Αλλαγή στα πετάλια, προβληματίζομαι

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

ίσως έπρεπε να το γράψω εδώ, αλλά το έγραψα εκεί -> https://www.podilates.gr/blog/,,,

με λίγα λόγια... θέλω να αλλάξω πετάλια στο ποδήλατο και δεν ξέρω αν αυτά που θα παραγγείλω θα βιδώνουν στο δικό μου, δεν είμαι σίγουρος τι σημαίνει το 1/2 και το 9/16 που είδα σε διάφορους καταλόγους, πρόκειται για παλιό MTB

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

(Αυτό πρέπει να ξεπέρασε τα όριά του. Είναι μάλλον Wellgo, βασικού εξοπλισμού πετάλια, ή ίσως ταπεινότερης προέλευσης. Θεωρητικά μπορεί να λυθεί, ανάλογα το μοντέλο, αλλα είναι τόσο λεπτά τα...σκάγια, που δεν αξίζει το κόπο. Κάπου στο δισκοβραχίονα ή εκεί γύρω, θα γράφει την διάσταση) Σίγουρα η αγορά νέου ζευγαριού θα σε γλιτώσει και θα κάνεις άφοβα βόλτες και πάλι. Οι πιθανότητες είναι να χρειάζεσαι  9/16 της ίντσας (διάμετρο άξονα) δηλαδή σχεδόν μισή ίντσα, και  ένας άλλος αριθμός μας ενδιαφέρει (αυτός που δηλώνει το πόσο πυκνό είναι το σπείρωμα), το 20 tpi (threads per inch). Καλό είναι να πάρεις αυτά που απο την μιά μεριά έχουν υποδοχές για κούμπωμα, και απο την άλλη είναι κανονικά.

ή κάτι τέτοια, με κλειστά ρουλεμάν

https://velo-orange.com/collections/pedals/products/...

και ένα σετάκι τέτοια, για κανα δυό ζωές!

https://velo-orange.com/products/replacement-bearing...

Καλές εξορμήσεις, ότι και αν διαλέξεις!

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

https://www.youtube.com/watch?v=34EARjDSdIE

https://www.youtube.com/watch?v=p0kihzVFkWY

το ξεβίδωμα και το βίδωμα μόνο θέλουν προσοχή

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, θα κοιτάξω με το πρώτο φως της ημέρας να δω αν βρω γραμμένα τα νούμερα στον δισκοβραχίονα

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

Αν πας σε έναν ποδήλατά και βάλεις μεταλλικά πετάλια με 5 - 10 ευρώ δεν θα σε εξυπηρετούσε;

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

συνήθως πάω για πιο "βαριές" δουλειές στον ποδηλατά, μέχρι εκεί που μπορώ να ασχοληθώ μόνος μου τα φτιάχνω εγώ αλλά στην τελική αν δεν βγάλω άκρη θα τον επιισκεφτώ :-)

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

έψαξα λοιπόν τον δισκοβραχίονα και βρήκα στην πίσω πλευρά γραμμένα τα εξής...

ψάχνοντας για FC-TY30 βρήκα μεταξύ άλλων σε κανά δυο αγγελίες να αναφέρει για «9/16” pedal thread», οπότε αν ισχύει μάλλον προς τα εκεί πάει το πράγμα

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

πραγματικα δεν καταλαβαινω γιατι το συζηταμε. Αφου θα πας στον ποδηλατα να αγορασεις τα πεταλια αρα θα δει και τι θελεις και θα στα βαλει κιολας.(το κοστος ειναι πολυ μικρο για να σχοληθεις με μεταφορικα κτλ εκτος εαν θελεις κανενα παραξενο πεταλι που δεν νομιζω). 99% τα πεταλια που θες ειναι 9/16 αλλα δεν εχει πολυ νοημα.

