Velosolex Concorde '82
Καλησπερα και από μενα!!!
Σκοπος που ανοιγω αυτό το topic είναι για να σας διηγηθω την ιστορια του συγκεκριμενου ποδηλατου. Αν και σας διαβαζω αρκετο καιρο και εχω επισκεφθει όλα τα θεματα των ανακατασκευων ποτε δεν εγραψα κατι , διοτι οι γνωσεις μου γυρω από τα ποδηλατα είναι περιορισμενες, μου αρεσε όμως να ειμαι ‘’ ακροατης’’ και να μαθαινω! Ειμαι λατρης των δυο τροχων, του μηχανοκινητου όμως αθλητισμου ειτε σε πιστα ειτε στο βουνο, και γι’ αυτό εχω τρεις στην κατοχη μου. Παρακολουθωντας όμως το συγκεκριμενο site μου μπηκε το ‘’μικροβιο’’ της ανακατασκευης ενός παλαιου ποδηλατου. Η αφορμη δοθηκε αμεσα όταν σε συζητηση με τον κολλητο μου Βασιλη , τον ρωτησα αν θελει ένα παλιο ποδηλατο του αδερφου του που βρισκεται κρεμασμενο στο ν ημιτελη οροφο του εξοχικου του κοντα στην Κυμη Ευβοιας. Η απαντηση ηταν ότι θα πηγαινε στον παλιατζη αφου ηταν αχρηστο και σε αθλια κατασταση. Ετσι ένα βροχερο σαββατοκυριακο του περσινου Οκτωβρη βρεθηκαμε στην Ευβοια και το ποδηλατο στα χερια μου!!!
Όπως θα δειτε και στις φωτογραφιες η κατασταση του δεν ηταν καλη αλλα δεν ηταν και για πεταμα. Λυσαμε ότι μπορεσαμε με τα λιγοστα εργαλεια που ειχαμε στην διαθεση μας ώστε να είναι ευκολο για την μεταφορα του στην Αθηνα. Η εξαψη για την ανακατασκευη ηταν μεγαλη και στο μυαλο μου γυρνουσαν ιδεες για την τελικη του μορφη.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 306.39 KB |
![]() | 279.93 KB |
![]() | 277.53 KB |
![]() | 269.99 KB |
![]() | 134.27 KB |
![]() | 148.23 KB |
![]() | 114.06 KB |
![]() | 141.31 KB |
![]() | 109.96 KB |
![]() | 110.8 KB |
![]() | 122.24 KB |
![]() | 144.3 KB |
![]() | 122.03 KB |
![]() | 116.4 KB |
![]() | 170.38 KB |
![]() | 93.69 KB |
Πρωτο βημα ηταν να λυθει ολο το ποδηλατο ώστε να μεινει μονο ο σκελετος και να εκτειμηθουν ποια μερη είναι λειτουργικα. Ετσι το μπροστα ντεραγιε , η δισκομανιβελλα, τα λεβιεδακια των ταχυτητων, το τιμονι και το παλουκοσελο θα συνεχιζαν την διαδρομη τους.
