Fitness vs Road bike.

62 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Trustworthy
Απών/απούσα

Αν κάποιος κάνει 40 χλμ καθημερινά αξίζει να πάει σε fitness ή σε δρόμου; Μήπως τελικά η αγορά του fitness είναι άκυρη αγορά; Ή για να το θέσω αλλιώς... πότε η αγορά ενός fitness είναι συμφέρουσα; 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
4
Μέση αξιολόγηση: 4 (1 ψήφος)
redshift
Εικόνα redshift
Απών/απούσα

θεωρητικα ενα fitness ειναι ενα κουρσακι με ισιο τιμονι κ αναλογα χειριστηρια ,στην πραξη εκει εξω fitness λενε οτιδηποτε δεν ειναι mtb k δεν εχει καποια αναρτηση

κ για να απαντησω στο ερωτημα σου ,εξαρταται τι χρηση προσδοκας η πιστευεις οτι θα κανεις ,αν δεν μπορεις με τπτ την σκυφτη θεση (που ειναι πιο ξεκουραστη αν γυμναστεις λιγο) κ δεν πιστευεις οτι θα αυξησεις τα χλμ που γραφεις τοτε fitness διαφορετικα παρε κουρσακι απο τωρα να γλιτωσεις τσαμπα εξοδα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Μπορείς να ψάξεις τις διαφορές των δύο τύπων αλλά ακόμη καλύτερα να τους δοκιμάσεις κιόλας.

Ειδικά για τη δική σου περίπτωση, που έχεις ήδη ένα mtb, μου φαίνεται πιο απλή η επιλογή.
Εφόσον κρατήσεις το mtb πας σε κούρσα για να έχεις δύο "καθαρα" ποδηλατά που το καθένα τους θα είναι ιδανικό για την ανάλογη διαδρομή κ στις "μεικτές" διαλέγεις τι σε βολεύει κάθε φορά. Δεν βλέπω τον λόγο να έχεις ένα mtb κ ένα υβριδικό αφού το mtb σε καλύπτει στις "off road" αλλά κ στις ασφάλτινες που κάνεις μέχρι τώρα κ το νέο ποδήλατο το θέλεις καθαρά για άσφαλτο κ για μεγαλύτερες διαδρομες.
Αν δώσεις το mtb κ μείνεις με ένα ποδήλατο τότε θα έχει νόημα η επιλογή του υβριδικού.
Δυο ποδήλατα; Ένα πολύ καλό για off κ ένα πολύ καλό για on.
Ένα ποδήλατο; Ένα υβριδικό. Και εφόσον ο προσανατολισμός είναι περισσότερο για άσφαλτο κ χιλιόμετρα, το υβριδικό αυτό θα είναι urban, fitness, on road trekking, ανάλογα που θα κοιτάξεις.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

η απόσταση είναι ένας παράγοντας μόνο

π.χ. εγώ με Mtb κάνω πάνω απο 60 χλμ

απλά τα κάνω πιο αργά λόγο μικρού τροχού

από εκεί και πέρα θα πρέπει να δεις συνολικά τις απαιτήσεις σου για να δεις τι ποδήλατο χρειάζεσαι

 

Trustworthy
Απών/απούσα

Όταν είσαι μόνος στην βόλτα, μια χαρά είναι το MTB. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν είσαι σε παρέα και οι άλλοι έχουν trekking ή fitness. Εκεί μένεις πίσω, δεν μπορείς να ακολουθήσεις σε άσφαλτο. 

Αναντα
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

Αν κάποιος κάνει 40 χλμ καθημερινά αξίζει να πάει σε fitness ή σε δρόμου; Μήπως τελικά η αγορά του fitness είναι άκυρη αγορά; Ή για να το θέσω αλλιώς... πότε η αγορά ενός fitness είναι συμφέρουσα; 

 

Τι εννοεις 'συμφερουσα'?  Οικονομικα, ανεση, ταχυτητα, ευχαριστηση?

Για μενα πχ το καλλιτερο ποδηλατο για να καλυπτεις αποστασεις σε μετρια/ελληνικη ασφαλτο ειναι ενα gravel που να δεχεται τουλαχιστον 40ρια λαστιχα. Για καποιον που τον κουραζει το σκυψιμο,  ενα urban. Για καποιον τριτο ενα δρομου καθαρο. Το καθημερινο μου ποδηλατο παντως για αντιστοιχες αποστασεις ειναι urban/fitness 29ρι με 2.2 λαστιχα.  Η διασταση των ελαστικων επαιξε βασικο ρολο στην επιλογη, οπως και το κοστος αγορας/χρησης.   

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Αναντα wrote:
Το καθημερινο μου ποδηλατο παντως για αντιστοιχες αποστασεις ειναι urban/fitness 29ρι με 2.2 λαστιχα. 

φίλε Αναντα, ποιό είναι;

Trustworthy
Απών/απούσα

Δεν ξέρω εάν κάποιος κάνει κάποια χλμ (ας 40 καθημερινά) και επιλέξει να αγοράσει fitness, φτάσει να κάνει τελικα μεγαλύτερες αποστάσεις και ΤΕΛΙΚΆ μετά από λίγο ΚΑΙΡΟ να ψάχνει εκ νέου ποδήλατο, αυτή τη φορά road bike.

Δηλαδή, μηπως τελικα πρέπει κάποιος να κινηθεί κατευθείαν και αποκλειστικά σε road bike?

Αναντα
Απών/απούσα

didotou wrote:

 

Αναντα wrote:

Το καθημερινο μου ποδηλατο παντως για αντιστοιχες αποστασεις ειναι urban/fitness 29ρι με 2.2 λαστιχα. 

