Μόλις αγόρασα ένα scott scale 70 του 2008 ....

30 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Nastybishop
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους!

Εδώ και χρόνια είχα ενα παλιό Hillmaster. Καλό ποδήλατο και αξιόπιστο, αλλά τελικά ήρθε η ώρα της αντικατάστασης του. Κατέληξα σε ένα scott scale 70 του 2008, το οποίο μου κόστισε 600 ευρώ. Μιας που η αγορά του ποδηλάτου υπήρξε και αφορμή να μελετήσω λίγο παραπάνω το θέμα ποδήλατο, ανοίγω αυτό το θέμα για αντλήσω γνώση από τους εμπειρότερος. Λοιπόν κάποιες ερωτήσεις:

α) Πόσο καλό ποδήλατο είναι το scale? Αξίζει τα λεφτά του; ή μήπως έπρεπε να επιλέξω κάτι φθηνότερο (λόγου χάρη scott aspect, ideal hillmaster κτλ);
β) Είναι καλή η τιμή των 600 ευρώ; (Προσφορά έλεγε το κατάστημα)
γ) Υπάρχει καμμία ουσιαστική διαφορά με το scale 80, 60 η αμελητέες διαφορές στα περιφερειακά (οπότε απλά πέρνεις το πιο φθηνό και ησυχάζεις);
δ) Τι αναβαθμίσεις αξίζουν τον κόπο; (Η ανάρτηση μου είπε κάποιος (rock shox dart 2) ότι καλό είναι να αλλαχτεί, δισκόφρενα αξίζει; ή απλά προσθέτω βάρος και ξοδεύω τα λεφτά μου;)

Αυτά για αρχή!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
babis
Απών/απούσα

Καλορίζικο, και καλές βόλτες!

Θα αρχίσω λίγο ανάποδα:
δ) Μιας και μας έχει "πρήξει" ο plannet με τους δισκοβραχίονες hollowtech II, εγώ αντικατέστησα τη μεσαία τριβή και το δισκοβραχίονα. Να σου επισημάνω βέβαια, ότι το έκανα για το κέφι μου περισσότερο (βλέπε σύνδρομο μποπ μάστορα) παρά από κάποια επιτακτική ανάγκη. Συνδυάζοντας δε, το νέο δισκοβραχίονα και με πετάλια clipless, η ποδηλατική εμπειρία μεταβλήθηκε κατά πολύ, μιας και το πεταλάρισμα έγινε φανερά πιο αποδοτικό (Βάλτε όλοι παίδες, μόνο εγώ θα πέφτω...). Από 'κει και πέρα, κάποια στιγμή, θα αλλάξω τους τροχούς (plannet έχεις καμιά πρόταση;) και τα φρένα κι αργότερα τη μπροστινή ανάρτηση.

γ) Ήμουν κι εγώ μεταξύ του Scale 70 και του Scale 80. Τελικά όμως, προτίμησα το 80αρι, γιατί θεώρησα αμελητέες τις διαφορές των δυο ποδηλάτων.

β) Εγώ αγόρασα το 80αρι 525 ευρώ, οπότε μου φαίνεται λογική η τιμή που πήρες το δικό σου (εκτός κι αν μας 'πιάσαν κώτσους και τους δυο).

α) Σχετικά με το πόσο καλό ποδήλατο είναι το Scale, δε μπορώ να σε βοηθήσω, μιας και δεν έχω οδηγήσει άλλα ποδήλατα με αντίστοιχη τιμή. Εμένα πάντως μέχρι τώρα μου φαίνεται τίμιο, για τη χρήση που του κάνω, και στο φινάλε με γεμίζει χαρά ανεξάρτητα αν είναι το καλύτερο ή όχι.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

καλά τα είπε ο babis
το σημαντικότερο μιονεκτήμα είναι σε σένα που αντί να κόβεις χλμ σε έχει πιάσει η απελπισία και είναι καλό δεν είναι θα μου βγάλει 500 χρόνια δεν θα μου βγάλει και πάει λέγοντας
βασικά αν θυμάμαι καλά η διαφορά 70 με 80 είναι ότι το 70 έχει δισκόφρενα και έχει την tora πάνω
αυτές πρέπει να είναι οι σημαντικότερες διαφορές
το scale είναι καλύτερο σε θέμα σκελετού από το aspect και το προτιμώ :D

@babis
και δεν έχω άδικο που επιμένω στην Hollotech απλά δεν πετάμε την παλιά για να την αλλάξουμε αλλά όταν χριαστεί να αλλάξουμε τότε την βάζουμε :D
τροχούς
scale 80 Που σημαίνει v-brake
novatec sapim remerx συνδυασμός που σκοτώνει αν της δοκιμάσεις θα καταλάβεις τι εννοώ (πλεχτή ρόδα)~150
mavic crossride (rim brake version) ~180
αυτές οι 2 μετά πας σε dt Που δεν ξέρω μοντέλα να σου πω ούτε και τιμές :D

η πρώτη έχει φοβερό ρολάρισμα και μεγάλη αντοχή
η δευτέρη έχει και αυτή καλό ρολάρισμα και είναι πιο όμορφη
και οι 2 είναι πολύ καλές περιπτώσεις
και οι 2 έχουν κλειστά ρουλεμάν που σημαίνει πιο εύκολη συντήρηση και είναι αυτολίπαντα :D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

βγήκε απο λάθος 2 φορές
παρακαλώ να σβηστεί

Nastybishop
Απών/απούσα

plannet, πίστεψε με μπορώ να οργώνω τον Υμηττό και ταυτόχρονα να ρωτάω αν είναι και καλό ποδήλατο και πως μπορεί να γίνει καλύτερο. Δεν είναι δύσκολο!

Όχι, το δικό μου δεν έχει δισκόφρενα. Από ότι είδα το καινούριο 70αρι πρέπει να έχει:http://www.lestosbikes.gr/products_details/scott_scale_70/

όμως η τιμή του φτάνει τα 950 ευρώ. Αν και φαντάζομαι με παζάρια θα μπορείς να το πάρεις σαφώς πιο φθηνά.

Αν κάποιος προσθέσει εκ των υστέρων δισκόφρενα, πόσο θα του πάει το μαλλί;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

κάνα 250-300 ευρό
:D
αν και είναι νωρίς για αναβαθμίσεις τέτοιου τύπου
εγώ θα το έλιωνα στο βουνό πρώτα :D

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αυτά τα ερωτήματα είτε τα θέτουμε πριν την αγορά είτε καθόλου :)

α) Δεν υπάρχει μετρητής καλού και κακού ούτε ξέρεις από πριν αν αξίζει τα λεφτά του. Αν μέσα από τη χρήση οδηγηθείς να σκάσεις άλλα 400-500 Ευρώ σε αναβαθμίσεις τότε το ποδήλατο ήταν κακή επιλογή.

β) Η τιμή είναι κανονική, δεν είναι και σούπερ προσφορά.

γ) Το Scale 80 έχει λίγο φθηνότερα ανταλλακτικά αλλά το βασικό είναι ότι δεν έχει έτοιμους τροχούς για δίσκους. Το Scale 60 έχει λίγο ακριβοτερα ανταλλακτικά, ακριβότερη ανάρτηση και πετάλια SPD.

δ) Για αναβαθμίσεις: Έχεις έτοιμους τροχούς και ανάρτηση για δισκόφρενα οπότε με 100-150 ευρώ τα βάζεις. Επίσης με 50-60 Ευρώ βάζεις Hollowtech δισκοβραχίωνα. Όμως, αν είναι να δώσεις 200 Ευρώ + 200-300 για ανάρτηση τότε καλύτερα να το πουλήσεις και να κοιτάξεις για ποδήλατο στα 1000+ Ευρώ από την αρχή.

Εγώ δεν θα του έκανα καμία αλλαγή πριν χαλάσει κάτι ή πριν γράψω καμιά 1000άρα χλμ. Σκέψου ότι κατά πάσα πιθανότητα θα αλλάξεις σέλα, θα βάλεις clipless πετάλια, θα πάρεις ποδηλατικά παπούτσια, θα αλλάξεις λάστιχα.... Τα παραπάνω είναι ήδη αρκετά λεφτά.

Από εκεί και μετά πιο σημαντικό είναι να βάλεις μια καλύτερη ανάρτηση παρά ένα φθηνό δισκόφρενο.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

σωστός ο eaglos εγώ υπολόγισα και τιμή για τροχούς :D

Nastybishop
Απών/απούσα

Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!

Να σημειώσω ότι άνοιξα αυτό το θέμα, απλά για να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου. Δηλαδή ακόμα και αν δεν αναβαθμίσω ποτέ την ανάρτηση μου ή βάλω δισκόφρενα, το βρίσκω χρήσιμο να ξέρω κάποια πράγματα πάνω σε ανταλλακτικά, τιμές, απόδοση κτλ.

Χτες έκανα την πρώτη μου βόλτα με το ποδήλατο και ήταν εξαιρετική εμπειρία. Έχοντας τόσο καιρό συνηθίσει το πιστό, παμπάλαιο Hillmaster μου, κυριολεκτικά πέταγα (σε σχέση με αυτό που είχα συνηθίσει βέβαια!).

Το μόνο παράπονο είναι η σέλα βέβαια, η οποία είναι εξαιρετικά άβολη και κάτι πρέπει να γίνει με αυτό επειγόντως....προτού αλλάξουμε γούστα :)

Nastybishop
Απών/απούσα

Να πω και κάτι άλλο πάνω σε αυτό που έγραψε ο eaglos. Έχω ένα φίλο που έχει τρέλα με τις μηχανές. Δίνει ένα σκασμό λεφτά σε ανταλλακτικά, αναβαθμίσεις κτλ και τα περισσότερα μάλιστα από αυτά τα μαστορεύει μόνος του. Φυσικά και με όλα αυτά τα λεφτά έπαιρνε κάτι πολύ καλύτερο από κάτι Honda του 97 αλλά το θέμα είναι ότι γουστάρει την όλη διαδικασία....

Φυσικά εγώ απέχω παρασάγκας από το να είμαι σε θέση να μαστορεύω μόνος μου το ποδήλατο, αλλά ομολογώ ότι με γοητεύει σαν ιδέα. Μεράκι λοιπόν να υπάρχει...

Όσο για το Hillmaster, δεν πρόκειται να παροπλιστεί. Είναι ακόμα σε καλή κατάσταση. Και ίσως να χρησιμεύσει για εξάσκηση και φτηνούς πειραματισμούς.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ένα πράγμα που θα πρέπει να μάθεις είναι
πως το ποδήλατο είναι ένα σύνολο ανταλλακτικών και μπορεί αλλάζοντας το ένα από αυτά να λειτουργούν όλα καλύτερα αλλά και όλα χειρότερα :D
αν ο φίλος σου κατέχει το άθλημα μπορείς να μάθεις δίπλα του
κυρίως μηχανολογικά θέματα
από εκεί και πέρα μπορείς για αρχή να παίξεις με το παλιό σου ποδήλατο που ελπίζω να μην καταλήξει σε αποθήκη αλλά στους δρόμους όπου και αδικεί
και εγώ είμαι υπέρ της αναπαλαίωσης :D

Nastybishop
Απών/απούσα

Η αναπαλαίωση μιας μηχανής μπορεί να σου πάρει στην κυριολεξία χρόνια. Πολύ δουλειά! (να βρεις σχεδιαγράμματα, manual), σπάνια ανταλλακτικά και πάει λέγοντας. Χώρια τα χρήματα που θα ξοδέψεις (ποσά με τα οποία έπαιρνες ολοκαίνουρια μοντέλα και είχες και ρέστα). Αλλά δεν είναι αυτό το ζήτημα.

