειναι πολυ πιο αποδοτικος και εαν τον μαθεις σου εμπνεει και μεγαλυτερη ασφαλεια. Το κακο ειναι οτι ειχα συνιθησει πολυ τον "παλιο" και καμμια φορα μου βγαινει αυθορμητα.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

kktsol wrote:
johnny_alex wrote:

3)αυτό το δεν μπαίνουμε τελείως ίσια, δεν το κατάλαβα.
4) Αν εννοείς να ξεκουμπώσουμε τα spd, φοβήθηκα να τα ξεκουμπωσω γιατι την προηγούμενη μέρα στο πάρκο Τρίτση έπαιζα με την βίδα και είχα κάνει το ξεκούμπωμα πιο σφικτό, έτσι σκεπτόμενος ότι άν πάω να ξεκουμπώσω με περισσότερη δύναμη, θα μου έφευγε το ποδήλατο, κουμπώνω και ξεκουμπώνω εύκολα και να χτυπήσω ξύλο δεν έχω τσακιστεί ακόμα, αλλά σε τέτοια ταχύτητα και κλίση ομολογώ, ότι δεν έχω κουμπώσει-ξεκουμπώσει, ούτε θα ήθελα να το δοκιμάσω άμεσα

Για το 3.
Δεν μπαινουμε ισια να κατεβουμε την κατηφορα αλλα διαγωνια.
Για το 4 επικεντρωσες στο ξεκλειδωμα. Εγω θα ηθελα να επικεντρωσεις πρωτα στο οτι φερνουμε το ποδηλατο υπο γωνια σε σχεση με την φορα της κατηφορας. Δλδ σαν να θελεις να στριψεις δεξια ή αριστερα.

Μάλον αυτό έκανα και σταμάτησα, αν εννοούμε το ίδιο.Το θέμα είναι πως το κάνουμε συνειδιτά???

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

ψάξε και δεν βίντεο με τεχνικές για να δεις κάποια πράγματα , μια σειρά ας πούμε αυτή:http://www.youtube.com/watch?v=LCYc15E9Y5g

πχ οταν λες οτι πάμε πίσω απο τη σέλα δεν είναι και σωστο , μπορεί δηλ αντί να βοηθήσει να χάσουμε τον έλεγχο

επίσης κάτι βασικό , οκ έχουμε τεχνική και κάποιο επίπεδο οδήγησης

σε αεροδρόμιο μονοπάτι με πετραδάκια και σκατουλάκια ακόμακ ια η πίεση σταα ελαστικά (και το μέγεθος ) πρακτικά αλλάζει λίγο τις συνθήκες

εγώ είμαι στην φάση (ακόμα) στρίβε το ποδήλατο αλλα όχι εσένα , δεν το καταφέρνω πάντα
και ξεχνιέμαι αλλα ετσι έχω περάσει απο πολύ στενά -απότομο σημεία με σχετική ευκολία

τσίμα και αυτό http://www.youtube.com/watch?v=PiQGFX_RlW4

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

scarpedico wrote:
ψάξε και δεν βίντεο πρόβλημα τεχνικές για να δεις κάποια πράγματα , μια σειρά ας πούμε αυτή:http://www.youtube.com/watch?v=LCYc15E9Y5g

πχ οταν λες οτι πάμε πίσω απο τη σέλα δεν είναι και σωστο , μπορεί δηλ αντί να βοηθήσει να χάσουμε τον έλεγχο

επίσης κάτι βασικό , οκ έχουμε τεχνική και κάποιο επίπεδο οδήγησης

σε αεροδρόμιο μονοπάτι με πετραδάκια και σκατουλάκια ακόμακ ια η πίεση σταα ελαστικά (και το μέγεθος ) πρακτικά αλλάζει λίγο τις συνθήκες

εγώ είμαι στην φάση (ακόμα) στρίβε το ποδήλατο αλλα όχι εσένα , δεν το καταφέρνω πάντα
και ξεχνιέμαι αλλα ετσι έχω περάσει απο πολύ στενά -απότομο σημεία με σχετική ευκολία

τσίμα και αυτό http://www.youtube.com/watch?v=PiQGFX_RlW4[/quote]

Σε αυτό που λες για την πίεση και τα ελαστικά, έχεις δίκιο. Εγώ μπήκα με 29x2 λάστοιχο και αν γράψω πίεση, θα βγει κανα χέρι από την οθώνη με ανοιχτή παλάμη..
Ενώ σε πιο ήπιο τεραίν δεν είχα κανένα πρόβλημα, στο συγκεκριμένο τα είδα όλα...

