Αξιολόγηση περιφερειακών

25 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Anonymous (χωρίς επαλήθευση)

Είμαι σε έρευνα αγοράς κ όντας άσχετος, δυσκολεύομαι να αξιολογήσω διάφορα ποδήλατα που βλέπω. Οπότε θα ήθελα τη βοήθεια σας.

1) Ανάμεσα σε δύο ίδια ποδήλατα τα οποία διαφέρουν μόνο στα παρακάτω περιφερειακά, ποιο θεωρείτε καλύτερο;Η διαφορά είναι σημαντική ή όχι;

α)

  • FORK: SR Suntour NEX P-700C
  • FRONT DERAILLEUR : Shimano TY-510
  • CASSETE: Shimano HG-31-8 11-32
  • FRONT HUB: JoyTech 731
  • REAR HUB: JoyTech 801

β)

  • FORK: SR Suntour M3010
  • FRONT DERAILLEUR: Shimano TY-710
  • CASSETE: Shimano HG-200-8 12-32
  • FRONT HUB: Shimano TX500
  • REAR HUB: Shimano TX500

 

2) Πριν ζητήσω μασημένη τροφή, προσπάθησα μόνος μου να βγάλω άκρη…

  • Πχ βλέπω Shimano TY-510 κ TY-710. Ίδια εταιρεία, ίδια σειρά, υποθέτω ότι το TY-710 είναι καλύτερο.
  • Για τις κασέτες τι να σκεφτώ; Η μία (HG-200) βρήκα ότι είναι Tourney η άλλη (HG-31) Altus άρα να υποθέσω ότι η HG-31 είναι καλύτερη;
  • Υπάρχουν περιπτωσεις όπου ένα εξάρτημα χαμηλότερης σειράς, μπορεί να είναι καλύτερο από ένα εξάρτημα ανώτερης σειράς;
  • Στις κασέτες βλέπω τα νούμερα 11-32 ή 12-32. Κάτι ανάλογο συναντάμε κ στους δισκοβραχίονες, πχ 48-36-26 ή 48-38-28 . Αναφέρονται στον αριθμό δοντιών που έχει ο κάθε δίσκος; Δηλ. στον δισκοβραχίονα 48-36-26, ο μικρός δίσκος έχει 26 δόντια, ο μεσαίος 36 κ ο μεγάλος 48; Και στην κασέτα 11-32, ο μικρότερος έχει 11 δόντια κ ο μεγαλύτερος 32;  Και πρακτικά τι σημαίνει αυτό;  

 

3) Η προσέγγιση μου, που είναι βασισμένη σε "απλή λογική" κ λέει ότι εφόσον τα δύο ποδήλατα διαφέρουν μόνο σε 5 περιφερειακά, αρκεί να εξετάσουμε αυτά τα 5 ώστε να αποφανθούμε ποιο από τα δύο είναι καλύτερο, ισχύει; Ή έχει σημασία να δούμε συνολικά το ποδήλατο, γιατί υπάρχει περίπτωση χαμηλότερης ποιότητας περιφερειακά να αποδίδουν καλύτερα από υψηλότερα, λόγω του μεταξύ τους συνδυασμού; Και το ρωτάω αυτό γιατί είχα διαβάσει κάτι σχετικό εδώ μέσα... Πχ στο παράδειγμα μας τα δύο ποδήλατα έχουν ίδιο πίσω ντεραγιέ (Acera T3000) κ διαφορετικό μπροστινό. Αρκεί να δούμε ποιο από τα TY510 & TY710 είναι καλύτερο για να πούμε ποιο ποδήλατο "κερδίζει" ή πρέπει να δούμε κ να κρίνουμε τους συνδυασμούς T3000-TY510 κ T3000-ΤY710; Υπάρχει δηλ. περίπτωση το Τ510 αν κ κατώτερο, να συνεργάζεται καλύτερα με το Τ3000 άρα να υπερτερεί; Δεν ρωτάω αν αυτό συμβαίνει απαραίτητα στο συγκεκριμένο παράδειγμα αλλά εάν γενικότερα υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις.

Όποιος γνωρίζει κ έχει όρεξη να απαντήσει (όχι σε όλα απαραίτητα), θα του είμαι υπόχρεος.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Σωστός με τα δόντια, υποτίθεται θελουμε πολλούς δυνατούς συνδυασμούς, αλλα δυστυχώς έχει μπει και το παντοδύναμο Marketing. Αφ΄ ενός μερικοί συνδυασμοί δεν υπάρχουν, δεν δουλεύουν δηλαδοί όλοι, αν και ένας πρωτάρης σχετικά στην ποδηλασία θα νομίζει, και ίσως έτσι είναι στην αρχή, οτι πολλές ταχύτητες=μεγαλύτερη άνεση.

Βέβαια δεν χρειάζονται τόσες πολλές ταχύτητες, αλλα και πάλι είναι σχετικό του τί διαδρομές προτιμάς. Τρώγοντας έρχεται η όρεξη. Το άλλο θέμα με τα διάφορα μοντέλα περιφερειακών πάλι σχετικό είναι. Δεν είναι εύκολο να βρεις άκρη μόνο με το οικονομικό κριτήριο. Θα χρειαστεί η δοκιμή και η πλάνη, ο έλεγχος της αντοχής στο χρόνο. Και η μελέτη, για εμάς τους μερακλήδες των ....reviews του εξωτερικού!

