Γιατί μας ενδιαφέρουν τα ΣΒΑΚ; ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ώρα 19.30

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon svak3.jpg1.07 MB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
4.2
Μέση αξιολόγηση: 4.2 (5 ψήφοι)
Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

 

Γιατί μας ενδιαφέρουν τα Σβακ; Γιατί είμαστε διαπλεκόμενοι,σιγονταρουμαι αυτούς που χρηματοδοτούνται να τρέξουν τα Σβακ και στην ουσία είμαστε τα τσιράκια τους. Και ενώ παγκοσμίως το ποδηλατικό κίνημα αγωνίζεται με κορώνα το reclaim the streets και δράσεις ανάκαταλήψης των δρόμων εμείς κάνουμε ποδηλατο στην χαση και στην φεξη και παραδόξως στην Ελλάδα εχουμε γεμίσει άχρηστα πανάκριβα ποδηλατικα σχέδια του Πολυτεχνείου βλέπε μητροπολιτικό σχέδιο που αφού πατώσε και πάει ακλαφτο το γύρισαμε στα σβακ που θα μας μείνουν και αυτά(τα λεφτά στην τσέπη) τα σχέδια στα συρτάρια. Το ποδηλατο είναι καθαρά μέσο αστικής μετακίνησης και οφείλει να βρίσκεται στους δρόμους χωρίς καμία διάκριση Ολα όσα έχουμε κάνει μεταβάλλουν το ποδηλατο σε μέσο ψυχαγωγίας και μόνο με αποτέλεσμα την απαξίωση του από το σύνολο της κοινωνίας και την καθολική του απόρριψη ως μέσου μεταφοράς. Με λίγα λόγια είμαστε άξιοι της μοίρας μας,Ετσι για να λέμε και καμιά αλήθεια

aldro
Απών/απούσα

Καμμία αλήθεια.Μόνο ανοησίες χωρίς γνώση και αποδείξεις όπως κάνεις συνήθως

podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Συγκεκριμένα για την Αθήνα, το αίτημα της Ποδηλατοπορείας (δείτε πρακτικά συνελεύσεων) είναι η κατασκευή του ποδηλατόδρομου του Βόρειου Αξονα του ΗΣΑΠ, από το Θησείο ως την Κηφισιά. Στην Αθήνα δεν ζητάμε λοιπόν μόνο σχεδιασμό (ΣΒΑΚ- πανελλαδικό αίτημα) αλλά και υλοποίηση ποδηλατόδρομων που έχουν ήδη σχεδιαστεί. Κάθε πόλη αντιστοίχως διατυπώνει τα δικά της αιτήματα.

Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που πιστεύουν ότι όλοι οι δρόμοι είναι κατάλληλοι για ποδήλατο και δεν χρειάζεται να ζητάμε ποδηλατόδρομους. Συνήθως αυτοί αλλάζουν γνώμη όταν χρειαστεί να συνοδεύσουν παιδιά με ποδήλατα ανάμεσα στην κίνηση.

Πάντως και αυτοί είναι ευπρόσδεκτοι αύριο. Επίσης, αν υπάρχουν άλλοι γνώστες του θέματος τους οποίους εμείς δεν έχουμε υπόψη μας, παρακαλούμε θερμά να έρθουν και αυτοί για να εμπλουτίσουν την συζήτηση.

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

 
Μάλλον η κουβέντα γίνεται για τα παιδιά αφού η εργατική τάξη λόγω δουλειάς θα πρέπει να απέχει.Ωραία μέρα και ώρα μπράβο.
Βεβαίως να χρησιμοποιήσουμε για ακόμα μια φορά τα παιδιά ως ασπίδα και να σχεδιασουμε με γνώμονα τα παιδιά,την πληθυσμιακή ομάδα με τις μικρότερες ανάγκες αστικής μετακίνησης ως μονάδα/άτομο.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

..... δεν έχω πολλά να προσθέσω, ήδη ειπώθηκαν αρκετά....

