Καλησπερα σας,
Εχω ενα specialized sirus 2011 το οποιο ειναι φιτνες. Θα ηθελα να μου πειτε απ την εμπειρια σας αν αξιζει να γινει μετατροπη σε δρομου και τι ανταλλακτικα - κοστος μπορει να εχει αυτο, αξιζει ή καλυτερα να παω σε new? Γενικα μεχρι τι κοστος θα αξιζε αυτο?
Ευχαριστω
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
και να θελεις δεν γινετε. ενα sirrus παραμενει sirrus. δεν μπορεις να αλλαξεις τον χαρακτηρα του ποδηλατου και να το κανεις αγωνιστικο δρομου. δηλαδη δεν σημαινει πως αν του βαλεις γυριστο τιμονι οτι θα μεταβαπτιστει σε κουρσα.
Και γω αυτη την εντυπωση εχω. Απλα εχω δει εδω στο φορουμ που το λενε σε αρκετα νηματα. Ισως θα ηταν καλυτερα να μαζεψω χρηματα να παω σε δρομου κατευθειαν απ το να δινω λεφτα για μετατροπες κλπ.
Πραγματι δεν εχει νοημα ,αν αυτο που θελεις ειναι κουρσα...
Νοημα εχει μονο αν θελεις απλα πιο ξεκουραστη οδηγηση και περισσοτερες λαβες επειδη κανεις ας πουμε πολλα χλμ. Κουρσα δεν θα ειναι..θα ειναι ας πουμε..πιο..τουριστικο.
Οκ αρα δεν αξιζει.
Βλεπουμε για καμια κουρσα (στο μελλον).
Ευχαριστω
πριν τα "παρατήσεις", πες μας ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙΣ, αν τελικά έκανες αυτήν την μετατροπή.
Δυστυχώς στην Ελλάδα, βαφτίζουν ότι θέλουν, όπως θέλουν. Όταν είδαν ότι τα φιτνες είναι μόδα, άρχισαν να βαφτίζουν ότι ποδήλατο είχε ξερο πιρούνι, σε φίτνες.
Κανονικά, φίτνες είναι κουρσάτος σκελετός 100%, απλά με ίσιο τιμόνι και αντίστοιχα ΦΙΤΝΕΣ χειριστήριο. Που πάει να πει ότι αν ο σκελετός έχει VBrakes, μάνι-μάνι δύσκολα θα το έλεγες φίτνες. Αν πάμε και στη γεωμετρία του sirrus, εκεί αρχίζουν και περιπλέκονται τα πράγματα.
ΠΑΡΟΛΑΥΤΑ, αν πχ αυτό που ήθελες ήταν να κάνεις πιο νευρικό και πιο γρήγορο το sirrus, θα σου έλεγα ότι γίνεται. Και μάλιστα εύκολα.
Για αρχή βάλε ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΑ κουρσάδικα ελαστικά 700χ23. Φούσκωνε στην ΜΑΧ πίεσή τους.
Και μετά προχώρα στην απόλυτη αναβάθμιση. Κουμπωτά πετάλια - παπούτσια.
Σε τρίτη φάση, προσπάθησε να πιάσεις αεροδυναμική στάση, να σκύψεις, να κρυφτείς από τον αέρα. πχ γύρισε ανάποδα τον λαιμό του τιμονιού ή αφαίρεσε spacers κάτω από τον λαιμό κλπ κλπ.
Μάνι-μάνι θα είσαι ΣΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ, και θα έχεις πλησιάσει κατά 85%-90% μια τουριστική κούρσα.
Αν μάθεις να πεταλάρεις και με σωστό ρυθμό και μπορείς να κρατάς σταθερό το ρυθμό αυτό.... είμαι σίγουρος ότι θα μπορείς να ακολουθήσεις το 80% των κουρσάδων αυτού και του "άλλου" ποδηλατικού φόρουμ....
.
.
.
.
.
ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ κόστος για τα παραπάνω: υπολόγιζε από 100 ευρω (με κάποια μτχ) μέχρι 150 ευρώ, για ελαστικά + πετάλια + παπούτσια + σχαράκια + σαμπρέλες
Θελω παραπανω βοηθεια!
1) αισθανομαι οτι με το τιμονι που εχει δεν μπορω να εχω αρκετα σκυφτη θεση, ενω αν παω σε κουρσας θα μ δωσει το απαραιτητο μηκος για να το κανω.
