Κλατάρισμα σε tubeless λάστιχα maxxis ardent lust 29 x2.25

24 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Σήμερα όπως γράφω και σε άλλο thread άλλαξα τακάκια και πίσω δίσκο. Μιας και είμουν λοιπόν στο μαγαζί και καθώς την τρίτη παρατήρησα ότι τα λάστοιχά μου δεν γκριπαραν και τόσο καλά σε δύσκολο ταιρέν είπα να δοκιμάσω με tubeless. Ρώτησα λοιπόν αν τα στεφάνια μπορούν να πάρουν 29x2.25, σε σαμπρέλα φορούσα kenda slant six 29x2 john tomac. Μου είπε ο τεχνικός του μαγαζιού βλέποντας τα στεφάνια ότι μπορούν να μπούν μέχρι και 29x2.35. Προτιμησα λοιπόν τα 29x2.25 για ασφάλεια και για δοκιμή. Αφού στεγανοποίησε τους τροχούς και φόρεσε τα λάστοιχα, το πήρα για μια επιτόπου βόλτα, αλλά σε ασφαλτο δε κατάλαβα και πολλά. Το απόγευμα λοιπόν είπα να κάνω μια βόλτα στο συνηθισμένο μονοπάτι του άλσους που δεν είναι και τίποτα απαιτιτικό, τσέκαρα οπως πάντα τις πιέσεις και ήταν και στα 2 45, αφού εκανα ένα πέρασμα χαλαρά, είπα να κάνω και ένα δεύτερο να δω τι χρόνο μπορώ να βγάλω, και πάνω στα μισά, ακούω ένα κλατάρισμα και βλέπω ότι το πίσω λάστοιχο ξεφούσκωσε τελείως και έβγαιναν τα υγρά έξω.Τα tubeless λάστοιχα που έβαλα είναι τα maxxis ardent lust 29 x2.25.Τσέκαρα το λάστοιχο μπας και είχε κοπεί, αλλά δεν βρήκα ούτε γρατζουνιά. Πάλι καλά που ήμουν λίγο πριν το αλματάκι και δεν τσακίστηκα, έχει κανεις καμιά γνώμη; Θα το πάω αύριο από εκεί που τα έβαλα να το δούν και ελπίζω να μην έχει στραβώσει κανά στεφάνι.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

Καλησπερα, κατ αρχην 45 πιεση για χωμα και ειδικα σε tubuless ειναι παρα πολυ μεγαλη!
Εγω βγαινω με 20 εμπρος και 25 πισω σε λαστιχο 29Χ2,25 tubuless.
Δεν ειμαι σιγουρος εαν φταιει αυτο, αλλα ισως να χει παιξει καποιον ρολο!

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Τα λάστοιχα γράφουν 25-60 psi και εγώ είμαι 105 κιλά. Αν του βάλω 25 θα γλύφει η ζάντα τις πέτρες.

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:
Τα λάστοιχα γράφουν 25-60 psi και εγώ είμαι 105 κιλά. Αν του βάλω 25 θα γλύφει η ζάντα τις πέτρες.

Εγω ειμαι 85 και με 25 σε 29αρη τροχο ειμαι μια χαρα! Εσυ πιστευω με 30-32 θα εισαι πολυ καλα! 45 σε tubuless ειναι νουμερο...αστρονομικο!!

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Ενδεχομένως και μια πίεση γύρω στο 35 να είναι καλή, ίσως και λίγο λιγότερο, αλλά το τεραίν δεν είναι τόσο απαιτιτικό, οπότε άφησα την πίεση που είχαν βάλει από το μαγαζί για να δοκιμάσω.

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:
Ενδεχομένως και μια πίεση γύρω στο 35 να είναι καλή, ίσως και λίγο λιγότερο, αλλά το τεραίν δεν είναι τόσο απαιτιτικό, οπότε άφησα την πίεση που είχαν βάλει από το μαγαζί για να δοκιμάσω.

