Ενοχλητικά συρματόσχοινα άνωθεν του οριζόντιου σωλήνα

34 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Το ποδήλατο μου, ως παλαιό μοντέλο με v-brakes, έχει τα συρματόσχοινα γυμνά στο επάνω μέρος του οριζόντιου σωλήνα με αποτέλεσμα να μην μπορώ να δέσω/κρεμάσω τσαντάκι εκεί.

Παραπλήσιες φωτο σκελετού:

Τσαντάκια προς αγορά:

Eπειδή έχω σκεφτεί χίλιους τρόπους για να το κατορθώσω αλλά κάπου σκάλωνε το θέμα... κατέληξα στο να λειάνω στους οδηγούς από αλουμίνιο τα κάτω στοπ ίσα-ίσα (με τρυπανάκι) για να περάσει μονοκόμματο καλώδιο και στα 3 συρματόσχοινα ώστε να μπορώ να δέσω από πάνω τους το οτιδήποτε.

1. Ποια η γνώμη σας; Μήπως υπάρξει πρόβλημα; (παρατηρήσεις, αντιπροτάσεις κτλ)

2. Ξέρετε στην Αθήνα κατάστημα το οποίο να πουλάει τσαντάκια όπως το Roswheel;

3. Tα εξωτερικά καλώδια έχω σκεφτεί να τα σφηνώσω με κυλινδρικούς λαστιχένιους αποστάτες, ξέρετε πού πουλάνε τέτοιους ή κωνικού σχήματος;

Nylon Spacers

ή θα καταλήξω να βάλω τέτοια;...

4. Ξέρετε κατάστημα στην Αθήνα το οποίο να πουλάει εξωτερικό καλώδιο ταχυτήτων Shimano SIS SP41 και σφραγισμένα καπάκια Shimano SP41 Sealed Gear Caps;

SHIMANO SIS OT-SP41 shift cable casing

5. Τέλος τα εξωτερικά καλώδια ενδέχεται να τα συγκρατήσω και με δετήρι:

 
6. Έχετε παρατηρήσεις για το όλο εγχείρημα;

 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Με έχει προβληματίσει κι εμένα.
Στη θέση σου δε θα χάλαγα τους οδηγούς (που λειτουργούν και μια χαρά), αλλά θα έκοβα στο σωστό μήκος 3 καλώδια με τα άκρα τους, ίσα για να καλύψουν ακριβώς την απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω οδηγών.
Θα κάλυπτα δλδ τα γυμνά συρματόσχοινα με το σωστό μήκος καλωδίου (μακαρόνι που λέμε).

p_george
Απών/απούσα

Τα τρια γυμνα συρματοσχοινα να τα καλυψεις με το αντίστοιχο εξωτερικο σωληνακι, ετσι μπορεις επανω τους να βαλεις το τσαντακι που σου αρεσει.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Οι καλές γλώσσες λένε ότι το συνεχόμενο (όλο) μακαρόνι δίνει καλύτερο φρένο (λιγότερη ελαστικότητα).
Προσωπικά ωστόσο δεν το έχω μελετήσει.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

To 'χω σκεφτεί... αλλά το καλώδιο που θα κόψω θα πρέπει να έχει μεγαλύτερο μήκος, δλδ να πατάει στον οριζόντιο σωλήνα ώστε όταν δεθεί κάτι να μην τραβήξει τα συρματόσχοινα προς τα κάτω κ δημιουργεί κενό μεταξύ οδηγών κ ενδιάμεσου καλωδίου.
Μετά αν βγάλω το τσαντάκι θα 'ναι σα να κρέμονται.

Το συνεχόμενο όντως θα 'χει λιγότερες τριβές μιας κ οι οδηγοί δεν είναι τέλεια πρόσωπο με πρόσωπο κ το συρματόσχοινο του φρένου νιώθω να τρίβεται.

