Ήθελα να ρωτήσω αν λειτουργούν τα v-brakes με λεβιεδομανέτες ποδηλάτου δρόμου.
Οι συνήθεις λεβιεδομανέτες δε λειτουργούν σωστά με v-brakes και γενικά με φρένα τύπου linear pull.
Υπάρχουν drop μανέτες που είναι γι' αυτή τη δουλειά (π.χ. tektro RL520 αλλά είναι μόνο μανέτες), καθώς και κάποιες πατέντες που έχουν βγει για να κάνουν αυτή τη μετατροπή.
Τι ακριβώς όμως θες να κάνεις;
Όχι. Δε λειτουργούν.
Για Τα V-brakes χρειάζεται οι μανέτες να τραβούν διπλάσιο μήκος καλωδίου από τα φρένα δρόμου (caliper) και από τα Cantilever.
Δές εδώ http://sheldonbrown.com/cantilever-adjustment.html
το πινακάκι και το κομμάτι Lever compatibility.
Εναλλακτική λύση: Mini V-brakes. Κοντύτεροι βραχίονες, χρειάζονται μικρότερο cable pull.
...με V-brakes & Travel Agents με άκρως θετικά αποτελέσματα.
Τα mini-V brakes είναι πιο κομψή, απλή και ελαφριά λύση, χωρίς τις τριβές του Travel Agent και πιο εύκολα στην τοποθέτηση. Από την άλλη μειώνει το clearance εάν θες να βάλεις μεγάλα λάστιχα, λασπωτήρες ή σχάρα και υπάρχουν κάπως περιορισμένες επιλογές.
παιδια..ας μην παπαγαλιζουμε οτι λενε οι σελιδες δεξια αριστερα αν δεν εχουμε δοκιμασει κατι αν κ ποσο δουλευει.πχ campy με shimano."γινεται...γινεται..γινεται" που λεει κ ο παντελ.
λοιπον το θεμα με τα φρενα δε χωραει πειραματισμους,αλλα ψαχνοντας ειδα ΕΝΑ μονο βιντεο απο τυπο που ειχε κουρσομανετες με v brake κανονικου μηκους,κ αποτι ελεγε δουλευε.ολοι οι αλλοι ελεγαν για μηκος καλωδιου μπλα μπλα..by the way καποιες νεοτερες κουρσομανετες αν οχι ολες,τραβανε πολυ περισοτερο καλωδιο αποτι παλια.μαλλον αποκεινες εχει προκυψει η παπαγαλογνωμη.
τελικα το δοκιμασα κ γω προσωπικα χωρις ομως να το οδηγησω -ετυχε- κ τουλαχ στο τεστ του σταματημενου που κανω,το φρενο απλα δεν ειχε διαμορφωση,κοκαλωνε καπως αποτομα,λογικο αφου ειχε ελαχιστο κενο,κ δεν υπηρχαν ρεγουλατοροι να φτιαξουν ταση στο καλωδιο.
στο διαυταυτα.ειμαι κατα των πειραματων/κ περιπου.
παρε μια κουρσα
οτι εχεις τωρα πουλα το-χαρισε το-κρατα το.
θα δεις μεγαλη αλλαγη,ακομα κ απτην πιο φτηνη/παλια.
...δεν ενδείκνυται τεχνικοοικονομικά η επέμβαση να βάλεις σε ποδήλατο ίσιο τιμόνι και με V-brakes, καθώς θες όλα αυτά εδώ που έχω γράψει http://www.podilates.gr/node/37325#comment-280121 (αν και για ταχύτητες/μετάδοση υπάρχει και η δεύτερη λύση, να βάλεις μανέτες drop για v-brakes σκέτες και barend χειριστήρια, λύση πιο φτηνή και αξιόπιστη αλλά και περισσότερο δύσχρηστη)
Η λογική λέει ότι βγαίνεις πιο κερδισμένος από την πώληση του ποδηλάτου και την αγορά καινούργιου.
Για κούρσα πάντως στην πόλη δεν το συνιστώ, τουλάχιστον για τις κλασσικές με 23άρια λάστιχα και caliper φρένα. Εκτός από σκυφτή που σου κόβει ορατότητα, δεν φρενάρει καλά τόσο στενό λάστιχο με ειδικά εάν δεν υπάρχουν φρένα της προκοπής.
