Τι πρεπει να κοιταει καποιος οταν ειναι να αγορασει το πρωτο του ποδηλατο για αστικη μετακινηση

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Αυτο το θεμα το συζηταγαμε παρα πολυ καιρο απλως καποιος επρεπε να κανει την αρχη.
Ποια ειναι τα κριτηρια που πρεπει να εχει καποιος αρχαριος και τι πρεπει να κοιταξει οταν ειναι να διαλεξει το πρωτο του ποδηλατο (σοβαρο ποδηλατο) για αστικη μετακινηση, ποδηλατοβολτες και μικρες εκδρομες.
Παρακατω γραφω τις δικες μου σκεψεις αλλα (και αυτο ειναι τεραστιο αλλα)
1.Δεν θα πρεπει να θεωρηθουν απολυτες. Δλδ θα πρεπει αυτος που διαλεγει θα πρεπει να κρινει ποια απο τα κριτηρια που θα θεσω ειναι αυτα που εχουν μεγαλυτερη βαρυτητα γι'αυτον.
2. Εννοειται οτι θα πρεπει να γραψουν και αλλοι τα δικα τους κριτηρια και εννοειται οτι ΠΡΕΠΕΙ να υπαρχει αντιπαραθεση (δεν θεωρω τον εαυτο μου τον απολυτο guru της ποδηλασιας και οτι πω πρεπει να ειναι de facto σωστο).

Το αντικειμενο μας ειναι ενα ποδηλατο το οποιο θα ειναι το μελοντικο ποδηλατο καποιου ο οποιος θελει ενα ποδηλατο για να ακολουθει τους φιλους του σε ποδηλατοβολτες, να μπορει να το χρησιμοποιει σε αστικη μετακινηση, και να μπορει να παταει και λιγο χωματοδρομο σε καποια κοντινη εκδρομη.
Οτιδηποτε ακολουθει ειναι η προσωπικη μου γνωμη.
Τα χρηματα που θα πρεπει να διαθεσει ειναι γυρω απο τα 350 ευρω. Οτιδηποτε πολυ παραπανω σιγουρα θα μπορει να του δωσει καλυτερο ποδηλατο το οποιο ομως πολυ πιθανον δεν θα το αξιοποιησει ποτε. Ετσι και αλλιως η κατηγορια ποδηλατου που διαλεξα ειναι αυτο που λεμε "το ποδηλατο που θα εχεις μεχρι να μαθεις ποιο ποδηλατο θα πρεπει να παρεις", δλδ ενα ποδηλατο που θα κανει αρκετα πραγματα καλα αλλα τιποτα πολυ καλα. Γι'αυτο δεν αξιζει να δωσεις παραπανω χρηματα. Εννοειται οτι το να παει πιο χαμηλα απο αυτα τα χρηματα ειναι θεμιτο. Απλως εαν παει πολυ πιο χαμηλα (250 και κατω) και δεν ειναι καποια τρελη ευκαιρια τοτε σιγουρα θα πρεπει να συμβιβαστει σε κατι. Απο εκει και περα κρινει ο καθενας και λεει οτι εκει συμβιβαζομαι αρα ειμαι ΟΚ και το παιρνει. Η λογικη ειναι ομως να ξερεις το που συμβιβαζεσαι και γιατι.

