Καλησπέρα,
Νέος χρήστης, άπειρος ρωτά να μάθει!!!!
Έχω αγοράσει ένα testek της ideal. Το καλοκαίρι που μας πέρασε, προσπάθησα να ανεβάσω τα χιλιόμετρα της διαδρομής αλλά διαπίστωσα ότι σε ασφάλτινη επίπεδη διαδρομή δεν μπορούσα να πιάσω μεγάλες ταχύτητες. Συνεπώς π.χ για 40 χιλιόμετρα έφτανα τις 2 ώρες και ένα 20 λεπτά περίπου. Δε φταίει βέβαια το ποδήλατο αλλά και η αγυμνασία .
Από την άλλη το ποδήλατο το χρησιμοποιώ κυρίως για να κατεβαίνω Πάτρα από Ρίο ή για βόλτες στο Ρίο το χειμώνα. Το καλοκαίρι όμως θα ήθελα να κάνω μακρύτερες διαδρομές. Η πρώτη σκέψη που μου ήρθε, ήταν να αγοράσω ένα δεύτερο ποδήλατο δρόμου. Την απέρριψα όμως, γιατί τα λεφτά πολλά. Έτσι πάμε στη δεύτερη επιλογή. Να έχω ένα δεύτερο σετ ροδών και να τα αλλάζω. Στην αρχή έλεγα μόνο για προφίλ ελαστικών, αλλά μετά διάβασα ότι μερικά γραμμάρια στο στεφάνι, μεταφράζονται σε λιγότερα κιλά κατά την ποδηλασία.
Η αλήθεια είναι ότι έχω μαύρα μεσάνυχτα, οπότε θα ήθελα τις συμβουλές σας! Θεωρητικά πόσα χιλιόμετρα περίπου θα κερδίσω?
Αυτά που έχω τώρα είναι ελαστικά της KENDA K948 (26x1.75) και στεφάνι της exal το TX 19 το οποίο έχεις της εξής προδιαγραφές: www.exal.be/main.php?kat=3&sub=11&am...X%2019&offset=1. Δε ξέρω ποια έκδοση έχω (eyelets single)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
χιλιόμετρα μάλλον θες 700cc τροχό το να αλλάξεις τους 26αρηδες που έχεις με κάτι καλύτερο ελαφρύτερο και συνεπώς ακριβότερο δεν νομίζω ότι θα δεις καμία τρελή διαφορά!!!
Εντάξει το ξέρω ότι δε θα δω τρομερή διαφορά. Αλλά έστω και λίγο να κερδίσω, καλό θα είναι. Το όριο μου είναι γύρω στα 100 άντε 150 ευρώ. Έχεις να προτείνεις κάτι συγκεκριμένο με αυτά τα λεφτά? Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω μεγάλη εμπειρία, συνεπώς κάθε βοήθεια επιθυμητή!
Λαστιχοσαμπρελα μεχρι 1.25 (όχι πιο κάτω) είναι αυτο που μπορεις να κάνεις. Και βάρος κερδιζεις και καλυτερη κύληση αλλά και χάνεις ισως λιγο σε άνεση. Δες παρόμοια θέματα. Μέχρι εκεί είναι αρκετό.
Kenda K154 26*1,5
Ανεση, πολιτισμός και σούπερ πάτημα (για άσφαλτο μόνο)
καταρχην βλεπεις το πινακακι εδω.
http://candmwanderings.files.wordpress.com/2011/10/rimsizes20072.jpg
εχεις στενο στεφανι οποτε εχεις επιλογες για λεπτα λαστιχα.
δευτερον,λαστιχο,μη βαλεις πολυ λεπτα,γιατι ισως ξενερωσεις απτο 1,75 πουχεις τωρα.το 1,25 που ειπαν ειναι μια καλη λυση που θα σε καλυψει κατα πασα πιθανοτητα.μη δωσεις πολλα λεφτα,υπαρχουν με 10-12 ε το κοματι +3-4 η σαμπρελα.
θα ελαφρυνει το πεταλι σου,θα κρατας ταχυτητα στο ρολαρισμα ευκολα,θα πατας 2 πεταλιες κ θα φτανεις αλλους που πεταλαρουν συνεχως.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις! Αν ταυτόχρονα αλλάξω και στεφάνι και πάω σε κάτι πιο ελαφρύ, δεν θα είναι καλύτερα?
