Γιατί μας ενδιαφέρουν τα ΣΒΑΚ; ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ώρα 19.30

62 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
aldro
Απών/απούσα

1) Συγγνώμη αλλά θεωρώ πως έχουν μπερδευτεί οι έννοιες.Ποδηλασία αναψυχής είναι αυτό που κάνουν οι ομάδες με τις βόλτες και τα μπρεβέτ.Όσες βόλτες και να γίνουν ΔΕΝ οφελούν την αστική ποδηλασία.Κλασσικό παράδειγμα το Freeday.Οι υποδομές βοηθούν πέρα από το πραγματικό κίνδυνο στην αίσθηση του κινδύνου.Το ιδανικό υα ήταν βέβαια να ξεκινούσαν από τις λεωφόρους.

2) Δεν καταλαβαίνω την γενίκευση "Εσείς οι ποδηλάτες " 

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

εσείς οι ποδηλάτες;

δεν καταλαβαίνω πώς το αναφέρεις

αλλά τέλος πάντων καλώς το έθεσες για να κάνω σαφές ότι η παρέμβασή μου δεν έχει να κάνει προσωπικά με σένα ή κάποιον άλλον και τις προσωπικές προσπάθειές του καθενός, απευθύνομαι στην κοινότητα και την κυρίαρχη άποψη

προσωπικές βολές θα κάνουμε εδω πέρα; άλλη βαρετή συνήθεια σ' αυτό το φόρουμ 

χρήσιμο δεν λέω που εξέθεσες τις προσωπικές σου επιλογές, καθ' όλα σεβαστές και θαυμαστές, δεν κατανοώ το λόγο όμως που μπήκες στον κόπο να τις εκθέσεις σαν απάντηση στην διαφορετική μας θεώρηση των πραγμάτων...

θα έλεγα δε η συνομιλία μας επί του προσωπικού πως δεν θά'πρεπε να παρεμβάλλεται στην συζήτηση, είναι εντελώς αποπροσανατολιστική...

προτείνω διακοπή εδώ

nemas
Απών/απούσα

@airpeace79 

"Ο σχεδιασμός πάνω σε πεζόδρομους που ήδη υπάρχουν(πέρνωντας χώρο απο τους πεζούς δημιουργεί περισσότερο την λεγόμενη αβίωτη κινητικότητα αφού έρχεται και συγκρούει δύο διαφορετικές κατηγορίες μετακίνησης"

Δεν ισχύει αυτό που γράφεις στην Σουηδία συνυπάρχουν οι ποδηλατόδρομοι με τους πεζόδρομους είναι ένας ενιαίος χώρος, που προτεραιότητα έχει το ποδήλατο έναντι του πεζού, οπότε στην φωτογραφία που παραθέτεις δεν υπάρχει κάτι λάθος στην σχεδίαση, απλά δεν κυκλοφορούν πολλά ποδήλατα ώστε να γίνει συνήθεια για τους πεζούς να μην κλείνουν όλον τον δρόμο. Μακάρι σε κάθε καινούργιο δρόμο που κατασκευάζεται η ανακατασκευάζεται να φτιάχνουν πεζοδρόμιο μαζί με ποδηλατόδρομο, με τους καινούργιους κανόνες όπου πρέπει να υπάρχει διαχωριστικό παρτέρι μεταξύ δρόμου ποδηλατόδρομου προστατέυεται έτσι και ο πεζός και το πεζοδρόμιο.  

s-p3ci4L-K
Εικόνα s-p3ci4L-K
Απών/απούσα

Εγώ που είμαι αδαής και αγαθός, να ρωτήσω γιατι οι ποδηλατόδρομοι πρέπει να γινουν στο πεζοδρόμιο και όχι στο δρόμο; Υπάρχει κάποιος σοβαρός λογος ο Αθηναίος ή ο οποιοσδήποτε πολιτης οποιασδήποτε πόλης να κυκλοφορεί με το αυτοκίνητο του για 3 χλμ, οταν (θα) του παρέχονται με ασφάλεια μετακίνηση με το ποδήλατο και τα ΜΜΜ;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

aldro wrote:
1) .........Ποδηλασία αναψυχής είναι αυτό που κάνουν οι ομάδες με τις βόλτες και τα μπρεβέτ.Όσες βόλτες και να γίνουν ΔΕΝ οφελούν την αστική ποδηλασία.Κλασσικό παράδειγμα το Freeday.Οι υποδομές βοηθούν πέρα από το πραγματικό κίνδυνο στην αίσθηση του κινδύνου.Το ιδανικό υα ήταν βέβαια να ξεκινούσαν από τις λεωφόρους.......

Μπορώ να δεχθώ το οτιδήποτε... εκτός από την παραπάνω φράση. (αφήνω απέξω τα brevets που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό) και μένω στις "βόλτες". Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω, για τον απλούστατο λόγο, ότι το έχω ζήσει, εδώ και περίπου 15 χρόνια.

Κάποτε, κυκλοφορούσαν καμιά 10αριά ποδηλάτες, καθημερινά και ΣΚ..... Μετά φτιάχτηκε τούτο δω το φόρουμ. Πριν καν φτιαχτεί, υπήρχε μια mailing list και διοργανώνονταν βόλτες. Απόγευμα-καθημερινές και ΣΚ. Κόσμος ερχοταν. Ακόμα και μαμάδες - μπαμπάδες ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ. Και γράφαμε χλμ στην παραλιακή. Και συνήθισε ο κόσμος να βλέπει ποδηλάτες ΑΝΑΨΥΧΧΗΣ, να βολτάρουν ανάμεσα στα ΙΧ (κάπου εκεί τέρμα δεξιά.... στην ακρούλα).

Και δειλά-δειλά, άρχισαν και τα Critical Mass Rides, και κάθε μήνα, μας έβλεπαν σε όλη τη δεξιά λωρίδα, να ποδηλατούμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, με την άνεση και το πάσο και τον ΧΑΛΑΡΟ ρυθμό μας και να φωνάζουμε και κανα σύνθημα που_και_που.

Και μετά άρχισαν και τα Freeday και ένα σωρό άλλες βόλτες. Και άρχισαν να γράφονται "πράγματα" για το ποδήλατο στην Ελλάδα. Και άρχισαν οι ποδηλάτες να διεκδικούν και να ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΝ "πράγματα" για το ποδήλατο..... ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, οι 10 ποδηλάτες που κυκλοφορούσαν καθημερινά, διπλο-τριπλασιάστηκαν και ακόμα περισσότερο. Και διοργανώθηκαν (βλ. φόρουμ) και μαθήματα ποδηλασίας για ενηλίκους και μαθήματα για κυκλοφορία μέσα στην κίνηση. Και δειλά-δειλά οι ποδηλάτες από κει που ήταν φοβισμένοι, βγήκαν στους δρόμους. Και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, από κει που "έτρωγα" 1 κόρνα ανά 10 μέτρα από βιαστικούς ΙΧήδες.... κατέληξε να περνάει μήνας χωρίς να με κορνάρουν...!!!!!! ΣΟΚ και δέος...!!!!!!

ΝΑΙ, συμφωνώ 100% ότι οι ποδηλατόδρομοι είναι ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ για να βολτάρουν και να ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ οι ποδηλάτες πάσης ηλικίας και φυσικής κατάστασης ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Αλλά αν δεν ήταν κάποιοι ποδηλάτες να "βολτάρουν" εκεί στο κοντινό παρελθόν, δεν νομίζω ότι θα συκγινούνταν κανένας δήμαρχος ή πολεοδόμος ή δημόσια αρχή, να κάνει το οτιδήποτε για τους ποδηλάτες.