Αφου κανονισαμε το οικονομικο και ξεκαθαρισουμε οτι πρεπει να παρουμε το σωστο μεγεθος για το σωματοτυπο μας παμε στα πρακτικα.
Το πρωτο που κοιταω ειναι ο σκελετος-πιρουνι. Δεδομενο οτι σε αυτο το επιπεδο τιμης θα παμε σε αλουμινιο. Υπαρχουν καποια καλα hi-ten σκελετα αλλα ειναι δυσκολο να τα διακρινεις στον χαμο των ποδηλατων που υπαρχουν στην κατηγορια και η μονη διαφορα που θα δει καποιος σαν αναβατης ειναι μονο τα περιπου 50 ευρω διαφορα που θα εχει στην τιμη. Επειδη ομως υπαρχει και το ρισκο να μην παρεις ενα απο τα καλα hi-ten σκελετα καλο ειναι για 50 ευρω να μην το ρισκαρεις. Ετσι και αλλιως συνηθως τα hi-ten εχουν και χειροτερο set up απο τα αντιστοιχα αλουμινιου που συνηθως υπερκαλυπτει την διαφορα των 50 ευρω. Οποτε ο σκελετος μας θα ειναι αλουμινιου.
Απο εκει και περα. Κοιταμε στα σημεια. ΠΧ ενας σκελετος που τα ποτηρια του πιρουνιου ειναι εσωτερικα ειναι καλυτερος απο καποιον που τα αντιστοιχα ποτηρια ειναι εξωτερικα. Πολλα που κοιταω εγω σε ενα σκελετο ειναι μαλλον εξεζητημενα και δυσκολο να τα δει καποιος που θα παει σε αυτη την κατηγορια ποδηλατου (γωνιες κουτελου-ντιζας σελλας, μεταξονιο, ποιοτητα κολλησεων στο κουτελο και κατω απο την μεσαια τριβη κτλ) οποτε δεν τα αναλυω αφου ξεφευγουν και απο την χρηση που θα κανει ο περι ο λογος χρηστης.
Παμε στο πιρουνι. Και εδω ειμαι απολυτος. Απο την στιγμη που μιλαμε για v-brake το πιρουνι θα ειναι ατσαλινο χωρις αναρτηση. Ουτε περιττο βαρος με την μορφη αναρτησης ουτε τιποτα αλλο. Εαν μιλαμε για δισκοφρενα τοτε παει αλλου αλλα στο επιπεδο τιμης που μιλαμε σημερα (Ιανουαριος 2015) τα φρενα θα ειναι v-brake. Οποτε το πιρουνι ειναι ατσαλινο. Αυτα που ακουω εδω μεσα οτι θεωρουν την αναρτηση απαραιτητη γιατι ανεβοκατεβαινουν πεζοδρομια ή οτι οι δρομοι ειναι με λακουβες ειναι απλα λαθος. Τα ατσαλινα συνηθως ειναι δυο τυπων. Ειτε με κουρμπα ειτε με ισια blades. Αυτα με την κουρμπα ειναι πιο αποροφητικα, αυτα με τα ισια blades πιο "γρηγορα" και πιο νευρικα. Προτιμω αυτα με τα ισια blades. Την αποροφητικοτητα την παιρνω με αλλο τροπο που εξηγω παρακατω.
Εννοειται οτι προτιμαμε ahead απο τον παραδοσικο τροπο με την σφηνα(quill). Κατι που εγω αποφευγω ειναι οι ρυθμιζομενοι λαιμοι. Οσο και καλοι να ειναι καποια στιγμη θα τριξουν. Απλα εαν ειναι καλοι θα αργησει να ερθει αυτη η στιγμη. Προτιμω εναν απλο ahead λαιμο.

Επομενο πραγμα που κοιταμε ειναι οι τροχοι (θα αναφερω και ταχυτητες ειναι σχετικο). Εννοειται διπατοι, εννοειται με κεντρα αλουμινιου, εννοειται 28 ιντζων. Την ποιοτητα ειναι δυσκολο να την διακρινει καποιος οποτε εκει θα πρεπει να μαθει οτι μπορει και απ'οπου μπορει (ιντερνετ-φιλους κτλ κτλ). Συνηθως στην κατηγορια αυτοι που εχουν quick release εχουν ποιοτικοτερα κεντρα απο αυτους με τα παξιμαδια. Εννοειται οτι προτιμουμε να εχει κασσετα πισω (συνηθως οταν εχει 8 ταχυτητες πισω εχει κασσετα, αλλα οχι παντα, κοιταξτε το) γι'αυτο οι περισσοτεροι εδω λενε-λεμε για 24 ταχυτητες. Την αποροφητικοτητα που ειπαμε παραπανω εγω προτιμω να την παιρνω απο τα λαστιχα (ενα 700χ32 λαστιχο ειναι αρκετα "γρηγορο" για την χρηση που λεμε και αποροφα πολυ παραπανω απ'οτι νομιζει καποιος.