2)τι εννοεις αναποδα το τιμονι και σε τι οφελει?
3)Τα φρενα ειναι V-brakes σαν του παρακατω λινκ αλλα Νο Name
http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/brakes/v-brakes/shimano-deo... .
Τι θα το χαρακτηριζες τοτε αν οχι φιτνες?
3)700χ32 φοραει αυτη τη στιγμη, θα μπορουσε να τοποθετηθει 700χ23?
4) τωρα το ποδηλατο νομιζω ζυγιζει καπου στα 11κιλα (αν ειμαι τελειως λαθος διορθωστε με) αν κανω αλλαγες θα μειωθει το βαρος?
Θα μπορουσες να μου δωσεις σχετικα λινκς για να εχω μια εικονα τι ακριβως ψαχνω?
Σ' ευχαριστω πολυ για το χρονου σου/σας
θα σου ερθει καπως ακριβα για να αλλαξεις τιμονι, λεβιεδες και τρεχα γυρευε. αυτο που μπορεις να κανεις σαν μια μικρη δοκιμη ειναι το εξης. παρε εναν ρυθμιζομενο λαιμο και γυρισε τον τερμα κατω. αμα ειναι και πιο μακρυς απο τον υπαρχον, καταλαβαινεις οτι αμεσως θα εχεις μια σκυφτη θεση. αλλα το ποδηλατο θα ειναι το ιδιο και δεν προκειται να αλλαξει δραστικα. μια καλη κουρσα σου δινει αλλη αισθηση στο δρομο.
1. &2. Για σκυφτή θέση μπορείς να γυρίσεις ανάποδα το λαιμό όχι το τιμόνι που θα κατεβάσει το τιμόνι 3-5cm. Αν μεγαλώσεις το μήκος θα αλλάξεις στην ουσία το μέγεθος του ποδηλάτου.
3. Τα vbrakes δεν λειτουργούν με τις μανέτες για κούρσα θεωρητικά και θέλεις άλλα πιο κοντά (από 90mm σε 60mm),αν και κάποιοι το έχουν κάνει και υποστηρίζουν ότι λειτουργεί.
4. Το μικρότερο λάστιχο που μπορείς να πάρεις είναι 700χ28.
5. Αλλαγές στο βάρος δεν θα έχεις.
Παντως μην τρελαινεσαι με υπερβολες διαστασεων στα ελαστικα. Σωμφωνω με αυτα που σου ειπαν οι απο πανω κατα τα αλλα.
Η πρωτη αλλαγη που πρεπει να κανεις ειναι ενα ζευγαρι καλα ελαστικα
ΕΓω θα εβαζα 28αρια. ΔΕς και εδω γιατι https://www.youtube.com/watch?v=yrHxQg1OW0A
Παιδια σας ευχαριστω πραγματικα για τον χρονο και την βοηθεια!
Θα κατσω να τα δω αναλυτικα και να κρινω αν με συμφερει να ριξω λιγα χρηματα σε αυτο το ποδηλατο (και να κανω την δουλεια μου φυσικα) ή να φυγει στα μεταχειρισμενα και να παω σε ενα road (+ πολλα λεφτα βεβαια).
...απλά ενδέχεται να είναι ασύμφορη.
Το θέμα έχει συζητηθεί κάπως και στα ακόλουθα θέματα
http://www.podilates.gr/node/39853
http://www.podilates.gr/node/39565
http://www.podilates.gr/node/37999
http://www.podilates.gr/node/33464
Μία παρατήρηση για το 3 επειδή το έχω σκαλίσει κάπως το θέμα.
Οι μανέτες ΜΤΒ έχουν απόσταση σημείου περίστροφής από σημείο τραβήγματος, 40mm και οι δρόμου 20mm (σημείωση, σε πιο πρόσφατα χειριστήρια ΊΣΩΣ να έχει αυξηθεί μιας και η Shimano έβγαλε mini Vbrakes 90mm που υποτίθεται ότι είναι πλήρως συμβατά με τα χειριστήρια της). Αυτό σημαίνει πως για το ίδιο τράβηγμα, οι ΜΤΒ τραβάνε 2 φορές περισσότερο καλώδιο με τη μισή δύναμη.
