Χθες το βράδυ με έναν φίλο που ζει εκτός Ελλάδας κάναμε έναν πολύ ωραίο περίπατο στο κέντρο περνώντας από το Σύνταγμα, την Πλάκα,, το Μοναστηράκι, το Θησείο, το Μουσείο της Ακρόπολης, το Κουκάκι και καθώς περπατούσαμε με λέει "Είνσι πολύ ωραία που έχουν γίνει όλοι αυτοί οι πεζόδρομοι αλλά δεν έχει ποδήλατα στην Αθήνα. Γιατί;"
Μετά από τόσα χρόνια δεν ήξερα πια να του απαντήσω κάτι πειστικό.
Οκ με τους λόφους και τους οδηγούς που δεν σέβονται τους άλλους αλλά γιατί δεν έχει ποδήλατα ούτε και σ'αυτήν τη διαδρομή;
Εσείς τι λέτε;
Αξιολόγηση:
(1 ψήφος)
Μήπως γιατί για να φτάσεις εκεί πρέπει να περάσεις από το χάος; Εγώ περνάω πήγαινε-έλα στη δουλειά από Μοναστηράκι και Θησείο σχεδόν κάθε μέρα πάντως... :-)
Δεν έχει ποδήλατα στην Ελλάδα ή μάλλον στη Αθήνα, γιατί είναι δύσκολη η ποδηλασία σε αυτήν την πόλη. Αυτό που λέω είναι ότι για να γίνει το ποδήλατο σε μία πόλη πραγματική εναλλακτική έναντι του αυτοκινήτου ή άλλων μέσων, θα πρέπει οι υποδομές και η ασφάλεια στους δρόμους να επιτρέπουν σε έναν μη έμπειρο οδηγό π.χ. σε ένα παιδάκι 12 χρονών, να ξεκινάει από το σπίτι του και να πηγαίνει με ασφάλεια με το ποδήλατο στο σχολείο του. Ή θα πρέπει η δομή της πόλης να επιτρέπει σε μία οικογένεια να κάνει μία εκδρομή από τον Κορυδαλλό π.χ. που μένω εγώ έως το κέντρο της Αθήνας ή εως τον Άλιμο για μπάνιο. Δυστυχώς στην Αθήνα το ποδήλατο δεν προσφέρεται ως μεταφορικό μέσο παρα μόνο ως παιχνίδι ή μέσο ψυχαγωγίας. Δηλαδή μια οικογένεια για να «κάνει» ποδήλατο θα φορτώσει τα ποδήλατα στο αυτοκίνητο θα πάει π.χ. στο Νιάρχο για να κάνουν ποδήλατο γύρω-γύρω. Και τελικά όσοι ποδηλατούν πραγματικά σε αυτήν την πόλη και χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο και όχι ως παιχνίδι, είναι ήδη έμπειροι οδηγοί μοτοσυκλέτας ή αυτοκινήτου ή κάνουν αθλητική ποδηλασία (βλέπε παραλιακή κ.τ.λ.) Και αυτά τα γράφω πάντα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου το ποδήλατο επικρατεί και όπου μπορεί να ποδηλατήσει οποιοσδήποτε, παιδί, ηλικιωμένος, οικογένεια, αθλητής πραγματικά οποιοσδ'ηποτε και χωρίς κίνδυνο .
Υ.Γ. Τον Μάρτη πήγαμε με την οικογένεια στο Βερολίνο, νοικιάσαμε ποδήλατα και γυρίσαμε όλη την πόλη και τα αξιοθέατα. Να σημειώσω ότι μπροστά πήγαινε η μικρή μου κόρη 16χρονών, ακολουθούσαμε οι υπόλοιποι και η γυναίκα μου που τελευταία φορά έκανε ποδήλατο πριν από 20 χρόνια κυκλοφορούσε κανονικά. Άντε πιάσε αυτή τη σύνθεση τώρα και μετέφερε την στους δρόμους της Αθήνας .
...γιατί εμείς είμαστε Αμερικάνοι και για την ακρίβεια Τεξανοί!
Πρέπει να έχουμε τεράστια αυτοκίνητα σε νέους αυτοκινητόδρομους για να μπορούμε να διασχίσουμε γρήγορα τις τεράστιες αποστάσεις αυτής της χώρας και των τεράστιων πόλεων μας. Τι δεν έχετε καταλάβει βρε παιδιά!
Ναι τα καταλαβαίνω όλα αυτά και άλλωστε τόσα χρόνια έχει μάλλιασε η γλώσσα μας να τα λέμε και να τα ακούμε και να έχουμε βαρεθεί τη ζωή μας με όλα αυτά που ακούμε κάθε φορά από αυτούς που κάθε φορά βρίσκονται στην διαχείριση χρημάτων, πρότζεκτ, πλάνων, σχεδίων πολεοδομικών και κυκλοφορισκών στην πόλη αυτή.