 

φίλε Αναντα, ποιό είναι;

 

Cube hyde στο οποιο φοραω continental speed king II. Ακριβα αλλα φοβερα λαστιχα, πολυ χαμηλη τριβη κυλισης και παναλαφρα. Τα μαμισια big apple κρατανε για μια ζωη αλλα ζυγιζουν μισο τονο το καθενα και ειναι αργα. Το ποδηλατο εχασε 1.5 κιλο μονο με αλλαγη ελαστικων.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

Δεν ξέρω εάν κάποιος κάνει κάποια χλμ (ας 40 καθημερινά) και επιλέξει να αγοράσει fitness, φτάσει να κάνει τελικα μεγαλύτερες αποστάσεις και ΤΕΛΙΚΆ μετά από λίγο ΚΑΙΡΟ να ψάχνει εκ νέου ποδήλατο, αυτή τη φορά road bike.

Δηλαδή, μηπως τελικα πρέπει κάποιος να κινηθεί κατευθείαν και αποκλειστικά σε road bike?

βάλε στο ποδήλατο σου 700χ30 με 80 psi το λιγηότερο

και μετα το ξανασυζητάμε

αν δεν σε καλύπτει το 29ri που έχεις

τότε το να πας σε fitness είναι ημίμετρο

και όχι λύση

 

Trustworthy
Απών/απούσα

27.5 έχω Plannet. Δοκίμασα ασφαλτινα. Βελτιώθηκε η κατασταση αλλά δεν μπορώ να ακολουθήσω τους άλλους με trekking και fitness. Εκ των πραγμάτων δηλαδή μιας αυτοί έχουν 48αρι δίσκο μπροστά.

Οπότε fitness ή road bike; Εδώ είναι το δίλημμα.

Αναντα
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

27.5 έχω Plannet. Δοκίμασα ασφαλτινα. Βελτιώθηκε η κατασταση αλλά δεν μπορώ να ακολουθήσω τους άλλους με trekking και fitness. Εκ των πραγμάτων δηλαδή μιας αυτοί έχουν 48αρι δίσκο μπροστά.

Οπότε fitness ή road bike; Εδώ είναι το δίλημμα. 

 

Εσυ τι δισκο εχεις? Μηπως απλα και μονο θα εκανες την δουλεια σου με διαφορετικες μπροστινες αλλαγες? 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Ρε πασά μου δεν το καταλαβαίνω το δίλλημα σου.
Έχεις ένα mtb. Γενικά είσαι ευχαριστημένος από αυτό, ακόμη και στις ασφάλτινες διαδρομές που κάνεις μέχρι τώρα.
Το πρόβλημα είναι ότι α) δεν μπορείς να ακολουθήσεις την παρέα από άποψη ρυθμού και β) ότι στο μέλλον μπορεί να κάνεις ακόμη μεγαλύτερες αποστάσεις. Και γι' αυτό σκέφτεσαι να πάρεις ένα ΔΕΥΤΕΡΟ ποδήλατο, κρατώντας και αυτό που έχεις τώρα. Σωστά μέχρι εδώ ή κατάλαβα κάτι λάθος;

Η ποδηλατική λογική όπως την έχω καταλάβει εγώ (και διορθώστε με αν κάνω λάθος) τον τελευταίο χρόνο που ποδηλατώ συστηματικά και παρακολουθώ το φόρουμ, λέει ότι εφόσον θέλεις να έχεις δύο ποδήλατα για δύο διαφορετικές χρήσεις (α' χρήση: εκτός δρόμου + σύντομες ασφάλτινες ή ασφάλτινες σε χαλαρό ρυθμό και β' χρήση: ασφάλτινες μεγαλύτερης ταχύτητας ή/και μεγαλύτερης απόστασης) και ότι εφόσον για την α' χρήση είσαι ικανοποιημένος από το σημερινό σου ποδήλατο το οποίο και θα κρατήσεις, πρέπει να ψάξεις ποδήλατο αποκλειστικά για τη β' χρήση.

Ποιο είναι το ιδανικό (τουλάχιστον βάσει θεωρίας) ποδήλατο για τη β' χρήση; Η κούρσα. Το fitness γιατί μπαίνει στη σκέψη σου και σου δημιουργεί δίλλημα εκεί που δεν υπάρχει;  Επειδή έχει η παρέα; Δεν είναι λογική αυτή. Και αν αύριο προκύψει νέα παρέα με κουρσάδες; Και μεθαύριο με τουριστάδες;
Έπειτα, όπως λες, ανησυχείς πως το fitness μπορεί αργότερα να μη σε βολέψει και να χρειαστεί να πας σε κούρσα. Ε, γιατί θες να παιδεύσαι; Και τώρα με αυτό το ανύπαρκτο δίλλημα αλλα και ενδεχομένως στο μέλλον...

