ideal prorider αναβαθμιση

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kwstas1993
Απών/απούσα

Γεια σας παιδια ειμαι καινουυργιος...ειχα στην αποθηκη ενα ideal pro rider μαλλον εποχης 93-96(δεν ξερω σιγουρα και που μπορω να το μαθω?)...εκατσα το επλινα και το καθαρισα..αλλα επειδη δεν ξερω πολλα σχετικα με τα ποδηλατα και θελω να το φτιαξω θελω την βοηθεια σας..

εχει φρενα τετοιου τυπου http://img577.imageshack.us/img577/4674/dscn2110.jpg (δεν ειναι δικια μ η φοτο)

Ηταν αχρισιμοποιητο πανω απο 7 χρονια.τι να του αλλαξω ωστε να γινει λειτουργικο και καλο.διαβαζω και σε αλλα ποστ και μερικοι λενε αλλαγει ψαλιδιου,κασετας κτλ και δεν καταλαβαινω και πολλα...μπορειτε να βοη8ησετε?

τι να του αλλαξω?(αλυσιδα ελαστικα ακτινες ταχυτητεσ κτλ)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Λύσιμο, καθάρισμα, λάδωμα, γρασάρισμα. Αυτά είναι τα βασικά.

Λογικά θες καινούργια ντιζο καλώδια για φρένα ταχύτητες,
θες να ανοίξεις τα κέντρα των τροχών για να δεις μέσα τις
μπίλιες σε τι κατάσταση είναι, θες τακάκια για τα φρένα,
θες σαμπρέλες και ελαστικά.

Ξεκίνα από αυτά να το δεις ότι ρολάρει, φρενάρει και αλλάζει
ταχύτητες και μετά βλέπεις.

kwstas1993
Απών/απούσα

καθαρισμα του εκανα αλλα δεν το ελυσα γιατι φοβαμε μην το διαλυσω καθως δεν γνωριζω και πολλα....

3speed
Εικόνα 3speed
Απών/απούσα

και ακολούθησε αυτά που σου έγραψε ο eaglos. Να σου γρασσάρει τους άξονες των τροχών και της μεσαίας τριβής. Πριν το πας, πετρελαίωσε με ένα πινέλο το δισκοβραχίωνα την αλυσίδα τα ντεραγιέ και τα πίσω γρανάζια να μαλακώσουν και να καθαρίσουν.
Στο ποδηλατάδικο να είσαι από πάνω και να βλέπεις. Αν δεν σε αφήνει, βρες άλλον ποδηλατά.

kwstas1993
Απών/απούσα

παιδια ευχαριστω ολους σας..το πηγα τελικα..μονο σαμπρελα μου αλλαξε και το γρασωσε.μου ειπε πως ειναι σε αριστη κατασταση και δεν χρειαζεται τπτ...το μονο τωρα που θα του αλλαξω ειναι χερουλια και σελα γιατι ειναι αρκετα σκληρα και με πονανε

FANISTELROOY
Απών/απούσα

Επειδη ειμαι και γω στην ιδια φαση, να φτιαξω το παλιο μου pro rider 15ετιας, θελω να ρωτησω αν μπορω απλα να αλλαξω την 6πλη κασσεττα με μια 9πλη που εχω. Θα χρειαστει να αλλαξω και κεντρο πισω τροχου;

Και κατι ακομα, επειδη εχει σπασει το ενα λεβιεδακι ταχυτητων και πρεπει να το αλλαξω, πρεπει να παρω shifter για οσα γραναζια εχει η κασσεττα; ή μπορει το shifter να ειναι για 8 ταχυτητες και να εχω στην κασσεττα 6, αν δεν την αλλαξω αμεσα;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τα σύγχρονα κέντρα θέλουν 135 χιλιοστά άνοιγμα
στα ψαλίδια. Το δικό σου είναι λιγότερο, νομίζω
κοντά στο 126 είσαι οπότε δεν παίζει να τα ανοίξεις
τόσο πολύ.

Αυτό που όμως μπορείς να κάνεις είναι να του βάλεις
7άρι σύστημα. Έχεις κασέτα ή βιδωτό ελεύθερο; Για το
λεβιεδάκι αν ψάξεις ebay και αλλού θα βρεις αντίστοιχο
για να κάνεις τη δουλειά σου. Λογικά αν πάρεις λεβιεδάκι
με ελεύθερι κίνηση (non indexed) θα σε καλύψει και με
6 και 7 και 8 γρανάζια πίσω.

Λεβιεδάκι εννοείς το παρακάτω, έτσι;
http://imageshack.us/photo/my-images/211/xtthumbies.jpg/

FANISTELROOY
Απών/απούσα

Ναι λεβιεδακι εννοω το shifter για τις ταχυτητες.

Για να γινω πιο αναλυτικος το ποδηλατο θελει:

-καλο καθαρισμα, γρασαρισμα κλπ,
-αλλαγη ενος shifter γιατι εχει σπασει,
-ρυθμιση του front derailleur
-πεταλια γιατι τριζουν και
-λαστιχοσαμπρελες.