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Ευχαριστώ για την απάντηση. Δεν κατάλαβα όμως τι ακριβώς εννοείς με τους συνδυασμούς κ που εμπλέκονται τα δόντια...
Όπως το καταλαβαίνω, συνδυασμοί=ταχύτητες. Εχουμε τριπλό δισκοβραχίονα κ 8άρα κασέτα, άρα 24 ταχύτητες (3x8). Ο αριθμός των δοντιών κάθε δίσκου τι σχέση έχει; Ο αριθμός των δίσκων μας δίνει τους συνδυασμούς. Αν είχαμε έναν παραπάνω δίσκο πίσω (9άρα κασέτα), θα είχαμε 27 συνδυασμούς (3x9). Μήπως δεν εννοείς τις ταχύτητες αλλά αναφέρεσαι σε άλλους συνδυασμούς;

Να δούμε ένα παράδειγμα; Έστω ότι έχουμε 8άρα κασέτα 11-32 κ δισκοβραχίονα 48-36-26, άρα 24 ταχύτητες. Αλλάζουμε δισκοβραχίονα κ βάζουμε 48-38-28. Πάλι έχουμε 24 ταχύτητες. Το ότι ο νέος βραχίονας θα έχει από 2 παραπάνω δόντια στον μικρό κ μεσαίο δίσκο, τι διαφορετικό αποτέλεσμα θα μας δώσει;

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Σωστή η ceteris paribus μελέτη(τηρουμένων όλων των άλλων ίσων), τώρα κατάλαβα το θέμα: ο δεύτερος, ως πιό "βαρύς" μάλλον ακούγεται ....κατηφορίστικος. Ενώ ο πρώτος είναι πιό μαλακός, granny gearing όπως λέμε, αλλα μου φαίνεται οτι σε θέματα ανάπτυξης κοιτάς μόνο τις ακραίες σχέσεις(ταχύτητες). Μόλις το βρω, αν δεν με προλάβει άλλος θα το αναφέρω, ευχαριστώ για την υπομονή σου!

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Δώστε καμιά βοήθεια βρε παίδες.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

Ευχαριστώ για την απάντηση. Δεν κατάλαβα όμως τι ακριβώς εννοείς με τους συνδυασμούς κ που εμπλέκονται τα δόντια...
Όπως το καταλαβαίνω, συνδυασμοί=ταχύτητες. Εχουμε τριπλό δισκοβραχίονα κ 8άρα κασέτα, άρα 24 ταχύτητες (3x8). Ο αριθμός των δοντιών κάθε δίσκου τι σχέση έχει; Ο αριθμός των δίσκων μας δίνει τους συνδυασμούς. Αν είχαμε έναν παραπάνω δίσκο πίσω (9άρα κασέτα), θα είχαμε 27 συνδυασμούς (3x9). Μήπως δεν εννοείς τις ταχύτητες αλλά αναφέρεσαι σε άλλους συνδυασμούς;
Να δούμε ένα παράδειγμα; Έστω ότι έχουμε 8άρα κασέτα 11-32 κ δισκοβραχίονα 48-36-26, άρα 24 ταχύτητες. Αλλάζουμε δισκοβραχίονα κ βάζουμε 48-38-28. Πάλι έχουμε 24 ταχύτητες. Το ότι ο νέος βραχίονας θα έχει από 2 παραπάνω δόντια στον μικρό κ μεσαίο δίσκο, τι διαφορετικό αποτέλεσμα θα μας δώσει;

Θα πρέπει ίσως να διαβάσεις λίγο ξανά τα μαθήματα του σχολείου περι γραναζιών, οδοντωτών τροχών, τροχαλίες κλπ... Δες για αρχή http://eclass.teipir.gr/openeclass/modules/units/?co... που βρήκα με μια πρόχειρη αναζήτηση, αλλά αν ψάξεις θα βρεις και άλλα κείμενα που μαρτυρούν τη σχέση μεταξύ αριθμών δοντιών γραναζιών και δύναμης και ταχύτητας / ευκολία περιστροφής τροχού...

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

lyhadj wrote:

 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

 

Ευχαριστώ για την απάντηση. Δεν κατάλαβα όμως τι ακριβώς εννοείς με τους συνδυασμούς κ που εμπλέκονται τα δόντια...
Όπως το καταλαβαίνω, συνδυασμοί=ταχύτητες. Εχουμε τριπλό δισκοβραχίονα κ 8άρα κασέτα, άρα 24 ταχύτητες (3x8). Ο αριθμός των δοντιών κάθε δίσκου τι σχέση έχει; Ο αριθμός των δίσκων μας δίνει τους συνδυασμούς. Αν είχαμε έναν παραπάνω δίσκο πίσω (9άρα κασέτα), θα είχαμε 27 συνδυασμούς (3x9). Μήπως δεν εννοείς τις ταχύτητες αλλά αναφέρεσαι σε άλλους συνδυασμούς;
Να δούμε ένα παράδειγμα; Έστω ότι έχουμε 8άρα κασέτα 11-32 κ δισκοβραχίονα 48-36-26, άρα 24 ταχύτητες. Αλλάζουμε δισκοβραχίονα κ βάζουμε 48-38-28. Πάλι έχουμε 24 ταχύτητες. Το ότι ο νέος βραχίονας θα έχει από 2 παραπάνω δόντια στον μικρό κ μεσαίο δίσκο, τι διαφορετικό αποτέλεσμα θα μας δώσει;

 

 

Θα πρέπει ίσως να διαβάσεις λίγο ξανά τα μαθήματα του σχολείου περι γραναζιών, οδοντωτών τροχών, τροχαλίες κλπ... Δες για αρχή http://eclass.teipir.gr/openeclass/modules/units/?course=AUTO104&id=455 που βρήκα με μια πρόχειρη αναζήτηση, αλλά αν ψάξεις θα βρεις και άλλα κείμενα που μαρτυρούν τη σχέση μεταξύ αριθμών δοντιών γραναζιών και δύναμης και ταχύτητας / ευκολία περιστροφής τροχού...


Δεκτή η υπόδειξη... Μήπως μπορείς να βοηθήσεις με την αξιολόγηση των περιφερειακών;

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Δες το σχόλιο το rocka rolla σε παρόμοιο θεμα στο φορουμ ή καλύτερα διάβασε όλο το θέμα, https://www.podilates.gr/comment/233738#comment-233738 Υπάρχουν πίνακες που εξηγούν τις διαφορές στους συνδυασμούς των γραναζιών και πάρα πολλά σχετικά κείμενα στο ιντερνετ αν θέλεις να εμβαθύνεις.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

lyhadj wrote:

Δες το σχόλιο το rocka rolla σε παρόμοιο θεμα στο φορουμ ή καλύτερα διάβασε όλο το θέμα, https://www.podilates.gr/comment/233738#comment-233738 Υπάρχουν πίνακες που εξηγούν τις διαφορές στους συνδυασμούς των γραναζιών και πάρα πολλά σχετικά κείμενα στο ιντερνετ αν θέλεις να εμβαθύνεις.

