Καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλο το forum.
Πρώτο post αν και οι επισκέψεις μου στο φόρουμ είναι πολύ πιο συχνές.
Για να μπω κατευθείαν στο ψητό. Έχω ένα Mongoose MTB το οποίο σκέφτομαι να αναβαθμίσω αυτή την περίοδο. Πρώτα το σύστημα μετάδοσης και μετά σιγά σιγά και τα υπόλοιπα. Δεν είναι κάποιο καλό μοντέλο αλλά ο σκελετός μου αρέσει, με έχει βολέψει αρκετά και μου είναι πιο εύκολο να κάνω την αναβάθμιση σιγά σιγά από το να σκάσω λεφτά να πάρω ένα καλύτερο ποδήλατο.
Σκέφτομαι λοιπόν την αναβάθμιση στην SLX σειρά της Shimano. Ενδιαφέρομαι να παω για 2x10 αντί για το 3x7 που έχω τώρα. Η απορία μου και ο λόγος που άνοιξα το θέμα έιναι πρώτον η επιλογή των αντίστοιχων γραναζιών μιας και εκεί χαόθηκα λίγο με τις επιλογές. Τι πρέπει να προσέξω κατα την αναβάθμιση αυτή; Τι χάνω και τι κερδίζω στην καθε περίπτωση;
Για τους μπροστά δίσκους υπάρχει το 40/28 και το 38/26 ενώ για την κασέτα έχουμε 32/11, 34/11, 36/11. Τι ακριβώς πρέπει να προσέξω και ποιος είναι ο καλύτερος συνδυασμός μεταξύ των 2;
Επίσης, το πίσω ντεραγιέ επηρεάζεται καθόλου; Δηλαδή σε ποια περίπτωση θα πρέπει να επιλέξω long scale αντί για medium scale και το αντίστοιχο;
Αυτές είναι οι απορίες μου προς το παρόν. Έκανα και ένα search στο φόρουμ και παρ' όλο που βρήκα κάποια πράγματα δεν ξεκαθάρισαν ακριβώς οι απορίες μου. Αν κάποιος μπορεί να μου τα κάνει λίγο πιο λιανά θα το εκτιμούσα πολύ. Ή αν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο άρθρο που να τα εξηγεί.
Πρώτα απο όλα πρέπει να δεις αν έχεις ελεύθερο ή κασέτα στον πίσω τροχό. Απο εκεί θα εξαρτηθεί αν πρέπει να αλλάξεις κέντρο τροχού και αν αυτό σε συμφέρει.
Γεια Hidefnick,
Θα αλλάξω κασσέττα εννοείται και φυσικά και κέντρο. Πάλι το hub της slx.
οποτε θα παρεις και νεες ροδες ή θες να παιξεις λιγακι αφηνωντας τα ιδια στεφανια και αλλαζωντας τα κεντρα μονος σου.(υπομονη χρειαζεται και δεν ειναι δυσκολο). παντως και εγω εκανα κατι σκεψεις αναβαθμισης σε ενα ποδηλατο που ειχα καποτε και στο τελος το εδωσα και πηρα ενα καινουργιο. το ξερω οτι σε εχει βολεψει και το εχεις αγαπησει αλλα ξανασκεψου'το.
υγ. τα slx κεντρα βγαινουν μονο για δισκοφρενα. το ποδηλατο σου εχει δισκοφρενα ή v-brake?
Γεια geatle,
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
Ναι τα στεφάνια θα μείνουν ίδια και θα αλλάξουν τα κέντρα. Η διαδικασία δεν θα γίνει απο μένα αλλά από φίλο που δουλεύει σε service ποδηλάτων και φυσικά θα είμαι απο δίπλα για να την παρακολουθήσω.
Όταν λες μόνο για δισκοφρενο τι εννοείς; γιατί να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω τα v-brakes? θα γίνει τον επόμενο μήνα η ανάβαθμιση σε δισκόφρενα βέβαια.
Να ξεκινησουμε απο τα βασικα.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΕ ΜΤΒ.
chapter 1. Τι ποδηλατο εχουμε σαν βαση. Εαν δεν ξερουμε τι εχεις σαν βαση οτι και να λεμε ειναι λογια του αερα.
chapter 2. Εαν αξιζει η βαση η αναβαθμιση ξεκιναει απο τροχους ή πιρουνι.
chapter 3. Κοντα σε αυτα κοιταμε και τα φρενα.
μετα ακολουθουν ολα τα αλλα chapters.
Καταλαβαινεις οτι η αναβαθμιση των ταχυτητων που θες να κανεις ειναι πολυ χαμηλα στην λιστα. Πρωτα κοιτας ολα τα αλλα και μετα εαν ειναι προσθετεις ή αφαιρεις ταχυτητες.
υ.γ.με την ευκαιρια αφου θα πληρωσεις πισω κεντρο σιγουρα και εχεις στο μυαλο σου και χρηση βουνου βαλε κατι με κλειστα ρουλεμαν-σφραγισμενα και μην μπλεξεις με τους κωνους και μπιλιες των shimano (οχι οτι εχουν θεμα μια χαρα πανε αλλα αφου θα δωσεις τα λεφτα βαλε κατι καλο).
ενταξει αφου θα αλλαξεις σε δισκοφρενα ειναι οκ. εξυπακουεται οτι το μπροστα πιρουνι και ο σκελετος εχουν θεσεις για δισκοφρενα. αλλα ρε φιλε το εχεις αποφασισει καλα? δηλαδη θελεις μεταδοση καινουργια,κεντρα(με παλια στεφανια),φρενα και ακομα δεν ξερουμε τι αλλο. πολλα τα εξοδα. αξιζει ο κοπος?
και για να απαντησω και στην αρχικη σου ερωτηση σχετικα με τα γραναζωματα καλο θα ηταν να ηξερα αν το ποδηλατο εχει 26 ή 29 τροχους. επισης εξαρταται και απο την χρηση. το ποδηλατο το εχεις κυριως για ασφαλτο ή βουνο?
ενα λινκ ή εστω το μοντελο του θα βοηθουσε.
...που περιμένει να πεταχτούν λεφτά σε αυτόν.
Το να βάλεις σε ένα ποδήλατο με μετάδοση 3Χ7, 10άρα μετάδοση slx, δισκόφρενα και να πλέξεις νέα κέντρα (δηλαδή ίσο αν όχι περισσότερο από ένα καλό σετ μεταχειρισμένων τροχών) μου φαίνεται παραλογισμός.
