Στήσιμο single speed κούρσας

41 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Ναι, φυσικα και τερματιζει ευκολα στην ευθεια. Το 40/16 ακομα πιο ευκολα. Αλλα την Αλεξανδρας που εκανα καθημερινα προ καραντινας, προσωπικα δεν θα την εβγαζα καθε μερα :)

Απο την αλλη με αναγκασε να μαθω να στροφαρω καλυτερα

bleach
Εικόνα bleach
Απών/απούσα

Για το γρανάζωμα, προσωπικά θεωρώ το 42/16 μία πολύ καλή επιλογή για αρχάριο στο single gear αλλά με μία αθλητική διάθεση ή εμπειρία· η προσαρμογή είναι εύκολη/γρήγορη, αν στην αρχή φαίνεται δύσκολο, αρκεί να μην καταλήξει ανασταλτικός παράγοντας χρήσης του ποδηλάτου λόγω δυσκολιών του τερέν που κινείσαι συνήθως. Ειδάλλως, 40/16 για ξεκούραστο cruising. Το 44/16 είναι για μένα το ιδανικό all around για την πόλη και ως γυμναστική αλλά μπορείς να φτάσεις εκεί σταδιακά, δεν υπαρχει λόγος βιασύνης.

That said, στο fixακι μου έχω 49/18, αλλαγή από 49/17, αλλά εκεί παίζει ρόλο και η δύναμη που απαιτείται για το φρενάρισμα/skidding.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Ειναι προσωπικη υποθεση οι σχεσεις :)

44/16 και το 49/18 ειναι παρα πολυ κοντα για να αξιζει αλλαγη απο το ενα στο αλλο, εκτος και αν εχεις ηδη οτι χρειαζεσαι. Δεν εκανες αυτη την αλλαγη βεβαια, αλλα με αυτα που ειπες μου δημιουργηθηκε η απορια:

Τα μικροτερα γραναζια ειναι πιο ελαφρια και με μεγαλυτερη αντοχη ενω ταυτοχρονα ειναι πιο μαζεμενα, εχεις λιγοτερες πιθανοτιτες να βρει σε καποιο εμποδιο δηλαδη. Υπαρχει καποιος λογος να προτιμισει κανεις ενα σετ με μεγαλυτερα γραναζια αντι για μικροτερα που θα σου δωσουν την ιδια περιπου σχεση?

Rapid
Εικόνα Rapid
Απών/απούσα

Για single speed χρηση δεν υπάρχει κανενας λόγος...Για φρεναρισμα σε fix διαταξη όμως (χωρις φρενα..για skidding δηλαδή) εχει μεγάλη σημασια ο λόγος των γραναζιών να ειναι επιλεγμένος και πάντα περιττος..Για παράδειγμα το 40/16 δινει μονο 2 skidding patches..που σημαινει πως ο τροχος κατα το φρεναρισμα θα σταματα πάντα σε μόλις 2 (τις ιδιες δυο ) θέσεις -σημεια πραγμα που σημαινει πως το πίσω λάστιχο θα φαγωθεί πολύ γρήγορα...Σε αντιθεση , το 44/17  δινει 17 τετοια διαφορετικά σημεια τριβής.Έτσι ενώ το 44/16 δινει 4 σημεια,   το 49/18 δίνει 18 τετοια διαφορετικά σημεια στην περιφερεια του τροχού. Υπάρχουν πίνακες που ακολουθει κανεις για να επιλεξει όσο το δυνατό περισσότερα τετοια σημεια.

Eδώ καποιοι πίνακες:

https://www.purecycles.com/blogs/bicycle-news/954744...

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

rnd wrote:

Τα μικροτερα γραναζια ειναι πιο ελαφρια και με μεγαλυτερη αντοχη ενω ταυτοχρονα ειναι πιο μαζεμενα, εχεις λιγοτερες πιθανοτιτες να βρει σε καποιο εμποδιο δηλαδη. Υπαρχει καποιος λογος να προτιμισει κανεις ενα σετ με μεγαλυτερα γραναζια αντι για μικροτερα που θα σου δωσουν την ιδια περιπου σχεση?

Παίζει ρόλο η γωνία που συναντά η αλυσίδα το γρανάζι. Τα μεγαλύτερα γρανάζια θα διατηρήσουν την αλυσίδα και τα δοντια τους σε καλύτερη κατάσταση από τα αντίστοιχα μικρότερα. Τα μικρότερα, δεν έχουν μεγαλύτερη αντοχή ακομα και αν σου ακούγεται αντιδιαισθητικό.

parperis
Απών/απούσα

Διαβάζω προσεκτικά τις επισημάνσεις σας και καταλαβαίνω ότι τελικά δεν είναι τόσο απλό να στήσεις ένα ποδήλατο από το μηδέν.Για να διαλέξω διακοβραχιονα πχ ο Shimano 105 fc5700 το μήκος του άξονα είναι συμβατό με τα 70 χιλ της μεσαίας τριβής, υπάρχουν δηλαδή δύο εκδοχές του ΔΣ , μια για BB 68 χιλ και μια BB 70 χιλ ιταλική ? Δεν μπορώ να βρω κάπου το μήκος του spindle πχ στον fc5700.

parperis
Απών/απούσα

Το ίδιο μοντέλο του ΔΣ fc5700 ταιριάζει και στις δύο BB (ιταλική και αγγλική)?

