Αξία μηδενική - αξία ανεκτίμητη

57 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kostas_orient
Απών/απούσα

Καλησπέρα σας. Καθ'ότι νέος στο φόρουμ θέλω να σας παρουσιάσω και εγώ την δική μου ιστορία με τα ποδήλατα. Μικρός λοιπόν (λίγο μετά αφ'ότου άρχισα να περπατάω) είχα το πρώτο μου τρίκυκλο.Με αυτό έκανα τις πρώτες μου πεταλιές. Για να μην τα πολυλογώ πήρα 1-2 ακόμα ποδήλατα και στην έκτη δημοτικού πήρα το πρώτο μου ποδήλατο με ταχύτητες. Ένα noname (bachini) 24 ιντσών, τύπου mountain. Πολύ καλό (είχαν χαλάσει όλα πάνω του σε χρόνο dt :P) οπότε αποφασίσαμε να πάρουμε ένα άλλο σύντομα.

Σεπτέμβριος λοιπόν,πρώτες μέρες στην α' γυμνασίου,μια μέρα πρίν τα γενεθλιά μου και πάμε να κοιτάξουμε για ποδήλατο. Γυρίσαμε σπίτι με ένα orient matrix 26άρι. Όλο χαρά εγω λοιπόν αρχίζω τις κοντινές βόλτες, αλλά δεν μου αρκούσαν. Και κάπως έτσι άρχισσε ένας πόλεμος στο σπίτι για 2 εβδομάδες για να με αφήσουν να πηγαίνω στο σχολείο με το ποδήλατο, τελικά μου έκαναν την χάρη. Αρχίζω λοιπόν τις παρέες με τους "αλήτες" με τα bmx, αρχίζουν και οι πρώτες σούζες,έντο, φρεναρίσματα χωρίς τέλος. Έρχεται και το πρώτο κανονικό πέσιμο. Σπάει και το τιμόνι και γυρίζω σπίτι με το μισό τιμόνι στην θέση του και το άλλο μισό να κρέμεται. Απολογισμός 5€ το τιμόνι (νίκελ κιόλας ως αντικαταστάτης του μαύρου) και 18€ ενα κοντέρ που μου είχε γυαλίσει απο τότε που είχα πάει για το ποδήλατο. Άρχισα πάλι σούζες, έντο κλπ, μέχρι που ρίχνω ένα γερό κοπάνημα για να προσγειωθώ απο την σούζα και ακούω ένα κράκ. Είχε ραγίσει ο λαιμός εκεί που αρχίζουν οι βόλτες. Μέχρι το σπίτι γύρισα πάντως. Πηγαίνω και αγοράζω καινούργιο ψαλίδι με αμορτισέρ (της κακιάς ώρας όπως αποδείχτηκε) άλλα 25€. Μετά άρχισα να ωριμάζω (όχι πολύ, αφού χάλασα 2 πίσω τροχούς,1 μπροστινό τροχό και κάμποσα σετ λάστιχα) και άρχισα να μειώνω τις σούζες και τα καφριλίκια και να αυξάνω τις βόλτες. Βόλτες σε γειτονικές περιοχές, βόλτες παντού. Παντού πήγαινα με το ποδηλατό μου. Κάπως έτσι τελειώνει το γυμνάσιο και αρχίζουμε το λύκειο. Συνεχίζα τις βόλτες (πλέον δεν πήγαινα σχολειο με το ποδήλατο λόγω απόστασης) αλλά συνέχιζα να χαράζω διαδρομές παντού, έχοντας γράψει περίπου 7.000χμ στο κοντέρ.

Ώσπου φτάνω β' λυκείου, μειώνονται οι βόλτες λόγω φροντηστηρίων και περιορίζονται μόνο στις κυριακάτικες βόλτες, οι Κυριακες ορίζονται απο τον καιρό και κάπως έτσι αρχίζω να εγκαταλείπω το άθλημα. Έρχεται το καλοκαίρι, καλοκαιρινά μαθήματα, μετά δουλειά, δεν μένει και πολυ όρεξη και δύναμη για βόλτες. Τελειώνει το καλοκαίρι, αρχίζει η γ'λυκείου. ΤΕΛΟΣ ΟΛΑ.
Πλέον πήγαινα μέχρι το περίπτερο ή το σούπερ μάρκετ και πίσω στο σπίτι. Μέχρι που ήρθε ο χειμώνας, το έβαλα μέσα στην αποθήκη και το έβγαλα πριν απο μερικές μέρες. Με το που μπήκα στην αποθήκη και το είδα (απο τον χειμώνα είχα να πάω) άρχισα να σκέφτομαι τι πρέπει να κάνω. Τα χρήματα είναι ελάχιστα, ο χρόνος αρκετός, οπότε θα δω τι θα κάνω και θα προσπαθήσω μέσα απο το θέμα να το παρουσιάσω..

Μετά απο ένα πλύσιμο λοιπόν εμφανίστηκε αυτό

.
.

Μετά απο 2 λεπτά και 1 τροχό λιγότερο εμφανίστηκε αυτό

.

Επι της ευκαιρίας να σας πω και τι περίπου σκέφτομαι να κάνω. Επειδή να βάψω όλο τον σκελετό ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ και δεν αξιζει (οι άπειρες γρατσουνιές μου θυμίζουν διάφορα), θα βάψω τοπικά κάποια πράγματα όπως την μαύρη βάση τιμονιού θα την ξαναβάψω μαύρη, τις βίδες θα τις κάνω μαύρες, τον λαιμό της σέλας λέω να τον κάνω και αυτόν μαύρο (δεν ξέρω ακόμα) για να γλιτώσω τα χρήματα του χρώματος και το καθάρισμα στο πιστόλι για 2η φορά. Σέλα μάλλον θα βάλω μία απο ideal zigzag, ασφάλτινα λάστιχα, μια καινούργια γέφυρα στα πίσω φρένα, μια ακτινολόγηση στους τροχούς (αυτή θα την κάνει επαγγελματίας, αν και είναι ίσιοι οι τροχοί απο την προηγούμενη ακτινολόγηση), λίπανση όλων των κινούμενων μερών και βλέπουμε...