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

απλά ρώτησες κάτι που οι παράμετροι είναι πολλοί

πολλά μπορεί να φταίνε που λεμε , εγώ βοηθήθηκα απο διάφορα βίντεο γιατί τελικά σκοπός είναι να κατεβαίνω λιγότερο απο το ποδήλατο

πάντως δεν είναι κακό ούτε αναγκαίο να έχεις χαμηλή πίεση απλά μας βοηθά

για το μέγεθος που λέμε σκέψου και το άλλο στη εταιρία Α το 2.2 με το 2.2 μιας Β εταιρίας μπορεί να έχουμ και μεγάλες διαφορές

δηλ κάτι που βλέπεις εσύ οκ μπορεί σε μένα να φαίνεται φαρδύ ή μικρό

η σωστή οδός ειναι δοκιμή και λάθος , αν με ρωτήσεις τι πιέσεις έχω δεν ξέρω να σου πω , ανάλογα το που πατάω προσαρμόζομαι και την ρίχνω (προφανώς αφού εχω δοκιμάσει διαφορα ξέρω που σταματάω )

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Ερώτηση, ένα tubeless λάστοιχο στην περίπτωσή μου θα βοηθούσε περισσότερο, ή αν καποιος διαθέτει καλήτερη τεχνική δεν παίζει και τόσο ρόλο;

Μήπως μετά τα >, διοργανώναμε και κανά >; Και ένα κόκκαλο αν σε βοηθήσει να γλυτώσεις κέρδος είναι!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Και ποιος θα δειχνει??? Θα δεχθεις μαθημα απο εμενα αφου σε αλλο thread με αμφισβητουσες??? Θα δεχθεις ρυθμισεις στο ποδηλατο σου (γιατι το πρωτο που θα πρεπει να γινει ειναι το σωστο στησιμο) οταν διαφωνουσες με αυτα που ελεγα???

Και σε τι επιπεδο θα ειναι τα μαθηματα???

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Και ποιος θα δειχνει??? Θα δεχθεις μαθημα απο εμενα αφου σε αλλο thread με αμφισβητουσες??? Θα δεχθεις ρυθμισεις στο ποδηλατο σου (γιατι το πρωτο που θα πρεπει να γινει ειναι το σωστο στησιμο) οταν διαφωνουσες με αυτα που ελεγα???

Και σε τι επιπεδο θα ειναι τα μαθηματα???

Το ότι αμφισβητούσα κάτι που είπες σε σχέση με το carbon σαν υλικό, τι σχέση έχει με το θέμα της τεχνικής?
Μην τρελενόμαστε χωρίς λόγο, δεν γίνετε να συμφωνούμε στα πάντα, κάνουμε κουβέντα και λέμε την γνώμη μας, σε αυτά που μου έγραψες εδώ, είδες να διαφώνησα κάπου?
Εγώ δεν έχω πρόβλημα στο να δοκιμάσω το οτιδήποτε σε θέμα στησίματος, αν μου κάθετε καλά,έχει καλώς, αν όχι, το συζητάω.
Δεν έχει σημασία αν θα δείξεις εσύ ή κάποιος άλλος, σημασία έχει να γίνει κανά μάθημα από κάποιον που έχει μια καλή εμπειρία στο θέμα της τεχνικής mtb, όσο για το επίπεδο, για αρχή έχω την γνώμη ότι θα πρέπει να απευθύνετε σε πιο αρχάριο κοινό και βλέπουμε. Το λέω έχοντας γνώμονα προταρχικώς την ασφάλεια. Αν θέλει κάποιος και πιο intermediate-expert level, ας το πει.
Για την ιστορία του στησίματος, επειδή ψάχτηκα λίγο, έχω κλείσει ένα ραντεβού το Σάββατο για bike-fitting από κάποιον που υποτείθετε ξέρει να το κάνει.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

επι πληρωμή θα βρεις καλοθελητές , πόσο παπατζιλίκια θα είναι πάλι δεν σε λέω γιατί θα γίνω κακός

επίσης γι τα πρακτικά δεν ειμαστε ούτε σουπερ ντούπερ riders απλά έχουμε ενημερωθεί περισσότερο ή αν θές έχουμε δει περισσότερα

προσωπικά βλέπω οτι το βασικό είναι να φας τούμπες , έφαγες αρκετές ? μαθαίνεις τα όρια σου, οχι ? προσπάθησε περισσότερο για να φάς

Οτι βλέπεις δεν είναι χρυσός, αφιέρωσε χρονο και οχι χρήματα , τα ζουμιά και τα ασεμπράλοτα οπως όλα έχουν και κατά

για το κάρμπον απλά θεωρώ άκυρη την κουβέντα ,σε επίπεδο κάνω το χόμπι μου απλά δεν είναι ρεαλιστικό , πόσο μάλλον σε βάθος χρόνου (ή αν δεν έχουν περάσει κάμποσα ποδηλατα απο τα χέρια σου)

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

scarpedico wrote:
επι πληρωμή θα βρεις καλοθελητές , πόσο παπατζιλίκια θα είναι πάλι δεν σε λέω γιατί θα γίνω κακός

