Καλησπέρα σε όλους. Χαίρομαι που σας βρήκα. Είμαι παλιός ποδηλάτης αν και όχι πολύ μεγάλος σε ηλικία (32). Απο την ηλικία των 14 ετών έκανα ποδηλασία αποστάσεων με το ποδήλατο που σας επισυναπτω, ένα αμερικάνικο ποδήλατο με επωνημία BCA Azzuri. Η φώτο είναι ενδεικτική και η διαφορά είναι οτι το δικό μου έχει σύστημα ταχυτήτων SHIMANO SIS αλλά όχι αυτα που φοράνε τα απλά σε εμπορικά ποδήλατα κάτι πιο εξέλιγμένο. Θέλω να το αναπαλαιώσω και να του αλλάξω φρένα, μανέτες, καθώς και μπροστινο δίσκο ταχυτήτων. Τελός θέλω να το βάψω. Θα ήθελα να ρωτήσω αν μπορώ να βρώ φρένα κούρσας για το συγκεκριμένο ποδήλατο. Επίσης θα του κάνω το ανάλογο σερβις καθότι τόσα χρόνια έχω την εμπειρία πιο καλά και απο ποδηλατά χιχιχιχι.
Ελπίζω μια μέρα να ερθω να σας βρώ στης συναντήσεις σας.
Φιλικά Κωνσταντίνος
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 245.89 KB |
Ωραίο το ποδηλατάκι! Με έβαλε στο τριπάκι και έψαξα γύρω από αυτή τη μάρκα. Λοιπόν, η BCA ήταν μάλλον παρακλάδι της ROSS, ποδηλατικής εταιρείας ανταγωνίστριας της SCHWINN, η οποία ROSS χρεωκόπησε το 1989. Συνεπώς, πλην των ανταλλακτικών shimano κλπ, θα δυσκολευτείς να βρεις ανταλλακτικά και αυτοκόλλητα (ίσως σε κανένα ebay?). Γνώμη μου είναι, αφού μάλλον θα το "γδύσεις" το ποδηλατάκι για να το βάψεις, να κάτσεις και να καθαρίσεις τα ήδη υπάρχοντα περιφερειακά με wd40 από τα παλιά γράσσα και λάδια, ό,τι από αυτά χρειάζεται βάψιμο/νικέλωμα να το κάνεις και να τα επανατοποθετήσεις με γράσσα και λάδια (άλλαξε μόνο ρουλεμάν σε μεσαία τριβή και λαιμό). Τα αυτοκόλλητα να τα αφαιρέσεις προσεκτικά (νομίζω υπάρχει μια μέθοδος με πιστολάκι μαλλιών) και να τα ξανατοποθετήσεις στον ξαναβαμμένο σκελετό. Αυτά αν θες να το αναπαλαιώσεις.
Διαφορετικά, αν θες απλά να το κάνεις λειτουργικό, σίγουρα θα βρεις και φρένα που θα ταιριάζουν (και μανέτες και δαγκάνες) και δισκοβραχίονα, όμως το ποδήλατο μάλλον θα χάσει την εργοστασιακή του όψη (και την παλιά του χάρη). Αν έχεις καιρό να το χρησιμοποιήσεις, αυτά που θα χρειαστεί στο σέρβις κατά πάσα πιθανότητα θα είναι:
1) Λάστιχα - σαμπρέλες
2) Συρματόσχοινα - καλώδια
3) ίσως αλυσίδα
4) Καθάρισμα και γρασσάρισμα/λάδωμα ρουλεμάν κ άλλα κινούμενα μέρη
5) Ρύθμισμα ταχυτήτων
6) Ρύθμισμα φρένων (και αλλαγή τακακιών)
Οι τροχοί του είναι σιδερένιοι ή αλουμίνιο? Εγώ αν έκανα μια ποιοτική αναβάθμιση, θα έβαζα αλουμινένιους τροχούς. Γλυτώνεις αρκετό βάρος. Από την άλλη εγώ θα το έκανα και fixed/singlespeed, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία...
...και καλως σε βρηκαμε.
Στις πολυ σωστες παρατηρησεις του προηγουμενου post, θα ηθελα να προσθεσω και μερικες σκεψεις οι οποιες θα μπορουσαν να φανουν χρησιμες (ισως και οχι..).
