Αξίζει η αναπαλαίωση Κούρσας με στόχο ποδηλατικά ταξίδια άνω των 80 χλμ.?

12 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
blue4u
Απών/απούσα

Καλησπέρα,
Θα ήθελα να ρωτήσω την γνώμη όσων έχουν ή είχαν κάποια κούρσα και ασχολούνται ή έκαναν εκδρομικά ταξίδια από 80 χλμ και πάνω σε δρόμο.

Έτυχε να κάνω 2 φορές κάποια δρομολόγια των 80χλμ και των 105 χλμ με μία κούρσα velosolex που απλά την έχω σε μία μέτρια έως καλή κατάσταση χωρίς σοβαρές αλλαγές πάνω της.

Η ερώτησή μου είναι η εξής, αξίζει να δώσω κάποια χρήματα για να αλλάξω τα εξαρτήματά της με πιο καινούργια ή να αγοράσω απλά μία καινούργια.
Θα καταφέρει να φτάσει ποτέ μία παληά κούρσα τις επιδόσεις και την άνετη-εύκολη οδήγηση μίας "σύγχρονης' Κούρσας;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις.

(θέλω απλά την ειλικρινή σας γνώμη, οι ποδηλατάδες που ρωτάω μου έχουν πεί τις δικιές τους γνώμες, θα ήθελα και την δική σας)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
angelospower
Απών/απούσα

Δεν το κόβω. Πρέπει να σπαταλήσεις πολύ χρόνο και χρήμα για να φτάσεις σε ένα αποδεκτό επίπεδο.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Τα παντα, εξαρτωνται απο κατι. Το ιδιο, και αυτο που σκεφτεσαι να κανεις.
Κατ' αρχην, θα πρεπει να ξεκαθαρισεις τι σημαινουν για σενα τα εκδρομικα ταξιδια.
Προκειται για ημερησιες βολτες που τις κανεις εχοντας μαζι σου σαν μονη αποσκευη σου το πορτοφολι σου, η θελεις να μεταφερεις μαζι σου και αλλα πραγματα;
Οπως καταλαβαινεις, η δυνατοτητα μεταφορας πραγματων(εστω και λιγων)η οχι, ειναι καθοριστικος παραγοντας οσον αφορα το ειδος του πλαισιου που θα διαλεξεις.
Οπως επισης και το ειδος των διαδρομων που σκεπτεσαι να κανεις.(ποσοστα ασφαλτου-χωματος, κλπ).
Αν απλα καβαλας το ποδηλατο και φευγεις, με μονη αποσκευη σου το πορτοφολι σου, χρησιμοποιωντας κυριως ασφαλτοστρωμενους δρομους, τοτε τα καλυτερα αποτελεσματα θα τα εχεις με ενα σκελετο carbon, ντυμενο με συγχρονα εξαρτηματα.
Αν παλι προτιμας να μεταφερεις και καποιες(εστω λιγες) αποσκευες, πραγμα που συνεπαγεται τοποθετηση (εστω minimal) σχαρας αποσκευων, τοτε το αλουμινιο με brase-on για σχαρα και φτερα, η ακομη καλυτερα το ατσαλι η Cro-Moly, ειναι μονοδρομος.
Με αλουμινενιο πλαισιο, θα εχεις λιγοτερη ανεση, αλλα καλυτερη αποκριση στην πεταλια, ενω με ατσαλινο (η ακομα καλυτερα Cro-Moly), θα εχεις περισσοτερη ανεση και ισως λιγο μεγαλυτερες απωλειες στη μεταδοση ισχυος, στον πισω τροχο.
Τωρα, αν το πλαισιο που εχεις, ειναι καποιο high-end Motobecane, τοτε δεν αξιζει τον κοπο να παρεις καποιο αλλο αντιστοιχο ατσαλινο, αν σου αρεσει η "γλυκεια" συμπεριφορα του καλου ατσαλιου.
Το αν αξιζει να αναβαθμισεις την κουρσα που ηδη εχεις, εξαρταται κι απο τα συγκεκριμενα περιφερειακα που φοραει, και την κατασταση/λειτουργικοτητα τους. Καθως επισης και απο τις προτιμησεις σου, οσον αφορα το ειδος των χειριστηριων και τον τροπο λειτουργιας τους. Υπαρχουν ανθρωποι που ορκιζονται στα down tube shifters, κι αλλοι που δεν τα ανεχονται με τιποτα.

Παντως, τη μεγαλυτερη διαφορα θα εχεις (αν αποφασισεις να αναβαθμισεις το ποδηλατο σου) με την αναβαθμιση των τροχων. Οσον αφορα την αποδοση,ειναι το αμεσως σημαντικοτερο εξαρτημα, μετα το πλαισιο.
Αυτα, σε πολυ γενικες γραμμες.

blue4u
Απών/απούσα

Οι μόνες απόσκευές που θα έχω θα είναι κάποιο σακίδιο με κάποια απαραίτητα πράματα.
(Στην περίπτωση που το ταξίδι γίνει από μονήμερο σε πολυ-ήμερο, τότε έχω μία σχαρίτσα που από λάθος την δοκίμασα στο πρώτο ταξίδι και την μετέφερα έχοντας πάνω μπουφάν και πουλόβερ, χωρίς λόγος, μέχρι τον μαραθώνα, την Νέα Μάκρη και πάλι πίσω Αθήνα, εννοείτε την δεύτερη φορά είχα βάλει μυαλό.)

Μόνο δρόμο, μόνο άσφαλτο και τα "σκ@τ@" που έχει πάνω της, αυτό με ενδιαφέρει.

Οι τιμές που σκεύτομαι για αναβάθμιση ή για αγορά καινούργιου είναι στα 500 ευρώ. Οπότε, όταν λέμε σύγχρονου, εννοούμε κάτι normal και μέτριο. (καμία Κυριακή στο που και που).

Τους τροχούς θέλω να τους αλλάξω και μάλιστα θα έκανα κάποιο ανάλογο θέμα στις αγγελίες διότι, δυστυχώς, δεν ξέρω να κάνω σωστή αγορά σε αυτό το κομμάτι. Ένας ποδηλατάς μου πρότεινε με 80 - 100 ευρώ να μου φτιάξει, με 2 στεφάνια που μου έδειξε, έτοιμους τροχούς, όμορφους και ελαφρούς με τις πεταλούδες τους και ότι πρέπει.

Δεν με ενδιαφέρει να αλλάξω το μέρος που είναι η ταχύτητες, τις έχω συνηθίσει. Με ενδιαφέρει όμως να τσουλάει καλά και να έχει οδική συμπεριφορά παρόμοια με μία καινούργια κούρσα.

Όταν λές πλαίσιο εννοείς τον σκελετό;

blue4u
Απών/απούσα

angelospower,
φίλε μου, τι εννοείς αποδεκτό επίπεδο; Δηλαδή ποια θα είναι η άξιας σημασίας διαφορά κατά την διάρκεια του "ταξιδιού";

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

blue4u wrote:
Καλησπέρα,
Θα ήθελα να ρωτήσω την γνώμη όσων έχουν ή είχαν κάποια κούρσα και ασχολούνται ή έκαναν εκδρομικά ταξίδια από 80 χλμ και πάνω σε δρόμο.
Έτυχε να κάνω 2 φορές κάποια δρομολόγια των 80χλμ και των 105 χλμ με μία κούρσα velosolex που απλά την έχω σε μία μέτρια έως καλή κατάσταση χωρίς σοβαρές αλλαγές πάνω της.

Η ερώτησή μου είναι η εξής, αξίζει να δώσω κάποια χρήματα για να αλλάξω τα εξαρτήματά της με πιο καινούργια ή να αγοράσω απλά μία καινούργια......

Τι ΔΕΝ σου αρέσει, τι ΔΕΝ σε βόλεψε στην Velosolex κούρσα στα ταξίδια που έκανες?

Προσωπική άποψη {Α}
....όλα τα ποδήλατα κάνουν για παντού (ΑΠΟΔΕΙΞΗ: έχουν βγάλει 200αρια brevets με σπαστό και με μονοτάχυτο, έχουν κάνει 100χλμ με πατίνια, έχουν πάει με κουρσες στα κατσάβραχα, φίλος ήρθε με FS στην Κόρινθο και πίσω ενώ οι υπόλοιποι ήμασταν με κούρσες....). Δεν είναι ότι καλύτερο, υπάρχουν κατηγορίες για κάθε περίπτωση, αλλά ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ όλα πάνε παντού.....

Προσωπική άποψη {Β}
.... οι κούρσες ΚΥΡΙΩΣ κάνουν για μεγάλες - γρήγορες διαδρομές, για αγώνες, για βολτονήσεις. Έχουν βαρειά πατήματα και είναι σκυφτές/ αεροδυναμικές και πολύ σκληρές άκαμπτες. ΠΡΟΦΑΝΩΣ και μπορείς να πας και ταξίδι φορτωμένος με την κούρσα, προφανώς και πολλοί κινούνται ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ με κούρσες μέσα σε έντονη κίνηση ΙΧ / φανάρια κλπ κλπ. ΑΛΛΑ υπάρχουν άλλα ποδήλατα πιο ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ για αυτές τις δουλειές.....