επίσης γι τα πρακτικά δεν ειμαστε ούτε σουπερ ντούπερ riders απλά έχουμε ενημερωθεί περισσότερο ή αν θές έχουμε δει περισσότερα

προσωπικά βλέπω οτι το βασικό είναι να φας τούμπες , έφαγες αρκετές ? μαθαίνεις τα όρια σου, οχι ? προσπάθησε περισσότερο για να φάς

Οτι βλέπεις δεν είναι χρυσός, αφιέρωσε χρονο και οχι χρήματα , τα ζουμιά και τα ασεμπράλοτα οπως όλα έχουν και κατά

για το κάρμπον απλά θεωρώ άκυρη την κουβέντα ,σε επίπεδο κάνω το χόμπι μου απλά δεν είναι ρεαλιστικό , πόσο μάλλον σε βάθος χρόνου (ή αν δεν έχουν περάσει κάμποσα ποδηλατα απο τα χέρια σου)

Ασε ρε συ το carbon στην ησυχία του, πας να ανάψεις φωτιές πάλι?
Εγώ σκέφτομαι διαφορετικά, ναι θα πληρώσω, αλλά όταν εγώ πληρώνω- απαιτώ... Το παπατζιλικι μέσα στην ζωή είναι, το θέμα είναι πως το διαχειρίζεσαι μετά....
Δυστηχώς ο χρόνος είναι και χρήμα.
Και αυτό που προσπαθώ είναι να γλυτώσω τις τούμπες και να ευχαριστηθώ παραπάνω αυτό που ήδη ευχαριστιέμαι, αλλά με περισσότερη ασφάλεια.
Για να σου δώσω να καταλάβεις,όταν ήμουν 10 χρόνια νεότερος και πήρα αυτοκίνητο, πλήρωσα και έκανα μαθήματα ασφαλούς γρήγορης οδήγησης, δεν έτρεξα ποτέ σε αγώνα, ούτε τον χάρο στα λιμανάκια και στην παραλιακή έκανα για να μάθω να το πηγαίνω τέζα, πιο πολύ το έκανα για την ασφάλειά μου.
Επίσης όταν πριν χρόνια ξεκίνησα αθλητικό γαλλικό μπιλιάρδο, όλοι μου έλεγαν κάτσε και κάνε 4 ώρες προπόνηση την μέρα και δες και βίντεο-βιβλία και θα βελτιωθείς, ξέρεις πότε πραγματικά βελτιώθηκα? Όταν έκανα μάθημα...
Θέλω να καταλήξω στο ότι όταν έχεις κάποιον από πάνω σου που γνωρίζει, μπορεί αυτό που θα μάθεις μόνος σου σε 2 χρόνια με πτώσεις και τούμπες, να το καταλάβεις γρηγορότερα και να γλυτώσεις χρόνο και μελανιές.

όσον αφορά για τις τούμπες και την προσπάθεια...
μπήκα με 29x2 με 40psi και κουμπωμένος σε κροκάλα με αρκετή κατηφορική κλίση και μπλόκαρα τον πίσω τροχό... Τι διάολο παραπάνω να κάνω?
Την επόμενη φορά θα προσπαθήσω παράλληλα να στήλω και μύνημα από το κινητό..

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

off topic - δεν θελω απαντηση.Δεν υπαρχει λογος να το συνεχισεις.Δες το μονο σαν τροφη για σκεψη

johnny_alex wrote:
kktsol wrote:
Και ποιος θα δειχνει??? Θα δεχθεις μαθημα απο εμενα αφου σε αλλο thread με αμφισβητουσες??? Θα δεχθεις ρυθμισεις στο ποδηλατο σου (γιατι το πρωτο που θα πρεπει να γινει ειναι το σωστο στησιμο) οταν διαφωνουσες με αυτα που ελεγα???

Και σε τι επιπεδο θα ειναι τα μαθηματα???

Το ότι αμφισβητούσα κάτι που είπες σε σχέση με το carbon σαν υλικό, τι σχέση έχει με το θέμα της τεχνικής?


Ακομα δεν εχεις καταλαβει οτι τοτε μιλαγα για το συνολικο στησιμο και σεταπ του ποδηλατου. Απλως ο carbon σκελετος ηταν το πρωτο (ετσι εγκυκλοπαιδικα το δευτερο θα ηταν ο δισκοβραχιωνας (ετσι οπως παω και εγω σε κανα δυο μηνες θα πω και το τριτο)).
Και εαν δεις τα σχολια σου στο συγκεκριμενο (και τα ειρωνικα και τα προσβλητικα) θα δεις οτι δεν εχει να κανει μονο με το carbon σαν υλικο.
τελος off topic