Έχει απασχολήσει κι άλλους:
full run cable housing dilemma
Full length cable housings vs. cable stops/partial cable housing
Drilling out the cable stops
Cable housing dilemma !
full housing on derailleur cables?
Full length or cut cable housing?

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Δε μπορώ να φανταστώ ότι θα έχεις τέτοιο θέμα.
Μιλάμε για 2 χιλ. διαφορά? Πόσο.
Εγώ θα το έκοβα στο σωστό μήκος χωρίς το τσαντάκι, ώστε το συρματόσοιχνο να παραμένει τεντωμένο μεταξύ των οδηγών. Μετά, με το τσαντάκι, ας αφήσει κενό στον πίσω οδηγό, δεν νομίζω να επηρεάσει.
Επίσης, δε χάνεις κάτι να κάνεις μια δοκιμή στο ένα καλώδιο (του πίσω φρένου π.χ. που είναι και εύκολο) να δεις πως θα είναι.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Eμ ναι, δεν τα 'πα όλα...
Οι οδηγοί του συρματόσχοινου του φρένου είναι μεγαλύτεροι σε διάμετρο γιατί το εξωτερικό καλώδιο τοποθετείται σε αλουμινένια "φωλιά", άρα αυτοί δεν χρειάζονται drill.

Φωλιά περίπου σαν κι αυτή

Θα έχω τέτοιο θέμα άμα ο ιμάντας είναι κοντά στην "ένωση" των δύο καλωδίων.
Αν καμπυλώσει το συρματόσχοινο τότε θα τρίβεται στο μέταλο... (αυτό θέλω να αποφύγω)

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Από όσο φαίνεται, αυτός ο τριπλός οδηγός είναι επιπρόσθετο πλακάκι στο πλαίσιο... (καλά δεν του έκανα κ ακτινογραφία)

Θα "φάω", όχι όλο τον οδηγό (δεν τρελάθηκα), μόνο το δόντι που περισσεύει κ πάντα ίσα-ίσα... (ίσως να 'ναι κ η μπογιά - το λακάρισμα περίσσειο)

Και αυτό Teflon casing το έχω σκεφτεί, πρέπει το ένα καλώδιο να μπει μέσα στο άλλο για να αποφευχθεί η απότομη καμπύλωση.

Εύρηκα Jagwire 4 or 5mm Housing / Hose Guide for Frame Loops.

Tasakos10
Απών/απούσα

Vasscott wrote:
Δε μπορώ να φανταστώ ότι θα έχεις τέτοιο θέμα.
Μιλάμε για 2 χιλ. διαφορά? Πόσο.
Εγώ θα το έκοβα στο σωστό μήκος χωρίς το τσαντάκι, ώστε το συρματόσοιχνο να παραμένει τεντωμένο μεταξύ των οδηγών. Μετά, με το τσαντάκι, ας αφήσει κενό στον πίσω οδηγό, δεν νομίζω να επηρεάσει.
Επίσης, δε χάνεις κάτι να κάνεις μια δοκιμή στο ένα καλώδιο (του πίσω φρένου π.χ. που είναι και εύκολο) να δεις πως θα είναι.

+1
Γιατί δεν πειραματίζεσαι έτσι αρχικά να δεις πως πάει; Δεν καταλαβαίνω που θα υπάρχει παραμόρφωση.

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Δεν είμαι σίγουρος αν έχω καταλάβει καλά το πρόβλημα.

Εγώ σε κάθε περίπτωση, είτε υπάρχει γυμνό σύρμα φρένου/ταχυτήτων, είτε έχει εξωτερικό περίβλημα αυτό - πες το καλώδιο/πλαστικό - δεν βάζω πάνω του τίποτα, ώστε να έχει ελευθερία κίνησης το σύρμα αυτό κατά την χρήση του από την μανέτα. Επιλέγω έτσι να βάζω το τσαντάκι μου σε άλλα μέρη: Στην σέλα, στο τιμόνι, στην μέση μου κλπ.

