Ιδέες για μετατροπή του παλιού μου ποδηλάτου!

17 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Snake_
Απών/απούσα

Hello everybody!

Μετά από δυο μήνες χαλαρής προϋπηρεσίας πάνω στην κούρσα,
και αφού η φυσική μου κατάσταση έχει αρχίσει να βελτιώνεται
σκέφτομαι ν αρχίσω να χρησιμοποιώ ποδήλατο και για τη μετακίνηση μου στη δουλειά όποτε έχω όρεξη.

Οπότε σκέφτηκα να αξιοποιήσω το παλιό μου ποδήλατο, ένα mountain 20αετίας με λεπτό σκελετό. Αισθητικά μου αρέσει πολύ η λογική των φιξακίων έτσι λέω ν αρχίσω να βγάζω πράγματα από πάνω. Ωστόσο θέλω τη συμβουλή σας γιατί δεν ξέρω τι είναι εφικτό και τι όχι. Αρχικά σκέφτηκα να το μετατρέψω σε φιξάκι αν γίνεται, αλλά γρήγορα εγκατέλειψα αυτή την ιδέα λόγω ηλικίας αλλά και λόγω της χρήσης για την οποία προορίζω το ποδήλατο.

Ετσι θα ήθελα να σας ρωτήσω αν είναι εφικτό να μετατραπεί σε single speed. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αλλαχτεί η πίσω ζάντα? Επίσης επειδή το θέλω για να πηγαίνω στη δουλειά δε θέλω να με ζορίζει στη διαδρομή, μπορώ εγώ να επιλέξω τα γρανάζια που θα τοποθετηθούν, ή αυτά ειναι συγκεκριμένα?

Επίσης περνάει και κάτι άλλο από το μυαλό μου, γίνεται να αλλάξω τις 26άρες ζάντες με μεγαλύτερες πχ κούρσας? Με το μάτι πιστεύω πως υπάρχει αρκετός χώρος.

Αυτά για αρχή, όλες οι προτάσεις ευπρόσδεκτες!!!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ως συνήθως είμαι ο πρώτος που θα ψαρώσει και θα απαντήσει. Οπότε ξεκινά με αυτό και θα επανέλθω... http://www.podilates.gr/node/28104

edit...
Επίσης δες εδώ που έχει συζητηθεί πάλι πρόσφατα η ιδέα... http://www.podilates.gr/node/31239

Και μια δική μου άποψη... http://www.podilates.gr/node/25572

Pegbolite
Εικόνα Pegbolite
Απών/απούσα

Ποιά η διαφορά του fixed από το single speed;

sakisgr
Απών/απούσα

Snake.... τελευταία άλλαξα τους τροχούς (από 26 σε 28) στο δικό μου ΜΤΒ 20ετίας και όλα μια χαρά !
Με τα 32ρια λάστιχα που έβαλα ο χώρος είναι αρκετός κι απ ότι υπολόγισα χωράει και 35άρια
Άλλαξα πιρούνι και πίσω χρησιμοποίησα αντάπτορα MAVIC για τα v-brakes
Η αίσθηση και η συμπεριφορά του ποδηλάτου είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με τους 26ριδες (έτσι μου φαίνεται) και το ποδήλατο πιο ευχάριστο
Φαντάζομαι οτι οι σκελετοί μας είναι παραπλήσιοι
Προτείνω να κάνεις την αλλαγή

Κράτησα όμως το παλιό σιμάνο, για φιξ και ξεφίξ δε γνωρίζω :)

Stelios206
Εικόνα Stelios206
Απών/απούσα

Pegbolite wrote:
Ποιά η διαφορά του fixed από το single speed;

Το single speed ειναι αυτο ακριβως που λεει, μιας ταχυτητας.

Το fixed (fixed gear) ειναι και αυτο μιας ταχυτητας ΑΛΛΑ το γραναζι στο πισω τροχο ειναι σε μονιμη "εμπλοκη". Δεν μπορεις να κυλας (πχ σε κατηφορα) με τα ποδια ακινητα οπως μπορεις με το ελευθερο γραναζι. Δηλαδη ο μπροστα αξωνας (δισκος & πεταλια) με το πισω αξωνα (γραναζι τροχου) ειναι fixed μονιμα. Γι αυτο και συνηθος εχουν 1 φρενο (μπροστα), γιατι πισω φρεναρεις με τι κινηση/αντισταση των ποδιων.

Snake_
Απών/απούσα

thank you Vasscott εχω διαβασμα να ρίξω!
Sakis το πηρούνι γιατί το άλλαξες?

sakisgr
Απών/απούσα

Αν θες να βάλεις 28αρες πρέπει να "ανεβάσεις" τους προβόλους που εδράζονται τα φρένα, οπότε χρειάζεσαι ένα πιρούνι για 28άρα ζάντα
Στο δικό μου φορούσα ένα φτηνό (όχι το μανίσιο) και είχα σκοπό να το αλλάξω ούτως ή άλλως
Επίσης ήθελα ένα χωρίς πάσο για να βάλω άλλου τύπου ποτήρια (Ahead) άλλο στεμ και αποστάτες (το παλιό ήταν με πάσο)

Τι ποδήλατο έχεις, δώσε καμμιά πληροφορία

Snake_
Απών/απούσα

καταλαβα...
αν παω σε κουρσαδικα φρενα ομως?λογικα δε θα χρειαζομαι αλλο πηρουνι, ούτε μετατροπη πισω

το ποδηλατο δεν καλοθυμαμαι τι μαρκα ηταν, απο τοτε ειχα βγαλει τα αυτοκολλητα! (το μικροβιο του μινιμαλ μαλλον!)

