Απροβλημάτιστη μεσαία τριβή

5 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Είναι παρατηρημένο, οι περισσότεροι ποδηλάτες φοβούνται να βάλουν χέρι στη μεσαία τριβή. Ειδικό εξάρτημα, απαιτεί ειδικό χειρισμό, αλλά εάν καταλάβεις τη δομή του τα πράγματα γίνονται πολύ απλά. Χρειάζεσαι δύο απλά φτηνά εργαλεία. Το άρθρο αυτό αφορά σε όλα τα ποδήλατα *εκτός* από τα αγωνιστικά (εκεί έχουμε εξαρτήματα άλλου τύπου). Για όλα τα υπόλοιπα ποδήλατα, θέλουμε μία λύση που να δίνει καλό αποτέλεσμα στη λειτουργία, να θέλει απλά εργαλεία, και να μην ξεπαραδιαστούμε.

Γενικές τεχνικές πληροφορίες:

Η μεσαία τριβή είναι το κεντρικό εξάρτημα του ποδηλάτου που δέχεται μεγάλες δυνάμεις και φθορά. Τρώει όλη τη δύναμη των ποδιών, και χαμηλά εκεί τρώει σκόνη, βρώμα, νερό και λοιπά καλούδια και κακούδια των δρόμων. Η καλή συντήρηση και λειτουργία εξασφαλίζει μηδαμινή τριβή και αξιοπιστία για πολλά χιλιόμετρα (ή χρόνια). Κάποτε οι μεσαίες τριβές κατασκευάζονταν με μπίλιες και κώνους, και στην πράξη ήταν πιο ανθεκτικές στο χρόνο και στη χρήση. Όμως απαιτούσαν περισσότερη δουλειά στο μοντάρισμα/ρύθμιση - φυσικά και στο άνοιγμα/συντήρηση. Αυτό δεν αρέσει στις βιομηχανίες -και κακά τα ψέμματα και στους περισσότερους ποδηλάτες- που για να περιορίσουν το κόστος εργασίας ακολουθούν modular λογική, οπότε φτάσαμε στους λεγόμενους "κλειστού τύπου", στη φιλοσοφία "το βάζεις χωρίς ρύθμιση κι όταν φθαρεί βάζεις άλλο". Θα δούμε μια δυνατότητα, όταν φθαρεί να μη το πετάμε, αλλά να το ξαναχρησιμοποιούμε και να δουλεύει κανονικά σαν καινούργιο.

Μια συγκεκριμένη περίπτωση:

Φυσικά δεν μπορούν όλες οι τριβές κλειστού τύπου να ανοίξουν. Θα δούμε την πιο απλή ίσως μεσαία τριβή στην αγορά σήμερα. "Neco, κλειστού τύπου". Γύρω στα 10 ευρώ έχει στην Ελλάδα. (Δεν δημοσιεύω σύνδεσμο, μη θεωρηθεί διαφήμιση.)

Συνιστώ να την ανοίξεις μια φορά πριν την χρησιμοποιήσεις. Το πώς, περιγράφεται στο βίντεο. Υπάρχουν σοβαροί λόγοι:
α) την μαθαίνεις, ξέρεις πώς είναι, ξεψαρώνεις,
β) μετά θα ανοίγει πιο εύκολα γιατί θα έχουν βγει από τη φωλιά τους τα ρουλεμάν,
γ) θα την συντηρήσεις σωστά με σωστό γράσο - μην είσαι αφελής, οι εταιρείες δεν σού τα πουλάνε όλα τέλεια, ιδίως στα φτηνά προϊόντα.

Αφού τη σερβίρεις, την φοράς, και κάθε χρόνο το πολύ, προτιμότερο κάθε εξάμηνο, ανάλογα με τη χρήση, κάνεις μία εγχειρισούλα ανοικτής καρδιάς όπως στο βίντεο. Η διαδικασία του ανοίγματος παίρνει 5-10 λεπτά.

