Γεωμετρια Cube Peloton SL

10 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
BigPine
Απών/απούσα

Καλησπέρα. Εδω και καιρό ψάχνομαι για την αγορά της πρωτης μου κουρσας. Αρχικά έψαχνα μονο για καινουριο ποδηλατο αλλά ψάχνοντας τα μεταχειρισμενα βρήκα ευκαιριες. 
Έχω βρει λοιπον ένα Cube Peloton SL Νο 58 του 2015  και μου ειπαν οτι μου κανει το μεγεθος. 
https://i.imgur.com/8AAWF3J.jpg

Συγκρινοντας το με ενα Cube Attain SL του 2020

https://i.imgur.com/0R9NroN.png που μου προτεινουν παλι το Νο58 

βλεπω οτι ο οριζοντιος ειναι 1,5 εκατοστο μεγαλυτερος στο Attain ( 57,5 αντι 56 cm) , αλλα εχουν και τα δυο 54cm καθετο αξονα.
Οπως διαφορετικα ειναι τα reach και stack. (Μικροτερα στο peloton)

To υψος μου ειναι 184 και 86 εκατοστα ο καβαλος. Εχω αρκετα μακρια χερια ομως (72 εκατοστα απο τον ωμο μεχρι το κοκκαλο της οταν κανω μπουνια)
Η χρηση που προκειται να κανω ειναι βολτες και χαλαρες προπονησεις αρχικα , για να μπω στον κοσμο της ποδηλασιας - κουρσας κι αργοτερα βλεπουμε. 
Εχω διαβασει οτι και λιγο μικροτερο να ειναι το ποδηλατο , με ενα πιο μακρυ λαιμο και δαχτυλιδια στο head tube μπορεις να διορθωσεις τη σταση σου. 

Σκεφτομαι να κανω ενα απλο bike fitting των 30-40 ευρω. Σου δειχνει ακριβως τι γεωμετρια χρειαζεσαι η ειναι λιγο γενικο παλι το θεμα;;;
Καμια ιδεα πως θα προχωρουσατε εσεις;;; Να το παρω (γιατι ειναι καλη περιπτωση) και απλα να βρω ποδηλατωντας τα υπολοιπα; 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Αναντα
Απών/απούσα

Δε θα δεις και πολλα στο bike fitting. Καταλαβαινεις την εργονομια ενος ποδηλατου οταν γραψεις ωρα πανω του.

Κατα τ αλλα σαφως και ειναι καλιτερα ενα νουμερο κατω. Μερικοι σωματοτυποι δε μαλιστα δε βολευονται σε στοκ κουρσες και δει οσοι εχουν κοντο κορμο για το υψος τους.

Τι ποδηλατο εχεις τωρα με τι διαστασεις?

Η κουρσα πρεπει να εχει περιπου 4εκ κοντυτερο οριζοντιο απο πχ ενα φλατμπαρ που σε βολευει. 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Αν μιλάμε όντως για χαλαρή χρήση, βόλτες, άντε και καμιά πιο μακρυά βολτόνηση, ΟΚ, να συμφωνήσω πως το bike-fitting δεν έχει και πολύ νόημα (ειδικά αν δεν φορέσεις και κουμπωτά πετάλια - παπούτσια).... ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ (να πας σε πολύ λάθος νούμερο σκελετού).

Μικρές διαφορές, ένα νούμερο πάνω-ένα κάτω, συνήθως "έρχονται", παίζοντας με διαστάσεις / κλίση λαιμού και θέση σέλας (είπαμε, μιλάμε για χομπίστικη χρήση, όχι προπονήσεις και αγώνες).

Αλλά..... στην κούρσα, το ζητούμενο είναι να απλωθείς πάνω στο οριζόντιο, να σκύψεις επάνω του, να καθήσεις αεροδυναμικά, ώστε να κρυφτείς από τον αέρα. Επίσης, θα πρέπει να κάτσεις επάνω από τα πετάλια και όχι πολύ πίσω, ώστε να πατάς με δύναμη και να μπορείς να σηκώνεσαι ορθοπέταλο σε dt.... Ειδικά αν δεν έχεις πρόβλημα μέσης και έχεις ευλυγισία, θα είναι κρίμα να μην "δοκιμάσεις" τις χαρές της αεροδυναμικής στάσης (... πως αλλιώς θα κολλήσεις το μικρόβιο και θα δεις το φως το αληθινό...??? Χχχαχαχχα).