Ευχαριστώ φίλε. Ωραία τα εξηγεί ο RockaRolla.

Η ανάρτηση μου δεν εξαντλείται στο θέμα δίσκων/δοντιών. Μήπως μπορείς να βοηθήσεις σε κάποιο από τα υπόλοιπα ερωτήματα μου (1,2,3);

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:
Η ανάρτηση μου δεν εξαντλείται στο θέμα δίσκων/δοντιών. Μήπως μπορείς να βοηθήσεις σε κάποιο από τα υπόλοιπα ερωτήματα μου (1,2,3);

....ας κάνω μια προσπάθεια να γράψω κάτι να σε βοηθήσω.... [κατα την ταπεινή μου άποψη].

Στο εύρος τιμών που κοιτάς, στην κατηγορία ποδηλατών που κοιτάς, και ΚΥΡΙΩΣ στο "ποδηλατικό" επίπεδο που είσαι, μεγαλύτερο ρόλο θα πρέπει να παίξουν οι παρακάτω παράγοντες:

1. το budget σου. Τώρα ξεκινάς, Είναι βασικό να πάρεις ένα ποδήλατο που δεν θα σε "μάχεται", αλλά που θα είναι "μάχιμο". Άρα, όχι το πιο φτηνό που θα βρεις, αλλά ΦΥΣΙΚΑ κάποιο μέσα στα όρια τιμών που έχεις επιλέξει. Τα πολύ οικονομικά ποδήλατα, είναι "καλούτσικα", μόνο αν ΞΕΡΕΙΣ να τα μαστορεύεις, αν έχεις ανταλλακτικά εύχερα, αν είσαι διαθετιμένος να επισκέπτεσαι κάποιον τεχνικό συχνά. Δεν είναι άχρηστα, αλλά θέλουν μεράκι / γνώσεις / χρόνο / υπομονη / διάθεση για μαστορέματα.

2. η υποστήριξη μετά την πώληση. Επειδή τώρα ξεκινάς, καλόν είναι να πάρεις ένα ποδήλατο από κάπου που μετά θα μπορούν να το "κοιτάξουν", να το ρυθμίσουν, να σε βοηθήσουν κλπ. Είναι ένας βασικός λόγος που λέμε συνήθως "μακρυά από ποδήλατα που πουλάνε σε σούπερ μάρκετ / πράκτικερ κλπ".

3. να σου αρέσει. Ένα ποδήλατο που σου αρέσει, είναι σίγουρο ότι θα το καβαλάς με μεγαλύτερη ευχαρίστηση. Δεν πα να λένε οι άλλοι το μακρύ τους και το κοντό τους, για μένα το μάυρο-πορτοκαλί ποδήλατο μου είναι το ομορφότερο στον κόσμο. Δεν το αλλάζω με τίποτα... (προσωπική κατάθεση ψυχής ...χαχχαχα)

4. να είναι στα μέτρα σου / στο στυλ σου / κατάλληλο για την χρήση που θα κάνεις. Τι να το κάνω το σούπερ επώνυμο ΜΤΒ αν δεν πάω ποτέ σε χωματο/βουνο/γκρεμίλες? Τι να το κάνω το σούπερ ακριβό φιτνες αν μου είναι 3 νούμερα μικρότερο? Τι να το κάνω το σούπερ ντούπερ ακριβό κουρσί αν μου είναι εντελώς άκαμπτο και άβολο και κουραστικό?

Πολύ, μα πάρα πολύ, μα εντελώς ΜΗΔΑΜΙΝΗ συνεισφορά σε όλα αυτά, έχουν τα περιφερειακά ενός ποδηλάτου, και ιδίως αυτά που αναφέρεις και προβληματίζεσαι. Εξηγούμαι: [1] ΟΚ, αν πχ το ένα ποδήλατο είχε δισκοβραχίωνα 53/39 θα σου έλεγα ΞΕΧΝΑ το, τέτοιοι δίσκοι δεν στροφάρουν με τίποτα, ειδικά για αρχάριους, ειδικά για Ελλάδα. [2] ΟΚ, αν μου έλεγες ότι το ένα έχει 3χ6 σχέσεις, σχεδόν παλιατζούρα δηλαδή, ενώ το άλλο είχε 3χ8.... θα σου έλεγα πήγαινε στο 2ο. [3] ΟΚ, αν μου έλεγες ότι το ένα έχει μονόπατα σιδερένια στεφάνια και ελαστικά του 5ευρού και το άλλο είχε δίπατα αλουμινένια και επώνυμα ελαστικά... καταλαβαίνεις, εκεί θα υπήρχε "θέμα".

.... αλλά αυτά που προσπαθείς να συγκρίνεις.... πίστεψέ με, ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΆ που ψάχνεις να βρεις. Δεν θα έπρεπε να αποτελέσουν ΒΑΣΙΚΑ κριτήρια για την επιλογή σου.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

RockaRolla σε ευχαριστώ.