Στο δικό μου, δηλαδή το Tire Section Width είναι 47, και το Rim Width είναι 19 αν καταλαβαίνω καλά? Οπότε μπορώ να πάω και 28 Tire Section Width. Το 1,25 τι τιμή είναι?
Το στεφανι σου σωστα ειναι 19άρι που σημαινει πως αυτο είναι το εσωτερικό του πλάτος (19 μμ) για το ελαστικο που θα φιλοξενήσει (στο λεει και το site του κατασκευαστη). Σύμφωνα με το παραπανω πινακακι (του xifia) μπορει να δεχθει με ασφάλεια λάστιχα πλάτους 28-50μμ που μετφραζοντας το σε ιντσες (μιας που έτσι είθιστε να μιλουν για τα ελαστικα ΜΤΒ) είναι απο περιπου 1,20 έως 2.30 (2.00 σύμφωνα με τον κατασκευαστη).
Δηλασή εσύ φοράς τωρα ελαστικά 26Χ1,75 και ψάχνεις στενότερα, δηλαδη 26Χ1,50 ή 26Χ1,25. Όσο στενότερο τόσο πιο ελαφρυ και γρηγορο αλλά πάλι τόσο λιγότερο άνετο. Βλέπεις τι υπάρχει στην αγορά, βλέπεις τιμές κι αποφασίζεις.
γεια σου φιλε
..
Δεν ηξερα οτι βγαζει τετοιο ποδηλατο η ιντεαλ, ακου μερικα σκορπια σχολια
..
Πρωτα απο ολα με την ορθια σταση οταν ανεβεις, σε επιπεδη διαδρομη, καπου στα 30-35 ειναι βασανο, δεν λεω για παραπανω,
η αντισταση του αερα ειναι που σε ρημαζει
.
κατι απλο που μπορεις να κανεις, (και το πιο σωστο), ειναι
-λαστιχα 1,25-1,30
-να μειωσεις την κλιση και να κατεβασεις τερμα κατω τον σπαστο λαιμο για να το κατεβασεις λιγο
-και βγαζεις ολα τα τζιμπραγκαλα, (σχαρες κτλ) αν δεν τα εχεις αναγκη, να το ελαφρυνεις λιγο
.
ΓΕνικα το ποδηλατο θελει αρκετα πραγματα για να γινει ποδηλατο που θα γραφει συχνα τα χιλιομετρα που εβαλες με καλο ρυθμο
Βεβαια δεν θα σε πεταξει κατω αν τα κανεις, απλα θα εισαι αργος, οπως διαπιστωσες
.
Καλο θα ηταν να ειχε 28αριδες και ξερο πιρουνι, αλλα, κατα τη γνωμη μου,
μην κανεις μεγαλες αλλαγες δεν αξιζουν,
κανε πρωτα το ευκολο που σου ειπαν και τα αλλα παιδια, μετα υπομονη
και θα δεις οτι δεν πολυαξιζει να ριξεις λεφτα σε αυτο το ποδηλατο
Εξαλου ιντεαλ ειναι, το πουλας πανευκολα
Πιάνουν 30 με 35? Μάλλον θέλω γερή προπόνηση. Η μέση ωριαία ταχύτητα στα 40 χλμ χωρίς σημαντικές υψομετρικές διαφορές, ήταν 17,5!!! Εντάξει κάποια στιγμή έπιασα max 38,5 αλλά σε κατηφόρα.
Εδώ να πω, ότι ήδη έχω πετάξει τη σχάρα, και θα βγάλω και τα προστατευτικά. Θα πάρω και ζαντολάστιχα και βλέπουμε. Η αλήθεια είναι ότι έκανα βήμα να το πουλήσω και ενδιαφέρθηκαν άμεσα να το πάρουν με 250 ευρώ. Αλλά το θέμα είναι ότι μου αρέσει σαν ποδήλατο και αν το πούλαγα θα έπρεπε να διαθέσω πολύ περισσότερα χρήματα για να πάρω κάτι καλό.