Αν καταλαβαινω καλα, απο αυτα που γραφεις, μαλλον θελεις να "εκσυγχρονισεις" λιγο το ποδηλατο, ωστε να γινει πιο πρακτικο σε καθημερινη χρηση.
Κατανοητο, και απολυτα αποδεκτο.
Το ποσο "βαθεια" ομως θελεις να μπεις στην αναπαλαιωση του, ειναι ενα θεμα που "σηκωνει" αρκετη συζητηση.
Το βαψιμο π.χ., μπορεις καλλιστα να το αποφυγεις, αν το χρωμα του ποδηλατου δεν ειναι σε ασχημη κατασταση. Για μερικες γρατζουνιες, μπορει να μην αξιζει να μπεις στη διαδικασια τριψιματος, βαψιματος, ΚΑΙ ευρεσης/κατασκευης των original αυτοκολλητων, βερνικωματος, κλπ. (Γενικα, οι οποιες αλλαγες γινονται σε διαδικασιες αναπαλαιωσης, φροντιζουμε να ειναι αναστρεψιμες... =ισως καποτε αποφασισεις, οτι το original χρωμα ειναι must..).
Οσον αφορα τα επι μερους ανταλλακτικα: μπορεις να τοποθετησεις ΟΤΙ τραβαει η ψυχη σου, αρκει να μπορουν να συνεργαστουν με τα παλια που θα παραμεινουν στο ποδηλατο.
Αν θελεις να βελτιωσεις τα φρενα σου, μια αλλαγη φρενων(σιαγωνες-μανετες-τακακια), κρινεται απαραιτητη. Μονο που οι σιαγωνες που θα διαλεξεις, θα πρεπει να ειναι οπωσδηποτε "Long reach", (τα μπρατσα των σιαγονων δηλαδη, θα πρεπει να ειναι αρκετα μακρυα, ωστε να "φτανουν" να πατησουν τα τακακια στη ζαντα), και οχι οι κοντες, που συνηθως χρησιμοποιουνται στα συγχρονα κουρσακια.
Τετοιες, κατασκευαζουν διαφορες εταιρειες, γνωστες και λιγοτερο γνωστες, σε διαφορα μηκη, και θα πρεπει να διαλεξεις αυτες με το καταλληλο μηκος. Μια ιδεα μπορεις να παρεις παρακατω:
http://www.sheldonbrown.com/harris/brake-calipers.html
Οσο για μανεττες, υπαρχουν πολλα μοντελλα, χωρις ενσωματωμενα λεβιεδακια ταχυτητων, σε σχετικα λογικες τιμες.
Ο μπροστα δισκοβραχιονας, ειναι μια αλλη ιστορια. Στη φωτογραφια που παραθετεις, δεν φαινεται καθαρα,μοιαζει ομως να εχει δυο γραναζια, πραγμα που συμφωνει με την εποχη του. Ετσι, αν θελεις να τον αλλαξεις, θα πρεπει να διαλεξεις καποιο συγχρονο δισκοβραχιονα, με ΔΥΟ δισκους, αν δεν θελεις να μπεις στη διαδικασια αλλαγης ΚΑΙ των πισω γραναζιων και ντεραγιε, και ισως και πισω κεντρου, για λογους συμβατοτητας.
Και παλι, τα γραναζια του νεου "διπλου" δισκοβραχιονα, θα πρεπει να εχουν τετοιο αριθμο δοντιων, ωστε να μην ξεπερναει το "ευρος" του πισω ντεραγιε, και να μπορει να λειτουργησει αρμονικα μαζι του. Ενα αλλο προβλημα που προκυπτει απο την αλλαγη δισκοβραχιονα (αν θελουμε να ειμαστε "σωστοι"), ειναι οτι θα πρεπει ενδεχομενως να αλλαξουμε και τη μεσαια τριβη, ωστε να μην αλλαξουμε την υπαρχουσα "chain line", (=η αποσταση της αλυσσιδας, η η αποσταση της "μεσης" θεσης της αλυσσιδας, απο τον νοητο διαμηκη αξονα του ποδηλατου).
(Λαθος chain line, συνεπαγεται προωρη φθορα της αλυσσιδας και των γραναζιων, και δυσκολιες στην επιλογη των ταχυτητων).
Με λιγα λογια, θελει καμποσο ψαξιμο, πριν μπεις στη διαδικασια αγορας. Και προπαντος, οσον αφορα την επιλογη καποιου εξαρτηματος, δεν πρεπει να επηρεαστεις, απο το ποσο ομορφο δειχνει και το ποσο καλα δουλευει σε ενα ΑΛΛΟ ποδηλατο, διαφορετικο απο το δικο σου. Βασικη προυποθεση, να μπορει να λειτουργησει σωστα, στο ΔΙΚΟ ΣΟΥ ποδηλατο.
Κατι αλλο που συνηθως συμβαινει σε παρομοιες περιπτωσεις, ειναι ο αρχικος προυπολογισμος, να υπερκαλυπτεται απο τα πραγματικα εξοδα που εν τελει γινονται.
Τα οποια ομως, με τη σειρα τους, αποσβενονται πληρως σε βαθος χρονου, τοσο απο τη χρηση του ποδηλατου, αν αυτο αποδειχθει αξιοπιστο και λειτουργικο (εφ'οσον η αναπαλαιωση γινει σωστα), οσο και απο τη χαρα της χρησης ενος ωραιου κλασσικου ποδηλατου, που με την επισκευη/τροποποιηση/αναπαλαιωση, απεκτησε καινουρια ζωη.
Δεν θελω να κουρασω αλλο, ευχομαι "καλη προοδο" στην αναπαλαιωση/επισκευη σου,
και καλα "αναπαλαιωμενα" χιλιομετρα...
Καλησπέρα και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού. Μόλις γυρισα απο διακοπές και χάρηκα που μου απαντήσατε. Το ποδήλατο είναι έτοιμο και λειτουργικό. Η βαφή δυστυχώς είναι χάλια γιατι τελικά έγινε με σπρέη ακρυλικό. Βάζοντας όμως όλα τα υλικά πάνω στο ποδήλατο το ποδήλατο βελτιώθηκε πολύ. Θα ανεβάσω φώτο σύντομα. Το ποδηλάτο είναι κιτρινο μαύρο και τα διάφορα περιφερέιακά (σωληνάκια κτλ) είναι μάυρα και δένουν πολύ με το όλο χρώμα. Το τιμόνι κούρσας απεσύρθει και στην θέση του μπήκε ίσιο τιμόνι με μανέτες. Μπήκε νέα αλυσίδα, νεα συρματα και σωληνάκια, τακάκια και λυπάνθηκε απο την αρχή αφου όλα τα μέρη λύθηκαν και καθαρίστηκαν ένα ενα. Να είχα και την υπομονή με το χρώμα θα είχε γίνει η δουλιά ακόμα καλύτερη.
Πάντως μετα απο σχεδόν 20 χρόνια που το έχω όταν του έβγαλα την παλιά μπογιά με το διαβρωτικό ο σκελετός δεν είχε ούτε μια γρατζουνιά.
Τέλος οι ζάντες του είναι αλουμινένιες προελευσεως βελγίου και τα λάστιχα είναι KENDA τα μοναδικά που υπηρχαν σε 27''.
Ελπίζω μια μέρα να΄καταφέρω να έρθω στις συναντήσεις σας να το δείτε απο κοντά.
Φιλικά Κωνσταντίνος
H αναπαλαίωση του ποδηλάτου συνεχίζεται. Το χρώμα με το σπραιύ βγήκε χάλια αλλα εφτιαξε με τα μαύρα παρελκόμενα. Τώρα παρήγγειλα νέα πίσω ρόδα γιατί η παλιά τα έπαιξε μετά από 20 χρόνια. Το ποδήλατο εχτές έφτασε αισίως τα 55 χλμ στην Κηφισίας στην ευθεία του κτήματος συγγρού και αν εξαιρεσετε την πίσω ρόδα που τα έφαγε τα ψωμιά της η "γρια" δεν δείχνει τα χρόνια της. Ελπίζω κάποτε να το ξαναβάψω σωστά σε φαναρτζή και όχι με σπραίυ.
Μόλις τελειώσω με όλα θα σας το ανεβάσω να το δείτε.
Φιλικα Κωνσταντίνος
exei ενα βαφειο στην αρχη της Πειραιώς στον Πειραιά , διπλα απο την Τροχαία.
