Να απαλλάξουμε τις πόλεις από τα ΙΧ!

55 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Tasos
Απών/απούσα

* * * Edit 24/5: Ο αρχικός τίτλος ήταν "Να διώξουμε τα ΙΧ από τις πόλεις!". Τον άλλαξα διαβάζοντας την πρόταση του didotou * * *

Μια που τελειώνει και αυτή η σεζόν είναι μια καλή ευκαιρία να συζητηθούν 2-3 πράγματα σχετικά με τις διεκδικήσεις μας.

Καταρχήν για την ΠΠ... Το ότι έγινε και φέτος συνιστά από μόνο του επιτυχία! Ήταν και η πρώτη "εμφάνιση" της Ποδηλαττικής Κοινότητας, κάτι πολύ θετικό κατά η γνώμη μου. Εννοείται ότι θα ήθελα περισσότερο κόσμο, όπως όλοι μας, αλλά όπως έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν αυτό απαιτεί καλύτερη προετοιμασία. Η συμμετοχή της ΠΚ από μόνη της δεν άλλαξε τα δεδομένα δηλαδή. Αν σκοπός μας είναι να κινητοποιήσουμε περισσότερο κόσμο θα πρέπει να δούμε τι λέμε και πως το επικοινωνούμε.

Ξεκινάω από το δεύτερο λέγοντας μερικά πράγματα που δεν έγιναν. Οι αφίσες βγήκαν 8-9 μέρες πριν την ΠΠ οπότε δεν υπήρχε καιρός να μοιραστούν -ΟΧΙ, το internet δεν είναι αρκετό. Θυμάμαι λίγα χρόνια πριν που έβγαιναν 2-3 βδομάδες πριν, τις μοιράζαμε σε διάφορα σημεία και υπήρχε η δυνατότητα και ο χρόνος να περάσει ο καθένας να πάρει. Επίσης θυμάμαι που δίναμε στο μετρό και στον ηλεκτρικό, ίσως και στα λεωφορεία; Για φανταστείτε να υπήρχαν αφίσες στα ΜΜΜ 1-2 εβδομάδες πριν.

Για το τι λέμε... Το φετινό σύνθημα θεωρώ ότι, αν και δεν έχουμε επεξεργασμένες θέσεις όσον αφορά την παιδεία, ήταν πολύ επιτυχημένο και μπορεί να σταθεί αφορμή για περαιτέρω δραστηριοποίηση. Ειδικά σε συνδυασμό με την εβδομάδα οδικής ασφάλειας για παιδιά που είναι εκείνες τις ημέρες. Αυτά τα λέω με αφορμή την προσωπική μου εμπειρία από την συμμετοχή μαθητών μου στην ΠΠ: Είναι ό,τι καλύτερο! Τα παιδιά είχαν κέφι και ενθουσιασμό (κάτι που εμείς το έχουμε χάσει), φώναζαν συνθήματα και περνούσαν πολύ όμορφα, κάτι που το εισέπρατταν όλοι οι συνποδηλάτες. Και κάτι που αφορά την εκπαίδευση αυτή καθαυτή: διδάσκουμε στα παιδιά αξίες όπως το ποδήλατο, το περιβάλλον, την ισότητα, την ειρήνη κλπ. Αυτά όμως έξω από το σχολείο, στον πραγματικό κόσμο βλέπουν ότι ισχύουν ακριβώς τα αντίθετα. Το ενδιάμεσο κενό μπορεί να γεφυρωθεί μόνο διαδάσκοντας ότι αυτά δεν είναι αυτονόητα αλλά αποτελούν πεδίο συνεχούς διεκδίκησης -το γιατί είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό μάθημα. Κι αυτό το μάθημα πρέπει να είναι βιωματικό, όχι θεωρητικό.

Από εκεί και πέρα έχοντας την εμπειρία των 10 χρόνων της συλλογικότητας αφενός, και της τρέχουσας κατάστασης αφετέρου, τίθεται το ζήτημα του πως συνεχίζουμε. Έχω την πεποίθηση ότι πρέπει να αλλάξουμε ριζικά μερικά πράγματα σε επίπεδο στρατηγικής. Όταν ξεκίνησαν οι Ποδηλάτ-ισσ-ες, είχαν σαν κεντρικό σύνθημα το "ποδήλατο στην πόλη", κάτι ριζοσπαστικό για εκείνο τον καιρό. Πετύχαμε πολλά πράγματα αλλά φαίνεται ότι οι πολιτικές για το ποδήλατο προσκρούουν, λόγω έλλειψης χώρου, στην πολιτική για το αυτοκίνητο. Το ποδήλατο δεν πρόκειται να μπει στην πόλη -καλά δεν ξέρω μετά από 50 χρόνια- αν δεν αποφασιστεί σε πολιτικό επίπεδο η μείωση της χρήσης και της κατοχής του αυτοκινήτου. Ας μην ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα μεταφορικό μέσο αλλά ένα αγαθό που συνδέεται ένα μεγάλο ποσοστό οικονομικής δραστηριότητας. Τι θα σήμαινε για τους κλάδους αυτούς, πχ μια μείωση 20% της χρήσης του ΙΧ; Χώρια που για πολλούς συμπολίτες μας αποτελεί τρόπο ζωής, ανάγκη αλλά και αυταξία. Από την άλλη, όταν το ζητούμενο είναι η μείωση του κόστους παντού, πως είναι δυνατό στο ζήτημα της αστικής κινητικότητας να εξακολουθούμε να επιλέγουμε την πλέον δαπανηρή για εμάς και το κράτος λύση;

Μια τέτοια αλλαγή στρατηγικής μας δίνει επίσης τη δυνατότητα για ευρύτερες συνεργασίες με ομάδες όπως οι "Πεζοί", τα Αμέα, τις "Μαμάδες με καρότσια" κλπ αλλά και με τα συνδικάτα των ΜΜΜ.

Τέλος, επειδή δε γίνεται να ασχολούνται πέντε άνθρωποι με αυτά τα πράγματα θα πρότεινα δοκιμαστικά τηλεδιασκέψεις, ως πρώτο βήμα για να δραστηριοποιηθούν -κι όχι απλά να εκφέρουν μια άποψη- περισσότεροι.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω προτείνω:
- μετατόπιση από το "βάλτε το ποδήλατο" στο "διώξτε το ΙΧ" - το ζήτημα να τεθεί ευθέως, με σαφήνεια και πίεση στις επόμενες συναντήσεις με υπουργεία, περιφέρεια κλπ. Να δοθεί έμφαση στα οικονομικά με συγκεκριμένα παραδείγματα
- επαφές με άλλες ομάδες, πρωτοβουλίες και ΜΜΜ
- επικοινωνία με Α'βάθμια και Β'βάθμια εκπαίδευση (αυτό δεσμεύομαι να το κάνω εγώ - ήδη το κάνω)
- δοκιμαστική τηλεδιάσκεψη
- προετοιμασία της επόμενης ΠΠ πιο νωρίς, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι θα αποφασίσει η Αθήνα για πολλά πράγματα
- προετοιμασία από τώρα της παρουσίας μας στο Bike Festival -κάτι δεν είχαν πει οι Zorzillia για αυτό;

Προς κρίση και συζήτηση όλα αυτά βεβαιώς...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Wicca
Απών/απούσα

Εγώ μαζί σου.. τα έχω πει αυτά ξανά και ξανά. Αν δεν απαιτήσουμε να αλλάξει η πολιτική υπέρ του αυτοκινήτου σε πολιτική υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας, δεν υπάρχει περίπτωση να δούμε αποτελέσματα.
Για μένα προσωπικά ότι έχει παίξει τα προηγούμενα χρόνια έχει παίξει εν είδη ασπιρίνης και με απώτερο στόχο να απομακρύνει τα ποδήλατα από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και όχι να διευκολύνει και να καθιερώσει την χρήση του ποδηλάτου ( τουλάχιστον για την Αθήνα).