ειναι σιγουρα ατσαλι, οι σωληνες ειναι λεπτοι, όχι όπως βγαινουν τωρα,
και δεν εχει τη συγχρονη γεωμετρια ενος mountain με το λοξο οριζοντιο.
Ο οριζοντιος σωλήνας ειναι οριζόντιος!

Snake_
Απών/απούσα

αν καταλαβα καλα, ο τυπος στο βιντεακι βάζει αποστατες κ ετσι κραταει την ιδια ζαντα.

το γραναζι ειναι για fixed σωστα?
και στο ss ακολουθούμε την ίδια διαδικασια?
δηλαδη το γραναζι για ss προσαρμόζει με τον ιδιο τροπο?

sakisgr
Απών/απούσα

Ιδια ποδήλατα φαίνεται να έχουμε !
Μακάρι να ήξερα* πως να ανεβάσω φωτο για να σου έδειχνα τι έκανα εγώ
Για τα φρένα κούρσας δε ξέρω τι ακριβώς γίνεται...εκεί παίζει ρόλο η τρύπα του πιρουνιού σε σχέση με το όλο μήκος φαντάζομαι

*πως μπαίνουν φωτο ρε παιδιά !

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Εναλλακτικά, αν ο σκοπός είναι η χρήση στην πόλη, μια καλή και δοκιμασμένη λύση είναι να καταργήσεις μόνο τις μπροστά ταχύτητες και να κρατήσεις τις πίσω.
Δε φαντάζεσαι τη ευκολία σου δίνει στο χειρισμό να έχεις να σχολείσαι μόνο με ένα λεβιεδάκι μέσα στην κίνηση και το μόνο που να σε απασχολεί είναι το πάνω-κάτω στις ταχύτητες και όχι οι συνδυασμοί.
Το λέω γιατί καλό είναι το μονοτάχυτο μέσα στην πόλη αλλά πρέπει να βοηθά και η γεωμετρία του. Θέλει΄700άρι τροχό και επιθετική γεωμετρία. Το δικό σου ΄θισως θα σε κουράσει για μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στην πόλη.
Σκέψου το και το συζητάμε.
Δες ενδεικτικά...
http://www.podilates.gr/node/15998
http://www.podilates.gr/node/29110

Snake_
Απών/απούσα

το εχω σκεφτει και αυτο,
αλλα επειδη σκεφτομαι να το κανω οσο πιο απλο γινεται,
λεω αρχικα να το δοκιμασω ως ss (επιλεγοντας εναν οσο το δυνατο πιο ανετο συνδυασμο γραναζιων, και εδω θα χρειαστω βοηθεια)και αν δω οτι τελικα δε με βολευει,
τοτε να γυρισω στις ταχυτητες πισω.

σχετικα με τον τροχο,για την ωρα μαλλον θα κρατησω τους 26αρηδες,
τα λαστιχα ειναι πολης και ειναι σχεδον καινουρια,

αργοτερα (αν δω οτι συνεχιζω το ποδηλατο και αποφασισω να αναβαθμισω την κουρσα)θα περασω σε 700αρηδες,
ας μην κανω απο τωρα ενα σωρο εξοδα και στο τελος τα φαει κ τα δυο ποδηλατα η αποθηκα!

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Για 26άριδες τροχούς θα ξεκινήσεις με μια αναλογία 1 προς 2 μεταξύ εμπρός και πίσω γραναζιού.
Αν μπορείς π.χ. να κρατήσεις ένα 32άρι δίσκο μπροστά, θα κοιτάξεις να βάλεις 16άρι γραναζάκι πίσω.
Είναι η κλασική αναλογία και γενικά δοκιμασμένη. Δοκιμάζοντας αυτό, μετά θα δεις αν θες να πάς σε πιο χαλαρή σχέση ή πιο βαρυά, παίζοντας από εκεί και πέρα με το πίσω γρανάζι κυρίως.

Snake_
Απών/απούσα

η ιδια αναλογια ισχυει και για 700αρηδες τροχους?

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Όχι, εκεί συνήθως παίζει από 2.5 τα ελαφριά μέχρι 2.8 τα βαριά.
Συνήθως λέω, δεν είναι κανόνας.

Stelios206
Εικόνα Stelios206
Απών/απούσα

Επεισης εχε υποψη οτι δεν ειναι απαραιτητο να παρεις καινουριο τροχο για να το κανεις single speed. Μπορεις απλα να βγαλεις το πισω ντεραγιε, να κοψεις την αλυσιδα και να το εχεις μονιμα σε ενα απο τα ειδη υπαρχον γραναζια.
Κανε δοκιμες και διαλεξε πιο σε βολευει να εχεις μονιμα για τις διαδρομες που κανεις.

Αυτη ειναι η ευκολη/φτηνη λυση...

Snake_
Απών/απούσα

καλη ιδεα κ αυτη για αρχη!

οσον αφορα τους δισκους οπως τους βλεπω νομιζω δε χωριζουν,
βασικα λεω ολο το συστημα μεσαια τριβη-δισκος -δισκοβραχιονας να αλλαχτει.
η μεσαια τριβη θα πρεπει να εχει τις ιδιες διαστασεις με την παλια?

διαβασα οσα προλαβα, με το chainline μπερδευτηκα λιγο...
ο τυπος σ αυτο το βιντεακι http://www.youtube.com/watch?v=rwPfFKY3viA
δε χρησιμοποιει καθολου αποστατες απ οτι βλεπω, ειναι σωστο αυτο?