Steel is real fun club: Είσαι φίλος; Γίνε μέλος!

65 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
grampa
Απών/απούσα

Παρακάτω μια σύντομη περιγραφή και κάποιο φωτογραφικό υλικό από το στήσιμο του καινούριου μου ποδηλάτου που ξεκίνησε αμέσως μετά το Πάσχα και ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες.

Είναι κατηγορία city-touring και προορίζεται για να καλύψει τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης από και προς τη δουλειά που μέχρι τώρα καλυπτόταν κυρίως από μια ανακατασκευασμένη κούρσα και περιστασιακά από ένα 27,5άρι mtb.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ποδηλάτου είναι συνοπτικά τα παρακάτω:

Σκελετός / πιρούνι: Planet X Kaffenback
Ποτήρια λαιμού: FSA Orbit
Μεσαία τριβή: SHIMANO Tiagra SM-BB4600
Δισκοβραχίωνας: SHIMANO Sora 3500 50-34Τ
Λεβιεδομανέτες: SHIMANO Sora 3500
Εκτροχιαστές: SHIMANO Sora 3500
Κασέτα: SHIMANO CS-HG50 11-30T
Αλυσίδα: SHIMANO CN-HG53
Τροχοί: Gipiemme Roccia Equipe 700c Disc
Ελαστικά: Hutchinson Acrobat Wired Tyre 700c 28mm
Φρένα: Μηχανικά δισκόφρενα Tektro IOX
Δισκόπλακες: SHIMANO 160mm
Λαιμός: 3TTT 4GX Stem 120 mm
Τιμόνι: Selcof KP04 Aluminium Shallow Drop Handlebar 31.8mm 44cm
Παλουκόσελο: Planet X 6061 Alloy Seatpost 27.2mm
Σέλα: Selle Monte Grappa 1995 Oxford Club Leather

Είμαι πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, τόσο αισθητικά όσο και οδηγικά.

Στις ανηφόρες και τα πλακόστρωτα της άνω πόλης που μένω είναι ασύγκριτα πιο μαλακό και απορροφητικό από την κούρσα με τα 700Χ23, πολύ πιο άνετο στο "σκαρφάλωμα" σε σχέση με τον 52/42 αλλά και πολύ πιο σβέλτο από το mtb. Μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας και στο φρενάρισμα στις κατηφόρες λόγω κυρίως των φαρδύτερων ελαστικών...

Έχω φάει πολύ δούλεμα από το γιο μου για την αμφίβολη αισθητική της σέλας... Την παρομοιάζει με σέλα αλόγου και με προτρέπει να φορέσω σομπρέρο και μπότες με σπιρούνια... Θα δοκιμάσω και μια πιο σύγχρονη μαύρη και θα ανεβάσω φώτο να πείτε γνώμες. Πάντως είναι πολύ άνετη και αισθητικά δίνει μια ρετρό πινελιά που ταιριάζει με τα χρώματα του σκελετού και της ταινίας του τιμονιού...

Αγοράστηκαν και φτερά/σχάρα αλλά για την ώρα λανσάρουμε το καλοκαιρινό λουκ.

Παρακάτω κάποιες φώτο από το unboxing, τη συναρμολόγηση και το τελικό αποτέλεσμα:

frame

parts

drivation

Wheels

building

1

2

3

4

5

6

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...ωραιος!
Ωραια και η ανω πολη, και τα παρκακια με τα τειχη της!
Δε μας τα εδειξες ομως στη φωτογραφια.
Βαλε και λιγο περιβαλλον στις φωτο, να δει ο κοσμος που ανεβοκατεβαινεις!

Τραβα καμμια φωτογραφια με το ποδηλατο στο Πυροβολειο με φοντο το Θερμαϊκο, να καταλαβει ο κοσμακης που κινεισαι, και ν'αφησει τις δικαιολογιες "α, εχει ανηφορες εκει, δεν παω με ποδηλατο"!!

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Μπραβο..ωραιος..θα το ευχαριστηθεις..το ειπα εγω..παμε για κλαμπ kaffenback..αλλα ειμαστε σκορπιοι σε ολη την επικρατεια..

Arxarios
Απών/απούσα

...αν και θα συμφωνήσω με το τρολάρισμα του γιού σου περί σέλας. Αλλά ας μην γινόμαστε ψείρες, για μετακινήσεις σε πόλη και ταξίδια είναι ότι πρέπει!

Κρίσιμες ερωτήσεις: Πόσο πήγε, πόσο ζυγίζει

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

https://2.bp.blogspot.com/-AgVOXY6Jv0w/WRgAdCgVEuI/AAAAAAAAAW8/vW5c073bL...

Παρε και μια χθεσινη φωτο απο ενα αδερφι του στας Αθηνας..
Βγαλμενη στην Λαυρεωτικη στο Χαος..

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Μπράβο σου, καλή δουλειά...

Μήπως βάλεις Σομπρέρο; Οπότε το κάνεις, σε παρακαλώ
βάλε φωτό για να χαρούμε όλες_οι

Σας εύχομαι κάθε καλό

grampa
Απών/απούσα

Χαίρομαι που σας άρεσε! Χαίρομαι επίσης γιατί όσο περνάνε οι μέρες αποδεικνύεται ότι το ποδήλατο είναι πολύ βολικό για τη χρήση που φτιάχτηκε (καθημερινή μετακίνηση στην πόλη). Όταν υλοποιείς ένα concept εντελώς custom, έχεις πάντα μια αμφιβολία για το τελικό αποτέλεσμα...

Μπορεί η αρχική επιλογή να ήταν ξεκάθαρα steel αλλά για να φτάσω στην παραγγελία των εξαρτημάτων και κυρίως στην επιλογή σκελετού / πιρουνιού, χρειάστηκε όπως καταλαβαίνεται να απαντηθούν μια σειρά από διλήμματα...

Σκελετός city/touring ή 29άρι mtb με rigid πιρούνι; Να βάλω παραγγελία από Κίνα (που υπήρχαν εξαιρετικές επιλογές και στο city/touring και στο mtb) ή ρισκάρω να πληρώσω τελωνειακά τέλη που θα με βγάλουν εκτός budget; Και τέλος το μέγεθος... Small ή medium; Τι κάνεις όταν το ύψος σου είναι ακριβώς στη μέση από τα δύο μεγέθη; Διάλεξα το small με 120άρι λαιμό και παλουκόσελο με offset και πραγματικά μου είναι γάντι... Μέχρι να στηθεί όμως είχα το άγχος μήπως θα ναι μικρό γιατί όταν άνοιξα το κουτί και είδα το μέγεθος του σκελετού... δαγκώθηκα... Φαίνεται (και είναι) πολύ μικρός μ αυτή τη slopping γεωμετρία...

Βάρος δε γνωρίζω με ακρίβεια γιατί δε διαθέτω κρεμαστή ζυγαριά για να το ζυγίσω... Έχω κι εγώ την απορία πόσο να ναι... Είναι βαρύ πάντως... Με το χέρι (και σε σύγκριση με άλλα ποδήλατα που δεν είναι custom και ξέρω πάνω κάτω) το υπολογίζω γύρω στα 13-14 κιλά... Μόνο η σέλα ήταν στο χέρι όσο και ο σκελετός... Σε πρώτη ευκαιρία που θα βρεθώ σε κανένα ποδηλατάδικο, θα το ζυγίσω και θα σας πω...