Προσωπικό συμπέρασμα: ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ και οι ποδηλατοβόλτες οφελούν την ποδηλασία.

Και ένα τελευταίο, που ίσως σε κάποιους ακουστεί άσχετο αλλά είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΤΙΚΟ. Ένας από τους βασικούς στόχους της ΜΠΛΕ (σαφώς αναγνωρισμένος και καταγεγραμμένος και στο καταστατικό της ΜΠΛΕ) είναι με_απλά_λόγια: να ανεβάσουμε στη σέλα ανθρώπους κάθε ηλικίας και δυναμικότητας και να τους βγάλουμε εκεί έξω να βολτάρουν με ποδήλατα......

pahisjon
Εικόνα pahisjon
Απών/απούσα

Έχοντας ξαναβγεί στους δρόμους την τελευταία 12ετία (συστηματικά τα τελευταία 9 χρόνια), θα συμφωνήσω με τον  RockaRolla απόλυτα.

Δέν έγραψα δική μου απάντηση γιατί σε κάποια θέματα δεν έχω το ταλέντο να διαφωνώ ευγενικά (και θα μου φεύγανε διάφοραgrin big)!

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

Απο το 5.42 πείτε μου οι ποδηλατόδρομοι είναι φτιαγμένοι σε κομμάτι του δρόμου ή του πεζοδρομίου;

aldro
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τα σχόλια.Συμφωνώ ότι οι βόλτες βοήθησαν πολλούς να ξεκινήσουν το ποδήλατο και αρκετούς από αυτούς να συνεχίσουν με μπρεβετ.Επίσης συμφωνώ ότι οι βόλτες βοηθησαν τους άλλους χρήστες του δρόμου να συνηθισουν τους ποδηλάτες στον δρόμο.Όμως πιστεύω ότι ελάχιστο ποσοστό αυτών ,εβαλε το ποδηλατο απο και προς την δουλειά του.Επίσης κρίνοντας από την κίνηση στους δρόμους πιστεύω ότι οι περισσότεροι ήταν πριν χρήστες Μ.Μ.Μ οπότε η χρήση ποδηλάτου εκ μέρους του μπορεί και να δυσκόλεψε την κατάσταση.Δεν έχω στατιστικά στοιχεία οπότε μπορεί αυτά να είναι ανοησίες.Αλλά έτσι εκτιμώ την υπάρχουσα κατάσταση

click
Απών/απούσα

Δεν ξέρω τι ισχύει στην Σουηδία αλλά θα σας πω τι συμβαίνει εδώ στην Γερμανία.

Μένω σε μια πόλη όπου έχει σχεδόν παντού ποδηλατόδρομους και μάλιστα ποδήλατόδρομους με υποδομή, με ειδικά φανάρια στις διασταυρώσεις για τα ποδήλατα, σωστές διαγραμμίσεις, χωρίς να εξαφανίζεται ο ποδηλατόδρομος ξαφνικά από το ένα τετράγωνο στο άλλο όπως συμβαίνει σε κάποιες περιοχές στην Ελλάδα κλπ. Οι ποδηλατοδρόμοι αυτοί στο μεγαλύτερο τμήμα της έκτασής τους δεν βρίσκονται πάνω σε πεζοδρόμια αλλά στην άσφαλτο, πάνω στον ίδιο δρόμο που κινούνται και τα αυτοκίνητα στο δεξί μέρος του δρόμου. Επίσης συνήθως δεν πρόκειται για αποκλειστικές λωρίδες των ποδηλάτων, μοιράζονται τον χώρο με την λωρίδα των αυτοκινήτων, απλά σε περίπτωση που υπάρχει ποδήλατο που κινείται στον ποδηλατόδρομο, αυτό έχει προτεραιότητα έναντι του αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα που έρχονται πίσω από το ποδήλατο οφείλουν να πηγαίνουν σιγά από πίσω του σε περίπτωση που δεν υπάρχει αρκετός χώρος για προσπέραση και μπορούν να το προσπεράσουν μόνο όταν υπάρχει ανοιχτός χώρος χωρίς όμως να πατήσουν στην λωρίδα του ποδηλατόδρομου κατα την προσπέραση. Όσο δεν υπάρχει ποδήλατο μπορούν και τα αυτοκίνητα να πατάνε πάνω στον ποδηλατόδρομο.

Σε κάποια λιγότερα σημεία, όπου είναι στενός ο δρόμος και έχει συνήθως μεγάλη κίνηση από αυτοκίνητα, ο ποδηλατόδρομος βρίσκεται πάνω στο πεζοδρόμιο, όμως δεν αποτελεί μέρος του δρόμου των πεζών. Πεζοί και ποδήλατα δεν μοιράζονται τον ίδιο χώρο, αντίθετα με την περίπτωση των αυτοκινήτων. Οι πεζοί έχουν τις δικές τους διαγραμμίσεις και τα ποδήλατα τις δικές τους.

Το κυρίως πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πως εκτός του ότι δεν υπάρχουν σωστοί ποδηλατόδρομοι, δεν υπάρχουν ούτε σωστά πεζοδρόμια. Σε πολλούς δρόμους δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος για να περπατάει ο πεζός. Τα πεζοδρόμια είναι πολύ στενά και συχνά μπλοκαρισμένα από κολόνες της ΔΕΗ που είναι τοποθετημένες μέσα στην μέση του πεζοδρομίου, από παγκάκια, στάσεις λεωφορείων, από παρτέρια και δέντρα κλπ. Ως αποτέλεσμα όταν φτιάχνεις ποδηλατόδρομο δίπλα σε ένα τέτοιο πεζόδρομο, μοιραία οι πεζοί θα περπατάνε πάνω σε αυτό καθώς δεν έχουν που αλλού να περπατήσουν. Έτσι αχρηστεύεται ο ποδηλατόδρομος αυτός και ο δρόμος ουσιαστικά αποκτά το πεζοδρόμιο που δεν είχε ποτέ.

Τέλος να αναφέρω πως και εκτός πόλης, στους επαρχιακούς δρόμους στην Γερμανία επίσης υπάρχουν ποδηλατόδρομοι. Σε αυτή την περίπτωση συνήθως δεν μοιράζονται τον ίδιο δρόμο με τα αυτοκίνητα αλλά είναι εντελώς ξεχωριστοί δρόμοι, άλλοτε παράλληλα με τον δρόμο των αυτοκινήτων και άλλοτε με εντελώς διαφορετική χάραξη μέσα από δάση κλπ. που όμως καταλήγουν και συνδέουν τους ίδιους αστικούς ιστούς.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Διακρίνω μία διάθεση να διαβαστούν τα γραφόμενά μου σαν υποτίμηση της ποδηλασίας αναψυχής (φυσικά και ΔΕΝ θεωρώ τα μπρεβέ και τους ανθρώπους τους ως διασκεδάζοντες, τους θαυμάζω για τις πολλαπλές ικανότητές τους που τίθενται σε καθαρά συναγωνιστική βάση)

Υπογραμμίζω αναγκαστικά το νόημά μου πως πρέπει να δοθεί ισότιμη διεκδίκηση στα μέτρα υπέρ της καθαρής μετακίνησης έναντι της αναψυχής που έχει πάρει τη μερίδα του λέοντος, απλά γιατί διευκολύνει όσους διαχειρίζονται σχέσεις και κονδύλια, σχέσεις γιατί δεν διαταράσσεται η κυριαρχία το αυτοκινήτου και κονδύλια γιατί είναι ευνόητο τι παίζεται εν Ελλάδι με την διαχείρησή τους...ναι είναι σαφώς δύσκολη η λήψη μέτρων στους δρόμους αλλά όχι ακατόρθωτη κι αν εκεί δινόταν η έμφαση θα είχαμε κατά πολύ μείωση της χρήσης μηχανοκίνητων

ποιός πείραξε τις βόλτες; ποιός τα'χει με τις βόλτες; προσωπικά αν και δεν πηγαίνω γιατί προτιμώ την μοναχική απόλαυση σε χρόνο και διάρκεια και ταχύτητα, καθόλου δεν τις υποτιμώ, ειδικά τώρα που αναπτύσσονται ανά γειτονιά ... έχω που παρακολουθώ στο φμπ τους επίμονους ποδηλάτες ... εξαιρετική ομάδα, φαντάζομαι κι όλες οι άλλες ... 

