Στήσιμο single speed κούρσας

41 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
parperis
Απών/απούσα

Καλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά ,πριν από λίγες μέρες παρέλαβα τον σκελετό που αγόρασα , κούρσα με σωλήνες columbus της σειρά genius , θέλω να το στήσω σιγά σιγά σε single speed . H μεσαία τριβή είναι Ιταλική με σπειρώμα και διάμετρο 34,9 χιλ - 70 χιλ μήκος.

Για αρχή έχω παραγγείλει για μεσαία τριβή την Shimano Ultegra HollowTech II Bottom Bracket - BB-R60 - 70mm Italian , εχω μπερδευτεί στην επιλογή δισκοβραχίονα .Θα πρεπει το μήκος του αξονα να είναι 68 χιλ , 70 χιλ ή 73 χιλ ?

Τα 68 χιλ νομίζω δεν είναι συμβατά , αφού το μήκος της μεσαίας τριβής είναι 70χιλ , οι περισσότεροι δισκοβραχιονες που βρίσκω αναφέρουν οτι ειναι συμβατοι με 68 χιλ και 70 χιλ ?

Αν μπορεί κάποιος να με βοηθήσει στο project οποιαδήποτε πληροφορία είναι ευπρόσδεκτη .

 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
parperis
Απών/απούσα

 

Αυτός είναι ο σκελετός και το πιρούνι αλουμινίου.

parperis
Απών/απούσα
johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Δεν ανοίγει ο σύνδεσμος. Καλά το πας....    (36Χ24) ιταλικά "ποτήρια"   με 70 mm, μεγίστης αξίας 20 ευρώ,. Οποτε δεν θα ελαφρύνει το πορτοφόλι σου! χα χα! θα είναι όμως ελαφρύ το σύνολο σχετικά.   https://www.mantel.com/blog/en/bottom-bracket-shells...

Ακριβώς (απ όσο ξέρω) άξονας δεν υπάρχει, δεν χρειάζεται, αυτός είναι ο άξονας, τώρα πας για το δισκοβραχίονα το δικό του. Νομίζω οτι πρέπει να είναι για 70 συμβατός. Καλό θα ήταν να αγοραζόταν ως σετ, για να είμαστε απολύτως σίγουροι. Το 68 δεν θα ταιριάξει, ούτε κάτι άλλο π.χ  73. Μόνο 70. Βίβα ιτάλια! Εύχομαι να το απολαύσεις, καλές βόλτες

Αναμένουμε φωτογραφίες!

Με γειές!

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Παρών/παρούσα

απανταμε κατι απλα για να απαντησουμε. Τι συμβατος με 68 και 70. Τα ποτηρια για hollowtech δισκοβραχιωνα για ιταλικη  μεσαια τριβη ειναι 1μμ πιο κοντα απο τα αντιστοιχα ποτηρια για bsa μεσαια τριβη. Αρα οποιο road δισκοβραχιωνα παρεις ειναι συμβατος. Εχει προνοησει η shimano και σου λεει αντι να φτιαξω δυο τυπου δισκοβραχιωνες για ιταλικη και bsa μεσαια τριβη κανω τα ποτηρια 1μμ πιο κοντα και την διαφορα των 2μμ απο την μεσαια τριβη την εχω απο τα ποτηρια.

Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι πηρες πρωτα την μεσαια τριβη και μετα τον δισκοβραχιωνα (εκτος εαν εχεις καταληξει στον δισκοβραχιωνα πριν την αγορα της μεσαιας).

parperis
Απών/απούσα
parperis
Απών/απούσα
parperis
Απών/απούσα

ευχαριστώ για την αμεση ανταποκρίση τα μελη του φορουμ , ελπιζω αυτη την φορά να πετυχα τις φωτογραφιες, οπότε για μονό δισκοβραχίονα θα μπορουσα να παρω https://www.bike-components.de/en/Shimano/Sora-FC-R3... να αφαιρέσω τον μικρο και να ειμαι οκ?