Έχω επαναλάβει ότι το κέντρο πρέπει να κλείσει οριστικά για τα αυτοκίνητα. Ακομα και αν αυτό ακούγεται ως υπερβολικό, δεν είναι καθόλου. Δεν νοείται μία περιοχή, που ουσιαστικά έχει διάμετρο πεντέμιση χιλιόμετρα, που είναι δομημένη τόσο πυκνά, που δεν έχει φαρδείς δρόμους και που φιλοξενεί κάθε μέρα ένα χιλιάδες δραστηριότητες να καταλαμβάνεται από τα χιλιάδες αυτοκίνητα που την διασχίζουν κάθε μέρα.
Τίποτα θετικό δεν προκύπτει απο αυτήν την τακτική. Προκύπτει μόνο θόρυβος, μόλυνση, μποτιλιάρισμα, κίνδυνος για τους ανθρώπους, βρωμιά ενώ ότι τουριστικά αξιοθέατα έχει η πόλη, εξαφανίζονται στην ασχήμια των μποτιλιαρισμένων δρόμων της.

Γενικότερα τώρα θα πρέπει να κυνηγήσουμε να γίνει κάποια καμπάνια κατά του αυτοκινήτου. Μόνο αν σκεφτούμε ότι εν καιρό οικονομικής κρίσης, όταν ο προϋπολογισμός της χώρας δεν φτάνει για να καλύψουμε παροχές όπως η υγεία και η παιδεία, εμείς βγάζουμε συνάλλαγμα στο εξωτερικό για να εισάγουμε αυτοκίνητα και όλα τα παράγωγά τους και καύσιμα για να κινούνται αυτά.
Για να ταίζουμε ξένες εταιρίες, γιατί ούτε αυτοκίνητα παράγουμε εμείς οι ίδιοι, ούτε καύσιμα.

Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι σπουδαίο εργαλείο με την προϋπόθεση ότι το χρησιμοποιούμε εκεί που είναι πραγματικά απαραίτητο. Δυστυχώς όμως ο κόσμος έχει πεισθεί ότι το αυτοκίνητο του είναι απαραίτητο για να πάει να ψωνίσει, για να πάει πέντε δέκα χιλιόμετρα πιο πέρα ή για να βγει να πάει την βόλτα του το βράδυ ΟΤΑΝ αν μη τι άλλο ( και ειδικά η Αθήνα) έχει εναλλακτικά μέσα μετακίνησης, που το μόνο που θα χρειάζονταν για να εξυπηρετούνται όλοι άμεσα με αυτά, είναι μικρές αλλαγές στα ωράρια λειτουργίας.

Τι δεν έχει από ΜΜΜ η Αθήνα δηλαδή; Έχει Μετρό, Ηλεκτρικό, Προαστιακό, Τρόλει, Τραμ, Λεωφορεία και τα 4 από αυτά τα μέσα δέχονται και ποδήλατα.

Και εμείς αντί να κάνουμε κάτι στοχευμένα για να αλλάξουμε τις λάθος πολιτικές, καθόμαστε άπραγοι.. Συμφωνώ με τον Τάσο 100% λοιπόν.

Πρέπει να απαιτήσουμε να φύγουν τα αυτοκίνητα από τις πόλεις και να αλλάξει η πολιτική υπέρ του αυτοκινήτου.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Επίσης, μπορούμε να κρεμάσουμε και μερικούς οδηγούς στο Σύνταγμα για παραδειγματισμό…

Έχει πολύ μεγάλη απόσταση η προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και η μείωση της αλόγιστης χρήσης του αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών που την ευνοούν), από το να καλλιεργείται το μίσος απέναντι στους άλλους.

Εάν υιοθετούνται τέτοιες τακτικές μίσους προς άλλες “ομάδες” από την οποιαδήποτε ποδηλατική “ομάδα”, ντρέπομαι πραγματικά για την όποια συμμετοχή μου σε αυτή.

Επίσης, λυπάμαι πραγματικά για την έκφραση ακραίων και απόλυτων θέσεων από “εκπαιδευτικούς” οποιασδήποτε βαθμίδας. Ελπίζω ποτέ να μη χρειαστεί να εξηγήσω στα παιδιά μου ότι δεν μισούμε κανένα, παρά τα όσα μπορεί να ακούσουν στο σχολείο από το δάσκαλό τους.

Ελπίζω πραγματικά να έχω καταλάβει λάθος και να έχω παρεξηγήσει το γραπτό λόγο.

Tasos
Απών/απούσα

Που είδες να αναφέρομαι στους οδηγούς και μάλιστα να καλλιεργώ μίσος εναντίον τους; Για αλλαγή των κεντρικών πολιτικών και νοοτροπιών μίλησα. Να τεθεί από την πολιτεία ως στόχος η μείωση της χρήσης του ΙΧ 20% σε 10 χρόνια για παράδειγμα. Αν θεωρείς το "διώξουμε" επιθετικό πάσο, αλλά δεν είναι παρά σχήμα λόγου...

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Vasscott wrote:
Έχει πολύ μεγάλη απόσταση η προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και η μείωση της αλόγιστης χρήσης του αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών που την ευνοούν), από το να καλλιεργείται το μίσος απέναντι στους άλλους.

Φυσικά για το σύνθημα μιλάω, για το τι βγάζει προς τα έξω και πως μπορεί πολύ εύκολα να παρεξηγηθεί τόσο από την “άλλη” πλευρά, όσο και από κάποιους θερμοκέφαλους από την “εδώ” πλευρά.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Συμφωνοντας και εγω με τον vass (εγω προσωπικα το παρεξηγησα) ισως θα πρεπει να θεσουμε και καποια χρονικα ορια. Δλδ αλλη δραση για την οποια θελουμε αμεση εφαρμογη και αλλο το να περιορισουμε την χρηση (να προσθεσω την αλογιστη χρηση και οχι γενικα την χρηση) κατα 20% σε δεκα χρονια. Το δευτερο επειδη ερχεται αντιμετωπο με παρα πολλα πρεπει να συζητηθει παρα μα παρα πολυ. Και υπαρχουν παρα πολλα που μπορουν να γινουν πριν απο αυτο. Ας πουμε το να απαιτηθει να γινονται συνεχεια ελεγχοι για το παρανομο παρκινγκ και να υπαρχουν κυρωσεις μπορει να αποδωσει πολλα και σε εμας. Εαν γινει πολυ δυσκολο το παρκινγκ ο αλλος θα το σκεφτεται να παρει το ΙΧ για το κεντρο λεω σαν παραδειγμα. Να και παραπανω θεσεις εργασιας.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

καλά κάνει ο vass και το τονίζει , το μεγαλύτερο ποσοστό ποδηλατιστών χρησιμοποιεί και τα πόδια του και το αυτοκίνητό και όλα .