Όσον αφορά το συνολικό κόστος, ξεπέρασε οριακά το κόστος αυτού του σκελετού που επίσης ζαχάρωνα... Αρχικά είχα θέσει ως οροφή τα 500 ευρώ αλλά αυτό θα απαιτούσε να ξεστήσω ένα άλλο ποδήλατο και να πάρω μια 9άρα μετάδοση ώστε να μειώσω το κόστος... Στην πορεία μετάνιωσα και δε μου πήγε η καρδιά να ξεστήσω ένα ποδήλατο που δούλευε άψογα και αρμονικά, οπότε έβαλα καινούριο groupset (εκτός από δισκοβραχίωνα)...

Πρέπει να σημειώσω ότι εφαρμόζω και πολιτική στήριξης των τοπικών καταστημάτων, οπότε μια σειρά από εξαρτήματα και υλικά (φακαρόλες, σαμπρέλες, ντιζοκαλώδια κλπ), αγοράστηκαν από τοπικά καταστήματα... Μετάδοση, φρένα, δισκόπλακες παραγγέλθηκαν επίσης από ελληνικά καταστήματα...

@αιθεροβάμων: Καλά το δικό σου είναι κούκλα και προφανώς πιο μάχιμο! Το δικό μου προορίζεται κυρίως για τη διαδρομή σπίτι-δουλειά-σπίτι που είναι μεν καθημερινή αλλά δεν ξεπερνάει συνολικά τα 7-8 χιλιόμετρα...

Έχω τη διάθεση να αποπειραθώ κάποια στιγμή και καμιά τουριστική εξόρμηση αλλά αυτό θα απαιτούσε κατάλληλη παρέα και καλή οργάνωση, οπότε για την ώρα απλώς ελπίζω να μην παραμείνει ευσεβής πόθος...

@κωστάνζα: σομπρέρο δε θα βάλω για λόγους αεροδυναμικής αλλά ο γιος μου που εξακολουθεί να τρολάρει αδυσώπητα, μου υποσχέθηκε κόρνα με ήχο χλιμίντρισμα...

Τέλος μια φώτο για τον Columbus που φαίνεται να χει νοσταλγικές αναμνήσεις από τη Σαλονίκη... Είναι το μέρος που φωτογραφήθηκε το ποδήλατο, ακριβώς έξω από τα βόρεια τείχη της πόλης, με όψη προς τα δυτικά... Για το πυροβολείο επιφυλάσσομαι γιατί ενώ περνάω κάθε μέρα, συνήθως δεν είμαι σε χαλαρή φάση για φωτογράφιση (το πρωί κατηφορίζω βιαστικά για τη δουλειά και το μεσημέρι στην επιστροφή είμαι κάπου ανάμεσα ζω-πεθαίνω :-)

salonik

Tasos
Απών/απούσα

Και για αυτό:

"Πρέπει να σημειώσω ότι εφαρμόζω και πολιτική στήριξης των τοπικών καταστημάτων, οπότε μια σειρά από εξαρτήματα και υλικά (φακαρόλες, σαμπρέλες, ντιζοκαλώδια κλπ), αγοράστηκαν από τοπικά καταστήματα... Μετάδοση, φρένα, δισκόπλακες παραγγέλθηκαν επίσης από ελληνικά καταστήματα..."

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Καλορίζικο το Kaffenback και καλοτάξιδο! Να το χαρείς!

Το thread σου για αυτό το αγαπημένο ποδήλατο του φόρουμ (και όχι άδικα απ' ότι φαίνεται..) και κυρίως το συνολικό κόστος που αναφέρεις με κάνουν να ζητήσω κάποιες επιπλέον πληροφορίες (μήπως γίνω κι εγώ μέλος του Club!).

Ενδιαφέρομαι για την αγορά/στήσιμο ενός χρωμολένιου τουριστικού ποδηλάτου, όμως το τελικό κόστος για ένα Surly LHT ή Disc Tracker (που κι εσύ αναφέρεις) φαίνεται να ξεκινά από τα 1200€!!! Επειδή λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν, σκεφτομαι (κι εγώ) τη λύση του Kaffenback, ή μάλλον περισσότερο του HOLDSWORTH STELVIO (http://www.planetx.co.uk/i/q/FRHOLSTEL/holdsworth-stelvio-touring-adventure-disc-frameset(link is external)) που έχει πιο τουριστική γεωμετρία και αντιστοιχίζεται ίσως καλύτερα στο πλαίσιο του Surly Disk Trucker. Αλήθεια ήταν το Stelvio ένα από τα πλαίσια που εξέτασες σαν επιλογή;

Με εκκίνηση τα 335€ του πλαισίου STELVIO (μαζί με την μεταφορά σήμερα) θα μπορούσες να δώσεις λίγο πιο αναλυτικά το κόστος των υλικών που χρησιμοποίησες για να γίνει μια εκτίμηση του τελικού κόστους; Εκτός αυτών που αγόρασες από την ελληνική αγορά, τα υπόλοιπα παραγγέλθηκαν από την Planet-X μαζί με το πλαίσιο ή απο άλλα shops (Bike-components κλπ); Το στήσιμο του ποδηλάτου έγινε από σένα; Χρειάζεται ειδικά εργαλεία ή τεχνογνωσία (απαιτείται άρα τεχνικός); 

Στα παραπάνω πρόσθεσε σε παρακαλώ όποια επιπλέον πληροφορία νομίζεις μπορεί να ξελιαλύνει λίγο τον... χαμό στο κεφάλι μου (αλλά και κάθε ενδιαφερόμενου φυσικά)!

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Το ποδήλατο ειναι πολύ ομορφο. Σαν παρατήρηση μονο θα έλεγα να αλλάξεις μοίρες στο stem. Γύρνα το ανάποδα και ανέβασε το λιγο. Το τιμόνι θα ειναι πάλι στο ίδιο ύψος, αλλά το ποδήλατο θα φαίνεται ακομα πιο ωραίο! :)

Thessalos
Εικόνα Thessalos
Απών/απούσα

καλοτάξιδο και απο εναν ακομα καφενμπάκια!

τα 7-8 χιλ που αναφερεις ειναι... ψιχουλα! έχω κάνει με το δικό μου Θεσσαλονικη Χαλκηδόνα και λίγο παραπέρα, και ξανα πισω Θεσσαλονικη, σύνολο 70χιλ με 32 αρια λάστιχα! 

Λιώστο!!!!!!!!!!!

 

Thessalos
Εικόνα Thessalos
Απών/απούσα

grampa
Απών/απούσα

και τις παρατηρήσεις σας!

Σχετικά με τις ερωτήσεις του jumaru:

Ο σκελετός/πιρούνι όταν έκανα την παραγγελία, κοστιζε 162 ευρώ. Οι τιμές γενικά ανεβοκατεβαίνουν και αφού διαλέξεις το χρώμα και το νούμερο, μπορεί να χρειαστεί να περιμένεις 3-4 εβδομάδες για να τα βρεις στη χαμηλότερη τιμή που νομίζω πως είναι εκεί, γύρω στα 160 ευρώ.