ειλικρινά θα ήθελα να διαβάσω την άποψη αυτών των ομάδων για τους νυν ποδηλατόδρομους, γιατί απ' ό,τι βλέπω οι διαδρομές τους από κεντρικές αρτηρίες περνάνε κύρια...

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Royal Oak wrote:
Υπογραμμίζω αναγκαστικά το νόημά μου πως πρέπει να δοθεί ισότιμη διεκδίκηση στα μέτρα υπέρ της καθαρής μετακίνησης έναντι της αναψυχής που έχει πάρει τη μερίδα του λέοντος, απλά γιατί διευκολύνει όσους διαχειρίζονται σχέσεις και κονδύλια, σχέσεις γιατί δεν διαταράσσεται η κυριαρχία το αυτοκινήτου και κονδύλια γιατί είναι ευνόητο τι παίζεται εν Ελλάδι με την διαχείρησή τους...ναι είναι σαφώς δύσκολη η λήψη μέτρων στους δρόμους αλλά όχι ακατόρθωτη κι αν εκεί δινόταν η έμφαση θα είχαμε κατά πολύ μείωση της χρήσης μηχανοκίνητων

...

Νομίζω ότι οι ποδηλατοβόλτες που έχουν γεμίσει περίπου κάθε γειτονιά έχουν δυο πλευρές:

Η πρώτη (ευτυχώς) είναι η  διαπαιδαγωγική τους πλευρά όπου πάρα πολλοί μαθαίνουν να κυκλοφορούν στην πόλη με το ποδήλατό τους μέσα απ’ αυτές.

Η δεύτερη (δυστυχώς) είναι πλευρά του υποκατάστατου της αστικής μετακίνησης, όπου πολλοί δεν τολμούν να καβαλήσουν παρά μόνο υπό τον όρο της βόλτας και δεν αποτολμούν ποτέ να πάνε στην καθημερινότητά τους, εκεί που θέλουν, μόνοι τους, με το ποδήλατό τους.

Ακόμα κι έτσι όμως οι βόλτες νομίζω ότι  θα πρέπει να αποτιμηθούν στο σύνολο τους θετικά διότι πολύ απλά αυξανόμαστε και πληθυνόμαστε. Το αποτέλεσμα δηλαδή δικαιώνει πολύ περισσότερο τον πρώτο τους ρόλο και πολύ λιγότερο τον δεύτερο.
...
Τώρα όσον αφορά τα ΣΒΑΚ:

Δεν υπάρχει κάτι που είναι μόνο καλό.
Βουτώντας τα χέρια μας σε αυτό που λέγεται "πραγματικότητα" - εφόσον το θέλουμε, το επιλέγουμε και το πιστεύουμε - θα λερωθούμε. Είναι σαν την κηπουρική. Θα λασπωθείς κλπ (ΟΚ το κόβω με τις παρομοιώσεις).

Τι θέλω να πω;

Τα ΣΒΑΚ δεν είναι πανάκεια.
Ούτε σημαίνει απαραίτητα ότι δεν είναι "λεφτά από την ΕΕ που μπορούν να φαγωθούν χωρίς να γίνει τίποτα πάλι".
Ούτε η εφαρμογή τους είναι δεδομένη.
Κάλλιστα μπορεί να "μείνουν στα χαρτιά". Να γίνουν μελέτες και να μην εφαρμοστούν ποτέ ή να εφαρμοστούν ελειπώς.
Εξαρτάται από την διαβούλευση και την θέληση των πολιτών: των κατοίκων των δήμων, να πιέσουν και να πείσουν και να πειστούν και οι ίδιοι ότι θέλουν να ζουν και να κινούνται βιώσιμα και όχι όπως σήμερα.
Εξαρτάται όμως και από την πολιτική θέληση σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο. Η επιλογή της βιώσιμης κινητικότητας είναι πολεοδομική, κυκλοφοριακή αλλά και πρωτίστως, πολιτική θέση.
Μην ξεχνάμε άλλωστε που ζούμε.
Μην ξεχνάμε τις δυνάμεις που δομούν και διατρέχουν την ελληνική κοινωνία. Ο συντηρητισμός κάθε είδους βασίζεται στην καλλιέργεια του φόβου και του κοινωνικού (στην περίπτωσή μας κυκλοφοριακού) κανιβαλισμού και δαρβινισμού.

Από κει και πέρα όμως τα ΣΒΑΚ είναι (ίσως) ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση (μάλλον).

Κι εκείνο που είναι σίγουρα τα ΣΒΑΚ (χωρίς "ίσως" και "μάλλον") είναι ένα εργαλείο που διαλαλεί το ποδήλατο σαν αναπόσπαστο πυλώνα της βιώσιμης κινητικότητας, που το διαφημίζει, το προτείνει, το κάνει πιο ορατό, το νομιμοποιεί και το προωθεί είτε στο δρόμο, είτε στον ποδηλατόδρομο είτε στα μάτια και στο μυαλό των πολιτών – αξιωματούχων και μη.

Από κει και πέρα εμείς, στο δρόμο κάθε μέρα, τσούκου τσούκου, φουσκωματάκι, λαδάκι, πεταλάκι, τη δουλειά μας, στους δρόμους της πόλης με προσοχή και αγάπη και όρεξη για το αγαπημένο μας μέσο, το ποδήλατο, αλλά και γι αυτό που προσφέρουμε στην ίδια την πόλη τελικά, έστω και αθέλητα, αποσυμφορίζοντάς την από ένα ακόμη ΙΧ.

Τα υπόλοιπα θέλουν χρόνο.

 

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

..........................................................και φέρνω στην επιφάνεια ακόμα μία φράση εντυπωσιασμού που στην εποχή μας θα έπρεπε μόνο ως ανέκδοτο να εκλαμβάνεται.

Στην Κοπεγχάγη χρειάστηκαν 40 χρόνια είπε ο gehl οπότε έχουμε ψωμί ακόμα εμείς εδώ στην Ελλάδα.

Ε,λοιπόν όχι δεν χρειάζεται 40 χρόνια και ήδη τα 10 είναι πολλά,γιατί τα έργα που έχουν υλοποιηθεί σε όλες τις υπόλοιπες χώρες αποτελούν τον μπούσουλα/πρότυπο για την σωστή πρακτική τους εκτέλεση σε νέα πεδία εφαρμογής.Δεν εφαρμόζεις λοιπόν τα αρχικά στάδια που τώρα ξηλώνονται στην Στοκχόλμη αλλά περνάς στο τελικό στάδιο εκτέλεσης προλαβαίνωντας  τις αντιδράσεις πριν αυτές εκδηλωθούν γνωρίζοντας που πρέπει να δράσεις και με ποιόν τρόπο.