Από την άλλη το πισω ντεραγιε και η πενταπλετα των ταχυτητων ηταν σε αθλια κατασταση μη λειτουργικα, αφου δεν ειχαν αλλαχθει αλλα ουτε και συντηριθει ποτε, οποτε θα εγκατελειπαν το project. Ο ενδοιασμος μου αφορουσε τις δαγκανες των φρενων και τις ροδες. Και τα δυο ηταν σε ασχημη κατασταση και δεν ηξερα κατά ποσο αξιζε τον κοπο να ασχοληθω μαζι τους. Οι τροχοι δεν ηταν κατι το ιδιαιτερο, αργοτερα εμαθα ότι από κατασκευης ειχε τροχους τιτανιου αλλα ανταλλαχθηκαν με εναν φιλο με αυτους γιατι εκεινος ειχε ασχοληθει εκτεταμενα με την αγωνιστικη ποδηλασια και του ηταν χρησιμοι. Τα φρενα ηταν αλουμινενια αλλα από το καιρο σε ασχημη κατασταση και με εξαιρετική δυσκολια στο να κλεισουν γιατι το ελατήριο είχε γινει άκαμπτο. Αγοραστηκαν λοιπον λογο ελαχιστου μπατζετ ένα ζευγαρι τροχοι αλουμινενιοι με λαστιχακαι 6αρα κασετα, και ένα ζευγαρι μαυρες σιδερενιες δαγκανες. Οι δαγκανες όμως ήταν τοσο κακογουστες και ασχημα κατεργασμενες που πηρα την αποφαση να αναστησω τις παλιες. Εδώ το προβλημα ηταν λειτουργικο, σκληρο και ακαμπτο συρμα, το οποιο ξεπεραστηκε με θερμανση σε μικρο καμινι βουτια σε λαδι και στην συνεχεια επαναφορα με τον ιδιο τροπο σε χαμηλοτερη θερμοκρασια και τελικα η ατσαλινα στις δαγκανες εγινε παλι λειτουργικη με σωστη επαναφορα. Ένα άλλο σημειο ταλαιπωρίας ηταν αυτό του λαιμου του τιμονιου. Για να βγει χρειαστηκε να κοψω το πανω μερος του λαιμου και στην τρυπα που περναει η βιδα περασα μια πριονολαμα και εκανα τεσσερα κοψιματα σε σχημα σταυρου ωσπου ακουμπησα τον λαιμο του πιρουνιου. Παρολα αυτά και τα συνηθει κολπα wd40, coca cola, χρειαστηκε χτυπημα με βαρυ σφυρι και χαλκινο αξονα για να υποχωρισει . Για τον σκελετο αφου ειχε εξεταστει η επιφανειακη του κατασταση για σκουριες ,χτυπηματα, σπασιματα και κριθηκε ότι ηταν σε πολύ καλη κατασταση περαστηκε δυο χερια διαβρωτικου χρωματος για να φυγουν ευκολα και γρηγορα αυτοκολητα και χρωμα και πηγε για αμμοβολη. Εκει αποκαλυφθηκε και ενας μικρος θυσαυρος. ΟΙ σωληνες του πλαισιου είναι ενωμενες με μπρουτζοκολληση!!! Αυτό με χαροποιησε αλλα και με παραξενεψε αφου τον συγκεκριμενο τροπο δεν τον ειχα ξανασυναντησει σε ποδηλατο παρα μονο σε εφαρμογες σε πλοια και κοτερα λογο της θαλασσας. Αργοτερα μια χημικη αναλυση σε φασματογραφο μου εδωσε την απαντηση 42CrMo4 ενός βελτιωμενου χαλυβα με αυξημενες τις τιμες σε χρωμιο και μολυβδαινιο που χρησιμοποιειται στην βιομηχανια από κιβωτια ταχυτητων μεχρι εξαρτηματα σκαπτικων μηχανηματων και μηχανων πλοιων λογω της αντιτριβικης του ιδιοτητας και της ικανοτητας του σε καμψη και στρεβλωση. Οποτε μιλαμε οντως για ένα σκελετο διαμαντι, μια καλη βαση για να ξεκινησεις να στηνεις ένα καλο ποδηλατο.