Αφού μερικές βίδες μας απάλλαξαν απο την παρουσία τους έχουμε αυτό το θέμα πλέον

.

1-2 βίδες πιο μετά

.

Αφου βγάλαμε και το πηρούνι είμαστε πλέον εδώ (τα χειριστήρια-συρμοτόσκοινα για τις ταχύτητες δεν βγήκαν γιατί δεν χρειάζεται, και γιατι δεν ξέρω να τα ξαναρυθμίσω, εντάξει)

.

Θα καταφέρω να τους δωσω την ανάλογη περιποίηση και να τα ταιράξω όλα μαζί ξανά στο πιλοτήριο μου;

.

Επειδή λεφτά προς το παρόν δεν υπάρχουν κάνουμε πρώτα τις δωρεάν εργασίες. Τα ρουλεμάν τιμονιού και τα 2 είναι σε καλή κατάσταση, τα είχα βάλει καινούργια (εντάξει μεταχειρισμένα ήταν, αλλά ήταν σε καλή κατάσταση,βασικά μόνο το 1 είχα αλλάξει όταν το είχα αλλάξει)

.

Τέλος πάντων όταν έρθει η ώρα τους κατα το δέσιμο θα μπουν στην θέση τους μαζί με λίγο γράσσο για μπιλιοφόρους αυτοκινήτων.

.

Και τώρα ένα σημείο στο οποίο χρειάζομαι την βοήθεια σας. Το ψαλίδι μπροστά είναι κάπως έτσι

.

Ακριβώς έτσι θέλει να γίνει και το τιμόνι

.

Αυτές τις σκουριές πώς τις καθαρίζω;;
Το πηρούνι περιμένει υπομονετικά να του παρέχω τις πρώτες βοήθειες και να επιστρέψει στην θέση του (ο αισθητήρας απο το κοντέρ δεν βγήκε γιατί δεν ήθελα να χάσω την σωστή θέση του)

.

Και κάπως έτσι είναι η τωρινή του κατάσταση περιμένοντας. Αύριο θα βγάλω την πεταλιέρα για να δω σε τι κατάσταση βρίσκεται (αν και έχουν αλλαχθεί και σε αυτή τα ρουλεμάν με καινούργια αυτή τη φορά).
Είναι καλή ιδέα να βάλω γράσσο για μπιλιοφόρους σε όλα τα ρουλεμάν (τιμονιού-τροχών-πεταλιέρας);

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Χωρις να το ψαξω, θα ετριβα τη σκουρια απο το πιρουνι με ψιλο γιαλοχαρτο

Αλλα μερη, πιο μικρα, δοκιμασε να τα μουλιασεις για κανα 24ωρο σε ξυδι (να τα σκεπαζει) και μετα να τα τριψεις/ξεπλυνεις με σοδα. Ειναι πιο αργο αλλα κανει καλη δουλεια και Θα σου βγει φθηνοτερα απο χημικα

Ελπιζω να το τελειωσεις και να μην κανεις το ιδιο με εμενα στο δημοτικο που το ελυσα ολο να το βαψω, το εβαψα και μετα δεν το ξανασυναρμολογισα ποτε. Γι'αυτο σου λεω απο τωρα καλες βολτες

Αδερφε πατα και κανα-δυο enter που και που να κανει καμια παραγραφο το κειμενο, διαβαζεται δυσκολα το σεντονι

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Θα συνιστουσα για την ασφαλεια σου και μονο να αλλαξεις τις δυο μανετες φρενου με δυο μεταλικες και να τα ρυθμισεις σωστα.

Για το πιρουνι εγω θα ελεγα συρμα κουζινας (που καθαριζανε παλια τις κατσαρολες) με πετρελαιο και πολυ προσεκτικα μην παει στις ελαστικες τσιμουχες (βοηθαει πολυ να το εχεις αναποδα).

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Γιατι να προσεχει και να ανησυχει με το πετρελαιο που διαβρωνει λαστιχα/πλαστικα και να μην βαλει απλα γυαλοχαρτο που δεν θα χρειαστει να προσεχει τιποτα? ...Ρωταω να μαθαινω και εγω...

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

giati με το γυαλοχαρτο τρως το νικελ. Στην χειροτερη μην βαλεις πετρελαιο αλλα θα τριψεις πολυ παραπανω. Αν γυρισεις αναποδα το πιρουνι παντως δεν τρεχει προς τις τσιμουχες.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Ευχαριστω, δεν ηξερα οτι ειναι νικελωμενα αυτα τα μερη

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

για (διακοσμητικές) σκουριές, το καλύτερο είναι ελαφρύ τρίψιμο με ατσαλόμαλο.
Ζήτησέ το έτσι.
Αν θέλεις, βρέξτο σε πετρέλαιο (μην το μουσκέψεις να στάζει, απλά βρέξτο) και τρίψε ό,που δεις σκουριές.
Θα εκπλαγείς.

