Καλησπέρα σε όλους! Νέος στο φόρουμ..
Βρίσκομαι στην αναζήτηση για αγορά ποδηλάτου trekking.. Το θέμα είναι ότι όσο περισσότερα μαθαίνω, τόσο περισσότερο μπερδεύομαι! Καταρχάς, μιας και έχω πολλά χρόνια να ανέβω σε ποδήλατο, δεν θα ήθελα να είναι κάτι ακριβό. 'Εχω κάνει μια Α έρευνα για ποδήλατα και εταιρείες και έχω καταλήξει σε ορισμένα στα οποία θα ήθελα τη βοήθειά σας. Έχω δει τα παρακάτω:
- Ballistic District
- Orient Avenue
- Ideal Nergetic
Βάζω στην εξίσωση κι ένα ακόμα, το Ideal Megisto αν και ξεφεύγουμε σαν κόστος. Παρόλα αυτά, εάν κάνει τόσο μεγάλη διαφορά, θα το συζητούσα κι αυτό. Απλά, σκεφτόμουν με το διαθέσιμο budget να αγόραζα ποδήλατο συν τα έξτρα που το συνοδεύουν (κράνος, πέταλο κτλ).
Είναι κάποιο από αυτά εμφανώς καλύτερο από τα υπόλοιπα που να δικαιολογεί το κόστος απόκτησης; Να επισημάνω ότι θα ήθελα να αποκτήσω ένα τίμιο ποδήλατο για τα χρήματά του. Κι όχι να μου βγάλει αδικαιολόγητες ζημιές μετά από 5-6 μήνες χρήσης.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σας!
Που θα γίνεται η χρήση και ποια ακριβώς θα είναι η χρήση;
Εντός πόλης και κυρίως για βόλτα! Η κίνηση δεν θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε άσφαλτο, αλλά και σε ελαφρώς κακοτράχαλα μονοπάτια (βατό χωματόδρομο, πλακόστρωτα κτλ).
Για αυτή την χρήση καλά είναι τα μοντέλα που κοιτάς για αρχή. Τa Ballistic και τα Orient δεν τα ξέρω, υποθέτω είναι ελληνικές εταιρίες. Τα Ideal πάντως είναι γενικά καλά και αξιόπιστα ποδήλατα για τα χρήματα τους. Και τα 3 φαίνονται παρόμοια σε χαρακτηριστικά.
Αν τα μέρη που θα κάνεις ποδήλατο έχουν αρκετές ανηφόρες/κατηφόρες ίσως να κοίταγες και κάποιο που κλειδώνει η ανάρτηση. Επίσης αν υπάρχει περίπτωση να κάνεις ποδήλατο και σε διάφορες καιρικές συνθήκες πχ. βροχή κλπ. αλλα και σε συνθήκες με αρκετή κίνηση σε πολυσύχναστους δρόμους με αυτοκίνητα (δεν ξέρω αν είσαι σε μεγάλη πόλη Αθήνα-Θεσσαλονίκη ή σε επαρχιακή πόλη) ίσως να κοίταγες και μοντέλα με δισκόφρενα. Σε αυτές τις περιπτώσεις το Megisto μοιάζει πιο κατάλληλο. Τέλος τα μοντέλα που κοιτάς είναι Trekking Cross δηλαδή γυμνά, αν πιστεύεις πως υπάρχει περίπτωση εκτός από κυριακάτικες χαλαρές βόλτες να το χρησιμοποιείς και για πρακτικούς λόγους, για ψώνια κλπ. σε αστικούς δρόμους αλλά και για βραδινές μετακινήσεις, ίσως να κοίταγες και κάποιο trekking με σχάρα, φώτα και προφυλακτήρες.
Μία ακόμα μάρκα που θα σου πρότεινα να κοιτάξεις είναι τα KTM, παρά πολύ αξιόπιστα ποδήλατα και με καλούς σκελετούς. Στην Ελλλαδα βλέπω σε trekking έρχεται το Manhattan που φαίνεται αρκετά πλήρες για τα χρήματα του αν μπορείς να ανέβεις σε αυτά.
απο τα 4
θα διαλέγα για λόγους οικονομίας το ballistic
to megisto από την άλλη έχει 24 ταχ. που το δύνει ένα πολύ σημαντικό + σε ποιότητα και αντοχή
+ στα χρήματα
μία πρώταση μου είναι αν μπορείς να να ζητήσεις το district με 24 ταχ.