Διώξτο στα 150-200 ευρώ και πάρε ένα ωραίο μεταχειρισμένο ΜΤΒ 29άρι αν είσαι πιο ψηλός, με 3Χ9 ταχύτητες (ακόμα και η 9άρα acera θα σου φαίνεται πιάνο Steinway μπροστά στην 3Χ7 που έχεις) με υδραυλικά δισκόφρενα, να σταματάς με το δάχτυλο και φυσικά όλα αυτά θα είναι σωστά συναρμολογημένα. Θα σου κοστίσει γύρω στα 200-250 ευρώ επιπλέον και με λίγο ψάξιμο βρίσκεις ποδήλατο που έχει ακουμπήσει ούτε 10 φορές χώμα. Εάν πας να κάνεις όλα αυτά που θες
240 ευρώ για το σύστημα μετάδοσης https://www.bike-components.de/en/Shimano/SLX-M670-Gruppe-2x10-p44498/
~50 ευρώ για κέντρα https://www.bike-components.de/en/Hubs/MTB-Disc/?limit=24&filter_manufac... και άλλα 40 για το πλέξιμο
100+ 30 ευρώ φρένα και δίσκοι https://www.bike-components.de/en/Shimano/SLX-v-h-Set-Scheibenbremse-BR-...
https://www.bike-components.de/en/Shimano/Bremsscheibe-SM-RT68-Center-Lo...
ε να μην σου πάρει ένα 50άρι ο ποδηλατάς να στα περάσει.
άρα θες 240+50+40+100+30+50=510 ευρώ (!!!) για να έχεις ένα ποδήλατο με μετάδοση slx και ένα αμφίβολης ποιότητας σκελετό και σίγουρα μέτριο πηρούνι.
Εάν έδινες τα 150+500=650 ευρώ (αξία ποδηλάτου ως μεταχειρισμένο και κόστος ανταλλακτικών) παίρνεις ένα πολύ καλό ΜΤΒ καινούργιο. Επειδή όμως οι καιροί είναι δύσκολοι δώσε αρκετά λιγότερα και πάρε ένα μεταχειρισμένο
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/photos/6935225/ (εάν θες κάτι πολύ πλήρες, κάνε παζάρι)
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/7384532/ (κάνε παζάρι εδώ, είναι τσιμπημένο)
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/6488842/ (πολύ καλό, αλλά ακραίο νούμερο)
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/7105264/
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/7275337/
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/6990665/ (καλή τιμή χωρίς τα αξεσουάρ)
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/7389739/ (φαίνεται να έχει κάνει χιλίομετρα αλλά καλή τιμή)
Εάν κάνεις συναισθηματισμούς και θες τόσο πολύ το πλαίσιο, θα καταλήξεις με ελαφρυμένη τσέπη και ένα ποδήλατο καραγκιόζη που σε ένα χρόνο θα θες να το διώξεις.
ΥΓ με ευχαριστείς αργότερα για την έρευνα αγοράς!
Ωραία. Θα γίνω πιο συγκεκριμένος γιατί δεν ήξερα ότι χρειάζονται τόσες πληροφορίες.
Πρώτον το ποδήλατο είναι ένα Mongoose Switchback Sport. Όπως είπα είναι από τις φθηνές σειρές της Mongoose. Μπορώ και να σας παραθέσω τι φοράει ήδη.
Δεύτερον, σε αυτό το ποδήλατο αυτό αυτή τη στιγμή έχει χαλάσει η υπάρχουσα κασέτα και το κέντρο της πίσω ρόδας έχει σπάσει και έχει "φαει" αρκετά και το ποτήρι εσωτερικά. Αυτό τον καιρό μετακινούμαι με ένα δανεικό το οποίο πρέπει να επιστρέψω κιολας. Οπότε η προσθήκη νεων εξαρτημάτων είναι επιβεβλημένη. Με αυτή τη λογική σκέφτηκα να βάλω κάτι καλύτερο από την σειρά Tourney που φοράει ήδη με σκοπό να την κρατήσω και σε περίπτωση που παω σε κάτι καλύτερο μελλοντικά.
Τα στεφάνια είναι 26" αλλά είναι νεότερα ενός έτους μιας και τα είχα αλλάξει λόγο ευκαιρίας. Άρα δεν θα έλεγα ότι είναι τόσο παλιά και είναι σε αρκετά καλή κατάσταση και φυσικά καλύτερα από αυτά που φόραγε από το εργοστάσιο.
Το ποδήλατο είναι και για τα 2. Και βουνό και δρόμος.
Ρε παιδιά ίσως και να έχετε δίκιο για το οικονομικό της υπόθεσης αλλά έτσι όπως το σκέφτομαι δεν μου φαίνεται κακή η ιδέα αναβάθμισης από τη στιγμή που ο σκελετός είναι οκ, παίρνει αναβαθμίσεις, με καλύπτει, κλπ. Και επίσης μου είναι πιο εύκολο να αναβαθμίζω κάποια πράγματα σιγά σιγά από το να δώσω ένα ποσό με τη μία για καινούριο ποδήλατο. Δεν ξέρω. Μπορεί να έχω και άδικο.. Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι αντιμέτωπος με μία τέτοια κατάσταση. :P
οποτε να γινουμε και εμεις πιο συγκεκριμενοι.
Ξεκιναμε απο το προβλημα του πισω τροχου.
Ενα novatec πισω με κλειστα ρουλεμαν και σκυλι ειναι, και πολυ καλυτερη κυλιση εχει απο αυτο που εχεις και μαζι με μια 8αρα κασσετα μαζι με το πλεξιμο θα ειναι γυρω στα 55 ευρω.
Δωσε και κατι για ενα πισω ντεραγιε στυλ acera ή alivio μαζι με δυο shifters (πας για 3χ8), βαλε και μια καινουργια αλυσιδα αντε και εναν καλυτερο δισκοβραχιωνα(με τετραγωνο καρε) και θα εισαι μια χαρα και με λογικο κοστος.
Οτιδηποτε αλλο θα ειναι πολλα για την βαση που εχεις και δεν προκειται ποτε να τα φτασεις εστω κοντα στα ορια τους. Και για να φτασεις εκει θα ανεβασεις παααρα πολυ το ποσο που θα πρεπει να δωσεις (χωρις λογο).
Χαχαχα με πήρες λίγο από τα μούτρα. :)
Οκ αυτό με τον κουβά είναι λίγο σχετικό. Επίσης, τα ποσά που λες είναι πάλι σχετικά γιατί μπορεί να ισχύουν για τον οποιονδήποτε αλλά ίσως όχι για μένα στην συγκεκριμένη περίπτωση. Anyway...