Δεν δίνεις φαί στο Ε.Μ.Π,πας στον Σουηδό,τον Γερμανό,τον Δανό που έχει το φαί στο πιάτο,έτοιμο.newspaper

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Αλλά ο Σουηδός κλπ τι μπoρεί να σου κάνει με αυτήν τη φράση:

Εξαρτάται από την διαβούλευση και την θέληση των πολιτών: των κατοίκων των δήμων, να πιέσουν και να πείσουν και να πειστούν και οι ίδιοι ότι θέλουν να ζουν και να κινούνται βιώσιμα και όχι όπως σήμερα.
Εξαρτάται όμως και από την πολιτική θέληση σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο. Η επιλογή της βιώσιμης κινητικότητας είναι πολεοδομική, κυκλοφοριακή αλλά και πρωτίστως, πολιτική θέση.
Μην ξεχνάμε άλλωστε που ζούμε.
Μην ξεχνάμε τις δυνάμεις που δομούν και διατρέχουν την ελληνική κοινωνία. Ο συντηρητισμός κάθε είδους βασίζεται στην καλλιέργεια του φόβου και του κοινωνικού (στην περίπτωσή μας κυκλοφοριακού) κανιβαλισμού και δαρβινισμού.

aldro
Απών/απούσα

Απο το σχόλιο του click αυτό που καταλαβα είναι ότι θεωρούν πως τα ποδήλατα έχουν προτεραιότητα.Το ίδιο συμβαίνει και σε Δανία και πιστεύω πως βοηθάει πολύ στην προώθηση της ποδηλασίας .

Γιατί αν έχουν προτεραιότητα στον δρόμο της πόλης οι ποδηλάτες, και αυτό εφαρμόζεται συστηματικά τότε , σχεδόν δεν χρειάζεται τίποτα άλλο

click
Απών/απούσα

aldro wrote:

Απο το σχόλιο του click αυτό που καταλαβα είναι ότι θεωρούν πως τα ποδήλατα έχουν προτεραιότητα.Το ίδιο συμβαίνει και σε Δανία και πιστεύω πως βοηθάει πολύ στην προώθηση της ποδηλασίας . https://www.citymetric.com/transport/here-s-how-copenhagen-puts-cyclists...  .

Γιατί αν έχουν προτεραιότητα στον δρόμο της πόλης οι ποδηλάτες, και αυτό εφαρμόζεται συστηματικά τότε , σχεδόν δεν χρειάζεται τίποτα άλλο

Πρώτα από όλα πρωτεραιότητα έχουν οι πεζοί, έπειτα τα ποδήλατα και τελευταία τα αυτοκίνητα. Αυτά όπου διασταυρόνονται οι πορείες τους, γιατί υπάρχουν και δρόμοι για πεζούς (πεζόδρομοι) όπου δεν επιτρέπεται να πάνε ποδήλατα, και το αντίστροφο, όπως και ποδηλατόδρομοι όπου δεν μπορούν να πατήσουν αυτοκίνητα και το αντίστροφο.

RoadRash
Απών/απούσα

Για κάποιο λόγο μέρος της κουβέντας εστίασε σε ποδηλατόδρομους που πέρνουν χώρο από πεζοδρόμια.

  • Η πρώτη (και νομίζω σημαντικότερη) σύνδεση που βλέπω, είναι ότι η ΜΒΚ που κάνει τώρα μελέτες, σχεδίασε τον ποδηλατόδρομο στα Πετράλωνα που έχει κάποια προβλήματα (φωτογραφία/κείμενο παράθεσης airpeace79).

    Παλιότερα είχα μετρήσει σε τι μήκος πήρε χώρο από τον εκεί πεζόδρομο και είχε βγει κάτι της τάξης των 500 μέτρων. Στα σημεία αυτά, ο πεζόδρομος που έμεινε ήταν τουλάχιστον όσο ο ποδηλατόδρομος.
    Στα υπόλοιπα σημεία που ανακατεύονται πεζοί και ποδήλατα, δεν υπάρχει αφαίρεση πεζοδρομίου. Ο ποδηλατόδρομος περνάει μέσα από πρώην παρτέρια, ή από χώρο που πριν ήταν λωρίδα παρκαρισμένων αυτοκινήτων. Σε πολλά από αυτά τα σημεία βέβαια, περνάει κολλητά με τον ίδιο αστείο χώρο που λένε πεζοδρόμιο (κάτω από μισό μέτρο). Αυτό όμως είναι διαφορετικό από την αφαίρεση πεζοδρομίου, είναι μη πρόβλεψη ότι θα γέμιζε πεζούς, ή πρόνοια για παράλληλο έργο πεζοδρομίου.

    α) Στα τμήματα αυτά που υπάρχει στενό πεζοδρόμιο, ή κοινή χρήση πεζών-ποδηλάτων, μια λύση είναι να φύγουν τα παρκαρισμένα και από την απέναντι μεριά, και να γίνει εκεί κανονικό πεζοδρόμιο. Ή όλος ο δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.

    β) Στα τμήματα που αφαιρέθηκε χώρος από τον πεζόδρομο, αν θέλουμε να είμαστε εντελώς αυστηροί, το πρόβλημα λύνεται μόνο αν ο ποδηλατόδρομος πάει από αλλού. Αν θέλουμε απλά να μην ανακατεύεται η κίνηση, χρειάζεται κάποιο διαχωριστικό που θα στριμώξει κι άλλο τον κόσμο. Δεν ξέρω αν αξίζει πάντως τόση στεναχώρια για 500 προβληματικά μέτρα.

    Οι προηγούμενες ιδέες για βελτίωση, (α) και (β), ή και άλλες που μπορούμε να σκεφτούμε, είναι σύμφωνες με τη λογική των ΣΒΑΚ και θα μπορούσαμε να τις προτείνουμε.

    Δεδομένου όμως ότι δε σχολιάστηκε κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο από ΣΒΑΚ, που να δείχνει αφαίρεση πεζοδρομίου για να γίνει ποδηλατόδρομος, νομίζω πως κυρίως υπάρχει αρνητικός προϊδεασμός για το τι θα δούμε από τους μελετητές, και όχι πραγματικές ενστάσεις.

  • Η δεύτερη σύνδεση που θα μπορούσα να κάνω, είναι ότι πολλοί δρόμοι στα ΣΒΑΚ δε θα έχουν αποκλειστικό ποδηλατόδρομο, αλλά θα είναι ήπιας κυκλοφορίας, κοινής χρήσης του δρόμου από ποδήλατα-οχήματα, ή πεζούς-ποδήλατα-οχήματα. Αυτό σας προβληματίζει ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει καινούρια ανακατέματα τύπου Πετραλώνων?