Αν απαντήσεις στην αρχική μου ερώτηση, θα βρούμε κάτι να πιαστούμε....
Επίσης δώσε κάποιες λεπτομέρειες για την κούρσα που έχεις τώρα (πχ ταχύτητες, μέγεθος δίσκων και γραναζιών κλπ κλπ)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Καλημέρα φίλε.

Η κούρσα των 500 Ευρώ με την αναβάθμιση των 500 Ευρώ δεν είναι συγκρίσιμα πράγματα. Με 500 ευρώ πιστεύω ότι δεν παίρνεις κάτι "καλύτερο" από αυτό που καβαλάς τώρα. Θα κερδίσεις λίγο βάρος, θα έχει μια διαφορετική αίσθηση αλλά πρακτικά μια η άλλη θα είναι. Αντίθετα με 500 (και λιγότερ) ευρώ σε αναβαθμίσεις θα δεις καλή διαφορά στο υπάρχον κουρσάκι.

Το κακό με τις παλιές κούρσες είναι ότι αλλάζεις ένα πράγμα και παίρνεις πακέτο όλα τα υπόλοιπα. Το πιο ασφαλές είναι να βρεις νέα κέντρα για το σύστημά σου και να πλέξεις ρόδες με καλά στεφάνια και ακτίνες. Έτσι κρατάς το υπάρχον σύστημα ταχυτήτων και ξενοιάζεις.

Οι αλλαγές που εχεις στο διαγώνιο είναι ελεύθερες ή με συγκεκριμένες θέσεις; Αν είναι ελεύθερες θα ήταν ίσως πιο εύκολη η μετάβαση σε σύστημα με περισσότερες ταχύτητες καθώς δεν ήσουν περιορισμένος στα κλικ. Θέλει λίγο ψάξιμο να δεις τι χωράει και πόσο ανοίγουν τα ψαλίδια σου, τι παίρνει από δισκοβραχίωνα κλπ.

Nils
Εικόνα Nils
Απών/απούσα

http://www.pepa.gr/smf/index.php?topic=1844.0

ριξε και μια ματια και σε αυτο , μονο για το υλικο του πλαισιου(σκελετο) αναφερομαι , απο καποιους ανθρωπους που κανουν 400 και 600 χλμ μεσα σε ενα σ κ ...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Όταν λές πλαίσιο εννοείς τον σκελετό;..."

Ναι, οταν λεμε πλαισιο, εννοουμε το σκελετο.
Το "...να τσουλαει καλα...", εξαρταται κυριως απο τους τροχους, και γι αυτο ειναι τοσο σημαντικο τμημα του ποδηλατου.
Η οδικη συμπεριφορα, εξαρταται κυριως απο το πλαισιο και τη γεωμετρια του. Αν το τραβηξουμε ακομη λιγο παρα περα, και απο τα φρενα του.
Αν η γεωμετρια και η ανεση που προσφερει το συγκεκριμενο πλαισιο σε ικανοποιει(οσον αφορα τη σταθεροτητα και ευελιξια στη συμπεριφορα του), τοτε δεν υπαρχει λογος να το αλλαξεις. Λογους να το αλλαξεις θα ειχες αν εχοντας δοκιμασει αλλα πιο συγχρονα πλαισια, ειχες "βρει" οτι η γεωμετρια τους( ευελιξια, ευσταθεια, κατευθυντικοτητα), σου "παει" καλυτερα.
Αν παντως το ποδηλατο σου, εχει ατσαλινα στεφανια τροχων, και τα αντικαταστησεις με καλα αλουμινενια, τοτε θα δεις εκτος των αλλων(και σε συνδυασμο με καλα παπουτσακια φρενων), και σημαντικη βελτιωση στην αποδοση των φρενων.
Εχε υπ'οψιν σου παντως, οτι οσον αφορα την ποιοτητα των τροχων, ειναι σημαντικα και με τη σειρα που αναφερονται:
1. Τα στεφανια
2. Ακολουθουν οι ακτινες
3. Τα κεντρα (ειναι τα λιγοτερο σημαντικα, εχοντας ως δεδομενο οτι ειναι μιας καποιας ανεκτης ποιοτητας).
Τα στεφανια θα πρεπει να εχουν 36 η 32 ακτινες, να ειναι κατι γνωστο και καταξιωμενο/δοκιμασμενο, ενω οι ακτινες θα πρεπει να ειναι οπωσδηποτε ανοξειδωτες, κατα προτιμηση double butted, με λιγα λογια DTSwiss, η Sapim.(Και οι Wheelsmith ειναι εξ'ισου καλες, αλλα αυτες δεν "παιζουν" στα μερη μας ).
Τα κεντρα, δεν ειναι αναγκη να ειναι τα καλυτερα που υπαρχουν στον πλανητη. Κεντρα επιπεδου Shimano 105, ειναι παραπανω απο επαρκη, γι αυτο που θελεις να κανεις.
Αν παλι εχεις 5-πλεττα η 6-πλεττα, η ακομη κι 7-πλεττα(πραγμα που σημαινει βιδωτη κασσετα και "στενοτερο" πισω κεντρο) στον πισω τροχο, οι σχεσεις μεταδοσης σε ικανοποιουν και δεν θελεις να αλλαξεις/αναβαθμισεις το συστημα των ταχυτητων σου σε κατι συγχρονο(9-πλεττα, 10-πλεττα, 11-πλεττα), τοτε θα πρεπει να διαλεξεις ενα καλης ποιοτητας πισω κεντρο με βιδωτη κασσετα. Τετοια υπαρχουν ακομη(με σφραγιστα ρουλεμαν παρακαλω) της Sachs-Maillard, σε ορισμενα ποδηλαταδικα, και σε αρκετα συμφερουσα τιμη.
Παντως, οι τροχοι που προτεινω παραπανω, (δεν υπαρχουν ετοιμοι, αγοραζεις τα επιμερους κομματια και τα δινεις σε καποιον ποδηλατα να σου τους πλεξει), κοστιζουν περιπου τα διπλασια απο οτι προτεινει ο ποδηλατας σου, και αυτο με πολυ προσεκτικη επιλογη τιμων. Ειναι ομως τροχοι, που θα σε πανε πολυ, μα πολυ "μακρια" (σε αντοχη, ελαφροτητα, ποιοτητα κυλισης, μακροζωια).
Αν βεβαια εσυ σκοπευεις να χρησιμοποιεις το ποδηλατο ελαχιστα, τοτε ισως οι τροχοι που προτεινει ο ποδηλατας σου, να ειναι υπεραρκετοι για τις αναγκες σου.
Η τελικη αποφαση, ειναι παντοτε δικη σου.
Καλες βολτες.