Αυτή η πολύ χαμηλή τιμή ήταν σ ένα βαθμό, η αφορμή και το δέλεαρ που μου κέντρισε το ενδιαφέρον αρχής εξ αρχής... Όπως έγραψα και παραπάνω, αρχικά προσπάθησα να μην ξεπεράσω το 500άρικο αλλά τελικά παρασύρθηκα και ξέφυγα 100+ ευρώ... Γενικά προτιμώ πολλά και φθηνά πρότζεκτ παρά λίγα και ακριβά... Φυσικά έχει να κάνει και με το γεγονός ότι δεν είμαι υψηλών προδιαγραφών ποδηλάτης συνεπώς δεν είμαι και πολύ υψηλών απαιτήσεων... Προφανώς αν ήθελα να γυρίσω τον κόσμο με το ποδήλατο δε θα έβαζα τέτοιους περιορισμούς.. Προσωπικά θεωρώ κάπως υπερβολικό να στήσω ποδήλατο των 1500 ευρώ για να ανεβοκατεβαίνω στην άνω πόλη...

Αν δεν έχεις ξαναστήσει ποδήλατο εξολοκλήρου, χρειάζεται προσοχή για να μη σου ξεφύγουν διάφορα μικρά αλλά απαραίτητα εξαρτήματα που η έλλειψή τους μπορεί να επιφέρει καθυστερήσεις αλλά και αυξημένο κόστος (αν χρειαστεί να τα προμηθευτείς τοπικά ή να τα παραγγείλεις μεμονωμένα)... Είναι πολύ δύσκολο να παραθέσω εδώ ένα προς ένα όλα τα εξαρτήματα αλλά σε γενικές γραμμές πρέπει να προσέξεις τα παρακάτω ανά κατηγορία εξαρτημάτων:

Με το σκελετό/πιρούνι πρέπει να προμηθευτείς ποτήρια λαιμού, κουκουνάρα (τo headset που πήρα εγώ περιλάμβανε κουκουνάρα), spacers, ράγα για ντίζες, seat clamp κλπ.

Με τις ρόδες πρέπει σιγουρευτείς ότι περιλαμβάνονται τα quick release και οι φακαρόλες.

Με τα φρένα πρέπει να σιγουρευτείς ότι περιλαμβάνονται το σετ με τις 6 βίδες και οι αποστάτες για τις δαγκάνες.

Με τη μετάδοση πρέπει να σιγουρευτείς για τη μεσαία τριβή με τα απαραίτητα spacers (ανάλογα το φάρδος του bottom bracket shell), clamp για το μπροστά ντεραγιέ, ρεγουλατόρους για τις ντίζες κλπ. Μπορεί να χρειαστείς ακόμα και spacer αν βάλεις 9άρα κασέτα σε ελεύθερο για 10-11 ταχύτητες...

Η παραγγελία στο plannet x ανήλθε συνολικά σε 400+ ευρώ συμπεριλαμβανόμενων φτερών και σχάρας. Άλλα 200+ ευρώ κόστισαν η μετάδοση και τα φρένα που έγιναν επίσης παραγγελία από ελλάδα. Φακαρόλες, σαμπρέλες και ντιζοκαλώδια, αγοράστηκαν από τοπικό κατάστημα. Το δικό μου δηλαδή ποδήλατο ξεπέρασε τα 600 ευρώ αλλά γενικά η τελική τιμή εξαρτάται πολύ από ένα σύνολο επιλογών...

Κάποιες βασικές επιλογές καθορίζουν πολύ το κόστος. Εγώ πχ επέλεξα 9άρα μετάδοση για τη συγκεκριμένη χρήση αλλά κάποιοι τη θεωρούν παρωχημένη. Μια πιο σύγχρονη 10άρα μετάδοση θα ανέβαζε το κόστος τουλάχιστον 100 ευρώ.

Αν έχεις εξοικείωση, εμπειρία και υπομονή να αναζητήσεις μεταχειρισμένα εξαρτήματα σε ebay/car.gr/forum, μπορείς να μειώσεις σημαντικά το κόστος.

Το ποδήλατο το έστησα μόνος μου, στο σπίτι μου, με δικά μου μέσα. Δεν είμαι πολύ έμπειρος αλλά έχω κάνει 2-3 ανακτασκευές και μερικές αναβαθμίσεις/βελτιώσεις οπότε έχω μια σχετική εμπειρία (και διαθέτω μια γκάμα από ποδηλατικά εργαλεία). Υπάρχουν όμως πολλά έμπειρα μέλη στο φόρουμ που ξέρω ότι αν κολλήσω σε κάτι, θα με βοηθήσουν με προθυμία (και με την ευκαιρία θέλω να πω κι ένα ευχαριστώ για όλα τα πράγματα που έχω μάθει εδώ μέσα). Υπάρχουν και βιντεάκια στο youtube για κάθετί που μπορεί να χρειαστείς.

Αυτά που με δυσκόλεψαν περισσότερο, ήταν τα ποτήρια του λαιμού (τοποθέτηση) και το κόψιμο του steerer, κυρίως επειδή δεν είχα τα κατάλληλα εργαλεία αλλά και λόγω απειρίας. Κάτι που δε φανταζόμουν ότι θα με δυσκολέψει γιατί το χω κάνει 1000 φορές αλλά τελικά μου βγαλε το λάδι, ήταν ... η τοποθέτηση των ελαστικών...Τα ελαστικά είναι wired και τόσο σκληρά που αφού έσπασα όλα τα πλαστικά λεβιεδάκια, χρησιμοποιησα τα μεταλλικά και καταγρατζούνισα τις καινούριες ζάντες...

Δε ξέρω πόσο τα παραπάνω μπορεί να βοηθήσουν ή να αποθαρρύνουν κάποιον που θέλει να δοκιμάσει να στήσει ένα custom ποδήλατο... Εγώ νομίζω πως αν έχεις υπομονή, η ενασχόληση αξίζει τον κόπο και σε ανταμοίβει. Φυσικά πρέπει να σ αρέσει κι όλας για να το απολαύσεις...

Αλέξανδρε, κι εμένα με ξένισε στη αρχή η κλίση του λαιμού από αισθητική άποψη... Την επέλεξα συνειδητά για πιο όρθια θέση οδήγηση σε σχέση με την κούρσα και μου έχει έρθει κουτί! Μ έχει βολέψει τόσο πολύ αυτό το στήσιμο που δεν υπάρχει περίπτωση να το αλλάξω για αισθητικούς λόγους (έχω αρχίσει κιόλας να το συνηθίζω). Μη ξεχνάς ότι δεν είναι κούρσα αλλά city bike...

Thessalos, καλά χιλιόμετρα και σε σένα! Την έχω κάνει κι εγώ αυτή τη διαδρομή 3-4 φορές. Εγώ δε φτάνω στη Χαλκηδόνα αλλά στρίβω δεξιά στη Γέφυρα, περνάω τον Αξιό, πηγαίνω Κουφάλια και συνεχίζω μέχρι Ευρωπό.... Θεσσαλονίκη - Χαλκηδόνα είναι νομίζω πολύ επικίνδυνη διαδρομή... Πριν από 2-3 εβδομάδες σκοτώθηκε ποδηλάτης που παρασύρθηκε από φορτηγό... Νομίζω πως  οι επαρχιακοί δρόμοι είναι λιγάκι ασφαλέστεροι...