Δεν νομιζω να φταιει η πιεση που κλαταρε, απλα ειπα οτι ισως να εφταιγε και αυτο. Περισσοτερο εγραψα για να σου πω οτι πλεον ως tubuless δεν εχει νοημα να παιζεις με τοσο υψηλες πιεσεις, αλλιως χανεται το προτερημα του να εχεις χαμηλες πιεσεις που εχουν τα tubuless! Αλλιως ας αφηνες και τις σαμπρελες!
Και 35 πισω μια χαρα θα εισαι με 28-30 εμπρος.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Τα συγκεκριμένα λάστοιχα τα γνωρίζει κάποιος; Είναι της προκοπής; Τα έχω δει σε κάποια ποδήλατα, αλλά δεν ξέρω περισσότερα. Ήθελα κάτι που να μην εστιάζει μόνο στο κράτημα, αλλά και να ρολλάλει επίσης, δεν θέλω να χάσω την σβελτάδα που είχα με τα προηγούμενα και για αυτό το λόγο δεν έβαλα 2,35.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Τα λαστιχα ειναι μια χαρα.

Οι πιεσεις σου υπερβολικες. Και το 30 που λετε παραπανω για tubless πολυ ειναι. Το 45 δεν το συζηταω καν.

Για το οτι ανοιξε μαλλον απο την πιεση δεν καθησε καλα το λαστιχο. Οι πιεσεις που γραφει πανω το λαστιχο 90% αφορουν την περιπτωση που το εχεις με σαμπρελα.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Τα λαστιχα ειναι μια χαρα.

Οι πιεσεις σου υπερβολικες. Και το 30 που λετε παραπανω για tubless πολυ ειναι. Το 45 δεν το συζηταω καν.

Για το οτι ανοιξε μαλλον απο την πιεση δεν καθησε καλα το λαστιχο. Οι πιεσεις που γραφει πανω το λαστιχο 90% αφορουν την περιπτωση που το εχεις με σαμπρελα.

Πήγα σήμερα από το μαγαζί, να δούμε γιατί κλάταρε και βάζοντας αέρα είδαμε ότι έχανε από την ταινία που είχε βάλει για να μετατρέψει την ζάντα σε tubeless. Αλλαξε ταινία, το δοκίμασα πάλι σε άσφαλτο για κανά τέταρτο και δεν έχανε. Τον ρώτησα για την πίεση και μου είπε ότι είχε βάλει τόσο για να το άφηνα κανά2-3 μέρες και να πάει το υγρό παντού. Δεν περίμενε ότι θα πουσάριζα το λάστοιχο την ίδια μέρα. Το πρόβλημα όμως τώρα είναι ότι όταν βγάλαμε το λάστοιχο και έλενξα καλύτερα το στεφάνι, σε ένα σημείο παρατήρησα ένα μικρό στράβωμα στην εξωτερική πλευρά που έγινε από το κλατάρισμα, ο μάστορας μου είπε ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας, αλλά δεν ξέρω πραγματικά αν πρέπει να ανυσηχώ... Εχει κανείς καμιά ιδέα; Τσεκαρα και τις ακτίνες πάντως ενδελεχώς και δεν παρατήρησα κάτι.

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:
kktsol wrote:
Τα λαστιχα ειναι μια χαρα.

Οι πιεσεις σου υπερβολικες. Και το 30 που λετε παραπανω για tubless πολυ ειναι. Το 45 δεν το συζηταω καν.

Για το οτι ανοιξε μαλλον απο την πιεση δεν καθησε καλα το λαστιχο. Οι πιεσεις που γραφει πανω το λαστιχο 90% αφορουν την περιπτωση που το εχεις με σαμπρελα.