johnny_alex wrote:
Εγώ δεν έχω πρόβλημα στο να δοκιμάσω το οτιδήποτε σε θέμα στησίματος, αν μου κάθετε καλά,έχει καλώς, αν όχι, το συζητάω.
Εννοειται οτι θα υπαρχουν ρυθμισεις που δεν θα σου κατσουν καλα. Ειναι δεδομενο οτι θα πρεπει να αλλαξεις κατι στον τροπο οδηγησης σου οποτε καποιες ρυθμισεις θα σου ξενισουν και δεν θα σου κατσουν καλα αλλα θα πρεπει να τις μαθεις με τον καιρο (παρολο που θα σε δυσκολεψουν στην πρωτη επαφη). Το θεμα ειναι να δεχθεις οτι παρολο που δεν σου καθονται καλα οτι θα πρεπει να τις κρατησεις
johnny_alex wrote:
Για την ιστορία του στησίματος, επειδή ψάχτηκα λίγο, έχω κλείσει ένα ραντεβού το Σάββατο για bike-fitting από κάποιον που υποτείθετε ξέρει να το κάνει.

Το bike fitting ειναι κατι αλλο. Για την ακριβεια ακριβως επειδη ο σχεδιασμος του ποδηλατου σου ειναι διαφορετικος απο την πιο "γενικη" χρηση που κανεις (κανουμε) ολοι οι ερασιτεχνες μπορει να δωσει και χειροτερο αποτελεσμα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Καλημέρα και από εμένα. Θα σου πω 2-3 πραγματάκια όπως τα
βίωσα από όταν έβγαινα στο βουνό την περίοδο 2006-2008 με
vbrakes, σαμπρέλες, 80mm ανάρτηση ελατηρίου, φθηνά ελαστι-
κά και mountain με τελείως λάθος σχεδίαση σκελετού.

1. Στο βουνό δεν πάμε ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ μόνοι μας. Σε μια στραβή
η ζωή σου μπορεί να κριθεί σε αυτά τα 10-30-130 λεπτά μέχρι
να σε βρει κάποιος.

2. Είμαστε ρεαλιστές, καταπίνουμε τον εγωϊσμό μας και κατα-
νοούμε το επίπεδό μας. Συνήθως ούτε το ποδήλατο θα γαμεί και
ακόμα πιο συνήθως ο αναβάτης θα είναι σχεδόν άσχετός.

3. Βρίσκουμε ίσιο, ομαλό κομμάτι με πατημένο χώμα και μαθαί-
νουμε για πολλές ώρες τα βασικά. Χειρισμός, φρένα, στροφές,
ξεκούμπωμα, πλάγιασμα, ορθοπέταλο, psi κτλ.

5. Οδηγούμε σε μέρη για τα οποία έχει σχεδιαστεί το ποδήλα-
το ή σε μέρη που μας επιτρέπει η τεχνική μας. Το να πας ένα
HT με 100άρα ανάρτηση και 2.0 ελαστικό σε κροκάλες, χαντά-
κια και κατηφόρα θέλει πολύ καλό επίπεδο αναβάτη.

6. Τα tubeless έχουν τεράστια διαφορά αλλά πρώτα δοκίμασε με
ένα καλό σαμπρελάτο ελαστικό αφού βρεις τη σωστή πίεση. Γενι-
κά δοκίμασε και διαφορετικό πλάτος και χάραγμα μπρος πίσω.

7. Επιπλέον προστασία σε γόνατα, καλάμια, αγκώνες δεν είναι
ούτε ντροπή ούτε υπερβολή όταν μιλάμε για κροκάλες, χαντά-
κια και κατηφόρες.

Σχολείο ξέρω τη momentum academy αλλά κοιτάνε κυρίως προς DH,
All Mountain μεριά.
http://momentumacademy.blogspot.gr/
https://www.facebook.com/momentum.academy

Για το "βγαίνω πίσω από τη σέλα", μια χαρά μου δούλευε καθώς
ελάφρωνε το μπροστινό, πέρναγα ευκολότερα τα εμπόδια, είχα
καλύτερο χειρισμό και διάβαζε καλύτερα η ανάρτηση. Βέβαια
όλα αυτά σε ποδήλατο φίλου με σωστή σχεδίαση και όχι στο
δικό μου που είχε μακρυνάρι οριζόντιο με ελάχιστη κλίση
με αποτέλεσμα να τεντώνουν τα χέρια...

Bike Fitting κάνουμε πριν την αγορά ποδηλάτου ή έστω αφού
έχουμε βάλει χιλιόμετρα και έχει πάρει θέση το σώμα μας.
Σε κάθε περίπτωση πέραν των κλασικών ρυθμίσεων/αλλαγών
σε τιμόνια, αποστάτες, λαιμούς, σέλα, δεν μπορείς να
κάνεις κάτι αλλο.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

Για το "βγαίνω πίσω από τη σέλα", μια χαρά μου δούλευε καθώς
ελάφρωνε το μπροστινό, πέρναγα ευκολότερα τα εμπόδια, είχα
καλύτερο χειρισμό και διάβαζε καλύτερα η ανάρτηση. Βέβαια
όλα αυτά σε ποδήλατο φίλου με σωστή σχεδίαση και όχι στο
δικό μου που είχε μακρυνάρι οριζόντιο με ελάχιστη κλίση
με αποτέλεσμα να τεντώνουν τα χέρια...