Τα V-brakes τα κλασσικά έχουν μήκος βραχίονα 105mm, τα mini Vbrakes που υποτίθεται ότι είναι για δρόμου έχουν μήκος βραχίονα 90mm ή και 85mm. Συνεπώς όταν η κανονική κατάσταση στα ΜΤΒ είναι ένας λόγος 40/105 και στις κούρσες 20/85-90. Αυτό σημαίνει πως και mini Vbrakes να βάλεις δεν θα έχεις την ιδανική σχέση τραβήγματος που είναι στα ΜΤΒ.
Και η μεγάλη ερώτηση, είναι αυτό τόσο κακό? Η απάντηση μου είναι όχι τόσο απαραίτητα, μιας και εάν έχεις καλές ίσιες ζάντες ώστε να σετάρεις τα τακάκια σου να είναι σε λιγότερο από 1mm από τη ζάντα έχεις πολύ δυνατά φρένα. Αλλά πρέπει να κάθονται πολύ κοντά στη ζάντα. Εάν δεν αλλάξεις τα φρένα και χρησιμοποιήσεις τα ίδια με 105mm βραχίονα είναι πιθανό η διαδρομή στις μανέτες να τερματίζει, πριν το τακάκι ακουμπήσει ζάντα!
Δεύτερη σημείωση, ενδέχεται το ποδήλατο σου να έχει mini Vbrakes και μανέτες για ίσιο τιμόνι αλλά με μικρότερη απόσταση υπομόχλιου-σημείου τραβήγματος καλωδίου οπότε μέτρησε τα για να είσαι σίγουρος
...επειδή όντως δεν είναι επουσιώδες πρόβλημα. Παίρνεις (δυσεύρετες ομολογουμένως) "γωνίες" που έχουν και ρεγουλατόρο και φροντίζεις να είναι περίπου στη μέση της διαδρομής του. Οπότε εάν θες να βγάλεις τροχό, βιδώνεις τέρμα και το βγάζεις.
Αληθεια υπαρχει κατι τετοιο?? Αν εχεις πληροφοριες, λινκ,γιαα πες..
όταν παράγγειλα το δικό μου Sirrus Comp, ρωτήθηκα τι είδους τιμόνι ήθελα
μπορούσα δηλαδή να έχω διαλέξει τιμόνι κούρσας με ό,τι αυτό θα συνεπαγόταν στην συναρμολόγηση του ποδηλάτου
δεν το έκανα κι έτσι δεν μπορώ να πω περισσότερα
απλά επισημαίνω το εφικτό του πράγματος και μάλιστα με την εργοστασιακή σφραγίδα
θελεις travel agents?
Yπαρχουν αραγε εδω ?
...απο οσο γνωριζω.
Πριν καμποσο καιρο χρειαστηκε να τοποθετησω ενα τετοιο πραγματακι (travel agent) σε ενα ποδηλατο που συνδυαζε κουρσομανετες (brifters) με V-brakes, και στην ντοπια αγορα δεν υπηρχε.
Βρεθηκε σε ευρωπαϊκο on-line shop.
Ευχαριστω..
...έχει ο Φρειδερίκος
Travel Agents μόνο από έξω (ίσως να έχω και εγώ ένα ζευγάρι σε καλή κατάσταση) αλλά δεν είναι πολύ κομψή λύση και θέλει λίγο προσοχή στην εγκατάσταση. Επίσης σε βαρύ ποδήλατο τουρισμού κουράζει τα χέρια καθώ έχεις αρκετές πρόσθετες τριβές. Αλλά εάν έχεις ήδη καλά V-brake και δεν θα ξοδέψεις πολλά ή θες το πλήρες clearance που προσφέρουν τα κανονικά V-brake, και δεν θες canti-lever φρένα είναι μονόδρομος.
...αλλο;
"...κουράζει τα χέρια καθώ έχεις αρκετές πρόσθετες τριβές..."
Γιατι ποτε δεν συναντησα κατι τετοιο με την συγκεκριμενη πατεντα.
Οσο για την τοποθετηση, δεν ειναι κατι δυσκολο.
Για οποιον δεν το'χει ξανακανει, το manual εγκαταστασης ειναι κατατοπιστικοτατο...
...αλλά σε 20 χλμ χώμα που "βρέθηκαν" ξαφνικά στη διαδρομή, ξεχεριάστηκα. Με το μηχανικό πλεονέκτημα των mini-Vbrakes και σε κατηφόρες έντονες και με φόρτο τα πράγματα είναι πολύ,πολύ καλύτερα αλλά δεν ξέρω εάν φταίει μόνο το μηχανικό πλεονέκτημα ή και η έλλειψη των τριβών. Χώρια που η στροφή των 8χιλιοστών που έκανε το σύρμα με έκανε να νιώθω ανασφάλεια για την αξιοπιστία της πατέντας.