Πήγα σήμερα από το μαγαζί, να δούμε γιατί κλάταρε και βάζοντας αέρα είδαμε ότι έχανε από την ταινία που είχε βάλει για να μετατρέψει την ζάντα σε tubeless. Αλλαξε ταινία, το δοκίμασα πάλι σε άσφαλτο για κανά τέταρτο και δεν έχανε. Τον ρώτησα για την πίεση και μου είπε ότι είχε βάλει τόσο για να το άφηνα κανά2-3 μέρες και να πάει το υγρό παντού. Δεν περίμενε ότι θα πουσάριζα το λάστοιχο την ίδια μέρα. Το πρόβλημα όμως τώρα είναι ότι όταν βγάλαμε το λάστοιχο και έλενξα καλύτερα το στεφάνι, σε ένα σημείο παρατήρησα ένα μικρό στράβωμα στην εξωτερική πλευρά που έγινε από το κλατάρισμα, ο μάστορας μου είπε ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας, αλλά δεν ξέρω πραγματικά αν πρέπει να ανυσηχώ... Εχει κανείς καμιά ιδέα; Τσεκαρα και τις ακτίνες πάντως ενδελεχώς και δεν παρατήρησα κάτι.

Δεν νομιζω να εχεις προβλημα, ομως...κοντος ψαλμος αλληλουια!!

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις, επίσης να προσθέσω οτι ρώτησα για τα λάστοιχα επειδή γράφουν 25-60psi, και φτάνουν 60psi, αλλά για tubeless στεφάνι.

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις, επίσης να προσθέσω οτι ρώτησα για τα λάστοιχα επειδή γράφουν 25-60psi, και φτάνουν 60psi, αλλά για tubeless στεφάνι.

Εγω εχω tubuless στεφανι αλλα και παλι οπως σου ειπα καιπαραπανω τα δουλευω 20-25 psi και ειμαι 80-85 κιλα. Αλλιως δεν εχει νοημα!!

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

οταν δεν έχουμε το κατάλληλο στεφάνι παίζεις λίγο για να δεις αν σου κάτσει (αναγκαστικά)

σου έβαλε κιτ ? (stan ? ) ποιο ακριβός ? τι ταινία εννοείς? κανονικά παίρνεις τέτοιες ταινίες http://www.notubes.com/Standard-Kit-P49.aspx αλλιώς σαμπρέλα απο bmx και κόψιμο

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Μου έβαλε κιτ με ταινία της frm. Το θέμα είναι, τι κάνω με το μικρό χτυπηματάκι που έφαγε το στεφάνι. Τσέκαρα πάντως την πίεση σήμερα και δεν έχει χάσει.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

χωρίς φωτό δύσκολο , πάντως δνε νομίζω να είναι κάτι σοβαρό

Υγρά τιμή τους στο Ελλάντα

υπάρχουν γνωστότερες εταιρίες βλέπε joe ή stan με την δεύτερη να έχει την πρωτιά σε αποτελεσματικότητα (λέμε τώρα) αλλα πάντα κρατώντας ακριβό κόστος για αυτό που προσφέρει (για μένα) ,
στο λέω γιατί ως τώρα οικονομικές τιμές δεν έχω δει Ελλάδα , αν με 5-10Ε παραπάνω βάζω stan θα τα δώσω .

Εδώ μου λές "τόσο διαφορά θα έχει?" και σου απαντώ υπερβολικά ....ΝΑΙ αν έδωσες όσα θα έδινες για το stan ναι πλήρωσες ακριβα ,
κανεις δνε μπορεί να σου εγγυηθεί οτι δεν θα τρέξουν τα ζουμιά χωρίς πρόβλημα γιατί έτσι θα ήταν πλούσιος αυτός και εμείς χαρούμενοι που θα ξεχνάγαμε τι είναι σαμπρέλα

πατέντα ασεμπράλωτο ή ασεμπράλωτο με τις ευχές του κατασκευαστή ?