Καλησπέρα και πάλι παιδιά και σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
@click και τα ballistic και τα orient είναι ελληνικής συναρμολόγησης αν δεν απατώμαι.
Πολλές και κυρίως απότομες ανηφόρες η περιοχή δεν έχει, βέβαια δεν θα ήθελα να πάρω ένα ποδήλατο και να αναγκαστώ να το ξεκαβαλήσω για να ανέβω μια ανηφόρα της πλάκας. Που με φέρνει εδώ στην ερώτηση: Με ανάρτηση που να κλειδώνει (megisto), με ανάρτηση που ρυθμίζεται (nergetic) ή χωρίς ανάρτηση (ballistic);
Από την άλλη, όντας αρχάριος οδηγός, με τρομάζουν λίγο τα πλακόστρωτα και οι δρόμοι της Αθήνας που ψάχνεις για να μην πέσεις σε λακκούβα! Ένα ποδήλατο χωρίς ανάρτηση, όπως το district δεν θα έχει θέμα;
@Plannet έχουν τόσο μεγάλη διαφορά οι 21 από τις 24 ταχύτητες; Το district αν δεν απατώμαι δεν βγαίνει με 24. Εννοείς να του αλλάξει το μηχανισμό;
Για μια ανηφόρα της πλάκας δεν πρόκειται να το ξεκαβαλήσεις, Αν μπορείς να ανέβες την ανηφόρα χωρίς ανάρτηση θα μπορείς και με ανάρτηση, απλά χωρίς θα την ανέβεις ελαφρώς πιο άνετα. Η ρύθμιση χρειάζεται μόνο αν είσαι υπέρβαρος και θές να την σφήξεις στο τέρμα, αλλιώς δεν χρειάζεσαι ρύθμιση. Το κλειδωμα είναι μια ευκολία αλλά και αυτό είναι σχετικό το πόσο θα το χρησιμοποιείς.
Το αν χρειάζεσαι ανάρτηση ή όχι εξαρτάται από την χρήση που κάνεις και από το τι είδους ποδηλάτης είσαι. Αν κάνεις αθλητικό ποδήλατο με γρήγορους ρυθμούς και σηκώνεσαι έυκολα από την σέλα, μπορεί και να μην την χρειάζεσαι και καθόλου, ακόμα και αν οι δρόμοι έχουν αρκετές λακούβες, σαμαράκια κλπ. Αν τώρα πάλι κάνεις χαλαρό ποδήλατο και η άνεση έχει πρωταρχική σημασία για εσένα, τότε ναι είναι χρήσιμη και εφόσον όπως λες δεν έχεις μεγάλες ανηφόρες ίσως και χωρίς κλέιδωμα να σε καλύπτει μια χαρά. Επίσης ένα ακόμα πλεονέκτημα για τους αρχάριους που έχει η ανάρτηση είναι και το πιο προοδευτικό φρενάρισμα σε έκτακτες ανάγκες.
ναι έχει μεγάλη διαφορά
και ναι να σου αλλάξει το 21 σε 24 ταχ.
αν δεν γίνετε ή πας στο megisto
ή στο cityrun που είναι και αυτό με 24 ταχ.
Αν κ δεν έχω ιδιαίτερη πρακτική εμπειρία κ η όποια προσέγγιση μου είναι καθαρά θεωρητική, συμφωνώ με το σχόλιο σου. Έχω διαβάσει κ άλλα σχόλια για το συγκεκριμένο θέμα, που συνήθως αναλώνονται σε τεχνικές αναλύσεις που αφορούν το έδαφος, τα ελαστικά, το είδος του πιρουνιού, το υλικό του σκελετού κ.α. αλλά από την εξίσωση λείπει ο υποκειμενικός παράγοντας "ποδηλάτης/τρόπος ποδηλασίας".