Και είναι και το άλλο που σου είπα. Όλα αυτά τα ποδήλατα (trekking, fitness κτλ) είναι υβριδικά, δηλ. διασταυρώσεις ανάμεσα σε καθαρά είδη ποδηλάτου (κούρσας και βουνού). Και αναλόγως τον προσανατολισμό τους, αν δηλ. προορίζονται περισσότερο για on ή off road χρήση, δανείζονται περισσότερα χαρακτηριστικά από τον αντίστοιχο τύπο ποδηλάτου (κουρσα στην πρώτη περιπτώση, Mtb στη δεύτερη). Είναι ποδήλατα μεικτής χρήσης που δεν στέκονται ακριβώς στη μέση αλλά (άλλα λιγότερο κ άλλα περισσότερο) πλησιάζουν ένα από τα δύο άκρα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΦΤΑΝΟΥΝ.
Η απόκτηση τους έχει νόημα όταν χρειάζεσαι ΕΝΑ ποδήλατο, για περισσότερες από μία χρήσεις. 
Εσύ όμως έχεις τη δυνατότητα και έχεις αποφασίσει, να έχεις ΔΥΟ ποδήλατα! Για ποιον λόγο το ένα από τα δύο να είναι υβριδικό και να μην είναι και τα δύο "καθαρά"; Ένα βουνού, μία κούρσα.
Και πάλι λέω και ειλικρινά σας παρακαλώ, αν κάνω λάθος, αν λέω μπούρδες να μου το πείτε για να δω και εγώ τι δεν εχω καταλάβει σωστά.
Ο μόνος λόγος που θα μπορούσε να έχει λογική αυτή η κουβέντα, θα ήταν αν σε "φοβίζει", αν έχεις πρόβλημα, με τη σκυφτή θέση οδήγησης της κούρσας. Σε αυτή την περίπτώση όμως δεν θα έβαζες την κούρσα στο δίλλημα σου και δεν έχεις αναφέρει και κάτι σχετικα, οπότε μάλλον δεν ισχύει.

Αλλά όπως επίσης σου ξαναείπα, ο άλλος τρόπος επιλογής που έχεις είναι να πάρεις και να δοκιμάσεις και με τα δύο και ν αδεις τι ταιρειάζει σε σένα καλύτερα πέρα από θεωρίες. Fitness υπάρχουν στην παρέα σου. Βρες και μια κούρσα και κάνε τις συκγρίσεις σου. Και ζητάς τι; Να σου βρούνε πχ ένα πίνακα που να λέει Mtb: από τόσα μέχρι τόσα χλμ. Fitness:από τόσα μέχρι τόσα και κούρσα: από τόσα και πάνω; Δεν υπάρχει τέτοιο πράμα ρε φίλε. Παίζει πολύ υποκειμενικός παράγοντας.

Θα δεις εδώ ποδηλατικές ιστορίες που ξεφεύγουν από τη θεωρία, όπως πχ ένα παλικάρι που έκανε κάποιες χιλιάδες χλμ στην Ευρώπη με ένα απλό trekking με ανάρτηση. Αλλά τι σημαίνει αυτό; Ότι ανατράπηκε η θεωρία και ότι θα πρέπει πλέον το trekking  να θεωρείται το ιδανικό ποδήλατο για το γύρο της Ευρώπης; Προφανώς και όχι...

Όπότε για να κλείσω, έχεις δύο δρόμους:
α) Πας με τη θεωρία η οποία στην περίπτωση σου λέει κούρσα
β) Πλακώνεσαι στις δοκιμές και βλέπεις τι ταιριάζει σε σε σένα.
Καλή επιλογή!

 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Αναντα wrote:
Εσυ τι δισκο εχεις? Μηπως απλα και μονο θα εκανες την δουλεια σου με διαφορετικες μπροστινες αλλαγες?

Και γιατί να μπει σε αυτή τη διαδικασία και να αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του σημερινού του ποδηλάτου, χάνοντας έτσι κάποιες από τις δυνατότητες του, εφόσον έχει τη δυνατότητα και έχει αποφασίσει να κρατήσει αυτό το ποδήλατο και να πάρει και δεύτερο;
Θα είχαν νόημα τέτοιες προτάσεις αν το πλάνο του ήταν να μείνει με ένα μόνο ποδήλατο. Σε μία τέτοια περίπτωση, ναι θα είχε νόημα να σκεφτεί αν πρέπει να κρατήσει αυτό που έχει και να του κάνει κάποιες αλαλγές ή αν πρέπει να το δώσει και να πάρει κάποιο άλλο και ποιο θα ήταν αυτό το άλλο.
Τώρα όμως γιατί;

Αναντα
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

 

Αναντα wrote:

Εσυ τι δισκο εχεις? Μηπως απλα και μονο θα εκανες την δουλεια σου με διαφορετικες μπροστινες αλλαγες?

Και γιατί να μπει σε αυτή τη διαδικασία και να αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του σημερινού του ποδηλάτου, χάνοντας έτσι κάποιες από τις δυνατότητες του, εφόσον έχει τη δυνατότητα και έχει αποφασίσει να κρατήσει αυτό το ποδήλατο και να πάρει και δεύτερο;
Θα είχαν νόημα τέτοιες προτάσεις αν το πλάνο του ήταν να μείνει με ένα μόνο ποδήλατο. Σε μία τέτοια περίπτωση, ναι θα είχε νόημα να σκεφτεί αν πρέπει να κρατήσει αυτό που έχει και να του κάνει κάποιες αλαλγές ή αν πρέπει να το δώσει και να πάρει κάποιο άλλο και ποιο θα ήταν αυτό το άλλο.
Τώρα όμως γιατί;

 

Μου αρκει που εσυ εχεις καταλαβει τι παιζει εδω μεσα!

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Αναντα wrote:
Μου αρκει που εσυ εχεις καταλαβει τι παιζει εδω μεσα!
Τι εννοείς;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το λάθος μας είναι ότι πάμε σύμφωνα με τις ταμπέλες

δλδ road Κάνει αυτό και εκείνο

mtb κάνει και κάτι άλλο

χωρίς να ξέρουμε γιατί κάνουν αυτά που κάνουν

και αν μπορείς π.χ. σε ένα Mtb να δώσεις τα χαρακτηριστκά τις κούρσας που την κάνει γρήγορη

γενικότερα ένα 29ρι mtb είναι γρήγορο ποδήλατο

το ίδιο γρήγορο με ένα fitness

βέβαια το Mtb είναι λίγο πιο βαρύ

και έχει και ανάρτηση μπροστά

αλλά σε γενικές γραμμές δεν έχουν τόσο τεράστιες διαφορές  στο θέμα ταχύτητα

αρκεί να φοράνε ίδια λάστιχα

δλδ λεπτά με πολλά psi

αν βέβαια πας σύμφωνα με τις ταμπέλες δεν υσχίει τπτ από όλα αυτά

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το βασικότερο θέμα είναι οι απώλειες από τις αναρτήσεις και από τα ελαστικά χαμηλής πίεσης και η αντίσταση του αέρα λόγω όλων των χοντροπραγμάτων ου έχει επάνω και της στάσης του αναβάτη.