Ισχύει βασικά κάτι από τα 2 όπως τα παρουσίασα, ή χάνω κάτι άλλο στη σκέψη σας?

aldro wrote:

2) Σεμινάρια για Σ.Β.Α.Κ.
3) Οδηγίες για Σ.Β.Α.Κ.
4) ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ Σ.Β.Α.Κ
 

Το κείμενο του eltis (4) πρέπει να είναι αυτό στο οποίο βασίστηκαν για να βγάλουν τις δικές τους οδηγίες. Μάλλον είναι υπόδειγμα για όλες τις χώρες.
Στις οδηγίες για ΣΒΑΚ (3,pdf), στη σελίδα 21 αναφέρει "Α3-Ερευνα προέλευσης-προορισμού (Π-Π) μετακινήσεων (πρόκειται για ένα αντικείμενο με υψηλό κόστος το οποίο θα βοηθούσε αν εκπονείτο εφόσον φυσικά ο προϋπολογισμός της μελέτης το επέτρεπε). Η μελέτη μπορεί επίσης να είναι αξιόλογη και χωρίς αυτό)". Μοιάζει σαν να προετοιμάζει ότι δε θα γίνουν ολοκληρωμένες μελέτες.
Το βίντεο στο (3) είναι ίδιου περιεχομένου με αυτό που είδα πρόσφατα. Μετά το 17:00 είναι τελείως σουρεάλ, με όλες τις αρμοδιότητες και τους κανονισμούς. Από εδώ μπορούμε να σκεφτούμε πιθανούς τρόπους που θα κολλήσουν οι μελέτες και τα έργα. Μπορούμε και να κρατήσουμε, σε συνδυασμό με το προηγούμενο, την ερώτηση για διαβουλεύσεις "πόσο ολοκληρωμένη είναι η μελέτη, μπορούν να γίνουν έργα χωρίς επιπλέον μελέτες?".

Σημαντικό: αναφέρει ότι χωρίς ΣΒΑΚ, οι δήμοι δε θα μπορούν μελλοντικά να διεκδικήσουν κάποιες ευρωπαϊκές επιδοτήσεις... Αυτό από μόνο του μπορεί να εξηγήσει (κατά πολύ?) το τεράστιο ενδιαφέρον των δήμων.

RoadRash
Απών/απούσα

Κοιτώντας τον αρχικό χάρτη, ξεχωρίζει ένα κενό στην Ήπειρο. Με αναζήτηση βρήκα ότι 4 δήμοι έχουν πάρει επιδότηση μέσω ΕΣΠΑ για το ΣΒΑΚ τους από το 2016 (Ιωαννιτών, Ηγουμενίτσας, Πρέβεζας, Άρτας). Για άλλους 2 συζητήσαμε από κοντά (Καλλιθέα, Λάρισα). Από τη λίστα του Πράσινου Ταμείου είδα ότι ο μικρότερος δήμος που δεν είναι σε νησί (Νεμέας) έχει 6483 κατοίκους. Έψαξα στο openstreetmap για δήμους και πόλεις με πληθυσμό τουλάχιστον 6000, που δεν είναι στους προηγούμενους. Βρήκα 2 ακόμα (Θεσσαλονίκης, Κιλκίς) που αναφέρουν ΣΒΑΚ στις επίσημες σελίδες τους.

Σύνολο είμαστε στο 170, που συμφωνεί με το νούμερο που ανέφερε ο Βλαστός σε ένα βίντεο που είδα πριν λίγες ημέρες. Άρα σταμάτησα εδώ την αναζήτηση (έχουν μείνει λίγοι ακόμα δήμοι/πόλεις εδώ αν έχετε όρεξη για ψάξιμο).

Έφτιαξα επικαιροποιημένο χάρτη, με το χρωματισμό αυτή τη φορά να δηλώνει την πηγή χρηματοδότησης της μελέτης.

Ενδιαφέρον: Πάλι από βίντεο (που δεν μπορώ να βρω για να το τεκμηριώσω), η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας έχει πάρει τουλάχιστον 60 μελέτες.

https://imgur.com/a/xPymkP8

ebersi wrote:
Ωραίος χάρτης! Το τέλειο βέβαια θα ήταν να μπορείς να κάνεις hover πανω σε κάθε τελεία και να σου λέει το όνομα του δήμου και τα κονδύλια. Λέω τώρα εγώ ιδεες...

Ευπρόσδεκτες οι ιδέες. Ο χάρτης ήταν για να δούμε πως κατανέμονται οι πόλεις (σε οθόνη ή εκτύπωση).
Χάρτη με τη λειτουργικότητα που σκέφτηκες (web map) και την εμφάνιση του αρχικού, δεν ξέρω αν μπορώ να φτιάξω σε λογικό χρόνο. Θα κοιτάξω για εναλλακτική. Σε μια τέτοια περίπτωση θα χρειαστώ τα δεδομένα της χρηματοδότησης σε κείμενο. Αν για κάποιο περίεργο λόγο τα έχουμε μόνο στην εικόνα που έχει ανέβει στο φόρουμ, θα χρειαστεί συνεργατική δακτυλογράφηση.

Επειδή όμως είπαν ότι θα σας στείλουν κάτι ανάλογο, μήπως για αρχή να βάλουμε ένα χρονικό όριο μέχρι πότε να τους περιμένουμε, πριν κάνουμε την ίδια δουλειά? Προτείνω ναι, με όριο 7 Μαΐου (άρα αν είναι να το φτιάξουμε μόνοι μας, να είναι έτοιμο μέχρι τις 13).

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Υπέροχες οι περιγραφές για τις χώρες που θέτουν σε προτεραιότητα πεζούς και ποδήλατα. Ας έρθουμε όμως στην χώρα αυτή που ζούμε. ΔΕΝ είναι προτεραιότητα οι πεζοί και τα ποδήλατα. Έχουμε τις εξής επιλογές ως ακτιβιστές ποδηλάτες:

1. να διεκδικήσουμε μοντέλα χωρών που έχουν ρυμοτομίες, κώδικες οδικής συμπεριφοράς και διαπαιδαγώγηση προσηλωμένη στον περιορισμό του αυτοκινήτου, εγώ θα έλεγα του μηχανοκίνητου οχήματος

2. να περιοριστούμε στις ως τώρα κατασκευές των ποδηλατοπεζόδρομων και να το χαρούμε που υπάρχει κι αυτό

3. να διεκδικήσουμε σαφή από κάθε άποψη τη θέση μας στουν νυν υπάρχοντες δρόμους και λεωφόρους με τις κατάλληλες τροποποιήσεις και προβλέψεις στον ΚΟΚ

Το πρώτο θα ήταν κουφέτο λύση, το βλέπω απολύτως ανεδαφικό σε πρώτη φάση, σε άμεση φάση. Αν το θέταμε ως άμεση διεκδίκηση το βλέπω να μας καθηλώνει σ' αυτό το ασαφές που ζούμε τώρα και οι τολμηροί το τολμάμε. Προσδιορίζουμε λοιπόν αυτό ως μακροπρόθεσμη διεκδίκηση.

Το δεύτερο δεν το βλέπω μόνο του γιατί ήδη έχει φάει τα ψωμιά του σαν δυνατότητα.

Θεωρώ το τρίτο σαν ένα σκαλοπάτι για το πρώτο. Θεωρώ το τρίτο σαν μια ρεαλιστική καμπάνια άμεση κι επιτακτική. Αυτό θα ήταν μια ρεαλιστική διεκδίκηση προς μελετητές και πολιτεία...μη πάνε χαμένα τα κοντύλια σε συμβιβασμούς.

Η διαπεδαγώγηση του κοινού είναι σημαντικό πράγμα. Πού ΔΕΝ είναι. Για όλα θα έπρεπε να υπάρχουν σποτ στην τηλεόραση και τους κινηματογράφους. Εκπομπές επί τούτου. Αλλά ΔΕΝ.