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

parperis wrote:

Το ίδιο μοντέλο του ΔΣ fc5700 ταιριάζει και στις δύο BB (ιταλική και αγγλική)?

Δες το σχόλιο #5 . Σου έχει απαντήσει ήδη ο kktsol.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

parperis wrote:
Διαβάζω προσεκτικά τις επισημάνσεις σας και καταλαβαίνω ότι τελικά δεν είναι τόσο απλό να στήσεις ένα ποδήλατο από το μηδέν......

Αν και δεν βοηθάει σε κάτι η απάντησή μου.... απλά να επισημάνω / διορθώσω κάτι, για τους επόμενους που θα διαβάσουν το θρεντ και θα δοκιμάσουν : Τελικά δεν είναι τόσο απλό να στήσεις ένα ποδήλατο όταν έχεις επιλέξει λάθος σκελετό για τη χρήση που θα κάνεις....

Ξεκινάς με ένα μεγάλο ΜΕΙΟΝ, σκελετός κούρσας κατάλληλος για στήσιμο με ταχύτητες <-> μονοτάχυτο ποδήλατο..... Με το "καλημέρα" πυροβόλισες το πόδι σου. ΠΡΟΦΑΝΩΣ και υπάρχουν λύσεις και θα βρεις την άκρη, αλλά σίγουρα για κάποιον που τώρα ξεκινάει να στήνει ποδήλατα θα δυσκολευτείς παραπάνω και θα πληρώσεις παραπάνω....

Ένα μονοτάχυτο ποδήλατο, θα έπρεπε να είναι το ΑΠΑΥΓΑΣΜΑ / η ΑΠΟΘΕΩΣΗ της απλότητας και της "ελαφρότητας" και του μινιμαλισμού... Θα έπρεπε.....

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

rapid, steliosp, eυχαριστω για τις απαντησεις στην ερωτηση

Να πω κ εγω την ιστορια του μονοταχυτου γιατι που μαυριλα επεσε :)

Και ο δικος μου σκελετος ετσι ειναι. Τον πηρα να τον κανω 1x10 γιατι ηταν καλη ευκαιρια και στα μετρα μου,μ ερχοταν με παλουκοσελο, ποτηρια λεμου, μεσαια και δ/β και με ετρωγε να φτιαξω ενα ποδηλατο. Ετσι προεκυψε και ο 40αρις δισκος μπροστα, τοσο χρειαζομουν για τις σχεσεις που ηθελα με τη 10αρα κασσετα. Οποτε τον παρειγειλα αλλα επειδη ειχα ηδη ξοδεψει για σκελετο, δισκο, χειριστηρια (που βρηκα παλι σε ευκαιρια) δεν πηρα και κασσετα/ντεραγιε αλλα ενα κιτακι single speed και ενα τεντωτηρα. Νομιζω ηταν 10+10 αυτα τα δυο, δεν ηταν πολλα, οποτε τα πηρα να υπαρχουν αν και ειχα μετρησει το ψαλιδι, ειχα κανει τους υπολογισμους και θα μπορουσα να το κανω χωρις τεντωτηρα.

Τελω παντων εβαλα και τον τεντωτηρα, τον ρυθμισα και το εβγαλα βολτα. Μου πεταξε 2-3 φορες την αλυσιδα οποτε εφαγα ενα ξενερωμα αλλα αφαιρεσα εναν ακομα συνδεσμο ξαναευθυγραμμισα και εσφηξα λιγο παραπανω τον τεντωτηρα και απο τοτε το μονο προβλημα που ειχα μεσα στα δυο τοσα χρονια που το κυκλοφορω ηταν μια φορα που σε πολυ βαρυ πατημα νομιζω πηδηξε η καστανια της κασσετας.

Σε καθε περιπτωση, εχοντας τα υπολοιπα, το κοστος ηταν 20ευρο, δεν ειναι κατι αποθαρυντικο ακομα και για προσωρινη λυση. Θα μπορουσε να ειναι καλυτερο, διαφορετικο. Ναι, αλλα αυτο δεν με αποτρεπει απο το να το απολαμβανω ετσι οπως ειναι και να χαιρομαι να το βγαζω εξω.

 

Αν δεν εισαι πολυ ζορισμενος οικονομικα και πρεπει να κανεις την απολυτη επιλογη, αποφασισε αν θα το κρατησεις μονοταχυτο για παντα ή προσωρινα και αργοτερα θα βαλεις ταχυτητες και αν θα κατεβαινεις σε αγωνες ή οχι και πραξε αναλογως χωριςε να τρελαινεσαι. Ξεκινα υπολογιζοντας αν ο σκελετος σου θα παρει αλυσιδα χωρις τεντοτηρα αλλιως και η half-link μια χαρα λυση ειναι και ρωτα οτι θες.

Μολις πηρες εναν καινουριο σκελετο, φτιαξε το ποδηλατο σου να το ευχαριστηθεις, μην απογουτευεσαι. Και να σου κοστισει κατι παραπανω, και να σου περισεψει και κατι γιατι αλλαξες πορεια, μπορεις να το κρατησεις για μια μελοντικη αναγκη, να το πουλησεις, να το χαρισεις σε ενα φιλο ή καποιο αγνωστο. Κοψε τη συνδρομη στο netflix, πιες μερικες μπυρες λιγοτερες ισως και τα εβγαλες, δεν εγινε και κατι :)

 

contact