Εδώ είναι η παγίδα για μένα , κανένα ποδηλτάδικο δεν περιμένω να έχει δοκιμάσει τα πάντα , ιδανικό ναι σίγουρο οχι ,αν έχει βάλει ζουμί σε 30τροχούς δεν μπορεί να ξέρει οτι θα δουλέψει καλά οταν θα έρθει η ώρα στον 31ο

ούτε τις πραγματικές συνθήκες που έπιασε ή οχι το μαγικό ζουμι,
ποσο μάλλον οταν η ζάντα σου δεν είναι "ζουμιά ready" πόσο μάλλον το ελαστικό (γενικά μιλάω)

στο εξωτερικό φαντάσου οτι φτιάχνουν αλχημείες με υγρά τις αγοράς (πχ ATV TUBELESS SLIME TYRE SEAL) ή νερά με σιλικόνες και δράκους (ο άλλος έβαλε κάτι κόκκους μοντελισμού απο λάστιχο για βοήθεια )

Λογικά σκεπτόμενος γίνετε λόγο κόστους πρώτα και γιατί τελικά οι εταιρίες τους αρμέγουν κανονικά έχοντας ποδηλατική γνώση -κουλτούρα

η frm και η κάθε εταιρία που πουλιέται στην Ελλάδα μπορεί να κάνει δουλειά αλλα δεν μπορείς να ξέρεις αν θα δουλέψει για αυτό πρόσεχε ,

με αυτά που ξέρω έπρεπε να το κάνεις μια χαλαρή βόλτα στη γειτονιά που λέμε (να απλώσει ε την φυγόκεντρο το ζουμί ) και μετά να βάλεις την χαμηλή πίεση να κάνεις μια καλή βόλτ να μπαλωθούν τα κενά ανάμεσα σε ζάντα ελαστικό κλπ και όλα καλά ώρα για βουνό !

τώρα το γιατί το φούσκωσε τέρμα κλπ δεν το ξέρω , ξέρω όμως οτι δεν πρέπει να εμπιστεύεσαι τυφλά τεχνικό γιατί άνθρωπος είναι και λάθη γίνονται δώσε λιγο σημασία και εσύ .

δες και εδώ https://www.youtube.com/watch?v=EUtKp22cf_k#t=100 κάπου στο λεπτό έχει μαι σχέση για ιδανική πίεση δεν χάνεις τίποτα να δείς τι σε βγάζει

Αυτοί που δεν δίνουν σημασία είναι οι αγωνιάριδες με τον χορηγό -κατάστημα που ξέρουν ποιος/οι θα λύσουν οικονομικά τα πρόβλημα τους και απο οτι φαίνεται δεν είσαι αυτός αλλα χομπίστας .

φιλικά στα λέω για το μέλλον γιατί δεν υπάρχει χρυσή τομή στο ποδήλατο αλλα ο πετάω λεφτά ή ο πρόσέχω κάνω χόμπι δεν πληρώνομαι

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Τα συγκεκριμένα λάστοιχα είναι tubeless, δεν έκανα μετατροπή τα παλιά. Το κιτ με βαλβίδα και υγρό ήταν joe, frm ήταν η ταινία στεγανοποίησης. Το πολύ πολύ αν δω συνεχώς κλαταρίσματα μπορεί να πλέξω 2 τροχούς πιυ θα είναι tubless απ την μάνα τους, θα βάλω και τα λάστοιχα που αγόρασα και στα άλλα στεφάνια μπορεί να βάλω κανά λάστοιχο για καλύτερο ρολάρισμα σε πιο πατημένο χώμα και όχι για Φιλοπάππου.

