Τι λέει η ΑΜΕΛ - Τι λένε οι Ποδηλάτ-ισσ-ες

ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ

-ΑΜΕΛ Η είσοδος του φιλικού προς το περιβάλλον ποδηλάτου στο φιλικό προς το περιβάλλον Μετρό εξ αντικειμένου θα γίνει προς όφελος των ποδηλατιστών και εις βάρος των επιβατών του Μετρό. Τα βασικότερα ζητήματα του διλήμματος αυτού παρουσιάζονται παρακάτω

-ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΕΛ θέτει εξ αρχής το ζήτημα σε λάθος βάση. Οι συνθήκες που ευνοούν την είσοδο ποδηλάτων στο μετρό (συχνά δρομολόγια, έλλειψη συνωστισμού) δεν είναι εις βάρος των υπόλοιπων επιβατών αλλά προς όφελός τους. Οι ποδηλάτες και οι υπόλοιποι επιβάτες είναι φυσικοί σύμμαχοι στη διεκδίκηση καλύτερων συγκοινωνιών.

-ΑΜΕΛ "Στο μικρού μήκους Μετρό της Αθήνας δεν υπάρχουν ώρες χαμηλής κίνησης που να χωράνε και τα ποδήλατα"
Το Μετρό της Αθήνας έχει προς το παρόν περιορισμένο μήκος (περίπου 1/3 με 1/5 του μήκους σε αντίστοιχες ευρωπαϊκές πόλεις) και οι συνθήκες κυκλοφορίας στην επιφάνεια δεν είναι ελκυστικές με αποτέλεσμα η επιβατική κίνηση του μετρό να είναι αυξημένη για πολύ μεγάλο διάστημα της ημέρας (από τις 6 το πρωί ως τις 9 το βράδυ). Κατά συνέπεια στο Μετρό της Αθήνας δεν υπάρχουν ώρες με χαμηλή επιβατική κίνηση (όπως σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες ώστε στο πλεόνασμα του χρόνου να χωράνε και τα ποδήλατα στο Μετρό.

-ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Εδώ ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΕΛ παραδέχεται ότι υπάρχουν ώρες που το ποδήλατο χωράει στο μετρό και μας λέει και ποιες είναι (πριν τις 6 το πρωί, μετά τις 9 το βράδυ, σαββατοκύριακα, αργίες)! Δεν επιτρέπει όμως την είσοδό μας ούτε αυτές τις ώρες, στάση που θεωρούμε αδικαιολόγητα αρνητική.
Παρεμπιπτόντως αναφέρουμε ότι για τον συνωστισμό στο μετρό όλες τις υπόλοιπες ώρες εκτός της πρωινής και μεσημεριανής αιχμής δεν φταίνε "οι συνθήκες κυκλοφορίας στην επιφάνεια" αλλά η πολιτική του μετρό να αραιώνει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα δρομολόγια.

-ΑΜΕΛ "Το ποδήλατο πρέπει να εκτοπίσει τα ρυπαίνοντα ΙΧ και όχι το καθαρό Μετρό"
Σε μια σωστή συγκοινωνιακή και περιβαλλοντική πολιτική το ποδήλατο, ως φιλικότατο προς το περιβάλλον αλλά και την υγεία των ποδηλατών μέσο μεταφοράς πρέπει να βρει τη θέση του εκτοπίζοντας τα ρυπαίνοντα ΙΧ και όχι εκτοπίζοντας επιβάτες από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και μάλιστα εκείνους που προσέλκυσε το Μετρό με την υψηλή ταχύτητα, αξιοπιστία, καθαριότητα και ασφάλεια.

-ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ Θα ήταν πολύ πιο εύκολο να αφήσουμε το ΙΧ και να μετακινηθούμε με ποδήλατο αν γνωρίζαμε ότι σε μια δυσκολία, σε μια νεροποντή ή σε μια βλάβη μπορούμε να το βάλουμε στο μετρό. Ενα ποδήλατο που μετακινείται 10 λεπτά με το μετρό έχει κυκλοφορήσει όλη την υπόλοιπη μέρα στην πόλη, αποσυμφορώντας και τους δρόμους και τα άλλα μέσα μεταφοράς. " Σωστή συγκοινωνιακή και περιβαλλοντική πολιτική" είναι η διευκόλυνση του ποδηλάτου.