Ακόμα και κλειδωμένες αναρτήσεις, έχουν κάποιο ΕΛΑΧΙΣΤΟ βύθισμα, ελάχιστο, αλλά υπαρκτό, που αντί να μεταφέρει τη δύναμη από το πόδι στο πετάλι, την χαλάει στο να κάνεις κούνια-μπέλα. Το οποίο είναι απολύτως θεμιτό για κακοτράχαλους δρόμους και γκρεμίλες και είναι εντελώς περιττό και ενεργειοβώρο στην άσφαλτο.

Η σκυφτή στάση σε κούρσα και φίτνες, σε κρύβει από τον αέρα, Όλο το στήσιμο (βλ. ακόμα και πλάτος τιμονιού) του αναβάτη πάνω σε δρομίσια ποδήλατα έχει να κάνει με την αεροδυναμική. Πρέπει να ποδηλατείς κουμπωμένος / μαζεμένος / σκυμμένος / ξαπλωμένος πάνω στο οριζόντιο. Αντίθετα στα ΜΤΒ / τρέκκιν / χωμάτινα, το όλο θέμα είναι το άψογο κοντρόλ, η άνεση, η απόσβεση κλπ θυσιάζοντας όλα τα υπόλοιπα.

Η αγορά του φίτνες έχει νόημα όταν δεν μπορείς να σκύψεις, δεν νιώθεις άνετα τόσο σκυφτά, όταν δεν έχεις λόγο να πηγαίνεις κουρσάδικα ΤΩΡΑ, αλλά ΜΠΟΡΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ να το δοκιμάσεις. Οπότε, ΤΟΤΕ, με λίγα χρήματα και ελάχιστη προσπάθεια, μετατρέπεις το φίτνες σε κούρσα και πορεύεσαι αντίστοιχα. Αν ΑΠΟ ΤΩΡΑ ξέρεις ότι μπορείς να σκύβεις, δεν έχεις κουραστική κίνηση μέσα στην πόλη, ακολουθείς κουρσάδες και καταπίνεις χλμ, ΠΡΟΦΑΝΩΣ και έχει νόημα να πας κατευθείαν σε κούρσα. Αλλά η κούρσα, ΤΟ ΞΑΝΑΓΡΑΦΩ για πολλοστή φορά, όπως και το ΜΤΒ είναι ΕΙΔΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ. Είναι φτιαγμένη - κομμένη και ραμμένη για συγκεκριμένο λόγο. Για να καταπίνεις χλμ και να βάζεις φωτιά στα κοντέρ. Απόσταση και ταχύτητα. ΠΡΟΦΑΝΩΣ και κάνει και άλλα πολλά, αν γουστάρεις και το έχεις κάνε και κατάβαση μονοπατιών... γούστο σου καπέλο σου, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΚΟΥΡΣΑ για να κάνεις 40 χλμ αστικά. Αν θέλεις και μπορείς και γουστάρεις, πάρε και ποδήλατο χρονομέτρου και κράνος σταγόνα και πορεύσου. Μεγειά σου και χαρά σου. Αν θέλεις πάρε και ζογκλερικό μονόροδο.... Γούστο σου καπέλο σου. Εδώ πλέον βλέπουμε γραββατομένους με δερμάτινη τσάντα και σκαρπίνι καβάλα σε πατίνια με ροδίτσες πιο μικρές από την γροθιά μου..... ΌΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΕΤΕ.

redshift
Εικόνα redshift
Απών/απούσα

υπαρχει κ η λυση του gravel που μπορει να ακολουθησει κουρσα (βασικα αν εχεις ποδια κ ορεξη πας παντου με οτι εχεις) αλλα κ να ειναι 90% καλο σε οτι χρηση του ζητησεις

αν θες ενα ποδηλατο για ολα κ δεν εχεις στον νου σου extreme κ απολυτες καταστασεις τοτε gravel 

https://www.youtube.com/watch?v=Kr7u9hgUKJs

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

RockaRolla Δεν ξέρω αν το έχω ξαναπεί αλλά για μένα, είσαι ο πιο χρήσιμος σχολιαστής του φόρουμ. Και αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με τις γνώσεις σου (υπάρχουν άλλοι με μεγαλύτερες γνώσεις από σένα) αλλά με τη διάθεση και τον τρόπο σου.

 Η διαφορά κούρσας και fitness είναι αποκλειστικά το τιμόνι και ΟΛΑ τα υπόλοιπα τα έχουν ίδια; Ξέρω ότι υπάρχουν και τέτοια fitness, ισχύει όμως αυτό εξ' ορισμού; Δηλ fitness=κούρσα με ίσιο τιμόνι; Έχουν πχ όλα τα fitness κουρσάδικα λάστιχα, δίσκους;

 Είναι πολύ σωστό αυτό που λέει συνέχεια ο πλάνετ, ότι πρέπει να μη μένουνμε στις ταμπέλες αλλά να δίνουμε βάση στα χαρακτηριστικά. Και πιστεύω ότι αυτό ισχύει κυρίως για τα υβριδικά ποδήλατα.