Εχουμε το κακο σαν Ελληνες να βάζουμε ταμπέλες ("εσεις οι ποδηλάτες " εσείς οι μηχανόβιοι") ας μην γίνουμε τέτοιοι

Για μένα ακόμα και στα ταξί (εχουν σωματείο κλπ ) θα έπρεπε να ενημερωθούν σχετικά με το ποδήλατο , μην ξεχνάμε οτι αλλο το να φωνάζεις οτι υπάρχεις και αλλο να ενημερώνεις .Αυτο που βλέπω στις ΠΠ είναι οτι ο κόσμος δε αυτοκίνητα κλπ δεν καταλαβαίνει οτι είναι πορεία που δεν κλείνει ολο το κέντρο η αστυνομία.

Φέτος δελτίο τύπου στάλθηκ σε σταθμούς εκπομπές κλπ ? Έγινε κάποια κίνηση να πάρουμε τηλεοπτικό χρόνο σε κάποια εκπομπή ?

Ατομα κατα καιρούς νομίζω οτι εχουν βρεθεί για να βοηθήσουν ,απλα χρειάζεται λίγο ελαστικότητα απο τους προηγούμενους για να πραγματοποιηθούν ο νέες ιδέες (και αν πιάσουν επιασαν)

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

Κατά παράφραση του ερωτήματος με το αυγό και την κότα:

Πρέπει πρώτα να κινηθεί προς οικολογικότερες λύσεις αστικής μετακίνησης ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού και μετά να προωθήσει η πολιτεία τέτοια μέτρα;

ή

Πρέπει πρώτα η πολιτεία να κατευθύνει προς τα εκεί το πλήθος με τα μέτρα που θα πάρει;

Το 2ο, αν και πιο λογικό, είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, διότι η πολιτεία πάντα ήταν αδιάφορη...
Γενικά και σε όλα...

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Ενα συνθημα που ισως θα μπορουσε να μαζεψει πιο πολυ κοσμο γυρω του μπορει να ηταν ισως κατι τετοιο :
"Να απαλλαξουμε το κεντρο της πολης απο τα αυτοκινητα".
...
Δεν εχει αρνητικες φρασεις οπως "να διωξουμε" και εχει ενα θετικο μηνυμα.
...
Ισως.
Γιατι μπορει να εχει και δικιο ο Τασος που προτεινει κατι πιο επιθετικο. Κατι που δημιουργει αιχμες και ειναι πιο οξυ.
Μπορει να ξεσηκωνει πιο πολυ τα παθη. Να κουναει πιο πολυ τα νερα. Να "ακουγεται" πιο πολυ. Να ξυπναει πιο πολυ τον κοσμο.
Δεν ξερω.
Προσωπικα θα ετεινα πιο πολυ προς το "απαλλαξουμε". Νομιζω οτι δημιουργει λιγοτερες αιχμες και κανει λιγοτερους εχθρους.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

επιθετική ή μή επιθετική,(διαφημιστική)καμπάνια για ελαστικά αυτοκινήτου: κουρσάς, οργανωμένος με τα σέα του (μάλλον περνάει με κόκκινο!)γλιτώνει απο (βέβαια)πλάγια σύγκρουση με αυτοκίνητο,που ίσως και να του στοίχιζε τη ζωή του, μόνο και μόνο επειδή το τελευταίο φοράει λάστιχα .....(σε νταλ τελειώνει.Διαφήμιση διαδικτυακή, όταν πάμε να ανοίξουμε γνωστής εφημερίδας το site).
Απο την άλλη μεριά: γιωταχής γλιτώνει την "επαφή" με ποδηλάτη...επειδή είχε προνοήσει να φορέσει λαστιχάκια τάδε. Πρέπει να είναι Ελληνική διαφήμιση!
Μιά εικόνα...χίλιες λέξεις!

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Μην ασχολείστε με το ΙΧ. Δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε με το ΙΧ.
Στοιχειώδης διπλωματία βρε.

Θετικά μηνύματα. Τα αρνητικά μηνύματα ποτέ μα ποτέ δεν πιάνουν.
Στοιχειώδης επκοινωνιακός κανόνας.

Ασχοληθείτε με το ποδήλατο. Δείξτε τα καλά του. Αυτά φτάνουν. Αυτό φτάνει!
Be positive.

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Μην ασχολείστε με το ΙΧ. Δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε με το ΙΧ.
Στοιχειώδης διπλωματία βρε.

Θετικά μηνύματα. Τα αρνητικά μηνύματα ποτέ μα ποτέ δεν πιάνουν.
Στοιχειώδης επκοινωνιακός κανόνας.

Ασχοληθείτε με το ποδήλατο. Δείξτε τα καλά του. Αυτά φτάνουν. Αυτό φτάνει!
Be positive.

plus 1

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ακουγα πριν λιγο για το καινουργιο τροπο φορολογιας για το αυτοκινητο.
Φροντιζει το κρατος πριν απο εμας για εμας για να μειωσει τα αυτοκινητα. Εαν ισχυσει περιπου ετσι οπως το ακουσα τοτε θα γεμισουν οι εφοριες με πολιτες που θα καταθετουν πινακιδες (δλδ λιγοτερα αυτοκινητα στους δρομους). Αυτο που ελεγαν οτι θα αντικατασταθουν απο καινουργια δυσκολο τουλαχιστον στην πλειοψηφεια τους λογω του οτι οι τραπεζες δεν χρηματοδοτουν (εαν δεν εχεις δεν σε ενδιαφερει εαν το αυτοκινητο που ηθελες απο 15000 θα κανει 14000, αφου δεν εχεις ουτε 15000 ουτε 14000).

Αν κανονισει να τα μαζεψει κιολας τοτε και θεσεις σταθμευσης θα υπαρχουν (αρα λιγοτερα παρκαρισμενα παρανομα) και λιγοτερα θα κυκλοφορουν στους δρομους.

Περα απο ολα αυτα μηπως θα επρεπε να συμμετεχουμε με καποιον τροπο στο πως τελικα θα φορολογηθουν και εαν υπαρχουν κινητρα αντικαταστασης να κοιταξουμε για αντιστοιχα κινητρα και για εμας τους ποδηλατες??