Έτσι είναι πράγματι. Προσωπικά χρησιμοποιώ 2 εντελώς διαφορετικά ποδήλατα σε συνθήκες πόλης, ένα trekking και μια κούρσα. Για το δικό μου στιλ ποδηλασίας και στους γερμανικούς δρόμους και πεζόδρομους, που σίγουρα δεν έχουν τις λακκούβες των Ελληνικών αλλά δεν είναι και τέλειοι, δεν μπορώ να πω πως μου είναι απαραίτητη η ανάρτηση του trekking, με μόνη εξαίρεση τα πλακόστρωτα όπου χωρίς ανάρτηση δεν παλεύεται (με την κούρσα αλλάζω δρόμο για να τα αποφύγω)! Ωστόσο η γυναίκα μου που δεν σηκώνεται ποτέ από την σέλα και κάνει ποδήλατο πολύ πιο χαλαρά σε πιο όρθια στάση, στους ίδιους δρόμους βλέπει τεράστια διαφορά με κλειδωμένη την ανάρτηση στο ποδήλατο της προς το χειρότερο. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το trekking με ανάρτηση προσφέρει μεγαλύτερη άνεση από το ξερό πιρούνι, το θέμα είναι ποιος την χρειάζεται την άνεση αυτή.
Επίσης να αναφέρω πως στην πόλη μου το πιο δημοφιλές είδος ποδηλάτου είναι το trekking, τουλάχιστον ένα 70-80% των ποδηλάτων που βλέπεις να κυκλοφορούν είναι trekking. Ο λόγος είναι πως ο περισσότερος κόσμος εδώ δεν το βλέπει το ποδήλατο ως μέσο αναψυχής ή μέσο άθλησης όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και κυρίως στην Αθήνα, αλλά ως μέσο μετακίνησης. Ποδηλατάρει χαλαρά, χωρίς να ιδρώνει, για να πάει στην δουλειά του, στα ψώνια κλπ. και για αυτό η άνεση της ανάρτησης του είναι σημαντική. Για τον ίδιο λόγο τα trekking που κυκλοφορούν δεν είναι cross, αλλά ως επί τo πλείστον φέρουν σχάρες, προφυλακτήρες, ενσωματωμένα φώτα και σλικ λάστιχα για πρακτικούς λόγους.
Ένας ακόμα λόγος που χρησιμοποιεί ο κόσμος εδώ trekking και όχι κάποιο καθαρό urban με ξερό πιρούνι, έχει να κάνει με το γεγονός πως η πόλη είναι μικρή επαρχιακή με πολύ πράσινο και συχνά βγαίνεις και σε χωματόδρομους. Σε πιο μεγάλες πόλεις βλέπεις περισσότερα urban ποδήλατα. Τα fitness, οι κούρσες και τα MTB εδω είναι περισσότερο για τους ποδηλάτες του σαββατοκύριακου, ή για αυτούς που κάνουν καθημερινά μεγάλες διαδρομές αρκετών χιλιομέτρων εκτός πόλης, από την μία πόλη στην άλλη.
Διαφωνώ λοιπόν με όσους λένε πως η φτηνή ανάρτηση του trekking είναι περιττή και άχρηστη. Είναι πολύ χρήσημη αλλά μόνο για αυτούς που την χρειάζονται.
γενικότερα το λάθος που κάνουν όλλοι στην επιλογή ποδηλάτου και όχι μόνο
είναι ότι κρίνουν με το τι έχουν οι περισσότεροι
και όχι τι θέλουν να κάνουν οι ίδιοι
και μετά βέβαια προσπαθούν να βελτιώσουν το ποδήλατο με αλλαγές ή μετατροπές
τα trekking όντως έχουν επικρατήσει
αλλά λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να πουν το γιατί
οι περισσότεροι λόγοι είναι γιατί είναι σαφε ποδήλατο
είναι μακρύα αρά σταθερό
δεν χάνει εύκολα την πορεία του
και νομίζεις ότι έχεις και ανάρτηση
όταν βέβαια αρχίσεις τα χλμ ανακαλύπτεις πως είναι δυσκήντο
θέλεις το κάτι παραπάνω στην πορεία
και πως ίσως θα ήταν καλύτερα να δεις ένα ποδήλατο άλλο ή να πετάξεις την άχρησητη ανάρτηση νε ένα rigid πιρούνι
η δικιά μου πρόταση μιας και βλέπεις megisto είναι να δεις το cityrun (εκτός αν είσαι κάνας κολόγερος και θέλεις να πας σε σαφε καταστάσεις)
αν δεν χρειαστείς κούρσα αργότερα
θα είναι το ποδήλατο που θα γεράσετε μαζί
:D