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Συγνώμη, παρασύρθηκα και εγώ(είπα νομίζω), αλλα -ειδικά με τη μετάδοση- θεωρώ οτι πρέπει να γίνει μία, μοναδική μελέτη έρευνα αγοράς, εξαρχής και να γινει χαρά το σετάρισμα, οχι ταλαιπωρία. Οπότε το λόγο έχουν οι εμπειρότεροι, καθως θα τους χρειαστείς και για άλλα θεματα (chain line, q factor κλπ) για τα οποία δεν έχω κάτι άλλο να πω. Το καλύτερο θα ήταν (για να ταιριάξει και αισθητικά), τη κουρσα να την κάνεις ...κούρσα. Και με της δικής του εποχής πράγματα. Καλή επιτυχία!

kktsol
Εικόνα kktsol
Παρών/παρούσα

Για αυτο που ρωτησες ναι θα εισαι ΟΚ. Τα γραναζια ομως δεν κανουν για single speed. Oi single speed αλυσιδες εχουν αλλο βημα και λιγο διαφορετικα τα δοντια για την μονη αλυσιδα.

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

kktsol wrote:

Για αυτο που ρωτησες ναι θα εισαι ΟΚ. Τα γραναζια ομως δεν κανουν για single speed. Oi single speed αλυσιδες εχουν αλλο βημα και λιγο διαφορετικα τα δοντια για την μονη αλυσιδα.

Είσαι σίγουρος για αυτό? Εκτός αν έχει αλλάξει κάτι δραματικά στις σύγχρονες σειρές, το pitch στις αλυσίδες είναι το ίδιο. Το πάχος, σαφώς διαφορετικό.
Μια αλυσίδα 1/8 (Bmx- singles speed κλπ) θα δουλέψει σε στενότερο γρανάζι, σχεδιασμένο για 3/32 πχ. Για χρήση σε μονοτάχυτο μιλάμε πάντα.  Το αντίθετο δεν συμβαίνει.

Φαντάζομαι για τη μετατροπή θα χρησιμοποιήσεις κιτάκι που μπαίνει στην θέση της κασσέτας, σωστά;

parperis
Απών/απούσα

υπάρχει κατι που να είναι συμβατο αλλα να μην ξεφέυγει σε τιμη?

 

parperis
Απών/απούσα

διαβάζοντας και ψάχνοντας καταλαβαίνω οτι γίνεται δυσκολότερο .Εχω καταλήξει στα βασικά , single speed , περιορισμός του βάρους,απλό και λιτό σχεδιο.Τα δεδομένα μέχρι τωρα είναι ο σκελετός που ειναι στα 1645 γρ , το πιροούνι αλουμινίου άκοπο 575 γρ threadless 1inch, η μεσαία τριβη , για τροχούς https://www.cyclist.gr/el/troxoi/44101-FULCRUM-SET-T...αν είναι συμβατοί με το σύνολο .Από αυτά που διαβάζω η δυσκολία είναι στην ευθυγράμιση του μπροστά και πίσω δίσκου .

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Εφόσον πας στη λύση της hollowteck και του αντίστοιχου ΔΒ, δεν έχεις επιλογές για μετακίνηση του μπροστινού δίσκου δεξια-αριστερά, ωστε να ρυθμίσεις το chainline (αν θυμάμαι καλα).
Αν πάρεις κιτ για single conversion, αυτά έχουν συνήθως αποστάτες σε διάφορα πάχη για την τοποθέτηση του πισω γραναζιού σε σημείο της κασσέτας που να σε βολευει για την ευθυγράμμιση. Συνήθως είναι για 8-9-10 κασσετα shimano, οπότε αν οι τροχοί που έχεις επιλέξει έχουν τέτοιο hub θα είσαι οκ.

parperis
Απών/απούσα

Αυτα είναι που δυσκολέυομαι να καταλάβω .... 1/8 , 3/32 , pitch .Η επιλογή του δισκοβραχίονα της shimano που παράθεσα παραπάνω θα λειτουργήσει ? Θα είναι λειτουργική ? ή θα βγαίνει συνεχεια η αλυσίδα .... 

