Μετατροπές σε SECTOR trekking

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Volga
Απών/απούσα

Καλησπέρα παιδιά,
έχω το ποδήλατο SECTOR VOYAGER trekking στο οποίο θα ήθελα να βάλω κάποια καλύτερα πράγματα και φυσικά να το ελαφρύνω και λίγο :)

Ένα από αυτά που σκέφτηκα είναι να αλλάξω πιρούνι είτε σε κάτι σταθερό είτε σε κάποιο που να μπορεί να κλειδώνει η ανάρτηση. (αυτή τη στιγμή φοράει ένα zoom το οποίο δεν κλειδώνει).

Θα ήθελα αν μπορείτε να μου προτείνετε κάποια.

Και να δείτε και από εδώ αν αξίζει (Και φυσικά αν μπαίνει) κάτι...
http://www.aliexpress.com/item/Frame-Bicicasa-aluminum-alloy-road-bike-f...

http://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-latest-JAVA-FORK-CARBON-FORK-...

http://www.aliexpress.com/item/Java-Brand-Full-Carbon-Fiber-disk-brake-b...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Αν το πηρουνι που φοραει τωρα το ποδηλατο σου εχει αναρτηση, για να το αντικαταστησεις θα πρεπει να βρεις καποιο αλλο το οποιο θα ειναι μακρυτερο απο ενα συμβατικο "ξερο" πηρουνι, (και του οποιου το μηκος θα συμβαδιζει με το μηκος του πηρουνιου που φοραει τωρα το ποδηλατο σου) και το οποιο τοποθετωντας το δεν θα αλλοιωθει η γεωμετρια του ποδηλατου σου.
Δηλαδη ψαχνεις για ενα "ξερο" πηρουνι το οποιο θα ειναι suspension corrected.
Αυτο οσον αφορα το ξερο πηρουνι.
Κατα τα αλλα υπαρχουν πλεον αρκετα τηλεσκοπικα πηρουνια με κλειδωμα αναρτησης.
Καλυτερα ομως να στραφεις σε καποιο "ξερο" suspension corrected.

Bicycle geometry - Trail
http://www.bicyclecalculator.co.uk/bicyclegeometry.htm
To The Point - Rake and Trail
http://www.pinkbike.com/news/To-The-Point-Rake-and-Trail.html

Suspension Corrected Rigid Forks
http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?f=40012&t=12838133
Suspension corrected fork?
http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=5&t=68463

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Αυτο το suspension corrected σηκωνει πολυ συζητηση. Πχ στο ενα φορουμ που ποσταρες μιλανε για ιδιο axle to crown με το υπαρχον πιρουνι με την αναρτηση (αυτο βεβαια δεν ειναι suspension corrected) ενω κανονικα θα πρεπει να υπολογιζουμε και το αρχικο sag που εχει η αναρτηση. Λεμε οτι θα χαλασει η γεωμετρια ενω οταν εχουμε πιρουνι με αναρτηση η γεωμετρια ειναι μεταβλητη (στα ορια που δουλευει η αναρτηση). Σε συζητηση που καναμε τεθηκε το ερωτημα "οταν φρεναρεις και στριβεις η αναρτηση ειναι σχεδον τερματισμενη, μηπως τελικα το μηκος που μετραει ειναι αυτο αφου το πιρουνι δουλευει και πιεζεται περισσοτερο σε τετοιες καταστασεις??".
Οι απαντησεις σε αυτο οσες και οι παρευρισκομενοι.

Επισης κατι αλλο που συνηθως ξεχνιεται. Ας πουμε οτι καταληγουμε στο axle to crown αλλα εχουμε αλλο offset. Παλι αλλαζει η γεωμετρια απο την επιθυμητη.

Colombus δεν λεω οτι εισαι λαθος. Απλως λεω μερικες σκεψεις.
Εαν το παρουμε πρακτικα εμενα με βολευει με λιγο μικροτερο απο το προτεινομενο suspension corrected αλλα και με μικροτερο offset (ουσιαστικα στο υψος του κουτελου ιδιο βγαινει αλλα ειναι λιγο πιο νευρικο).

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Volga wrote:

Και να δείτε και από εδώ αν αξίζει (Και φυσικά αν μπαίνει) κάτι...
http://www.aliexpress.com/item/Frame-Bicicasa-aluminum-alloy-road-bike-f...

http://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-latest-JAVA-FORK-CARBON-FORK-...

http://www.aliexpress.com/item/Java-Brand-Full-Carbon-Fiber-disk-brake-b...