 Η πρώτη μου επιλογή ήταν –κ παραμένει- να αγοράσω ποδήλατο από κατάστημα της πόλης μου. Και για λόγους «αλληλεγγύης» αλλά κ φυσικά για τους λόγους που αναφέρεις. Έχοντας τότε μηδαμινές γνώσεις, εντόπισα κάποια (λίγα) ποδήλατα που θεώρησα καλά. Αρχίζοντας το ψάξιμο κ το διάβασμα, σιγά-σιγά κατάλαβα ότι δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθώ με τα συγκεκριμένα ποδήλατα. Πχ έμαθα (από τον scrabler) για την σημασία του να έχει ένα ποδήλατο κασέτα αντί για ελεύθερο. Τα περισσότερα που κοιτούσα τότε ήταν με ελεύθερο… Έτσι ένα-ένα άρχισαν να διαγράφονται όλα από τη λίστα μου. Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει στα καταστήματα της πόλης μου κάποιο ποδήλατο που να με ικανοποιεί κ να βρίσκεται εντός του μπάτζετ μου. Βέβαια, γι’ αυτό δεν φταίνε τα καταστήματα αλλά το μπάτζετ μου! Το θέμα όμως είναι ότι ακόμη κ στα 100€ πάνω από το μπάτζετ μου, πάλι δεν έχω επιλογή στα τοπικά καταστήματα. Οπότε προσπαθώ από τη μία να ανεβάσω το μπάτζετ κ από την άλλη να εντοπίσω κάποιο καλό ποδήλατο που θα μπορούσε να μου φέρει κάποιο τοπικό κατάστημα. Παράλληλα κοιτάζω κ την αγορά μεταχειρισμένων. Αλλά σκέφτομαι κ κάποιες άλλες λύσεις, πιο σύνθετες… Όπως την αγορά κάποιου ποδηλάτου (καινούργιου ή μεταχειρισμένου) εντός τωρινού μπάτζετ κ τη δυνατότητα μελλοντικής του αναβάθμισης. Γι’ αυτό ρωτάω διάφορα πράματα.

 Η επιλογή μου είναι δύσκολη από όλες τις πλευρές. Καταρχάς λόγω τύπου ποδηλάτου. Δεν θέλω ποδήλατο για βουνό, δεν θέλω για πόλη, δεν θέλω για δρόμο, θέλω λίγο απ’ όλα. Υβριδικό… Εκ φύσεως συμβιβαστική λύση. Οπότε πρέπει να βρω προς τα ποια πλευρά θα γίνει ο συμβιβασμός. Η κατάσταση δυσκολεύει περισσότερο λόγω του χαμηλού μπάτζετ. Επίσης λόγω των «μικρών» καταστημάτων που υπάρχουν στην πόλη. Και φυσικά, λόγω της έλειψης γνώσεων από μένα. Οπότε προσπαθώ να μάθω όσο περισσότερα πράγματα γίνεται για να βοηθηθώ στις αποφάσεις μου. Αλλά κ επειδή μου αρέσει να κατανοώ πως λειτουργούν τα πράματα κ όχι να παίρνω απλά έτοιμες λύσεις.

 Η συγκεκριμένη ανάρτηση, δεν έγινε για να αποφασίσω ποιο ποδήλατο θα πάρω, αν κ υπάρχει κ αυτή η περίπτωση. Έγινε κυρίως για να καταλάβω πως γίνεται η αξιολόγηση. Ξέρω ότι σημαντικότερο είναι ο σκελετός. Έχω ανοίξει άλλο θέμα όπου ρωτάω για σκελετούς. Κάποια σημασία όμως έχουν κ τα περιφερειακά. Καταλαβαίνω ότι στο μπάτζετ μου, ούτε οι σκελετοί, ούτε τα περιφερειακά έχουν μεγάλες διαφορές. Και τι να κάνω; Να αποφασίσω αποκλειστικά με βάση το υποκειμενικό μου γούστο; Ποδήλατο θα επιλέξω, όχι γκόμενα. Αλλά έστω ότι ανεβαίνουμε μπάτζετ κ πάμε πχ στα 500€. Πάλι δεν θα έχουμε το ίδιο θέμα; Η κλιμάκωση της τιμής, δεν ακολουθεί την κλιμάκωση της ποιότητας; Εφόσον συγκρίνουμε ποδήλατα ίδιου τύπου κ μπάτζετ, οι διαφορές τους θα είναι πάντα κοντινές.Στα 500€ θα βρούμε ποδήλατα ανώτερα από αυτά που συζητάμε τώρα αλλά ίδιου επιπέδου μεταξύ τους. Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να κάνουμε σύγκριση; Θα αποφασίσουμε με βάση το ποιο μας αρέσει περισσότερο κ το που θέλουμε να δώσουμε τα χρήματα μας;

 Το παράδειγμα των ποδηλάτων α & β, αφορά δύο μοντέλα διαδοχικών ετών του ίδιου ποδηλάτου. Αλλάζουν μόνο τα περιφερειακά που αναφέρω κ το χρώμα. Αν πρεπει να επιλέξω ανάμεσα στα δύο, να το κάνω με βάση το χρώμα; Η διαφορά των περιφερειακων τους είναι αμελητέα ώστε να μπορεί να αγνοηθεί;

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Πέρα από αυτό όμως, αν πρόσεξες, εξέφρασα κάποιες απορίες που ξεφεύγουν από τη σύγκριση αυτών των ποδηλάτων κ θεωρώ ότι έχουν γενικότερη σημασία.

Πχ βλέποντας δύο εξαρτήματα ίδιας εταιρείας, με κωδικούς TY-510 κ TY-710, μπορούμε ακλουθώντας την πρακτική που συχνά ισχύει, να πούμε ότι το 2ο είναι ανώτερο του 1ου;

Ξεφεύγοντας από το συγκεκριμένο παράδειγμα όπου οι διαφορές είναι μικρές, ας σκεφτούμε μία άλλη υποθετική περίπτωση όπου η διαφορά ανάμεσα σε δύο περιφερειακά είναι μεγάλη. Πως μπορώ εγώ να καταλάβω ποιο από τα δύο είναι ανώτερο; Να ψάξω στο site ή σε παλιούς καταλόγους της εταιρείας κ να βρω τι ακριβώς; Σε ποια σειρά ανήκει το κάθε εξάρτημα; Δηλ. αν βρω ότι το α εξάρτημα είναι tourney κ το β alivio, έχω αυτομάτως την απάντηση που ψάχνω;  Ή μπορεί να υπάρχει κ περίπτωση όπου κάποιο εξάρτημα κατώτερης σειράς να είναι καλύτερο από κάποιο άλλο ανώτερης σειράς;

Παίζει ρόλο κ η χρονολογία τους; Μπορεί πχ ένα νεότερο acera να είναι καλύτερο από ένα παλιότερο deore;