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:
Τα συγκεκριμένα λάστοιχα είναι tubeless, δεν έκανα μετατροπή τα παλιά. Το κιτ με βαλβίδα και υγρό ήταν joe, frm ήταν η ταινία στεγανοποίησης. Το πολύ πολύ αν δω συνεχώς κλαταρίσματα μπορεί να πλέξω 2 τροχούς πιυ θα είναι tubless απ την μάνα τους, θα βάλω και τα λάστοιχα που αγόρασα και στα άλλα στεφάνια μπορεί να βάλω κανά λάστοιχο για καλύτερο ρολάρισμα σε πιο πατημένο χώμα και όχι για Φιλοπάππου.

Μην τρελλαινεσαι!! Ολα καλα θα πανε, ετυχε μια φορα η στραβη, δεν σημαινει οτι ειναι καθε μερα Κυριακη!
Ας μην διυλιζουμε τον κωνωπα!!
Εαν σου ξαναξεφουσκωσει βεβαια, καλο ειναι να απευθυνθεις καπου αλλου, η ακομα καλυτερα να το φτιαξεις μονος σου. ΣτοYouTube κυκλοφορουν απειρα βιντεακια με το how to do it!
Οταν εμενα μου τα εκανε ο μαστορας tubuless εβαλε 40 αερα τον οποιο κρατησα για μια ημερα κατα την οποια κυκλοφορησα στον δρομο για λιγο και την επομενη αφησα 25 πισω και 20 εμπρος. Κανενα προβλημα εως τωρα!
Θα την βρεις την ακρη, αν και πιστευω οτι ηδη εισαι ενταξει!

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Ρε παιδιά, θα τρελαθώ τελείως με αυτά που βλέπω και δεν μπορώ να εξηγήσω. Πάω σήμερα μια χαλαρή βόλτα το μεσημέρι με 40 πίεση για να στρώσει το υγρό. Το απόγευμα λέω θα βάλω 30 μπροστά 35 πίσω και θα κάνω ένα πέρασμα χαλαρό για ζεσταμα από το μονοπάτι του άλσους, βλέπω χρόνο στο χαλαρό -10 δεύτερα από τον καλύτερο χρόνο που έχω γράψει, λέω δεν μπορεί, θα κάνω ένα 20άλεπτο ζέσταμα και θα το περάσω ξανά, στο ζέσταμα πάνω συνιδιτοποιώ ότι το ποδήλατο παρά την χαμηλότερη πίεση και το φαρδύτερο λάστοιχο, ρόλλαρε καλύτερα στο πατημένο χώμα, αλλά και σε ένα ασφάλτινο ανηφορικό, και αφού κάνω το ζέσταμα, κατεβάζω τις πιέσεις σε 25-30 και μπαίνω πιο δυνατά στο μονοπάτι. Αποτέλεσμα 2,5 kph μέση ταχύτητα παραπάνω και κατέβασμα χρόνου 35 δεύτερα. Δεν πίστευα στα μάτια μου. Αν είχα χρόνο θα κατέβαζα κιάλο πίεση και θα ξαναπερνούσα, αλλά επρεπε να φύγω. Ειδικά σε ένα κομμάτι του μονοπάτιου με μυτερες πέτρες, νόμιζα ότι οδηγούσα άλλο ποδήλατο... Αυτό που δεν μπορώ να εξηγήσω με τίποτα, είναι το ανηφορικό ασφάλτινο, είναι δυνατόν να οφείλεται στο λάστοιχο;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Γιατι δεν ακουτε αυτα που σας λενε

Ιδια συζητηση με ενα παληκαρι που εβαλε ενα ζευγαρι 29αρια και η λογικη του ελεγε "αφου ο κατασκευαστης λεει απο 25 εως 60 και εγω ειμαι 95 κιλα αρα πρεπει να εχω γυρω στα 50". Και οταν τον εβαλα και δοκιμασε με 28-30 νομιζε οτι πηρε αλλο ποδηλατο.