Εχουν πάει και άλλα παιδια για βαψιμο σκελετου εκει, τσεκαρέ το αν θες
Καλησπέρα
Η κούρσα μετά απο κάμποσο χρόνο τελείωσε και δεν έχει σχέση με τα κιτρινόμαυρα χρώματα που το είχα πρόχειρα βάψει. Ο σκελετός πήγε σε φαναρτζή φίλο και βάφτηκε στα μπλέ του Corsa OPC και το πηρούνι λευκό. Περάστηκαν λευκα προστατευτικά σωληνάκια φρενων και ταχυτήτων, λευκή ταινία στο τιμόνι. Επίσης αγοραστηκε λευκό κάθισμα. Στις ταχύτητες έγινε full service και καθάρισμα όπως και στα φρένα που αλλάχτηκαν και τα τακάκια. Σε θέμα αυτοκόλλητων χρησιμοποίηθηκαν αυτοκόλλητα βυνηλίου απο το ΕΒΑΥ της RALEIGH και ο λόγος ότι δεν με ενδιέφεραι να το φτιάξω όπως ήταν. Τέλος χρησιμοποίηθηκαν νέα ελάστικά της KENDA σειρά KLASSIKS 27 1/14. Φώτο θα σας δωσω απο αύριο που θα έχω βάλει και το κοντεράκι επάνω και ένα παγούρι επίσης λευκό. Το μπλέ-γαλάζιο με το λευκο έχουν δέσει πολύ καλά και το μόνο που έχει να ζηλεψει απο καινούργιο κουρσάκι είναι οι νέες τεχνολογίες. Κατα τ'αλλα όταν το δείτε θα δείτε ότι είναι όμορφο και μπορεί να ξαναζήσει τις ένδοξες μέρες του 90'
Φιλικά Κωνσταντίνος
P.S. Θα ηθελα να αναφέρω ότι στην πολύχρονη αυτή προσπάθεια να το αναπαλαιώσω η επίσκεψη μου σε μεγάλα μαγαζία του χώρου ήταν απογοητευτική στο να με συμβουλέψουν και να με προμηθεψουν αυτά που ήθελα για να την αναγεννήσω. Δυστυχώς μεγάλα ονόματα σε προσέχουν μόνο όταν πάς να αγοράσεις νέο ποδήλάτο και όχι στο after sales.
Έτσι είναι φίλε.Τα μεγάλα καταστήματα μόλις δούνε ποδήλατο μεγαλύτερο από πενταετίας που το πας ας πούμε για αναπαλαίωση/ανακατασκευή κόβουν πέρα.Σίγα μην κάθονται να ασχολούνται αφού βγάζουν τα κέρατα τους με τα καινούρια και τις μικροεπισκευές τους.
Συγχαρητήρια για το κουρσάκι και βάλε αν θες καμιά φωτό να το καμαρώσουμε και εμείς!
Καλές βόλτες!
Ίδια εμπειρία από μεγάλα καταστήματα είχα και εγώ, αφού μόλις χθες τελείωσα την αναπαλαίωση ενός carrera alpina II 95'.
Σε πολύ γνωστό μαγαζί στην περιοχή της Βάρης (όποιος κατάλαβε) μου ζήταγε 70 ευρώ για να μου περάσει 2 ντίζες για τα φρένα, 4 συρματόσχοινα και να σφίξει 2 παξιμάδια στις ρόδες γιατί το μετέφερα με αμάξι και τις είχα βγάλει για να χωρέσει. Μου έλεγε ότι το ποδήλατο είναι κομμάτια και ιστορίες για αγρίους, τέλος πάντων...
Μετά από την ταλαιπωρία 3 περίπου βδομάδων πείρα την απόφαση να στηρίζω τα μικρά συνοικιακά ποδηλατάδικα, τουλάχιστον όταν τους πας το ποδήλατο δεν κάνουν λες και βλέπουν ΑΤΙΑ.
Καλές βόλτες, περιμένουμε φωτογραφίες!!
υπάρχουν ποδηλατάδικα για κάθε περίσταση και κάθε περίπτωση....
Αν έχεις μια παλία σπάνια A.Romeo spider δεν θα πας στο συνεργείο της γειτονιάς.
Αν έχεις μια σύγχρονη Mercedes SLK δεν θα πας για service στον Μαστρο-Μητσο.