Ελπίζω το "νέος", να ισχύει και για την ηλικία σου. Οπότε, για αρχή σκύψε, ΧΑΜΗΛΩΣΕ το τιμόνι, που πάει να πει: χαμήλωσε τον ρυθμιζόμενο λαιμό του τιμονιού. Χαλαρώνεις την πλαινή βίδα και πιέζεις προς τα κάτω, ώστε να χαμηλώσει το τιμόνι. Η αντίσταση του αέρα είναι ο Νο 1 εχθρός μας, ειδικά σε ταχύτητες πάνω από τα 18χ.α.ω. Κρύψου από τον αέρα.
Ως νέοι ποδηλάτες, ζητάμε όλο και πιο ψηλά το τιμόνι, ώστε να είμαστε όρθιοι. Λάθος. Κουράζει, αυξάνει αντιστάσεις και κόβει ταχύτητα.
2ον, δες τις αντιστάσεις από τα ελαστικά. Φαρδύ ελαστικό μπορεί να χαρίζει άνεση ("συγχωρεί" ανωμαλίες, σαμαράκια, φρεάτια) αλλά κόβει ταχύτητα. Βάλε 26χ1,25 ελαστικά, χωρίς τακούνια (σχετικά λεία) και φούσκωνε κοντά στην ΜΑΧ πίεση που δέχεται το ελαστικό. Αφού πας μόνο άσφαλτο θα είσαι μια χαρά.
3ον, τσέκαρε λίγο την φάση με τα πετάλια.
Υπάρχει περίπτωση να βάλεις καλουπιέδες ή σχαράκια / αυτόματα πετάλια? Θα δεις αισθητή βελτίωση στο γενικό κοντρόλ του ποδηλάτου, στο σωστό πεταλάρισμα, στο σωστό ρυθμό στροφαρίσματος και στην τελική ταχύτητα.
Αν δεν μπορείς, βάλε τουλαχιστον μισούς καλουπιέδες (χωρίς ζωνάκια, ψάξε στη zefal) και φόρα παπούτσια με σκληρή σόλα.
Επίσης το πόδι πρέπει να πατάει σωστά στην επιφάνεια του πεταλιού. Ο άξονας του πεταλιού να είναι κάτω από το μετατάρσιο του μεγάλου δακτύλου (μαλακό εξέχον μέρος της πατούσας, πίσω από το μεγάλο δάκτυλο).
Τέλος πεταλάρουμε με τα γόνατα "κλειστά", ΚΟΝΤΑ στο σκελετό και ΟΧΙ σαν τον John Waine / καουμπόικα.
Καλές πεταλιές
.
.
.
.
[...το επόμενο βήμα είναι να ξεφορτωθείς την μπροστινή ανάρτηση = να βάλεις σταθερό πιρούνι ή να αλλάξεις τύπο ποδηλάτου]
Το ποδήλατο δεν φτιάχθηκε για τη χρήση που το θες.
Είναι για αστική μετακίνηση μέσα στο Ριο, να κάνεις
τις δουλειές σου και οχι για χιλιόμετρα. Όχι ότι θα
διαλύσει ή θα πέσεις κάτω, απλά το στήσιμό του δεν
κάνει και ταλαιπωρείσαι παραπάνω.
Μην πάρεις τροχούς, δεν γνωρίζεις και το πιθανό ειναι
να δώσεις λεφτά σε κάτι μέτριο προς κάκό. Γενικά θες
150-200 Ευρώ για ένα ζευγάρι τροχών της προκοπής, είτε
έτοιμους είτε πλεκτούς κομμάτι κομμάτι.
Το να δώσεις 80-100 Ευρώ και να πάρεις πχ ένα σετ Σιμάνο
δεν αξίζει. Γενικότερα όμως δεν αξίζει διότι για πολλά
ασφάλτινα χιλιόμετρα θα καταλήξεις σε 28αρα ρόδα οπότε
ο 26άρις που θα πάρεις τώρα θα μείνει στην άκρη.
Χαμήλωσε το τιμόνι, βάλε μακρυά ακρόμπαρα να πιάνεσαι,
βάλε καλουπιέδες στα πετάλια, σφίξε την ανάρτηση όσο
παίρνει και απλά κάνε χιλιόμετρα. Λάστιχα βάλε κάτι
ελαφρύ, ασφάλτινο που να παίρνει καμιά 65άρα psi.