Για την ασφαλτο τωρα το μονο που μπορω να υποθεσω ειναι οτι εχει να κανει με την χαραξη του ελαστικου (υποθετω μιλας σε σχεση με αυτα που ειχες πριν). Αλλιως επρεπε να ειχες χειροτερη κυλιση. Ετσι θεωρητικα εαν ανεβασεις την πιεση στην ασφαλτο πρεπει να ειναι καλυτερα αλλα δεν ειναι το ζητουμενο μας.

Για το ανωμαλο εδαφος εξηγηται ευκολα γιατι ειναι καλυτερα με την χαμηλη πιεση. Δεν μπορω να βρω το βιντεο αλλα ηταν απο ενα σεμιναριο της continental οπου εδειχνε σε super slow cam το πως ενα ελαστικο με χαμηλη πιεση παραμορφωνεται και ακολουθει το αναγλυφο (μιλαμε για τα πολυ μικρα, πετρες κτλ) του εδαφους ενω ενα με υψηλη πιεση πως χοροπηδουσε στην καθε ανωμαλια. Ευκολα καταλαβαινεις πιο ειναι πιο ξεκουραστο για τον αναβατη.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...σε ενα λαστιχο, δυο τινα συμβαινουν:
Πρωτον, αυξανει η αντισταση κυλισης του τροχου. Γνωστο, και κατανοητο.
Συμβαινει και κατι αλλο ομως: Μειωνοντας την πιεση στο λαστιχο, χαμηλωνει, και μειωνεται και η "ωφελιμη" ακτινα του τροχου.
Μειωνοντας δηλαδη την πιεση στο λαστιχο, ειναι σαν να εχουμε ενα τροχο μικροτερης διαμετρου. Κι οσο πιο ογκωδες ειναι το λαστιχο, τοσο μεγαλυτερη ειναι και η μειωση της πραγματικης (και οχι της θεωρητικης) διαμετρου του.
Το αποτελεσμα ειναι να οδηγει κανεις (μετα την μειωση της πιεσης) ενα μικροτερο τροχο.
Με αλλα λογια, σαν να πηγαινει με μια-δυο ταχυτητες κατω. Γι αυτο σου φανηκε γρηγοροτερο στην ανηφορα.
Αποδειξη γι αυτο ειναι και οι οδηγιες ρυθμισης των διαφορων κοντερ:
Προκειμενου το κοντερ να μετραει με ακριβεια χιλιομετρα, ταχυτητα, κλπ, ο κατασκευαστης συνιστα να βρεθει η πραγματικη περιφερεια του τροχου, πραγμα που σημαινει οτι πρεπει να μετρηθει η διανυθεισα αποσταση σε μια πληρη περιστροφη του τροχου, με τον αναβατη επανω στο ποδηλατο, και με την συνηθισμενη προτιμωμενη πιεση χρησης ελαστικου:
Οι διαφορες στις μετρησεις, που προκυπτουν απο τις διαφορετικες πιεσεις στα λαστιχα, αλλα και απο τα διαφορετικων διαστασεων λαστιχα, ειναι εντυπωσιακες.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Γιατι δεν ακουτε αυτα που σας λενε

Ιδια συζητηση με ενα παληκαρι που εβαλε ενα ζευγαρι 29αρια και η λογικη του ελεγε "αφου ο κατασκευαστης λεει απο 25 εως 60 και εγω ειμαι 95 κιλα αρα πρεπει να εχω γυρω στα 50". Και οταν τον εβαλα και δοκιμασε με 28-30 νομιζε οτι πηρε αλλο ποδηλατο.

Για την ασφαλτο τωρα το μονο που μπορω να υποθεσω ειναι οτι εχει να κανει με την χαραξη του ελαστικου (υποθετω μιλας σε σχεση με αυτα που ειχες πριν). Αλλιως επρεπε να ειχες χειροτερη κυλιση. Ετσι θεωρητικα εαν ανεβασεις την πιεση στην ασφαλτο πρεπει να ειναι καλυτερα αλλα δεν ειναι το ζητουμενο μας.