Για να το εξηγησω παραπανω. Και εγω πισω εβγαινα (και ασυναισθητα το κανω ακομα καποιες φορες). Απλως φετος δοκιμασα και τον καινουργιο τροπο και στα ματια μου (και χερια μου) δειχνει καλυτερος.
Ετσι και αλλιως τεχνικες υπαρχουν αρκετες. Εγω πχ δεν στριβω οπως λεει ο scarpe (δλδ πλαγιαζω το ποδηλατο και εγω ορθιος) αλλα καποιες φορες πλαγιαζω και παραπανω απο το ποδηλατο. Ο καθενας οτι νομιζει οτι τον βολευει καλυτερα. Ας πουμε ενα ακομα παραδειγμα (που υπαρχει εντονη διαμαχη αυτη την εποχη). Η θεση των πεταλιων οταν στριβουμε σε burm. Αλλοι λενε οτι το εξω πεταλι πρεπει να ειναι χαμηλα και να εφαρμοζεται πιεση (δεν το εχω καταφερει απολυτα ακομα) και αλλοι οτι πρεπει να ειναι σχεδον παραλληλα με το εδαφος με το εξωτερικο να ειναι το πισω και λιγο πιο χαμηλα (αυτο το εχω). Για εμενα δεν υπαρχει απολυτα σωστο αλλα τι βολευει παραπανω τον καθενα.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

και εγώ πίσω πάω ή τουλάχιστον προσπαθώ , φυσικά οπως φαίνετε δνε είναι τόσο απλά τα πράγματα και υπάρχουν διάφορες μεταβλητές που θα με βολέψουν (ή όχι) και αντίστοιχα και σε άλλους αναβάτες

τώρα μιας και μίλησες για μαθήματα ασφαλούς οδήγησης (είχα επαφή με τον Ιαβέρη junior και ξέρω τι είναι )
εκεί έμαθες τι να κάνεις αν έχεις υποστροφή (ή οπως λέγετε ) αλλα αφού ήξερες να οδηγάς (τα βασικά φυσικά)

Ετσι ακόμα και στα μαθήματα που αναφέρει παραπάνω αν δεν είσαι σε κάποιο επίπεδο απλά θα δείς μερικά βασικά που ομως ειναι λίγο ποιο προχωρημένα απο οτι πρέπει

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Φίλε kktsol δεν συνεχίζω κάτι, πολλές φορές ο γραπτός λόγος παρεξηγείτε, αν νιώθεις προσβεβλημένος από σχόλια μου σε προηγούμενο thread, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου και ζητάω συγνώμη. Δεν θα ήθελα σε αυτό το thread να συνεχιστεί μια στείρα αντιπαράθεση, στο φινάλε, να κεράσω ένα καφέ κάπου και να τα πούμε, και από κοντά αν θες.

Σχετικά με τις ρυθμίσεις που λές, συμφωνώ, ότι κάποιες ρυθμίσεις δεν θα μου κάτσουν καλά και ότι θα πρέπει να τις συνηθίσω, αλλά αν δεν μου κάτσουν καλά, δεν θα πρέπει κάποιος να μου εξηγήσει για πιο λόγο τις κάνω και τί θα μου προσφέρουν;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:

Σχετικά με τις ρυθμίσεις που λές, συμφωνώ, ότι κάποιες ρυθμίσεις δεν θα μου κάτσουν καλά και ότι θα πρέπει να τις συνηθίσω, αλλά αν δεν μου κάτσουν καλά, δεν θα πρέπει κάποιος να μου εξηγήσει για πιο λόγο τις κάνω και τί θα μου προσφέρουν;

Ναι. Το θεμα ειναι κατα ποσο θα εισαι δεκτικος (οχι εσυ μονο, γενικα μιλαμε).
Εχω περασει απο εδω
http://www.scuoladimtb.eu/
Φαγαμε ολη την πρωτη μερα γιατι ηθελα να εχω αποψη(το εχω αυτο το ελλατωμα) και δεν δεχομουν αυτα που ελεγαν. Και βεβαια ειχαν δικιο 100%.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

kktsol wrote:
johnny_alex wrote:

Σχετικά με τις ρυθμίσεις που λές, συμφωνώ, ότι κάποιες ρυθμίσεις δεν θα μου κάτσουν καλά και ότι θα πρέπει να τις συνηθίσω, αλλά αν δεν μου κάτσουν καλά, δεν θα πρέπει κάποιος να μου εξηγήσει για πιο λόγο τις κάνω και τί θα μου προσφέρουν;

Ναι. Το θεμα ειναι κατα ποσο θα εισαι δεκτικος (οχι εσυ μονο, γενικα μιλαμε).
Εχω περασει απο εδω
http://www.scuoladimtb.eu/
Φαγαμε ολη την πρωτη μερα γιατι ηθελα να εχω αποψη(το εχω αυτο το ελλατωμα) και δεν δεχομουν αυτα που ελεγαν. Και βεβαια ειχαν δικιο 100%.