Και ένα βήμα πιο πίσω, αυτά τα 3 που δείχνεις δεν κάνουν για το ποδήλατο σου γιατί δεν έχουν βάση για v-brakes. Είναι για ποδήλατα δρόμου.
Χρειάζεσαι πιρούνι τύπου τρέκινγκ με βάσεις για v-brakes.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Αυτο το suspension corrected σηκωνει πολυ συζητηση. Πχ στο ενα φορουμ που ποσταρες μιλανε για ιδιο axle to crown με το υπαρχον πιρουνι με την αναρτηση (αυτο βεβαια δεν ειναι suspension corrected) ενω κανονικα θα πρεπει να υπολογιζουμε και το αρχικο sag που εχει η αναρτηση. Λεμε οτι θα χαλασει η γεωμετρια ενω οταν εχουμε πιρουνι με αναρτηση η γεωμετρια ειναι μεταβλητη (στα ορια που δουλευει η αναρτηση). Σε συζητηση που καναμε τεθηκε το ερωτημα "οταν φρεναρεις και στριβεις η αναρτηση ειναι σχεδον τερματισμενη, μηπως τελικα το μηκος που μετραει ειναι αυτο αφου το πιρουνι δουλευει και πιεζεται περισσοτερο σε τετοιες καταστασεις??".
Οι απαντησεις σε αυτο οσες και οι παρευρισκομενοι.

Επισης κατι αλλο που συνηθως ξεχνιεται. Ας πουμε οτι καταληγουμε στο axle to crown αλλα εχουμε αλλο offset. Παλι αλλαζει η γεωμετρια απο την επιθυμητη.

Colombus δεν λεω οτι εισαι λαθος. Απλως λεω μερικες σκεψεις.
Εαν το παρουμε πρακτικα εμενα με βολευει με λιγο μικροτερο απο το προτεινομενο suspension corrected αλλα και με μικροτερο offset (ουσιαστικα στο υψος του κουτελου ιδιο βγαινει αλλα ειναι λιγο πιο νευρικο).

Εγω εγραψα απλα το κειμενο.
Ολα τα παρακατω μαζι με τα links, τα εχει ποσταρει αλλος εν αγνοια μου μεσα στο post μου εκ των υστερων.
Ουτε τα εχω διαβασει ποτε, ουτε γνωριζω τι λενε, πολυ περισσοτερο δε, δεν υποστηριζω τιποτε απο ολα αυτα, επειδη ακριβως δεν γνωριζω τι λενε.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Γενικότερα καλύτερα θα ήταν να βρεις ενα ατσάλινο πηρουνι να δοκιμασεις. Θα σου προσφέρει καλύτερη αποσβεση των ανωμαλιών απ οτι ενα αλουμινενιο και δεν θα ειναι τόσο ακριβο κι ευπαθες οσο ενα καρμπον. Χρειάζεσαι πηρούνι για vbrakes όπως είπε ο vasscot, suspension corrected μιας που δεν έχεις την εμπειρία να αξιολογησεις τυχόν οδηγικες ιδιαιτερότητες που ανέφερε ο kktsol γι' αυτό θα ακολουθούσα τη συμβουλη columbus κι επιπλέον θα πρόσεχα γιατί το ποδηλατό σου έχει -μάλλον- παλαιου τυπου λαιμο -απο μια γρηγορη ματια που εριξα- γι αυτό θα πρέπει να αποφασισεις αν πας σε σύγχρονο ahead συστημα να αλλαξεις και λαιμο (ίσως και τιμονι?). Πρέπει να μετρήσεις για να εισαι σίγουρος γι αυτό που θα παρεις ή να απευθυνθείς σε κάποιον ποδηλατά ο οποίος θα σε κατευθύνει σε περίπτωση που δεν θες να ρισκάρεις.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
Εγω εγραψα απλα το κειμενο.
Ολα τα παρακατω μαζι με τα links, τα εχει ποσταρει αλλος εν αγνοια μου μεσα στο post μου εκ των υστερων.
Ουτε τα εχω διαβασει ποτε, ουτε γνωριζω τι λενε, πολυ περισσοτερο δε, δεν υποστηριζω τιποτε απο ολα αυτα, επειδη ακριβως δεν γνωριζω τι λενε.

Φιλε σορρυ αλλα που να το φανταστω. Παντως δεν σε κατηγορω για κατι ουτε λεω οτι αυτα που λες δεν ειναι σωστα. Απλως εγραψα καποιες σκεψεις δικες μου σε σχεση με το θεμα.