Το πολύ περιορισμενο μπατζετ δεν μου εδινε πολλα περιθωρια για αναβαθμιση των περιφερειακων οποτε προσπαθησα με πολύ δουλεια και αγορα των τελειως απαραιτητων να στησω το ποδηλατο. Η καλυτερη λυση για τον καθαρισμο του σκελετου είναι η αμμοβολη, και πηγαινοντας σε έναν τζαμα θα σας την κανει πολύ φθηνα με κοστος όχι πανω από 10 ευρω. Για την βαφη εγω προτιμησα το δρομο ΄΄καν΄το μονος σου΄΄. Η αληθεια είναι ότι ηθελα να ψαχτω και να πειραματιστω. Ετσι λοιπον με έναν φιλο τον Τασο Κουρτιδη ο οποιος ασταρωνε-μινιαριζε υποβρυχια στην θητεια του στο ναυτικο, περασαμε δυο χερια μινιο ώστε να ειμαστε σιγουροι ότι κανενα τμημα του σκελετου δεν εχει μεινει εκτεθειμενο. Το μινιο κανει διπλη δουλεια, αφου προστατευει το μεταλλο και δημιουργει το στρωμα προσφυσης για το χρωμα. Υπαρχουν αρκετα ειδη αλλα σε χρωματοπωλεια για βιομηχανια και ναυτηλια θα βρειτε το καταλληλο για τον σκελετο σας. Για χρωμα χρησιμοποιησα δυο σπρευ από καταστημα με χρωματα αυτοκινητου στην αποχρωση του γραφιτη που μου αρεσε περνοντας τον σκελετο τρια χερια. Αφου λοιπον ειχα τον σκελετο ετοιμο αρχισα να μονταρω προχειρα για να δω τυχον ελλειψεις αλλα και την μορφη που παιρνει. Τοποθετησα ετσι τις καινουριες ροδες με την 6απλη και το καινουριο ντεραγιε το παλιο τιμονι με καινουριο λαιμο στο κλασσικο προτυπο και τις καινουριες δαγκανες φρενων. Σε αυτό το σημειο διαπιστωσα ποσο ποιο ωραιες θα ηταν οι δικες του. Όλα τα επιμερους ανταλλακτηκα, λεβιεδακια ταχυτητων, ποτηρια λαιμου, βιδες ,ροδελες, μπροστινο ντεραγιε, παλουκοσελο, φυλλα ταχυτητων κ.α. γυαλιστηκαν διεξοδικα ώστε να αποκτησουν την χαμενη λαμψη τους αλλα και δοξα και περαστηκαν χρωμιο ώστε να αντεξουν. Προσοχη μονο τα μεταλλικα αντικειμενα, όχι τα αλουμινενια. Τα αποτελεσματα ηταν περα από κάθε προσδοκια με ένα κοστος των 30 ευρω, μια τιμη που αν το χειριζομουν καλυτερα θα μπορουσε να ηταν και χαμηλοτερη, αλλα εντυπωσιασμενος από το αποτελεσμα αλλα και την διψα να συνεχισω δεν ασχοληθηκα καθολου. Για τα αλουμινενια κομματια η καλυτερη λυση είναι τριψιμο με ψιλο σμυριδιχαρτο και γυαλισμα σε βουρτσα. Εδώ η λυση αν δεν εχετε τροχο που να πειρνει βουρτσα πανινη η καποιο ντριλερακι είναι τα μαγαζια που κανουν στιλβωσεις μεταλλων, χρωμια , νικελοματα κ.τ.λ.
Εικονες απο την εξελιξη http://postimage.org/gallery/6cyxzsou
Οι ελλειψεις μου από πλευρας ανταλλακτικων πλεον ηταν μονο στις μανετες φρενων, αφου ειχα μια suicide lever και δεν ειχα τον αριστερο βραχιωνα της δισκομανιβελας. Την λυση στις μανετες μου την εδωσε ο φιλος μου Γιωργος Σαουλιδης, ιδιοκτητης του Saoulisis Sports στη Αλεξανδρεια, κοντα στην Βεροια ο οποιος με προμηθευσε επίσης με ένα ζευγαρι πεταλια αλουμινιου, ταινια τιμονιου καθως και μια τρομπα. Τον βραχιωνα τον πηρα από τον Κασσιματη στον Πειραια. Πολύ εξυπερετικοι ανθρωποι εψαξαν να μου βρουν αν όχι τον ιδιο σαν τον δικο μου Suntour κατι παρομοιο 170αρι. Τελικα μου βρηκαν ολοιδιο!!!
Για τον σκελετο εφτιαξα αυτοκολλητα βινυλιου στον φιλο μου Ανδρεα με κοστος 15 ευρω. Αποφασισα να τυπωσω τα λογοτυπα με την ιδια γραμματοσειρα αλλα για να εχει μια πιο μοντερνη οψη σε πολύ μεγαλυτερο μεγεθος. Με αυτόν τον τροπο θα μειωνοταν και η μονοχρωμια του σκελετου αφου οι επιφανειες του χρωματος θα εναλλασονταν με τα γραμματα.Η λυση του βινυλιου είναι η καλυτερη γιατι αργοτερα περνοντας βερνικι αν δεν είναι βινυλιο λιωνουν και ξεκολλανε. Σε καταστηματα που τυπωνουν μπλουζακια, κουπες κ.τ.λ μπορουν να σας φτιαξουν. Το μονο αρνητικο είναι ότι θα είναι μονοχρωμα.. Αφου κολληθηκαν και τα αυτοκολλητα ο σκελετος περαστηκε με βερνικι αυτοκινητων σε σπρευ. Το συγκεκριμενο σπευ εχει εσωτερικα σκληρυντη ο οποιος διαχεεται στο βερνικι από μια ασφαλεια στον πατο του σπρευ και μπορει να χρησιμοποιηθει ως και 3 ωρες αφοτου ανοιχτει η ασφαλεια αφου μετα πετρωνει. Η τιμη του είναι ακριβη 18-20 ευρω αλλα η δουλεια του εξαιρετικη αφου δημιουργει ένα σκληρο φιλμ προστασιας.