Για το αν είναι αμφίβολης ποιότητας ο σκελετός σίγουρα δεν μπορώ να το κρίνω. Από reviews και από άνθρωπο που εμπιστεύομαι σίγουρα αποκόμισα θετικά σχόλια. Για το πιρούνι οκ έχεις δίκιο.
Το ποδήλατο καραγκιόζης το εξηγείς λίγο; Την ελαφρυμένη τσεπη οκ το καταλαβαίνω. Αλλά γιατί να θέλω να διώξω ένα ποδήλατο αναβαθμισμένο με πολύ καλά πράγματα; Λόγο σκελετού και μόνο; Αυτή τη στιγμή κινούμαι με ένα Specialized ίδιας κατηγορίας με το δικό μου οπου οι αναβαθμίσεις που του έχουν γίνει το έχουν κάνει να πετάει συγκριτικά με το δικό μου. Άρα δεν μου φαίνεται και τελείως άστοχο το όλο θέμα.
Ευχαριστώ για την έρευνα αγοράς. :)
Ευχαριστώ και πάλι για τις προτάσεις. :)
Εκτιμώ τις συμβουλές σας οι οποίες στηρίζονται και στο οικονομικό και προφανώς προσπαθούν να με αποτρέψουν από μία κακή επένδυση αλλά θα ήθελα με κάποιο τρόπο να μου λύσετε και την βασική μου απορία που έθεσα στο αρχικό μου post. :)
Αν και υποψιαζομαι οτι κατι δεν μας λες, οι σχεσεις που θα διαλεξεις πανε αναλογα με τα ποδια σου και την χρηση που θα κανεις. Αφου θα εχεις διαλεξει τις σχεσεις διαλεγεις και το αναλογο ντεραγιε (medium ή long). Αν και απο την στιγμη που το χρησιμοποιεις και σε ασφαλτο και σε χωμα ο διπλος δισκοβραχιωνας ειναι λιγος και μαλλον δεν κανει για την χρηση που λες.
...ανάλογα με το πόσο δυνατός νιώθεις θα ανεβάζεις δόντια μπροστά και θα ρίχνεις δόντια πίσω, π.χ. ένας δυνατός αναβάτης θα έβαζε 40/28 εμπρός ώστε να έχει μεγάλη τελική ταχύτητα χωρίς να πεταλάρει "αέρα" και 32/11 ώστε να έχει μικρά "άλματα" μεταξύ των σχέσεων. Έγώ προσωπικά θεωρώ τον διπλό δίσκο μπροστά την χειρότερη δυνατή λύση, καθώς δεν έχεις ούτε το πλήρες εύρος των 3 δίσκων ούτε την μηχανική και αισθητική απλότητα του μονού δίσκου.
Για long scale και medium scale που λες μάλλον εννοείς long cage και medium cage. Έχει σχέση με τον αριθμό των δοντιών και την διαφορά των γραναζιών που θα έχει η κασέτα σου. Λογικά με αυτά τα εύρη που λες θα πας για long cage αλλά θέλει επαλήθευση. Δες εδώ για λεπτομέρειες http://guides.wiggle.co.uk/rear-derailleurs-buying-guide
Για τα ποσά που αναφέρω είναι προφανές ότι θα είναι ακριβότερα εάν τα αγοράσεις από Ελλάδα. Εάν μιλάμε για μεταχειρισμένα, χωρίς φόρους/ΦΠΑ κτλ πάω πάσο.
Αμφίβολης ποιότητας σκελετός εννοώ καταρχάς ότι όταν είναι από τα πιο βασικά μοντέλο μοιραία ο λόγος αντοχής/βάρος δεν είναι ότι καλύτερο. Όσο ανεβαίνεις σε χρήματα σε ένα ποδήλατο, δεν παίρνεις μόνο περιφερειακά αλλά και καλύτερο σκελετό με περισσότερες μεταβολές στη διατομή του ώστε να αντέχει εκεί που πρέπει χωρίς να έχει τζάμπα βάρος. Στη συνέχεια περί ποιότητας σκελετού, έαν έχεις "φάει" μηχανικά μέρη ο σκελετός σου έχει φάει μία κόπωση που δεν θα την έχει ο σκελετός που πήρε ένας μπάρμπας έκανε 5 βόλτες στο δρόμο, τον πόνεσαν τα γόνατα και θέλει να το διώξει.
Για το καραγκιόζης το λέω επειδή ένα ποδήλατο των 300 ευρώ με μηχανικά μέρη ποδηλάτου 800 ευρώ είναι ασύμβατο αισθητικά καταρχάς. Ένα φτιαγμένο starlet μπορεί να είναι πολύ γρήγορο αλλά είναι πάντα starlet, και εδώ η αιτία είναι κοινή το πλαίσιο όπου ένα καλύτερο πλαίσιο εκτός από τα περί υλικών που λέγαμε, είναι πιο πιθανό να έχει καλύτερη γεωμετρία, ακόμα και η βαφή του μετράει που θα σε κάνει να σου αρέσει πιο πολύ. Εάν πάρεις κάτι νέο και μόνο από την αλλαγή διάστασης τροχού, θα δεις τη διαφορά, πήγαινε σε ένα όποιον ποδηλατά θες και ρώτα τον εάν υπάρχει σοβαρός ποδηλάτης ΜΤΒ που να αγοράζει νέο ποδήλατο να ξαναπαίρνει 26άρι. Ξαναρώτα τον επίσης πότε ήταν η τελευταία φορά που παράγγειλέ (δεν λέω πούλησε γιατί ίσως ακόμη να προσπαθεί να διώξει απομεινάρια του 2012) ΜΤΒ 26άρι με σειρά από SLX και πάνω. Και εδώ έρχεται ο πρώτος λόγος που θα θες να το διώξεις, μόλις καβαλήσεις 27.5 ή 29άρι θα δεις τη διαφορά ή πολύ απλά θα σε έχει πείσει το marketing από μόνο του ή οι φίλοι σου. Ο δεύτερος θα είναι ότι θα βλέπεις την διαφορά σε σχέση με άλλα πλαίσια οπτικά και μόνο που θα έχουν οι φίλοι σου.