ΑΜΕΛ Το ποδήλατο μεταφέρει και δεν μεταφέρεται
Το ποδήλατο στην πόλη χρησιμοποιείται για να μεταφέρει και όχι για να μεταφέρεται. Δηλαδή μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο είτε για την πρόσβαση και την μετεπιβίβαση στους ακραίους σταθμούς του Μετρό είτε για την κάλυψη ολόκληρης της διαδρομής στην οποία έτσι κι αλλιώς το Μετρό θα καλύπτει ένα συνήθως μικρό μέρος της. Αλλωστε το Μετρό έχει ως προορισμό την εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι την εξυπηρέτηση άλλων μεταφορικών μέσων.

ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Το ποδήλατο και μεταφέρει και μεταφέρεται. Γι αυτό και στο εξωτερικό επιτρέπεται η είσοδος ποδηλάτων σε δεκάδες υπόγειους σιδηροδρόμους που έχουν μικρά ή μεγάλα δίκτυα, μικρό ή μεγάλο φόρτο επιβατών.
Τονίζοντας ότι "το Μετρό έχει ως προορισμό την εξυπηρέτηση των πολιτών" η ΑΜΕΛ μας ενημερώνει ότι προφανώς δεν περιλαμβανόμαστε στους πολίτες που είναι άξιοι εξυπηρέτησης.

-ΑΜΕΛ "Τα ποδήλατα εκτοπίζουν τους επιβάτες του Μετρό
Η συνύπαρξη ποδηλάτων και επιβατών στους σταθμούς στις αποβάθρες και στους συρμούς του Μετρό αναπόφευκτα θα γίνεται εις βάρος των επιβατών αφού στο συνωστισμό του μετρό τα ογκωδέστερα του ανθρώπου ποδήλατα θα εκτοπίζουν τους επιβάτες που δεν θα διεκδικούν το χώρο τους για να μη λερωθούν ή χτυπήσουν"

-ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ Δεν υπάρχει καμία "αναπόφευκτη σύγκρουση" των επιβατών που μεταφέρουν ποδήλατα με τους επιβάτες που δεν μεταφέρουν ποδήλατα. Η ΑΜΕΛ μπορεί να μάθει από την εμπειρία του ΗΣΑΠ, του Προαστειακού και του ΤΡΑΜ όπου οι ποδηλάτες και οι υπόλοιποι επιβάτες συνυπάρχουν αρμονικά.

-ΑΜΕΛ "Τα ποδήλατα θα χαλάσουν την πολύ καλή εικόνα καθαριότητας του μετρό
Το Μετρό της Αθήνας ξεχωρίζει από τα αντίστοιχα συστήματα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων για την καθαριότητά του, η οποία διατηρείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα παρά την επτάχρονη λειτουργία του. Η είσοδος των ποδηλάτων στο Μετρό αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε μη αμελητέα προβλήματα καθαριότητας."

-ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ Το ποδήλατο μπαίνει και βγαίνει στο μετρό χωρίς να αφήνει το παραμικρό ίχνος, όπως είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει και ο ίδιος ο κ Δρακάκης όταν μεταφέραμε μαζί του ένα ποδήλατο με συρμό της γραμμής 3. Δείτε το βίντεο εδώhref>
Αυτό που χαλάει "την πολύ καλή εικόνα καθαριότητας" του μετρό είναι ότι κλείνει τις πόρτες στο πιο καθαρό μεταφορικό μέσο.

-ΑΜΕΛ "Η τήρηση των ωραρίων των ποδηλατών θα είναι πολύ δυσχερής
Εάν επιτραπεί η είσοδος των ποδηλάτων στο Μετρό ορισμένες ώρες, τότε η επιτήρηση των ωρών αυτών δεν θα είναι εύκολη. Σύντομα, θα κατηγορηθεί άδικα η Αττικό Μετρό για "ανάρμοστη" συμπεριφορά προς τους ποδηλάτες επειδή δεν τους επέτρεψε να το χρησιμοποιούν τις ώρες αιχμής, χωρίς να αναφερθούν και οι ακραίες περιπτώσεις μονοποδηλατιστών ή μοτοσυκλετιστών που θα επιχειρούν να εισέλθουν στο Μετρό αντιμέτωποι με την ανάρμοστη συμπεριφορά των ελεγκτών του Μετρό."

-ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Είναι πολύ πιο εύκολο για όλους μας να υπακούσουμε σε μια απαγόρευση που θεωρούμε λογική (να μην προσπαθούμε να σφηνώσουμε στα τρένα όταν δεν υπάρχει χώρος) και τελείως διαφορετικό να δεχθούμε την τωρινή, πλήρη και καθολική απαγόρευση. Σήμερα, οι υπάλληλοι του Μετρό κάνουν ό,τι μπορούν για να εφαρμόζουν την πλήρη απαγόρευση, γιατί το μετρό δεν τους θεωρεί άξιους να εφαρμόσουν και το ωράριο; Η ΑΜΕΛ με το "επιχείρημα" αυτό λέει ότι μας ταλαιπωρεί, ότι αδιαφορεί για την ασφάλειά μας και ότι δεν προωθεί το καθαρότερο μέσο μεταφοράς για τον πολύ σοβαρό λόγο ότι ίσως κάποια στιγμή βρεθεί κάποιος ποδηλάτης που ενδεχομένως θα προσπαθήσει να μπει στο μετρό σε ώρα που απαγορεύεται...
Οι τερατολογίες περί μοτοποδηλάτων ή μοτοσυκλετών δεν χρειάζονται σχολιασμό.

-ΑΜΕΛ " Τα ποδήλατα δεν πρέπει να εκτοπίσουν τους επιβάτες του Μετρό
Σήμερα τα ποδήλατα δεν πρέπει να μπουν στο Μετρό αφού οι ποδηλάτες που θέλουν να βάζουν τα ποδήλατά τους στο μετρό είναι λίγοι και δεν είναι σωστό οι λίγοι να εκτοπίζουν τους πολλούς. Αλλά και στο μέλλον, όταν αυτοί οι ποδηλάτες γίνουν πολλοί δεν πρέπει να μπαίνουν στο Μετρό αφού εξ αντικειμένου θα εκτοπίζουν ακόμη περισσότερους επιβάτες του Μετρό."

-ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ Μπαίνοντας στο μετρό τις ώρες που υπάρχει χώρος δεν εκτοπίζουμε κανέναν. Διώχνοντάς μας από τα άδεια τρένα, το μετρό εκτοπίζει εμάς και μας υποχρεώνει, ακριβώς τη στιγμή που ζητούμε προστασία, να ξαναβγούμε στο δρόμο.

-ΑΜΕΛ Τα ποδήλατα πρέπει να βρουν το χώρο τους εκτοπίζοντας τα ΙΧ
Οποιος μπαίνει σήμερα στο Μετρό της Αθήνας ξέρει πολύ καλά ότι δεν υπάρχει χώρος για τα ποδήλατα, των οποίων ο χώρος είναι η κίνησή τους. Συχνά η αναπαραγωγή του αιτήματος αυτού γίνεται από εκείνους που δεν χρησιμοποιούν το Μετρό και δεν αναλογίζονται τις αρνητικές συνέπειες στις 650.000 επιβάτες του Μετρό και κατ επέκταση στην κινητικότητα στην Αττική."

-ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ Αν δεν είμασταν κι εμείς επιβάτες του μετρό και αν δεν μας εξυπηρετούσε δεν θα μπαίναμε στον κόπο να ζητήσουμε τίποτα απο την ΑΜΕΛ. Την κινητικότητα στην Αττική την επιβαρύνει η ΑΜΕΛ με την άρνησή της να διευκολύνει τα ποδήλατα. Αλήθεια, πόσο αρνητικές για τις 650.000 επιβάτες που μεταφέρει ημερησίως το μετρό θα ήταν οι συνέπειες της μεταφοράς μερικών ποδηλάτων? Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε μια δοκιμή?

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

Υπάρχει ένας άνθρωπος που με εμπνέει πάρα πολύ από τα παιδικά μου χρόνια: ο Αλβέρτος Αϊνστάιν.