Τα dropouts πίσω έχουν απόσταση 130 εκ αν αυτό βοηθάει .Από αυτά που διαβάζω είναι αναγκαίa η χρήση spacers για έχουμε ευθυγράμηση , αλλά με ποιον δισκοβραχιονα ? ΚΙτ μονοτάχυτου ? και τροχού ? 

parperis
Απών/απούσα

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και το χρώμα που σκοτώνει , τότε πάμε καλα....

kktsol
Εικόνα kktsol
Παρών/παρούσα

steliosp wrote:

 

kktsol wrote:

 

Για αυτο που ρωτησες ναι θα εισαι ΟΚ. Τα γραναζια ομως δεν κανουν για single speed. Oi single speed αλυσιδες εχουν αλλο βημα και λιγο διαφορετικα τα δοντια για την μονη αλυσιδα.

 

Είσαι σίγουρος για αυτό? Εκτός αν έχει αλλάξει κάτι δραματικά στις σύγχρονες σειρές, το pitch στις αλυσίδες είναι το ίδιο. Το πάχος, σαφώς διαφορετικό.
Μια αλυσίδα 1/8 (Bmx- singles speed κλπ) θα δουλέψει σε στενότερο γρανάζι, σχεδιασμένο για 3/32 πχ. Για χρήση σε μονοτάχυτο μιλάμε πάντα.  Το αντίθετο δεν συμβαίνει.
Φαντάζομαι για τη μετατροπή θα χρησιμοποιήσεις κιτάκι που μπαίνει στην θέση της κασσέτας, σωστά;

 

αλλο βημα ειπα οχι αλλο παχος. 

Αλλα παιδευεστε πολυ. Αφου θα γινει single speed γιατι μπλεκετε με κουρσαδικα ανταλακτικα και κιτακια για την αλλαγη. Γιατι δεν παιρνεις απ'ευθειας εξαρτηματα για single speed. Ενας single speed δισκοβραχιωνας μαζι με την μεσαια τριβη του ειναι αρκετα πιο φτηνος απο αυτο που κοιτας και θα ειναι κατευθειας αυτο που θες. Ενα σετ τροχων μονοταχυτου ειναι σιγουρα πιο φτηνο και πιο ευκολα επισκευασιμο απο αυτο που κοιτας. Γιατι πρεπει να παρεις κουρσαδικους και να μπλεξεις με κιτακια? Χωρια οτι με το q/r δεν θα μπορεις να σφιξεις ακριβως τον τροχο εκει που θες οποτε θα πρεπει να βρεις και chaintensioner.

Βεβαια ο σκελετος σου εχει κοντα dropout που σημαινει οτι μπορει και να μην σου κατσει και να χρειαστεις chain tensioner ετσι και αλλιως.

Οποτε ερχεται η αλλη απορια. Γιατι πηρες αυτο τον σκελετο αφου θα εστηνες single speed?

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Άντε να πω κι εγώ γιατί δεν μπορώ και κρατηθώ. Kktsol και steliosp στα λένε μια χαρά. Η ιδέα του ss είναι να απλοποιήσεις τη ζωή σου και όχι να πας να μπλέξεις περισσότερο.

Οπότε, όντως γιατί διάλεξες αυτό το σκελετό με τα συγκεκριμένα νύχια πίσω αφού ήθελες ss και γιατί τώρα πας και μπλέκεις με ανταλλακτικά που δεν ταιριάζουν σε αυτό που θες να κάνεις.