Εάν δεν σου φαίνεται άστοχο να δώσεις άλλα 500 ευρώ σε ένα ποδήλατο, κάνε μία χάρη στον εαυτό σου και καβάλησε ένα καινούργιο ποδήλατο των 500 ευρώ ή ένα από τα μεταχειρισμένα που σου προτείνω. Θα δεις ότι και αυτά πετάνε μία χαρά. Βασικά για μένα οποιοδήποτε ΜΤΒ με 24 σωστά ρυθμισμένες ταχύτητες και πάνω, υδραυλικά δισκόφρενα και γεωμετρία και τροχό που σου ταιριάζει πετάει.
Για μένα υπάρχουν δύο δρόμοι μόνο, ή η λογική αναβάθμιση που προτείνει ο kktsol ή η λύση της αντικατάστασης με μεταχειρισμένο. Το να βάλεις SLX και υδραυλικά δισκόφρενα* σε ένα ποδήλατο των 300-350 ευρώ είναι παραλογισμός για μένα.
*Εάν δεν έχει το πλαίσιο και το πηρούνι σου υποδοχές για δισκόφρενα, το σενάριο που προτείνεις σταματά να γίνεται παράλογο και γίνεται ακατόρθωτο. Και εκτός δρόμου είναι βέβαιο ότι θες δισκόφρενα υδραυλικά, είναι πιο σημαντικό και από την ανάρτηση μπροστά για μένα.
Χμμμ τι θα μπορούσα να έχω παραλείψει δηλαδή; Ρώτησα κάτι πολύ συγκεκριμένο. Αν μπορεί κάποιος να με βοηθησει να καταλάβω τις σχέσεις στο 2x10 και στο 3χ7 καθώς και τι χάνω μεταβαίνοντας από το ένα σύστημα στο άλλο, πως αυτό επηρεάζει την επιλογή των ντεραγιέ και άλλες λεπτομέρειες που πρέπει να γνωτίζω γιατί από αυτά που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής όλα είναι λίγο ρευστά στο μυαλό μου.
Όπως είπα και στο προηγούμενο μήνυμά μου εκτιμώ απεριόριστα την προστασία που προσφέρουν άνθρωποι με παραπάνω γνώσεις όσον αφορά μία κακή επένδυση, αλλα από εκεί και πέρα το οικονομικό τελικά θα είνια μόνο δικό μου ζήτημα. Δεν θα επιβαρύνω κάποιου άλλου την τσέπη.
Φιλικά πάντα! :)
Ευχαριστώ για την απάντηση και το link. :)
Για τον σκελετό αντιληπτό. Και ευχαριστώ για την επεξήγηση.
Για το καραγκιόζης ας πούμε ότι διατηρώ τις διαφωνίες μου σε κάποια από αυτά που λες. Κυρίως στο ζήτημα της αισθητικής. Για το μέγεθος τον τροχών επίσης μάλλον έχεις δίκιο αλλά δεν έχω καταφέρει να δοκιμάσω κάτι αντίστοιχο. Ούτε καν οι φίλοι μου δεν έχουν ακόμα τροχούς πάνω από 27.5". Οπότε την γλιτώνω προς το παρόν. :P
*Το πλαίσιο ανέφερα προηγουμένως ότι έχει υποδοχές για τα δισκόφρενα, αλλιώς δεν θα άνοιγα καν αυτή την συζήτηση. Τα απλά νομίζω τα αντιλαμβάνομαι. :D
Τα λεφτα σιγουρα ειναι δικα σου. Αλλα μας ρωτας οποτε θα δεις απαντηση. Τωρα εαν δεν θες να την λαβεις υποψιν σου ειναι παλι δικο σου θεμα (χανεις ομως την δικαιολογια "δεν ηξερα").
Ανακεφαλαιωνουμε.
Εχουμε μια βαση ξεπερασμενη και οχι οτι καλυτερο σαν σκελετος. Το πιρουνι ειναι για πολυ λιγα πραγματα και υποθετω σε οχι πολυ καλη κατασταση. Σε αυτη την βαση θελουμε να βαλουμε ενα συγχρονο 2χ10 χωρις να γνωριζουμε το γιατι (εαν ξεραμε δεν θα ρωταγαμε για σχεσεις) υποθετω μονο και μονο επειδη το slx ειναι καλυτερο απο tourney, χωρις ξανα να λαβουμε υποψιν οτι τα slx ειναι προσανατολισμενα στο χωμα και οι σχεσεις τους ειναι προς το χωμα και σχετικα κοντες για ασφαλτο (ειπες οτι χρησιμοποιεις το ποδηλατο και στο χωμα και στην ασφαλτο). Σε αυτο το ηδη προβληματικο συνολο (τουλαχιστον ως προς την ομοιογενεια) θελουμε να βαλουμε και δισκοφρενα γιατι ειναι "καλυτερα" κατι το οποιο θα "ζορισει" το ηδη ελαστικο πιρουνι πολυ παραπανω. ΟΛα αυτα με την προυποθεση οτι μπαινουν δισκοφρενα (πισω μπαινει για μπροστα δεν ειμαι σιγουρος).
Εαν θεωρεις οτι το προβλημα σου ειναι η επιλογη σχεσεων και μονο να σου εξηγησουμε οτι οσο πιο μεγαλο γραναζι μπροστα τοσο βαραινουν οι σχεσεις και αντιστοιχα οσο πιο μεγαλο γραναζι πισω τοσο πιο ελαφρυ. Το ποιο απο αυτα θα ταιριαξει στα ποδια σου και στην χρηση που εχεις στο μυαλο σου το ξερεις εσυ. Απλως με διπλο δισκοβραχιωνα οτι και να βαλεις δεν μπορεις να εχεις το ευρος που χρειαζεσαι για την διπλη χρηση που λες. Για να μην αφηνουμε και αποριες long ή medium cage παιρνουμε το μικροτερο δυνατο που μας επιτρεπει το capacity που θελουμε (το capacity των ντεραγιε το βρισκεις στα specs των ντεραγιε. Το ποσο χρειαζεσαι το βρισκεις (μεγαλο γραναζι δισκοβραχιωνα-μικρο γραναζι)+(μεγαλο γραναζι κασσετας-μικρο γραναζι). Πρεπει το capacity του ντεραγιε να ειναι μεγαλυτερο ή ισο απο το νουμερο που βρηκες). Για να στο δωσω ακομα πιο ευκολα εαν δεν βαλεις κασσετα μεγαλυτερη απο 11-34 τοτε παιζει το Medium, απο εκει και πανω το long.
Θα πρεπει ομως να καταλαβεις οτι το προβλημα για την αναβαθμιση που θες να κανεις δεν ειναι στο capacity και στο τι σχεσεις να διαλεξεις.