 Αυτά που γράφεις είναι και κατανοητά και προφανώς σωστά. Είναι χρήσιμα γενικά αλλά και για τη συγκεκριμένη περίπτωση του φίλου που ζητάει βοήθεια μπορούν να αξιοποιηθούν. Όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση σου διαφεύγει κάτι. Το πρόβλημα του φίλου δεν είναι: "θέλω να αγοράσω ποδήλατο, να πάρω κούρσα ή fitness?"  αλλά "έχω ήδη ένα ποδήλατο και θέλω να πάρω και ένα ΔΕΥΤΕΡΟ, να πα΄ρω κούρσα ή fitness?".

 Εγώ λέω ότι εφόσον έχει αποφασίσει να κρατήσει το mtb και να έχει 2 ποδήλατα τότε πρέπει να πάει σε κούρσα. Αν το έδινε και έμενε με ένα, τότε το fitness θα είχε λογική. Και το λέω αυτό με βάση τα δεδομένα που αυτός θέτει.
Για μένα, το να κρατήσει το mtb δεν θα έπρεπε να είναι δεδομένο αλλά αφού αυτό έχει αποφασίσει, τότε κούρσα.
Τι θα έκανα εγώ στη θέση του; Δεν θα θεωρουσα τίποτα δεδομένο και θα καθόμουν να καθορίσω τις ποδηλατικές μου ανάγκες/θέλω από την αρχή και να εξετάσω ΟΛΕΣ τις διαθέσιμες επιλογές. 

 Το πρόβλημα του φίλου δεν είναι τωρινό, τώρα φάνηκαν απλά τα αποτελέσματα. Το πρόβλημα ξεκινάει από την λανθασμένη επιλογή του προηγούμενου ποδηλάτου του. Τοτε, ένας από τους λόγους που αποφάσισε να πάρει mtb ήταν επειδή είχε και η υπόλοιπη οικογένεια. Φαίνεται ότι το project "οικογενειακές βόλτες" δεν προχώρησε και πολύ και προέκυψε το project "μεγαλύτερεσ βόλτες με φίλους που έχουν fitness/trekking"  και  έτσι τώρα σκέφτεται για fitness. Αυριο θα προκύψει άλλο project και θα ψάχνεται πάλι...

Trustworthy ρίχνοντας μια ματιά στην πρώτη σου ανάρτηση, πριν πάρεις το mtb, είδα ότι έλεγες πως είχες μία παλιά κούρσα. Τι έγινε;; Υπάρχει ακόμα; Και αν ναι, γιατί δεν σκέφτεσαι  να την αξιοποιήσεις;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

 Το πρόβλημα του φίλου δεν είναι τωρινό, τώρα φάνηκαν απλά τα αποτελέσματα. Το πρόβλημα ξεκινάει από την λανθασμένη επιλογή του προηγούμενου ποδηλάτου του. Τοτε, ένας από τους λόγους που αποφάσισε να πάρει mtb ήταν επειδή είχε και η υπόλοιπη οικογένεια. Φαίνεται ότι το project "οικογενειακές βόλτες" δεν προχώρησε και πολύ και προέκυψε το project "μεγαλύτερεσ βόλτες με φίλους που έχουν fitness/trekking"  και  έτσι τώρα σκέφτεται για fitness. Αυριο θα προκύψει άλλο project και θα ψάχνεται πάλι...

Ναι αλλα τωρα το εχει το ΜΤΒ. Οποτε η λυση ειναι ενα ζευγαρι τροχων ασφαλτινων με ασφαλτινα ελαστικα(απο 29αρι ΜΤΒ, νομιζω οτι εχει 27.5). Η αλλη λυση αλλα πολυ πιο δαπανηρη και δεν ειναι σιγουρο  οτι θα παει τελικα εκει ειναι να παραληψει ολα τα ενδιαμεσα βηματα και να παει σε κουρσοειδες. Απλα επειδη ακομα δεν εχει καταληξει η λυση των δευτερων τροχων ειναι πολυ πιο οικονομικη και θα ακολουθει ευκολα τους φιλους του (περιπου 100 με 130 ευρω για δευτερο σετ με κασσετα ετοιμο οποτε απλα βγαζει τους μεν και βαζει τους δε αναλογα την χρηση. Στο θεμα που ρωταει εχω βαλει και φωτο απο το δικο μου που ειχα κανει αυτη την μετατροπη.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

kktsol  Επίτρεψέ με αλλά κάνεις λάθος, χωρίς όμως να λες πράγματα που δεν ισχύον.
 Είδες να ρωτάει "ποια είναι η οικονομικότερη λύση για το πρόβλημα μου;"  ή "να μετατρέψω το ποδήλατο που έχω ή να πάρω άλλο;";
Έχει αποφασίσει ότι θα πάρει δεύτερο ποδήλατο και ρωτάει αν αυτό πρέπει να είναι κούρσα ή fitness. Με βάση αυτά τα δεδομένα λοιπόν, τα δεδομένα που ΑΥΤΟΣ ΘΕΤΕΙ,  λέω ότι πρέπει να πάρει κούρσα σαν ΔΕΥΤΕΡΟ ποδήλατο (όπως ο ίδιος έχει αποφασίσει). ΚΑι το προτείνω για τους λόγους που εξήγησα σε προηγούμενα ποστ. Αν κάνω λάθος, πες μου.