Γνώμη μου, πέρα από αυτά που σου είπαν παραπάνω, μιας και πήρες αυτό το σκελετό, σκέψου να το στήσεις 1x, με ένα λεβιεδακι στο διαγώνιο. Αφού θα βάλεις tensioner θες δε θες, δεν αλλάζει κάτι να βάλεις κι ένα ωραίο ντεραγιεδάκι. Από απλότητα και βάρος δεν θα χάσεις κάτι πολύ σημαντικό, αν επιλέξεις τα σωστά ανταλλακτικά.

Λέω τώρα εγώ...

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

kktsol wrote:

 

steliosp wrote:

 

 

kktsol wrote:

 

Για αυτο που ρωτησες ναι θα εισαι ΟΚ. Τα γραναζια ομως δεν κανουν για single speed. Oi single speed αλυσιδες εχουν αλλο βημα και λιγο διαφορετικα τα δοντια για την μονη αλυσιδα.

 

Είσαι σίγουρος για αυτό? Εκτός αν έχει αλλάξει κάτι δραματικά στις σύγχρονες σειρές, το pitch στις αλυσίδες είναι το ίδιο. Το πάχος, σαφώς διαφορετικό.
Μια αλυσίδα 1/8 (Bmx- singles speed κλπ) θα δουλέψει σε στενότερο γρανάζι, σχεδιασμένο για 3/32 πχ. Για χρήση σε μονοτάχυτο μιλάμε πάντα.  Το αντίθετο δεν συμβαίνει.
Φαντάζομαι για τη μετατροπή θα χρησιμοποιήσεις κιτάκι που μπαίνει στην θέση της κασσέτας, σωστά;

 

 

αλλο βημα ειπα οχι αλλο παχος. 

 

 

Κατάλαβα τι είπες και σε αυτό σχολίασα. Το βήμα (pitch) είναι το ίδιο. 

Κατά τ'αλλα συμφωνώ 100% με τις οποίες ενστάσεις, παρατηρήσεις και προτάσεις.

Να συμπληρώσω μόνο, πως με half link αλυσίδα ίσως να αποφευχθεί ο τεντωτήρας. Αλλά ναι, ο σκελετός δεν είναι ιδανικός για μονοτάχυτο.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Επίσης, λες για το πιρούνι αλουμινίου που είναι threadless και 575γρ. Εγώ δεν την καταλαβαίνω αυτή την επιλογή.

Έχεις έναν ωραίο σκελετό και πας να του βάλεις ένα ξερό πιρούνι. Και θα πρέπει να βρεις και ahead ποτήρια μιας ιντσας για να το ταιριάξεις.

Εδώ, το 1ο που κοιτάς να ξεφορτωθείς ακόμα και σε ένα αλουμινένιο ποδήλατο είναι το αλουμινένιο πιρούνι. Κι εσύ πας να κάνεις το αντίθετο?

Να είχες ένα κλασικό καρμπον πιρούνι εποχής να το καταλάβω.

Γιατί να μη βάλεις ένα σωστό, ατσάλινο που θα είναι 100 με 200 γραμμάρια βαρύτερο και θα δέσει πολύ πιο σωστά σα σύνολο?

 

parperis
Απών/απούσα

Καλημέρα , η αρχική επιλογή ηταν να στήσω κουρσα οπότε γιαυτό προέκυψε ο συγκεκριμένος σκελετός , το πιρούνι μου φάνηκε τότε καλή επιλογή και τώρα για αρχή και λόγω κόστους αποτελεί μέρος του εγχειρήματος, ναι είναι 1 ιντζας αλλά τουλάχιστον έχω ήδη τα αντίστοιχα ποτήρια τα οποια δεν έχω τοποθετήση.Ετσι όπως το φαντάζομαι με τα λίγα που ξέρω δεν θα είναι κακός συνδυασμός σκελετού κούρσας με μονοτάχυτο , με την προυπόθεση να βρεθούν τα κατάλληλα εξαρτήματα.Η επιλογή του συγκεκριμένου δισκοβραχίονα δεν είναι καλή τελικα ? Αν ναι με τι μπορώ να   ολοκληρώσω το σχέδιο? 