Ξαναλεω φυσικα οτι η αποφαση του τι θα κανεις ειναι δικη σου αφου εσυ πληρωνεις απλως δεν εχεις την δικαιολογια "δεν ηξερα"
Χωρίς παρεξήγηση αλλά η ερώτησή στο αρχικό ποστ ήταν ξεκάθαρη νομίζω και αφορούσε τις σχέσεις μεταξύ των δίσκων και το ντεραγιέ. Αν δεν έγινε κατανοητό με αυτό τον τρόπο τότε ζητάω συγγνώμη μιας και στον γραπτό λόγο δεν τα παω και πολύ καλά.
Σίγουρα δεν θα απευθυνθώ σε κανέναν εδω μέσα να του πω δεν ήξερα και δεν με προστάτεψες όταν έπρεπε. Αν φαω το κεφάλι μου θα το φαω μόνος μου. Θα εκτιμούσα λοιπόν το να μην υπάρχει αυτό το ύφος στην συζήτησή μας. Είμαι σίγουρος ότι δεν έχω ρωτήσει κάτι τραγικό, δεν έχω πουλήσει ύφος χιλιάδων καρδιναλιών και ούτε έχω παρουσιαστεί γνώστης για τα πάντα.
Ναι ισως να μην ξέρω ακόμα γιατί θέλω να βάλω 2x10. Ρώτησα για τις σχέσεις απλά για να καταλάβω πως δουλεύει αυτό το πράγμα συγκριτικά με ένα σύστημα 3x7 που έχω ήδη. Ο μόνος λόγος που το ανέφερα είναι επειδή διάβασα σε διάφορα σχετικά sites με mtb ότι το 3x10 θεωρείται κάπως oldschool, στο 2x10 γλιτώνεις βάρος και εν τέλει ότι ανάλογα με τις σχέσεις που θα επιλέξεις αυτά που θα χάσεις από ένα σύστημα 3x7 για παράδειγμα είναι ελάχιστα όσον αφορά ταχύτητα, κλπ. Γι αυτό και ζήτησα κάποιο αναλυτικό άρθρο ή αν έχει κάποιος την όρεξη να τα γράψει λίγο αναλυτικά ώστε να καταλάβω τι παίζει.
Ναι θεωρώ ότι η slx είναι καλύτερη από την ήδη υπάρχουσα σειρά και ο καθένας θα ήθελε το καλύτερο για το ποδήλατό του. Το πόσα θα ρίξει ο καθένας και να θα έχει νόημα είναι προσωπικό ζήτημα. Επίσης και τα δισκόφρενα είναι καλύτερα ναι. Και μετά από δύο μήνες με ένα ποδήλατο ίδιας κατηγορίας τιμής με το δικό μου με αναβαθμισμένο σύστημα μετάδοσης και δισκόφρενα η αίσθηση και η μετακίνηση ήταν πολύ πιο άνετη και ευχάριστη. Και απο τη στιγμή που υπάρχει υποδοχή στον σκελετό δεν το βρίσκω ανούσιο.
Ευχαριστώ για το τελευταίο σκέλος του ποστ σου. Έγιναν κάπως συγκεκριμένα κάποια πράγματα.
...στο site της mongoose http://www.mongoose.com/usa/switchback-sport-20049# δεν βλέπω σαφως να υπάρχουν υποδοχές για δισκόφρενα στο πηρούνι επειδή είναι φωτογραφία από τα δεξιά, οπότε τσέκαρε το για αυτό στο επισήμανα ότι πρέπει και το πηρούνι. Για το θέμα της ελαστικότητας στο πηρούνι που λέει ο kktsol δεν το είχα σκεφτεί, αλλά μπορεί να είναι πρόβλημα και να φρενάρεις και να κάνει ανεπιθύμητους κραδασμούς. Οπότε δεν ξέρω μήπως στο 500άρικο να βάλεις και ένα 100άρι (??) https://www.bike-components.de/en/RockShox/XC-28-TK-Coil-26-Federgabel-M... για ένα πηρούνι που να παίρνει δισκόφρενα.
Για τις σχέσεις της μετάδοσης να συμπληρώσω τον kktsol να σου πω ότι μάλλον εσύ τώρα έχεις σχέσεις 24/34/42 μπροστάκαι την κλασσική 7άρα κασσέτα 14 έως 28. Τα νούμερα αυτά είναι δόντια οπότε μπορείς να τις επιβεβαιώσεις. Οπότε η πιο κοντή (αυτή που βάζεις στις ανηφόρες) είναι η 24/28=0.86 και η πιο μακρυά (αυτή που βάζεις στις κατηφόρες) είναι 42/14=3. Εάν βάλεις πχ 40/28 μπροστά και πίσω 11 έως 36 (σε 10άρα θα την προτιμούσα) θα έχεις την πιο κοντή 28/36=0.78 και την πιο μακρυά 40/11=3.6 οπότε το εύρος σου θα αυξηθεί καθώς θα έχεις πιο κοντή πρώτη και πιο μακρυά ...δέκατη. Εάν βάλεις 38/26 μπροστά και 11 έως 32 κασσέτα θα έχεις 26/32=0.81 πιο κοντή σχέση και 38/11=3.45 οπότε και πάλι θα έχεις μεγαλύτερο εύρος. Φυσικά οι σχέσεις θα έχουν μικρότερα κενά μεταξύ τους οπότε θα είναι πιο ομαλές οι αλλαγές στα πόδια σου.
Όσο για το 2Χ10 και τα site που γράφουν διάφορα, άμα τύχει ποτέ να πας ταξίδι να φορτώσεις το ποδήλατο σου 10-15 κιλά αποσκευές και να ξεκινάς από θάλασσα να φτάσεις σε κορυφή βουνού να δεις πόσο θα σου λείψει το τρίτο μικρό γρανάζι. Το 1Χ10 κάπως να καταλάβω καθώς γλιτώνεις πολλά εξαρτήματα, κερδίζεις σε αισθητική και σε ορισμένα πλαίσια με ανάρτηση είναι μονόδρομος και για αυτό είναι η μόδα από το 2014 και μετά, αλλά το 2Χ10 είναι μόδα του 2012, δεν έχει νόημα για μένα σε ΜΤΒ. Από την άλλη, εάν είσαι βέβαιος ότι δεν θα φορτώσεις ποτέ το ποδήλατο τότε δεν θα σε ενοχλήσει η έλλειψη κοντής σχέσης.