Βίντεο

Αλλαγή ρουλεμάν:

Την έχεις ξετινάξει στη χρήση, η μεσαία τριβή τα έχει φτύσει. Δεν την πετάς! Τα ρουλεμάν στη συγκεκριμένη τριβή αλλάζουν. Μην τα ψάξεις εντός Ελλάδος, δεν υπάρχουν. Υπάρχουν όμως στο διαδίκτυο. Κόστος = 3 ευρώ περίπου το ζευγάρι, τσάινα και ξερό ψωμί. Υπόψιν ότι ένα μικρό παίξιμο στο ρουλεμάν επιτρέπεται, σε κάποια όρια, μετά από πολλή χρήση, δεν πρόκειται να συμβεί κρίσιμη ζημιά σε κάτι άλλο, δηλ. δεν χρειάζεται μόλις παρατηρήσεις ένα μικρό παίξιμο να βάλεις αμέσως καινούργια ρουλεμάν. {EDIT: επειδή η φθορά αριστερά/δεξιά ίσως δεν είναι ίδια, σκαντζάρεις μια φορά.}

Ο τύπος των ρουλεμάν: κωδικός "163110 RS". Εξήγηση: εσωτερική διάμετρος 16mm, εξωτερική διάμετρος 31mm, πάχος 10mm, το "RS" σημαίνει προστατευτικό πλαστικό κάλυμμα και από τις δύο πλευρές, πράγμα απαραίτητο γιατί στο πλάι της μεσαίας τριβής το ρουλεμάν είναι εκτεθειμένο και δεν πρέπει να είναι ανοικτό.

Τελικό κόστος = 10 αγορά + 10 βάλε τα 6 ρουλεμάν, πάμε στα 20 ευρώ για 20 χρόνια, με την παραδοχή της καλής συντήρησης και ότι κάθε πέντε χρόνια αλλάζεις τα ρουλεμάν. Καλά δεν είναι για μεσαία τριβή που δουλεύει άψογα;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
johnheret
Απών/απούσα

 Μας δίνεις γνώσεις και αυτοπεποίθηση! πολύ σημαντικό για όλα τα μαστορέματα, πάσης φύσεως. Εδώ είναι ο φίλος σου ο Αμερικάνος!

https://www.youtube.com/watch?v=lar7mIMmTRE

 Πράγματι, αν επικοινωνήσεις με  ρουλεμανάδικα, ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε, μεγάλες μάρκες, δεν βρίσκεις τη διάσταση αυτή. Βλέπεις όλοι φέρνουνε για αυτοκίνητα. Επίσης, αν καλά κατάλαβα, αυτό είναι το Fidusa που μας είχες αναφέρει, το μαύρο σκυλί με τα εκατομμύρια χιλιόμετρα?  το 'καβούκι' της μεσαίας τριβής είναι μουφάτο ή κολλημένο με tig ; Ρωτάω για την ιστορία, επειδή λες η μούφα της μεσαίας τριβής(Δεν βλέπω κι όλας!"τα γυαλιά μουυυ"!) Την ούγια, την ούγια! (την μούφα ήθελα να πω! βλέπε παλιά διαφήμιση!)

Απ΄ όσο ξέρω, μιά κλειστή για βουνό (ανάλογα πάντα... που και πότε κινείσαι!) 7500 χιλιόμετρα θα τα αντέξει, ενώ του δρόμου κανα δεκάρι χιλιάδες χιλιόμετρα. (Το αναφέρω γιατι όταν εσύ λές χρόνια ...σημαίνει χιλιάδες χιλιόμετρα, ενώ για μένα τα ίδια χρόνια, μπορεί να είναι το ένα δέκατο! χααααα χααα! ) Άλλο εμείς που πάμε ξεφόρτωτοι, κι άλλο εσύ που της ρίχνεις "φάπες" ηχηρές και λόγω βάρους, υγρασίες, νερά και λοιπά..

Τα μουφάτα χρωμολένια πλαίσια  (ξεφεύγω λίγο!) έχουν το πλεονέκτημα οτι και να στον πριονίσουνε που λέει ο λόγος, ή να σπάσει κάποιος σωλήνας, μπορεί να αντικατασταθεί με έναν άλλον,όπως έλεγε και ο Πατριάρχης Sheldon Brown.Ευχαριστούμε για το ανέβασμα και την διαχρονική προσφορά σου!

 

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Ουπς... το έπιασες το σφάλμα, TIG είναι βέβαια, η μούφα θα φαίνονταν...

ΥΣ. 10.000 χλμ. για μένα είναι μήνες όχι χρόνια.

ΥΣ2. Τα ρουλεμάν που πήρα συνέβη νάναι καλύτερα από τα μητρικά του. Επίσης υπάρχουν ρουλεμάν υψηλής ποιότητας και πιο ακριβά.

Pandoheas
Εικόνα Pandoheas
Απών/απούσα

Τα σπας ρε φίλε! Τα hacks σου είναι όλα τα λεφτά!

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Πολύ ενδιαφέρουσα η δημοσίευσή σου! Την άνοιξη, όταν θα καθαρίσω το τρίκυκλό μου, θα τη χρειαστώ.

Να ζήσεις.

 

Σας εύχομαι κάθε καλό give heart

wp