 

 

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Καλημερα..πολυ ωραια τα ειπε ο grampa..να προσθεσω κιεγω καποιες αποψεις για την μεταδοση..οι πιο συγχρονες μεταδοσεις δεν ειναι απαραιτητες οταν προκειται για αστικη η τουριστικη ποδηλασια..μια δεκαρα η εντεκαρα θα σου χρειαζοταν μονο αν ασχολιοσουν αυστηρα προπονητικα με γκρουπ , η επαιρνες μερος σε αγωνες..για τουριστικη χρηση εγω εχω οκταρα και δεν εχω κανενα προβλημα..επισης οι οκταρες , εννιαρες μανετες δουλευουν αψογα και με μαουντεν ντεραγιε απο πιο φτηνες σειρες και με κασσετες που θα σου κατεβασουν κιαλλο το κοστος..

Οσο για τα λαστιχα ναι ειναι δυσκολα στο βαλε βγαλε αλλα υπαρχει κολπο..και με λιγη εξασκηση το συνηθιζεις..ψαξε στο γιουτιουμπ υπαρχουν βιντεακια πουδειχνουν πως γινεται..

Και παλι καλοταξιδο..

 

 

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

grampa wrote:
 Αλέξανδρε, κι εμένα με ξένισε στη αρχή η κλίση του λαιμού από αισθητική άποψη... Την επέλεξα συνειδητά για πιο όρθια θέση οδήγηση σε σχέση με την κούρσα και μου έχει έρθει κουτί! Μ έχει βολέψει τόσο πολύ αυτό το στήσιμο που δεν υπάρχει περίπτωση να το αλλάξω για αισθητικούς λόγους (έχω αρχίσει κιόλας να το συνηθίζω). Μη ξεχνάς ότι δεν είναι κούρσα αλλά city bike...

Καλημέρα, αν ανεβάσεις τον λαιμό στο πανω-πανω μέρος του steerer και του αλλάξεις μοίρες, το τιμόνι θα παραμείνει στο ίδιο ύψος. Η θέση οδήγησης δεν θα αλλάξει. Οχι ότι είναι κανένα σοβαρό ζήτημα αυτό που συζηταμε αλλά να, κουβέντα να γίνεται. 

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Τι να πω... Ευχαριστώ πολύ grampa για τον χρόνο που διέθεσες για να γράψεις το... σεντόνι και να είσαι όσο το δυνατόν αναλυτικότερος στην απάντησή σου! Θα ληφθούν όλα υπόψη!

Ευχαριστώ κι εσένα αιθεροβάμωνα! Έχω μελετήσει το στήσιμο και του δικού σου Kaffenback και κατανοώ πλήρως την παρατήρησή σου.

Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν... Όντως τα 160 ευρώ είναι ένα υπεραρκετό δέλεαρ για να γίνει κάποιος, που αναζητά ένα χρωμολένιο πλαίσιο με σχετικά άνετη γεωμετρία, μέλος του Kaffenback CLUB. Το θέμα είναι πότε και αν πρόκειται να ξαναπέσει η τιμή τόσο χαμηλά... θα δούμε...

Αν κατάλαβα καλά και διορθώστε με παρακαλώ αν κάνω λάθος, πέρα από την αγορά του πλαισίου, το στήσιμο από κει και πέρα του ποδηλάτου, με αναγνωρισμένα, αξιόπιστα και ταιριαστά για την προβλεπόμενη χρήση αλλά όχι τοπ περιφεριακά (δηλ. σέλα Brooks, ακριβές σειρές Shimano, στεφάνια Mavic και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο), μπορεί να γίνει εντός των 500 ευρώ !?!?  

Ξαναγυρίζοντας στην υπόθεση εργασίας του Stelvio (χωρίς αυτό να σημαίνει οτι έχω καταλήξει και αγοράζω "αύριο" ή ότι δεν θα μ' ενδιέφερε μια αντίστοιχη προσφορά του Kaffenback - σε μαύρο XL παρακαλώ!), μιλάμε χονδρικά για ένα συνολικό κόστος σήμερα στα 800-850 ευρώ περίπου, ποσό που φτάνει ακριβώς (τυχαίο;;;) απέναντι από το κόστος του -πολλές φορές αναφερθέντος στο φόρουμ ως η πλέον value for money λύση έτοιμου ποδηλάτου- Fuji Touring...! Έχει πολύ ενδιαφέρον (για μένα τουλάχιστον) η αντιπαραβολή των παραπάνω δύο, αλλά γι'  αυτό θ' ανοίξω μάλλον ξεχωριστό threadάκι...

"Steel is real" τελικά... Οποιοδήποτε σχόλιο - παρατήρηση - αντίρρηση στα παραπάνω είναι κάτι περισσότερο από ευπρόσδεκτη...! 

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Το fuji το πηρε προσφατα φιλος και την αλλη βδομαδα ξεκιναει για 4 μηνες στην Ευρωπη..εχουμε βγει παρεα αρκετες φορες τον τελευταιο καιρο και ειναι πολυ καλο ποδηλατο. Σχεδον ιδιο με το καφενμπακ αλλα με λιγο πιο τουριστικη γεωμετρια..νομιζω ειναι μια πολυ καλη επιλογη για τα λεφτα του..

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

[1] οι custom λύσεις, παντού - πάντα - σε όλα τα πράγματα, στοιχίζουν παραπάνω και πάντα εμπεριέχουν / κρύβουν αστάθμητους παράγοντες και κρυφά κόστη που θα σε βγάλουν εκτός προϋπολογισμού.

Οπότε, αν το budget είναι πάρα, μα πάρα, μα πάαααααρα πολύ συγκεκριμένο, καλύτερα να τις αποφεύγουμε.

[2] μου άρεσε που μετά την υλοποίηση, ο φίλος ανέβασε μια περιληπτική αναφορά με το τι-από που- πόσο - πως - συν και πλην κλπ. Θεωρώ ότι μετά από κάθε υλοποίηση, είναι πολύ βασικό κάτι τέτοιο, προς ενημέρωση των υπολοίπων και κυρίως μελλοντικών μελών που ψάχνουν έτοιμη πληροφορία μαζεμένη και ολοκληρωμένη. ΕΥΓΕ από μένα.

[3] για τέτοια ποδήλατα, το 3χ8 ή 3χ9 ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΔΙΑΦΟΡΑ κάνει στο τελικό αποτέλεσμα. Άρα, δεν θα δίσταζα στιγμή να ρίξω το κόστος, επιλέγοντας πιο εισαγωγική σειρά και μάλιστα 3χ8 (... μην σας πω για 1χ8 ..... αλλά αυτό ας το αφήσουμε για όσους έχουν πολύ συγκεκριμένη άποψη και αφού έχουν γράψει πολλά χλμ πρώτα)

[4] Για να ρίξεις το κόστος, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μτχρ ή και ότι σου περισσεύει από άλλα / παλιά / υπάρχοντα ποδήλατα. Πχ τιμόνι, λαιμό, qr, σέλα, ακόμα και φρένα (πλήρες σετ) θεωρώ ότι μπορείς να βρεις μτχρ αξιολογότατα κομμάτια, σε πολύ καλή κατάσταση και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές .

[5] σκληρά / δύστροπα / ανάγωγα / προσβλητικά κακομαθημένα ελαστικά.... μας έχουν τύχει σε πολλούς.... έχουν σπάσει τα νεύρα μας, τα λεβιεδάκια μας και τα δάκτυλά μας (συνήθως καταλήγω με αίματα....). Το μόνο που μπορώ να συμβουλέψω (κυρίως για να το διαβάσω και εγώ μπας και το εφαρμόσω....!!!) είναι "αν δεις και στραβώνει, άστο για μια άλλη μέρα, μην το ζορίζεις, δεν σε πάει την συγκεκριμένη χωροχρονική στιγμή, ζημιά θα κάνεις, άστο δεν είναι τόσο βιαστικό"

 

.... αυτά... και εύχομαι καλές πεταλιές. thumbs up

 

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

..,θελω να σε ευχαριστησω grampa, για τον κοπο και την τιμη που μου εκανες να ανεβασεις τη φωτογραφια απο το Πυροβολειο στην Ανω Πολη.

"...Τέλος μια φώτο για τον Columbus που φαίνεται να χει νοσταλγικές αναμνήσεις από τη Σαλονίκη... Είναι το μέρος που φωτογραφήθηκε το ποδήλατο, ακριβώς έξω από τα βόρεια τείχη της πόλης, με όψη προς τα δυτικά... Για το πυροβολείο επιφυλάσσομαι γιατί ενώ περνάω κάθε μέρα, συνήθως δεν είμαι σε χαλαρή φάση για φωτογράφιση (το πρωί κατηφορίζω βιαστικά για τη δουλειά και το μεσημέρι στην επιστροφή είμαι κάπου ανάμεσα ζω-πεθαίνω :-)

Και συμφωνω απολυτως με την επιλογη σειρας (8αρας/9αρας), τοσο λογω κοστους, οσο και αξιοπιστιας.

Αποδεδειγμενα, οι 8-9αρες σειρες, αντεχουν περισσοτερο στη χρηση απο τις 10/11/12αρες.

Αν λοιπον το ποδηλατο προοριζεται για αστικη/τουριστικη χρηση, τοτε οι σειρες αυτες (8-9) ειναι προτιμοτερες απο τις πιο καινουριες (10-11-12).

Και ειναι και χαμηλοτερου κοστους αγορας, αλλα και διαφορων περιφερειακων, αν ο μη γενοιτο, χρειαστουν καποια στιγμη αλλαγη.

Και παλι καλοταξιδο grampa!!

bleach
Εικόνα bleach
Απών/απούσα

Καλές βόλτες grampa! Να το χαρείς όσο δεν πάει thumbs up

Θεωρώ ΠΟΛΥ χρήσιμο το αναλυτικό post με τα μικρο-πράγματα που δεν πρέπει να ξεχάσει κάποιος/α όταν παραγγέλνει και ειδικότερα όταν είναι αρχάριος (σαν κι εμένα). Θα μπορούσε να γίνει και sticky ή να μπει κάπου πιο "μόνιμα".

Ένα άλλο δύσκολο πράγμα όταν παραγγέλνεις κομμάτια είναι να φιλτράρεις που θα δώσεις το κάτι παραπάνω και που κάτι λιγότερο. Ακριβώς λόγω της πληθώρας των επιλογών ανά κομμάτι. Συμφωνώ με Rockarolla, αν έχεις ένα έτοιμο ποδήλατο για "σφάξιμο" ή αρκετό χρόνο για ψάξιμο σε αγγελίες (car/ebay/fora) τότε ίσως το ρίξεις λίγο ακόμα. Στο car ας πούμε (λόγω προηγούμενης εμπειρίας με μτχ μηχανών) δεν έχει πολλά πράγματα και τα περισσότερα θα πω ότι είναι σε μέτρια κατάσταση. Επιπλέον, υπάρχει και το "κόστος" σε χρόνο/μετακινήσεις για να πας να δεις και να πάρεις το κομμάτι. @Jumaru, σκέψου να γδύσεις το υπάρχον ποδήλατο! Όχι "για πάντα", για να φτιάξεις το νέο και κρατάς το πλαίσιο και σιγά-σιγά το ξαναστήνεις με μικροαναβαθμίσεις (ή από αγγελίες). Επίσης, μια σέλα επιβάλλεται.

Arxarios
Απών/απούσα

Τελικά να που το custom βγήκε VFM καθώς ο φίλος έφτιαξε σύγχρονο ποδήλατο  με ούτε 700 ευρώ, αν και για πλήρες τουριστικό ποδήλατο θα χρειαστείς τα απαραίτητα σχάρα/λασπωτήρες/φώτα/παγούρια δήλαδη 50-80 ευρώ ακόμα. Τα περισσότερα custom που βλέπω καταλήγουν πανάκριβα και με λύσεις ήδη απαρχαιωμένες. Εάν grampa έχεις χρόνο να βγάλεις αναλυτικό τιμολόγιο θα βοηθούσες πολλούς εδώ που ψάχνουν.

Αυτή τη σύνθεση του παρόντος νήματος θα προτιμούσα σίγουρα σε σχέση με το Fuji Touring που λες (βάζοντας βέβαια τριπλό δίσκο μπροστά αντί για διπλό). Έχει δισκόφρενα και χειριστήρια στις μανέτες που κάνουν τη διαφορά για τον τυπικό ποδηλατότουρίστα. Τώρα εάν θες να χαθείς στις ζούγκλες του Βιετνάμ τότε ναι ίσως τα barend να έχουν σημασία από πλευράς ευκολίας επισκευής, αλλά δεν θα μας ρώταγες εδώ τότε, αλλά μάλλον σε κάποιο εξειδικευμένο διεθνές ποδηλατικό φόρουμ.

Στο σημείο αυτό θα ξαναθυμίσω ότι εάν δεν θες να κάνεις μεγάλα ταξίδια (πάνω από εβδομάδα) τα κλασσικά αλουμινένια υβρίδια των <400ευρώ καινούργια και <250 καλόμεταχειρισμένα θα κάνουν τη δουλειά τους με τον πραγματικά περιοριστικό παράγοντα τους να είναι το ίσιο κουραστικό τους τιμόνι και όχι το τίμιο αλουμινένιο πλαίσιο τους που με τόση μανία έχει θαφτεί από τους πάσης φύσεως ποδηλατοconnoiseur.

Για τις σειρές πάντως νομίζω πως αξίζει η επένδυση στην 9άρα σε σχέση με την 8άρα. Για τις 10άρες+ νομίζω είναι για αυτούς που συμμετάσχουν σε αγώνες, άλλωστε και ακριβά τουριστικά ποδήλατα σπάνια ξεπερνάνε την 9άρα κασσέτα.

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Πολυ ωραια ξετυλιγεται το θεματακι και συνεχιζει με πληροφοριες  και αποψεις για την συγκεκριμενη κατηγορια ,που ενδιαφερουν αρκετους απο εμας.