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Τασο σ'ευχαριστω πολύ που πηρες υποψη σου το σχολειο μου. Για καλο ειναι νομιζω η αλλαγη της φρασης "να διωξουμε" με την φραση "να απαλλαξουμε", να ελευθερωσουμε. Νομιζω πως ειναι καλυτερα να υπαρχει αυτη η θετικοτητα της απελευθερωσης του χωρου απο μια μαστιγα, απο εναν ψυχαναγκασμο, απο μια εξαρτηση. Οπως και μια συζητηση που ειχα καπου αλλου με τον Σκραμπλερ για το τσιγαρο που το κοψαμε. Λεγαμε οτι δεν το κοψαμε: Απελευθερωθηκαμε απο την εξαρτηση απο αυτο.
...
Κατα τα αλλα θεωρω κομβικο επισης (και νομιζω και παλιοτερα το λεγαμε και το ξαλεγαμε) κατι που προτεινει σε αυτο το ποστ ξανα ο κκτσολ: αστυνομευση απο τους τροχονομους τουλαχιστον των παρκαρισμενων. Ειναι Ταμπου ισως το να διεκδικει κανεις αστυνομευση αλλα εδω δεν προκειται γι αυτο. Ζητας την τηριση του νομου. Απλο. και βγαζεις και λεφτα σαν κρατος απο αυτο.
Η μειωση της προσπελασης ισως και να μην χρειαζεται σε πρωτη φαση. Αν ξερει ο αλλος οτι δεν θα βρει να το παρκαρει, δεν θα το παρει.
Διεκδικηση φυτευσης αναμεσα στα υπαιθρια παρκιγκ που υπαρχουν στην πολη. Και αυξηση του πρασινου και μειωση των θεσεων. Γιατι οχι; Τοση αχαρη ασχημια πια; Τοσο δυσκολο ειναι να το δουμε; Σιγα. Το ειχε προτεινει αυτο ο αρχιτεκτονας Jan Gehl τον Απρίλιο του 2013 στο Μουσειο Μπενακη παρουσια του Δημαρχου, ο οποιος Δημαρχος τοτε προταξε του ποδηλατου σαν προτεραιοτητα για την Αθηνα να καθαρισει πρωτα απο τους λαθρομεταναστες και να μην γινονται διαδηλωσεις και κλεινει το κεντρο και μετα βλεπουμε για το ποδηλατο κλπ. Αρκετοι απο εμας ημασταν εκει τοτε και το θυμομαστε. Τωρα ισως να σκεφτοταν και ο ιδιος αλλιωτικα.
...
Μιλας καπου για την αυταξια του αυτοκινητου. Ας προωθησουμε και μεις την αυταξια της ανεξαρτητης απο καυσιμα κινησης ειτε με ποδηλατο ειτε με τα ποδια ειτε με αλλα μεσα. Η Αστικη Ποδηλασια ειναι Αυταξια. Πραγματι η αυταξια ειναι μια ωραια ιδεα. Ας τη γυρισουμε υπερ μας. Την Περηφανια της αυτονομιας της κινησης μας. Της ανεξαρτησιας. Πας με ποδηλατο στη δουλεια για λογους προσωπικης αξιοπρεπειας πρωτα απ'ολα. Και γιατι γουσταρεις. Τη Βρισκεις. Γι αυτο.
...
Ας μην πουμε μονο -20% αυτοκινητα σε 10 χρονια, που ισως δεν ειναι και στο χερι μας. Ας πουμε -30% λιγοτερο παρκιγκ. Και ας επιμεινουμε -60% λιγοτερο παρανομο παρκιγκ. Οχι σε 10 χρονια. Αυριο το πρωϊ κυριε Καμινη και κυρια Δουρου και κυριε Τσιρωνη. Γιατι οχι; Τι φοβαστε; Οτι δεν θα παει ο αλλος με το αμαξι να ψωνισει που; Στη Σταδιου και την Πανεπιστημιου; Μα τα μαγαζια ειναι ηδη ολα κλειστα.
...
Αυτο που λεει επισης ο κκτσολ για την φορολογηση του αυτοκινητου ειναι πολυ θετικο (εχει αλλο στοχο βεβαια αλλα μαλλον για την υποθεση "ποδηλατο" εχει την δυνατοτητα να αποδειχθει θετικο). Αυτο θα μπορουσε να συνδιαστει και με μειωση ΦΠΑ για τα ποδηλατα και να φερει ακομη πιο πολλα αποτελεσματα. Γιατι οχι;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

didotou wrote:
Αυτο που λεει επισης ο κκτσολ για την φορολογηση του αυτοκινητου ειναι πολυ θετικο (εχει αλλο στοχο βεβαια αλλα μαλλον για την υποθεση "ποδηλατο" εχει την δυνατοτητα να αποδειχθει θετικο). Αυτο θα μπορουσε να συνδιαστει και με μειωση ΦΠΑ για τα ποδηλατα και να φερει ακομη πιο πολλα αποτελεσματα. Γιατι οχι;

Ενταξει ολοι καταλαβαινουμε οτι αλλου αποσκοπει. Αλλα νομιζω ειναι ευκαιρια να χρησιμοποιηθει προς οφελος μας. Επειδη τρεχει πολυ το θεμα μολις τωρα σε εκπομπη αυτοκινητου ειπωθηκε οτι ισως θα πρεπει να σκεφτουμε (οχι εμεις, οι ακροατες της εκπομπης εννοουν) και αλλους τροπους μετακινησης ας πουμε ποδηλατο και απαντησε ο συμπαρουσιαστης οτι ναι ειναι καλη λυση αλλα να φτιαχτουν και καποιοι ποδηλατοδρομοι. Ενταξει ειναι ψιλοασχετοι με το θεμα του ποδηλατου (αλλα και αυτοι παροτι ασχετοι σκεφτηκαν ποδηλατο και οχι αλλους τροπους μεταφορας) αλλα νομιζω ειναι η στιγμη να βγουμε πιο μπροστα και να ζητησουμε πραγματα. Αρκει να συννενοηθουμε και να ξερουμε τι ζηταμε.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Όπως είπε και ο didotou, προτιμώ τη λέξη "απελευθερώσουμε". Ούτε καν "απαλλάξουμε". Τα Ι.Χ. είναι αυτά που είναι και ο κόσμος θέλει να τα χρησιμοποιεί. Να τα χρησιμοποιεί χωρίς να καταδυναστεύει τα άλλα μέσα μετακίνησης.

Να επιδιώξουμε συγκεκριμένα τον έλεγχο της στάθμευσης. Ο έλεγχος της στάθμευσης, σε όλα τα επίπεδα, βελτιώνει την κυκλοφορία όλων, ακόμα και των Ι.Χ.

Οι νόμοι για τη στάθμευση ήδη υπάρχουν και δεν αμφισβητούνται. Η υλοποίηση θέλει δουλειά, επιμονή, και ενημέρωση των πολιτών. Μάλλον θέλει και μερικές αλλαγές του νόμου για το πώς γίνεται ο έλεγχος (και κατά τη γνώμη μου δραστική μείωση του ύψους των προστίμων). Νομίζω οτι ο λόγος που δεν εφαρμόζεται είναι γιατί θέλει συστηματική δουλειά από την πολιτεία. Δεν γίνεται να ελέγχεται η στάθμευση περιστασιακά, όποτε μας καπνίσει. Ο κόσμος πρέπει να ξέρει οτι θα πάρει κλήσει αν παρκάρει εκεί που δεν πρέπει. Όχι να του έρχεται λαχείο μια στις τόσες.

