Απόσπασμα από άρθρο για την CowParade - "Βαθιά ανάσα..."

(Περιοδικό Έψιλον - Ιούλιος 2006)

Κείμενο: Γεωργία Ανάγνου

Στην έκφραση της ανάγκης να καταστρέψει κανείς αυτό που αμφισβητεί αναφέρθηκε και ο κύριος Γιάννης Αδαμόπουλος. Στη ράχη της CowBanker αγελάδας, που ξεκουράζεται στο Σύνταγμα, διαβάζει κανείς το πρόταγμα ενός ποδηλάτη "Βαθιά ανάσα μέχρι το θάνατο του αυτοκινήτου", γραμμένο με την τεχνική στένσιλ. "Θα διαφωνούσα με το να πάρει κανείς ένα τσεκούρι και να διαλύσει ένα έργο. Αλλά το να παρέμβει σε αυτό, από τη στιγμή που εκτίθεται σε δημόσιο χώρο, είναι αναπόφευκτο. Δεν πήγε κανείς στο μουσείο να ρίξει μπογιά σε έναν πίνακα. Στην περίπτωση της CowParade , η τέχνη κατεβαίνει στους δημόσιους χώρους, επομένως έχει σημασία και η αλληλεπίδραση με τον κόσμο."

"Ξέρετε, κι εγώ δεν είμαι σίγουρος για το επίπεδο της CowParade, ακόμη αμφιβάλλω για το ίδιο μου το έργο. Αλλά δεν θα κατέστρεφα ποτέ κάτι επειδή διαφωνώ με αυτό. Πρόκειται για φασιστική συμπεριφορά."

Για τον κύριο Παπαχριστοφόρου τέτοιες ενέργειες εδράζονται στη σχέση του Έλληνα με ό,τι είναι δημόσιο, ή εκτίθεται στο δημόσιο χώρο. Είναι εξάλλου και ζήτημα παιδείας και εξοικείωσης, από την παιδική ηλικία ακόμα, με τις εικαστικές τέχνες, προς τις οποίες η Αθήνα ως πόλη είναι αφιλόξενη. "Για να είμαι ειλικρινής, το περιεχόμενο του συνθήματος "Κάθε κοινωνία έχει την τέχνη που της αξίζει", που γράφτηκε πάνω στην αγελάδα μου, με ενθουσίασε, συμφωνώ απολύτως. Απλώς βρίσκω λάθος τον τρόπο που εκφράστηκε."

Στα τέλη Αυγούστου η CowParade θα αποχωρήσει από τους αθηναϊκούς δρόμους. Ίσως μόνο στις φωτογραφίες μας να υπάρχουν κάποια από τα συνθήματα που φιλοξένησε. Οι αγελάδες καθαρίζονται και τα ίχνη των παρεμβάσεων σβήνονται. Η αιώνια συζήτηση βέβαια, ποια κοινωνία και ποια τέχνη θέλουμε, εξακολουθεί, λαμβάνοντας ενίοτε απρόβλεπτες διαστάσεις. Ας θυμηθούμε μόνο τον Κουίνσι και τα δοκίμια του για τη "Δολοφονία, μία εκ των καλών τεχνών!"

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι