Σχετικά μεγάλο σπαστό που να ρολάρει διπλωμένο

9 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
gregkwaste
Απών/απούσα

Ευτυχώς πριν μου το σουφρώσουν το πρώτο μου σπαστό ποδήλατο, νομίζω το χρησιμοποίησα αρκετά έτσι ώστε να καταλάβω τι ακριβώς ζητάω απο ένα ποδήλατο πόλης που θα εξυπηρετεί κυρίως τις διαδρομές μου στη δουλειά.

Πρώτον, οι 20άρες ρόδες που είχε το προηγούμενο μου φάνηκαν πραγματικά πολύ μικρές, ναι μεν το ποδήλατο δεν έτρωγε πολύ χώρο (εδώ που τα λέμε μια χαρά χώρο έτρωγε...), αλλά απο πλευράς κίνησης, ψιλοτρέμεις να το βγάλεις σε καμια λεωφόρο. Απότομα στριψίματα, πολύ λεπτές ρόδες που χώνονται σε οποιαδήποτε σχισμή και σε σκοτώνουν σε dt στους κωλόδρομους της Αθήνας, γενικά καλή εμπειρία για βολτάρισμα αλλα νομίζω για τη χρήση που το θέλω θέλω κάτι πιο στιβαρό και πιο μεγάλο.

Δεύτερον ταχύτητες. Με 7 ταχύτητες μάτωσα να την ανέβω πρωινιάτικα τη σκατοανηφόρα της ευελπίδων... Ναι οκ, είμαι λαπάς και με 1 μήνα ποδήλατο τα καλοκαίρια κλαιν μάιν, αλλά νομίζω ένα ποδήλατο με 18+ ταχύτητες θα βόλευε πολύ περισσότερο (γιατί σκοπός είναι να φτάσω στη δουλειά και σε μια Α κατάσταση, όχι νεκρός και λουσμένος στον ιδρώτα...)

Τρίτον, δεν υπάρχει χώρος ούτε για κλάσιμο. Στο σπίτι δεν έχω εύκολη πρόσβαση στο μπαλκόνι και κοντά στη πόρτα δε χωράει οτιδήποτε άλλο εκτός απο διπλωμένο σπαστό. Επίσης και στο γραφείο και στο σπίτι το ποδήλατο ανεβαίνει αρκετούς ορόφους με το ασανσερ οπότε επιβάλλεται να είναι σπαστό. Το 20άρι ήταν ότι πρέπει για αυτή τη δουλειά btw.

Τέταρτον και κυριότερον: ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΣΟΥΛΑΕΙ ΔΙΠΛΩΜΕΝΟ. Είτε θα υποστηρίζεται αυτόματα απο το ποδήλατο, είτε θα πάρω έξτρα ροδάκι (Qbicle, ή Dahon) δε ξέρω τι απ'όλα θα υποστηρίζεται αλλά επειδή το ποδήλατο κάθε μέρα θα μπαίνει στα ΜΜΜ (ηλεκτρικό κυρίως και που και που μετρο) και επειδή είναι και δοκιμασμένο το κόλπο με το 20άρι (και συγκεκριμένα με το MBM Safari που είχα ήταν ψιλοαπαράδεκτη η φάση...), πρέπει ΟΠΩΣΚΑΙΔΗΠΟΤΕ να έχει ευκολία στη μετακίνηση έτσι ώστε να διευκολύνω και τον εαυτό μου και τους έταιρους επιβάτες. Όσο ελαφρύ και να είναι, ακόμα και το 20άρι δε κουβαλίεται εύκολα λόγω μεγέθους.

Είχα ψιλοκαταλήξει στο Joe D24 της Tern με 26άρες, όμως προς μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα οτι δε τσουλάει, οπότε εκτός αν υπάρχει κάποια τροποποίηση για να δουλέψει, απορρίπτεται άμεσα.

Τώρα διαβάζω για το Matrix της Dahon το οποίο νομίζω πέφτει ακριβώς στα μέτρα μου, αλλά δε μπορώ να το βρώ σε κανένα ελληνικό κατάστημα.

Αν έχει κανείς υπ'όψιν κάτι σε 24άρι ή 26άρι παρακαλώ ας βοηθήσει.

ΥΓ: Μάξιμουμ τιμή έχω βάλει το 500άρικο αλλά και λίγο παραπάνω αν αξίζει, τη κάνω την υπερβαση.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Ρολάρει διπλωμένο.
Απλά είναι πιο βαρύ και πιο μεγαλο από τα μικρότερα σπαστά.
Με το διπλωμένο σκελετό να κοιτάει μπροστά και τις ρόδες πίσω, το πιάνεις από την μύτη της σέλας και δίνοντας στο διπλωμένο ποδήλατο μια ελαφριά κλίση προς τα αριστερά (ίσα ίσα να μην πατάει η πίσω ρόδα), το ρολάρεις στην μπροστινή.
Μια φορά να το κάνεις το έμαθες.

41ex
Απών/απούσα

και ρολάρει και στέκεται όρθιο. Έχε υπόψιν σου όμως ότι είναι αρκετά βαρύ και διπλώνει μόνο στα δύο οπότε πιάνει αρκετό χώρο.
Θα έλεγα αν δεν είσαι πολύ βαρύς ή ψηλός να πας σε 20άρι. Δες κι άλλες μάρκες πχ oyama.

gregkwaste
Απών/απούσα

41ex wrote:
και ρολάρει και στέκεται όρθιο. Έχε υπόψιν σου όμως ότι είναι αρκετά βαρύ και διπλώνει μόνο στα δύο οπότε πιάνει αρκετό χώρο.
Θα έλεγα αν δεν είσαι πολύ βαρύς ή ψηλός να πας σε 20άρι. Δες κι άλλες μάρκες πχ oyama.

Το λέω με πλήρη συναίσθηση οτι θέλω μεγαλύτερη ρόδα, μου κακοφαίνεται πάρα πολύ αμα χρειαστεί να κάτσω σε κανένα φανάρι και δε μπορώ να επιταχύνω για να ξεκινήσω με τίποτα ή αν βγαίνω σε ανοιχτοσιά να πηγαίνω σα τη κότα. Όσο για το δίπλωμα δε με ενοχλεί καθόλου (αν οι υπόλοιπες διαστάσεις εκτός του ύψους δεν είναι τίποτα το τραγικό βέβαια), ούτως ή άλλως και το 20άρι το είχα 99% διπλωμένο μόνο στα δύο με το τιμόνι όρθιο. Θα τη τσεκάρω τη μάρκα που έβαλες, ευχαριστώ. Αμα έχεις υπόψιν καμια άλλη πες μου να κοιτάξω γιατί πραγματικά δεν είναι δυνατόν μόνο η Dahon και η Tern να υπάρχουν στο κόσμο....

didotou wrote:
Ρολάρει διπλωμένο.
Απλά είναι πιο βαρύ και πιο μεγαλο από τα μικρότερα σπαστά.
Με το διπλωμένο σκελετό να κοιτάει μπροστά και τις ρόδες πίσω, το πιάνεις από την μύτη της σέλας και δίνοντας στο διπλωμένο ποδήλατο μια ελαφριά κλίση προς τα αριστερά (ίσα ίσα να μην πατάει η πίσω ρόδα), το ρολάρεις στην μπροστινή.
Μια φορά να το κάνεις το έμαθες.

Αυτό που θέλω να αποφεύγω είναι τα πολλά σηκώματα. Στις σκάλες οκ τι να κάνω θα το κουβαλάω, αν όμως κουμαντέρνεται όπως λες νομίζω οτι δε θα έχω πρόβλημα. Θα πάω να το τσεκάρω και στη πράξη να δω τι παίζει. Ειδικά αμα για να το σύρεις δε χρειάζεται να σκύψεις και πολύ θα είναι μια χαρά μου φαίνεται...

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Φίλε Greg, αυτό που λες για την επιτάχυνση στο φανάρι δεν ισχύει.
Ίσα ίσα που το μικρότερο, λόγω και του μικρότερου βάρους του, επιταχύνει μια χαρά.
Η επιτάχυνση όμως είναι και θέμα ορθοπέταλου.
Αλλά το ορθοπέταλο απαιτεί ένα σκελετό που το αντέχει και στα σπαστά αυτο το παρέχουν οι καλοί μηχανισμοί διπλώματος τμονιού και σκελετού. Αν δεν μπορείς να κάνεις ορθοπέταλο, γιατί όλα κάνουν κλακα-κλούκα, τότε δεν έχεις και επιτάχυνση προφανώς.
...
Απ' την άλλη η τελική σου ταχύτητα εξαρτάται από το γρανάζωμά σου. Εγώ με 20" ρόδες, 52Τ δίσκο μπροστά και 11άρι γρανάζι πίσω δεν έχω (μεγάλο) παράπονο.
...
Αντίθετα εκεί που υπάρχει θέμα είναι με τις ανηφόρες.
Στα περισσότερα σπαστά με 6-7-8 ταχύτητες λείπουν οι άνετες σχέσεις για ανηφόρες.
Αν θες κάτι τέτοιο πρέπει ή να ξεχάσεις τα σπαστά με τις 20άρες ρόδες ή να πας σε πιο ακριβά με άλλου τύπου σύστημα ταχυτήτων που να σου παρέχει μεγαλύτερο έυρος ταχυτήτων ειδικά προς την μεριά των μεγάλων γραναζιών.
...
Επίσης, οι λεπτές ρόδες που λες, είναι θέμα επιλογής.
Αν θες βάζεις χοντρές.
Αυτό που λες όμως εδώ :
"Απότομα στριψίματα, πολύ λεπτές ρόδες που χώνονται σε οποιαδήποτε σχισμή και σε σκοτώνουν σε dt στους κωλόδρομους της Αθήνας"
είναι περισσότερο θέμα εμπειρίας και τριβής με το θέμα που λέγεται "Αθήνα" παρά με τα σπαστά και τα άσπαστα.
Όλες οι ρόδες που είναι πιο λεπτές από 2.25 χώνοναι στις σχαρες. (όχι ότι οι 2.25 δεν κινδυνεύουν κι αυτές δηλαδή, αλλά λέμε).
Όλες πέφτουν σε λακούβες.
Έτσι είναι το ποδήλατο στην Αθήνα.
Έτσι είναι μάλλον γενικά το ποδήλατο.
Παντού στον κόσμο.
Δεν πρόκειται να σωθείς με το να αφεθείς απλά στο μέγεθος του τροχού.
...
Αλλά γενικά αν είσαι αρχάριος, και εννοώ αθλητικά αρχάριος - σου λείπει δηλ. όπως λες, μυική δύναμη- θα σου έλεγα ότι η μυική δύναμη αποκτάται. Δεν είναι κάτι που απαραίτητα το έχεις. Είναι ομως κάτι που το αποκτάς. Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους λόγους που καβαλάς ποδήλατο.
Τώρα αν θες, στην φάση που είσαι, να ανεβαίνεις την ανηφόρα της Ευελπίδων (αλήθεια μέχρι ποιό ύψος; Όλη; Μέχρι το βουνό επάνω;), πράγματι έχεις θέμα με τις σχέσεις ταχυτήτων που σου προσφέρουν τα προσιτά σπαστά των μικρών τροχών.
Εκεί πάω πάσο.
Πράγματι χρειάζεσαι μεγαλύτερο εύρος και ίσως η επιλογή σου να είναι δικαιολογημένη για το μεγάλο σπαστό με τις 26άρες ρόδες, που όμως θα σου φανεί μεγάαααλο στο μετρό, στο σπίτι, στο πορτμπαγκάζ, στο θέατρο, στο γραφείο και οπουδήποτε αλλού.
Τόσο μεγάλο που μπορεί τότε να αρχίσεις να σκέφτεσαι μήπως χρειάζεσαι ή ένα "κανονικό" σπαστό με μικρές ρόδες ή ένα "κανονικό" ποδήλατο που όμως πρέπει να το αφήνεις έξω ή ...και τα δύο!
Αυτό που κάποιοι στο φόρουμ το ονομάζουν σύνδρομο των ν+1 ποδηλάτων.
Ότι πάντα θα ζητάς και κάτι άλλο που δεν θα σου το προσφέρει το ποδήλατο που ήδη έχεις και θα θες ένα ακόμη....
...
Μια άλλη λύση πάντως, που καλύπτει (σχετικά) τις κλοπές, (εφόσον κι αυτός είναι ένας απαράγοντας που μας αποτρέπει από την αστική ποδηλασία), είναι και το απλό, παλιό, καλό, αγνό, δοκιμασμένο ...χρέπι.
Ένα παλιο ΜΤΒ εικοσαετίας αγορασμένο με ~50€ και ένα πέταλο των 70€ (που ούτως ή άλλως το χρειάζεσαι) και τελείωσες.

gregkwaste
Απών/απούσα

didotou wrote:
Φίλε Greg, αυτό που λες για την επιτάχυνση στο φανάρι δεν ισχύει.
Ίσα ίσα που το μικρότερο, λόγω και του μικρότερου βάρους του, επιταχύνει μια χαρά.
Η επιτάχυνση όμως είναι και θέμα ορθοπέταλου.
Αλλά το ορθοπέταλο απαιτεί ένα σκελετό που το αντέχει και στα σπαστά αυτο το παρέχουν οι καλοί μηχανισμοί διπλώματος τμονιού και σκελετού. Αν δεν μπορείς να κάνεις ορθοπέταλο, γιατί όλα κάνουν κλακα-κλούκα, τότε δεν έχεις και επιτάχυνση προφανώς.
...
Απ' την άλλη η τελική σου ταχύτητα εξαρτάται από το γρανάζωμά σου. Εγώ με 20" ρόδες, 52Τ δίσκο μπροστά και 11άρι γρανάζι πίσω δεν έχω (μεγάλο) παράπονο.
...
Αντίθετα εκεί που υπάρχει θέμα είναι με τις ανηφόρες.
Στα περισσότερα σπαστά με 6-7-8 ταχύτητες λείπουν οι άνετες σχέσεις για ανηφόρες.
Αν θες κάτι τέτοιο πρέπει ή να ξεχάσεις τα σπαστά με τις 20άρες ρόδες ή να πας σε πιο ακριβά με άλλου τύπου σύστημα ταχυτήτων που να σου παρέχει μεγαλύτερο έυρος ταχυτήτων ειδικά προς την μεριά των μεγάλων γραναζιών.
...
Επίσης, οι λεπτές ρόδες που λες, είναι θέμα επιλογής.
Αν θες βάζεις χοντρές.
Αυτό που λες όμως εδώ :
"Απότομα στριψίματα, πολύ λεπτές ρόδες που χώνονται σε οποιαδήποτε σχισμή και σε σκοτώνουν σε dt στους κωλόδρομους της Αθήνας"
είναι περισσότερο θέμα εμπειρίας και τριβής με το θέμα που λέγεται "Αθήνα" παρά με τα σπαστά και τα άσπαστα.
Όλες οι ρόδες που είναι πιο λεπτές από 2.25 χώνοναι στις σχαρες. (όχι ότι οι 2.25 δεν κινδυνεύουν κι αυτές δηλαδή, αλλά λέμε).
Όλες πέφτουν σε λακούβες.
Έτσι είναι το ποδήλατο στην Αθήνα.
Έτσι είναι μάλλον γενικά το ποδήλατο.
Παντού στον κόσμο.
Δεν πρόκειται να σωθείς με το να αφεθείς απλά στο μέγεθος του τροχού.
...
Αλλά γενικά αν είσαι αρχάριος, και εννοώ αθλητικά αρχάριος - σου λείπει δηλ. όπως λες, μυική δύναμη- θα σου έλεγα ότι η μυική δύναμη αποκτάται. Δεν είναι κάτι που απαραίτητα το έχεις. Είναι ομως κάτι που το αποκτάς. Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους λόγους που καβαλάς ποδήλατο.
Τώρα αν θες, στην φάση που είσαι, να ανεβαίνεις την ανηφόρα της Ευελπίδων (αλήθεια μέχρι ποιό ύψος; Όλη; Μέχρι το βουνό επάνω;), πράγματι έχεις θέμα με τις σχέσεις ταχυτήτων που σου προσφέρουν τα προσιτά σπαστά των μικρών τροχών.
Εκεί πάω πάσο.
Πράγματι χρειάζεσαι μεγαλύτερο εύρος και ίσως η επιλογή σου να είναι δικαιολογημένη για το μεγάλο σπαστό με τις 26άρες ρόδες, που όμως θα σου φανεί μεγάαααλο στο μετρό, στο σπίτι, στο πορτμπαγκάζ, στο θέατρο, στο γραφείο και οπουδήποτε αλλού.
Τόσο μεγάλο που μπορεί τότε να αρχίσεις να σκέφτεσαι μήπως χρειάζεσαι ή ένα "κανονικό" σπαστό με μικρές ρόδες ή ένα "κανονικό" ποδήλατο που όμως πρέπει να το αφήνεις έξω ή ...και τα δύο!
Αυτό που κάποιοι στο φόρουμ το ονομάζουν σύνδρομο των ν+1 ποδηλάτων.
Ότι πάντα θα ζητάς και κάτι άλλο που δεν θα σου το προσφέρει το ποδήλατο που ήδη έχεις και θα θες ένα ακόμη....
...
Μια άλλη λύση πάντως, που καλύπτει (σχετικά) τις κλοπές, (εφόσον κι αυτός είναι ένας απαράγοντας που μας αποτρέπει από την αστική ποδηλασία), είναι και το απλό, παλιό, καλό, αγνό, δοκιμασμένο ...χρέπι.
Ένα παλιο ΜΤΒ εικοσαετίας αγορασμένο με ~50€ και ένα πέταλο των 70€ (που ούτως ή άλλως το χρειάζεσαι) και τελείωσες.

Πω γιατί με πονοκεφαλιάζεις τώρα που το είχα ψιλοπαρει απόφαση xD.

Θα συμφωνήσω 100% με αυτό που γράφεις για το ποδήλατο στην Αθήνα, ωστόσο τόσα χρόνια που χρησιμοποιώ ένα αρχαίο MTB στο νησί, σε αντίστοιχες περιπτώσεις (π.χ στα πλακόστρωτα της παραλίας ή σε πλατείες), ΠΟΤΕ δε συνάντησα αυτό το πρόβλημα σε τέτοιο βαθμό. Οκ όντως θέμα συνήθειας, αλλά θεωρώ οτι αν υπάρχει τρόπος να το αποφύγω κάπως αυτό ή να μειώσω κατα πολύ τις πιθανότητες να φάω παρόμοιο γλίστρημα, θα το προτιμούσα. Και επίσης δε λέω για τις σχάρες ή τα φρεάτια και τις λακούβες εκεί είναι απολύτως κατανοητό και εννοείται κάνεις οτιδήποτε το δυνατόν να τις αποφύγεις. Εγώ μιλάω ξεκάθαρα για χάσματα- χαράγματα κατα μήκος δρόμων και πεζοδρομίων πλάτους περίπου ίσου με της 2.5άρας της ρόδας.

Τώρα για τον ανήφορο. Η αλήθεια είναι οτι αργά ή γρήγορα ακόμα και με ποδήλατο με μονή ταχύτητα που λέει ο λόγος, αμα την ανεβαίνεις αυτή την ανηφόρα 1 φορά την ημέρα, σε 3 μήνες πιστεύω τη βγάζω και άνετα... Απλά τώρα έκατσε με τη κλοπή κλπ, που είπα να αλλάξω και σκέφτηκα να κάνω τη ζωή μου πιο εύκολη, γιατί δεν είναι μόνο η ανηφόρα, άμα ήταν μόνο ο δρόμος είναι οκ. Το θέμα είναι οτι όταν τρως ζόρι δε πας και πολύ ισορροπημένα στο ποδήλατο και απο δίπλα περνάνε βλαμμένοι οδηγοί που βρίσκουν ευκαιρία να το πατήσουν, λεωφορεία, διπλοπαρκαρισμένοι ταρίφες και ένα σωροί άλλα ΖΩΑ (και δεν εννοώ τα κανονικά ζώα :P)... Μου έτυχε τις πρώτες μέρες να σταματήσω αρκετές φορές επι της ανηφόρας, και μετά άντε ξεκίνα και άντε χώσου κι'όλας μέσα στη κίνηση και άντε επιτάχυνε κιόλας μη σε πατήσει κανένας ηλίθιος. Τις περισσότερες φορές που συνέβη αυτό με το που σταμάτησα το πήγα περπατητό μέχρι το προορισμό μου (στο ύψος των δικαστηρίων ανεβαίνω, ξεκινώντας απο Μαυροματέων).

Αύριο θα πάω τη βόλτα μου από τα ποδηλατάδικα, αμα το έχουν εκεί το D24 θα το κάνω ένα πλήρες τεστ να δώ ποσα απίδια πιάνει ο σάκος. Ίσως τους ρωτήσω και για κανα 24άρι αμα έχουν εκεί να συγκρίνω. Πάντως ντάξει worst case γυρίζω και στις 20άρες πιστεύω οτι θα προπονηθώ αρκετά κάνοντας κάθε μέρα αυτή τη διαδρομή και απο ένα σημείο και μετά πιστεύω θα τα καταφέρνω πολύ πιο εύκολα. Ίσως βρώ και καμια εναλλακτική διαδρομή μπας και γλιτώσω τον ανήφορο.

Πάντως αυτό με το χρέπι ισχύει 100% και θα το είχα ήδη κάνει αμα είχα χώρο. ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν υπάρχει χώρος για πλήρες ούτε στο σπίτι ούτε στο γραφείο. Σε διαφορετική περίπτωση, ειδικά μετά τη νίλα που έπαθα, ούτε που θα σκεφτόμουνα, χρέπι και πάλι χρέπι :P

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Από Μαυροματέων μέχρι τα Δικαστήρια δε σε φοβάμαι.
Δεν είναι τίποτα φοβερό.
Αν το κάνεις αυτό μια βδομάδα (όχι 3 μήνες που λες) τελείωσες.
Μετά θα σου φαίνεται παιχνίδι.
Το σώμα (στην αρχή τουλάχιστον) βελτιώνεται με θαματικό τρόπο.
Μετά τη πρώτη βδομάδα θα θες να ανέβεις το λόφο να βγείς Φιλοθέη!
....
Ε εντάξει, ίσως μετά τη δεύτερη βδομάδα.

gregkwaste
Απών/απούσα

didotou wrote:
Από Μαυροματέων μέχρι τα Δικαστήρια δε σε φοβάμαι.
Δεν είναι τίποτα φοβερό.
Αν το κάνεις αυτό μια βδομάδα (όχι 3 μήνες που λες) τελείωσες.
Μετά θα σου φαίνεται παιχνίδι.
Το σώμα (στην αρχή τουλάχιστον) βελτιώνεται με θαματικό τρόπο.
Μετά τη πρώτη βδομάδα θα θες να ανέβεις το λόφο να βγείς Φιλοθέη!
....
Ε εντάξει, ίσως μετά τη δεύτερη βδομάδα.

Μια βδομάδα μετά πάντως όχι μόνο δε τη πάλεψα αλλα πιάστηκα τόσο που το έπαιρνα το ποδήλατο περπατητό απο τη μαυροματέων xD

Αν και σήμερα απο την έρευνα που έκανα μάλλον θα πάω για 20άρι το νεο μοντέλο της dahon. Μου είπαν και στο ποδηλατάδικο οτι το 26άρι θα βγεί κουρσούμι + οτι θα το πληρώσω και πολύ ακριβότερα απο ένα πολύ καλό μη σπαστό 26άρι και είναι όντως σωστό αυτό.... Αν το Dahon είναι πιο εύκολο στην οδήγηση τότε θα με βολέψει πολύ καλύτερα και ας ελπίσουμε να δυναμώσω αρκετά xD, τόσο που να πάρω ένα νορμαλ 26άρι κάποια στιγμή και να έρθω φιλοθέη να τη ...περπατήσω

monacus
Απών/απούσα

24 " βγάζει η TERN γύρω στα 600 και η megamo στα 337.

contact