Thessalos
Εικόνα Thessalos
Απών/απούσα

Βασικά απο που πήρες τον σκελετό και πόσο? έχουμε άλλα specs ? είναι το βασικό 4130 chromoly? 

parperis
Απών/απούσα

Τον σκελετό τον πήρα 250€ , το πιρούνι 100€, τα πήρα από τα podilata.net , κάτω από την μεσαία τριβή έχει χτυπημένο το M (martinello), σωλήνες Columbus genius ,1645 γρ, αυτά ειναιυολα τα στοιχτ που έχω.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Από περιέργεια, πως ξέρεις ότι είναι genius οι σωλήνες, πέραν του ότι το έχει δηλώσει το κατάστημα στην αγγελίας του? Από το βάρος?

parperis
Απών/απούσα

Όπως το λες ,κατά δήλωση του πωλητή.Αν υπάρχει κάτι πάνω στο σκελετό που μπορώ να το ελέγξω πες μου σε παρακαλώ.

parperis
Απών/απούσα
steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Λοιπόν 1-2 πράγματα συγκεντρωμένα, για να προσανατολιστείς.

Ο σκελετός δεν ενδείκνυται για single ή fix χρήση καθώς δεν μπορείς να ρυθμίσεις την τάση της αλυσίδας τραβώντας τον τροχό στα dropouts.
Οι περιπτώσεις να έχεις σωστή τάση είναι οι εξής:
α. Η σχέση που έχεις διαλέξει να "πέσει ακριβώς" σε σωστό μήκος αλυσίδας, κατά την ένωσή της.
β. Να χρησιμοποιήσεις τεντωτήρα στο chainstay.
γ. Να βάλεις halflink αλυσίδα που αυξάνει τις πιθανότητές σου, να "πέσεις" ακριβώς στο σωστό μήκος αλυσίδας.

Τα κίτ με μονό γρανάζι τοποθετούνται σε κασέτες που με την χρήση spacers μετακινούνται δεξιά/αριστερά κατά την εγκατάσταση, ανάλογα το chainline που θες να πετύχεις.
Κούτσα στραβά θα το βρείς αυτό.  Συνήθως έχουν καρέ για shimano, οπότε αν πάς σε κατι τέτοιο, κοιτάζεις αν κάνει το κιτ για τους τροχούς σου, ή αν δεν έχεις τροχούς, κοιτάς αν υπάρχουν kit για να μπούν στο freehub των τροχών που σε ενδιαφέρουν.

Ο ΔΒ και η hollowtech δεν είναι ιδανική λύση. Ιδανικότερο θα ήταν να τοποθετούσες τριβή τετράγωνου καρέ που μπορείς να βρείς σε διάφορα μήκη άξονα και έναν αντίστοιχο δισκοβραχίωνα.
Όπως και να έχει, το κέλυφος της τριβής σου θέλει οποσδήπωτε facing και καθάρισμα, γιατί είναι μπακαλικα βαμένο. 

1/8 και 3/32 είναι πάχη αλυσίδας, ανάλογα για το που προορίζονται. Δεν δουλεύουν όλοι οι συνδιασμοί αλυσίδων σε όλα τα γρανάζια. Οι 1/8 (bmx single κλπ) είναι φαρδύτερη και χωράει σε όλα τα γρανάζια. Αν μπεί σε στενά "δρομίσια " γρανάζια, έχει λίγο αέρα δεξιά-αριστερά που μπορουν να "καταπιούν" 1-2 χιλιοστά διαφοράς στο chainline οπότε, για μένα τουλάχιστον, είναι μονόδρομος.