blue4u
Απών/απούσα

Σας ευχαριστώ όλους σας!

Επειδή το ποδηλατάκι με βόλεψε και δεν είχα κάποιο παράπονο,
εκτός του ότι πρέπει να μακρύνω λίγο τον λαιμό του,
θα του αλλάξω τους τροχούς και θα μείνω σε αυτό. Νομίζω ότι θα καταφέρω να ακολουθώ τους άλλους κουρσάρους της παρέας.

Τώρα πρέπει να ψάξω να βρώ μίας καλής ποιότητας τροχούς, διότι το ποδήλατο το χρησιμοποιώ και μέσα στην πόλη στην καθημερινή μου μεταξίκνη και επειδή κάθε Κυριακή θα προσπαθώ να βγαίνω εκτός με κάτι άλλους φίλους που έχουν και αυτοί Κοούρσες.

Την Τετάρτη θα ψάξω να βρώ κάποιο μαγαζί να μου κάνει την μόντα, αν κάποιος έχει κάνει κάτι παρόμοιο και γνωρίζει να με στείλει κάπου καλά κατευθείαν θα με γλίτωνε από πολύ ταλαιπωρία.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

O Αλτιπαρμάκης στο κέντρο πλέκει τροχούς, ο Σιγανός (kinisibikes) στην Κηφισιά επίσης, λογικά και Λουκάς Πουκαμισάς στα Μελίσσια.

blue4u
Απών/απούσα

Βρήκα ένα μαγαζί στο Μαρούσι
και έβαλα τροχούς (με κέντρα JoyTech)
και 7 γρανάζια (shimano) πίσω από 5 που είχα, κυριλέ μου βγήκε,
έβαλα και πεταλούδα στους τροχούς (μου χρέωσε την πίσω 8 ευρώ, λογικό;?!)
(και πρίν 3-4 εβδομάδες είχα αλλάξει τα μούφα λάστιχά μου)
Και μου βρήκε και ένα gαμάτ0 τιμονάκι που θα το βάλω όταν βρούμε και κατάλληλο λαιμό.

Και έχω την εντύπωση ότι έγινε αρκετά πιο ελαφρύ
με αρκετά καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Αυτήν την εντύπωση μου δίνει. Όχι ότι είχα παράπονο πριν αλλά τώρα νομίζω πετάει.
Αυτά, νομίζω ότι με βοηθήσατε αρκετά! Ευχαριστώ!

ΥΓ: Φαντάζομαι για κάποιους δεν είναι και οι καλύτεροι τροχοί, αλλά προς το παρών θα κάνουν την δουλειά τους, όταν θα έρθει η ώρα (και το χρήμα) θα δούμε τι θα τους ξανά αλλάξουμε!

http://img541.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=48049503.jpg