Το ποδήλατο - για την χρήση που κάνεις και για τα χρήματά του - φαίνεται μάχιμο.
Πρόσεξε μην το καταντήσεις μη-μάχιμο, όταν θα το ξανασυναρμολογήσεις.
Κοινώς, αν ΜΕΤΑ σου περισσέψουν μια χούφτα βίδες, ή αν τρίζει το σύμπαν, ή αν κάνει κούνια μπέλα το μισό ποδήλατο, μάλλον θέλει ένα καλό κοίταγμα από έναν ποδηλατά.
Αυτό που λες για ρύθμιση ταχυτήτων (θα συμπληρώσω, ΚΑΙ φρένων) είναι ώρα να το κοιτάξεις. Καλοκαίρι, ελέυθερος χρόνος, Η/Υ με ίντερνετ έχεις, ΕΥΚΑΙΡΙΑ να γίνεις ένας σωστός Bob_ο_μάστορας.

Καλές πεταλιές.

kostas_orient
Απών/απούσα

rnd wrote:
Χωρις να το ψαξω, θα ετριβα τη σκουρια απο το πιρουνι με ψιλο γιαλοχαρτο

Αλλα μερη, πιο μικρα, δοκιμασε να τα μουλιασεις για κανα 24ωρο σε ξυδι (να τα σκεπαζει) και μετα να τα τριψεις/ξεπλυνεις με σοδα. Ειναι πιο αργο αλλα κανει καλη δουλεια και Θα σου βγει φθηνοτερα απο χημικα

Ελπιζω να το τελειωσεις και να μην κανεις το ιδιο με εμενα στο δημοτικο που το ελυσα ολο να το βαψω, το εβαψα και μετα δεν το ξανασυναρμολογισα ποτε. Γι'αυτο σου λεω απο τωρα καλες βολτες

Αδερφε πατα και κανα-δυο enter που και που να κανει καμια παραγραφο το κειμενο, διαβαζεται δυσκολα το σεντονι

Όσο ψιλό και να είναι το γυαλόχαρτο θα θολώσει η επινικέλωση. Τα πιο μικρά μέρη (όπως κάτι βιδάκια κλπ, θα βαφτούν).

Εγώ αρχικά δεν το έλυσα για να το βάψω. Στην αρχή ήθελα να βάλω μόνο 2 λάστιχα και μια σέλα και να αρχίσω πάλι, αλλά αφού χρειάζεται και άλλα ψιλοπράγματα και λεφτά δεν υπάρχουν είπα να το λύσω ώστε να ρίξω μία ματιά σε όλα τα κινούμενα μέρη...Ε με την ευκαιρία θα πάρω και λίγο μαύρο χρώμα και θα βάψω και μερικά πραγματάκια..

kostas_orient
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Θα συνιστουσα για την ασφαλεια σου και μονο να αλλαξεις τις δυο μανετες φρενου με δυο μεταλικες και να τα ρυθμισεις σωστα.

Για το πιρουνι εγω θα ελεγα συρμα κουζινας (που καθαριζανε παλια τις κατσαρολες) με πετρελαιο και πολυ προσεκτικα μην παει στις ελαστικες τσιμουχες (βοηθαει πολυ να το εχεις αναποδα).


Οι μανέτες είναι σε καλή κατάσταση, δεν νομίζω οτι τίθεται θέμα ασφάλειας.

Σύρμα κουζίνας έχω (βασικά νομίζω οτι είναι σύρμα κουζίνας). Τέλος πάντων μετά που θα πάω στην αποθήκη θα ανεβάσω φωτογραφία να μου πείτε..

kostas_orient
Απών/απούσα

rnd wrote:
Γιατι να προσεχει και να ανησυχει με το πετρελαιο που διαβρωνει λαστιχα/πλαστικα και να μην βαλει απλα γυαλοχαρτο που δεν θα χρειαστει να προσεχει τιποτα? ...Ρωταω να μαθαινω και εγω...

Γιατί με το γυαλόχαρτο στην καλύτερη περίπτωση θα γίνει χειρότερο :)

kostas_orient
Απών/απούσα

kktsol wrote:
giati με το γυαλοχαρτο τρως το νικελ. Στην χειροτερη μην βαλεις πετρελαιο αλλα θα τριψεις πολυ παραπανω. Αν γυρισεις αναποδα το πιρουνι παντως δεν τρεχει προς τις τσιμουχες.

Λέω να δοκιμάσω αντί για πετρέλαιο να χρησιμοποιήσω coca-cola. Είχα δει μια χρήση του σε μοτοσυκλετιστικό φόρουμ που πραγματικά έκανε καινούργιες τις επιφάνειες στις οποίες περάστηκε..

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

καλή δουλειά έκανες! Οπότε θες τίποτε από τη Γερμανία, γράψε μου πμ με όσες λεπτομέρειες χρειάζονται, ευχαρίστως θα σου το στείλω.

Καλές πεταλιές

kostas_orient
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
για (διακοσμητικές) σκουριές, το καλύτερο είναι ελαφρύ τρίψιμο με ατσαλόμαλο.
Ζήτησέ το έτσι.
Αν θέλεις, βρέξτο σε πετρέλαιο (μην το μουσκέψεις να στάζει, απλά βρέξτο) και τρίψε ό,που δεις σκουριές.
Θα εκπλαγείς.

Το ποδήλατο - για την χρήση που κάνεις και για τα χρήματά του - φαίνεται μάχιμο.
Πρόσεξε μην το καταντήσεις μη-μάχιμο, όταν θα το ξανασυναρμολογήσεις.
Κοινώς, αν ΜΕΤΑ σου περισσέψουν μια χούφτα βίδες, ή αν τρίζει το σύμπαν, ή αν κάνει κούνια μπέλα το μισό ποδήλατο, μάλλον θέλει ένα καλό κοίταγμα από έναν ποδηλατά.
Αυτό που λες για ρύθμιση ταχυτήτων (θα συμπληρώσω, ΚΑΙ φρένων) είναι ώρα να το κοιτάξεις. Καλοκαίρι, ελέυθερος χρόνος, Η/Υ με ίντερνετ έχεις, ΕΥΚΑΙΡΙΑ να γίνεις ένας σωστός Bob_ο_μάστορας.

Καλές πεταλιές.

Θα ανεβάσω μετά μια φωτογραφία απο αυτό που έχω για να μου πείτε αν κάνει. Λέω να δοκιμάσω την χρήση coca-cola..

Δεν νομίζω να μην τα καταφέρω....Εξάλλου μόνο εγώ του βάζω χέρι τόσα χρόνια (έχω πάει στο ποδηλατάδικο μόνο για ακτινολογήσεις και για να μου ρυθμίσει τις ταχύτητες-που ούτε αυτός έκανε καλή ρύθμιση), η μόνη ζημιά που έκανα ήταν όταν είχα βάλει το πηρούνι μπροστά ξέχασα να τραμπάρω το ποτήρι του ρουλεμάν απο το παλιό στο καινούργιο ψαλίδι και θρήνησα έτσι το κάτω ρουλεμάν. Τίποτα άλλο δεν έχω χαλάσει :)

Στο θέμα φρένων τώρα, πάντα είχα τα καλύτερα, επειδή οι τροχοί μου συνήθως είναι ίσιοι τα ρυθμίζω ώστε να μην ακουμπάνε αλλά να είναι αρκετά κλειστά, και με τα τακάκια που έχω είναι άγκυρα, δεν ξέρω αν θα αλλάξει αυτό τώρα που απο τρακτερωτά θα βάλω ασφάλτινα λάστιχα.. Πϊσω θα βάλω επίσης καινούργια γέφυρα γιατί έχει χαλάσει το ελατήριο του ενός μπράτσου και δεν επαναφέρει..
Για ρύθμιση ταχυτήτων θα το κοιτάξω (όταν συναρμολογήσω το ποδήλατο) γιατί μετά απο την τελευταία δική μου παρέμβαση μπορώ να χρησιμοποιώ ταχύτητες απο 2 μέχρι 5

kostas_orient
Απών/απούσα

Κωστάνζα wrote:
καλή δουλειά έκανες! Οπότε θες τίποτε από τη Γερμανία, γράψε μου πμ με όσες λεπτομέρειες χρειάζονται, ευχαρίστως θα σου το στείλω.

Καλές πεταλιές


Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σου, αλλά δεν νομίζω ότι θα χρειαστώ κάτι. Ελάχιστα πράγματα θα αλλαχθούν (μακάρι να είχα τα λεφτά να τα άλλαζα όλα εκτός απο τον σκελετό, αλλά δεν..), στα υπόλοιπα απλά θα προσπαθήσω να παρέχω την κατάλληλη φροντίδα...

kostas_orient
Απών/απούσα

Κάποια πρόταση για λάστιχα δρόμου χαμηλής τιμής; Πρός το παρόν σκεφτομαι τα kenda k838 λόγω της χαμηλής τους τιμής. Κάποια άλλη πρόταση; .

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

Για τις μανέτες σου λέει να πας σε μεταλλικές για να μην έχεις την ελαστικότητα τις πλαστικής και ετσι να βελτιωθεί το φρενάρισμα .Επίσης βασικό μιας και είναι θέμα ασφαλείας προφανως λογο υλικού δεν "σπάει" τοσο εύκολα οπως ενα πλαστικό πχ εν κινήσει (ποσο μαλλον πολυκαιρισμένο )

kostas_orient
Απών/απούσα

scarpedico wrote:
Για τις μανέτες σου λέει να πας σε μεταλλικές για να μην έχεις την ελαστικότητα τις πλαστικής και ετσι να βελτιωθεί το φρενάρισμα .Επίσης βασικό μιας και είναι θέμα ασφαλείας προφανως λογο υλικού δεν "σπάει" τοσο εύκολα οπως ενα πλαστικό πχ εν κινήσει (ποσο μαλλον πολυκαιρισμένο )

Καταλαβαίνω απόλυτα. Μια ελαστικότητα την έχουν η αλήθεια είναι, αλλά το 15άρικο που θέλουν περίπου δεν υπάρχει, οπότε...

kostas_orient
Απών/απούσα

Σήμερα πήγα να βγάλω τον άξονα της πεταλιέρας. Για να βγεί ο άξονας πρέπει να βγεί πρώτα το αριστερό (όπως το βλέπουμε όταν καθόμαστε πάνω) μπράτσο του πετάλ. Για να μας κάνει την χάρη το αριστερό μπράτσο του πετάλο χρειάζεται να έχουμε σωληνωτό κλειδί. Σωληνωτά κλειδιά ΔΕΝ ΕΧΩ. Την προηγούμενη φορά για να το βγάλω είχα σφάξει ένα καρυδάκι γύρω γύρω με τον τροχό το οποίο σήμερα δεν έβρισκα και δεν ήθελα να χαλάσω το 2ο και τελευταίο.

Οπότε είπα να πιάσω να γυαλίσω τίποτα αφού βρήκα αυτό και ένα μπουκάλι διαλυτικό χρώματος (ή αλλιώς white spirit). Το σύρμα αυτό πιστεύω να μου φτάσει, έτσι;
.
Το πρώτο που ξεκίνησα να κάνω με αυτό και με λίγο white spirit ήταν το πηρούνι. Δείτε εδώ κατάσταση
.
Ενώ με ένα απλό σκούπισμα δείτε πως έγινε (έκανα μόνο το μισό για να φανεί η διαφορά στα 2 τμήματα, κάτι σαν πρίν-μετά)
.
Άλλη μία
.
Μετά απο λίγο
.
Αφού λοιπόν το αποτέλεσμα με ενθουσίασε είπα να δοκιμάσω και στο τιμόνι. Καπως έτσι ήταν πρίν
.
.
Και κάπως έτσι έγινε μετά την επέμβαση (οκ, λίγο υπερβολικός όρος, αλλά είπαμε, ενθουσιάστηκα)
.
.
Επόμενο μελανό σημέιο, το κοντάρι της σέλας. Είχα σκεφτεί να το βάψω μαύρο, αλλά εκεί πίσω λόγω της διχρωμίας του σκελετου (ασημί-γαλάζιο), θα ήταν λίγο "ξεκάρφωτο", οπότε είπα να δοκιμάσω το ξαναγυαλίχω, όπως ήταν και παλιότερα.Κάπως έτσι ήταν, φανερά επηρεασμένο απο οξειδώσεις (στο φόντο θα αναφερθώ αργότερα)
.
Και κάπως έτσι άρχισε να ζωντανεύει μετά απο λίγο
.
Έχει όμως αρκετές βαθιές γρατσουνιές που ούτως ή άλλως δεν θα καλύπτονταν απο το βάψιμο, πάλι θα φαίνονταν, αλλά ποσώς με ενδιαφέρει. Θα τριφτεί λίγο ακόμα και θα μπεί στην θέση του όταν έρθει η ώρα
.
.
Και περνάμε στο επόμενο μελανό σημείο του ποδηλάτου. Ο μπροστινός τροχός. Δεν ξέρω αν φαίνεται στις φωτογραφίες, αλλά ο μπροστινός τροχός είναι σιδερένιος και είναι πιο φαρδύς απο τον πίσω, εκτός του ότι είναι βαρύτερος απο τον πίσω. Διαβάζοντας στο ίντερνετ και ψάχνοντας γενικά είδα πως μπορώ να πλέξω απο την αρχή έναν τροχό, ελπίζω να τα καταφέρω. Είχα λοιπόν ένα ίσιο στεφάνι (το γνήσιο που είχε το ποδήλατο πάνω όταν το πήρα) μιας και είχε κοπεί το κέντρο και είχα αλλάξει ολόκληρο τον τροχό,ακτίνες σίγουρα είχα πολλές, κέντρο θυμόμουν ότι είχα απο έναν τροχό που είχα στραβώσει (πολύ). Κατεβαίνω λοιπόν στο υπόγειο να τα βρώ και γυρίζω απογοητευμένος.
Εδώ λοιπόν το στεφάνι που βρήκα (πρίν το καθαρίσω) δίπλα απο το σιδερένιο
.
εδώ αφού το καθάρισα λίγο(για τον απλό λόγο οτι δεν ξέρω οτι θα τα καταφέρω να το πλέξω, μην πάει τζάμπα το τρίψιμο)
.
Το γνήσιο στεφάνι για κάποιο λόγο είναι διαφορετικής μάρκας απο το υπόλοιπο ποδήλατο
.
Εδώ άλλη μια σύγκριση με το σιδερένιο (μετά απο το λίγο καθάρισμα)
.
Πάμε στο επόμενο μέρος του τροχού, το κέντρο. Είπα ότι είχα μπροστινό κέντρο, έ;; ΑΜ ΔΕ!! Τελικά, είναι πίσω. Το βρήκα γεμάτο λάδια και γράσσα (δυστυχώς ξέχασα να βγάλω φωτογραφία για να σας δείξω το πρίν-μετά).Το καθάρισα, έγινε σαν καινούργιο και αποθηκεύτηκε για μελλοντική πιθανή χρήση.
.
.
Μια πανοραμική με τα περισσότερα απο τα κομμάτια που γυάλισα σήμερα
.
Επόμενο τμήμα του τροχού, οι ακτίνες.
.
Όχι δεν το έριξα στο ποτό λόγω της απογοήτευσης. Άν κοιτάξετε στον πάτο του μπουκαλιού θα δείτε τα "καψούλια" των ακτινών.
.
Αφού κάλυψα τα "καψούλια" με το διαλυτικό έριξα την προσοχή μου στις ακτίνες. Η αλήθεια είναι ότι δεν τις έτριψα λεπτομερώς γιατί όταν πάω στο ποδηλατάδικο θέλω να δω αν υπάρχουν χοντρότερες ακτίνες για να βάλω και στους 2 τροχούς
.
.

Αυτά για σήμερα. Κέντρο ελπίζω να έχει ο κολλητός μου ο ρακοσυλλέκτης (λογικά θα έχει). Μέχρι στιγμής δεν έχω αγοράσει τίποτα, οπότε μου έχει κοστίσει 0€+ τον προσωπικό μου χρόνο. Μέσα στο σκ δεν θα ενημερώσω το θέμα γιατί θα λείπω οπότε να περιμένετε τις όποιες εξελίξεις απο Δευτέρα. Λογικά θα ασχοληθώ με τα κομμάτια που θα βάψω και με τα υπόλοιπα περιφερειακά που θα περιποιηθώ. Όπως λέτε και εσείς, καλές πεταλιές

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Χοντρότερες υπάρχουν, είναι διαφορετικής διατομής και
κατά πάσα πιθανότητα δεν θα χωράνε τα κεφάλια στο κέ-
ντρο σου. Οι τρύπες στο κέντρο σου είναι για 2 χιλιο-
στά ακτίνα και οι πιο χοντρές είναι 2,2-2,3.

Πάρε κλασικές ανοξείδωτες 2.0 διατομή. Γύρω στα 0,2 η
μία έχουν.

kostas_orient
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Χοντρότερες υπάρχουν, είναι διαφορετικής διατομής και
κατά πάσα πιθανότητα δεν θα χωράνε τα κεφάλια στο κέ-
ντρο σου. Οι τρύπες στο κέντρο σου είναι για 2 χιλιο-
στά ακτίνα και οι πιο χοντρές είναι 2,2-2,3.

Πάρε κλασικές ανοξείδωτες 2.0 διατομή. Γύρω στα 0,2 η
μία έχουν.


Τρυπάνι υπάρχει. Να τις αλλάξω με ίδες δεν παίζει, αν είναι ναα δώσω λεφτά να τα δώσω για βελτίωση, όχι για να αγοράσω κάτι ίδιο

Tasakos10
Απών/απούσα

Καλημέρα . Πάρε ανοξειδωτες και θα έχεις ήδη αναβαθμιστεί αρκετά . Απόφυγε τρυπηματα γιατι θα απομειωσεις την αντοχή του κέντρου .

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Να τονισω και εγω οτι βελτιωμενες ακτινες δεν εχουν να κανουν μονο με το παχος (ισως και καποιες πολυ καλες να εχουν μικροτερο παχος αναλογα πως το μετρας).

χωρις να θελω ομως να σε απογοητευσω θα σου ελεγα να βαλεις 10-15 ευρω στην καβαντζα σε περιπτωση που δεν τα καταφερεις με το πλεξιμο-ακτινολογηση.

Επισης καταλαβαινω οτι μπορει και τα 10-15 ευρω να σου φαινονται πολλα αυτη την στιγμη για τις μανετες αλλα ειναι η ασφαλεια σου και βλεποντας πως ηταν ρυθμισμενα πριν θα πηγαινα να μου τα φτιαξουν.

kostas_orient
Απών/απούσα

Tasakos10 wrote:
Καλημέρα . Πάρε ανοξειδωτες και θα έχεις ήδη αναβαθμιστεί αρκετά . Απόφυγε τρυπηματα γιατι θα απομειωσεις την αντοχή του κέντρου .

Ο πίσω τροχός νομίζω έχει ήδη ανοξείδωτες. Μπροστά μάλλον θα καθαρίσω λίγο αυτές που έχω και θα τις βάλω.

kostas_orient
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Να τονισω και εγω οτι βελτιωμενες ακτινες δεν εχουν να κανουν μονο με το παχος (ισως και καποιες πολυ καλες να εχουν μικροτερο παχος αναλογα πως το μετρας).

χωρις να θελω ομως να σε απογοητευσω θα σου ελεγα να βαλεις 10-15 ευρω στην καβαντζα σε περιπτωση που δεν τα καταφερεις με το πλεξιμο-ακτινολογηση.

Επισης καταλαβαινω οτι μπορει και τα 10-15 ευρω να σου φαινονται πολλα αυτη την στιγμη για τις μανετες αλλα ειναι η ασφαλεια σου και βλεποντας πως ηταν ρυθμισμενα πριν θα πηγαινα να μου τα φτιαξουν.

Ελπίζω να τα καταφέρω να τις πλέξω και να πάω σε κάποιον επαγγελματία μόνο για την τελική ακτινολόγηση.

Τα φρένα πρίν ήταν ΑΓΚΥΡΕΣ για τα 68 κιλά μου. Μπορεί να σου φαίνεται πολύ ανοιχτή η γέφυρα, αλλά αν δείς πιο πάνω, ο μπροστινός τροχός είναι σιδερένιος και πολύ φαρδύτερος σε σχέση με κάποιον αλουμινένιο. Μανέτες αν μου περισσέψουν λεφτά μπορεί να αλλάξω, αν και δεν νομίζω οτι ένα σετ φθηνές μεταλλικές θα είναι καλύτερες..

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

kostas_orient wrote:
Eaglos wrote:
Χοντρότερες υπάρχουν, είναι διαφορετικής διατομής και
κατά πάσα πιθανότητα δεν θα χωράνε τα κεφάλια στο κέ-
ντρο σου. Οι τρύπες στο κέντρο σου είναι για 2 χιλιο-
στά ακτίνα και οι πιο χοντρές είναι 2,2-2,3.

Πάρε κλασικές ανοξείδωτες 2.0 διατομή. Γύρω στα 0,2 η
μία έχουν.


Τρυπάνι υπάρχει. Να τις αλλάξω με ίδες δεν παίζει, αν είναι ναα δώσω λεφτά να τα δώσω για βελτίωση, όχι για να αγοράσω κάτι ίδιο

...και που να τελειωσει...