Αυτά που σου λέμε για να σε προστατέψουμε όχι μόνο το πορτοφόλι σου, αλλά και από λάθος παραγγελίες ανταλλακτικών, λάθος εγκαταστάσεις και πολύ χαμένο χρόνο. Και κυρίως να έχεις ένα ομοιογενές αποτέλεσμα επιλέγοντας ένα καλό ποδήλατο από την αρχή. Αυτά που λες είναι ωραίες σκέψεις αλλά είναι πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ πλαισίου και μεταδόσης, το αποτέλεσμα δεν θα είναι ομοιογενές και κυρίως με λιγότερα χρήματα μπορείς να έχεις ένα καλύτερο και πιο σύγχρονο ποδήλατο που θα δουλεύει σωστά από την αρχή. Η άδεια των Φώτων τελειώνει το πρωί οπότε τελευταίο σεντόνι αυτό σκέψου τα και κάνε ότι σε φωτίσει ο Ύψιστος!
Arxarie σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου. :)
Δεν έχει τύχει να φορτώσω τόσο πολύ το ποδήλατο μέχρι στιγμής. Το στάνταρ είναι ένα backpack συν κάποια επιπλέον τσαντάκια. Γενικά ποτέ δεν λεω ποτέ για τίποτα. Όλα είναι παράμετροι που θα ξαναξετάσω. Για το 2x10 ξαναλεω ότι δεν το είχα καν στο νου μου, αλλά μου μπήκε σαν ιδέα με βάση άρθρα που διαβασα και από μία προσωπική συζήτηση με έναν γνωστό μου.
Για την τελευταία σου επισήμανση το ξαναλεω, ότι εκτιμώ απεριόριστα την προσπάθεια να μου εξηγήσετε αυτά τα πράγματα απλά ήθελα κυρίως να καταλάβω άλλα πράγματα. Δεν θα κάνω αύριο το πρωί την αναβάθμιση. Θα κάτσω να σκεφτώ πάλι το τι είναι καλύτερο. Απλά εξήγησα και τον λόγο που θέλω να κάνω μία τέτοια αναβάθμιση από το να πάρω από την αρχή ένα καινούριο/μεταχειρισμένο ποδήλατο. Που σε μία τέτοια περίπτωση θα επέλεγα καινούριο γιατί το να βρω ένα ποδήλατο που να μου ταιριάζει με βάση σωματότυπο και αισθητικά μεταχειρισμένο μάλλον δεν είναι και ότι πιο εύκολο. Ακόμα και σε αυτά που μου έστειλες από τις αγγελίες ισχύει αυτό. Κάποια μεγάλα για εμένα, άλλα όχι πολύ ελκυστικά, κλπ.
Anyway. Σε ευχαριστώ και πάλι! :)
Διαφωνώ με τους προλαλήσαντες σε ότι έχει να κάνει με τον σκελετό σου αλλά να βάλεις slx σε ένα mtb που δεν έχει ένα πιρούνι τις προκοπής???
Άν είχες ένα αξιόλογο πιρούνι θα σου έλεγα να ξεκινήσεις την αναβάθμιση σου από τους τροχούς αδερφέ, ένα σετ καλών τροχών θα αναβάθμιζε το ποδήλατο σου αισθητά.
Ένας παλιός μάστορας μου έλεγε ότι ξεκινάμε την αναβάθμιση από τα μέρη του ποδηλάτου που περιστρέφονται, ξεκινώντας από τα μεγαλύτερα σε διάμετρο και καταλήγοντας σε αυτά που έχουν την μικρότερη.
Αν καβαλήσεις ένα 29αρι με καλό σετ τροχών και ευτελή περιφερικά θα καταλάβεις οτι υπερέχει σε πολλούς τομείς από το ποιο τούμπανο 26αρι.
Αν δεν σου αλλάζει τίποτα την γνώμη στήσου στο ebay και βρες καμιά μεταχειρισμένη σειρά slx σε ξεφτιλισμένη τιμή και χτύπα την.....
βαλε 38/26 μπροστα δισκοβραχιονα και πισω 11-36 κασετα αν πηγαινεις ή σκοπευεις να πηγαινεις σε βουνο ή 11-32 αν εκει που μενεις εχει λιγες ανηφορες. και αντιστοιχα για 11-36 θα παρεις long-cage derailleur ενω για 11-32 medium-cage
λοιπον ολοι εχουμε οδηγησει ποδηλατα με τριπλο δισκο. μπορειται να μου πειτε κατα ποσο χρησιμοποιειται αυτο το τεραστιο γραναζι? εγω προσωπικα με τον μεσαιο δισκο και το τευλευταιο γραναζακι πισω, μου φτανει να παω και σε κατηφορα στην ασφαλτο. ποσο μαλλον στο 2x που ο μεγαλος δισκος ειναι μεγαλυτερος απο τον μεσαιο στο 3x. οποτε το 2x συστημα το βρισκω πολυ λογικο και δεν σε περιοριζει καθολου στο ευρος. γιατι δηλαδη να εχω επιπλεον ταχυτητες που δεν χρησιμοποιω?
. καποιος που κανει xc αποκλειστικα σε χωμα και το κοντινοτερο βουνο απο την περιοχη του ειναι σε αλλο νομο!
αντιθετα το 1x ειναι αυτο που μου φενεται παραλογο. συγουρα καποιος που κανει downhill φυσικα δεν χρειαζεται παραπανω ταχυτητες. καποιος που κυκλοφορει στην πολη επισης. εκτος αν ζει κοντα σε ηφαιστιο
αλλα οχι δεν ειναι το ιδιο το 1x με κασετα 11-42 με το 2x και κασετα 11-36. φαντασου οτι μετα την ανηφορα ποιανει κατηφορα οπως συνηθως γινεται. με το 1x θελεις καμποσα κλικ για να κατεβεις σε πιο δυνατο πατημα ενω με το 2x ενα κλικ αρκει.
Γιατι βρε αδερφε διαφωνεις. Η πρωτη μου απαντηση δεν λεει οτι ξεκινας απο πιρουνι-τροχους. Δεν λεει επισης οτι μεταδοση αλλαζεις αφου εχεις αλλαξει πρωτα πολλα αλλα πραγματα.
Τωρα για το 1χ και 2χ και 3χ πολυ απλα εχει να κανει με την χρηση. Και ειναι τελειως διαφορετικο οταν λεμε οτι θελουμε να κανουμε χρηση βουνου (που εχουν νοημα τα 1χ και 2χ με τις σχεσεις που προσφερονται εργοστασιακα) με οταν θελουμε να κανουμε χρηση βουνου και ασφαλτου.