Για την εγκατάσταση να πω την αλήθεια τους άφησα σε γνωστό ποδηλατικό κατάστημα με έμπειρο μάστορα, του οποίου οι τεχνικοί σε κάποια φάση με πήραν τηλέφωνο πανικόβλητοι για να του εξηγήσω πως μπαίνουν! Τελικά την βρήκαν την άκρη μόνοι τους.
Για τα mini-Vbrakes που τα έβαλα εγώ, η μόνη δυσκολία ήταν στο να έρθουν τόσο κοντά στον τροχό, όπου ανακάλυψα καταρχάς ότι ήθελα ακτινολόγηση. Επίσης για κάποιο λόγο ενώ τερμάτιζα τα μικρά βιδάκια που ρυθμίζουν το "αριστερά-δεξιά" δεν ξεκόλλαγε το τακάκι από τη ζάντα. Επειδή και σε απλά Vbrakes είχα αυτό το πρόβλημα, μετά από αρκετές αποτυχημένες δοκιμές είδα ότι η φθορά των φρένων είχε αφήσει ένα μικρό "δόντι" στο αφάγωτο τμήμα το οποίο αγκίστρωνε στη ζάντα. Τρίβωντας το δόντι αυτό με λίμα, το τακάκι επιτέλους ξεκόλλησε.
"...Επίσης για κάποιο λόγο ενώ τερμάτιζα τα μικρά βιδάκια που ρυθμίζουν το "αριστερά-δεξιά" δεν ξεκόλλαγε το τακάκι από τη ζάντα. Επειδή και σε απλά Vbrakes είχα αυτό το πρόβλημα, μετά από αρκετές αποτυχημένες δοκιμές είδα ότι η φθορά των φρένων είχε αφήσει ένα μικρό "δόντι" στο αφάγωτο τμήμα το οποίο αγκίστρωνε στη ζάντα. Τρίβωντας το δόντι αυτό με λίμα, το τακάκι επιτέλους ξεκόλλησε..."
Γνωστο και παλιο προβλημα, σε φρενα τυπου V-brakes και cantilever.
Οταν τοποθετεις/ρυθμιζεις τα τακακια των V-brakes/cantilever, φροντιζεις τα τακακια να βρισκονται οσο γινεται πιο κοντα στην εξωτερικη περιφερεια της ζαντας (εκει που παταει το λαστιχο) χωρις ομως τα τακακια να ακουμπανε στο λαστιχο οταν τα v-brakes ειναι πατημενα η οταν ειναι ανοιχτα.
Αυτη ειναι η αρχικη ρυθμιση. Οσο ομως φθειρονται τα τακακια, κι επομενως οσο μεγαλυτερο τοξο διαγραφουν τα μπρατσα των V-brakes/cantilever προκειμενου να ακουμπησουν τα τακακια στη ζαντα, τοσο πιο κατω κατεβαινουν τα τακακια σε σχεση με την πλευρικη επιφανεια πεδησης της ζαντας.
Ετσι, μοιραια, καποια στιγμη, -και καθως τα τακακια κατεβαινουν ολο και πιο κατω σε σχεση με τη ζαντα- ερχεται η στιγμη οπου η κατω πλευρα του τακακιου, δεν ακουμπαει πια στη ζαντα, αλλα...αντικρυζει τα καψουλια των ακτινων, και φρεναρει πανω σε κοπανιστο αερα. Αποτελεσμα ειναι να μη φθειρεται -αντιθετα με το υπολοιπο τακακι- δημιουργωντας το περιφημο δοντι.
Για να αποφυγει κανεις τα λιμαρισματα/γυαλοχαρτισματα κλπ ωστε να λειανθει/εξαφανιστει το δοντι, καλο ειναι καθε φορα που καταλαβαινει κανεις οτι εχει αυξηθει η διαδρομη της μανετας του φρενου στο τιμονι, να ριχνει μια ματια στα τακακια των v-brakes/cantilever, κι αν χρειαζεται να τα ξαναρυθμιζει και να τα επαναφερει κοντα στην εξωτερικη περιμετρο της ζαντας, ωσπου με τη χρηση να λειωσουν τελειως τα τακακια και να αλλαχτουν με καινουρια, κοκ.