Εμείς οι ίδιοι θα έπρεπε να κάνουμε καμπάνιες. Δεν μου λέει κάτι η προσωπική δραστηριοποίηση κάποιου εξ ονόματος όλων. Αυτό πρέπει να κοπεί. Εμένα μου κάνει κι ένα συγκεντρωτισμό που απογοητεύει κι αυτόν που μόνος του τραβάει κουπί, αλλά και τον άλλον που κάθεται στη γωνία και τον κοιτάζει και τον κρίνει κι από πάνω...ΛΑΘΟΣ οικτρό μάλιστα!

Αλλαγή νοοτροπίας παίδες!!! Όσο πιο γρήγορα γίνεται!!! Κάθε λάθος εξέλιξη στο θέμα μας καταγράφεται σε βάθος χρόνου σε βάρος της 1. εκδοχής. Δηλαδή της κοινωνίας με προτεραιότητα στους πεζούς και το ποδήλατο.

aldro
Απών/απούσα

 

Η δανέζικη κουλτούρα έχει ανεβάσει το να κάνει κάποιος  ποδήλατο στο σημείο ευλάβειας και έχει ακολουθήσει η κοινωνική κατάσταση των ποδηλατών.

Η Δανία δημιουργεί θαυμάσια αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά, που απευθύνονται ειδικά στους χρήστες ποδηλάτων.

Το Cycle Snake, ή  Cykelslangen, κυριολεκτικά αιωρεί τον ποδηλάτη πάνω από την πόλη, προσφέροντας αίσθηση πτήσης σ τον ποδηλάτη και δημιουργώντας μια αίσθηση τελετής.
Με αυτόν τον τρόπο, κατευθύνουν με διακριτικότητα ανθρώπους όλων των υποβάθρων για να δουν πέρα ​από τις προκαταλήψεις ή τους φόβους τους και να το προτιμήσουν ως σαφώς καλύτερη επιλογή. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν περισσότερες γυναίκες ποδηλάτισσες, ποδηλατούν περισσότερο οι ηλικιωμένων και υπάρχουν περισσότερες ποδηλατικές εθνοτικές μειονότητες.

Η δραστηριότητα κυριαρχείται λιγότερο από τα νέα λευκά αρσενικά μέλη της μέσης τάξης: υπάρχουν ποδηλάτες από κάθε πλευρά της κοινότητας.

Πέρα από τα αφηρημένα κίνητρα, όπως να ανατραπειι η  υπερθέρμανση του πλανήτη, μόνο όταν η ποδηλασία γίνεται προφανώς καλύτερη επιλογή , οι άνθρωποι θα αρχίσουν να ποδηλατούν.

Μπορεί να χρειαστούν χρόνια εμπλοκής, προτού οι άνθρωποι δοκιμάσουν μια εναλλακτική λύση, αλλά αν κάνετε τους οδηγούς να ζηλεύουν τους ποδηλάτες, τότε οι πίνακες μπορούν να γυρίσουν γρήγορα.

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η Κοπεγχάγη το κατάφερε είναι να πάρει τα προνόμια που συνήθως παρέχονται μόνο στο αυτοκίνητο και να τα παραδίδει στο ποδήλατο. Η πόλη έχει εξασφαλίσει ότι οι διαδρομές με ποδήλατα δεν περιλαμβάνουν τυφλές γωνίες ή σκοτεινές σήραγγες και ότι αποτελούν ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό δίκτυο και ένα σταθερά ρέον σύστημα - το οποίο επιτρέπει στους ποδηλάτες να διατηρούν ένα λογικό ρυθμό και ελαχιστοποιεί το χρόνο που έχετε για να βάλεις το πόδι σου κάτω.

Το «Πράσινο Κύμα», για παράδειγμα, είναι ένα συντονισμένο σύστημα φωτεινών σηματοδοτών σε μερικές από τις κύριες αρτηρίες της πρωτεύουσας που βοηθούν στην ελαχιστοποίηση της ποσότητας κυκλοφοριακής συμφόρησης κατά τους χρόνους αιχμής. Διατηρεί μια σταθερή ροή κυκλοφορίας του κύκλου, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να σταματάτε σε κανένα σημείο.

Μικρά μέτρα ιεράρχησης όπως αυτά αυξάνουν την αίσθηση της ασφάλειας και της προσοχής που βιώνουν οι ποδηλάτες, καθιστώντας φυσικό για τους πολίτες μιας πόλης να ενεργούν με το δικό τους συμφέρον και να πάρουν το ποδήλατό τους.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

....................................................ακόμα ένα ανέκδοτο που λένε οι ποδηλατο-πατέρες της εποχής μας.

Τόσα λεφτά δίνουμε για τα αυτοκίνητα(έργα),ε τώρα τουλάχιστον δίνονται για το ποδήλατο.

Αγαπητέ didotou,ξέρω πως αν ο Σουηδός είχε 4.650.000 θα είχε κάνει πολύ καλή δουλειά.

Αγαπητέ roadrush,4.650.000 δεν ήταν αρκετά(για 500μέτρα;) για να αναδιαμορφώσουμε την διαδρομή, που σε μεγάλο μέρος υπήρχε ,σωστά.Θα πρέπει να εκπονήσουμε και ένα Σ.Β.Α.Κ για το κερασάκι;

Επίσης 

Από τον Φαληρικό Όρμο έως το Παναθηναϊκό Στάδιο

Η διαδρομή Φάληρο – Γκάζι έχει μήκος 11 χλμ. Στην ουσία, συνδέει τον Φαληρικό Όρμο με το Παναθηναϊκό Στάδιο.

-Τα 4,55 χλμ. είναι πεζόδρομοι (Π. Τσαλδάρη, Θεσσαλονίκης τμηματικά, Απ. Παύλου, Δ. Αρεοπαγίτου),

-Τα 1,15 χλμ. είναι ο ήπιας κυκλοφορίας παρόχθιος δρόμος του Ιλισού

-Τα 0,75 χλμ. είναι ο υλοποιημένος ποδηλατόδρομος, παρόχθιος του Ιλισού

-Τα 1,3 χλμ. είναι κανονικές οδοί

Θα πρέπει να μαθαίνουμε απο τα λάθη μας,κάποτε διεκδικούσα και εγώ μαζί αυτούς τους άξονες,τώρα πια όχι.

RoadRash
Απών/απούσα

airpeace79 wrote:
Αγαπητέ roadrush,4.650.000 δεν ήταν αρκετά(για 500μέτρα;) για να αναδιαμορφώσουμε την διαδρομή, που σε μεγάλο μέρος υπήρχε ,σωστά.Θα πρέπει να εκπονήσουμε και ένα Σ.Β.Α.Κ για το κερασάκι;

Μπορεί και να μην ήταν, αφού δεν έγινε σοβαρή, ολοκληρωμένη ανάπλαση, αλλά μόνο προσθήκη ποδηλατόδρομου, με ελλειπείς παρεμβάσεις για τις υπόλοιπες μετακινήσεις.

airpeace79 wrote:
Από τον Φαληρικό Όρμο έως το Παναθηναϊκό Στάδιο

Η διαδρομή Φάληρο – Γκάζι έχει μήκος 11 χλμ. Στην ουσία, συνδέει τον Φαληρικό Όρμο με το Παναθηναϊκό Στάδιο.

-Τα 4,55 χλμ. είναι πεζόδρομοι (Π. Τσαλδάρη, Θεσσαλονίκης τμηματικά, Απ. Παύλου, Δ. Αρεοπαγίτου),

-Τα 1,15 χλμ. είναι ο ήπιας κυκλοφορίας παρόχθιος δρόμος του Ιλισού

-Τα 0,75 χλμ. είναι ο υλοποιημένος ποδηλατόδρομος, παρόχθιος του Ιλισού

-Τα 1,3 χλμ. είναι κανονικές οδοί

Θα πρέπει να μαθαίνουμε απο τα λάθη μας,κάποτε διεκδικούσα και εγώ μαζί αυτούς τους άξονες,τώρα πια όχι.