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

ντάξει, δεν ήθελα να γίνω κουραστικός... βασικά, θα με ενδιέφερε και κάτι "παράξενο" οπότε θέλω να ξέρω καταρχήν τι ψάχνω για να δω πως περιορίζονται οι επιλογές μου

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 απλός δισκοβραχίονας (FC κατα την σιμάνο), που κατασκευάστηκε μάλλον τον Αύγουστο του 1998

http://www.vintage-trek.com/component_dates.htm   αφού γράφει W

Χαμηλής, τουριστικής, σειράς  Τουρνευ (Tourney TY ) fc ty 30, που όμως έτρωγε τόσα χρόνια φάπες και δεν έβγαζε τσιμουδιά. 170 χιλιοστά το μήκος(Lenght ) του βραχίονα απο κέντρο σε κέντρο. Κατασκευασμένος στην Μαλαισία, για φτηνότερα εργατικά χέρια. Παρ όλα αυτά, φέρει τη στάμπα Via (vehicle inspection association) που σημαίνει οτι είναι πιστοποιημένο εξάρτημα απο αυτόν τον οργανισμό Συμβατότητας και Πιστοποίησης (μέτρησης, ποιότητας, και λοιπών χαρακτηριστικών). όπως νομίζω οτι σε όλα σχεδόν τα περιφερειακά Σιμάνο βλέπουμε χρόνια τώρα. Το βασικότερο που παρατηρούμε στην εικόνα, είναι το γράμμα L (left), εγχάρακτο για να μην μπερδευτούμε με το βίδωμα, του αριστερού πεταλιού.Καλύτερα να αναγράφονται μπόλικες πληροφορίες πάνω στα εξαρτήματα, ως βοηθητικές στον τελικό χρήστη, και τελικά προστατευτικές για την ζωή και την σωματική του ακεραιότητα συν την αρτιότητα του ποδηλάτου του, (παρά να μην γράφουνε τίποτα, όπως κάποτε κάποιες Γαλλικές μάρκες, ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε! )  Πλάκα πλάκα, η σιμάνο, με συνοπτικό σχετικά τρόπο, σου έδειχνε ποιά σειρά ήταν πριν(χρονικά) και ποιά ήταν καλύτερη. Παραδείγματος χάριν πρώτα ήταν η 6200 (δρόμου 1978-1984 περίπου ),. μετά η 6400 (1988 και μετά) και λοιπά

Αλλα και ποιοτικά "καταλάβαινες" την διαφορά, όσο ανέβαινε το νούμερο! π.χ. Μεσαία τριβή "bbun91" ήταν καλύτερη απο την bbun71 και λοιπά. Σήμερα "ίδιος " ή μάλλον αντίστοιχος δισκοβραχίονας είναι ο FC 301, οπότε στο περίπου, αν βλέπεις κουτί ή κωδικό, μπορείς να κάνεις ένα συγκριτικό τεστ, τουλάχιστον στην τιμή. Ξέφυγα λίγο, αλλα πρέπει να τα λέμε αυτά, μιά και απεικονίστηκαν όλα (και ακόμα παραπάνω) τα στοιχεία σε φωτογραφία του χρήστη

Για περισσότερες, πρακτικές πληροφορίες, επειδή είναι σχετικά απλή εργασία η αλλαγή πεταλιών, καλό θα ήταν να γίνει ψαξιματάκι στο youtube.com. Κι εγώ άντλησα πολλές πληροφορίες απο εκεί, ωστε (αν γίνεται πανικός στα ποδηλατάδικα, ή αν μείνω στην μέση του πουθενά), να γνωρίζω πέντε πράγματα για να σώσω και να σωθώ. Καλές πεταλιές!

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά, σε ευχαριστώ που ασχολήθηκες τόσο με το θέμα

όντως γύρω στο 98-99 το είχα αγοράσει το ποδήλατο και έχει αντέξει πολλά χιλιόμετρα από τότε (περίπου 7000χλμ μόνο τα τρία τελευταία χρόνια) και εκτός από τα αναλώσιμα λίγα ανταλλακτικά έχω χρειαστεί μέχρι τώρα

 

wp