Και παμε στο τελος στα περιφερειακα. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ οχι στην αρχη που τα κοιτανε οι περισσοτεροι. Φρενα ειπαμε θα ειναι v-brakes εννοειται αλουμινιου, εννοειται και οι μανετες αλουμινιου. Δισκοβραχιωνας αλουμινιου και κλειστη μεσαια τριβη (δεν υπαρχει λογος να υπαρχει δισκοβραχιωνας σιδερενιος-πλαστικοποιημενος). Καλο ειναι να ειναι μεταλικα τα πεταλια (εαν εχει πλαστικα ειναι δεδομενο οτι θα τα αλλαξουμε πολυ συντομα με μεταλικα οποτε ειναι εξτρα κοστος).
Ταχυτητες εαν μπορουμε οικονομικα παιρνουμε 24 ταχυτητες. Εαν δεν μπορουμε δεν ειναι κατι τραγικο. Επειδη και εδω εχω ακουσει πολλα εχω κανει διαδρομη Αθηνα-Κορινθο-Λουτρακι και πισω με βασικο ποδηλατο με 21 ταχυτητες οπως το περιγραφω παραπανω με μονη αλλαγη οτι ειχα γυρισει τον λαιμο αναποδα. Δλδ απλα καλες οι 24 ταχυτητες αλλα και οι 21 αρκετες. Ο αντιλογος λεει οτι οι 21 σημαινουν και βιδωτο ελευθερο για τις ταχυτητες αρα λογω κατασκευης του κεντρου ειναι πιο ευαισθητο να στραβωσει στον αξονα. Εγω λεω οτι ενα αξιοπρεπες κεντρο (εαν δεν μιλαμε και για 120 κιλα αναβατη) δεν θα εχει θεμα για την χρηση που λεμε.
Αποριπτουμε χειρηστηρια τυπου revo. Πια υπαρχουν αρκετα μοντελα στην αγορα με λεβιεδακια οποτε δεν υπαρχει λογος να κοιταμε τα revo. Λαθος που κανουν τωρα οι περισσοτεροι. Κοιτανε το πισω ντεραγιε. Θα επρεπε να κοιτανε τα shifters. Ο συνδιασμος stef65-tourney δουλευει καλυτερα απο stef40-altus οσο παραξενα και εαν ακουγεται. Ειναι απλο. Τα ντεραγιε θα κανουν την δουλεια που θα τους πει το shifter. Ειναι δλδ παθητικα εξαρτηματα. Αντιθετα τα shifters ειναι αυτα που δινουν την εντολη οποτε ειναι σημαντικο αυτη η εντολη να ειναι οσο πιο απολυτη γινεται. Και οι δυο συνδιασμοι δουλευουν (και πρεπει να ειναι ρυθμισμενοι γιατι αρυθμιστοι δεν δουλευουν και ας ειναι και XTR) αλλα εαν ολα τα αλλα μεταξυ δυο ποδηλατων ειναι ιδια και ειναι το τελευταιο κριτηριο διαλεγω το stef65-tourney. Βεβαια και εδω ειναι απαραιτητη μια ελαχιστη ποιοτητα οποτε κοιταμε να ειναι τουλαχιστον κατι shimano ή κατι επωνυμο. Μην παμε με την λογικη οτι επειδη ειπα οτι δεν εχουν τεραστια σημασια αρα και με chinano ή simano(αυτο το εχω δει) ειμαστε ΟΚ, δεν ειμαστε.

Αυτα ειναι καποια βασικα κριτηρια με την σειρα σπουδαιοτητας.
Αυτη ειναι η δικη μου γνωμη και τονιζω οτι πρεπει να υπαρχει αντιλογος ή το να προσθεσουμε κατι που πιθανον εχω ξεχασει.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με τον προλαλήσαντα αλλά θα συμπλήρωνα μερικά σημεία με την δική μου οπτική, πιο πολύ σαν προβληματισμό για τον νεοεισερχόμενο στο χώρο:

  • Σκελετός/Πλαίσιο - Πιρούνι

kktsol wrote:
Το πρωτο που κοιταω ειναι ο σκελετος-πιρουνι. Δεδομενο οτι σε αυτο το επιπεδο τιμης θα παμε σε αλουμινιο. Υπαρχουν καποια καλα hi-ten σκελετα αλλα ειναι δυσκολο να τα διακρινεις στον χαμο των ποδηλατων που υπαρχουν στην κατηγορια και η μονη διαφορα που θα δει καποιος σαν αναβατης ειναι μονο τα περιπου 50 ευρω διαφορα που θα εχει στην τιμη. Επειδη ομως υπαρχει και το ρισκο να μην παρεις ενα απο τα καλα hi-ten σκελετα καλο ειναι για 50 ευρω να μην το ρισκαρεις. Ετσι και αλλιως συνηθως τα hi-ten εχουν και χειροτερο set up απο τα αντιστοιχα αλουμινιου που συνηθως υπερκαλυπτει την διαφορα των 50 ευρω. Οποτε ο σκελετος μας θα ειναι αλουμινιου.
...
Παμε στο πιρουνι. Και εδω ειμαι απολυτος. Απο την στιγμη που μιλαμε για v-brake το πιρουνι θα ειναι ατσαλινο χωρις αναρτηση. Ουτε περιττο βαρος με την μορφη αναρτησης ουτε τιποτα αλλο. Εαν μιλαμε για δισκοφρενα τοτε παει αλλου αλλα στο επιπεδο τιμης που μιλαμε σημερα (Ιανουαριος 2015) τα φρενα θα ειναι v-brake. Οποτε το πιρουνι ειναι ατσαλινο. Αυτα που ακουω εδω μεσα οτι θεωρουν την αναρτηση απαραιτητη γιατι ανεβοκατεβαινουν πεζοδρομια ή οτι οι δρομοι ειναι με λακουβες ειναι απλα λαθος. Τα ατσαλινα συνηθως ειναι δυο τυπων. Ειτε με κουρμπα ειτε με ισια blades. Αυτα με την κουρμπα ειναι πιο αποροφητικα, αυτα με τα ισια blades πιο "γρηγορα" και πιο νευρικα. Προτιμω αυτα με τα ισια blades. Την αποροφητικοτητα την παιρνω με αλλο τροπο που εξηγω παρακατω.
Εννοειται οτι προτιμαμε ahead απο τον παραδοσικο τροπο με την σφηνα(quill). Κατι που εγω αποφευγω ειναι οι ρυθμιζομενοι λαιμοι. Οσο και καλοι να ειναι καποια στιγμη θα τριξουν. Απλα εαν ειναι καλοι θα αργησει να ερθει αυτη η στιγμη. Προτιμω εναν απλο ahead λαιμο.