...... αλλά:

1. εδώ και πάνω από μια δεκαετία οι ποδηλάτες έχουν ερωτηθεί και έχουν απαντήσει. Το πάγιο αίτημα τόσων και τόσων ποδηλατοπορειών, σε πανελλήνια βάση, αλλά και τόσων άλλων ποδηλατικών δράσεων έχει ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ με την κατασκευή (ή καλύτερα, με τη δημιουργία) ποδηλατοδρόμων. Αν η δική σου άποψη είναι διαφορετική, μεγειά σου και χαρά σου. Αλλά οι υπόλοιποι, έχουμε τοποθετηθεί. ΞΕΚΑΘΑΡΑ. ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.

2. Το έχω ξανα-μανα-επανα- γράψει, πολλές φορές. Μεγάλωσα στο κέντρο της Αθήνας και είχα την τύχη να μπορώ να μετακινούμαι με ποδήλατο, ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Τότε στα μακρινά '80ς.

Όταν λοιπόν θα μπορεί και το ανιψάκι μου, αλλά και (ελπίζω συντόμως) η κόρη μου να πηγαίνει με ποδήλατο πχ στο σχολείο / στο φροντιστήριο / στην κοντινή βόλτα, ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, τότε θα νιώσω ικανοποιημένος. Επειδή η καφρίλα στους ελληνικούς και κυρίως στους αθηναϊκούς δρόμους, ζει και βασιλεύει μαζί με την πλήρη ασυδοσία και ατιμωρησία, θεωρώ ότι ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, καθώς και η αυστηρή τροχονόμευση είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ, για την επίτευξη του παραπάνω στόχου. Για μένα, που μετακινούμε με ποδήλατο εδω και 15 χρόνια καθημερινά, ναι, οκ, οι ποδηλατόδρομοι δεν είναι απαραίτητοι. Αλλά από όσο θυμάμαι δεν ζω μόνο εγώ εδώ. Δεν συνηθίζω να σκέφτομαι μόνο την πάρτη μου. Οπότε..... βουαλά....

Για μένα είναι η κόρη μου και το ανηψάκι μου. Για κάποιον άλλον είναι η μητέρα του ή η γυναίκα του ή ο ίδιος. Δεν έχουμε όλοι την ίδια εξοικείωση στο να ποδηλατούμε μέσα στην κίνηση. Είναι πάρα πολλοί αυτοί που μου λένε "μα δεν φοβάσαι"? Είναι η πρώτη ερώτηση όταν με βλέπουν με το ποδήλατο. Νομίζω σε όλους μας έχουν κάνει αυτήν την ερώτηση. Κάτι σημαίνει αυτό, ε, τι λες?

.

.

.

.

.

και για να ελαφρύνουμε λιγάκι: ..... αρχίζουν και μου μπαίνουν υποψίες για όσους δεν θέλουν ποδηλατοδρόμους. Μπας και εργάζονται σε μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων? Μπας και η καπιταλιστική δύναμη των κολοσσών που κατασκευάζουν ρυπογόνα ΙΧ έχει διεισδύσει ακόμα και στο ταπεινό και μάχιμο φόρουμ μας? Μπας και τα παγκόσμια διευθυντήρια της BMW της Ford της Toyota της Opel και τόσων άλλων έχουν βρει πρόσφορο έδαφος μέσα στην ποδηλατική κοινότητά μας και προσπαθούν να μας διασπάσουν ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ?

Βαστάτε αδέρφια..... δεν θα μας κάμψουν. Ο ιδρώτας του ποδηλάτη θα νικήσει την "εσάνς" της βενζίνης. Η μαυρίλα της βρώμικης αλυσίδας θα υπερνικήσει την μαυρίλα του ντήζελ.