Ο μόνος τρόπος να βάλεις/δέσεις το τσαντάκι εκεί που είναι το σύρμα, είναι να το κάνεις χαλαρά, ώστε να μην ενοχλεί. Αλλά χαλαρά από την άλλη, θα παίζει στην παραμικρή λακουβίτσα.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Δεν ξέρω αν έχει προταθεί παραπάνω και δεν το κατάλαβα. Μπορείς όμως να ξετρυπήσεις τον οδηγό/βάση του συρματόσχοινου ώστε το εξωτερικό μακαρόνι να μπορεί να περνάει. Αντί δηλαδή να είναι στοπερ, να είναι απλά οδηγός. Κάτι αντίστοιχο έκανα όταν θέλησα να περάσω σωληνάκια υδραυλικών φρένων αντί γιά συρματόσχοινα.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

του φρενου (συνηθως) περναει μονοκομματα γιατι δεν εχει stop. Γραφω συνηθως γιατι δεν ξερω ποσο παλιος ειναι ο σκελετος. Σε σκελετο που μπορουσες να βαλεις και δισκοφρενο περναει σιγουρα γιατι το καλωδιο των υδραυλικων πρεπει να ειναι μονοκοματο.
Για των ταχυτητων θα πρεπει να τα ξετρυπησεις και να βαλεις μονοκοματο (δεν μπαινει κομματια γιατι δεν θα δουλευουν με ακριβεια οι ταχυτητες). Εαν το κανει αυτο μετα δεν θελει ουτε εξτρα δεσιμο ουτε τιποτα αλλο. Θα δεις απλως μια μικρη διαφορα στην αισθηση λογω τριβης του εξωτερικου.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Ωραία τα είπαμε... (κανέναν δεν άκουσα) τώρα κολλήσα στα εργαλεία...

Dremel - Flex Shaft Attachment
Dremel 225-01 Flex Shaft Attachment

Dremel - Right Angle Attachment
Dremel 575 Right Angle Attachment for Rotary Tool

Η γωνία είναι χοντρή κι ο ευλύγιστος άξονας (τέτοιον ψάχνω) είναι ακριβός.
Ξέρετε ποιο από αυτά ή από αυτά το οποίο είναι συμβατό με dremel;
Έχετε άλλο κατάλληλο πρόσθετο να προτείνετε;

Τρυπάνι ποιο προτείνετε να αγοράσω; (αν δεν το 'χω)

Carving & Engraving
Grinding & Sharpening

2012AccessoryPoster.pdf

Ευχαριστώ σας!

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

τελικά τι θα κάνεις? Θα το αφαιρέσεις τελείως ή θα το ξετρυπήσεις γιά να περνάει μονοκόματο το εξωτερικό ?

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... δυστυχώς όλες είναι "δοκιμή και σφάλμα".

Καταρχήν, είμαστε σίγουροι ότι αν κοτσάρεις ένα τσαντάκι στον οριζόντιο θα μπλοκάρουν τόοοοοσο πολύ τα συρματόσχοινα???????
Κάνε μια δοκιμή. Έχω την εντύπωση - ειδικά για τα φρένα ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα.

Μετά, δοκίμασε να βάλεις σωληνάκια, όπως σου είπαν ήδη, χωρίς να στηρίζονται πουθενά. Σκέτα κομμάτια ανάμεσα στα στοπς (floating). Το τσανάκι οσο και να το σφίξεις, δύσκολα θα συμπιέσει τα σωληνάκια και μέσα σε αυτά τα συρματόσχοινα.... Δοκίμασέ το.

Πριν φτάσεις να πριονίσεις τους οδηγούς (στοπς) δοκίμασε και άλλη πατέντα. Σκληρά σωληνάκια, ασυμπίεστα, με διάμετρο ελάχιστα μεγαλύτερη από τα σωληνάκια τω νσυρματόσχοινων, ώστε να λειτουργήσουν ως φωλιές τους. Κόλλα τα στο κάτω μέρος της μινι-τσάντας.