Σαν κατοχος λοιπον ενος kaffenback και ενος kona dew που το εχω μετατρεψει σε τουριστικο με ντροπ τιμονι και μπαρεντ εχω καποια αποψη σε σχεση με αυτα που αναφερει παραπανω ο arxarios..

1.Η αποψη μου για τα μπαρεντ ειναι οτι δεν χρειαζεται αποκλειστικα να πας στην ζουγκλα για να τα χρησιμοποιησεις..σαν κοστος δεν κερδιζεις βεβαια τιποτα εφοσων μαζι με δυο μανετες φρενου που θα χρειαστεις ερχονται στα ιδια χρηματα με δυο λεβγιεδομανετες οκταρες..το πλεονεκτημα τους ομως ειναι πως την αριστερη την χρησιμοποοεις και για διπλο και για τριπλο δισκοβραχιονα και την δεξια μπορεις να την χρησιμοποοησεις ακομα κιαν εχεις καποιο προβλημα στο πισω ντεραγιε..επισης η αλλαγη του συρματοσχοινου ειναι πολυ πιο απλη αποτι στις λεβγιεδομανετες..ειναι λοιπον κιαυτες μια αποψη χωρις να ειναι απαραιτητο τα ταξιδια να ειναι μεγαλα...

Τωρα , εχοντας κανει πλεον πολλα χιλιομετρα και με τα δυο ποδηλατα , το σιγουρο ειναι πως δεν μπορω ακομα να αποφασισω με ποιο θα κανω το φετεινο ταξιδι το οποιο θα ειναι περιπου δυο εβδομαδων..

Θελω να πω πως κανεις δεν απαξιωνει τους αλουμινενιους σκελετους ,μαλιστα στην περιπτωση μου το dew εχει πολυ πιο ...ανετη γεωμετρια απο το kaffen ,αλλα θες δεν θες ,οταν ανεβεις στο kaff. , δεν μπορεις να αρνηθεις οτι το ατσαλι ειναι αποροφητικο και ξεκουραστο ,οπως οταν ανεβεις στο dew ,δεν θα αρνηθεις οτι στις λακουβες δαγκωνεις την γλωσσα σου..

Ολα λοιπον κανουν για ολα ,ο καθεναςεπιλεγει  οτι προτιμαει ,και τελειωνετε με τα στησιματα γιατι ερχεται το καλοκαιρακι να αρχισουμε να οργανωνουμε τα ταξιδακια μας..cool

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις όλων των παραπάνω, ειδικά για νέους σαν κι εμένα στον κόσμο του ποδηλάτου. 

Συνεχίζοντας λοιπόν στο thread του Kaffenback, κάπου πιο πάνω ο grampa έγραψε ότι άν επιλέξεις χρώμα και μέγεθος, δεν έχεις παρά να περιμένεις να πέσει η τιμή.... Με ύψος 1.85m και καβάλο (inseam) στα 89cm (...μάλλον έχω ψηλά πόδια!) πίστευα ότι το XL είναι το μέγεθός μου. Σε ένα σχετικό mail που έστειλα στην Planet-X (πριν πρήξω εσάς...) μου απάντησαν ότι "επειδή το Kaff είναι σχεδιασμένο για πιο όρθια θέση οδήγησης, το L θα μου ταιριάσει περισσότερο από το XL..."!?!?!? wacko2 

Με δεδομένο ότι πρόθεσή μου είναι αρχικά να στηθεί το Kaff (ή το Stelvio - δε το ξεγράφω) με dropbar για καθημερινή αλλά κυρίως τουριστική χρήση και εναλλακτικά με αν δε με βολέψει να πάω σε flatbar (και γνωρίζοντας οτι το drop θέλει(;) συνήθως ελαφρώς κοντύτερο πλαίσιο από το flat), παρακαλώ τα φώτα σας για το ποιο μέγεθος ταιριάζει καλύτερα στο σωματότυπό μου αλλά και πιο μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα τη διπλή χρήση - αλλαγή τιμονιού που ανέφερα προηγουμένως, 

Παραθέτω γεωμετρικά χαρακτηριστικά (των δύο) σε mm:

Kaffenback: (L) ETT=565, ST=540 και (XL) ETT=586, ST=570.

Stelvio:       (L) ETT=575, ST=540 και (XL) ETT=590, ST=550. 

όπου ΕΤΤ=Effective Top Tube, ST=Seat Tube.

Τη γνώμη σας παρακαλώ (ειδικά οι κάτοχοι)...

 

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Να βάλω και μια ακόμη εναλλακτική επιλογή στο παιχνίδι (που παραδόξως δεν έχει ακουστεί πολύ στο φόρουμ). Το Genesis Croix-de-Fer, που ο Γιώργος του Low and Flow στο Βύρωνα, που αντιπροσωπεύει την εταιρεία, φέρνει τον σκελετό στα 400 ευρώ μετρητοίς...

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/croix-de-fer/croix-de-fer-fs 

Φυσικά η επιλογή αυτή είναι συγκρίσιμη με τα Kaff - Stelvio στις σημερινές τους τιμές των 300-330 ευρώ με μεταφορά (χωρίς δηλαδή κάποια ενδεχόμενη προσφορά). Βέβαια παραμένει μια επιλογή φθηνότερη των αντίστοιχων Surly, με μάλλον καλύτερη ποιότητα χρωμόλης (Reynolds 725), αν και δεν ξέρω αν αυτό είναι αντιληπτό και αξιοποιήσιμο από το μέσο χρήστη, και χρώματα-design που γουστάρω πολύ...in love2

Γεωμετρικά χαρακτιστικά για το CdF: 

(L) ETT=582, ST=550, Reach=395, Stack=612

(XL) ETT=605, ST=580, Reach=405, Stack=633

Θα θελα λοιπόν τα σχόλιά σας και για αυτή τη πιθανή επιλογή, αναφορικά φυσικά και με τα ερωτήματά μου περί μεγέθους (...του πλαισίου) του προηγούμενού μου πόστ. Ευχαριστώ εκ των προτέρων! 

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Καλημερα..γνωμη μου να πας στο large...το δινει μεχρι 1.88 και το xl ξεκιναει απο 1.85....ειναι προτιμοτερο να εισαι στο ...ας πουμε μικροτερο..

Αποτι βλεπω εχουν τελειωσει τα χρωματα που εδινε σεφθηνη τιμη και εχει μονο μαυρο που δεν το εβαλε ποτε σε μεγαλυτερη προσφορα..οποτε αναγκαστικα θα πας μαλλον για μαυρο..(το οποιο ειναι πολυ ωραιο βεβαιως)..

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Πράγματι αιθαροβάμωνα, αν ληφθεί υπόψη ΜΟΝΟ το ύψος μου, τότε ίσως το L να μου ταιριάζει καλύτερα και αυτό να ήταν πιθανότατα και το πνεύμα της απάντησης από την Planet-X.