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

 
Ολοι ποδηλατοδρομους θέλουμε(μακάρι τα 1000000χλμ οδικού δικτύου να αποκτήσουν ποδήλατοδρόμους),το φαουλτ είναι πως μέχρι τώρα σχεδιάζονται πάνω σε πεζοδρόμια και δεν διαμορφώνονται πάνω στους δρόμους γιατί οι ποδηλάτες(συλλογικότητα)μαζί με ΕΜΠ δεν θέλανε να συγκρουστούν με τα συμφέροντα του ΊΧ.
Ολα είναι κατάγεγράμμενα και τώρα τα λουζομαστε είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Θέλουμε ποδηλατόδρομους χωρίς αυτό να σημαίνει απαγόρευση για το ποδήλατο να πηγαίνει στο δρόμο μαζί με τα άλλα οχήματα εαν αυτό επιλέγει ο ποδηλάτης.

Θέλουμε συμμετοχή μας (με σήμα ή οδοσήμανση) στους Λεωφρειόδρομους.

Θέλουμε τους ανθρώπους που είναι πιο αρχάριοι ή πιο φοβισμένοι να μπορούν να έχουν Π/δρομους. Και όπως λέει ο Λάου λάου καλύτερο είναι όπου αυτό είναι δυνατό οι Π/Δ αυτόι να είναι σε βάρος του δρόμου κι όχι των πεζοδρομίων.

Θέλουμε ανθρώπους σαν τον Λάου Λάου να συνεχίσουν να διεκδικούν έμπρακτα και προφορικά ή γραπτά (εδώ και αλλού) το δρόμο με το ποδήλατό τους.

Θέλουμε εξίσου οι πεζοί να έχουν το χώρο τους όπως και τα κάθε είδους καροτσάκια.

Θέλουμε περισσότερο χώρο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και μεγαλύτερη πυκνότητα στις γραμμές τους.

θέλουμε να μπορούμε να συνδυαστούμε με τα ΜΜΜ.

Αυτό κάνει μια πόλη που θέλει προχωρήσει προς μια Βιοσιμότερη Αστική Κινητικότητα.

Όλο αυτό απαιτεί αναγκαστηκά να μειωθεί χώρος από το αυτοκίνητο.
Και επίσης απαιτεί ενημέρωση δική μας αλλά και του υπόλοιπου κόσμου.

Λιγότερο χώρο στο δρόμο, λιγότερες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο, αυτστηρότερη τροχονόμευση, απαγόρευση των χρήσεων γης στα υπαίθρια πάρκιγκ του κέντρου πόληςκαι μετατροπή τους σε πλατείες ή παιδικές χαρές.

Αυτά ζητάμε ή τέλος πάντων αυτά θα πρέπει να ζητάει η ίδια η πόλη που σέβεται το μέλλον της (όχι μόνο τα παιδιά της).

Σήμερα πιστεύω ότι θα είναι μια ενδιαφέροσα συζήτηση στους φτπ.

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Στο τέλος της πολύ ωραίας χθεσινής συζήτησης είπαμε στο Βλαστό ότι κάποιοι από τους ποδηλατόδρομους που έχει φτιάξει έχουν προβλήματα, είναι πολύ στενοί, είναι πάνω σε πεζοδρόμια κτλ. Η απάντησή του:

"Μέχρι εκεί καταλάβαινα ότι με έπαιρνε. Κάθε δήμος ζητάει μια μελέτη που να μπορεί να εφαρμόσει."

Τι σημαίνει αυτό; Οτι χρειαζόμαστε πιο τολμηρούς μελετητές; Πιθανώς.

Σίγουρα όμως σημαίνει οτι εμείς πρέπει να φωνάζουμε ακόμη περισσότερο. Οι Δήμοι που θα θελήσουν να κάνουν παρεμβάσεις θα πρέπει να ξέρουν εκ των προτέρων ότι δεν γίνονται κανονικοί ποδηλατόδρομοι αν δεν καταργηθούν λωρίδες στάθμευσης.

Απλά πράγματα. Δεν θυμάμαι να έχουμε πει ποτέ το αντίθετο...