kktsol wrote:
Ναι αλλα τωρα το εχει το ΜΤΒ.
Αυτό αλλάζει... Δεν λέω ότι πρέπει να αλλάξει αλλά ότι πρέπει να τα βάλει όλα κάτω από την αρχή και χωρίς να θεωρεί τίποτα δεδομένο να ψάξει να βρει ποια είναι η καλύτερη λύση για αυτόν.
Δηλ...Τι χρήσεις έχει κάνει μέχρι τώρα και σε ποιον βαθμό είναι ικανοποιημένος; Τι χρήσεις σκέφτεται να κάνει στο μέλλον; Πόσο μπάτζετ μπορεί να διαθέσει,πόσα και ποια ποδήλατα έχει αυτή τη στιγμή;
Την προηγούμενη φορά που έψαχνε για αγορά και κατέληξε στο mtb, είχε αναφέρει και την ύπαρξη μιας παλιάς κούρσας. Αν αυτή όντως υπάρχει τότε ίσως είναι καλύτερο να ρίξει εκεί χρήμα παρά να κάνει μετατροπές στο mtb όπως προτείνεις.
Και επίσης, το "mtb" που έχει είναι ένα Lombardo...Δεν ξέρω κατά πόσο αξίζει να ρίξει χρήμα σε αυτό και να είναι το μοναδικό του ποδήλατο.
Όλα αυτά λοιπόν πρέπει να αποσαφινιστούν και να ξεκινήσει από την αρχή την αναζήτηση του.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:
Η διαφορά κούρσας και fitness είναι αποκλειστικά το τιμόνι και ΟΛΑ τα υπόλοιπα τα έχουν ίδια; Ξέρω ότι υπάρχουν και τέτοια fitness, ισχύει όμως αυτό εξ' ορισμού; Δηλ fitness=κούρσα με ίσιο τιμόνι; Έχουν πχ όλα τα fitness κουρσάδικα λάστιχα, δίσκους;

Ως ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΟ φίτνες, ορίζω ποδήλατο με κουρσοσκελετό, κουρσοτροχούς και ελαστικά, κουρσοσειρά, κουρσοφρένα και ίσιο τιμόνι με αντίστοιχες λεβιεδομανέτες για ίσιο τιμόνι.

Ποδήλατο, που αν βάλεις ένα κουρσοτιμόνι, μια ταινεία και κουρσάδικες λεβιεδομανέτες, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ σε 100% ΚΟΥΡΣΑ.

Όλα τα άλλα είναι υβρίδια, τρεκκινοειδή, city-οειδή, ασφάλτινα ποδήλατα, που όμως ΔΥΣΚΟΛΑ θα γίνουν σαν τις κούρσες. Ίσως και ποτέ...

Αν πρόκειται να ακολουθήσεις κουρσάδες, αν θα κάνεις προόνηση σε ομάδα, αν θα ασχοληθείς με την ποδηλασία δρόμου, με τις μεγάλες αποστάσεις και τις γρήγορες βολτονήσεις, ναι, μάλλον θέλεις κούρσα (εκτός αν έχεις πόδια αθληταρά, οπότε θα τρως τους "γιαλατζί κουρσάδες" για πρωινό ακόμα και να καβαλάς καροτσάκι από σούπερμάρκετ...)

Για τις υπόλοιπες χρήσεις, ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΟΥΡΣΑ. Ιδίως αν θα κάνεις αστικά χλμ, με φανάρια / κίνηση / σταμάτα-ξεκίνα κλπ. Εκεί ειδικά, δεν χρειάζεσαι κούρσα, αλλά κάτι με πιο όρθια στάση που να μπορείς να τσεκάρεις και την κίνηση πίσω-δίπλα και να μπορείς να σταματάς-ξεκινάς ευ΄κολα - γρήγορα - με ασφάλεια. Αν τα χλμ είναι πολλά και σου αρέσει η ταχύτητα.... να μάνι-μάνι μια περίπτωση που ένα φιτνες ίσως είναι καλύτερη λύση.... Σε πιο "χαλαρές" περιπτώσεις ένα τρεκκιν / η΄πόλης κάνει μια χαρά τη δουλειά του. Ένα ΜΤΒ, ειδικά αν έχει μείνει "καθαρόαιμο" μτβ, χωρίς ασφάλτινες διορθώσεις, μάλλον θα κουράσει, θα δυσκολέψει, παρά θα βοηθήσει. (εκτός αν το πήγαινε-έλα περιλαμβάνει και χωματόδρομους / επαρχία / χωράφια κλπ κλπ)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

kktsol  Επίτρεψέ με αλλά κάνεις λάθος, χωρίς όμως να λες πράγματα που δεν ισχύον.
 Είδες να ρωτάει "ποια είναι η οικονομικότερη λύση για το πρόβλημα μου;"  ή "να μετατρέψω το ποδήλατο που έχω ή να πάρω άλλο;";
Έχει αποφασίσει ότι θα πάρει δεύτερο ποδήλατο και ρωτάει αν αυτό πρέπει να είναι κούρσα ή fitness. Με βάση αυτά τα δεδομένα λοιπόν, τα δεδομένα που ΑΥΤΟΣ ΘΕΤΕΙ,  λέω ότι πρέπει να πάρει κούρσα σαν ΔΕΥΤΕΡΟ ποδήλατο (όπως ο ίδιος έχει αποφασίσει). ΚΑι το προτείνω για τους λόγους που εξήγησα σε προηγούμενα ποστ. Αν κάνω λάθος, πες μου.