Συμφωνώ και δεν προχωρώ παραπέρα γιατί δεν έχει και νόημα. Αλουμινένιο πλαίσιο και ατσάλινο πιρούνι είναι ένας γενικός κανόνας (rule of thumb) για το πρώτο φτηνό αλλά καθόλου φτηνιάρικο πρώτο γενικής και αστικής χρήσης ποδήλατο. Σημαντικό στοιχείο εδώ το μέγεθος. Ένα ποδήλατο των 1.000 ευρώ πολύ μεγάλο ή πολύ μικρό είναι το χειρότερο ποδήλατο που μπορεί κάποιος να έχει.

  • Τροχοί - κέντρα

kktsol wrote:
Επομενο πραγμα που κοιταμε ειναι οι τροχοι (θα αναφερω και ταχυτητες ειναι σχετικο). Εννοειται διπατοι, εννοειται με κεντρα αλουμινιου. Την ποιοτητα ειναι δυσκολο να την διακρινει καποιος οποτε εκει θα πρεπει να μαθει οτι μπορει και απ'οπου μπορει (ιντερνετ-φιλους κτλ κτλ). Συνηθως στην κατηγορια αυτοι που εχουν quick release εχουν ποιοτικοτερα κεντρα απο αυτους με τα παξιμαδια. Εννοειται οτι προτιμουμε να εχει κασσετα πισω (συνηθως οταν εχει 8 ταχυτητες πισω εχει κασσετα, αλλα οχι παντα, κοιταξτε το) γι'αυτο οι περισσοτεροι εδω λενε-λεμε για 24 ταχυτητες. Την αποροφητικοτητα που ειπαμε παραπανω εγω προτιμω να την παιρνω απο τα λαστιχα (ενα 700χ32 λαστιχο ειναι αρκετα "γρηγορο" για την χρηση που λεμε και αποροφα πολυ παραπανω απ'οτι νομιζει καποιος.

Δίπατοι με αλουμινένια κέντρα, 32 ή -ακόμα καλύτερα- 36 ακτίνων. Εννοείται κασσέτα χωρίς πολύ μεγάλη σημασία ο αριθμός των ταχυτήτων. Λάστιχα σε ένα τέτοιας χρήσης ποδήλατο με "ξερό" πιρούνι για κάποιον αρχάριο θα μπορούσαν να είναι σε ένα εύρος από 700Χ32 έως 700Χ38. Λιγότερο ή περισσότερο θα έκαναν το ποδήλατο κουραστικό, τουλάχιστον στην αρχή μέχρι να συνειδητοποιήσει τι ζητά από ένα ποδήλατο.

  • Περιφερειακά

kktsol wrote:
Και παμε στο τελος στα περιφερειακα. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ οχι στην αρχη που τα κοιτανε οι περισσοτεροι. Φρενα ειπαμε θα ειναι v-brakes εννοειται αλουμινιου, εννοειται και οι μανετες αλουμινιου. Δισκοβραχιωνας αλουμινιου και κλειστη μεσαια τριβη (δεν υπαρχει λογος να υπαρχει δισκοβραχιωνας σιδερενιος-πλαστικοποιημενος). Καλο ειναι να ειναι μεταλικα τα πεταλια (εαν εχει πλαστικα ειναι δεδομενο οτι θα τα αλλαξουμε πολυ συντομα με μεταλικα οποτε ειναι εξτρα κοστος).
Ταχυτητες εαν μπορουμε οικονομικα παιρνουμε 24 ταχυτητες. Εαν δεν μπορουμε δεν ειναι κατι τραγικο. Επειδη και εδω εχω ακουσει πολλα εχω κανει διαδρομη Αθηνα-Κορινθο-Λουτρακι και πισω με βασικο ποδηλατο με 21 ταχυτητες οπως το περιγραφω παραπανω με μονη αλλαγη οτι ειχα γυρισει τον λαιμο αναποδα. Δλδ απλα καλες οι 24 ταχυτητες αλλα και οι 21 αρκετες. Ο αντιλογος λεει οτι οι 21 σημαινουν και βιδωτο ελευθερο για τις ταχυτητες αρα λογω κατασκευης του κεντρου ειναι πιο ευαισθητο να στραβωσει στον αξονα. Εγω λεω οτι ενα αξιοπρεπες κεντρο (εαν δεν μιλαμε και για 120 κιλα αναβατη) δεν θα εχει θεμα για την χρηση που λεμε.
Αποριπτουμε χειρηστηρια τυπου revo. Πια υπαρχουν αρκετα μοντελα στην αγορα με λεβιεδακια οποτε δεν υπαρχει λογος να κοιταμε τα revo. Λαθος που κανουν τωρα οι περισσοτεροι. Κοιτανε το πισω ντεραγιε. Θα επρεπε να κοιτανε τα shifters. Ο συνδιασμος stef65-tourney δουλευει καλυτερα απο stef40-altus οσο παραξενα και εαν ακουγεται. Ειναι απλο. Τα ντεραγιε θα κανουν την δουλεια που θα τους πει το shifter. Ειναι δλδ παθητικα εξαρτηματα. Αντιθετα τα shifters ειναι αυτα που δινουν την εντολη οποτε ειναι σημαντικο αυτη η εντολη να ειναι οσο πιο απολυτη γινεται. Και οι δυο συνδιασμοι δουλευουν (και πρεπει να ειναι ρυθμισμενοι γιατι αρυθμιστοι δεν δουλευουν και ας ειναι και XTR) αλλα εαν ολα τα αλλα μεταξυ δυο ποδηλατων ειναι ιδια και ειναι το τελευταιο κριτηριο διαλεγω το stef65-tourney.