Ευτυχώς οι κατασκευαστές το έχουν πιάσει το νόημα και βγάζουν ποδήλατα με drop τιμόνι, φαρδιά λάστιχα και δισκόφρενα. Αυτό είναι το σωστό ποδήλατο πόλης, για αυτόν που θα γράψει χιλιόμετρα στη νύχτα και στο βρεγμένο.
θεμα συνηθειας ειναι.αν εχεις μαθει να καθεσαι πασας κ ορθιος σε μτβ/τρεκιν με ισιο τιμονι σου φαινεται αποκοσμη η κουρσα.κ μαρτυριο.
δεν ειναι ετσι.ειχα ισιο παλια,τωρα κουρσα.
μια χαρα ειναι τα 23αρια λαστιχα,κρατανε οπως τα 1,90' που ειχα καποτε στο μτβ,μονο που ειναι μερικα κλικ πιο αμεσα.
κρατημα φρεναρισμα εχουν να κανουν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με τη ποιοτητα της γομας (continental ultra εν προκειμενω) και τα φρενα κ τακακια που φορας κ φυσικα τις ζαντες.τα στοκ-μαμα που ερχονται με τις καινουριες κουρσες ειναι για τα μπαζα,οπως καθε στοκ ανταλλακτικο συνηθως.
φοραω reparto δαγκανες με τακακια swisstop flash σε μανετες campy chorus κ fulcrum 5's
ολα ειναι μεταχειρισμενα,κοστισαν ελαχιστα,κ το φρεναρισμα ειναι 8/10 του vbrake.δε τοχω πιεσει για παραπανω,ισως κανει κ εντο.
δισκοφρενα εκτος απο μαρκετινγκ θα μου επιτρεψεις να τα πω επικινδυνα μιας κ τοση ισχυς φρεναρισματος θα ντελαπαρει τον αδαη που θα γραπωσει τα φρενα οταν κλασει μαλλι.
ισως δεν ειναι για ολους η κουρσα,αλλα σιγουρα αξιζει τον κοπο γιατι στο διαταυτα μου ειναι ο μονος σωστος τροπος για ποδηλατο.με τα υπολοιπα κινδυνευεις να το βαρεθεις μονο κ μονο επειδη εχεις "λαθος" εμπειρια.
...να υπάρχουν διαφωνίες δεν κάνουμε όλοι την ίδια χρήση ούτε έχουμε τις ίδιες ανάγκες και δυνατότητες.
Εγώ έχω ένα "σκυφτό" πολύ με 23άρια και caliper και ένα πιο "όρθιο" με 32άρια/V-brakes με travelagents, και ενώ μου αρέσει το πρώτο παρά το ότι έχει πιο φρέσκα λάστιχα, δεν συγκρίνεται σε φρενάρισμα και κράτημα με το άλλο. Όντως όμως τα caliper τα εργοστασιακά είναι λίγο άθλια, τα βλέπω που λυγίζουν οι βραχίονες όταν πατάς τις μανέτες. Αλλά οι νόμοι της φυσικής και πάλι είναι απαράβατοι, στις μηχανές και τα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο μόδα που αυξάνεται το πλάτος ελαστικού με την ιπποδύναμη.
Τα δισκόφρενα τα υδραυλικά που έχω καβαλήσει σε ένα-δύο δανεικά ποδήλατα είναι απλά αλλού. Δεν μου λείπουν τώρα που δεν τα έχω, αλλά εάν χρειαστεί να πάρω τώρα ποδήλατο θα έπαιρνα σίγουρα με δισκόφρενα ας ήταν και μηχανικά και θα περίμενα να πέσουν οι αδικαιολόγητα υψηλές προς το παρόν μανέτες με υδραυλικό κύκλωμα.
Η σκυφτή θέση άλλους κουράζει και άλλους όχι, αλλά εγώ δεν βολεύομαι πολύ με την ορατότητα που προσφέρει, πολλές φορές θα επιταχύνω και ασυναίσθητα θα βλέπω μόνο οδόστρωμα!
Πάντως τώρα που ζούμε ένα bike boom http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2478404/Bicycle-sales-ove... οι κατασκευαστές έχουν καταλάβει ότι ο κόσμος θέλει ποδήλατο για να μετακινηθεί, όχι για να κάνει το κέφι του, ή φιγούρα στο γείτονα. Και η όρθια ψηλή κούρσα με τα φαρδιά λάστιχα (gravel-grinder, cyclocross, tourer, μικρές οι διαφορές) αναπτύσσεται ραγδαία και οι επιλογές πληθαίνουν. Εκεί θα συμβούλευα να κινηθεί ο φίλος μας...