Αλλά δεν μιλάω για όλη την πόλη. Μιλάω γι αυτό το μικρό μισοπεζοδρομημένο τουριστικό κέντρο. Εκεί νοικιάζουν και ποδήλατα στην Πλάκα και στο Κουκάκι και ίσως και αλλού. Αλλά ούτε κι αυτά φαίνονται πουθενά γιατί κι εκεί ακόμη υπάρχουν τύποι με ιχ με ταξί με μοτο που μπαίνουν κορνάρουν αγανακτούν κλπ.
Αναρωτιέμαι δηλαδή μήπως αντί να περιμένουμε να φτιαχτούν πρώτα π/δρόμοι που θα τροφοδοτούν το κέντρο με αστικούς ποδηλάτες (πράγμα λογικότατο αλλά που δεν το βλέπω ότι θα περπατήσει ποτέ) μήπως θα ήταν καλύτερο να πεζοδρομηθεί ακόμη περισσότερο αυτό το τουριστικό τρίγωνο και μήπως έτσι νιώσει πια κάποιος κόσμος να κυκλοφορεί πιο άνετα με ποδήλατα.
Μήπως δηλαδή η λύση δεν έρθει από την περιφέρεια που θα τροφοδοτεί το κέντρο αλλά αντίθετα από ένα κέντρο που θα εμπνέει και θα λειτουργεί σαν παράδειγμα για την περιφέρεια.
Ο σύγχρονος νέος βαριέται. Και θέλει να πουλήσει μούρη. Το ποδήλατο δεν συνάδει με αυτά τα δύο.
Επίσης, χωρίς να θέλω να ευλογήσω γένια και να γλείψω..... δυστυχώς ο κόσμος που ίδρωσε και πάσχισε και παθιάστηκε και μετέφερε το πάθος αυτό και σε άλλους (μαι φορά και έναν καιρό) ΕΧΕΙ ΣΒΗΣΕΙ. Μεγάλωσε (ηλικιακά) και δεν πρόλαβε να περάσει το μεράκι και το πάθος του σε άλλους, στην νέα γνειά που θα συνέχιζαν όλο "αυτό".
Είχα την ΕΥΤΥΧΙΑ να "μεγαλώσω" ποδηλατικώς, σε μια εποχή που υπήρχε ο Πλεύρης και ο Μουμτζής και ο Ξουρής, και ο Φράνκι ο δικός μας, και η Λυδία με την παρέα της, και το Critical Mass, και το Freeday και ένα σωρό άλλες ποδηλατοπαρέες και άτομα που ΙΔΡΩΝΑΝ την φανέλα και διέδιδαν την ποδηλατοκουλτούρα ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.
Δυστυχώς αυτές οι εποχές πέρασαν. Παλαιότερα ζήσαμε εποχές που ήταν πολύ κουλ να κυκλοφορείς με ποδήλατο, που έβλεπες ποδήλατα σε καθημερινή βάση στον αστικό ιστό, και σε βόλτες και σε μεγάλες εξορμήσεις και μεγάλα "ποδηλατο-τραίνα" στην παραλιακή, και από Σύνταγμα μέχρι Σούνιο κάθε ώρα και στιγμή θα έβλεπες δυάδες να βαράνε πετάλι.... Εποχές που μαζευόμασταν δεκάδες ποδηλάτες έξω από Δημαρχεία για να διεκδικήσουμε ποδηλατοδρόμους και υποδομές και ΣΕΒΑΣΜΟ από άλλους χρήστες των δρόμων. Εποχές που διοργανώνονταν μαθήματα ποδηλάτου, μαθήματα για επισκευές, μεγάλες - μακρυνές βόλτες μέχρι την Πάχη, μέχρι και ποδηλατο-αιμοδοσίες και ποδηλατο-φαγοποσίες.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΣ ΕΔΕΝΑΝ. Και παράλληλα έδιναν έναν ποδηλατικό παλμό στην πόλη. ΟΚ, δεν μιλάμε για επίπεδα Δανίας και Γερμανίας και Ιταλίας, προφανώς δεν ακουμπήσαμε ποτέ σε τέτοιες κλίμακες/ σε τέτοια μεγέθη, αλλά ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ φτιάξαμε πολύ δυναμική παρουσία. Ας μην ξεχνάμε ότι κάποια χρονιά είχαμε ανέβει στην 1η πεντάδα (ίσως και ψηλότερα) από συμμετοχές σε brevets σε πανευρωπαϊκό πλαίσιο.
Τι έχει μείνει από όλα αυτά?
Άρα πως περιμένετε να δείτε ποδήλατα εκεί έξω?