V brakes κλασσικά. Φτηνή δοκιμασμένη λύση. Αποφεύγουμε δισκόφρενα σε τέτοιας κατηγορίας/τιμής ποδήλατα όπως επίσης και αναρτήσεις. Συμφωνώ με τα shifter παρόλο που έχω δει μερικούς ανθρώπους να προτιμούν τα περιστροφικά (revo) χειριστήρια. Ίσως επειδή σε κάποιον αρχάριο η "εικόνα της σειριακής αλλαγής" να τον κάνει να νομίζει πως δεν θα κάνει λάθη. Τέλος πάντων. Τα περιφερειακά είναι ένα θέμα υπερεκτιμημένο και είναι χίλιες φορές προτιμότερο να γλυτώσεις λίγα ευρώ για να αγοράσεις φωτάκια/κράνος/κλειδαριά παρά να πάρεις τον σούπερ ντούπερ εκτροχιαστή (άσε που θα τον αλλάξεις ούτως ή άλλως ένα χρόνο μετά). Για τις ταχύτητες συμφωνώ απόλυτα και συμπληρώνω πως σε έναν αρχάριο είναι σημαντικό το εύρος κι όχι ο αριθμός των ταχυτήτων και θα πρότεινα να πάρει ένα ποδήλατο που η κασσέτα να έχει μεγάλο γρανάζι τουλάχιστον 32 δοντιών. Είναι σημαντικό να μπορεί να "βγάλει" όλες τις διαδρομές χωρίς να απογοητεύεται και με τον καιρό να μαθαίνει. Σημαντικό επίσης να έχει τρύπες για σχάρα μιας και θα βοηθήσουν πιθανές εκδρομές.

  • Aξεσουάρ

Κλειδαριά πέταλο ή πτυσσόμενη αξίας μεγαλύτερης των 30+ ευρώ. Μπορεί να ακούγονται πολλά αλλά έτσι είναι. Ποια και με τι κριτήρια έχει αναλυθεί εδώ. Φώτα είναι ΑΜΕΣΗ ανάγκη να πάρουν ΟΛΟΙ. Το κράνος είναι επιλογή αλλά κι ας υπάρχει στο μυαλό μας. Το ταχύμετρο, ακόμα και το πιο φτηνό, είναι χρήσιμο γιατί μας κάνει να χαιρόμαστε όταν γυρίζουμε σπίτι και βλέπουμε τι αποστάσεις κάνουμε.

  • Μπάτζετ

Κι εγώ θεωρώ πως ένα τέτοιο ποδήλατο κοστίζει μεταξύ 300 και 400 ευρώ ανάλογα την μάρκα/μοντέλο/χρονολογία/εποχή.

ΥΓ: Δεν ξεχνάμε φυσικά να διαβάσουμε τον Δεκάλογο του Αρχάριου Ποδηλάτη.