Όμως φοβάμαι οτι τα μάλλον ασυνήθιστα ψηλά (συγκριτικά με το ύψος) πόδια μου (inseam=89cm), θα με αναγκάσουν να σηκώσω αρκετά ψηλότερα τη σέλα από το seat post (έστω και με ελαφρύ slopping) των 540mm του L. Αυτό προφανώς συνεπάγεται ότι η σέλα θα είναι αρκετά ψηλότερα από το τιμόνι, με αποτέλεσμα μια ακόμη πιο σκυφτή -λιγότερο άνετη- θέση οδήγησης.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει με το υφιστάμενο παλιό mtb που έχω, το οποίο παρότι έχει ST=575mm και ETT=560mm, η σέλα είναι αρκετά ψηλά και το flatbar τιμόνι μου πέφτει κάπως χαμηλά.

Γι' αυτό το λόγο, σκεφτόμουν ότι ίσως τα 570mm του seat post του XL να ήταν ένα καλύτερο "σημείο εκκίνησης" με μια αύξηση μόλις 20mm του top tube συγκριτικά... λέω εγώ τώρα... help sos    

Arxarios
Απών/απούσα

Μπορεί το headtube να είναι χαμηλότερο οπότε θεωρητικά να είσαι πιο σκυφτός, αλλά το toptube θα είναι πιο κοντό οπότε θα έρχεσαι στα ίσια σου. Ακόμη και εάν όμως το L σου πέσει χαμηλό, απλά αλλάζεις ένα λαιμό και αντί για 6 μοίρες βάζεις 17 και είσαι μία χαρά. Γενικώς ούτως ή άλλως όταν υπάρχει αμφιβολία, καλύτερα να πηγαίνεις ένα νούμερο κάτω, κερδίζεις σε βάρος, αντοχή και λίγους πόντους ασφάλεια για τις ...επόμενες γενεές.

Εάν σου βγαίνουν τα διάφορα ιντερνετοειδή στα 330 τιμή πόρτας και το CdF στα 400 εννοείται επιλέγεις το 2ο. Πανέμορφο, επώνυμο και το κυριότερο καλύτερο ατσάλι. Και ναι κάποτε κάποιος έκανε το καλύτερο ρεκόρ κόσμου με αυτό http://www.bikeradar.com/news/article/vin-cox-sets-n.... Σωστά? Περίπου, αφού πράξη πιστεύω δύσκολα θα καταλάβεις μεγάλες διαφορές, αλλά στην ψυχολογία το αβαντάζ θα είναι μεγάλο και είναι βασικότατο να σου αρέσει το ποδήλατο σου ακόμα και ακίνητο.

grampa
Απών/απούσα

... δεν έχω μεγάλη εμπειρία και δε μπορώ να σου δώσω τεκμηριωμένη απάντηση...

Είχα κι εγώ το ίδιο δίλλημα καθώς είμαι 1.70 που είναι το πάνω όριο του small σκελετού. Διαβάζοντας σχετικά νήματα εδώ μέσα και σε άλλα φόρουμ, είδα ότι η γενική τάση όταν είσαι ακριβώς στη μέση, είναι να πηγαίνεις στο μικρότερο νούμερο... Άλλωστε στην κλσσική κουρσάδικη γεωμετρία, δηλαδή σε 3 παλιές κούρσες που είχα ανακατασκευάσει, το 54άρι νούμερο (κάθετος και οριζόντιος) με είχε βολέψει μια χαρά και το small του kaffenback έχει Effective Top Tube Horizontal 53,5 εκ., πολύ μικρή διαφορά δηλαδή. Επέλεξα μακρύ λαιμό (120 mm) με rise και παλουκόσελο με offset και μου ήρθε κουτί.

Το ότι η σέλα θα ανεβαίνει πολύ ψηλά σε σχέση με τα 54 εκ. του κάθετου, είναι νομίζω άσχετο με τη θέση (ύψος) του τιμονιού. Αν αφήσεις περιθώριο στο steerer για 2-3 spacers και διαλέξεις και λαιμό με κλίση προς τα πάνω, νομίζω ότι το τιμόνι μπορεί να έρθει εκεί που το θέλεις (στο ύψος της σέλας)...

Σχετικά με κάποια πράγματα που συζητήθηκαν παραπάνω, έχω να πω τα εξής:

Συμφωνώ απολύτως ότι οι custom λύσεις είναι κατά κανόνα ακριβότερες από τις έτοιμες εμπορικές αντίστοιχες προτάσεις... Πόσο μάλλον από τις μεταχειρισμένες έτοιμες εμπορικές προτάσεις... Πολλές φορές δαγκώθηκα όταν έβλεπα ότι το κόστος θα ξεπεράσει τα 600 ευρώ και την ίδια περίοδο έβρισκα εξίσου αξιόλογα ποδήλατα ή ακόμα και καλύτερα, με 450-500 ευρώ (πχ αυτό σε γειτονικό φόρουμ, με 10άρα ultegra και ultegra τροχούς, πουλιέται 450 ευρώ)...

Όπως ειπώθηκε και παραπάνω, ο μόνος τρόπος να κρατήσεις το κόστος χαμηλά σε ένα custom project, είναι να αξιοποιήσεις μεταχειρισμένα ανταλλακτικά και εξαρτήματα που μπορείς να βρεις σε αφθονία στο διαδίκτυο. Αυτό απαιτεί όμως γνώση (για συμβατότητες κλπ), εμπειρία στις διαδικτυακές συναλλαγές (για να μπορείς να ξεχωρίζεις τους "απατεώνες" από τους "τίμιους" πωλητές) και κυρίως υπομονή γιατί αυτό που ψάχνεις μπορεί να μην υπάρχει τη δεδομένη στιγμή και να κάνει μήνες να "εμφανιστεί"... Για αυτό καμιά φορά μπαίνεις στον πειρασμό να αγοράσεις κάτι ενδιαφέρον που βρίσκεις σε πολύ συμφέρουσα τιμή ακόμα και αν δεν αφορά τρέχων project αλλά κάποιο μελλοντικό...

Στο ερώτημα αν μπορεί να στηθεί ατσάλινο city/touring με 500-550 ευρώ, η απάντησή μου είναι ότι είναι αρκετά δύσκολο, χωρίς να είναι εντελώς ανέφικτο. Αν μπορέσεις να προμηθευτείς το frameset (σκελετό/πιρούνι/παρελκόμενα) με 200 ευρώ + μεταφορικά, ένα μεταχειρισμένο wheelset (τροχοί/λάστιχα) με 100 ευρώ και ένα επίσης μεταχειρισμένο groupset (με δισκοβραχίωνα αλλα χωρίς φρένα) στα 200 ευρώ... Τότε με άλλο ένα 50άρικο μπορείς να προμηθευτείς φρένα (δαγκάνες/δίσκους) και ψιλολόγια (ντιζοκαλώδια κλπ) και να κινηθείς γύρω στα 550... Εννοείται όμως ότι όλα τα παραπάνω (εκτός frameset) είναι μεταχειρισμένα καθώς και ότι αξιοποιείς κάποιο στοκ ανταλλακτικών για να εξασφαλίσεις σέλα/παλουκόσελο/τιμόνι κλπ...