Η συγκριση σχεσεων με το 3χ7 ειναι απλα πολυ ευκολη λογω του μειωμενου ευρους που εχει το 3χ7(λογω ελευθερου που δεν μπορει να παει κατω απο 14). Εαν κανετε την συγκριση με καποιο 3χ9 ή 3χ10 θα δειτε μεγαλη διαφορα στο ευρος. Αν μιλουσαμε μονο για ΜΤΒ (χωμα) τοτε εχει νοημα γιατι στο χωμα τον μεγαλο δισκο μπορεις να τον παραλειψεις γιατι τεραστιες τελικες δεν θελεις (γι'αυτο καποιοι το λενε ξεπερασμενο γιατι ουσιαστικα δεν χρεισημοποιειται ο μεγαλος δισκος οποτε πια τον αφαιρουμε). Επειδη ομως δεν μιλαμε μονο για χωμα τοτε ο μεγαλος δισκος εχει λογο υπαρξης και ο μονος τροπος σημερα να φτασεις σε κοντινη τελικη ειναι να βαλεις κασσετα με 10 ή 9 μικρο γραναζι (εαν δεις το κοστος θα το ξεχασεις πολυ γρηγορα).
Με λιγα λογια εαν θελεις 2χ πρεπει να διαλεξεις εαν οι σχεσεις που θα βαλεις θα ειναι ασφαλτινες (δεν τις προσφερει η slx σειρα) ή χωματινες. Απο την στιγμη που λες οτι κινησε και σε ασφαλτο και σε χωμα πρεπει να ξερεις που θα θυσιασεις καποια πραγματα σε σχεση με μια 3χ10 ή 3χ9 σειρα.
Αυτο που γραφτηκε για τις αλλαγες των σχεσεων 1χ και 2χ και οτι κατεβαζεις πιο ευκολα κτλ κτλ πολυ απλα σε χωμα (γιατι οι σχεσεις που συζηταμε εκει εχουν λογω υπαρξης) το να μην εχεις το μπλεξιμο με το αριστερο λεβιεδακι μετραει πολυ παραπανω απο τα τρια κλικ που θελεις για πας απο την 1 στην 9. Οσοι εχουν κανει λιγο χωμα καταλαβαινουν αμεσως το πλεονεκτημα του 1χ.
Λάθος μου τότε, δεν διάβασα προσεκτικά την απάντηση σου.
Θα θέσω μια προσωπική μου εμπειρία. Έχω ένα κουρσάκι με ελεεινό sector eclipse αλουμίνιο σκελετό, full dura ace 7800 με dura ace 9000 C24 τροχούς που τους έχω πάρει σκοτωμένους από το ebay.
Πριν λίγες μέρες καβάλησα ενα specialized tarmac carbon με dura ace 7800 και Shimano RS31 τροχούς, στο ίδιο ακριβός μέγεθος με το δικό μου, ίδιο γρανάζομα και έκανα ακριβός την ίδια προπόνηση με το δικό μου.
Σας πληροφορώ οτι το tarmac με κούρασε και σχεδόν δεν μπόρεσα να βγάλω την προπόνηση που βγάζω άνετα με τον ελεεινό αλουμινένιο σκελετό του eclipse, οπότε ο σκελετός δεν κάνει πάντα την διαφορά και τα κινούμενα μέρη μετράνε.
Οι τροχοί παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο μάγκες και το παλικάρι δεν ξέρει ούτε καν τι τροχούς φοράει, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το πιρούνι στα mtb που αν είναι της μάνας του δεν είναι και ότι καλύτερο, οπότε έχουμε να κάνουμε με μια αναβάθμιση που ξεκινάει εντελώς λάθος.
Συνποδηλάτη Takis21, από την στιγμή που θα πλέξεις με καινούργια δισκόφρενα, κέντρα τροχών, πλέξιμο ζάντας, πιθανών καινούργιο πιρούνι, ολική αλλαγή groupset μιλάμε για project και όχι αναβάθμιση. Οπότε η στίσε ένα 29αρι απο την αρχή όπως το θέλεις με υπομονή ή πάρε ένα μεταχειρισμένο να μην μπλέκεις.
Τώρα αν βρεις μια σειρά μεταχειρισμένη και σου κάτσει βάλε την αλλά δεν θα δεις καμία τρελή διαφορά.
όταν διαβάζουμε παρόμοια θρεντς, θεωρώ πως:
1. ΦΥΣΙΚΑ και είναι καλό να εξηγήσουμε ότι "πρόκειται για κάτι ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ". Γράφουμε περιληπτικά τους λόγους και μένουμε εκεί. Πάει και τελείωσε.
2. Μετά προσπαθούμε να απαντήσουμε στο αρχικό ερώτημα... όσο "ΠΕΡΙΕΡΓΟ" και αν μας φαίνεται.....
το να αρχίσομε τα υπονούμενα και τις "ευγενικά περιτυλιγμένες προσβολές" δεν βρίσκω να υπάρχει κάποιος λόγος.....

Το έχουμε δει πολλές φορές, πολλοί νέοι φίλοι θέλουν να αναβαθμίσουν παλιούς κσλετούς με σύγχρονα ακριβά ανταλλακτικά.
Προσωπικά και εγώ είμαι αντίθετος, ξέρω ότι ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ και πως αυτό που θα προκύψει δεν θα ανταποκρίνεται σε ότι στοίχισε....
αλλά δεν έχει και πολύ σημασία τι πιστεύω εγώ και ο κάθε ένας "εγώ".
Αυτο ακριβως που περιγραφεις δεν λεει οτι ο σκελετος κανει μεγαλη διαφορα. Δλδ συμφωνω μαζι σου οτι οι τροχοι κανουν τεραστια διαφορα αλλα οχι οτι με τους Rs31 δεν βγαζω την προπονηση ενω με τους durace την βγαζω ανετα. Καποιο ρολο θα παιζει και ο σκελετος που μαλλον ο tarmac ηταν πολυ σκληρος για τα γουστα σου και σε κουρασε.
Απο εκει και περα συμφωνουμε.
@rocka πρεπει να ησουν ο ξενερας στα παιδικα παρτυ. Μην δεις να διασκεδαζουμε αμεσως να μας επαναφερεις στην ταξη.
..το να ριχνεις λεφτα σε παλιο ποδηλατο ο μονος που εχει κερδος ειναι ο ποδηλατας.εσυ παλι χαμενος θασαι,η μεταδοση συμπληρωνει ενα καλο πλαισιο,δεν ειναι το Α κ το Ω.