Αν παρόλαυτά θέλεις να σκάψεις, έχω το εύκαμπτο πρόσθετο και το δρεμελ. Κανονίζουμε και την κάνουμε τη δουλειά.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Αυτά τα 3 συρματόσχοινα ανέκαθεν ήταν πρόβλημα... τη μια μπας κι αντέσει το παπούτσι και τα τραβήξει κ.α. ψειροκαταστάσεις.
Στη δοκιμή, πατώντας ελάχιστα το συρματόσχοινο κοντά στον οδηγό δημιουργείται απότομη κλίση ικανή για περαιτέρω τριβή!
Αν είναι να πληρώσω, τότε ας πληρώσω για καλύτερο αποτέλεσμα!

Σκέφτηκα να βάλω σκληρό ποτιστικό καλώδιο μικρής διαμέτρου, όπως είπες, να κολλάω στο ένα τσαντάκι και να δένω αλλού... αλλά εάν θελήσω μετά να βάλω και τα 2 τσαντάκια των φωτό τι; φτου κι άντε πάλι απ' την αρχή; ράβε-ξήλωνε δουλειά να μη μου λείπει...
Όσες μεσιάντζες κι αν κάνω το τελικό αποτέλεσμα θα είναι τοπικό/συγκεκριμένο κι εγώ οραματίζομαι κάτι ολικό/τελικό/άπαξ... κι άντε γεια... και χαρά μας!

Άρα τoυς οδηγούς θα τους ξετρυπήσω για μονοκόμματο (μόνο τις 4 τρύπες των συρματόσχοινων), όχι αφαίρεση.
(δεν υπήρξε κάποιος να φωνάξει ΜΗΝ οπότε προχωρώ)

Προέκταση βρέθηκε από γείτονα, ευχαριστώ Rocka.

MTB: Grinding 5-Spot (video)

Drilling out the cable stops
(MkIII) Drilling Out Cable Stops...
drilling out cable guides
Drilling out my cable stops - THE AFTERMATH!
Drilling Out the Cable Stops

Εικόνες

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... μπας και την γλιτώσει το πλαίσιο... (χαχαχαχα)

Στην παλιά κούρσα μου (βλ avatar δίπλα) το συρματόσχοινο για το πίσω φρένο έτρεχε στο αριστερό κάτω_πλάι μέρος του οριζόντιου (φαινόταν και δεν φαινόταν).
Είχε στοπς όπως και στην περίπτωσή σου, κοντά στις "μούφες" του κούτελου και του παλουκόσελου. Αλλά, ανάμεσά τους, ήταν περασμένο σε ένα λεπτό στενό καλώδιο, πλαστικό, σκέτο (χωρίς την ενίσχυση μέσα που έχουν τα τυπικά καλώδια φρένων). Το τσαντάκι το έβαζα κανονικά στον οριζόντιο και έσφιγγα αρκετά (για να ΜΗΝ πέφτει ... μονό_μπατα). Που πάει να πει ότι τα λουράκια με τα σκρατς έσφιγγαν το λεπτό καλωδιάκι (που είχε μέσα το συρματόσχοινο), αλλά όχι το ίδιο το συρματόσχοινο.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Ωραία τα είπαμε... (κανέναν δεν άκουσα)...

Παιδιά ούτε ο Rocka διαβάζει τι γράφω!

1. για να αποφευχθεί η απότομη καμπύλωση = τριβή
2. Στη δοκιμή, πατώντας ελάχιστα το συρματόσχοινο κοντά στον οδηγό δημιουργείται απότομη κλίση ικανή για περαιτέρω τριβή!

