Λοιπόν,
ένα τεχνικό θέμα που δεν μπορώ να λύσω.
Έχω ένα ελαφρύ τρίξιμο στο τιμόνι. Ένα σπαστικό τσικ-τσικ ορισμένες φορές.
Συνθήκες κατά τις οποίες προκύπτει :
1. Όταν ρίξω λίγο βάρος στο τιμόνι με τα χέρια σπρώχνοντας προς εμπρός.
2. Σε μικρά σκαμπανεβάσματα λόγω κακοτράχαλου οδοστρώματος.
3. Γενικά σε ελαφρείς κραδασμούς του σκελετού.
και κυρίως :
4. σπρώχνοντας έστω και ελαφρώς το τιμόνι προς τα εμπρός καθώς είμαι πάνω στο ποδήλατο.
Τζόγο το τιμόνι δεν έχει. (δεν φαίνεται δηλ. να έχει θέμα στα ρουλεμάν π.χ.)
Επίσης δεν φαίνεται να είναι αντανάκλαση ήχου απο άλλο σημείο διότι :
- Το έχω δοκιμάσει με ορθοπεταλιά (άρα δεν εέναι σέλα/παλουκόσελο)
- Το έχω δοκιμάσει χωρίς να ακουμπάω τα πετάλια (άρα δεν είναι απο εκεί)
- Επίσης δεν είναι τα χερούλια διότι το κάνει και όταν εφαρμόσω πίεση
με τα χέρια και πιο μέσα στο τιμόνι, πάνω στο αλουμίνιο του.
Έχω επισκεφθεί δύο ποδηλατάδικα για το θέμα.
Σφιξίματα γενικά στις βίδες έχουν γίνει.Και στου τιμονιού.
Το τσικ-τσικ παραμένει.
Καμμιά ιδέα ?
εκεί μπροστά και επάνω, έχει διάφορα συστήματα που μπορεί να βγάλουν τριξίματα.
πχ
α. έχει το headset, ποτήρια πάνω-κάτω, καπάκι και κουκουνάρα ή ότι άλλο,
β. το σημείο που δένει ο λαιμός με το steerer το πιρουνιού,
γ. το σημείο που δένει ο λαιμός με το τιμόνι
προσωπικά θα ξεκινούσα με λύσιμο όλων, καθάρισμα και καλό γρασάρισμα.
Είναι εύκολη δουλειά και αν δώσεις ΕΛΑΧΙΣΤΗ προσοχή πως είναι "δομημένα" τα εξαρτήματα ΔΕΝ θα κάνεις ζημιά ή λάθος.
Το να σφίξεις ξανά δεν διορθώνει πάντα. Θέλει καλό καθάρισμα και γρασσάρισμα.
Βάλε καμμιά φωτο ή πες τι υλικά έχεις εκεί επάνω (πχ όλα αλουμίνια, ή έχεις και carbon κλπ).
Κάποιος ποιό ειδικός να γράψει αν μπορεί να έχει τρίξιμο από φθαρμένα ποτήρια.... αν και τώρα που το σκέφτομαι, αν οι μπίλιες στα ρουλεμάν είναι ξερές ή πολύ βρώμικες μπορεί και να τρίζουν. Αν έχει φάει βροχές και κακομεταχείριση και τα ποτήρια είναι πολύ φθαρμένα, ίσως να θέλουν άλλαγμα. Πριν πας για ψώνια, καθάρισε, λίπανε και σφίξε σωστά.
Καλές πεταλιές.
Καλημέρα.
Αυτό που ξέρω είναι πως σχεδόν πάντα το πρόβλημα είναι στα ρουλεμάν λαιμού (ακόμη και με σφίξιμο στα ποτήρια δεν βελτιώνεται τίποτα).
Φαντάζομαι το κλασικό τεστ έχει γίνει για μπόσικα (πατημένο μπροστινό και μπρος-πίσω το τιμόνι).
Αν δεν έχουν πάρει τα ρουλεμάν, πιστεύω πως θέλουν γράσο, το λιγότερο.
Εχεις ρυθμιζομενο λαιμο;;;
με πρόλαβες, κάτι τέτοιο σεφτόμουν. Ωραίο άβαταρ
... δεν ειναι Ahead αλλα quill, τοτε ενα πολυ συνηθισμενο σημειο το οποιο δημιουργει τετοιου ειδους τριξιματα ειναι το σημειο που σφιγγει/μπαινει το τιμονι στο λαιμο.
Επισης αυτο που ανεφεραν οι αποπανω: Οι αρθρωσεις του ρυθμιζομενου λαιμου (οταν φυσικα υπαρχει τετοιος).
Τα ποτηρια, οταν εχουν χαλαρωσει η "διαλυσει", δεν κανουν τριξιμο, αλλα ενα "σκαλωμα" στο στριψιμο, η ενα πολυ χαρακτηριστικο κραδασμο/χτυπημα οταν περναει κανεις απο ανωμαλιες του δρομου. Τουλαχιστον οσα μεχρι τωρα εχω δει.
Βεβαια, τιποτε δεν αποκλειεται, ειδικα αν δεν εχει κανεις αποψη απο πρωτο χερι.
Κι αυτο, γιατι πολλες φορες ειναι πολυ δυσκολο να μεταδοθουν μεσω του γραπτου λογου, οι ηχοι κι η αισθηση καποιων πραγματων.
το τσικ που λέει ο φίλος το ακούω και εγώ μερικές φορές, στις περιπτώσεις που αναφέρει και ο ίδιος.