το πιο σοφο, το πουλας συμπληρωνεις λιγα ακομα κ παιρνεις κατι αξιολογο για βαση που στη πορεια ειτε αλλαζεις κατι ακομα ειτε ακομα κ αν το πουλησεις ξανα δε θα βγεις χαμενος.
στην αλλη ποιος θα παρει yugo με ζαντες απο φεραρι?οκ κ τα σκασες,τα λεφτα σου δε θα τα παρεις πισω ειδικα αν μιλαμε για καινουρια παρτς.
αν το ποδηλατο σου παρεδωσε πνευμα κ δεν παιζει σαλιο επισκευασε το με συμβατικα υλικα πχ μπορεις να πας σε 8αρι με ιδια αλυσιδα,ιδιο κεντρο αν παιρνιε κασσετες,ιδιο ντεραγιε,μονο σιφτερ αλλαζεις με 25ε.
δυο ταχυτητες παραπανω δε φαιρνουν την ανοιξη.
φιλικα,κανε την πιο σωστη επιλογη.
Αν μιλάμε για το ποδήλατο που φαίνεται στο link πιο
πάνω, τότε μιλάμε για γενικής χρήσης και όχι mountain.
Επομένως αφήνω το "χώμα" εκτός εξίσωσης και προχωρώ.
Τι θα έκανα εγώ.
Φάση 1η
1. Ζυγίζω ελαστικά.
2. Ζυγίζω τροχούς (χωρίς τα ελαστικά).
3. Πλέκω ελαφρύτερους τροχούς για vbrakes με κλειστά ρουλεμάν.
4. Βάζω νέα ελαφρύτερα ελαστικά 1.75/1.5 μπροστά/πίσω για
χρήση δρόμου.
5. Αλλάζω την χάλια ανάρτηση με ξερό ατσάλινο πηρούνι.
Φάση 2η
6. Ο τριπλός δίσκος είναι 100% άχρηστος οπότε αποφασίζω αν θα
πάω σε διπλό ή μονό.
7. Κρατώ το 7άρι πίσω για να μην έχω κι άλλα έξοδα σε εκτροχια-
στη, κασέτα, χειριστήριο.
8. Βάζω τακάκια της προκοπής στα v-brakes.
9. Βάζω ντιζοκαλώδια της προκοπής στα v-brakes και ταχύτητες.
10. Make profit.
Αξίζει σαν επένδυση; - Με την καμία!.
Αξίζει ως γνώση; - Ναι, αν πάρεις τα εργαλεία και μοντάρεις τα
ανταλλακτικά εσύ.
Θα ανέβει η αξία του ποδηλάτου; - Όχι. Στη μεταπώληση θα βγεις
χαμένος.
ολα αυτα ομως ξεχνωντας το χωμα. Εαν πεις οτι θελω και χωμα πρεπει να ξεκινησεις αλλες αλλαγες πριν φτασεις στην μεταδοση.
Εδω το θεμα ειναι η μεταδοση. Και εχουμε κατεστραμενο πισω κεντρο-ελευθερο. Αρα κεντρο πισω και κασσετα δεν τα γλυτωνεις (δεν θα αλλαξεις κεντρο και θα βαλεις παλι βιδωτο).
Στην Φαση1 στο 4 δεν ειναι αναποδα τα ελαστικα 1.5 μπροστα και 1.75 πισω???
Απλά με 63mm ανάρτηση μιλάμε για χώμα τύπου βόλτα στο άλσος.
Τα λάστιχα σωστά τα έγραψα, θα έβαζα το φαρδύ μπροστά για να
τρώει το ξύλο και το λεπτό πίσω. Προσωπικό γούστο είναι αυτό,
όχι κάποιος κανόνας.
Γενικά δεν αξίζει να ρίξει λεφτά στο συγκεκριμένο. Απλά αν εί-
ναι να ρίξει, του γράφω τι θα έκανα εγώ στη θέση του.
πατάω στο σχόλιο του Eaglos: "Απλά με 63mm ανάρτηση μιλάμε για χώμα τύπου βόλτα στο άλσος".
Πρόσφατα πήγα στον Υμηττό, να κάνει βόλτα η κόρη στη λιακάδα....(πεζοί)
Είδα πολλά ΜΤΒ.
Πόσοι νομίζετε ότι πάνε για να χτυπηθούν αλύπητα στα δύσβατα μονοπάτια και στις γκρεμίλες?
Τι ποσοστό?
Παλαιότερα είχα αντίστοιχη εικόνα από Βασιλικά / Πάρνηθα.
Το μεγαλύτερο ποσοστό θέλει ΑΠΛΑ να κάνει ποδήλατο ΣΤΗ ΦΥΣΗ. Να βολτάρει, να κάνει και τη γυμναστική του, να ιδρώσει τη φανέλα δίπλα στο πράσινο.
Λίγοι είναι ΤΕΛΙΚΑ αυτοί που θα ρυθμίσουν για κανα μισάωρο την μπροστινή ανάρτηση, άλλο τόσο για την πίσω, θα φορέσουν και προστασίες αλά_Κόναν_ο_βάρβαρος και να ξεχυθούν στις γκρεμίλες.
Πριν κανα μήνα - σε θέμα με ΜΤΒ / αναβαθμίσεις κλπ με χαμηλό budget - είχα προτίνει ένα απλό ideal 29er οικονομικότατο. Ο Kωστής είχε γράψει ότι "κάνει μονο για βόλτα σε κανα παρτέρι".
Πριν 5-10 χρόνια με τι ποδήλατα νομίζετε ότι έκαναν ΜΤΒ (πραγματικό ΜΤΒ)?
Νομίζετε ότι είχαν τις πανάκριβες αναρτήσεις αέρα, με 243 ρυθμίσεις?
Ναι υπήρχαν και οι ακριβές, με μεγάλες διαδρομές. Αλλά οι περισσότεροι κάτι 50αρες με απλά ελατήρια είχαν, και μια χαρά χτυπιόνταν στις λάσπες και στα χώματα.
Το "αντίστοιχο" στο δρόμο/άσφαλτο, είναι να λέμε πως για να κάνεις μια γρήγορη / μεγάλη διαδρομή θέλεις full carbon κούρσα με aero ελαφρυούς τροχούς. Προσωπικά το θεωρώ υπερβολή. Μια καλορυθμισμένη κούρσα των 700 ευρώ ΘΑ ΣΕ ΠΑΕΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΥΑ.
Τι ίδιο και ένα ΜΤΒ των 600 ευρώ.
... προσωπική άποψη.....