Το ποσο ανθεκτικος ειναι ο τροχος, δεν το καθοριζουν μονο οι ακτινες, αλλα κυριως το στεφανι (ζαντα).
Οποτε το να τοποθετησεις ακτινες ποιοτικες αντοχης σε αυτη τη ζαντα, ειναι πεταμενα λεφτα απο το παραθυρο.
Η ζαντα αυτη ειναι της κατηγοριας "ποιο φτηνη πεθαινεις".
Ο τροχος για να λειτουργει σωστα, να αντεχει και να ζησει πολυ, πρεπει να εχει πλεχτει και ακτινολογηθει με τις ακτινες του στην υψηλοτερη δυνατη ταση.
Η "υψηλοτερη δυνατη ταση" ειναι η ταση που επιτρεπει η ζαντα, (η αντοχη δηλαδη που εχει η ζαντα) χωρις να ξεριζωθουν τα καψουλια απο τη ζαντα και χωρις να κρακελαρει/ραγισει/σκιστει η ζαντα στις ακτινοτρυπες λογω κοπωσης του αλουμινιου λογω υπερβολικης τασης ακτινων, μετα απο καποια χρηση.
Το μεταλλο της συγκεκριμενης ζαντας ειναι μαλακο και λεπτο σαν τσιγαροχαρτο.
Και σε αυτη τη ζαντα θα τοποθετησεις παχυτερες ακτινες;;;;;;(που για να λειτουργησουν σωστα και να αντεξουν, απαιτουν αρκετα υψηλοτερη ταση απο αυτες που εχεις τωρα!!!!).
Μα δεν θα καταφερεις καν να τις τεντωσεις οσο πρεπει, θα σκιστει το αλουμινιο της ζαντας πολυ πριν φθασεις στην απαιτουμενη ταση, η θα γινει η ζαντα αυγο απο την υπερβαση της αντοχης της.
Ακριβως αυτη τη μ@λ@κια κανουν και διαφοροι κατασκευαστες/πωλητες ηλεκτρικων ποδηλατων: Νομιζοντας οτι θα ενισχυσουν τους τροχους των ηλεκτρικων ποδηλατων τους (πραγμα που οντως χρειαζεται λογω αυξημενων καταπονησεων), χρησιμοποιουν οχι πολυ ανθεκτικες ζαντες με θεοχοντρες ακτινες (2,3 η και 2,6 χλστ), οι οποιες ακτινες ειναι αδυνατον να τεντωθουν στην ταση που πρεπει (λογω μικρης αντοχης ζαντας), με αποτελεσμα ειτε να κοβονται οι ακτινες λογω κοπωσης, ειτε να λυνονται οι ακτινες λογω ανεπαρκους τασης.
Αν θελεις να κανεις οτι καλυτερο γινεται με αυτη τη ζαντα, θα πρεπει να χρησιμοποιησεις λεπτοτερες ακτινες, και οχι παχυτερες, και ιδανικα butted.
Μονο ετσι θα καταφερεις να πλεξεις τον τροχο εχοντας τις ακτινες τεντωμενες στην ταση που τους πρεπει, χωρις να υπερβεις την αντοχη του αλουμινιου της ζαντας.
Ειλικρινα ομως, δεν αξιζει τον κοπο.
Καθαρισε οσο καλυτερα μπορεις τις συγκεκριμενες ακτινες και ξαναπλεξε τις, αφου προηγουμενως λιπανεις με γρασσο η λαδι τα σπειρωματα τους.
Για το πως θα πλεξεις τον τροχο, θα βρεις πολυ καλες πληροφοριες στο e-book του Roger Musson "A praktical guide to Wheel Building", το οποιο εχει ανεβασει καποιος παλιοτερα στο site.
Ψαξε λιγο και θα το βρεις.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

http://poehali.net/attach/bike_wheel_-_unsec.pdf

να είστε όλοι καλά, ευχαριστώ!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...που δεν προλαβα να τροποοιησω, γιατι μεσολαβησε αλλο post:
Οσο για ακτινολογηση μετα το πλεξιμο, χρησιμοποιησε το ιδιο το ποδηλατο:
Βαλε τον τροχο στο πηρουνι, σφιξε τον στη θεση του, γυρνα αναποδα το ποδηλατο, και μετα γυρνωντας τον τροχο και με σημειο αναφορας τα τακακια των φρενων η κατι αλλο που θα τοποθετησεις εσυ προσωρινα (π.χ, δυο κοντα πλαστικα ζιπακια), τον ακτινολογεις.
Το μονο που θα χρειαστει να αγορασεις ειναι ενας ακτινολογος.
Και στην περιπτωση σου, ο καλυτερος και οικονομικωτερος ειναι ο "Spokey".
Παραγεται σε δυο εκδοσεις (3,25 και 3,4 χλστ), κι αν κρινω σωστα απο τα καψουλια που βλεπω στη φωτογραφια, μαλλον σου χρειαζεται η μεγαλυτερη διασταση.
Εν αμφιβολια, παρε ενα καψουλι, πηγαινε σε ενα ποδηλαταδικο και δες τι διαστασης ακτινολογος του ταιριαζει.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

kostas_orient wrote:
Ελπίζω να τα καταφέρω να τις πλέξω και να πάω σε κάποιον επαγγελματία μόνο για την τελική ακτινολόγηση.

εαν ειναι να πας σε επαγγελματια μην παιδευτεις. Ετσι και αλλιως τα ιδια λεφτα θα σου παρει.

kostas_orient
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
kostas_orient wrote:
Eaglos wrote:
Χοντρότερες υπάρχουν, είναι διαφορετικής διατομής και
κατά πάσα πιθανότητα δεν θα χωράνε τα κεφάλια στο κέ-
ντρο σου. Οι τρύπες στο κέντρο σου είναι για 2 χιλιο-
στά ακτίνα και οι πιο χοντρές είναι 2,2-2,3.

Πάρε κλασικές ανοξείδωτες 2.0 διατομή. Γύρω στα 0,2 η
μία έχουν.


Τρυπάνι υπάρχει. Να τις αλλάξω με ίδες δεν παίζει, αν είναι ναα δώσω λεφτά να τα δώσω για βελτίωση, όχι για να αγοράσω κάτι ίδιο

...και που να τελειωσει...