Εσύ δε θες να διεκδικήσεις, αλλά όσοι θέλουν, μπορεί να νοιάζονται και για τη δική σου γνώμη.

Την οποία δεν έχω ακόμα όσο συγκεκριμένη θέλω.

Οι αριθμοί που παρέθεσες είναι φουσκωμένοι. Από γέφυρα Πουλόπουλου, μέχρι τέρμα θάλασσα στην Εσπλανάδα, είναι περίπου 7χλμ. Αυτό θεωρώ εγώ σαν τον ποδηλατόδρομο.
Με τον πεζόδρομο μέχρι Ακρόπολη, πάει περίπου στα 9, αλλά αυτός υπήρχε από το 2003. Υποθέτω μέχρι Παναθηναϊκό Στάδιο είναι το 1,3 κανονικού δρόμου. Το 1,15 είναι το τέλος της Ιλισού.
Από τα 4,55χλμ πεζόδρομοι που έγραψες, αν βγάλω το κομμάτι μέχρι Ακρόπολη, μένουν 2,5.
Δηλαδή εκτός από τα 0,5 που ανέφερα εγώ, είναι άλλα περίπου 2χλμ. Αυτά πρέπει να είναι τα κομμάτια μικτής χρήσης. Δεν έβγαλε πεζούς από το χώρο τους σε αυτά τα τμήματα, συνυπάρχουμε εκ σχεδιασμού.

Τονίζω ότι θεωρώ άλλο πρόβλημα το "κλέψιμο" πεζόδρομου, και άλλο τη μικτή χρήση. Και στα δύο όπως έγιναν στα Πετράλωνα-Καλλιθέα δεν έχεις ανεμπόδιστη κίνηση του ποδηλάτου, αλλά το πρώτο επιπλέον αφαίρεσε χώρο που ήταν αποκλειστικά πεζών.

Άρα συνοψίζω τη θέση σου στο ότι δεν υποστηρίζεις τα σβακ λόγω:

  • Μεγάλου κόστους στο έργο Γκάζι-Φάληρο.
  • Του ότι θεωρείς προβληματικό το έργο σε Πετράλωνα-Καλλιθέα,
    • λόγω της μετατροπής μέρους πεζόδρομου σε ποδηλατόδρομο (αυτό που εγώ λέω μόνο 500 μέτρα),
    • και λόγω της μικτής χρήσης με πεζούς σε άλλα τμήματά του
  • Από τα προηγούμενα, ότι υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης στη ΜΒΚ ή σε όποιον κάνει έργα, λόγω προϊστορίας (και μόνο, στοιχεία για το τι έχουν σχεδιάσει σε ΣΒΑΚ δεν έχουμε κουβεντιάσει ακόμα)

Royal Oak wrote:

1. να διεκδικήσουμε μοντέλα χωρών που έχουν ρυμοτομίες, κώδικες οδικής συμπεριφοράς και διαπαιδαγώγηση προσηλωμένη στον περιορισμό του αυτοκινήτου, εγώ θα έλεγα του μηχανοκίνητου οχήματος
...
3. να διεκδικήσουμε σαφή από κάθε άποψη τη θέση μας στουν νυν υπάρχοντες δρόμους και λεωφόρους με τις κατάλληλες τροποποιήσεις και προβλέψεις στον ΚΟΚ
...
Θεωρώ το τρίτο σαν ένα σκαλοπάτι για το πρώτο. Θεωρώ το τρίτο σαν μια ρεαλιστική καμπάνια άμεση κι επιτακτική. Αυτό θα ήταν μια ρεαλιστική διεκδίκηση προς μελετητές και πολιτεία...μη πάνε χαμένα τα κοντύλια σε συμβιβασμούς.

Δε βλέπω κάποια ασυμφωνία σε αυτό που λες, με τις βασικές ιδέες που είδαμε στην παρουσίαση. Οι περισσότεροι δρόμοι που θα σχεδιαστούν για ποδήλατο, μας είπαν ότι θα είναι στο μοντέλο του δρόμου ήπιας κυκλοφορίας. Όριο ταχύτητας 30χλμ/ω, ποδήλατο και μηχανοκίνητα στο ίδιο οδόστρωμα, χωρίς προτεραιότητα των μηχανοκίνητων. Για μετατροπή σε ήπιας κυκλοφορίας αναφέρθηκαν από στενάκια μέχρι κεντρικοί δρόμοι. Αυτά μοιάζουν με το (3) σου.

Σχετικό με το (1), το σημαντικότερο σε όσα άκουσα, ήταν το διώξιμο του αυτοκινήτου. Παράδειγμα που έχω δει από αλλού (σχέδια της Λάρισας): σε όσους δρόμους αναφέρει ήπια κυκλοφορία, φεύγουν τουλάχιστον τα μισά παρκαρισμένα (η μια από τις δύο λωρίδες, συν κάποια ακόμα λόγω σχεδιασμών).

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το έχω γράψει και παλαιότερα.

Για να φτάσεις να ασχολήθείς με το κερασάκι (ποδηλατόδρομοι), θα πρέπει
να έχεις εξασφαλίσεις την τούρτα (ΜΜΜ, πεζοδρομήσεις, μεγάλα πεζοδρό-
μια, αθλητική παιδεία, να πέφτουν βροχή τα πρόστιμα του ΚΟΚ, το που θα
πάνε τα παρκαρισμένα ΙΧ κλπ).

Μια εικόνα από Λοζάνη, χίλιες λέξεις. Οκτώ (8) διακριτές λωρίδες + δένδρα.
Μπορείς να πας από το Α στο Β με όποιο μέσο επιθυμείς χωρίς ninja skills.

https://drive.google.com/open?id=12INVam3QBtuH45AyxF...

Βέβαια στη Λοζάνη έβλεπα 70 χρονών γιαγιάδες να ανεβαίνουν νταμάρια όταν
εδώ τους λες ότι πας 1.5χλμ με τα πόδια και σε κοιτάνε σαν άρρωστο.

Αυτά.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

...............................................και οι πινακίδες στην Δ.Αρεοπαγίτου στις θέσεις του.

Δεν εκφέρω γνώμη,το να μην γίνουν τα ΣΒΑΚ με ποδηλάτες να πιέζουν δημάρχους(τα οποία δεν θα γίνουν,εδώ πολεμάνε να προλάβουν να γίνουν οι μελέτες των ΣΒΑΚ),είναι διεκδίκηση.

Το να μην πραγματοποιηθούν οι ποδηλατικοί άξονες με την μορφή του ποδηλατόδρομου Γκάζι- Φάληρο,είναι διεκδίκηση και προς το παρόν η εξέλιξη των πραγμάτων με ικανοποιεί πάρα πολύ.drinks

aldro
Απών/απούσα

Ένα σημαντικό στοιχείο για τους ποδηλατόδρομους είναι εάν και όπως κατασκευαστούν δεν προβλέπεται τίποτα για την συντηρησή τους.Και καθώς περνούν απο διαφορους δήμους καταλήγουν με σιγουριά να ρημάζουν.Οπότε όλα όσα κάνουμε και πιέζουμε να γίνουν ίσως είναι άσκοπα.Κσι δεν ξέρω ποια είναι η λύση για αυτό

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

..........................................η ποδηλατική πλευρά για την πραγματοποίηση των μελετών;

Γιατί πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές και όλα αυτά θα αποτελέσουν την προεκλογική καραμέλα των δημάρχων για δήθεν ουτοπίες.yahoo 

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

δεν θα άλλαζα λέξη από τα λεγόμενά σου...