Ο βραχυπρόθεσμος έλεγχος της στάθμευσης (δωρεάν στάθμευση για 2 ώρες ή για κατοίκους) διευκολύνει τη χρήση του Ι.Χ. διότι επιτρέπει σε περισσότερα αυτοκίνητα να παρκάρουν σε ένα εμπορικό δρόμο για ψώνια. Η υλοποίηση δωρεάν βραχυπρόθεσμης στάθμευσης γίνεται χωρίς υψηλή τεχνολογία με μεθόδους που χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες σε άλλες πόλεις του κόσμου: Ο υπάλληλος του δήμου περνάει από το δρόμο και μαρκάρει με μια κιμωλία τα λάστιχα όλων των παρκαρισμένων. Νετά από δύο ώρες ξαναπερνάει και γράφει κλήσεις σε όσα Ι.Χ. έχουν ακόμα το σημάδι και δεν έχουν άδεια στάθμευσης κατοίκου. Η υλοποίηση της βραχυπρόθεσμης στάθμευσης θα διευκολύνει τη χρήση του Ι.Χ. για ψώνια και θα εκπαιδεύσει τους οδηγούς στο να δεχτούν γενικότερα τον έλεγχο της στάθμευσης.

Τα πλεονεκτήματα του ελέγχου της στάθμευσης (με κλήσεις) είναι:
- Διεκολύνεται η κίνηση όλων των μέσων μεταφοράς. Το ποδήλατο διευκολύνεται διότι θα είναι ελεύθεροι οι ποδηλατόδρομοι, θα φύγουν τα εμπόδια από διπλοπαρκαρισμένα και θα είναι βελτιωμένη η ορατότητα στους δρόμους.
- Δημιουργείται αντικίνητρο για τη χρήση του Ι.Χ. για μετακίνηση στη δουλειά, επειδή χρειάζεται παρκάρισμα όλη μέρα που θα είναι ακριβό. Επομένως θα λειτουργεί ως κίνητρο για τη χρήση άλλων μέσων, όπως το ποδήλατο.
- Οι πολίτες μαθαίνουν να σέβονται τους νόμους και τους άλλους πολίτες.
- Οι πολίτες μαθαίνουν να σέβονται τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
- Φέρνει έσοδα στο κράτος, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για να γίνουν υποδομές ποδηλάτου.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Περα απο ολα αυτα μηπως θα επρεπε να συμμετεχουμε με καποιον τροπο στο πως τελικα θα φορολογηθουν και εαν υπαρχουν κινητρα αντικαταστασης να κοιταξουμε για αντιστοιχα κινητρα και για εμας τους ποδηλατες??

Εδώ κρύβεται ένα ύπουλο και επικίνδυνο ναρκοπέδιο. Η ελληνική αγορά είναι εξαιρετικά ασταθής, χωρίς κανένα κοινωνικό έρεισμα ή αντίκρυσμα, και το διαλυμένο κράτος - σε όποιου χέρια και να βρίσκεται - δε χάνει ευκαιρία για εισπρακτικά μέτρα.

Μεχρι σήμερα το ποδήλατο είναι από κοινωνική άποψη τεχνολογία stealth. Αυτό βέβαια ισχύει γενικά, αλλά ιδιαίτερα σε τέτοιες συνθήκες άναρχης αγοράς είναι καραμπινάτο εδώ σε μας!

Συνεπώς δεν συμφέρει με τίποτα, η σχέση με την οικονομία και το κράτος. Με τίποτα. Ήδη σε σχέση με άλλα είναι φτηνό το ποδήλατο. Μη κοιτάτε τους ψωνισμένους που πάνε και τα σκάνε, αυτοί είναι οι λίγοι. Αυτός είναι ο λόγος της επιτυχίας του τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Το ότι περνάει απαρατήρητο. Μια ήρεμη δύναμη που περπατάει στους δρόμους χωρίς να ενοχλεί και χωρίς να ενοχλείται. Τεχνολογία stealth!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Να απαλλάξουμε τις πόλεις από τα παρατημένα ΙΧ

Βολτάρουμε στους δρόμους, σημειώνουμε τα παρατημένα, επαναλαμβά-
νουμε 1 μήνα μετα, τα στέλνουμε στην υπηρεσία για να τα μαζέψει.

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

Παιδιά έχετε εξαιρετικές ιδέες, με προτάσεις επικοδομητικότατες και λογικότατες, αλλά...

Εδώ δεν είναι Ευρώπη...

Είναι Ελλάδα...

Το νήμα αυτό είναι μόνο για να ονειρευόμαστε πώς θα μπορούσε να είναι η ζωή μας εάν...

Κατά τα άλλα συντάσσομαι με τον i.alli.ellada.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Κι ομως καπως με κατι τετοια ονειρα περασαμε απο αυτο που ημασταν καποτε σε αυτο που ειμαστε και σε αυτο που θα παμε. Χωρις "Ονειρο θερινης νυκτος" που λες και συ δε γινεται τιποτα.
...
Θυμηθειτε πως ηταν πριν δεκα-δεκαπεντε χρονια.
...
Και η Χαρτα του Ρηγα Φερραιου "ονειρο θερινης νυκτος" ητανε.
...
Το Οραματικο πεδιο και το Ονειρο οταν αυτο γινεται σε συναρτηση με το Λογισμο δινουν αυτο που λεμε "ενα καλυτερο αυριο".
Με Λογισμο και μ'Ονειρο.
Χωρις Ονειρο ο λογισμος ειναι μια σκετη Πικρα. Μια σκετη "Πικρα πειρα" που δεν λειτουργει παρα σαν ενα συνεχες φρενο.
Το να κανει κανεις ποδηλατο μεσα στην πολη για να παει απο το Κουκακι στη Μαβιλη ειναι ΗΔΗ ειναι ενα Ονειρο.
Αλλωστε για πολλους που μας βλεπουν απο τα τουτου και τα τρολεϊ μοιαζει με ονειρο. και μαλιστα "Θερινης".
Δηλαδη ΑΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΤΟ.
ΟΜΩΣ ειναιενα ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΧΕΙΡΟΠΙΑΤΟ ΟΝΕΙΡΟ που επισης ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΑΝ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ.
...
Εκτος κι αν η εκφραση "ενα καλυτερο αυριο" δεν μας συγκινει και ειμαστε καχυποπτοι απεναντι της και προτιμαμαι την εκφραση "ετσι τα βρηκαμε, ετσι θα τα παραδοσουμε", οποτε παω πασο.
Εκτος και αν φοβομαστε, αδιαφορουμε, απαξιωνουμε τους αιθεροβαμωνες ονειροπολους, καταδικαζουμε εκ των προτερων οποιαδηποτε προσπαθεια, χλευαζουμε και δυσφημουμε οτιδηποτε ξεπερναει τον ισκιο μας.
...
Επισης: Be the change (που λεει και η Wicca).
Η φραση "Εδω ειναι Ελλαδα" σημαινει "εδω ειναι Ευρωπη" οσο κι αν οι Ελληνες δεν τολμουν ή δεν θελουν να το χωνεψουν.
Συμπεριφερσου ως εκεινος ο Ευρωπαιος Πολιτης που θα ηθελες να εισαι(και που ουτως ή αλλως εισαι).
Αν δεν πιστευετε οτι ειστε Ευρωπαιοι, ρωτηστε εναν Αμερικανο. Εναν Αφρικανο, εναν Ασιατη. Θα σας πουν αυτοι. (Εστω και με την μεθοδο του Εταιροκαθορισμου)
...
Η σκεψη "Τον Αραπη κι αν τον πλενεις το σαπουνι σου χαλας" ειναι λαθος διοτι πολυ απλα η επιστημη εδειξε ολα αυτα τα χρονια που περασαν απο τοτε που πρωτοδιατυπωθηκε η περιφημη παροιμια οτι "τον αραπη αν τον πλενεις τοτε ο αραπης ειναι καθαρος".
Ετσι απλα.
...
κατα τα αλλα στα περι ...Στελθ συμφωνω και γω με τον "η Αλλη Ελλαδα"
Ορατων τε παντων και αορατων!
Δεν θα γινουν ΟΛΑ αυριο.
Ορισμενα ομως μπορουν να ξεκινησουν ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΚΙΟΛΑΣ.

Wicca
Απών/απούσα

Μετά από αυτά που διάβασα ειλικρινά βαριέμαι να απαντήσω...
Μία παρατήρηση θα κάνω. Ο καθένας παίρνει αυτό που πιστεύει ότι του αξίζει. Αν ορισμένοι από εσάς πιστεύετε ότι δεν αλλάζει τίποτα, ότι εδώ είναι Ελλάδα και όχι Ευρώπη, να μην διώξουμε τα τουτού αλλά να τα απομακρύνουμε ( ποια είναι η διαφορά, μη πάθουν ψυχολογικό οι αυθαίρετοι), ε τότε καθίστε στα σκατά που ζείτε και μην προσπαθήσετε καν να αλλάξετε οτιδήποτε.

Θα πάρετε και εσείς, αλλά αργότερα και τα παιδάκια σας, τα αποτελέσματα των επιλογών σας. Αφού αυτό που βλέπετε γύρω σας σας κάνει δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε καν συζήτηση.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

...........αντιστοιχούν σε πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου.
Ο κάθε χρήστης του αντίστοιχου μέσου αντιλαμβάνετε και επιδέχεται μόνο τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν απο την χρήση του.
Κανείς σε ατομικό επίπεδο δεν μπορεί να αποδεχθεί την ευθύνη για τα μειονεκτήματα της χρήσης του μέσου που χρησιμοποιεί.
Άρα σωστά είναι θέμα ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ,ενός συλλογικού μέτρου,καθολικής εφαρμογής.
Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί στο όνομα του μέσου μετακίνησης γιατί είναι διαφορετικό για τον καθένα αλλά μόνο σε κάτι που επηρεάζει όλους δηλ το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,την ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ,το ΑΕΡΑ που αναπνέουμε,τον ΧΩΡΟ που χρησιμοποιούμε όλοι μας.
Εκεί κερδίζει το ποδήλατο,εμείς μπορούμε να αποκλείσουμε ή και να διώξουμε όλα τα ΙΧ χωρίς να κατηγορήσουμε κανένα απλά επιδιώκουμε να υπάρξει μεγαλύτερη μέριμνα για τα παραπάνω.
Την ίδια πίεση θα μπορουσαν να ασκήσουν και οι αυτοκινούμενοι αλλά μια τέτοια απαιτησή τους σε συλλογικό επίπεδο θα σήμαινε ακριβότερα αυτοκίνητα(ηλιακά),ακριβότερες τεχνολογίες,για αυτό και δεν το κάνουν απλά ακολουθούν τις εξελίξεις βήμα βήμα.

Wicca
Απών/απούσα

Εμένα πάντως με ενοχλεί ο βολεψακισμός και η υποκρισία...

Εκείνοι για παράδειγμα που λιβανίζουν κανονικά με καυσαέρια, περιμένοντας με τους κινητήρες τους στο ρελαντί μισή ώρα έξω από το σχολείο να πάρουν τα παιδάκια τους μπορεί να είναι και οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές ενάντια στο κάπνισμα που "βλάπτει" κατά τα άλλα "σοβαρά την υγεία" των παιδιών τους.

Είναι η υποκρισία των μαμάδων π.χ που έρχονται γκαζωμένες με τα ημιφορτηγά SUV τους, να πάρουν τα παιδάκια τους από το γειτονικό μου σχολείο, γιατί τάχα φοβούνται μην τα πατήσουν τα αυτοκίνητα αν γυρίσουν με τα πόδια στο σπίτι τους. ( τα ΔΙΚΑ τους αυτοκίνητα φυσικά γιατί εκείνες είναι που τριγυρίζουν με αυτά κοντά στο σχολείο...)

Είναι ακριβώς το ίδιο είδος ανθρώπων που ωρύονται για την βρωμιά, τον θόρυβο ( όχι αυτόν που δημιουργούν οι ίδιοι συλλογικά), την μόλυνση, την επικινδυνότητα των δρόμων για τα παιδιά τους, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι μέρος του προβλήματος είναι οι ίδιοι, οι συμπεριφορές τους και οι συνήθειες τους.

Αυτό δεν είναι αμάθεια. Γιατί ξέρουν ποια είναι τα κατά της αυθαίρετης και χωρίς όρια χρήσης του αυτοκινήτου. Είναι σκέτος βολεψακισμός διανθισμένος με διάφορες δικαιολογίες που συνήθως δεν στέκουν αφού το πρόβλημα το δημιουργούν οι ίδιοι στους εαυτούς τους.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Το έπιασα το υπονοούμενο για το τσιγάρο...
Συνδυάζεις μια παλιά αναφορά μου, με μια υπόθεση συμπεριφοράς που βγάζεις από το μυαλό σου και καταλήγεις στο να κατηγορείς και να αφήνεις υπονοούμενα για άτομα που δεν γνωρίζεις.
Το μόνο που έχω να σου πω ότι με στεναχωρεί σε βαθμό που δε φαντάζεσαι αυτό.
Πραγματικά δεν περίμενα να βγάλεις τέτοια κακία και να την εκφράσεις τόσο έμμεσα.
Σε είχα για πιο ντόμπρο άνθρωπο.
Λυπάμαι πραγματικά.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Το ότι σβήστηκε το σχόλιο μου φαίνεται σα να έβρισα ή να προσέβαλα κάποιον.
Αντίθετα, με πολύ διακριτικό τρόπο απάντησα σε μια έμμεση προσβολή προς το πρόσωπο μου που με υποτιμά σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Μόνο για να δυναμιτίσει δεν ήταν αυτό το σχόλιο που έγραψα αλλά το ακριβώς αντίθετο.
Το τελευταί πράγμα για το οποίο μπορεί να με κατηγορήσει κάποιος είναι ότι έχω συγκρουσιακό χαρακτήρα και ότι δυναμιτίζω τις καταστάσεις.
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω το λόγο και με στενοχωρεί πάρα πολύ.

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

καλα ενταξ!