Για την τελικη μορφη του ποδηλατου αλλαχθηκε το πλαστικο που επαιζε το ρολο της σελας, αφου πρωτα ειχε γινει τοποθετηση φορετου καλυματος, χωρις τα αναμενωμενα αισθητικα αποτελεσματα. Την θεση του πηρε μια σελα της Velo( ταιριαζει με τοVelosolex) με gel από το καταστημα Γρηγοριου Bikes του φιλου μου Λευτερη στην Πετρου Ραλλη. Από το ιδιο καταστημα ειχα προμηθευτει τις ροδες κομπλε με 6αρι ελευθερο και πισω ντεραγιε, ρουλεμαν μεσαιας τριβης και λαιμου, παγουρι με βαση και ειδικο συστημα ώστε να μην τρυπηθει ο σκελετος, ενσυρματο κοντερ της VDO,φωτα μπρος-πισω καθως και εκει εγινε η τοποθετηση-ρυθμιση αλυσιδας και συρματοσχοινων φρενων και ταχυτητων.
Εν κατακλειδι ηταν μια διαδικασια που προσωπικα πιστευω ότι αξιζε τον κοπο. Με ένα κοστος γυρω στα 160 ευρω στηθηκε ένα ποδηλατο που διατηρησε τον χαρακτηρα του οσο ποιο πιστα μπορουσε. Οι εποχες αλλαζουν, το ιδιο και η τεχνολογια. Σκοπος μου δεν ηταν να κανω μια πιστη αναπαλαιωση, αλλα κατι λειτουργικο χωρις να ξεφυγω από την ιστορικη μου βαση, αλλα και ομορφο ακομα και με τα συγχρονα προτυπα. Η χαρα της δημιουργιας και το ότι δινεις ζωη σε κατι που είναι ένα βημα πριν την καταστροφη, που αποδεδειγμενα θα στο ανταπωδωσει σε κάθε βολτα, μικρη ή μεγαλη, ακομα και όταν το εχεις στο σπιτι και απλα το κοιτας, δεν συγκρινεται με το οποιοδηποτε ετοιμο(μιλαω για την χαρα και την απολαυση της δημιουργιας, όχι για ανεση, επιδοσεις,υλικα, τεχνολογια). Γιατι το ετοιμο το αποκτας καταθετωντας χρηματα, ενώ αυτό την ψυχη σου, γι αυτό και είναι κομματι της!!!
Ευχαριστω πολύ για τις χρησιμες πληροφοριες και την γνωση που απεκτησα μεσα από το forum. Το μερακι της δημιουργιας και η παρακινηση από το forum βλεποντας και διαβαζοντας τα διαφορα αρθρα ηταν καταλυτικα για το ξεκινημα και την υλοποιηση του project.Τους φιλους μου Τασο, Γιωργο, Ανδρεα για την βοηθεια τους, καθως και τον φιλο μου Λευτερη για την βοηθεια τις συμβουλες και την υπομονη του. Κάθε παρατηρηση, σχολιο, απορια, αποψη δεκτες. Και παλι ένα ευχαριστω σε ολους τους συμφορουμιτες. Καλες βολτες και καλα χιλιομετρα.
Εικονες απο το τελικο αποτελεσμα http://postimage.org/gallery/6j9okoe6/
Πουθενα στα εξωτερικα "μακαρονια" των ντιζων των φρενων και των ταχυτητων, δεν εχουν τοποθετηθει τερματικα καψουλια. Αυτα δεν ειναι ακριβα, κι εκτος του οτι προστατευουν τις ντιζες, βοηθουν στο να υπαρχει μεγαλυτερη ακριβεια/"σαφηνεια" στις αλλαγες ταχυτητων, αλλα και στο φρεναρισμα.