Το ποσο ανθεκτικος ειναι ο τροχος, δεν το καθοριζουν μονο οι ακτινες, αλλα κυριως το στεφανι (ζαντα).
Οποτε το να τοποθετησεις ακτινες ποιοτικες αντοχης σε αυτη τη ζαντα, ειναι πεταμενα λεφτα απο το παραθυρο.
Η ζαντα αυτη ειναι της κατηγοριας "ποιο φτηνη πεθαινεις".
Ο τροχος για να λειτουργει σωστα, να αντεχει και να ζησει πολυ, πρεπει να εχει πλεχτει και ακτινολογηθει με τις ακτινες του στην υψηλοτερη δυνατη ταση.
Η "υψηλοτερη δυνατη ταση" ειναι η ταση που επιτρεπει η ζαντα, (η αντοχη δηλαδη που εχει η ζαντα) χωρις να ξεριζωθουν τα καψουλια απο τη ζαντα και χωρις να κρακελαρει/ραγισει/σκιστει η ζαντα στις ακτινοτρυπες λογω κοπωσης του αλουμινιου λογω υπερβολικης τασης ακτινων, μετα απο καποια χρηση.
Το μεταλλο της συγκεκριμενης ζαντας ειναι μαλακο και λεπτο σαν τσιγαροχαρτο.
Και σε αυτη τη ζαντα θα τοποθετησεις παχυτερες ακτινες;;;;;;(που για να λειτουργησουν σωστα και να αντεξουν, απαιτουν αρκετα υψηλοτερη ταση απο αυτες που εχεις τωρα!!!!).
Μα δεν θα καταφερεις καν να τις τεντωσεις οσο πρεπει, θα σκιστει το αλουμινιο της ζαντας πολυ πριν φθασεις στην απαιτουμενη ταση, η θα γινει η ζαντα αυγο απο την υπερβαση της αντοχης της.
Ακριβως αυτη τη μ@λ@κια κανουν και διαφοροι κατασκευαστες/πωλητες ηλεκτρικων ποδηλατων: Νομιζοντας οτι θα ενισχυσουν τους τροχους των ηλεκτρικων ποδηλατων τους (πραγμα που οντως χρειαζεται λογω αυξημενων καταπονησεων), χρησιμοποιουν οχι πολυ ανθεκτικες ζαντες με θεοχοντρες ακτινες (2,3 η και 2,6 χλστ), οι οποιες ακτινες ειναι αδυνατον να τεντωθουν στην ταση που πρεπει (λογω μικρης αντοχης ζαντας), με αποτελεσμα ειτε να κοβονται οι ακτινες λογω κοπωσης, ειτε να λυνονται οι ακτινες λογω ανεπαρκους τασης.
Αν θελεις να κανεις οτι καλυτερο γινεται με αυτη τη ζαντα, θα πρεπει να χρησιμοποιησεις λεπτοτερες ακτινες, και οχι παχυτερες, και ιδανικα butted.
Μονο ετσι θα καταφερεις να πλεξεις τον τροχο εχοντας τις ακτινες τεντωμενες στην ταση που τους πρεπει, χωρις να υπερβεις την αντοχη του αλουμινιου της ζαντας.
Ειλικρινα ομως, δεν αξιζει τον κοπο.
Καθαρισε οσο καλυτερα μπορεις τις συγκεκριμενες ακτινες και ξαναπλεξε τις, αφου προηγουμενως λιπανεις με γρασσο η λαδι τα σπειρωματα τους.
Για το πως θα πλεξεις τον τροχο, θα βρεις πολυ καλες πληροφοριες στο e-book του Roger Musson "A praktical guide to Wheel Building", το οποιο εχει ανεβασει καποιος παλιοτερα στο site.
Ψαξε λιγο και θα το βρεις.


Ευχαριστώ για την πλήρη περιγραφή. Δεν τα ήξερα όλα αυτά. Θα προσπαθήσω να την ξαναπλέξω με τις ίδιες ακτίνες και βλέπουμε...

kostas_orient
Απών/απούσα

Petaliaris wrote:
http://poehali.net/attach/bike_wheel_-_unsec.pdf

να είστε όλοι καλά, ευχαριστώ!


Εμείς ευχαριστούμε

kostas_orient
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
...που δεν προλαβα να τροποοιησω, γιατι μεσολαβησε αλλο post:
Οσο για ακτινολογηση μετα το πλεξιμο, χρησιμοποιησε το ιδιο το ποδηλατο:
Βαλε τον τροχο στο πηρουνι, σφιξε τον στη θεση του, γυρνα αναποδα το ποδηλατο, και μετα γυρνωντας τον τροχο και με σημειο αναφορας τα τακακια των φρενων η κατι αλλο που θα τοποθετησεις εσυ προσωρινα (π.χ, δυο κοντα πλαστικα ζιπακια), τον ακτινολογεις.
Το μονο που θα χρειαστει να αγορασεις ειναι ενας ακτινολογος.
Και στην περιπτωση σου, ο καλυτερος και οικονομικωτερος ειναι ο "Spokey".
Παραγεται σε δυο εκδοσεις (3,25 και 3,4 χλστ), κι αν κρινω σωστα απο τα καψουλια που βλεπω στη φωτογραφια, μαλλον σου χρειαζεται η μεγαλυτερη διασταση.
Εν αμφιβολια, παρε ενα καψουλι, πηγαινε σε ενα ποδηλαταδικο και δες τι διαστασης ακτινολογος του ταιριαζει.

Δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω ένα ίσιο κατσαβίδι για να ρυθμίσω τις ακτίνες αφού ο τροχός δεν θα έχει σαμπρέλα-λάστιχο-φακαρόλα;;

contact