Το λαθος που εκανα ειναι αλλου. Εγω οταν διαβασα οτι υπαρχει ΜΤΒ 27,5 καινουργιο το μυαλο μου πηγε κατευθειαν σε δισκοφρενα και οκτω ταχυτητες. Κατι το οποιο δεν ισχυει. Εκει στηριχθηκε η απαντηση μου και στην αρχικη του ερωτηση για 80κμ ασφαλτινα την εβδομαδα. Με αυτη την λογικη προκειμενου να παρει καιποιο hybrid οπως ελεγε στο αλλο νημα ή να σκεφτει καποιο fitness εδω πιο λογικο θα ηταν να εκανε την μετατροπη που λεω (και που με ποδηλατο για v-brake που εχει δεν γινεται) και να κραταγε τα λεφτα για κουρσοειδες εαν και οταν πηγαινε στο αλλο σταδιο που θα ηξερε τι κουρσοειδες θελει. Το προβλημα ειναι οτι τελικα δεν εχουμε αρχικη βαση και δεν ξερω πως να το πω χωρις να φανει ελιτιστικο αλλα ψαχνουμε για το πρωτο ποδηλατο και οχι το δευτερο. Ακουγεται ελιτιστικο αλλα δεν το λεω με αυτο το υφος. Απλα εαν ας πουμε τωρα παρει καποιο all terain-gravel το ΜΤΒ που εχει τωρα θα παροπλιστει τελειως. Δεν γινεται κατανοητο τωρα αλλα ολοι οσοι εχουμε περασει απο αυτα τα βηματα το καταλαβαινουμε. Ολοι εχουμε ενα low spec ποδηλατο που πια δεν το λαμβανουμε καν υποψιν (εγω το εχω για οταν πηγαινω καπου και θα το αφησω εξω χωρις να το βλεπω για να μην ανησυχω και αυτη ειναι η μονη χρηση που του κανω). 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

RockaRolla  Τώρα συννενοούμαστε. Είδες λοιπόν; Εσύ όταν λες "fitness" εννοείς αυτό που ανέλυσες παραπάνω και το οποίο προφανώς είναι το σωστό. Πολύς κόσμος όμως -και εγώ μέσα- ακούγοντας fitness το μυαλό μας πάει σε αυτό το υβριδικό συνοθύλευμα urban-trekking-fitness και όχι αδικαιολόγητα. Ξέρεις καλύτερα από μένα πόσες εταιρείες έχουν στην κατηγορία fitness ποδήλατα που δεν έχουν σχέση με αυτό που περιγράφεις. Και στο μυαλό του φίλου που ρωτάει για fitness, υπάρχουν τέτοια ποδήλατα.
Οπότε λοιπόν συμφωνούμε ότι αν κρατήσει το mtb που έχει και πάει για 2ο ποδήλατο, αυτό πρέπει να είναι καθαρό δρομίσιο (είτε κούρσα, είτε καθαρόαιμο fitness όπως το προσδιόρισες) και όχι υβριδικό. 

kktsol  Αυτά που αναφέρεις είναι τεχνικής φύσεως ζητήματα και δεν υπήρχε περίπτωση να πω εγώ, εσένα ότι κάνεις τέτοιο λάθος.
Το ποδηλάτο του είναι το Lombardo Sestriere 270. Θεωρείς ότι αξίζει να ρίξει χρήματα πάνω του; Ακόμη και αν τεχνικά γίνεται.
Δεν είναι καλύτερα είτε να το κρατήσει και να πάρει δεύτερο (όπως θέλει) αρκεί αυτό το δεύτερο να καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες του (συνδυαστικά με το mtb), είτε να το πουλήσει για να αυξήσει το μπάτζετ που έχει διαθέσιμο για 2ο ποδήλατο και να έχει ένα και καλό;
Στην 1η περίπτωση θα μπορούσε να έχει το ΜΤΒ για τις οικογενειακές του βόλτες, τις χαλαρές προσωπικές και τις μεικτές και να πάρει ένα δρόμου για τις μεγαλύτερες και πιο γρήγορες διαδρομές. Στη 2η περίπτωση θα μπορούσε να δει και την περίπτωση που αναφέρεις (all terain-gravel), αν έφτανε μέχρι εκεί το μπάτζετ του...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

άνοιγμα παρένθεσης

fitness θεορούμε το ποδήλατο που μας βοηθάει να γυμναστούμε

όχι σαν απλή κίνηση αλλά δυναμικά

γυμνάζει καλύτερο το σώμα

περισσότερους μυς

χωρίς καταπονήσεις κτλ κτλ

σίγουρα μια κούρσα με ίσιο τιμόνι καλύπτει τον όρο fitness

και μια κούρσα χωρίς ίσιο τίμονι είναι περισσότερο fitness

ένα mtb ht καλύπτει τον όρο fitness σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με την κούρσα fb

απλά έχει και την ανάρτηση που όταν πας σε ανηφόρας ταλαιπωρεί
τον αναβάτη αλλά κερδίζεις στο γεγονός ότι μπορείς να πας πιο άνετα
σε χωμάτινες διαδρομές ή μικτές διαδρομές

πια η διαφορά στο σώμα σου
όταν κάνεις marathon με ένα ht και το να κάνεις μια ασφάλτινη διαδρομή με ένα fb ????
από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλά μοντέλα που είναι πιο κοντά στο fitness αλλά οπτικά
δεν έχουν σωστή γεωμετρία για να γυμναστείς απλά δεν έχουν ανάρτηση μπροστά και τα
λέμε και αυτά fitness βέβαια με αυτή την λογική και το μαμαδίστικο city bike
Που δεν έχει ανάρτηση είναι αυτό fitness

κλείνω παρένθεση

Trustworthy
Απών/απούσα

Να αποσαφηνίσω κάποια πράγματα. Το ερώτημα που έθεσα στο tread είναι γενικό. Εγώ δεν κάνω 40 χλμ καθημερινα.

Σχετικά με εμένα πάντως: Οι οικογενειακές βόλτες υπάρχουν κανονικά και είναι ο κύριος λόγος που σκέφτομαι να κρατήσω το ΜΤΒ. Ήδη με το ΜΤΒ, μετά από ένα χρόνο γυμναστικής έχω δυναμώσει αρκετά και ποδηλατώ αρκετά χαλαρά για να πηγαίνω παρέα με τη γυναίκα μου ή τα παιδιά. Εάν πουλήσω το ΜΤΒ τότε τα πράγματα γίνονται χειρότερα για οικογενειακές βόλτες. Δηλαδή θα έχω κάποιο fitness  και η υπόλοιπη οικογένεια ΜΤΒ , χαοτική διαφορά. 