Κοίτα, εγώ προσωπικά, γιατί για άλλον δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, αν θα γινόταν ένα τέτοιο σεμινάριο τεχνικής, αν δεν είμαι δεκτικός, τι νόημα θα είχε να το παρακολουθήσω; Για πιο λόγο να χάσω τον χρόνο μου, και από την στιγμή που κάποιος έχει την διάθεση να με βοηθήσει δείχνοντας μου 5 πράγματα εγώ να μην θέλω να τα δοκιμάσω; Το αν θα τα υοθετήσω στην μετέπειτα ενασχόληση μου, είναι καθαρά προσωπικό θέμα, εμένα και του καθένα που θα παρακολουθήσει. Προσωπικά μιλώντας πάντα, αν κάτι δεν μου πάει καλά μετά από δοκιμές και με προβληματίζει θα ήθελα να το συζητήσω.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

1. Στο βουνό δεν πάμε ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ μόνοι μας. Σε μια στραβή
η ζωή σου μπορεί να κριθεί σε αυτά τα 10-30-130 λεπτά μέχρι
να σε βρει κάποιος.


Κοίτα,έχω πάει μόνος μου μερικές φορές Παρνηθα και Τατόι, αλλά πάντα με live tracking για να βλέπουν οι δικοί μου που βρίσκομαι και ο λόγος είναι ότι δεν έχω βρει παρέα που να συμπίπτουν οι ελεύθερες ώρες μας.

Eaglos wrote:

2. Είμαστε ρεαλιστές, καταπίνουμε τον εγωϊσμό μας και κατα-
νοούμε το επίπεδό μας. Συνήθως ούτε το ποδήλατο θα γαμεί και
ακόμα πιο συνήθως ο αναβάτης θα είναι σχεδόν άσχετός.

Εχεις δίκιο.

Eaglos wrote:

3. Βρίσκουμε ίσιο, ομαλό κομμάτι με πατημένο χώμα και μαθαί-
νουμε για πολλές ώρες τα βασικά. Χειρισμός, φρένα, στροφές,
ξεκούμπωμα, πλάγιασμα, ορθοπέταλο, psi κτλ.

Προσωπικά αυτό κάνω εδώ και 3 μήνες, αλλά θα ήθελα και κάτι παραπάνω,
πχ το πλάγιασμα δεν το έχω.Οπως επίσης αυτά που κάνω, δεν ξέρω και δεν έχω και κάποιον για να μου πει αν τα κάνω σωστά ή λάθος, και κυρίως επικεντρώνω στο κάψιμο λοίπους και όχι και τόσο σε τεχνική.

Eaglos wrote:

5. Οδηγούμε σε μέρη για τα οποία έχει σχεδιαστεί το ποδήλα-
το ή σε μέρη που μας επιτρέπει η τεχνική μας. Το να πας ένα
HT με 100άρα ανάρτηση και 2.0 ελαστικό σε κροκάλες, χαντά-
κια και κατηφόρα θέλει πολύ καλό επίπεδο αναβάτη.

Το συγκεκριμένο παράδειγμα που έγραψα, δεν έγινε από υπερεκτίμηση δυνατοτήτων, αλλά από μ@λ@κί@, δεν κατάλαβα που έμπαινα, εκεί θα ήθελα να σταθώ, δηλαδή όταν γίνει η μ@λ@κί@, τί κάνουμε εκτώς από τον σταυρό μας?

Eaglos wrote:

6. Τα tubeless έχουν τεράστια διαφορά αλλά πρώτα δοκίμασε με
ένα καλό σαμπρελάτο ελαστικό αφού βρεις τη σωστή πίεση. Γενι-
κά δοκίμασε και διαφορετικό πλάτος και χάραγμα μπρος πίσω.

Εννοείς ότι γκριπάρουν καλύτερα λόγο του σκληρότερου πλαινού? ενδεικνυται στεγανοποίηση σε απλή ζάντα, ή πρέπει να αγοραστεί tubeless, ρωτάω, γιατί ακούω διάφορα.

Eaglos wrote:

Σχολείο ξέρω τη momentum academy αλλά κοιτάνε κυρίως προς DH,
All Mountain μεριά.
http://momentumacademy.blogspot.gr/
https://www.facebook.com/momentum.academy

Και εγώ που το έψαξα λιγάκι, μου έδωσε την εντύπωση ότι απευθύνονται σε πιο dh-enduro κατάστάσεις, μπορεί να κάνω και λάθος.