Στο κάτω-κάτω της γραφής αν δε μ' αρέσει το αποτέλεσμα θα προσπαθήσω να σου πασάρω το ιδεαλ πλαίσιο επ' αμοιβής φυσικότατα.

Κοίτα, το πλαίσιο δε θα κάνει ό,τι θέλει αλλά θα πει κι ένα τραγούδι!
θα ρωτήσω και τους μηχανικούς: Τσακιρακάκη, Χρήστο, Τάσο...

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

SpyrosV wrote:

Κοίτα, το πλαίσιο δε θα κάνει ό,τι θέλει αλλά θα πει κι ένα τραγούδι!
θα ρωτήσω και τους μηχανικούς: Τσακιρακάκη, Χρήστο, Τάσο...

...έλα καλύτερα αύριο στους ΦτΠ να ρωτήσεις κανέναν ψυχολόγο...

xifias
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Οι καλές γλώσσες λένε ότι το συνεχόμενο (όλο) μακαρόνι δίνει καλύτερο φρένο (λιγότερη ελαστικότητα).
Προσωπικά ωστόσο δεν το έχω μελετήσει.

Ναι ισχυει αυτο.το εχω δοκιμασει.το φρενο εχει ακριβως τη σχωστη αισθηση,κ πολυ λιγοτερη ελαστικοτητα.

οσο για το προβλημα σου,εγω προτεινω οπως σου ειπαν να βαλεις 3 τσοντες καλωδιο μετα τα στοπ του σκελετου κ μηκους ΟΣΟ ειναι το τσαντακι.καπακωνεις κ σφιγγεις με το τσαντι κ ετοιμος.αν τυχον γλυστρανε που δε νομιζω,πιαστα με ενα δεματικο στο σκελετο.

Wicca
Απών/απούσα

Να βάλεις ένα τσαντάκι στο τιμόνι δεν παίζει σαν σενάριο ε;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Να βάλεις ένα τσαντάκι στο τιμόνι δεν παίζει σαν σενάριο ε;

χμμμ, εύκολο το κόβω... αλλά τότε μάλλον θα "πρέπει" να πριονίσει λίγο το τιμόνι, να αλλάξει θέση στις μανέτες, να τροχίσει λίγο τον λαιμό και να σιδηροκολλήσει τα spacers του πιρουνιού.....

... βασικά πιο απλό το βλέπω να κοτσάρει κανα τρέιλερ πίσω από την πίσω ρόδα, και να σέρνει τα δύο τσαντάκια

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Τσαντάκι πλάτης. Λύση για πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Ασύγκριτη ευκολία! .-

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Το τρέιλερ είναι ωραίο, το 'χω σκεφτεί για ταξίδια.

Σόρρυ αλλά το τσαντάκι πλάτης δε συζητιέται, να γίνω και αχθοφόρος; με τίποτα εγώ να κουβαλάω και το ποδήλατο να ξεκουράζεται...

Βρε παιδιά, αυτό το κάνω για να καταργήσω και το τσαντάκι μέσης... όχι για να φορτώσω κι άλλα στην καμπούρα μου!

Εν αρχή είχα αυτό κατά νου αλλά λαιμός και τιμόνι είναι κομπλέ, άρα πάμε χαμηλότερα και κοντινότερα αφού υπάρχει κι αυτή η λύση.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

έχε υπόψη σου ότι τέτοιες λύσεις ΔΕΝ βολεύουν. Ότι εξέχει σε εκείνο το σημείο εμποδίζει πολύ τα γόνατα στο ορθοπέταλο.
Εδώ, αν το τσαντάκι που ακουμπάει ΜΟΝΟ στον οριζόντιο, δεν έχει σφιχτεί καλά και γύρει, ακόμα και αυτό το λίγο, πάλι δυσκολεύει στο ορθοπέταλο. Πόσο μάλλον ολόκληρο σαμαράκι, δεξιά - αριστερά.