 Και άντε, αν μιλάμε για περιφερειακά της ίδιας εταιρείας, πάει κ έρχεται. Αν όμως είναι διαφορετικής εταιρείας εκεί τι κάνω;

Και έστω ότι βρίσκω τον τρόπο να αξιολογήσω κάθε περιφερειακό κ γνωρίζω ποιο είναι ανώτερο από ποιο. Είναι αυτό αρκετό για να καταλάβω ποιο ποδήλατο λειτούργει καλύτερα; Αρκεί η μεμονωμένη αξιολόγηση των περιφερειακών ή πρέπει το ποδήλατο να αξιολογηθεί συνολικά, σαν σύστημα; Ο παράγοντας του συνδυασμού των περιφερειακών ενός ποδηλάτου είναι σημαντικός; Μπορεί να αποδώσει αποτέλεσμα «ανατρεπτικό» σε σχέση με την αξία τους; Δηλ. τα περιφερειακά ενός χ  ποδήλατου, φαίνεται ότι υπερισχύουν έναντι αυτών ενός ψ. Υπάρχει περίπτωση η συνεργασία μεταξύ των περιφερειακών του ψ ποδηλάτου να είναι καλύτερη από την αντίστοιχη του χ; Να δούμε δηλ στα χαρτιά να υπερισχύει το χ ποδήλατο αλλά στην πράξη το ψ να αποδίδει καλύτερα;

Οκ, ίσως το ξέσκισα λίγο. Πιθανόν κάποια από τα ερωτήματα μου να έχουν καθαρά φιλολογική αξία κ στην πράξη να μη με χρησιμεύσουν ποτέ. Έστω… Αν κάποιος έχει όρεξη…

casualbiker
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

Και έστω ότι βρίσκω τον τρόπο να αξιολογήσω κάθε περιφερειακό κ γνωρίζω ποιο είναι ανώτερο από ποιο. Είναι αυτό αρκετό για να καταλάβω ποιο ποδήλατο λειτούργει καλύτερα; Αρκεί η μεμονωμένη αξιολόγηση των περιφερειακών ή πρέπει το ποδήλατο να αξιολογηθεί συνολικά, σαν σύστημα; Ο παράγοντας του συνδυασμού των περιφερειακών ενός ποδηλάτου είναι σημαντικός; Μπορεί να αποδώσει αποτέλεσμα «ανατρεπτικό» σε σχέση με την αξία τους; Δηλ. τα περιφερειακά ενός χ  ποδήλατου, φαίνεται ότι υπερισχύουν έναντι αυτών ενός ψ. Υπάρχει περίπτωση η συνεργασία μεταξύ των περιφερειακών του ψ ποδηλάτου να είναι καλύτερη από την αντίστοιχη του χ; Να δούμε δηλ στα χαρτιά να υπερισχύει το χ ποδήλατο αλλά στην πράξη το ψ να αποδίδει καλύτερα;

Στο είπαν και πιο πάνω. Είναι περιφερειακά. Που σημαίνει ότι είναι το τελευταίο που πρέπει να σε απασχολεί. Δεν κρίνουν σε καμμία περίπτωση το ποδήλατο. Ισχύουν όλα τα υπόλοιπα που ρωτάς και δεν έχω βάλει στην παράθεση αλλά είναι μηδαμινής σημασίας. Αν και στην αρχική σου ερώτηση έχεις μπλέξει και κάποια που δεν είναι περιφερειακά, το πιρούνι που ειναι δομικό κομμάτι και τα κέντρα των τροχών που πάνε στους τροχούς. Δεν έχουν όμως κανένα νόημα. Γι'αυτο που κοιτάς οτιδήποτε επώνυμο περιφερειακό θα σε καλύψει όσο είναι σωστά ρυθμισμένο. Νομίζω ο scrabbler σου είχα βάλει ένα λινκ που θα σε βοηθούσε αλλά μάλλον δεν το κοίταξες. Όλες οι απορίες σου λύνονται εκεί μέσα. Δες το θα σου λυθούν πολλές απορίες https://www.podilates.gr/forum/agora-podilatoy-klp/t...

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

αν και αναφερθηκε  μια γενική ιδέα να σου θυμίσω οτι το βασικο στη φάση που είσαι ειναι το σωστό μέγεθος ,να σου αρέσει οπτικά  το ποδήλατο και να ειναι τις σωστής κατηγορίας ανάλογα με το που θα τ χρησιμοποιείς . 

 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

 Ψάχνοντας πληροφορίες για τον δισκοβραχίονα Shimano FC-TY701 βρίσκω ότι υπάρχει σε δύο εκδόσεις:

  1. Με δίσκους 48-38-28
  2. Με δίσκους 42-34-24

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/tourney/FC-TY701.html

 Βρίσκω κ μία άλλη έκδοση με δίσκους 48-36-26 αλλά μόνο σε ποδήλατα της KTM. Όσα αποτελέσματα μου έβγαλε η google για την αναζήτηση Shimano FC-TY701 48-36-26, αναφέρονται όλα σε ποδήλατα της ΚΤΜ. Οπουδήποτε αλλού, ο δισκοβραχίονας παρουσιάζεται με τις δύο πρώτες εκδόσεις.