Οι συνήθεις λεβιεδομανέτες δε λειτουργούν σωστά με v-brakes και γενικά με φρένα τύπου linear pull.
Υπάρχουν drop μανέτες που είναι γι' αυτή τη δουλειά (π.χ. tektro RL520 αλλά είναι μόνο μανέτες), καθώς και κάποιες πατέντες που έχουν βγει για να κάνουν αυτή τη μετατροπή.
Τι ακριβώς όμως θες να κάνεις;
Όχι. Δε λειτουργούν.
Για Τα V-brakes χρειάζεται οι μανέτες να τραβούν διπλάσιο μήκος καλωδίου από τα φρένα δρόμου (caliper) και από τα Cantilever.
Δές εδώ
http://sheldonbrown.com/cantilever-adjustment.html
το πινακάκι και το κομμάτι Lever compatibility.
Εναλλακτική λύση: Mini V-brakes. Κοντύτεροι βραχίονες, χρειάζονται μικρότερο cable pull.
...με V-brakes & Travel Agents με άκρως θετικά αποτελέσματα.
Τα mini-V brakes είναι πιο κομψή, απλή και ελαφριά λύση, χωρίς τις τριβές του Travel Agent και πιο εύκολα στην τοποθέτηση. Από την άλλη μειώνει το clearance εάν θες να βάλεις μεγάλα λάστιχα, λασπωτήρες ή σχάρα και υπάρχουν κάπως περιορισμένες επιλογές.
παιδια..ας μην παπαγαλιζουμε οτι λενε οι σελιδες δεξια αριστερα αν δεν εχουμε δοκιμασει κατι αν κ ποσο δουλευει.πχ campy με shimano."γινεται...γινεται..γινεται" που λεει κ ο παντελ.
λοιπον το θεμα με τα φρενα δε χωραει πειραματισμους,αλλα ψαχνοντας ειδα ΕΝΑ μονο βιντεο απο τυπο που ειχε κουρσομανετες με v brake κανονικου μηκους,κ αποτι ελεγε δουλευε.ολοι οι αλλοι ελεγαν για μηκος καλωδιου μπλα μπλα..by the way καποιες νεοτερες κουρσομανετες αν οχι ολες,τραβανε πολυ περισοτερο καλωδιο αποτι παλια.μαλλον αποκεινες εχει προκυψει η παπαγαλογνωμη.
τελικα το δοκιμασα κ γω προσωπικα χωρις ομως να το οδηγησω -ετυχε- κ τουλαχ στο τεστ του σταματημενου που κανω,το φρενο απλα δεν ειχε διαμορφωση,κοκαλωνε καπως αποτομα,λογικο αφου ειχε ελαχιστο κενο,κ δεν υπηρχαν ρεγουλατοροι να φτιαξουν ταση στο καλωδιο.
στο διαυταυτα.ειμαι κατα των πειραματων/κ περιπου.
παρε μια κουρσα
οτι εχεις τωρα πουλα το-χαρισε το-κρατα το.
θα δεις μεγαλη αλλαγη,ακομα κ απτην πιο φτηνη/παλια.
...δεν ενδείκνυται τεχνικοοικονομικά η επέμβαση να βάλεις σε ποδήλατο ίσιο τιμόνι και με V-brakes, καθώς θες όλα αυτά εδώ που έχω γράψει http://www.podilates.gr/node/37325#comment-280121 (αν και για ταχύτητες/μετάδοση υπάρχει και η δεύτερη λύση, να βάλεις μανέτες drop για v-brakes σκέτες και barend χειριστήρια, λύση πιο φτηνή και αξιόπιστη αλλά και περισσότερο δύσχρηστη)
Η λογική λέει ότι βγαίνεις πιο κερδισμένος από την πώληση του ποδηλάτου και την αγορά καινούργιου.
Για κούρσα πάντως στην πόλη δεν το συνιστώ, τουλάχιστον για τις κλασσικές με 23άρια λάστιχα και caliper φρένα. Εκτός από σκυφτή που σου κόβει ορατότητα, δεν φρενάρει καλά τόσο στενό λάστιχο με ειδικά εάν δεν υπάρχουν φρένα της προκοπής.
Ευτυχώς οι κατασκευαστές το έχουν πιάσει το νόημα και βγάζουν ποδήλατα με drop τιμόνι, φαρδιά λάστιχα και δισκόφρενα. Αυτό είναι το σωστό ποδήλατο πόλης, για αυτόν που θα γράψει χιλιόμετρα στη νύχτα και στο βρεγμένο.