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Οι ποδηλατοβόλτες ήταν και είναι ο σπόρος. Όταν σε κάποιες ποδηλατοβόλτες πολλοί γνωστοί μου αγκομαχούςαν όπως και γω για μια μέση 14-15, μπήκαμε στο τρυπάκι να αθληθούμε, χάσαμε κιλά, δυναμώσαμε, παρά κινήσαμε και άλλους φίλους και συναδέλφους να ασχοληθούν γιατί δείξαμε τα οφέλη του ποδηλάτου και στο φινάλε, επειδή πολλοί δεν είχαν το χρόνο ή την τρέλα να γυρίζουν 8 το βράδυ από την δουλειά τους και να Βαράνε πετάλι στις 10 στο προπονητήριο, έκαναν το εξής απλό για προπόνηση...... Άρχισαν να πηγαίνουν καθημερινά στις δουλείες τους με το ποδήλατο, ακόμα και 20 και 30 χιλιόμετρα απόσταση και άλλα τόσα να γυρίσουν, κάθε μέρα όλο το χρόνο. Έχω πάνω από 15-20 άτομα στον κύκλο μου που κάνουν αυτό το πράγμα για  επιπλέον βοήθεια της προπόνησής τους, μακάρι να μπεί και σε άλλους το μικρόβιο, προσωπικά πιστεύω ότι στην αρχή οι βόλτες και μετά το αθλητικό κομμάτι από αγώνες, αλλά και Μπρεβετ είναι αυτά που δίνουν το πραγματικό κίνητρο της διατήρησης της ποδηλασίας και όχι η αστική μετακίνηση για να πάω για καφέ, ψώνια και στην δουλειά 3 χιλιόμετρα παρακάτω.

aldro
Απών/απούσα

 

ADVANCE Training materials

July 2014

122 ADVANCE Auditors have been trained in 2014. The training materials are now online for free download.

The training materials include three practical guidebooks and reports:
• A report on national training workshops that took place in 2014
• A handbook for trainers, including practical tips on how to carry out a training workshop
• Training documents and handouts for trainees

Contact: Julia Zientek, FGM-AMOR

Downloads:

S.U.M.P PROJECTS

 

Innovation

Innovation Brief on PLACEMAKING STRATEGIES & SUMPs
Miguel Mateos Arribas
28.03.2018
Innovation Brief Children as active stakeholders in the process of city transformation
Susanne Wrighton and Karl Reiter
28.03.2018
Innovation Brief on the Superblock approach from Vitoria Gasteiz in Spain
Juan Carlos Escudero
22.08.2017
Innovation Brief on the Mobility as a Service approach (MaaS)
Prof. Tom Rye
22.08.2017
Innovation Brief on UBER as a new service for mobility in cities
Karl-Heinz Posch
22.08.2017
Innovation Report
CiMo
File not yet available
Completion date: July 2019

Policy and SUMP Programmes

Higher Levels of Goverment - their support for SUMP in the EU
UIRS
February 2018
Recommendations on national and regional goverment programmes to encourage SUMP in countries and cities
UIRS
File not yet available
Completion date: January 2019
Summary of new/enhanced pogrammes to encourage SUMP in countries and regions
UIRS
File not yet available
Completion date: July 2019

Capacity Building

Country/City specific, tailor-made recommendation documents on training needs
Mobilissimus
June 2017
Tailor-made training modules and programmes on different SUMP topics and adapted to the needs of each country
Mobilissimus
File not yet available
Completion date: July 2018
Webinar materials
ENU
File not yet available
Completion date: April 2018

Evaluation, Monitoring and Quality Assurance

Final monitoring and evaluation report
ENU
File not yet available
Completion date: August 2019

Communication,Dissemination, and Exploitation

Joint leaflet (CIVITAS PROSPERITY, SUITS, SUMPs-Up)
Mobiel21
February 2017
Joint roll-up display (CIVITAS PROSPERITY, SUMPs-Up)
Mobiel21
February 2017
Project slide presentation
Mobiel21
Completion date: February 2017

 

yeltsen kraken
Απών/απούσα

aldro wrote:

 

ADVANCE Training materials

July 2014

122 ADVANCE Auditors have been trained in 2014. The training materials are now online for free download.

The training materials include three practical guidebooks and reports:
• A report on national training workshops that took place in 2014
• A handbook for trainers, including practical tips on how to carry out a training workshop
• Training documents and handouts for trainees

Contact: Julia Zientek, FGM-AMOR

Downloads:

S.U.M.P PROJECTS

 

Innovation

Innovation Brief on PLACEMAKING STRATEGIES & SUMPs

Miguel Mateos Arribas

Innovation Brief_PLACEMAKING STRATEGIES & SUMPs_web.pdf

28.03.2018

Innovation Brief Children as active stakeholders in the process of city transformation

Susanne Wrighton and Karl Reiter

Innovation Brief_Children as active stakeholders in the process of city transformation_web.pdf

28.03.2018

Innovation Brief on the Superblock approach from Vitoria Gasteiz in Spain

Juan Carlos Escudero

Innovation_Brief_Superblocks_22_08_2017_web.pdf

22.08.2017

Innovation Brief on the Mobility as a Service approach (MaaS)

Prof. Tom Rye

Innovation_Brief_Mobility_as_a_Service_22_08_2017_web.pdf

22.08.2017

Innovation Brief on UBER as a new service for mobility in cities

Karl-Heinz Posch

Innovation_Brief_UBER_22_08_2017_web-2.pdf

22.08.2017

Innovation Report

CiMo

File not yet available

Completion date: July 2019

Policy and SUMP Programmes

Higher Levels of Goverment - their support for SUMP in the EU

UIRS

PROSPERITY_Del_3_1_Analysis_SUMP Supporting Programmes.pdf

February 2018

Recommendations on national and regional goverment programmes to encourage SUMP in countries and cities

UIRS

File not yet available

Completion date: January 2019

Summary of new/enhanced pogrammes to encourage SUMP in countries and regions

UIRS

File not yet available

Completion date: July 2019

Capacity Building

Country/City specific, tailor-made recommendation documents on training needs

Mobilissimus

CIVITAS_PROSPERITY_Recommendation_training_needs.pdf

June 2017

Tailor-made training modules and programmes on different SUMP topics and adapted to the needs of each country

Mobilissimus

File not yet available

Completion date: July 2018

Webinar materials

ENU

File not yet available

Completion date: April 2018

Evaluation, Monitoring and Quality Assurance

Final monitoring and evaluation report

ENU

File not yet available

Completion date: August 2019

Communication,Dissemination, and Exploitation

Joint leaflet (CIVITAS PROSPERITY, SUITS, SUMPs-Up)

Mobiel21

BAS BG CA CZ DE EN ES FR GR HR HU IT LT NL PL PT RO SI

February 2017

Joint roll-up display (CIVITAS PROSPERITY, SUMPs-Up)

Mobiel21

BAS BG CA DE EN ES FR GR HR HU IT LT NL PL PT RO SI

February 2017

Project slide presentation

Mobiel21

BG CA CZ DE EN ES GR HR HU LT NL PL PT RO SI

Completion date: February 2017

 

     russian roulette

aldro
Απών/απούσα
contact