Το ζήτημα είναι ότι μετά από όλη αυτή την διαδικασία η μηχανή ή το ποδήλατο ή οτιδήποτε παύει να είναι εμπόρευμα για σένα, είναι δημιούργημα. Έχει τεράστια σημασία αυτό. Το εμπόρευμα αποτιμάται εύκολα σε χρήμα, το δημιούργημα όχι.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Οι δυνατότητες είναι πάρα πολλές.

Με τους παλιούς τροχούς θα μάθεις να ανοίγεις τα κέντρα και να καθαρίζεις/αλλάζεις τα ρουλεμάν. Μπορείς επίσης να μάθεις να ακτινολογείς. Με τα υπόλοιπα εξαρτήματα θα μάθεις να σετάρεις ταχύτητες και φρένα. Επίσης θα μάθεις να τα στήνεις εξαρχής.

Από 'κει και μετά ανά πάσα στιγμή πηγαίνεις το σκελετό σε τζαμά για αμμοβολή και μετά του κάνεις μια ηλεκτροστατική βαφή. Πετά την ανάρτηση, βάζεις ένα ξερό πηρούνι και το κάνεις σφαιράτο για μέσα στην πόλη.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

υπόψιν πως και οι καινούργιοι σου τροχοί τεχνολογικά είναι ίδιοι με τους παλιούς οπότε αν μάθεις στους παλιούς θα ξέρεις και τους καινούργιους
:D

babis
Απών/απούσα

Μια και μιλάμε για αναβαθμίσεις, (οι οποίες πάντα είναι απαραίτητες βεβαίως βεβαίως) μήπως έχει κανείς άποψη για v-brakes της Avid και της Shimano:

  • Shimano XT (μπρος, πίσω και λεβιέδες) = 78 ευρώ
  • Shimano LX (μπρος, πίσω και λεβιέδες) = 60 ευρώ
  • Avid SD7 (μπρος, πίσω και λεβιέδες) = 60 ευρώ

plannet wrote:

τροχούς
scale 80 Που σημαίνει v-brake
novatec sapim remerx συνδυασμός που σκοτώνει αν της δοκιμάσεις θα καταλάβεις τι εννοώ (πλεχτή ρόδα)~150
mavic crossride (rim brake version) ~180

@plannet
Που μπορεί να βρεις κάποιος τις remerx; Όταν λες "πλεχτή ρόδα" εννοείς χειροποίητη;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@babis
εννοώ ότι κάποιος πίρε στεφάνι κέντρο και ακτίνες και τα έπλεξε
:D
εγώ θα κρατούσα τα ήδη υπάρχον φρένα
απλά βρες καλύτερα τακάκια
coolstop bbb etc

babis
Απών/απούσα

Nastybishop wrote:

Φυσικά εγώ απέχω παρασάγκας από το να είμαι σε θέση να μαστορεύω μόνος μου το ποδήλατο, αλλά ομολογώ ότι με γοητεύει σαν ιδέα.

Κι εγώ έτσι νόμιζα, αλλά είχα την τύχη να αγοράσω το Zinn and the Art of Mountain Bike Maintenance, οπότε από τότε κουτσά στραβά κάτι έχω αρχίσει να σκαμπάζω. Ειλικρινά νομίζω ότι δεν είναι τόσο δύσκολο να κάνει κάποιος μερικές βασικές εργασίες συντήρησης ή επισκευές.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

λίγες είναι οι εργασίες που δεν μπορείς να κάνεις μόνος σου
:D

babis
Απών/απούσα

plannet wrote:

εγώ θα κρατούσα τα ήδη υπάρχον φρένα
απλά βρες καλύτερα τακάκια
coolstop bbb etc

Κι αυτό σωστό (τι να πω ο καψερός, μου το χάλασες) :)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

για αυτό ζω και αναπνέω για να χαλάω τα πάντα :D

babis
Απών/απούσα

plannet wrote:
@babis
εγώ θα κρατούσα τα ήδη υπάρχον φρένα
απλά βρες καλύτερα τακάκια
coolstop bbb etc

Ακολούθησα τελικά τη συμβουλή σου (έπνιξα το θηρίο του καταναλωτισμού) κι αγόρασα τακάκια της Kool Stop, μόνο για το μπροστινό τροχό.