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Σρο τέλος της πολύ σημαντικής και ενημερωτικής παρουσίασης και συζήτησης που έγινε χθες με τους μελετητές καθηγητή ΕΜΠ Θάνο Βλαστό και Κοσμά Αναστασόπουλο (δίκτυο Civicnet) ακούστηκε και ένα πολύ εντυπωσιακό και σημαντικό πράγμα από τα χείλη του Θάνου Βλαστού το οποίο το αναφέρω για να καταγραφεί και να μην ξεχαστεί:

Ο νόμος ορίζει σαν μίνιμουμ πλάτος πεζοδρομίου στην Ελλάδα τα 2,5 μέτρα (ή 2,1 μέτρα -δεν το θυμάμαι καλάαλλά δεν έχει τόση σημασία).
Όπου το 1,5 μέτρο είναι για την διέλευση δύο πεζών και το υπόλοιπο πάντα από τη μεριά του δρόμου, για την τοποθέτηση σημάτων, φωτεινών συματοδοτών, κουτιών μετρητών και φύτευση δέντρων.
...
Είναι εμβληματικό!
...
Χαρακτηριστικό μάλιστα ήταν ότι ο Θ. Βλαστός πρόσθεσε ότι αν τηρούνταν αυτός ο νόμος, θα έμεναν, σε όλη την επικράτεια, για το συνολικό μήκος δρόμων δηλαδή της Ελλάδας όπου υπάρχουν πεζοδρόμια, το 20% μόνο των σημερινών θέσεων στάθμευσης!
...
Θα ήταν  εξαιρετικά χρήσιμο να βρούμε σε ποιό νόμο αναγράφεται αυτό γιατί κατά τη γνώμη μου είναι εμβληματικό όχι τόσο ίσως για τα ποδήλατα όσο για τους πεζούς και τα πάσης φύσεως καροτσάκια!

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

...................................με τους αριθμούς.

http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=jwvxZe39RGk%3D&tabid=380&language

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Να σαι καλά φίλε airpeace.
;2.05 λοιπόν.
Τέλειο.
Πολύ πολύ χρήσιμη πληροφορία.
Σ' ευχαριστώ πολύ.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

................................................θέμα καθολικής εφαρμογής του αφού το 2,05 είναι υποχρεωτικό για τα νέα σχέδια/έργα,οπότε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων διεκδικούμε το 1,5 μέτρο μαζί με δέντρα,κολόνες και με δεδομένο πως οι συνοικιακοί δρόμοι δεν ξεπερνούν τα 6 μέτρα την πεζοδρόμηση.

Τα περί 20% και άλλα τέτοια τσουβαλιάσματα καλό είναι να αποφεύγονται καθώς δημιουργούν λάθος εντυπώσεις που αποδυναμώνουν τις απτές και εφικτές διεκδικήσεις χρόνων.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Η αναφορά για το πλάτος πεζοδρομίου έγινε από τον Θ. Βλατό και αναφέρθηκε επίσης ότι το πλάτος αυτό είναι επί χρόνια νομοθετημένο έτσι αλλά απλά δεν εφαρμόζεται.
Η αναφορά επίσης του 20% είναι επίσης του Θ. Βλαστού.
Αν μεταφέρω κάτι λάθος ζητάω εκ των προτέρων συγγνώμη.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

.......................................................αυτό(είναι αλλά σε βάρος των πεζών και όχι των Ι.Χ)

Αν και υπάρχει αρκετός χώρος για τους πεζούς, οι περισσότεροι διαβάτες συνηθίζουν να περπατούν κατά μήκος του. Πηγή: www.lifo.gr

Αν ο ποδηλατόδρομος είχε αναπτυχθεί εις βάρος μιας λωρίδας κυκλοφορίας πιθανότατα να είχαμε κίνηση και αυτοκινήτων κατα μήκος.

Αν ο ποδηλατόδρομος είχε αναπτυχθεί εις βάρος μιας λωρίδας θέσεων στάθμευσης πιθανότατα να είχαμε να αντιμετωπίσουμε παρκαρισμένα αυτοκίνητα πάνω σε αυτόν.

Οι δύο παραπάνω περιπτώσεις όμως γίνονται πάντα στην προσπάθεια αυτής της περιβόητης μετάβασης στην βιώσιμη αστική κινητικότητα.