Καλύτερα να έβαζες τρίγωνο τσαντάκι ανάμεσα στον οριζόντιο και στο παλουκόσελο.

Το κινητό στην βασή του στο τιμόνι (για μένα ουτε αυτό βολεύει. Όταν κάνω ποδήλατο δεν θέλω να κοιτάω οθόνες....). Τα υπόλοιπα στις πίσω τσέπες και στο τσαντάκι σέλας. Χώρος υπάρχει (κατά το: "λεφτά υπάρχουν".... χαχαχα)

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Συγνώμη, το όλα θέμα γίνεται για να μπει το κινητό εκεί???

edit: Επίσης, όπως λέει ο από πάνω όροφος, μια φορά που πήγα να βάλω τσαντάκι εκεί... χτύπαγα κάθε φορά που ξεκαβάλαγα (σε κάθε φανάρι, στάση κλπ.).

pahisjon
Εικόνα pahisjon
Απών/απούσα

Για τον Rocka. Ειδικά αυτό με το τσαντάκι και το ορθοπέταλο ισχύει απόλυτα...ιδίως σε μικρά νούμερα.
Για τσαντάκι τιμονιού, κάτι τέτοιο δε σου κάνει?
http://www.ebay.com/itm/DAHON-Multi-founction-Bag-Bar-Seatpost-Top-Tube-...
η
http://www.ebay.com/itm/DAHON-HANDLEBAR-OR-TOP-TUBE-BAG-WATER-RESISTANT-...

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Στο τιμόνι καθόλου, μπροστινή σχάρα (διπλή) όπως άνωθεν οκ, αλλά αυτό είναι άλλο ερώτημα μου μιας κι η salsa minimalist είναι για 5 κιλά.

Το τσαντάκι το οποίο παρήγγειλα προχθές είναι μονό, χωρίς πλαϊνά "αφτιά", θα διαπιστώσω τα αληθή στην πράξη...

Όπως προείπα, ανέκαθεν τα γυμνά συρματόσχοινα με προβληματίζαν, ωστόσο κάθε συζήτηση είναι εποικοδομητική!

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

SpyrosV wrote:
η salsa minimalist είναι για 5 κιλά.

Το (συντηρητικό )όριο των πέντε κιλών προκύπτει από την ανάγκη γιά ευστάθεια. Η σχάρα ως κατασκευή αντέχει πολλαπλάσιο βάρος.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Ο Χρήστος πρότεινε κι υιοθετήθηκε αμέσως, όντας ψειρολόγος, το ξετρύπημα να γίνει με λίμα. Ακρίβεια ίσον υπομονή.
Αγοραστήκαν 2 στρογγυλές nicholson λίμες αλυσοπρίονου 1/8" (Ø 3.17mm) και 5/32" (Ø 4mm).

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...και με μια συνηθισμενη (κοινη) στρογγυλη λιμα καταλληλης (μικρης) διαμετρου. Κι αυτο γιατι οι στρογγυλες λιμες ειναι κωνικες:
Μικροτερη διαμετρος στην αρχη, μεγαλυτερη προς το μεσον/τελος. Ετσι, χωραει η "μυτη" της σε μια μικρη τρυπα, και λιμαροντας σιγα-σιγα, μεγαλωνει η διαμετρος της τρυπας ομοιομορφα.
Οι στρογγυλες λιμες για ακονισμα αλυσιδας αλυσοπριονου ειναι απολυτως κυλινδρικες (δεν εχουν καθολου κωνικοτητα), κι ετσι η διανοιξη μιας τρυπας γινεται μια πιο δυσκολη δουλεια.
Παντως, καλη ιδεα ειναι να τυλιξεις με λιγη μονωτικη το τμημα του οριζοντιου πριν και μετα το στηριγμα/stop του συρματοσχοινου που θελεις να ξετρυπησεις για να αποφυγεις ξωφαλτσα γδαρσιματα στο χρωμα.
Good luck.

contact