Στα χαρτιά με 48 μπροστά και 11 πίσω, μπορείς να
πιάσεις 40χλμ+ με ένα μέτριο στροφάρισμα.
Γενικά για τη χρήση που θες, χρειάζεσαι ξερό πηρούνι, πιο
επιθετική στάση, πιο μαζεμένο ποδήλατο, 28άρα ρόδα.
Σχετικά νέος..!! Πατημένα 39, αρνούμαι να πάω παραπάνω.
Τελικά αυτό θα κάνω. Θα πάω σε 26x1,25 ή 1,35. Εξάλλου δεν θα το ρίξω στην αγωνιστική ποδηλασία. Λίγα παραπάνω χιλιόμετρα, όταν πάω διακοπές θέλω να κάνω. Μέχρι 40 είναι καλά. Σχετικά με τα λάστιχα να κοιτάξω κάποια συγκεκριμένη μάρκα, τύπο?
Εδώ σε έχασα είναι η αλήθεια, αλλά θα το googlarw και θα ενημερωθώ. Σίγουρα όμως δεν πεταλάρω καουμπόικα, αλλά όταν κατεβαίνω από το ποδήλατο νιώθω σαν σερίφης στο Τέξας. Είναι στα σχέδια και η αγορά ενός κολάν.
περιπου οπως κατεβαινει τις σκαλες ο jr? http://www.youtube.com/watch?v=JJG8wPUX07I
για λαστιχα,αν το ψαξεις,βρισκεις ευκολα 1,50 με 7-10 ευρω το κοματι.γενικα τα φτηνα εκει παιζουν.για πιο στενα κ παλι φτηνα,οι πιθανοτητες μειωνονται.(πχ εγω βρηκα 1,15 μετα απο ψαξιμο.)δεν αποκλειεται να βρεις παντως,ψαξε.
kenda,cst πολυ καλα λαστιχακια σαυτα τα λεφτα.
θα κοιταξεις να ειναι οσο το δυνατο ομαλο στο πελμα του χωρις χαραξεις τακουνια κλπ σχεδια.ειναι περιτα.
επειτα κοιτας για μεγιστη πιεση.65 psi ειναι αρκετα.παραπανω ευπροσδεκτα.λιγοτερα χμ..
τελος,υπαρχουν κ πιο ακριβες κ επωνυμες λυσεις maxxis detonator,schwalbe kojak κλπ που κανουν γυρω στα 20-30 ευρω το κοματι.τα βρισκεις παντου.δεν ταχω δοκιμασει,αλλα δε θαδινα τοσα ποτε.
μονο απο τα λαστιχα που θα αλλαξεις θα δεις αλλο χαρακτηρα στο ποδηλατο.
η μέγιστη πίεση που μπορεί να αντέξει ένα ελαστικό που ωφελεί?
Μάλλον έχω καταλήξει σε αυτό.., 85 psi
http://www.gatsoulis.gr/index.php?controller=product&path=201_222_255&pr...
κ να συμπληρωσω οτι οσο περισοτερο αερα περνει ενα ελαστικο,τοσο μικροτερο μερος του παταει,τοσο πιο ευκολα γυρναει,απο αποψη τριβης κυλισης.ειναι προτιμοτερο σε βαριους αναβατες πχ,αλλα βεβαια μπαινουν κ αλλα στο παιχνιδι,οπως γινεται πιο αμεσο,κ φυσικα,οντας σκληροτερο,κοπαναει κ κουραζει.διαλεγεις αναλογα την περισταση.
η πιεση που θα τρεχεις τα λαστιχα σου ειναι κατι που θα το βρεις μονος σου με δοκιμες.το λαστιχο μπορει να πηγαινει κ 100.δε σημαινει οτι θα το φτασεις εκει πανω θελω να πω.
α κ τελος,2 διαφορετικα λαστιχα στην ιδια πιεση κ στην ιδια διασταση δεν εχουν την ιδια συμπεριφορα.
Έχεις δίκιο! Βρήκα αυτά http://www.tsirikosbikes.gr/bike-spare-parts/bike-wheels/tires/tires-26/..., για τα οποία διάβασα πολύ καλά σχόλια στο φόρουμ