Άρα, αυτό το "μικρότερο", ας μην το παίρνουμε έτσι αέρα-πατέρα. ΟΚ, 1 εκατοστό, είπαμε, ΄"ερχεται", δεν θα κάνει το μεγάλο λάθος, αλλά ας μην φτάνουμε σε ακρότητες. 4 εκατοστά μικρότερος οριζόντιος είναι πέραν κάθε διόρθωσης, είναι πολλά νούμερα διαφορά, είναι αυτό που έγραψα πιο πάνω... πιθανόν το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ...

 

BigPine
Απών/απούσα

Καταρχας ευχαριστω για τις απαντησεις. Μεχρι τωρα εκανα ποδηλατο σε ενα mountain σουπερμαρκετ σχεδον, 26αρι. 
Με την κουρσα θα ηθελα να ξεκινησω να τρωω χιλιομετρα , να πηγαινω λιγο πιο μακρινες βολτες και στο πισω μερος του μυαλου ειναι και η συμμετοχη μου σε ενα brevet καποια στιγμη στο πολυ μακρινο μελλον. 
Η αληθεια ειναι οτι με τη μεση μου εχω καποια θεματακια λογω των εργασιων που εκανα και κανω. Οποτε η σταση μου μαλλον θα ειναι λιγο πιο ορθια , να μην την επιβαρυνω τουλαχιστον στην αρχη.Οχι οτι δε θα θελω να δωσω πονο. :D Απλα προσπαθω να καταλαβω αυτο πχ το 1,5 εκατοστο μικροτερο ποση διαφορα κανει, ή ποσο επιπονο μπορε γινει αν ειμαι αρκετες ωρες πανω στο ποδηλατο. Πχ αν το ποδηλατο εχει εναν 10αρι λαιμο κι εγω τον αλλαξω σε εναν 11αρι ουασιαστικα δεν κερδιζω αυτο το μηκος που λειπει οταν απλωθω στο ποδηλατο;
 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

....συνυπολογίζοντας και την κλίση του λαιμού, ναι, μπορείς να κερδίσεις κάποιο εκατοστό αυξάνοντας το μήκος του.

Απλά, τώρα αναφέρεις νέα δεδομένα. Μιλάς για πιο έντονη χρήση και μιλάς και για brevets. Πολύ εδω΄μέσα κάπως έτσι ξεκινήσαμε... με την "πλάκα" και τα "ψέμματα" και τα ΧαχαχαΧουχουχου... και μετά μας πήρε η "κατηφόρα".... Αν υπολογίζεις ότι θα πας προς τα εκεί, επειδή οι ώρες πάνω στη σέλα αναμένονται πολλές και βασανιστικές, θα σου έλεγα ότι καλο είναι να το ψάξεις λίγο παραπάνω.

Σε κάθε περίπτωση, μετρήσου, ψαξτο και στο ιντερνετ με μεγέθη, δες και τι προτείνει η εταιρεία και ο ποδηλατάς και προχώρα. Ίσως μετά από πολλά χλμ, όταν το σώμα ανοίξει, όταν απλωθείς και συνηθίσεις στα νέα δεδομένα, να χρειαστείς ακρετές διορθωτικές κινήσεις. Προσωπικά, με ύψος 1.93 όταν πήρα το φιτνες, μου πρότειναν 57αρι.... [η κοιλιά εμπόδιζε να σκύψω + κάποια έντονα προβλήματα στη μέση + η πρώτη επαφή με τέτοιας κατηγορίας ποδήλατο]. Μετά από πολλά-πολλά-ΠΟΛΛΑ χλμ, τα δεδομένα άλλαξαν, το σώμα άνοιξε, η κοιλιά πεπεσε, η μέση μπορούσε και έσκυβε, οι ώμοι απλώνονταν εύκολα. Αλλά αν και 'εκανα αρκετές διορθωτικές κινήσεις, [έπαιξα και με παλουκόσελο με μεγάλο offset, με 13αρι λαιμό και τιμόνι με μεγάλες διαστάσεις...] τελικά, δεν κατάφερα να νιώσω σωστά πάνω "σε εκείνο" το 57άρι. Το επόμενο μου ποδήλατο ήταν νούμερο 61. ΟΚ, εντελώς άλλη εταιρεία, αλλά το 57αρι του οριζόντιου στο παλιό έγινε 59,5 νομίζω στο νεο... Αυτοί οι 2,5 πόντοι δεν μορούσαν να έρθουν ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ότι αλλαγές και αν έκανα....