Τι μπορεί να συμβαίνει με τον 48-36-26;

- Δεν υπάρχει κ πρόκειται απλά περί λάθους στους καταλόγους της ΚΤΜ το οποίο αναπαράχθηκε κ δεν διορθώθηκε ποτέ;

- Μπορεί όντως να υπάρχει, απλά δεν μπορώ να τον εντοπίσω;

- Μπορεί να υπάρχει κ να πρόκειται για ειδική έκδοση αποκλειστικά για την ΚΤΜ; Γενικά, μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο; Να παραγγείλει δηλ. μία εταιρεία ένα εξάρτημα από την shimano, με προδιαγραφές που θέτει η ίδια κ να κυκλοφορήσει αποκλειστικά για αυτήν;

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Ξοδευεις το χρόνο σου μετρώντας + -2 δόντια, νούμερα σε κωδικούς αλουμινίου, πιέσεις σε ελαστικά κλπ, αντί να τον
 ξοδεύεις ποδηλατώντας. Νιώθω πως πνίγεσαι σε μια κουταλιά νερό, απο τα σχολιά σου.
Υ.Γ. 1 το Cityrun είναι ποδηλατάρα
ΥΓ. 2 Το ελευθερο δεν έχει τίποτα κακό σαν τεχνολογία. Μεγάλωσε 2-3 γενιές απροβλημάτιστα.
Καλοπροαίρετα προφανώς.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

steliosp wrote:

Ξοδευεις το χρόνο σου μετρώντας + -2 δόντια, νούμερα σε κωδικούς αλουμινίου, πιέσεις σε ελαστικά κλπ, αντί να τον
 ξοδεύεις ποδηλατώντας. Νιώθω πως πνίγεσαι σε μια κουταλιά νερό, απο τα σχολιά σου.
Υ.Γ. 1 το Cityrun είναι ποδηλατάρα
ΥΓ. 2 Το ελευθερο δεν έχει τίποτα κακό σαν τεχνολογία. Μεγάλωσε 2-3 γενιές απροβλημάτιστα.
Καλοπροαίρετα προφανώς.

Ρε φίλε δεν έχει να κάνει με το αν είναι 2 ή 102 δόντια... Αυτό κατάλαβες; Δεν θα επιλέξω ποδήλατο για 2 δόντια διαφορά. Προσπαθώ γενικότερα να καταλάβω κάποια πράγματα.

Και εγώ αυτό θέλω, να αρχίσω να ποδηλατώ! Με έχει κουράσει όλο αυτό το ψάξιμο, αλλά κ τι να κάνω; Να μπω σε ένα μαγαζί κ να πάρω το "πιο όμορφο" ποδήλατο;

Δεν ξέρω αν τελικά είναι τόσο απλά τα πράγματα κ τα κάνω εγώ δύσκολα. Αν όντως πνίγομαι σε μια κουταλιά νερό... Έχω πει όμως ότι νιώθω πως κάνω 1 βήμα μπροστά κ 1 πίσω... Πριν έναν μήνα δεν ήξερα τι είναι το ντεραγιέ κ τι η μεσαία τριβή. Πως προχωράει κάποιος σαν εμένα σε αγορά ποδηλάτου; Είτε ζητάει έτοιμες προτάσεις, είτε προσπαθεί να μάθει πέντε πράματα για να μπορεί να κάνει μία κάποια αξιολόγηση. Τα κάνω κ τα δύο. Και πάνω που νομίζω ότι κάτι έμαθα, ακούω κάτι άλλο...

Πχ, εσύ τι ακριβώς μου λες τώρα για το ελεύθερο; Και δεν ρωτάω επιθετικά... Με την ίδια λογική, τα πάντα (όχι μόνο στο ποδήλατο) στον καιρό τους ήταν τοπ κ μπορεί ακόμη κ σήμερα να είναι λειτουργικά, αρκεί όμως αυτό; Η αξιολόγηση γίνεται μεμονωμένα κ όχι συγκριτικά; Για μένα, χρήσιμη πληροφορία θα ήταν μία εκ των: ελεύθερο<κασέτα, ελεύθερο=κασέτα, ελεύθερο>κασέτα.
Το «Το ελευθερο δεν έχει τίποτα κακό σαν τεχνολογία. Μεγάλωσε 2-3  γενιές απροβλημάτιστα» δεν είναι πληροφορία που βοηθάει την κατάσταση.

Το cityrun μπορεί να είναι «ποδηλατάρα» όπως λες, αλλά για την πόλη.

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Ολο το θέμα ως τώρα ασχολείται με δόντια, οπότε θεωρώ πως, ναι, έχει σημασία αν μιλάμε για 2 ή 102.

 Ο  RockaRolla λέει κάποια πράγματα παραπάνω, που έχουν μεγάλη βάση στη περιπτωσή σου. 
 Αν ασχοληθείς σοβαρά με τη διαφορά του ΤΥ710 με το ΤΥ510, μάλλον θα πάρεις περισσότερες γνώσεις για το μάρκετινγκ
 παρά για το ποδήλατο. 

 Επίσης, χρυσές οι κασσέτες χρυσά και τα ελεύθερα. Αυτό που προσπαθώ να σου
 επικοινωνήσω παράπάνω (αποτυχημένα προφανώς), είναι πως προσωπικά, δεν θα θεωρούσα
 ενα ελεύθερο, αρκετό λόγο για να αποκλείσω ένα ποδήλατο που μου αρέσει πραγματικά.

  Το οτι κάποιες "παλιότερες" τεχνολογίες, δεν έχουν κάτι πραγματικά μεμπτό  ή κάτι που να παρουσιάσει μετρήσιμη διαφορά
 σε σχέση με νεότερες, σε entry level επίπεδα τουλάχιστον, εγώ πχ το θεωρώ, χρήσιμη πληροφορία. 

 Λες παραπάνω πως διαλέγεις ποδήλατο και όχι γκόμενα. Και εκεί θεωρώ πως είναι το λάθος. 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

steliosp wrote:

Ολο το θέμα ως τώρα ασχολείται με δόντια, οπότε θεωρώ πως, ναι, έχει σημασία αν μιλάμε για 2 ή 102.

Αν πρόσεξες την αρχική μου ανάρτηση, θα είδες ότι το θέμα των δοντιών ήταν το 1/4 του 2ου ζητήματος.
Από εκεί κ πέρα, η κουβέντα εξελίσσεται αναλόγως του feedback.

Από αυτά που έγραψε ο RockaRolla κατάλαβα ότι η διαφορά ενός δισκοβραχίονα 48-36-26 με έναν 48-38-28, είναι ελάχιστη κ δεν πρέπει να με απασχολεί.