Αν έχεις ένα Nissan Micra του 1995 δεν θα πας στην επίσημη Nissan για service....
νομίζω...?
Κάπως έτσι λειτουργούν και τα ποδηλατάδικα.
Για παλιά ποδήλατα θα προτιμήσεις παλιούς μάστορες που ακόμα ασχολούνται με τέτοια, έχουν ίσως κάπου πεταμένα κάποια παλιού τύπου ανταλλακτικά, έχουν φτιάξει άπειρα τέτοια ποδήλατα και μπορύν (αν είναι σωστοί μάστορες και έμποροι) να σε βοηθήσουν / συμβουλέψουν.
Πάρε μια σύγχρονη marzocchi ανάρτηση και τρέχα πχ στον Τσιπίδη να σου κάνει service..... κανονικά αν είναι σωστός επαγγελματίας ΔΕΝ θα πρέπει να την αγγίξει....
..
..
γνώμη μου...
Το πέρασμα/ρύθμισμα συρματόσχοινων/ντιζών και το σφίξιμο 2 παξιμαδιών στους τροχούς στο 99% των ποδηλάτων είναι το ίδιο, αν θες να λέγεσαι επαγγελματίας το κάνεις με μια λογική τιμή, αλλιώς λέγεσαι κλέφτης.
My 2 cents.-
Ας μην ανοίξουμε τέτοια συζήτηση όμως στο topic του παιδιού, καθώς κάποιοι μπορεί να θειχτούν κιόλας.
http://imageshack.us/photo/my-images/521/dsc00821eo.jpg/
Και μια πρώτη φώτο. Όταν φτάσω στο σπιτι θα βάλω και άλλες.
Φιλικά Κωνσταντίνος
Τέλειο!
Αλλά καλό θα ήταν να μικρίνεις λίγο το καλώδιο του πίσω φρένου γιατί εξέχει!
Οχι λιγο, πολυ! πρεπει να το μικρυνει.
Κατα τα αλλα ,πραγματικα εγινε πολυ ομορφο..
Καλησπέρα σε ολους
Σας ευχαριστώ για τα καλά λόγια αληθινά μου πήρε 2 χρόνια κάτι με την τεμπελιά κάτι με το ότι ήθελα να βρώ φαναρτζη να μου κάνει τα χατήρια, κατι τα οικονομικά τελικά το έφτιαξα το κουρσάκι. Το κάλωδιο του φρένου το έφτιαξα και σε λίγο θα δείτε και φώτο (κάνω upload
)
Φιλικά Κωνσταντίνος
http://img32.imageshack.us/img32/118/dsc00830kr.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/2337/dsc00829pu.jpg
http://img807.imageshack.us/img807/6640/dsc00828h.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/8384/dsc00827gy.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/7962/dsc00826vb.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/9989/dsc00825ul.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/6974/dsc00824pu.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/4257/dsc00823jl.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/5778/dsc00822dq.jpg
Δικές σας και ελπίζω να είμαι έναυσμα και για άλλους στην αναπαλαίωση.
Κι αλλο κοντεμα !
Να γινει οπως φαινεται εδω :
http://i419.photobucket.com/albums/pp271/qeugeot/1986de/1986de_02.jpg
(κανε zoom στην εικονα. Το ιδιο ισχυει για τον πισω εκτροχιαστη, αστο λιιγο μεγαλυτερο απ οτι φαινεται στην εικονα. Το αναλογο πραξε και για τον μπροστινο
εκ/στη).
Φίλε το φρένο το έφτιαξα αλλά τις ταχύτητες δεν έχω κουράγιο αργότερα ίσως αλλά τώρα δεν πάιζει χιχιχι.
Πάντως στο δρόμο πάει σφαίρα.
Πολύ ωραίο στο μάτι αλλά μπελαλίδικο το άσπρο
για σέλα και ταινία τιμονιού. Η σέλα είναι san
marco rolls;
Καλησπέρα
Σαφώς το άσπρο βρωμίζει εύκολα αλλά υπάρχει το CIF και με ενα πανακι όλα γίνονται πάλι ασπρα. Η σέλα είναι μάρκα PORTOBELLO αγορασμένη απο τον γκατσούλη με κενο στην μεση για προστασία του προστάτη.
Φιλικά Κωνσταντίνος