και έχω καινούρια ποτήρια, με κλειστά ρουλεμάν και σφιγμένα κάργα για μηδέν τζόγους.
Το μόνο που μου έρχεται σαν ιδέα είναι λύσιμο και ξανά σφίξιμο τις βίδες που κρατάν το τιμόνι στο λαιμό με λιγότερη δύναμη (το έπνιξα τελείως) ή με τη σωστή ροπή που λένε τα ανταλλακτικά...θα βρω μικρό ροπόκλειδο και θα δοκιμάσω.
Είσαι σίγουρος ότι δεν είναι κάποιο τρίξιμο
από την ανάρτηση (αν υπάρχει) ή τον τροχό;
Λοιπόν,
το μυστήριο ελύθηκε!!
Πως :
Σε κάποια φάση όπως ήμουν εν κινήση κάνω το εξής, ακουμπάω το χέρι μου στον οριζόντιο σωλήνα και πιέζω λίγο.
Να'το πάλι το τσίκ.
Εκεί πονηρεύτηκα ότι μπορεί να μην είναι τιμόνι τελικά και ο νούς πήγε στο "κακό" του τύπου να έχει ραγίσει καμμιά κόλληση στον σκελετό και τέτοια.
Με την διαφορά ότι το ποδήλατο δεν το κακομεταχειρίζομαι καθόλου.
Δεν ανεβοκατεβαίνω πεζοδρόμια, δεν κάνω αλματάκια.
Είναι σαν καινούριο.
Ελλατωματικός σκελετός? .. το έχω απο το 2010, τώρα θα ράγισε?
Εν πάσει περιπτώσει για να μην πολυλογώ το κοίταξα σπιθαμή προς σπιθαμή με
μεγενθυντικό φακό στις ενώσεις. (μόνο MRI δεν του έκανα)
Τίποτα, nada, όλα φυσιολογικά. Όλα ΟΚ.
Κι εκεί που είμαι και ξύνω το κεφάλι μου, στο τι στο καλό άλλο
έλεγχο να του κάνω (ξεμάτιασμα π.χ.)
έρχεται η ιδέα :
Το μόνο που δεν είχα κάνει ήταν να βγάλω εντελώς το παλουκόσελο.
Το έβγαλα, το καθάρισα (είχε μαζέψει λίγο σκόνη εσωτερικά)
και απο τότε δεν κάνει κιχ !!!!
Προφανώς λοιπόν ήταν αντανακλαστικός ήχος απο εκεί κι εγώ το άκουγα να αντηχεί μπροστά, ενώ ήταν εντελώς εσωτερικά του ποδηλάτου.
Σχεδόν στο κέντρο του σκελετού.
Αυτό εξηγεί γιατί το άκουγα και ενώ δεν ήμουν καθιστός στην σέλα.
Ο μικρο-κραδασμός που δεχόταν απο το οδόστρωμα το έκανε να τρίζει εκεί εσωτερικά..ή άντε το πολύ στο δαχτυλίδι που σφίγγει το παλουκόσελο.
Τώρα είναι ΟΚ. Λύθηκε άλλο ένα ποδηλατικό μυστήριο !!!!
Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
Συνεπώς, καλά τα κατάλαβα! Από το λαιμό προέρχονταν ο θόρυβος.
Θα έπιανε το ξεμάτιασμα αν στο ειχαν μάθει 12 το βραδυ σε πανσέληνο.
Εγω περίμενα να πεις για ακτίνα. αλλα οκ τώρα
Πόσα κιλά είσαι; Πατάς δυνατά γενικά;
ε, να μην είμαι 85-87....
Ως προς τα βαριά πατήματα :
όχι δεν το ζορίζω το ποδήλατο (και δεν ζορίζω και τον εαυτό μου)
Αστική μετακίνηση. Μέση ωριαία ταχύτητα 15χλμ/ώρα.. κάπου εκεί..
Το πως μεταφέρθηκε η ταλάντωση στο παλουκόσελο.
Οκ όταν είσαι καθιστός αλλά στο ορθοπέταλο μου
φάνηκε περίεργο. Συνήθως έχεις τα όποια τριξί-
ματα και ταλαντώση στην τριβή.
Ποιό ποδήλατο είναι;
Scott SUB-30
Εντάξει όταν ήμουν ορθοπέταλο δεν το έκανε τόσο δυνατά..
δηλ. το "ζόριζα" για να το κάνει...
στη δική μου περίπτωση, το τσικ τσικ ήταν όντως απ' το τιμόνι. Έλυσα όλες τις βίδες του λαιμού, και τις έσφιξα ξανά ομοιόμορφα με τη ροπή που θέλει, και ούτε άχνα τώρα.
Μπορεί να τις είχα σφίξει λίγο παραπάνω, αλλά τελικά αυτό που έχει περισσότερη σημασία μου φαίνεται είναι να είναι όλες βιδωμένες με την ίδια δύναμη...
στη δική μου περίπτωση, το τσικ τσικ ήταν όντως απ' το τιμόνι. Έλυσα όλες τις βίδες του λαιμού, και τις έσφιξα ξανά ομοιόμορφα με τη ροπή που θέλει, και ούτε άχνα τώρα.
Μπορεί να τις είχα σφίξει λίγο παραπάνω, αλλά τελικά αυτό που έχει περισσότερη σημασία μου φαίνεται είναι να είναι όλες βιδωμένες με την ίδια δύναμη...