Επίσης, δεν βρίσκομαι σε αστικό ιστό. Βρίσκομαι σε παραλιακό μέρος με 4000 κόσμο τον χειμώνα (καλοκαίρι πολύ πολύ παραπάνω). Οπότε δεν υφίσταται ο προβληματισμός που έθεσε ο Rockarolla περί δυσκολίας χρήσης του road bike μέσα σε κίνηση. Φανταστείτε ότι σε 4 λεπτά με το ποδήλατο βρίσκομαι εκτός του χωριού. 

Θεωρητικά συμφωνώ με το Ιπτάμενο μυρμήγκι. Έχει δίκιο ότι έχω το ΜΤΒ που καλύπτει χώμα και χαλαρές διαδρομές με την οικογένεια και με την ενδεχόμενη αγορά κούρσας καλύπτω και διαδρομές με αρκετά χιλιόμετρα σε ασφαλτο. 

Το παλιό κουρσακι είναι το Murray Sebring , είναι 26 ιντσών και όπως πληροφορήθηκα μέσα από το forum είναι μάλλον ένα εφηβικό ποδήλατο. Συνεπώς δεν θα ασχοληθώ. Το κρατάω για τον μικρό που σε 3 χρόνια θα μπορεί να το χαρεί. Είναι άλλωστε λειτουργικότατο και σε άριστη κατάσταση. 

Από την άλλη όμως είναι και αυτό το Kona Dew που με δελεάζει να δώσω το ΜΤΒ και να το αγοράσω και να έχω ένα και μοναδικό ποδηλατο!!! Το οδήγησα και είναι φοβερό και για μεικτές χρήσεις και για πολλά αμιγως ασφάλτινα χιλιόμετρα. Ίδια εικόνα έχω και για το Specialized Sirrus που επίσης μου άρεσε οδηγικά. 

Rockarolla εσύ στο Merida Speeder 100 με οδηγεις όπου αλλάζοντας τιμόνι το κάνω αμέσως κούρσα . Αλήθεια, πόσα χρήματα βγαίνει περίπου αυτή η αλλαγή; Το είδα αλλά δεν το έχω κάνει βόλτα. Δεν το έχει κανένας γνωστός μου.

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το merida speeder είναι μια πολυ καλή all around περίπτωση

600 € βγαίνει

αλλά δεν ακούς τι σου λέω

:D

δες την πίεση των ελαστικών σου πριν πας σε αγορά

η αλλαγή σε κούρσα θέλει περίπου 200 ευρό ίσως και παραπάνω

λαιμό τιμόνι ταινία και ergopower υδραυλικά

και δεν ξέρω αν υπάρχουν για το συγκεκριμένο σασμάν

9 speed αν θυμάμε καλά

αλλά είναι λάθος ο τρόπος σκέψης σου

 

Trustworthy
Απών/απούσα

Plannet wrote:

το merida speeder είναι μια πολυ καλή all around περίπτωση

600 € βγαίνει

αλλά δεν ακούς τι σου λέω

:D

δες την πίεση των ελαστικών σου πριν πας σε αγορά

η αλλαγή σε κούρσα θέλει περίπου 200 ευρό ίσως και παραπάνω

λαιμό τιμόνι ταινία και ergopower υδραυλικά

και δεν ξέρω αν υπάρχουν για το συγκεκριμένο σασμάν

9 speed αν θυμάμε καλά

αλλά είναι λάθος ο τρόπος σκέψης σου

 

Τα έχω τέρμα φουσκωμένα, στο ανώτερο όριο που αναγράφεται στο λάστιχο.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Trustworthy wrote:

 

Plannet wrote:

 

το merida speeder είναι μια πολυ καλή all around περίπτωση

600 € βγαίνει

αλλά δεν ακούς τι σου λέω

:D

δες την πίεση των ελαστικών σου πριν πας σε αγορά

η αλλαγή σε κούρσα θέλει περίπου 200 ευρό ίσως και παραπάνω

λαιμό τιμόνι ταινία και ergopower υδραυλικά

και δεν ξέρω αν υπάρχουν για το συγκεκριμένο σασμάν

9 speed αν θυμάμε καλά

αλλά είναι λάθος ο τρόπος σκέψης σου

 

 

 

Τα έχω τέρμα φουσκωμένα, στο ανώτερο όριο που αναγράφεται στο λάστιχο.

και να φαντάστω πως πάνε καλύτερα όταν τα έχεις τέρμα

να φανταστώ πως το τέρμα είναι τα 65 πσι????
 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Trustworthy wrote:
...είναι και αυτό το Kona Dew που με δελεάζει να δώσω το ΜΤΒ και να το αγοράσω και να έχω ένα και μοναδικό ποδηλατο!!!

Καλή περίπτωση αλλά σε ποιο Kona Dew  αναφέρεσαι; Υπάρχουν αρκετά. Βασικά, πόσο είναι το μπάτζετ σου (χωρίς να δώσεις το mtb);

 Το Merida Speeder 100 η εταιρεία το έχει σαν fitness αλλά δεν νομίζω να είναι αυτό που εννοεί ο Rockarolla. Ας μας πει...
Ένα ποδήλατο με δισκοβραχίονα 28/38/48, κασέτα 11-32 και 32άρια λάστιχα, του λείπει μόνο το κουρσάδικο τιμόνι για να γίνει κούρσα;

Topic locked