Εξω οι ξένοι ρε. Ουγκ
Αιμα τιμη πεταλί

πρόλαβα να διαβάσω το post του vass.
vass. μαζί σου.
Ξενέρωμα τρελό το συγκεκριμένο θέμα.

τσαμπουκο ακτιβισμός.
Να κατέβετε να δείρετε κόσμο ρε, κρατάτε και ασπίδα με στοχάδι

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Επισης προλαβα και το διαβασα.
Και εγω μαζι με τον vass ειμαι. Δηλωνω συμπαρασταση.

Tasos
Απών/απούσα

Αλέξανδρε, αν και συμφωνώ με τον παραπάνω συλλογισμό σου, έχω την πεποίθηση ότι είναι λάθος να αναφερόμαστε σε τόσο λεπτομερείς τεχνικές λύσεις. Τουλάχιστον για θέματα τα οποία ναι μεν μας αφορούν αλλά δεν εμπίπτουν στις άμεσες διεκδικήσεις μας.
Οι επιμέρους λύσεις από μόνες τους μπορεί να είναι από ανεπαρκείς έως και να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιθυμητό. Αυτές είναι αποτελεσματικές μόνο όταν αποτελούν μέρος ευρύτερων πολιτικών, με συγκεκριμένους στόχους που με τη σειρά τους καθορίζονται από κάποιο σκοπό, ένα όραμα.
Το δικό μου όραμα είναι μια πόλη χωρίς αυτοκίνητα. Ή να το θέσω πιο πραγματιστικά, να μπορώ να περπατάω και να κάνω ποδήλατο με τα παιδιά μου με ασφάλεια, καθαρό αέρα, ησυχία και αισθητική. Το ότι ΔΕΝ είναι ουτοπικό αυτό το όραμα το γνωρίζω γιατί αυτές τις συνθήκες τις έχω βιώσει σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Το ότι μπορεί να πραγματατοποιηθεί και στην Αθήνα επίσης το πιστεύω για δυο λόγους: ο πρώτος είναι γιατί τα τελευταία χρόνια τα κινήματα πόλης έχουν κατακτήσει πολλές νίκες -θέλετε παραδείγματα; Σε κάποια από αυτά μάλιστα έχουμε συμμετάσχει κι εμείς. Ο δεύτερος είναι ότι το όραμα αυτό το μοιραζόμαστε 10-20 άνθρωποι και προσπαθούμε συλλογικά να το κάνουμε αληθινό. Κι αυτή η συλλογική διεκδίκηση μαζί με όλες τις δυσκολίες, τις απογοητεύσεις αλλά και τις χαρές, τις νίκες και τους ωραίους ανθρώπους που συμμετέχουν είναι μια πολύ όμορφη και γεμάτη νόημα διαδικασία.
Όσον αφορά την εναντίωση στο αυτοκίνητο (κι όχι στους οδηγούς!) θα πρέπει να θυμήσω πως αυτή είναι εγγεγραμμένη στο DNA αυτής της συλλογικότητας. Το ότι πολλοί ταυτίζουν το μέσο με τον άνθρωπο είναι μεν ένα υπαρκτό, συνειδησιακό πρόβλημα που όμως κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν πρέπει να μας οδηγεί σε "στρογγυλό" αλλά αντίθετα σε πιο αιχμηρό (όχι επιθετικό) λόγο.
Επί του πρακτέου: Η χρήση του ΙΧ στις πόλεις εντελώς αναντίστοιχη με τις ανάγκες μας. Στις χωρικές και οικονομικές συνθήκες της Αθήνας σήμερα, τα όλα τα μέσα μετακίνησης είναι ανταγωνιστικά. Αν δεν κατανοήσουμε και διεκδικήσουμε ότι το αυτοκίνητο πρέπει να φύγει από την Αθήνα δε θα πετύχουμε πολλά. Εξάλλου τίθεται και το ερώτημα "μπορούμε μόνοι μας οι ποδηλάτες;".
Υπάρχουν και τα παραδείγματα του πράσινου κύματος του τραμ και των μπαρών ελέγχου πρόσβασης στο ιστορικό κέντρο που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν. Όπως και πολύ δύσκολα θα πραγματοποιηθεί η εφαρμογή του ΚΟΚ (έλεγχος παρκαρίσματος και ταχύτητας, πρόστιμα για κινητά κλπ) που όντως είναι το πιο λογικό και άμεσα εφαρμόσιμο μέτρο.
Τέλος, κι ένα νέο από την περιφέρεια με την οποία είχαμε πρόσφατα συναντηθεί: 6 εκατομμυριάκια για συντήρηση του οδικού δικτύου! Το πως βρίσκονται λεφτά για αυτοκίνητα και δρόμους είναι ένα θαύμα... Βοήθειά μας!!!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Tasos wrote:
Το δικό μου όραμα είναι μια πόλη χωρίς αυτοκίνητα. Ή να το θέσω πιο πραγματιστικά, να μπορώ να περπατάω και να κάνω ποδήλατο με τα παιδιά μου με ασφάλεια, καθαρό αέρα, ησυχία και αισθητική. Το ότι ΔΕΝ είναι ουτοπικό αυτό το όραμα το γνωρίζω γιατί αυτές τις συνθήκες τις έχω βιώσει σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Το ότι μπορεί να πραγματατοποιηθεί και στην Αθήνα επίσης το πιστεύω για δυο λόγους: ο πρώτος είναι γιατί τα τελευταία χρόνια τα κινήματα πόλης έχουν κατακτήσει πολλές νίκες -θέλετε παραδείγματα; Σε κάποια από αυτά μάλιστα έχουμε συμμετάσχει κι εμείς. Ο δεύτερος είναι ότι το όραμα αυτό το μοιραζόμαστε 10-20 άνθρωποι και προσπαθούμε συλλογικά να το κάνουμε αληθινό. Κι αυτή η συλλογική διεκδίκηση μαζί με όλες τις δυσκολίες, τις απογοητεύσεις αλλά και τις χαρές, τις νίκες και τους ωραίους ανθρώπους που συμμετέχουν είναι μια πολύ όμορφη και γεμάτη νόημα διαδικασία.

Ειναι τελειως ουτοπικο και η συγκριση με τις αλλες πρωτευουσες της Ευρωπης το δειχνει αυτο. Εχοντας ζησει εξω μπορω να σου πω με σιγουρια οτι για να γινει κατι παρομοιο πρεπει να αλλαξουν πααααααρα πολλα πραγματα (ξεκινωντας απο την θεση και τον τροπο λειτουργειας των δημοσιων υπηρεσιων). Εαν το εχεις βιωσει (υποθετω εννοεις οτι εχει ζησει και οχι οτι επισκεφτει αυτες τις πολεις) θα εχεις δει οτι εκει που απαγορευεται το αυτοκινητο (που και εκει υπαρχουν εξαιρεσεις) δεν υπαρχει τιποτα που να χρειαζεται στον κατοικο της πολης για να ζησει. Συνηθως ειναι μερη με καθαρα τουριστικο ενδιαφερον.