@scrab
φιλε ανυσηχησαμε τοσο καιρο που ειχες χαθει. Παντως αυτα που γραφω επειδη ακριβως δεν εχει την εμπειρια να τα αξιολογησει θα πρεπει απο την αρχη να διαλεξει ενα σωστο. Και επειδη suspension corrected υπαρχουν για 28αρη τροχο τρεις επιλογες (29er, trekking, ισια ή κουρμπαριστα blades) δεν ειναι τοσο απλο. Βεβαια υπαρχει και η αποψη οτι οτι και να παρει θα ειναι καλυτερο απο αυτο που εχει οποτε χαμενος δεν βγαινει.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
....Βεβαια υπαρχει και η αποψη οτι οτι και να παρει θα ειναι καλυτερο απο αυτο που εχει οποτε χαμενος δεν βγαινει.

Πολύ καλή η ανάλυση, βάλατε μπόλικα σημεία στο χάρτη,
... αλλά στην τελική, όταν αλλάζεις πιρούνι - όπως ο φίλος που ρωτάει - μάλλον το κάνεις για να απαλαγείς από περιττό βάρος, για να αποκτήσεις πιο νευρικό ποδήλατο, και για να χαμηλώσεις και λίγο (να "κουρσίσεις" λιγουλάκι). Τότε θα "δεις" και την μεγαλύτερη διαφορά, και την μεγιστοποίηση του κέρδους (gain) των χρημάτων σου.
.
.
.
.
Edit ξαναδιάβασα το αρχικό ποστ και αναφέρει κάτι "εναλλακτικά ανάρτηση μ κλείδωμα".
Αν όντως παίζει και αυτή η λύση ως "εναλλακτική".... ξανασκέψου το (ή καλύτερα, ότι έγραψα παραπάνω είναι "πολύ μακρυά" από αυτό που ίσως ζητάς)

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Επιλογή "ξερου" πιρουνιού ποδηλάτου.

Τα λινκ τα έβαλα ελπίζοντας σε μια λεπτομερή απάντηση (βάσει αυτών ή κάποιων άλλων πιο σχετικών εικόνων) τόσο για αλλαγή πιρουνιού με ανάρτηση από κάποιο άνευ, όσο και για τοποθέτηση πιρουνιού σε σκελετό που βρήκαμε και δεν είχε.
Διάβασα και δεν κατάλαβα τίποτα, εντάξει για το πιρούνι που θα αγοραστεί δεν πρέπει το ελαστικό του τροχού να ακουμπά στον πλάγιο σωλήνα... κατά τ' άλλα με την τεχνική (σχετική ή άσχετη) ορολογία που έβαλα τι γίνεται;
Η όποια λεπτομερής απάντηση θα μεταφερθεί σε νέο-αυτόνομο νήμα κλπ.

- Πώς επιλέγουμε ξερό πιρούνι; (υπάρχει σχετική βιβλιογραφία;)
- Ποιους άξονες (ορολογίες) μετράμε;
- Ποια η διαχωριστική γραμμή στο μήκος του ίχνους (trail) μεταξύ νευρικού στριψίματος (βλ. φιξάκι) και chopper κατάστασης;
- Εντάξει, μεγαλύτερο μήκος πιρουνιού σημαίνει αύξηση γωνίας άρα μεγαλύτερο ίχνος. Ας υποθέσουμε ότι μετράμε το υπάρχον αναρτησοπιρούνι, πόσο μπορούμε να μεταβάλλουμε το μήκος του;

Παρακαλώ με ορολογία κι εικόνες αν μπορείτε, ευχαριστώ! (είμεθα και στραβάδια)

Volga
Απών/απούσα

Όπότε καλύτερα να πάω σε ένα ξερό πιρούνι έτσι;

Έχει δει κάποιος κάτι να προτείνει;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

τι χρωμα ειναι το ποδηλατο σου??

Volga
Απών/απούσα

Μαύρο

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

εαν ηταν ασπρο ειχα κατι (και μπεζ παιζει να εχω με βιδωτο). Αλλα για να γινει κατι σωστο στο δικο σου ειναι αρκετη δουλεια. Συνηθως αυτα τα πιρουνια ειναι ahead ενω εσενα ειναι με βιδωτο headset και quill λαιμο. Αν πουμε οτι δεν υπολογιζουμε και τοσο πολυ το κοστος τοτε για να κανεις σωστη (μαλλον πολυ σωστη) βελτιωση θελεις
1.καταλληλο πιρουνι
2.headset για ahead
3.λαιμο ahead
και το ποδηλατο σου μεταμορφωνεται (εαν βλεπω σωστα και ειναι 1 1/8).
Αλλιως βρισκεις ενα πιρουνι με βιδωτο steerer και κανεις την δουλεια σου αλλα αυτο ειναι πιο δυσκολο να βρεθει κατι στις διαστασεις που πρεπει και συνηθως το δυσκολο να βρεθει ειναι και πιο ακριβο, μπορει και σε κοστος να περασει την αγορα των τριων εξαρτηματων παραπανω.