John67
Απών/απούσα

Παίδες προσωπικά σας ευχαριστώ για τις εξαιρετικες αναρτήσεις σας, που εχουν σκοπό να βοηθήσουν εμας τους επιδοξους αρχάριους ποδηλάτες. Όλα καλά, αλλά επιτρέψτε μου κάποιες ερωτήσεις.
Εχω διαβάσει πολλές φορές στο φορουμ - και συμφωνώ απολύτως - οχι ποδήλατο επιπέδου σουπερμαρκετ. Αλλα ρε παιδιά και το 300-400 για κάποιον που δεν εχει τα βαλάντια μηπως ειναι πολλα ?
Βλέπω ομως κάποια από επωνυμες εταιρίες, γνωστές σε όλους, δεν τις αναφέρω με 200-250, με το αλουμίνιο τους, τα οχι κορυφαια αλλα συμπαθητικά περιφεριακά και αναρωτιέμαι τι υποχωρήσεις θα αναγκαστώ να κανω? Επίσης εχετε στο μυαλό σας οτι επιεικώς κάτι λιγότερο απο ενα κατοσταρικο θα πρεπει να δωσω και σε αξεσουαρ κρανος, κλειδαρια, φωτα, κλπ. Μην πειτε για μεταχειρισμένο γιατί δεν θελω και γιατι οι γνωσεις μου δεν μου επιτρέπουν να ξεχωρίσω ενα κακόμεταχειρισμενο ποδηλατο.
Αν λοιπόν για ξεκίνημα και τα 300 συνολο ειναι οριακά το ταβάνι για την τσέπη μου, τι λετε?? μην ξεκινάς και περιμενε να μαζεψεις άλλα 200??

ευχαριστώ για την φιλοξενία

Γιάννης

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Εγώ φίλε Γιάννη δεν είμαι ούτε "κατά" του σούπερ μάρκετ. Απλά πρέπει κάθε φορά να γνωρίζεις τι παίρνεις και πόσο θα πιάσει "τόπο" το ποσό που δίνεις. Να σου δώσω ένα παράδειγμα για να το καταλάβεις καλύτερα.

Ρωτούν πολλοί για κλειδαριές αξιόπιστες, τους δείχνεις κάποιες λύσεις γύρω στα 50 ευρώ και αναρωτιούνται "μα καλά, το ποδήλατό μου το πήρα 150 ευρώ, θα δώσω για κλειδαριά άλλα 50?". Η απάντηση προκύπτει από το πόσο εύκολα μπορείς να αντικαταστήσεις το ποδήλατό σου αν στο κλέψουν, άσχετα από την αξία του. Αν λοιπόν είσαι πλούσιος κι έχεις ένα ποδήλατο που κάνει 2000 ευρώ αλλά μπορείς αν στο βουτήξουν αύριο το πρωί να ψωνίσεις ακόμα ένα ίδιο, τότε μια κλειδαριά σπιράλ των 5 ευρώ είναι αρκετή, έτσι, για τα μάτια του κόσμου που λένε.

Αλλά αν το ποδήλατό σου κάνει μόλις 100 ευρώ στο σούπερ μάρκετ αλλά εσύ για έναν ολόκληρο χρόνο δεν θα μπορεσεις να τα διαθέσεις γιατί σου λείπουν, τότε το ποδήλατό σου είναι αναντικατάστατο κι έχει μεγάλη αξία (για εσένα) γι' αυτό πρέπει να πάρεις μια κλειδαριά ακριβή κι ας κάνει 50+ ευρώ! Οι εγγλέζοι το έχουν πει "δεν είμαι πλούσιος για να παίρνω φτηνά πράγματα". Το φτηνό ποδήλατο δεν είναι ντροπή, ούτε καν το ποδήλατο σούπερ μάρκετ είναι "κακό". Είναι όμως φτηνά ποδήλατα που σημαίνει ατέλειες στο φινίρισμα, πιθανόν κακό σχεδιασμό, εξαρτήματα μειωμένης αντοχής κλπ.

Αν θέλεις κάτι "να κάνεις τη δουλειά σου" κι η "δουλειά" είναι να πηγαίνεις καμιά βόλτα τη κυριακή ή να φέρνεις τα ψώνια, μια χαρά θα γίνει με οποιοδήποτε ποδήλατο. Αν πάλι θέλεις κάτι φτηνό αλλά περισσότερο ποιοτικό και ανθεκτικότερο πρέπει να ανέβεις στο μπάτζετ. Αυτο δεν το λέω εγώ ή ο kktsol αλλά η αγορά. Το όριο των 300-400 ευρώ μπήκε για να τονιστεί πως δεν χρειάζεται για πρώτο ποδήλατο να διαθεσει κανείς παραπάνω. Φυσικά εξυπακούεται πως ότι και να λέμε, αν κάποιος έχει "ταβάνι" λιγότερα θα επιλέξει με βάση αυτά που μπορεί να διαθέσει.