μου επιτρεπεις να διαφωνησω..
θεμα συνηθειας ειναι.αν εχεις μαθει να καθεσαι πασας κ ορθιος σε μτβ/τρεκιν με ισιο τιμονι σου φαινεται αποκοσμη η κουρσα.κ μαρτυριο.
δεν ειναι ετσι.ειχα ισιο παλια,τωρα κουρσα.
μια χαρα ειναι τα 23αρια λαστιχα,κρατανε οπως τα 1,90' που ειχα καποτε στο μτβ,μονο που ειναι μερικα κλικ πιο αμεσα.
κρατημα φρεναρισμα εχουν να κανουν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με τη ποιοτητα της γομας (continental ultra εν προκειμενω) και τα φρενα κ τακακια που φορας κ φυσικα τις ζαντες.τα στοκ-μαμα που ερχονται με τις καινουριες κουρσες ειναι για τα μπαζα,οπως καθε στοκ ανταλλακτικο συνηθως.
φοραω reparto δαγκανες με τακακια swisstop flash σε μανετες campy chorus κ fulcrum 5's
ολα ειναι μεταχειρισμενα,κοστισαν ελαχιστα,κ το φρεναρισμα ειναι 8/10 του vbrake.δε τοχω πιεσει για παραπανω,ισως κανει κ εντο.
δισκοφρενα εκτος απο μαρκετινγκ θα μου επιτρεψεις να τα πω επικινδυνα μιας κ τοση ισχυς φρεναρισματος θα ντελαπαρει τον αδαη που θα γραπωσει τα φρενα οταν κλασει μαλλι.
ισως δεν ειναι για ολους η κουρσα,αλλα σιγουρα αξιζει τον κοπο γιατι στο διαταυτα μου ειναι ο μονος σωστος τροπος για ποδηλατο.με τα υπολοιπα κινδυνευεις να το βαρεθεις μονο κ μονο επειδη εχεις "λαθος" εμπειρια.
...να υπάρχουν διαφωνίες δεν κάνουμε όλοι την ίδια χρήση ούτε έχουμε τις ίδιες ανάγκες και δυνατότητες.
Εγώ έχω ένα "σκυφτό" πολύ με 23άρια και caliper και ένα πιο "όρθιο" με 32άρια/V-brakes με travelagents, και ενώ μου αρέσει το πρώτο παρά το ότι έχει πιο φρέσκα λάστιχα, δεν συγκρίνεται σε φρενάρισμα και κράτημα με το άλλο. Όντως όμως τα caliper τα εργοστασιακά είναι λίγο άθλια, τα βλέπω που λυγίζουν οι βραχίονες όταν πατάς τις μανέτες. Αλλά οι νόμοι της φυσικής και πάλι είναι απαράβατοι, στις μηχανές και τα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο μόδα που αυξάνεται το πλάτος ελαστικού με την ιπποδύναμη.
Τα δισκόφρενα τα υδραυλικά που έχω καβαλήσει σε ένα-δύο δανεικά ποδήλατα είναι απλά αλλού. Δεν μου λείπουν τώρα που δεν τα έχω, αλλά εάν χρειαστεί να πάρω τώρα ποδήλατο θα έπαιρνα σίγουρα με δισκόφρενα ας ήταν και μηχανικά και θα περίμενα να πέσουν οι αδικαιολόγητα υψηλές προς το παρόν μανέτες με υδραυλικό κύκλωμα.
Η σκυφτή θέση άλλους κουράζει και άλλους όχι, αλλά εγώ δεν βολεύομαι πολύ με την ορατότητα που προσφέρει, πολλές φορές θα επιταχύνω και ασυναίσθητα θα βλέπω μόνο οδόστρωμα!
Πάντως τώρα που ζούμε ένα bike boom http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2478404/Bicycle-sales-ove... οι κατασκευαστές έχουν καταλάβει ότι ο κόσμος θέλει ποδήλατο για να μετακινηθεί, όχι για να κάνει το κέφι του, ή φιγούρα στο γείτονα. Και η όρθια ψηλή κούρσα με τα φαρδιά λάστιχα (gravel-grinder, cyclocross, tourer, μικρές οι διαφορές) αναπτύσσεται ραγδαία και οι επιλογές πληθαίνουν. Εκεί θα συμβούλευα να κινηθεί ο φίλος μας...