Το τελευταίο μου όμως σχόλιο –σε αυτό που απάντησες- που αναφερόταν σε δόντια, δεν αφορούσε τον αριθμό των δοντιών αλλά το ότι βλέπω ένα μοντέλο δισκοβραχίονα shimano σε ποδήλατα της KTM, με διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που «κανονικά» έχει. Και αναρωτιέμαι γιατί γίνεται αυτό. Αν πρόκειται περί λάθους ή κάτι άλλο.  Οπότε σε αυτή την περίπτωση, η απορία μου θα υπήρχε ανεξάρτητα από τον αριθμό διαφοράς των δοντιών.

steliosp wrote:

Το οτι κάποιες "παλιότερες" τεχνολογίες, δεν έχουν κάτι πραγματικά μεμπτό  ή κάτι που να παρουσιάσει μετρήσιμη διαφορά
 σε σχέση με νεότερες, σε entry level επίπεδα τουλάχιστον, εγώ πχ το θεωρώ, χρήσιμη πληροφορία

Είναι όμως έτσι; Η ύπαρξη κασέτας -πέρα από το ότι πιθανότατα θα μας δίνει περισσότερες ταχύτητες- δεν συνεπάγεται την ύπαρξη καλύτερου πίσω κέντρου;

Το να φοράει το ένα ποδήλατο altus κ το άλλο acera, κατάλαβα ότι δεν έχει κ μεγάλη σημασία. Το να έχει όμως το ένα ελεύθερο κ το άλλο κασέτα, είχα καταλάβει ότι έχει σημασία.

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

Είναι όμως έτσι; Η ύπαρξη κασέτας -πέρα από το ότι πιθανότατα θα μας δίνει περισσότερες ταχύτητες- δεν συνεπάγεται την ύπαρξη καλύτερου πίσω κέντρου;
Το να φοράει το ένα ποδήλατο altus κ το άλλο acera, κατάλαβα ότι δεν έχει κ μεγάλη σημασία. Το να έχει όμως το ένα ελεύθερο κ το άλλο κασέτα, είχα καταλάβει ότι έχει σημασία.

Δεν είναι απόλυτο. Αν είναι επώνυμο, είτε ελεύθερο είτε κασσέτα οι πιθανότητες είναι με το μέρος σου. 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

....θα έδινα λίγες παραπάνω πιθανότητες, το κέντρο με κασέτα να είναι καλύτερο από ότι το αντίστοιχο "παλιάς τεχνολογίας". Μην ξεχνάτε, μιλάμε για ποδήλατα σε ένα ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ εύρος τιμών (οπότε steliosp  ξέχνα το παλιό colnago που μάλλον έχεις στο μυαλό σου...!!! χχαχαχα)....

Στο μυαλό μου, το έχω στην ίδια φάση, όπως τα ahead / threadless, στο πιρούνι / μέτωπο του σκελετού. ΟΚ, το παλιό threadless ήταν μια χαρά και μεγάλωσε πολλές γενιές, αλλά πλέον θεωρείται πολύ ξεπερασμένο, δεν βρίσκω κανέναν λόγο να συνεχίζει να φοριέται σε νέα ποδήλατα, εκτός αν μιλάμε για κανα 100αρι ευρώ χαμηλότερη τιμή...... (που ποτέ δεν είναι τόση)..... Στα μάτια μου, ακόμα και σε χαμηλές τιμές, ποδήλατο με threadless σύστημα, εν έτη 2018, είναι ανασταλτικός παράγοντας αγοράς.

Πάμε στους δίσκους. Το 48-38-28, είναι το ίδιο συνηθισμένο και τυπικό όσο και το 48-36-26 ΣΕ ΥΒΡΙΔΙΚΑ / ΤΡΕΚΚΙΝ / ΠΟΛΗΣ ποδήλατα. Στα ΜΤΒ συχνά βάζουν κάτι σε 42-32-22 και σε κούρσες βάζουν κάτι σε 50-39-30 (πάντα μιλάμε για τρίδισκα συστήματα).

Η διαφορά τους, όπως λένε και οι αριθμοί των δοντιών, έχει να κάνει ΚΥΡΙΩΣ με τον μικρό δίσκο (τον μεσαίο τον αφήνω απέξω, μην σε απασχολεί αν είναι 36 ή 38 ή 34....). Τα 2 δόντια διαφορά (από 28 σε 26), δίνουν πολύ κοντινό αποτέλεσμα. Δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς, ΕΚΤΟΣ ΑΝ: ποδηλατεί σε μεγάλες θετικές κλίσεις, τα πόδια του δεν έχουν ανοίξει ακόμα, είναι "προς_το_βαρύς/βαριοκόκκαλος", και κυρίως ΑΝ η κασέτα που συνοδευέι τον κάθε δισκοβραχίωνα έχει και αυτή άλλη κλιμάκωση. Δηλαδή αν ο 26 έχει πίσω κασέτα 11-34 και ο 28 έχει πίσω κασέτα 11-32.... μάνι-μάνι, τα 2 δόντια το μικρού δίσκου, γίνονται πολύ περισσότερα, η διαφορά γίνεται ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, όταν επιλέγεις μια μαλακιά σχέση για να ανέβεις τη δύσκολη ανηφόρα.

Άρα, από μόνοι τους, οι δίσκοι, δεν μου λένε και πολλά. Αν ο δ/β28 και ο δ/β26 συνοδεύονται από κασέτα με ίδια κλιμάκωση (όποια και αν είναι αυτή), πχ από την ίδια κασέτα 11-34, η πολύ μικρή διαφορά και πολύ μικρή σημασία ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ. Αν η κασέτα του 26 έχει "μεγαλύτερο" μεγάλο γρανάζι πίσω, η διαφορά μεγαλώνει, γίνεται πιο σημαντική εφόσον ποδηλατούμε ανηφόρες (παράδειγμα με αριθμούς: ο δ/β 48-36-26 έχει κασέτα 11-36, και ο δ/β 48-38-28 έχει κασέτα 11-32...... το μεγάλο γρανάζι του δ/β26 είναι το 36 και είναι μεγαλύτερο από το μεγάλο γρανάζι του δ/β28 που είναι το 32....... γράψτα σε χαρτί, να τα δεις πιο καλά.......!!!!!). Αν αντίθετα έχουμε τα ανάποδα (παράδειγμα με αριθμούς: ο δ/β 48-36-26 έχει κασέτα 11-32, και ο δ/β 48-38-28 έχει κασέτα 11-36...... το μεγάλο γρανάζι του δ/β26 είναι το 32 και είναι μικρότερο από το μεγάλο γρανάζι του δ/β28 που είναι το 36) τότε η διαφορά κρύβεται ακόμα περισσότερο, γίνεται ακόμα πιο ασήμαντη, δεν οδηγεί σε κάποιο ουσιαστικό στοιχείο που να αποτελέσει βασικό κριτήριο επιλογής.....