Eaglos wrote:

Για το "βγαίνω πίσω από τη σέλα", μια χαρά μου δούλευε καθώς
ελάφρωνε το μπροστινό, πέρναγα ευκολότερα τα εμπόδια, είχα
καλύτερο χειρισμό και διάβαζε καλύτερα η ανάρτηση. Βέβαια
όλα αυτά σε ποδήλατο φίλου με σωστή σχεδίαση και όχι στο
δικό μου που είχε μακρυνάρι οριζόντιο με ελάχιστη κλίση
με αποτέλεσμα να τεντώνουν τα χέρια...

Και εγώ αυτό παρατήρησα, ότι ενώ > Εδώ έχω την εντύπωση ότι με βοήθάει και το πλάισιο, αλλά ας μην επεκταθώ.

Eaglos wrote:

Bike Fitting κάνουμε πριν την αγορά ποδηλάτου ή έστω αφού
έχουμε βάλει χιλιόμετρα και έχει πάρει θέση το σώμα μας.
Σε κάθε περίπτωση πέραν των κλασικών ρυθμίσεων/αλλαγών
σε τιμόνια, αποστάτες, λαιμούς, σέλα, δεν μπορείς να
κάνεις κάτι αλλο.

Bike fitting έκανα στην αρχή της αγοράς, αλλά σε συνδυασμό με κάτι καινούργια spd πετάλια-παπούτσια που αγόρασα γιατί είχα κάνει λάθος στο νούμερο και είχα και κάτι ενοχλήσεις στην αριστερή φτέρνα και δαχτυλα του ποδιού, είπα μήπως βελτιωθεί η συνολική στάση και θέση μου στο ποδήλατο μιας και από τότε έχω χάσει και 15kg. Δεν θέλω να αναφέρω που θα πάω, αλλά ο συγκεκριμένος μου υποσχέθηκε, ειδικό μηχάνημα μέτρησης... Το ξέρω ότι μπορεί να είναι και παπάτζα, αλλά η νεκροψία θα δείξει.

Τελικά η σκέψη μου για διοργάνωση ενός σεμιναρίου τεχνικής mtb, θα ήταν εφικτή ή είναι πολυ δύσκολο να πραγματοποιηθεί? Υπάρχουν άτομα στο forum που θα μπορούσαν να τρέξουν κάτι τέτοιο?

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Είχα αποϕασίσει να μην γράψω καθότι νέος με το ποδήλατο σε σχέση με τους προηγούμενους που απάντησαν σε αυτό το thread, αλλά θα το κάνω από την σκοπιά του αρχάριου που αποϕάσισε να ασχοληθεί κάπως πιο έντονα με ένα hardtail. Εκανα χθές το πρωί το bike - fitting που είχα προγραμματίσει και υγειώς σκεπτόμενος δεν είναι καθόλου παπάτζα τελικά, όταν αυτός που στο κάνει γνωρίζει. Μου έγινε σωματομέτρηση και διαπιστώθηκε ότι έχω κάπως περίεργο σωματότυπο. Ως εκ τούτου οι όποιες ανησυχίες μου σχετικά με την θέση μου πάνω στο ποδήλατο επιβεβαιώθηκαν. Κάνοντας από μόνος μου αλχημείες και παίζοντας συνεχώς με το υψος, την θέση και την κλίση της σέλας, σε συνδυασμό με την τοποθέτηση των spd στα παπούτσια είχα δημιουργήσει ένα εκρηκτικό κοκτέιλ λαθών. Η σέλα ρυθμίστικε σωστά τα σχαράκια στα παπούτσια επίσης και το μόνο που έμεινε στην θέση του ήταν το τιμόνι. Το αποτέλεσμα πάνω στην σέλα επιτόπου, άκρως περίεργο και διαϕορετικό, οι εξηγήσεις όμως κατατοπιστικές και σίγουρες που με ώθησαν να τις ακολουθήσω. Με το ποδήλατο στο αμάξι έϕυγα για χώμα, μετά το μισάωρο που χρειάστηκα να συνηθήσω, απλά δεν μου έκανε αίσθηση να κατέβω. ούτε μούδιασμα στα δάχτυλα του αριστερού ποδιού ούτε ενόχληση στην μέση λόγο πιο σκυϕτής πλέον στάσης ούτε τίποτα. Και πάμε στο θέμα της τεχνικής, εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους γράψατε με απαντήσεις και video-links, αλλά ιδιαιτέρως τον ϕίλο kktsol για την παρατήρηση- υπόδειξη στο θέμα του κατεβάσμος του κορμού και όχι κρεμάσματος, καθώς επίσης για τις απαντήσεις που μου έδωσε προσωπικά και σε άλλα θέματα και να παραδεχτώ και δημόσια τις καλές προθέσεις που είχε σε προηγούμενα postarismata και οι οποίες είχαν παρεξηγηθεί εκ μέρους μου.
Οταν ξεκίνησα να το δοκιμάζω, είπα δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό σαν αίσθηση, καλύτερος ελεγχος, καλύτερη πρόσϕυση και στις 2 ροδές, αποτελεσματικότερο ϕρενάρισμα και πάνω που του έδινα να καταλάβει, επιασαν καρέκλες, μην μπορώντας να κρατηθώ βγήκα ξανά το απόγευμα της ίδιας μεράς και συνέχισα να ασχολούμαι μόνο με αυτό, μετά από 1 ώρα χαλαρού ζεστάματος για άλλη 1,5 ώρα, στο τέλος έϕυγα για το σπίτι με μια αίσθηση ικανοποίησης και ένα χαζοχαρούμενο χαμόγελο. Σήμερα το πρωί δεν κρατήθηκα και μπήκα σε μονοπατάκι 2 περίπου χιλιομέτρων πολύ μέτριας δυσκολίας, αλλά με λάσπη. ( στο συγκεκριμένο πάω πολύ συχνά και το γνωρίζω) , το αποτέλεσμα ίδιο. Μετά σκέϕτομαι αν θα μπορούσα και πότε θα έκανα κάτι τέτοιο χωρίς κάποιος να μου είχε μιλήσει. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν απέκτησα ξαϕνικά τεχνική ή πρόκειται να ξαναπάω άμεσα στην κατηϕορική κροκάλα που είχα γράψει μερικά ποσταρίσματα πριν, σε καμία περίπτωση, απλά βλέπω ότι με μερικές συμβουλές και ένα σωστό στήσιμο μπορεί να βοηθηθεί κάποιος ακόμα και αρχάριος, περισσότερο απότι ϕαντάζεται. Δεν γράϕω ούτε που πήγα ούτε ποιος μου έκανε το bike-fitting, καθώς ήταν επί πληρωμή και δεν θέλω κάνω κανένα είδους διαϕήμιση.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:
Και πάμε στο θέμα της τεχνικής, εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους γράψατε με απαντήσεις και video-links, αλλά ιδιαιτέρως τον ϕίλο kktsol για την παρατήρηση- υπόδειξη στο θέμα του κατεβάσμος του κορμού και όχι κρεμάσματος, καθώς επίσης για τις απαντήσεις που μου έδωσε προσωπικά και σε άλλα θέματα και να παραδεχτώ και δημόσια τις καλές προθέσεις που είχε σε προηγούμενα postarismata και οι οποίες είχαν παρεξηγηθεί εκ μέρους μου.