Τα τακάκια αυτά είναι σημαντικά μεγαλύτερα - σε μήκος - από εκείνα που είχε αρχικά το Scale μου και ναι, όντως, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη! Τα δοκίμασα σε πολύ επικλινής κατηφόρες τόσο σε δρόμο (Τουρκοβούνια) όσο και στο χώμα και είμαι ενθουσιασμένος!.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

πόσο βγήκαν?

babis
Απών/απούσα

13 ευρώ

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

13 το ζευγάρι ??

babis
Απών/απούσα

Κάτσε για να μη πνιγούμε και σε μια κουταλιά νερό :)

Δυο τακάκια (αριστερό-δεξί) για το μπροστινό τροχό μου κόστισαν 13 ευρώ. Τα αγόρασα από εδώ.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

κακός αυτά τα έχει και ο frederic :D

Nefeli
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Οι δυνατότητες είναι πάρα πολλές.

Με τους παλιούς τροχούς θα μάθεις να ανοίγεις τα κέντρα και να καθαρίζεις/αλλάζεις τα ρουλεμάν. Μπορείς επίσης να μάθεις να ακτινολογείς. Με τα υπόλοιπα εξαρτήματα θα μάθεις να σετάρεις ταχύτητες και φρένα. Επίσης θα μάθεις να τα στήνεις εξαρχής.

Από 'κει και μετά ανά πάσα στιγμή πηγαίνεις το σκελετό σε τζαμά για αμμοβολή και μετά του κάνεις μια ηλεκτροστατική βαφή. Πετά την ανάρτηση, βάζεις ένα ξερό πηρούνι και το κάνεις σφαιράτο για μέσα στην πόλη.

Σου εύχομαι ολόψυχα καλές πεταλιές , αλλά έχω να σου πω πως παρ' ολο που σε άλλο post είπες ότι το καινούριο είναι πάνάλαφρο και πετάει αντίθετα με το hillmaster, εγώ συμφωνώ απόλυτα με τον Eaglos να τα κρατήσεις και τα δύο γιατί το παλιό σου θα σε ξελασπώνει σε βόλτες μέσα στην πόλη που οι απαιτήσεις είναι πολύ χαμηλότερες και μάθεις πάνω του και πάρα πολλά για το ποδήλατο!!
Α!! Και κ άτι άλλο !! Τι έχεις με τους επισκόπους και διάλεξες τέτοιο ψευδώνυμο; χαχαχαχαχαχαχα!!!!!
Αντε καλές πεταλιές και να σε δούμε κι αύριο αν γίνεται στην εξόρμηση!! Αν φυσικά μένεις στην Αθήνα!!!!!

babis
Απών/απούσα

plannet wrote:
κακός αυτά τα έχει και ο frederic :D

Καλά κάνει και τα έχει, αλλά εγώ δουλεύω ως αργά, 30 χλμ έξω από την Αθήνα. Έτσι, είναι πιο βολικό και φθηνό να αγοράζω από Γερμανία ή Αγγλία και να παραλαμβάνω από το ταχυδρομείο.
Μακάρι να είχαμε ανταγωνιστικά e-shop για να τα προτιμούσαμε. Δυστυχώς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα περισσότερα ελληνικά ποδηλατικά e-shop είναι για κλάματα (περίπου 10 χρόνια πίσω από την Ευρώπη), ενώ οι τιμές του είναι συνήθως πιο ακριβές.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

σε αυτό νέμεν έχεις δίκιο αλλά έχεις και μεγάλο άδικο
και θέλει συζήτηση :D
αλλά αυτό είναι το λιγότερο το θέμα είναι ότι έκανες την δουλειά σου με λίγα χρήματα :D

kabamaru
Απών/απούσα

ξερει κανεις ποιος εχει τα koolstop mtb pads? (αθηνα παντα) πηγα στον τσιρικο και δεν εχει τα συγκεκριμενα. Τα εχει δει κανενας καπου αλλου? (τιμη?)

contact