Αναντα
Απών/απούσα

Στις κουρσες το περισσοτερο χρονο τον περνας στα hoods, σκυψιμο και απλωμα εχεις οταν πιανεις το τιμονι πιο χαμηλα. Επισης οι κουρσες εχουν μακρυτερο λαιμο απο φλατμπαρ ποδηλατα, συνηθως 10εκ νς 8εκ. Βαλε και περιπου 2εκ που ειναι τα hoods περα απο το τιμονι. Επιπροσθετα εχουν κοντυτερα κουτελα και σκυβεις και λογω αυτου. Τα νουμερα μαζευονται. Αν ειναι να βλαστημας στην ορθια θεση της κουρσας, εκει που δηλαδη υποτιθεται πως ξεκουραζεσαι, θα βγεις μια βολτα, θα βγεις δευτερη και μετα θα το παρκαρεις το οχημα.

Η δικη μου γνωμη για το φιλο μας ειναι να μην παει σε καμια περιπτωση σε 58ρα κουρσα. Θα προτεινα κατι το πολυ σε 55/56 οπωσδηποτε φτηνο μεταχειρισμενο, να κανει βολτες να αλλαξει ενδεχομενως λαιμους να αποφασισει τι του ταιριαζει και μετα να προβει σε αγορα καινουργιου ποδηλατου. 

Και οπωσδηποτε ο λιγο μικροτερος σκελετος ερχεται στα μετρα σου με μηκος και κλιση λαιμου, ο μεγαλυτερος για να ερθει μπορει να απαιτησει πολυ μικρο μηκος λαιμου και κατα συνεπεια να εχεις ασταθες τιμονι. Σε κλασσικη κουρσα κατω απο 8εκ λαιμος = μπιγκ προμπλεμ συνηθως.

Εγω για παραδειγμα δε βολευομαι με τιποτα σε κουρσα. Μακρυα ποδια, λαιμος και χερια και κοντος κορμος. Αποτελεσμα, θελω σκελετο με τις καθετες διαστασεις σκελετου 58/60 και οριζοντιες διαστασεις σκελετου 52/54.     

Αναντα
Απών/απούσα

....κοιτα στις σελιδες της cube και canyon τις γεωμετριες. Θα παρεις μια ιδεα για την διαστασιολογια σκελετων κουρσας νς φλατμπαρ 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

μα με ύψος 1,84 θα ήταν υπερβολή και έγκλημα να προτείνει κάποιος 58αρα κούρσα.... Το 55 που λες ακούγεται πολύ λογικό σαν αρχή.

Αναντα
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

μα με ύψος 1,84 θα ήταν υπερβολή και έγκλημα να προτείνει κάποιος 58αρα κούρσα.... Το 55 που λες ακούγεται πολύ λογικό σαν αρχή.

Ενας 1.84 (πχ εγω στο 1.85) σε φλατμπαρ θελει σκελετο με οριζοντιο γυρω στα 59εκ. Τα 4εκ που λεγαμε... Το δικο μου ας πουμε ειναι 59.5

BigPine
Απών/απούσα

Σε ολες τις εταιριες που με ενδιεφεραν ολοι προτεινουν το 56 (Scott , Specialiazed , Merida.) Μονο στην Cube και Trek μου προτεινουν το 58αρι. 
Απλα η γεωμετρια του Peloton σε σχεση με τα πιο συγχρονα της Cube ειναι περιεργη και ειναι σαν να θες ενα νουμερο πιο πανω σε συγκριση με τα νεα.
. Εγω αρχικα πηγαινα για το Trek Domane Al με την σειρα Claris , να παω εκει να με μετρησουν να ξερω οτι καποιος ασχοληθηκε και μ,ου προτεινε κατι σωστο, αφου ειμαι αρχαριος.
Αλλα μετα που κοιταξα τα μεταχειρισμενα βλεπω οτι στα ιδια χρηματα παιρνω καλυτερα περιφερειακα και σκελετους καινουριους γιατι βλεπω οτι μερικοι ξεκινουν και μετα απο λιγο το παρατανε.Αλλα εκει ερχεται το θεμα του μεγεθους και των γεωμετριων που η αληθεια ειναι οτι περα απο οριζοντιους και καθετους δεν καταλαβαινω τα υπολοιπα. Δεν προβλεψα οτι θα θελει τοσο διαβασμα.
Κοιλια δεν εχω , μια ζωη αδυνατος και αγυμναστος ημουνα , λαπας κοινώς :D. RockaRolla το brevet ειναι ενας πολυ πολυ πολυ μακρινος στοχος που ελπιζω καποια στιγμη να το καταφερω. Και γενικα αποδρασεις αποστασεων 100+. 
 

contact