Αυτα σιγουρα.

Απο κει και περα μου εδωσε ενας φιλος:

-v-brakes που θελουν αλλαγη τα τακακια,
-κασσεττα 8πλη (τωρα εχω 6πλη)
-δισκοβραχιωνα με 3 (με 3 εχω και τωρα)
-Rear derailleur (δε νομιζω να εχει θεμα ο δικος μου, τον καλυτερο θα βαλω)
-λαιμο (αν χρειαστει)

Σκεφτομουν λοιπον εκτος απο τις απαραιτητες ενεργειες να εβαζα και την 8πλη κασσεττα για μεγαλυτερη ανεση στις ανηφορες, αλλα μου ειπαν οτι θελω και αλλο κεντρο αλλα ανεβαινει κι αλλο το κοστος με κατι τετοιο

Οποτε λεω βαζω τωρα ενα shifter που να μην με δεσμευει στο θεμα ποσες ταχυτητες μπορει να αλλαζει και στο μελλον αλλαζουμε κεντρο+κασσεττα.
Αλλα μ αυτα που λες δεν θα κουμπωνει πανω στο ποδηλατο, καλα καταλαβα; ουτε καν ροδα ολοκληρη δεν θα μπορω να αλλαξω;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τα κέντρα για 8+ γρανάζια είναι πιο μεγάλα σε μήκος
από τα κέντρα για 6 γρανάζια. Με άλλα λόγια, στα
παλιά ποδήλατα η απόσταση ανάμεσα στα ψαλίδια είναι
μικρότερη από ότι στα σημερινά.

Για να βάλεις τροχό με σύγχρονο κέντρο θα πρέπει να
ανοίξεις τα ψαλίδια, να τα πιάσεις δηλαδή και να τα
"στραβώσεις" προς τα έξω για να χωρέσουν το κέντρο.
Αν τα ψαλίδια σου έχουν απόσταση 126 χιλιοστά τότε
το να τα πας στα 135 για να μπεί το νέο κέντρο είναι
πολύ μεγάλο βήμα και δεν στο συνιστώ.

Αυτό όμως που μπορείς να κάνεις είναι να πάρεις κέντρο
για ποδήλατα δρόμου το οποίο είναι 130 χιλιοστά οπότε
είναι πιο εφικτό καθώς το άνοιγμα θα είναι 2 χιλιοστά
από κάθε μεριά.

Περισσότερα για τα ψαλίδια δες εδώ.
http://sheldonbrown.com/frame-spacing.html#spacing

Τα vbrakes για να μπουν χρειάζονται βάσεις στο πηρούνι και
στα ψαλίδια του κάθετου σωλήνα.

Ο δισκοβραχίωνας αν είναι για 8άρα ή 9άρα αλυσίδα ίσως να
μη συνεργαστεί σωστά με την χοντρύτερη 6άρα αλυσίδα.

Ο εκτροχιαστής δεν έχει και πολύ νόημα να αλλάξει αν δουλεύει
ο παλιός. Μη το δένεις κόμπο ότι θα είναι και καλύτερος επειδή
είναι νεότερος.

Σου προτείνω να κοιτάξεις πρώτα τι μπορείς να κάνεις με τον
υπάρχων εξοπλισμό. Αν είναι όλα λειτουργικά τότε τα κρατάς
και απλά ψάχνεις αν ταιριάζει μια 7άρα κασέτα με μεγαλύτερα
γρανάζια για τις ανηφόρες. Λογικά θα χρειαστείς και μακρύτερη
αλυσίδα. Εναλλακτικά μπορείς να κοιτάξεις και για τριπλό
δισκοβραχίωνα για 7άρι σύστημα με μικρότερους δίσκους 22/32/42
αντί για τα ταψιά 26/36/46 ή 28/38/48 που μάλλον φοράς τώρα.

Εγώ -αν το ήθελα για απλή μετακίνηση- θα το έκανα μονοτάχυτο
ή τουλάχιστον ένα δίσκο μπροστά και μερικές ταχύτητες πίσω.

FANISTELROOY
Απών/απούσα

Αναλυτικοτατος!! Σ ευχαριστω πολυ! Μολις μου ερθει γιατι δεν το εχω εδω θα δω τι μπορω να κανω και αν ειναι ξαναποσταρω για συμβουλες.

Ευχαριστω,
Φανης.

Ntimitris
Απών/απούσα

συμφωνω με μονοταχυτο. Απλα για να το κανεις μονοταχυτο δες αν εχεις vertical dropouts. αν ειναι οριζοντια κανενα προβλημα θα τεντωσεις και θα σφιξεις αλλιως με το πρωτο σεναριο θα χρειαστεις η ενα τεντωτηρα πχ http://www.comparestoreprices.co.uk/cycling/dmr-sts-chain-tensioner.asp που θα μπει στη θεση του οποσθιου Derailleur η το πιο δυσκολο: πειραματισμους με γραναζια και αλυσιδα μην τυχον κατσει ακριβως η αποσταση

contact