Για το οραμα σας βεβαια εχω καποιες αποριες που ποτε δεν εχω παρει απαντηση (οι απαντησεις που παιρνω ειναι "οι αλλοι πως το εκαναν??" και κατι τετοια (μικρο τιπ, δεν το εκαναν)).
Και οι περισσοτερες εχουν προκυψει απο το οτι αυτη την περιοδο δεν εχω αυτοκινητο.
1.Πως θα γινεται η τροφοδοσια των καταστηματων??
2.Πως μεταφερεις παιδια, ας πουμε στον παιδιατρο, οταν για να πας πρεπει να αλλαξεις τρια λεωφορεια
3.Πως μεταφερεις ψωνια επταμελους οικογενειας
4.Πως μεταφερεις κουτια 1.70χ120χ60 σημαντικου βαρους
5.Πως μεταφερεις ατομο στο νοσοκομειο 4 το πρωι (ειδικα εαν το κοντινοτερο εφημερευων ειναι το Θριασειο)
6.Πως σου φερνει ο υδραυλικος τις σωληνες και τα υλικα που χρειαζονται για να διορθωσει την πλημυρα στο σπιτι σου

Αυτα ειναι προβληματα που εχω αντιμετωπισει το τελευταιο εξαμηνο εκτος απο το πρωτο που ειναι μονιμη απορια μου. Προφανως υπαρχουν και αλλα παρομοια. Και δεν μιλαω για αλλους που εχουν νεφροπαθεις, χημιοθεραπειες κτλ
Λυστε μου αυτες τις αποριες να δω τι εκανα λαθος και τελικα δανειστηκα αυτοκινητο και το συζηταμε.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
....
1.Πως θα γινεται η τροφοδοσια των καταστηματων??
2.Πως μεταφερεις παιδια, ας πουμε στον παιδιατρο, οταν για να πας πρεπει να αλλαξεις τρια λεωφορεια
3.Πως μεταφερεις ψωνια επταμελους οικογενειας
4.Πως μεταφερεις κουτια 1.70χ120χ60 σημαντικου βαρους
5.Πως μεταφερεις ατομο στο νοσοκομειο 4 το πρωι (ειδικα εαν το κοντινοτερο εφημερευων ειναι το Θριασειο)
6.Πως σου φερνει ο υδραυλικος τις σωληνες και τα υλικα που χρειαζονται για να διορθωσει την πλημυρα στο σπιτι σου

.....

ΟΛΑ αυτά είναι δευτερεύουσας σημασίας. Μην πω τριτεύουσας.
Το κυριότερο είναι:
000000001. Και από που θα περνάει το (λαστιχοφόρο) τρενάκι με τους τουρίστες?
.
.
.
.
.
.
Κώστα, όλα γίνονται, ή καλύτερα "αρκετά μπορούν να γίνουν" ώστε να έχουμε αυτό που είπε ο Τάσος: "να μπορώ να περπατάω και να κάνω ποδήλατο με τα παιδιά μου με ασφάλεια, καθαρό αέρα, ησυχία και αισθητική".
Και δεν είναι αναγκη να γίνουν σε ΟΛΗ την Αθήνα.
Αλλά να υλοποιηθούν σε κάποιες περιοχές.

Σκέψου ότι αύριο μεθαύριο μπορεί να συμβεί το "αναπόφευκτο" (λέω εγώ και ο Σόιμπλε), και η βενζίνη να φτάσει 10 ευρώ το λίτρο, τα τέλη κυκλοφορίας να γίνουν πιο ακριβά από τα τέλη που πληρώνει ο Λάτσης για τον 60μετρο κότερό του, και να μπούν διόδια σε κάθε 2η διασταύρωση "για να πληρωθούν μισθοί και συντάξεις". Τότε τι θα κάνουμε?

Σε όλες τις χώρες που έχουν έντονη αστική ποδηλατική παρουσία, τα ΜΜΜ είναι πολλά, περνούν συχνά και γενικά είναι άρτια δομημένα. Λειτουργούν ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με τους ποδηλατοδρόμους και καλύπτουν τις μετακινήσεις όσων δεν χρησιμοποιούν ποδήλατο. Τα ταξί είναι για τους λίγους ή για περιπτώσεις ανάγκης. Η τροφοδοσία των καταστημάτων, η κίνηση των απορριματοφόρων κλπ κλπ γίνεται τις πολύ πρωινές ή τις πολύ βραδυνές ώρες.
Αλλά ακόμα και αυτά, είναι ελάχιστα σε σχέση με τον τεράστιο αριθμό των ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ των Αθηναϊκών ΙΧ. Εκεί είναι το θέμα.

Οργάνωσε δομές, δώσε εναλλακτικές ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ και οικονομικές, δυσκόλεψε την "εύκολη" άχρηστη αλλόγιστη χρήση του ΙΧ, άνοιξε δρόμο σε ήπιες μορφές μετακίνησης και ....βουαλά....
Αλλά όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει, τότε που το χρήμα έρεε μπόλικο και υπήρχαν ενας σκασμός Ευρωπαϊκά προγράμματα. τότε που οι επιοδτήσεις πήγαιναν σε μαύρες τρύπες και σε Ρωσίδες και σε τζιπάρες.
Τώωρα, πάει πέταξε το πουλάκι.
Τώρα "φάτε σκ@τ@" μέχρι νεοτέρας διαταγής.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

6 εκατομμύρια για συντήρηση όλων των δρόμων της περιφέρειας δεν μου φαίνονται πολλά. Ο ποδηλατόδρομος Αθήνα - Φάληρο μάλλον στοίχισε περισσότερο.
Όμως:

Οταν δίνονται χρήματα για συντήρηση δρόμων, θα πρέπει να αφιερώνεται ένα ποσοστό στο ποδήλατο. Αν υποθέσουμε οτι το 1% της χρήσης των δρόμων είναι από ποδήλατα, τότε θα 'θελα το 1% των 6 εκατομμυρίων (δηλαδή 60k ευρώ) να ξοδευτεί για το ποδήλατο. Με αυτά τα χρήματα Θα μπορούσαν να μπουν δέστρες στάθμευσης, να μπει κάποιο ποδηλατικό φανάρι, να γίνει κάποια μελέτη για ποδηλατόδρομο, κ.λ.π. Τα ποδήλατα προκαλούν μηδενική φθορά στο δρόμο, οπότε η κίνηση των ποδηλάτων γλυτώνει το 1% της συντήρησης του δρόμου.

Σύμφωνα με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας, πολλοί από τους δρόμους της περιφέρειας εντάσσονται στο Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών. Επομένως όποτε γίνεται συντήρηση αυτών των δρόμων θα πρέπει να γίνεται κάτι και για το ποδήλατο.

Στην πρόσφατη συνάντηση που είχαμε με την περιφερειάρχη Αττικής, μας είπε οτι αντί να φτιάξει γραφείο για το ποδήλατο, θα εντάξει το ποδήλατο στις σχετικές υπηρεσίες (μεταφορών). Το οτι στην απόφαση για τα 6 εκατομμύρια δεν αναφέρθηκε καθόλου το ποδήλατο προφανώς δείχνει οτι δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο ακόμα. Θα πρέπει να απαιτήσουμε άμεσα από την περιφερειάρχη να τηρήσει την υπόσχεσή της.

contact