 

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

parperis wrote:

Όπως το λες ,κατά δήλωση του πωλητή.Αν υπάρχει κάτι πάνω στο σκελετό που μπορώ να το ελέγξω πες μου σε παρακαλώ.

Δυστυχώς, εγώ δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με τους συγκεκριμένους σωλήνες της columbus. Το βάρος δείχνει όντως ότι είναι πιθανότατα καλή σειρά, αλλά δεν κατάφερα να βρω καθόλου στοιχεία για το μέσο βάρος του genius.

parperis wrote:

https://photos.app.goo.gl/KMJtYpwHER8PRR5W8

Ωραίες λεπτομερείς έχει ο σκελετός και φαίνεται πολύ όμορφος. Θα σου πω όμως ανοιχτά τη γνώμη μου και ελπίζω να καταλάβεις ότι δεν το λέω κακοπροαίρετα... του έχουν κάνει πολύ κακό βάψιμο (χοντροδουλειά) που τον καταστρέφει.

Επίσης, τώρα πιστεύω ακόμα περισσότερο ότι με το αλουμινένιο πιρούνι (και με τέτοιο βάψιμο) θα το διαλύσεις το σύνολο… από μακριά θα μοιάζει με κινέζικο.  

 

aftergr
Απών/απούσα

Πιστεύω πως με έναν τεντωτηρα θα βρεις την λύση στο πρόβλημα, εγώ αλλού θα εστιάσω

Στο πιο σημαντικό σε ότι αφορά να αγαπήσεις ή να μισήσεις ένα μονοταχυτο

Στην επιλογή γραναζωματος

 

Το δικό μου το πήρα με 52x18(76 gear inches) και δεν ήταν καθόλου ευχάριστο, μου έσπασε γόνατα, νωχελικο, στην κίνησή, με την παραμικρή μικρή ανηφόρα έπρεπε να σηκωθώ όρθιος κτλ 

Του έβαλα 46x18( 67 gear inches) και έγινε έρωτας κεραυνοβόλος 

Ανάβαση λεωφόρο Πεντέλης με 20χλμ/Ω από Χαλάνδρι μέχρι Βριλήσσια χωρίς σταματημο, δεν υστερεί σε τελικές, ίσα ίσα τις πιάνει εύκολα και πιο γρήγορα, και γενικά νιώθω πως μπορώ να πάω παντού

 

 

 

 

 

 

 

 

 

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Εξαρταται και απο τα ποδια σου βεβαια αλλα συμφωνω με τον aftergr και εγω εκει κοντα το εχω, 40x16. Δεν θα εφευγα με τιποτα πολυ πιο πανω.

Υπαρχει καποιος τυπος για να υπολογησεις αν μπορει να παρει κανονικη αλυσιδα χωρις τεντωτηρα και ποσους κρικους χρειαζεσαι. Δεν τον θυμαμαι αλλα αν το ψαξεις στο google/youtube φανταζομαι θα τον βρεις ευκολα. Διαφορετικα η halflink ή μια απλη 6-8 ταχητητων με τεντωτηρα οπως ειπαν και παραπανω θα σου κανουν τη δουλεια.

Rapid
Εικόνα Rapid
Απών/απούσα

Εγώ ειχα επι χρονια 42/16 ...με δεδομενο πως με το ποδήλατο αυτο δεν κανω αναβασεις μεγάλων υψομετρικών και το χρησιμοποιώ για ευθείες κυριως διαδρομες γυρω από την πόλη συχνά ενιωθα να "τερματιζει" πολύ εύκολα . Άλλαξα σε 44/16 και ειμαι πλήρως ευχαριστημένος, εκτος από τις επιταχυνσεις στο φαναρι που χρειαζομαι λίγο ορθοπέταλο. Τέλος προτεινω στο φίλο  να ριξει μια ματια στο παρακατω για εξαρτηματα που τυχον θα χρειαστει για τις μετατροπές: https://www.velosolo.co.uk/

contact