Ο σχεδιασμός πάνω σε πεζόδρομους που ήδη υπάρχουν(πέρνωντας χώρο απο τους πεζούς)https://www.podilates.gr/forum/pezi-metakinisi/na-min-pairnoyme-horo-ap-toys-pezoys δημιουργεί περισσότερο την λεγόμενη αβίωτη κινητικότητα αφού έρχεται και συγκρούει δύο διαφορετικές κατηγορίες μετακίνησης.Προστατευουμε  τους ποδηλάτες αλλά τους πεζούς ποιός θα τους προστατεύσει;

 

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

 
Τα ΣΒΑΚ ρε,

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Ακριβώς.
Δεν "τσουβαλιάζουμε" τίποτα.
Τα προβλήματα που αναφέρεις είναι υπαρκτότατα και είναι πολύ σημαντικά.
Και είναι ακριβώς αυτά που δημιουργούν απογοητεύσεις και (σωστές) αντιρρήσεις.
Έχουν να κάνουν με την περίφημη "εφικτότητα" κάθε περίπτωσης.
...
Προφανώς είμαστε αργοί, μαθαίνουμε δύσκολα, κάνουμε λάθη από τα οποία δυσκλευόμαστε να μαθαίνουμε και έχουμε εξαιρετικές αντιστάσεις όσον αφορά το πνεύμα και την νοοτροπία παραβατικότητας που υπάρχει αλλά και στην (τότεμικής φύσεως) λάτρεία που τρέφουμε για το αυτοκίνητο και το κάθε είδος μηχανοκίνητο.
...

Ένα άλλο πολύ σημαντικό πράγμα που ακούστηκε την Δευτέρα ήταν ότι όταν είχε ερωτηθεί  ο Jan Gehl , "πόσο σας πήρε για να τα υλοποιήσετε όλα αυτά;" είχε απαντήσει "40 χρόνια!"

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

................................................δείχνουν πως τα ΣΒΑΚ,κινούνται άκρως επιθετικά προς το Ι.Χ.

Ελπίζω να βρεθεί η πολιτική βούληση υλοποίησης των σχεδίων.

Άραγε η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου δεν ήταν ένα τέτοιο σχέδιο(προ σβακ εποχής),γιατί δεν υλοποιήθηκε ποτέ;

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Επίσης απ' ό,τι ειπώθηκε τη Δευτέρα, ήμασταν στο "παρά πέντε" να γίνει, είχε ζυμωθεί ένα ολόκληρο κομμάτι του κόσμου να πιστέψει σε μια τέτοια πεζοδόμηση και παράδοση του κεντρικού αυτού μέρους της πόλης στο ποδήλατο και δτις δημόσιες συγκοινωνίες αλλά δυστυχώς έπεσε στην μαρμάγκα της χρεοκοπίας και της κρίσης.
...
Δεν υπάρχει χώρος για οποιαδήποτε άλλη χρήση αν παραμείνει το αυτοκίνητο σαν προτεραιότητα στο σχεδιασμό των δρόμων και των δημόσιων χώρων των πόλεών μας. Οι πόλεις αν συνεχίσουν να σχεδιάζονται με  προτεραιότητα το ΙΧ τότε τα ΙΧ θα μας πνίξουν.
...
Επίσης δεν μένει μόνο η κίνηση σαν προτεραιότητα.
Ένα από τα άπειρα παραδείγματα αστικού σχεδιασμού που είδαμε την Δευτέρα ήταν και η ιδέα του Δημόσιου Χώρου Στάσης (τα ονόμασε 'στέκια" ό Θ.Βλαστός) . Μαζικοί χώροι που μπορείς να σταθείς, να χαζέψεις, να μιλήσεις, να διαβάσεις, να παρακολουθήσεις ένα μικρό θέαμα και  να δεις τους άλλους να περνούν.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

..........................................να αναρωτηθούμε όχι γιατί μας ενδιαφέρουν τα ΣΒΑΚ αλλά γιατί όλοι οι υπόλοιποι θα έπρεπε να ενδιαφέρονται για την ποδηλασία

δηλαδή εξαντλήσαμε τα δικά μας επιχειρήματα προς την επίτευξη των στόχων μας;