Είμαι σίγουρος ότι ο κύριος (ή η κυρία) της ΑΜΕΛ που έγραψε τα παραπάνω "αποφθέγματα" (μοιάζουν σαν τέτοια, δεν νομίζετε;) γνωρίζει την Αγγλική άριστα.
Θα ήθελα να του(της) αφιερώσω τα δύο παρακάτω αποφθέγματα του μεγάλου φυσικού. Για λόγους προσωπικής παραξενιάς τα παραθέτω χωρίς μετάφραση:

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
Πηγή: http://www.worldofquotes.com/author/Albert-Einstein/1/index.html

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Πηγή: http://davesbikeblog.blogspot.com/2008/05/einstein-letter-sold-at-auction.html

deimos
Εικόνα deimos
Απών/απούσα

Ειμασταν και ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΟΛΗ!!!

Φτου μας βρε,σκορδα!!!

kounoupis
Απών/απούσα

Εμενα μου ειπανε οταν τους εστειλα οτι μπηκα στο μετρο και οτι δεν αντιμετωπισα καποιο προβλημα και ειχα κλειδωμενο το ποδηλατο στην πορτα που δεν ανοιγει,οτι η πορτα αυτη πρεπει να ειναι διαθεσιμη ανα πασα ωρα και δεδομενου της ταχυτητας του 80χλμ σε περιπτωση εκτακτης αναγκης π.χ αποτομο φρεναρισμα του τραινου το ποδηλατο θα τραυματισει τους επιβατες μιας και υπαρχει πληροτητα επιβατων .Ημαρτον
Γιατι στον ηλεκτρικο μας υποχρεωνουν να πηγαινουμε απο τις σκαλες(σημερα μου εκανε παρατηρηση η σεκιουριτου στον περισσο οταν προσπαθησα να μπω στο ασανσερ)
Γιατι πεταξανε τοσα χρηματα τζαμπα στις πλαινες σιδηροπλατοφορμες στις σκαλες(που ειναι και αποτομες η πλατφορμες αυτες
Μηπως ειναι λιγο χαζοι.Παντου στο εξωτερικο με το ασανσερ μετακινουνται τα ποδηλατα

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Με την ευκαιρία της μοναδικής ημέρας που επέτρεψαν τα ποδήλατα στο ΜΕΤΡΟ, είπα να κάνω μια δοκιμή, να δω αν έχουν δίκιο...
Για το benefit of the doubt που λένε και οι Σάξονες.

Τα αποτελέσματα καθώς και "ιστορική" φωτό ΕΔΩ

Noela
Απών/απούσα

Βάλαμε δύο ποδήλατα στο μετρό που πήγαινε αεροδρόμιο, στο χώρο όπου δεν έχει καρέκλες, απέναντι από τη μεταλλική ραφιέρα για τις αποσκευές. Χώρεσαν ανετότατα και δεν ενοχλούσαν καθόλου. Ας επιτρέψουν τουλάχιστον την πρόσβαση στο μετρό του αεροδρομίου που είναι ανά μισάωρο.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Γιατι πεταξανε τοσα χρηματα τζαμπα στις πλαινες σιδηροπλατοφορμες στις σκαλες(που ειναι και αποτομες η πλατφορμες αυτες..."

Σε παρα πολλες χωρες, οπου επιτρεπεται η μεταφορα ποδηλατων στο μετρο, εκτος απο τους ανελκυστηρες, οπου αλλοτε επιτρεπεται η μεταφορα ποδηλατου, και αλλοτε οχι, εχουν προβλεφθει και ειδικα "λουκια"/ραμπες στην ακρη της σκαλας, ωστε να μπορει ο ποδηλατης να ανεβαζει και να κατεβαζει το (ενιοτε φορτωμενο) ποδηλατο ευκολοτερα προς και απο τις πλατφορμες των σταθμων, χωρις να το σηκωνει στα χερια.
Δεν ειναι Ελληνικη πρωτοπορια, ειναι απλως αντιγραφη της λυσης που εχει εφαρμοστει σε αλλες χωρες, πριν απο μας.
Παραλληλα, με αυτο τον τροπο, εγινε δυνατο, να ξεπερασουμε το "σκοπελο" του νομου, που οριζει πως οι ανελκυστηρες προοριζονται για αποκλειστικη χρηση ατομων με ειδικες αναγκες.
Οσο για το κοστος, νομιζω πως ειναι αμελητεο, γιατι αν δεν κανω λαθος, οι ραμπες κατασκευαστηκαν στα μηχανουργεια του ΗΣΑΠ, και η εγκατασταση τους εγινε επισης απο τεχνικο προσωπικο της εταιριας.