Και τωρα μπορεις να τα τοποθετησεις, αλλα τωρα θα πρεπει να υποστεις το "πακετο" ξεπερασματος και ξαναπερασματος των ντιζων.
Βλέπω επίσης πως ο δισκοβραχίωνας είναι ραγισμένος. Με γελούν τα μάτια μου;
Colombus
εχεις δικιο για τα καψουλια. Προσεχως θα γινει το ξεμονταρισμα και περασμα ωστε να γινει η δουλεια σωστα. Ευχαριστω για την παρατηρηση σου.
Stelios
Ο δισκοβραχιωνας ειναι οντως ραγισμενος. Ειχε γινει παλιοτερα μια προσπαθεια να βγει, διχως γνωση και εργαλεια, με αποτελεσμα ενα κοψιμο κατα μηκος του, ευτυχως μεχρι τα σπειρωματα που βιδωνει ο εξωλκεας, οχι ως το καρε. Το σημειο κολληθηκε με αργκον και στην στην συνεχεια λιμαριστηκε και περαστηκε με ψιλο σμυριδοχαρτο. Ομως εδω και μια δυο μερες μου λασκαρισε η βιδα ο δισκοβραχιωνας αποκτησε ενα μικρο παλλατζο και το αποτελεσμα ειναι αυτο της φωτογραφιας. Τωρα αναγκαστηκα πρεπει να ψαξω για καινουριο δισκοβραχιωνα, γιατι παρολο που εβαλα ενα γκροβερ στην βιδα το εσφιξα και δεν κουναει καθολου δεν του εχω εμπιστοσυνη. Ευχαριστω και περιμενω προτασεις.
http://postimage.org/gallery/9ddyau4e/
Καλά κάνεις και δεν το εμπιστεύεσαι.
Στις φωτο που έβαλες, φαίνεται να έχει επεκταθεί πολύ η ρωγμή.Ο κίνδυνος δεν είναι μήπως λασκάρει, αλλά ότι θα πας να τον πιέσεις σε κανένα ορθοπέταλο και θα βρεθείς με τα μούτρα στο τιμόνι.
Επίσης αν αυτό που βλέπω είναι σκουριά στην αλυσίδα, καλό θα ήταν να την αλλάξεις. Έχει ελάχιστο κόστος και θα γλιτώσεις τυχόν, μελλοντικές φθορές
Σκουρια ειναι οντως. Αλλα πιστευω να με δικαιλογησετε αφου δεν ειναι απο αμελια αλλα επειδη το ποδηλατο ηταν μαζι μου 5μηνες στο γκαραζ του πλοιου και οσο και να το προσεξεις ειναι ακριβως στην επιφανεια τις θαλασσας. Τωρα που γυρισα θα αλλαχθει παντως. Ευχαριστω.
αγαπητε shadow και λοιποί θα ήθελα μια βοήθεια σχετικα με ένα ίδιο ποδήλατο. θέλω να το λύσω και φοβάμαι για να μην κάνω ζήμια. έχω κολλήσει στο λύσιμο του πηρουνιού και φοβούμαι..... καμιά ιδέα;
Τι εννοείς έχεις κολλήσει?
λαιμός πηρούνια είναι ένα. έχω ξεβιδώσει ότι υπάρχει, αντισκουριακό στο full
το ποδήλατο το έβλεπε αρκετά χρόνια ο καιρός.είμαι στο σημείο αποσυναρμολόγησης και μου έχουν σπάσει τα νεύρα. any ideas?
Υπομονή, δοκίμασε να βάλεις Viacal αν έχεις πρόχειρο και μετά από ώρα, με πολύ δύναμη και τη ρόδα πάντα βιδωμένη για να μη στραβώσει το πιρούνι κάνε άλλη μία προσπάθεια. Ενδεχομένως όμως να μη μπορέσεις να το σώσεις και να χρειαστεί να κόψεις το λαιμό. Σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει με μια σέγα να φάς τα υπολείμματα από το εσωτερικό του πιρουνιού. Αν έχεις πρόσβαση σε εργαλεία δεν είναι άθλος.