Τέλος, επειδή αρκετοί ρωτούν αν υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε φτηνά, μεσαία και ακριβά ποδήλατα, προφανώς και υπάρχει. Απο κει και πέρα καθένας κοιτάει το πορτοφόλι του και τη δουλειά ή το χόμπυ που θέλει να κάνει με αυτά. Αν δυσκολεύεσαι να διαθέσεις 100 ευρώ παραπάνω αλλά θέλεις να κάνεις ποδήλατο, μην το συζητάς, πάρε αυτό που μπορείς να διαθέσεις. Η χαρά του να κάνεις ποδήλατο είναι μεγάλη, οτιδήποτε κι αν καβαλάς. Μόνο πρόσεχε μην πάρεις ένα "κακό" και φτηνιάρικο ποδήλατο που θα σε απογοητεύσει και τελικά το παρατήσεις νομίζοντας πως "έτσι είναι όλα".

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

John67 δεχόμαστε οτι οι εταιρίες εχουν ποδήλατα σε διάφορες κατηγορίες τιμών ,σου φαίνονται ακριβά ως προς τι ?

Εγω στους περισσότερους που ψάχνουν οικονομία προτείνω παπί 50ρι και οχι ποδήλατο (σαν παράδειγμα στο θέτω ).Απο το ποδήλατο κερδίζεις πχ σε άσκηση ,αν το κάνεις καθαρά για το οικονομικό απλά δεν συμφέρει τις περισσότερες φορές ,ειδικά οταν δεν κανουμε παραχωρήσεις .

Γενικά για εταιρίες :

Το κακό είναι οτι οι περισσότερες εταιρίες ειδικά στα οικονομικά μοντέλα κοιτάνε να κόψουν απο οπου μπορούν και βασίζονται περισσότερο στην διαφήμιση- φήμη τους ετσι ώστε ν αγοράσεις παρα στο προϊόν που διαθέτουν και στο αν αξίζει τελικά .
Για αυτό καλό είναι να κάνουμε έρευνα αγοράς και να φιλτράρουμε τι μας δίνετε και οχι απλά να κοιτάμε τις 3-4 δημοφιλέστερες επιλογές σε εταιρίες ,καθώς αυτές διαφέρουν πολλές φορές απο χώρα σε χώρα . Επίσης το ουσιαστικό που αγοραζεις πολλές φορές δεν είναι after sale (υποστήριξη μετα την πώληση )αλλα την ψευδέστιση οτι δεν έχασες τα λεφτά σου .

Αυτή την στιγμή στην Ελληνική αγορά υπάρχουν αξιοπρεπέστατες προτάσεις ποδηλάτων για το εύρος που μιλάμε αλλα δεν είναι κάλλιστα απο γνωστές μεγάλες εταιρίες(διαφήμιση δεν κάνω ) .Αυτό γιατί η ανταγωνιστικότητα γεννά ευκαιρίες .

Πολλές φορές πέφτουμε στην παγίδα και κοιτάμε να επενδύσουμε (το ποδήλατο είναι επένδυση )βάση αξιοπιστίας που δημιουργήθηκε απο αναξιόπιστες πηγές (πχ εμένα τον άλλον ή απλά γιατί διαφημίζουμε κάτι )
ενω πρακτικά ενα σημαντικό κεφάλαιο είναι αυτό τις απόδοσης τιμής βάση χαρακτηριστικών κλείνοντας προς το δεύτερο καθώς ο σκοπός είναι να μείνουμε χαμηλά για να έχουμε κέρδος σαν αγοραστές .

Σαν παράδειγμα ,σε ενα αμάξι κοιτάμε αν τα ανταλλακτικά συμφέρουν , αν βγάζει προβλήματα το μοντέλο ή αν έχει κάποια χουσούρια .
Το κέρδος τις εταιρίας βγαίνει πρώτα απ οτα αναλώσιμα ανταλλακτικά και οχι απο την πώληση (αυτά δεν τα λέω εγώ η αγορά τα λέει )

Στο ποδήλατο πρέπει να κοιτάμε πρώτα το σωστό μέγεθος και μετά τα μέρη του να είναι ταιριαστά βάση προδιαγραφών -τιμής ετι ώστε να μην δημιουργηθεί πχ πρόβλημα .Δεν έχουμε μια εταιρία που βγάζει απο τα ανταλλακτικά.

Μεταχειρισμένο:
Για μεταχειρισμένο καλό είναι να απευθυνθείς σε μαγαζί να ρίξει μια ματιά και να σου πεί γνώμη ,δυστυχώς αξιόπιστη δεν θα είναι κάλλιστα αλλα είναι μια βοήθεια .

Προσωπικά προτιμώ να πάρω λάθος μεταχειρισμένο και να εχω ξοδέψει λίγότερα παρά καινούργιο και να μην κάνει για την χρήση ή να μην συμβαδίζει το σύνολο με αυτή (πχ να έχει κάποιο απλό φτηνό ανταλλακτικό που θα πρέπει να αλλαχτεί σύντομα αφού θα χαλάσει ή με ταλαιπωρεί ).