Γιαννη το θεμα της παρεξηγησης νομιζω εχει ληξει. Δεν υπαρχει λογος συζητησης.

Κοιτα να συνηθισεις τωρα που εισαι καινουργιος ακομα και το να κοιτας μακρια εκει που θες να πας και οχι δυο μετρα μπροστα. Αυτο ειναι το μεγαλυτερο λαθος που κανουν (κανουμε) συνηθως.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

scarpedico wrote:

προσωπικά βλέπω οτι το βασικό είναι να φας τούμπες , έφαγες αρκετές ? μαθαίνεις τα όρια σου, οχι ? προσπάθησε περισσότερο για να φάς

για το κάρμπον απλά θεωρώ άκυρη την κουβέντα ,σε επίπεδο κάνω το χόμπι μου απλά δεν είναι ρεαλιστικό , πόσο μάλλον σε βάθος χρόνου (ή αν δεν έχουν περάσει κάμποσα ποδηλατα απο τα χέρια σου)

Φίλε scarpedico σήμερα ακολόύθησα την συμβουλή σου και η πρώτη μου πτώση με το podium είναι γεγονός Προσπαθούσα για απότομο φρενάρισμα και μετατόπιση του βάρους μου στην αντίθετη κατεύθυνση. 1 φορά επιτυχία, 2 φορά επίσης, 3 φορά μπαμ και κάτω Ρε παιδιά πάντως, αλλη αισθηση με το carbon να σου ρχεται από πάνω Πάντως αρχίζω να το μαθαίνω. Την γλύτωσα χωρίς γρατζουνιές ούτε σε μένα ούτε στο ποδήλατο μιας και έπεσα με το πλάι και χωρίς υπερβολική ταχύτητα, ένα σχισμένο γάντι και 2 πλαστικές ταπες από τα sidi την πλήρωσαν..... Πάντως η απορία μου είναι πως διάολο ξεκούμπωσαν και τα δύο spd όταν βρέθηκα τ ' ανάσκελα;

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

ακούω για spd και μιλάμε για τεχνική ?

βάλε φλάτ (ή τέλος πάντων να είναι και κουμποτά κ πλατφόρα )

να συνηθίσεις λίγο πρώτα τεχνικές (η για μένα ποιο σωστό το χώα κ πώς κινούμαστε)

και μετά προχωράς

τωρα που λές οτι ξεκούμπωσαν, εμένα καλό μου φαίνεται φαντάσου τι καλά που μπορείς να γυρίσεις κλπ κανα πόδι