Το αντιθετο συμβαινει με φρενα τυπου κουρσας (sidepull), και U-brakes.
Tα ρυθμιζει κανεις να πατανε αρχικα οσο γινεται πιο κοντα στην εσωτερικη περιφερεια της επιφανειας πεδησης της ζαντας (προς την πλευρα των καψουλιων των ακτινων), γιατι οσο φθειρονται τα τακακια, αρχιζουν κι "ανεβαινουν" προς το λαστιχο. Κι αν αμελησει τη ρυθμιση τους κανεις, τοτε καποια στιγμη -και μετα απο αρκετη φθορα- τα τακακια ακουμπανε στο λαστιχο, με καταστροφικα για το λαστιχο αποτελεσματα και -ισως- και για τον αναβατη.
Οποτε ενας περιοδικος ελεγχος στα τακακια των φρενων και τη ρυθμιση τους, ειναι απαραιτητος.
Περι Problem Solvers:
Πριν μερικες μερες χρειαστηκε να μονταρω/συναρμολογησω ενα σπαστο tamdem Santana, βγαζοντας το απο την ειδικη βαλιτσα μεταφορας του, και να το κανω οδηγησιμο ποδηλατο (οι κατοχοι του "δεν το ειχαν" με τα μονταρισματα/ρυθμισματα).
Ατσαλακι εκπληκτικης ποιοτητας, με 8 S&S Couplings περικαλω, και με τερααααστια μηκη ντιζων φρενων και ταχυτητων.
Μανετες φρενων κλασικες Shimano κουρσομανεττες/brifters, και μπρατσα φρενων XT V-brakes. Μεταξυ brifters και V-brakes παρεμβαλοταν τα γνωστα Τravel agents/problem solvers.
Οι ζαντες ηταν οι γνωστες Mavic A719 (40τρυπες), και τα τακακια ηταν τα επισης γνωστα Koolstop.
Αποτελεσμα; καλο φρενο, προοδευτικο, μαλακο, χωρις οποιαδηποτε αντισταση η τριβη.
Επι τουτου, ρωτησα τον ιδιοκτητη (captain) αν ειχε αντιμετωπισει σε καποιο απο τα ταξιδια του καποιο προβλημα με τα φρενα (σε αισθηση, αντισταση, τριβες κλπ), και η απαντηση του ηταν κατηγορηματικα οχι.
Μεχρι τωρα, εχω την εμπειρια απο δυο τελειως διαφορετικα ποδηλατα εφοδιασμενα με travel agents, και με κανενα δεν αντιμετωπισα προβληματα τριβων, προβληματικης αισθησης, μειωμενης αποδοσης, κλπ.
Επισης γνωριζω ακομη κα'να δυο που εχουν και χρησιμοποιουν travel agents (κουρσομανετες σε συνδυασμο με V-brakes), και κανεις δεν ειχε παρομοιο προβλημα.
Πληροφοριακα, το ραουλο με το λουκι (οπου φωλιαζει το συρματοσχοινο) των Problem solvers, εδραζεται σε ανοξειδωτο σφραγιστο ρουλεμαν, για ελαχιστοποιηση τριβων, αντιστασεων, κλπ.
Eιλικρινα, δεν ξερω τι αλλο να πω η να υποθεσω.
...είτε με υδραυλικά που έχω δοκιμάσει, είτε με την ανορθόδοξη σχέση μοχλισμού των mini. Αλλά δεν μπορώ να κρύψω ότι σε αυτό το χωμάτινο τμήμα, κοίταζα τα χέρια μου να δω εάν έχουν βγάλει κάλους! Για να είμαι πιο δίκαιος όμως, θα πρέπει να δοκιμάσω και τα mini χώμα.
Εάν πάντως σταματάνε τάντεμ, τότε μπορεί να υπήρχε όντως κάποιο θέμα στα δικά μου είτε τα φρένα, είτε τα χέρια.
Με τα μίνι πάντως είμαι μέχρι στιγμής ευχαριστημένος, αν και θα ταίριαζαν καλύτερα σε μανέτες που είναι λίγο έκκεντρες ώστε είναι λειτουργικές ακόμα και αφού έχουν φτάσει και προσπεράσει από το πλάι πλέον τα drops.