Όλα τα παραπάνω, εκτός από το να προκαλλούν ζαλάδα, έχουν κάποιο νόημα όταν ποδηλατείς σε ανηφόρες και είσαι στο ξεκίνημα. Όταν με το καλό σφίξουν τα πόδια, 2 δόντια διαφορά δεν θα σημαίνουν τίποτα. Αν μάλιστα ποδηλατείς σε ευθείες ασφάλτινες.... καλά.... μην ασχολείσαι με την καμία.

 

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ για να έχουν κάποια σημασία όλα αυτα τα νούμερα, είναι να έχεις στοιχειώδεις γνώσεις περί γραναζιών.... πχ μεγάλος δίσκος μπροστά και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ μικρό γρανάζι πίσω σημαίνουν ΔΥΣΚΟΛΗ / ΒΑΡΙΑ σχέση / τα πόδια γυρνούν με μεγάλη δυσκολία. Μικρός δίσκος μπροστά και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ μεγάλο γρανάζι πίσω σημαίνουν ΕΥΚΟΛΗ ΣΧΕΣΗ / ΜΑΛΑΚΙΑ, τα πόδια γυρνούν σαν τρελλά.....

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

....θα έδινα λίγες παραπάνω πιθανότητες, το κέντρο με κασέτα να είναι καλύτερο από ότι το αντίστοιχο "παλιάς τεχνολογίας". Μην ξεχνάτε, μιλάμε για ποδήλατα σε ένα ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ εύρος τιμών (οπότε steliosp  ξέχνα το παλιό colnago που μάλλον έχεις στο μυαλό σου...!!! χχαχαχα)....

Στο μυαλό μου, το έχω στην ίδια φάση, όπως τα ahead / threadless, στο πιρούνι / μέτωπο του σκελετού. ΟΚ, το παλιό threadless ήταν μια χαρά και μεγάλωσε πολλές γενιές, αλλά πλέον θεωρείται πολύ ξεπερασμένο, δεν βρίσκω κανέναν λόγο να συνεχίζει να φοριέται σε νέα ποδήλατα, εκτός αν μιλάμε για κανα 100αρι ευρώ χαμηλότερη τιμή...... (που ποτέ δεν είναι τόση)..... Στα μάτια μου, ακόμα και σε χαμηλές τιμές, ποδήλατο με threadless σύστημα, εν έτη 2018, είναι ανασταλτικός παράγοντας αγοράς.

 


Το ευρος των τιμών είναι ένα θέμα. Δεν έχω βγει στην αγορά ποδηλάτων εδώ και καιρό για να 
ξέρω το Value for money που υπάρχει τώρα.

Υποθέτω πως εννοείς threadded όχι threadless. Εδώ συμβαίνει το εξής όμως, Αυτό είναι 
χαρακτηριστικό που έχουν τα ποδήλατα τύπου σουπερ μαρκετ κυρίως (αν δεν κάνω λάθος).
   Το κακό με τέτοιες "εκπτώσεις" είναι το οτι συνήθως συνοδεύονται και από άλλες. πχ σιδερένιοι 
λαιμοί, σιδερένια τιμόνια, σιδερένια χρωμιομένα κέντρα, μονόπατες ρόδες της πλάκας κλπ. 
Χώρια που αν μιλάμε και για σκελετό με λαιμό 1", τότε έχουμε ένα ποδήλατο που σαν σύνολο 
ανήκει 1-2 δεκαετίες πίσω. 
Το ελευθερο τώρα είναι απλά ένα παράδειγμα που προσωπικά θεωρώ πως δεν ανήκει στην 
παραπάνω κατηγορία. 
Ο φίλος είπε πως απέκλεισε αυτόματα,ότι είδε με ελεύθερο. Δεν είναι παιχνίδι "μαντεψε ποιός"
 μια συνολική εικόνα  λέει πολλά παραπάνω.

π.χ. Φίλος έχει βρεί ότι θα ήθελε από τη ποδηλασία σε ένα σχετικά σύγχρονο IDEAL Megisto. 
Ενώ σαν σύνολο είναι ικανοποιητικό για τη δουλειά του, έχει quill stem στο 1 1\8". 
Τού γυάλισε το ποδήλατο, του έκανε σαν σύνολο, το πήρε και πλέον πάει πανω κάτω χαρούμενος. 
Ενώ θα μπορούσε απέκλειε όλα τα ποδήλατα με quill.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Σωστός Στέλιο, έχεις δίκιο σε αυτό που λές "συνολική εικόνα" και όχι μόνο ένα χαρακτηριστικό.

Το Megisto θα ήταν αρκετά μοντέλα πίσω. Αν η τιμή ήταν πέρα_για_πέρα δελεαστική, ίσως να έκανα την "παραχώρηση", αν και θα το σκεφτόμουν και θα το έψαχνα πάρα πολύ καλά πριν πάω σε threaded headset....

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

RockaRolla ευχαριστώ!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το setup με την p-700c είναι καλύτερο

όχι πως παίζει ρόλο

τα άλλα χαρακτιριστικά είναι ίδια ή διαφορετικά χωρίς καμια διαφορά

βέβαια μιλάς για trekking ποδήλατα

οπότε ότι και να πάρεις σε περιορίζει ο ίδιος ο τύπος ποδηλάτου

:D