Αξεσουάρ:

Το ζήτημα των αξεσουάρ είναι μεγάλο , πρακτικά οπως πχ και στις μηχανές είναι εξτρα και διαφορετικό θεμα , ενα κράνος με 30Ε , φώτα με 20Ε (για να σε βλέπουν, πρακτικά βρίσκεις και οικονομικότερα ) και 35-50Ε πέταλο (πχ αυτά που φέρνουν οι φίλοι του ποδηλάτου ) αρκούν και πρέπει να επιλέγονται , αν δεν μπορούμε να επενδύσουμε απλά πρέπει να κάνουμε κάποιες παραχωρήσεις, εγώ πχ δεν εχω πέταλο και δεν αφήνω οπου βρώ το ποδήλατο .

Πρακτικά πρέπει να συμβιβαστείς και να δεις πότε και που θα επενδύσεις, ας πάρεις ενα ποδήλατο σωστό και ενα κράνος , σιγά σιγά μετά διαθέτεις και αγοράζεις τα αλλα .

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Να ξεκαθαρισω και εγω κατι. Το νουμερο μπηκε για να τονιστει οτι δεν χρειαζεται να δωσεις παραπανω. Απο εκει και περα μπηκαν καποια κριτηρια. Εσυ κρινεις σε ποια θα δωσεις σημασια και με ποια μπορεις να κανεις χωρις. Δλδ εχω οριο ας πουμε 200 και το ποδηλατο που βρισκω δεν εχει διπατους τροχους. Αφου δεν μπορω να δωσω παραπανω το παιρνω αλλα ξερω και που εχω συμβιβαστει. Ή λεω οτι δεν συμβιβαζομαι στους τροχους και συνεχιζω να ψαχνω ωσπου να βρω κατι αλλο που θα εχει τον συμβιβασμο αλλου (ας πουμε στον δισκοβραχιωνα). Απλως να ξερεις εσυ που συμβιβαζεσαι δλδ να κανεις εσυ την επιλογη.

Συνηθως ομως στα πολυ φτηνα δεν εχεις την επιλογη του μεγεθους οποτε εγω θα σου ελεγα οτι ειναι καλυτερα να μαζεψεις αλλα 50(αν τοσο ειναι η διαφορα) και να παρεις κατι στο μεγεθος σου και οχι να βολευτεις σε one size ποδηλατα (για την κατηγορια που μιλαμε).

8vioss
Απών/απούσα

Καλα όλα αυτά που λέτε αλλα νομίζω πως προκύπτει ενα πρόβλημα που δεν εχει αναφερθεί. Εφόσον μιλάμε για αστική μετακίνηση, συνεπάγεται κλείδωμα σε εξωτερικούς χώρους και αν μιλάμε για την Αθήνα δεν υπάρχει περίπτωση αποφυγής κλοπής (έστω και μερικής, τροχό, σέλα κλπ). Είναι θέμα χρόνου όταν μιλάμε για καθημερινή χρήση.

Αν ως αστική μετακίνηση εννοούμε το σπίτι - δουλειά και το βάζω μέσα, οκ.

Αν μιλάμε για μετακίνηση παντού και κλείδωμα έξω, τότε μιλάμε για δυο ποδήλατα .

Το ξέρω πως όλοι ξεκινάνε απο ενα ποδήλατο και εγώ μιλάω για δυο, αλλα αφού κλαπεί (το οποίο στην δεύτερη περίπτωση είναι σχεδόν σίγουρο) θα πάρεις δεύτερο έτσι κι αλλιώς. Καλύτερα να επενδύσει κανείς σε ενα που δείχνει πως δεν θα πουληθεί εύκολα ως κλεμμένο και να εχει το κανονικό του για τις υπόλοιπες βόλτες κλπ. το οποίο θα μπορεί να αναβαθμίζει άφοβα...

Εχω χάσει δυο ποδήλατα, το δεύτερο στο κέντρο της Αθήνας μεσημεριάτικα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο άγχος απο τον φόβο της κλοπής και ο μόνος τρόπος να το διαχειριστείς είναι να χρησιμοποιείς ενα ποδήλατο που δείχνει πως δεν αξίζει τον κόπο να κλαπεί και που σε περίπτωση που κλαπεί δεν θα κλάψεις αφού θα εχεις το καλό σου για παρηγοριά....

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Είτε μάζεψε λεφτά για σπαστό που να είναι όντως σπαστό,
δηλαδή να μαζεύει αρκετά και να είναι ελαφρύ, είτε πά-
ρε ένα παπάκι χρέπι να κάνεις τη δουλειά σου.

Σε κάθε περίπτωση, το 1ο πράγμα που λέμε σε όποιον ξεκινά
είναι ότι αν δεν έχεις χώρο κλειστό να το αφήνεις, μην το
πάρεις καν. Είτε χρέπι είτε καλό, θα στο κλέψουν απαξ και
το αφήνεις έξω.