Και κάποια σκόρπια σχόλια που νομίζω πως είναι άξια αναφοράς για όσους ενδιαφέρονται για κάτι παρόμοιο:

Ένα από τα ερωτηματικά που είχα κατά τη διάρκεια στησίματος του ποδηλάτου ήταν τα μηχανικά δισκόφρενα... Αν θα συνεργαστούν σωστά οι κουρσάδικες λεβιεδομανέτες με τις μηχανικές δαγκάνες και κυρίως αν υπήρχε πιθανότητα να μπλοκάρουν υπερβολικά εύκολα με δεδομένο οτι δε μιλάμε για mtb αλλά για πιο street λάστιχα και ότι εκεί που μένω το φρένο το δουλεύω πολύ στις κατηφόρες που συχνά είναι και βρεγμένες κλπ. Επέλεξα ένα φθηνό μοντέλο της tektro μετά από διεξοδική διερεύνηση στα reviews που βρήκα σε διάφορα φόρουμ. Έμεινα δηλαδή συνειδητά μακριά από τα ποιοτικότερα φρένα με αναφορές που έλεγαν "πανίσχυρα", "πολύ αποτοελεσματικά" κλπ και επέλεξα ένα μοντέλο με μέτριες αναφορές του τύπου "καλά για τα λεφτά τους", "μέτρια απόδοση στις κατηφόρες" κλπ. Το αποτέλεσμα ευτυχώς με δικαίωσε καθώς τα φρένα έχουν αρκετή και προοδευτική ισχύ, μπορώ δηλαδή να μπλοκάρω τον τροχό με ελεγχόμενα και ηθελημένα αυξημένη πίεση χωρίς να φοβάμαι ότι θα βρεθώ με μπλοκαρισμένο μπροστινό τροχό στην παραμικρή έκτακτη ανάγκη...

Κάποιος φίλος που είναι έμπειρος και χιλιομετροφάγος ποδηλατοτουρίστας, είχε σχολιάσει όταν σχεδίαζα να αγοράσω το σκελετό, ότι πρόκειται για urban ποδήλατο και όχι για touring, καθώς δε νοείται touring σκελετός χωρίς υποδοχές για μπροστινή σχάρα κλπ. Για μένα αυτό δεν ήταν πραγματικό μειονέκτημα καθώς η τουριστική χρήση είναι περισσότερο ένας ευσεβής πόθος και μένει να αποδειχθεί αν αυτό θα αλλάξει... Αν καταφέρω δηλαδή να οργανώσω καμιά ολιγοήμερη εκδρομούλα και διαφανεί ότι η τουρστική χρήση είναι κάτι που πραγματικά με αφορά, φλερτάρω πολύ με την ιδέα να προχωρήσω σε μια φθηνή αναβάθμιση που θα γεφυρώσει τις δύο τάσεις των "steel is real lovers" χωρίς ελπίζω να θεωρηθεί ιεροσυλία... Να προσθέσω αντικαταστήσω δηλαδή το πιρούνι με ένα surly σαν αυτό:

surly rigid fork

Κι ένα τελευταίο σχόλιο για την περιβόητη καουμπόικη σέλα... Όπως έγραψα και παραπάνω, είναι πολύ βολική και έχει αρχίσει να γίνεται αποδεκτή και αισθητικά από τον περίγυρο αλλά ... λιγάκι τρίζει... οι "σουμιέδες" δηλαδή όταν κάνω πετάλι στην ανηφόρα, κάνουν ένα τριξιματάκι ανεπαίσθητο που δε παύει όμως να είναι ελαφρώς ενοχλητικό... κάθε φορά που το ακούω δε μπορώ να μη θυμηθώ τη σχετική σκηνή από το αξέχαστο delicatessen:

 

 

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Είναι εντυπωσιακό ότι και οι τρεις, που απαντήσατε στα προηγούμενα ποστ μου, προτείνετε το μικρότερο μέγεθος (το L)... σίγουρα κάτι ξέρετε παραπάνω. Αν καταλαβαίνω καλά επίσης, θεωρείτε οτι το μικρότερο είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμο στο να "μεγαλώσει" λίγο παρά το μεγάλο να "μικρύνει". Αυτό θα ληφθεί υπόψη στη τελική επιλογή.

@Arxarios: Πράγματι αυτό εννοούσα... στο L το headtube είναι 1,5-2cm κοντύτερο και γι'αυτό έγραψα οτι θα σκύβω περισσότερο. Όμως είναι και ισόποσα κοντύτερο οπότε... ερχόμαστε στα ίδια!

@grampa: Τα 500 ευρώ που υπολόγισα χονδρικά για το στήσιμο του ποδηλάτου αφορούσαν τα πάντα εκτός από το κόστος του σκελετού! Αν αυτό το ποσό μπορεί να συμπιεστεί παραπάνω με μεταχειρισμένες αξιόπιστες λύσεις ή προσφορές κάποιων ανταλλακτικών θα ήταν κάτι παραπάνω από επιθυμητό Ίδωμεν...

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Και για να μιλάμε πιο συγκεκριμένα, θα ήθελα τη γνώμη σας για την παρακάτω προσφορά της Planet-X για το Stelvio (το οποίο -για να πω την αλήθεια- μ' ενδιαφέρει ελάχιστα περισσότερο του Kaff λόγω αμιγώς τουριστικού προφίλ), την οποία αντιλήφθηκα μόλις χθες το βράδυ χαζεύοντας στο site:

Προς κάθε ενδιαφερόμενο....

http://www.planetx.co.uk/i/q/BNSTELVIO/stelvio-frame-bundle 

Δίνεται δηλαδή ο σκελετός Stelvio, μαζί με σετ τροχών Gipiemme Roccia Equipe και σετ μηχανικών δισκόφρενων (δαγκάνων) Avid BB5 στα 320 ευρώ, δηλαδή περι τα 350 μαζί με τη μεταφορά!!!

Παρακαλώ για τις απόψεις σας επί της ανωτέρω προσφοράς... το ταχύτερο δυνατό!

grampa
Απών/απούσα

Θα μπορούσες να συμπληρώσεις από το ίδιο κατάστημα τα παρελκόμενα του frameset (ποτήρια λαιμού, seat clamp, clamp μπροστινού εκτροχιαστή, ράγες συρματόσχοινων, ρεγουλατόρους ταχυτήτων) που βρίσκεις επίσης σε πολύ χαμηλές τιμές καθώς και παλουκόσελο, σέλα, λαιμό, τιμόνι, spacers, ταινία τιμονιού) που επίσης υπάρχει πολύ μεγάλη ποικιλία και κάποια είναι πραγματικά φθηνά.

Μια σειρά από υλικά όπως λάστιχα, σαμπρέλες και ντιζοκαλώδια, τα βρίσκεις σε τιμές ανάλογες με τα ελληνικά καταστήματα οπότε δε βλέπω το λόγο να τα παραγγείλεις απ έξω...

Μετά θα σου μείνει μόνο η μετάδοση που με υπομονή και επιμονή μπορείς να βρεις κάποιο μεταχειρισμένο που πραγματικά να αξίζει και να μη ξεπερναει τα 200 ευρώ. Σήμερα πχ έχει στο διπλανό φόρουμ μια 10άρα σειρά tiagra/105/ultegra mix με 150 ευρώ (χωρίς δισκοβραχίωνα)... Άρα θεωρώ ότι κάτι 8 ή 9 sp μπορεί εύκολα να βρεθεί μαζί με δισκοβραχίνωνα στην τιμή των 150-200 ευρώ.

Καλή συνέχεια!