Για το ανωμαλο εδαφος εξηγηται ευκολα γιατι ειναι καλυτερα με την χαμηλη πιεση. Δεν μπορω να βρω το βιντεο αλλα ηταν απο ενα σεμιναριο της continental οπου εδειχνε σε super slow cam το πως ενα ελαστικο με χαμηλη πιεση παραμορφωνεται και ακολουθει το αναγλυφο (μιλαμε για τα πολυ μικρα, πετρες κτλ) του εδαφους ενω ενα με υψηλη πιεση πως χοροπηδουσε στην καθε ανωμαλια. Ευκολα καταλαβαινεις πιο ειναι πιο ξεκουραστο για τον αναβατη.

Ασφαλώς και ακούμε και δοκιμάζουμε
Ναι μιλάω σε σχέση με αυτά που είχα πρίν και πίστευα ότι λόγω μικρότερου πάχους θα ρόλλαρε καλύτερα. Όσο για την ασφάλτινη ανηφορική, μάλλον πρέπει να παίζει ρόλλο η χάραξη και το συνεχόμενο τακούνι που έχει το maxxis.Αλλά αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι ότι η διαφορά ήταν μεγάλη και στους παλμούς με την ίδια σχέση που την ανεβαίνω πάντα. Καθησα να δω τα δεδομένα και είδα στο συγκεκριμένο 130 παλμούς ενώ σε παλιότερα περάσματα είχα 147, που σημαίνει ότι την ανέβηκα εκτός από γρηγορότερα και πιο ξεκούραστα.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
...σε ενα λαστιχο, δυο τινα συμβαινουν:
Πρωτον, αυξανει η αντισταση κυλισης του τροχου. Γνωστο, και κατανοητο.
Συμβαινει και κατι αλλο ομως: Μειωνοντας την πιεση στο λαστιχο, χαμηλωνει, και μειωνεται και η "ωφελιμη" ακτινα του τροχου.
Μειωνοντας δηλαδη την πιεση στο λαστιχο, ειναι σαν να εχουμε ενα τροχο μικροτερης διαμετρου. Κι οσο πιο ογκωδες ειναι το λαστιχο, τοσο μεγαλυτερη ειναι και η μειωση της πραγματικης (και οχι της θεωρητικης) διαμετρου του.
Το αποτελεσμα ειναι να οδηγει κανεις (μετα την μειωση της πιεσης) ενα μικροτερο τροχο.
Με αλλα λογια, σαν να πηγαινει με μια-δυο ταχυτητες κατω. Γι αυτο σου φανηκε γρηγοροτερο στην ανηφορα.
Αποδειξη γι αυτο ειναι και οι οδηγιες ρυθμισης των διαφορων κοντερ:
Προκειμενου το κοντερ να μετραει με ακριβεια χιλιομετρα, ταχυτητα, κλπ, ο κατασκευαστης συνιστα να βρεθει η πραγματικη περιφερεια του τροχου, πραγμα που σημαινει οτι πρεπει να μετρηθει η διανυθεισα αποσταση σε μια πληρη περιστροφη του τροχου, με τον αναβατη επανω στο ποδηλατο, και με την συνηθισμενη προτιμωμενη πιεση χρησης ελαστικου:
Οι διαφορες στις μετρησεις, που προκυπτουν απο τις διαφορετικες πιεσεις στα λαστιχα, αλλα και απο τα διαφορετικων διαστασεων λαστιχα, ειναι εντυπωσιακες.

Ερώτηση, ίσως κάπως αρχάριου, αλλά δεν μπορώ να κρατηθώ. Εχεις δίκιο για την διάμετρο, όντως μικραίνει, αλλά για πιο λόγο όλοι αυτοί που θέλουν πιο άνετη κύλιση πιο γρήγορη και πιο ξεκούραστη επιλέγουν 29er και όχι 26;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...περνουν με μεγαλυτερη ευκολια πανω απο τα διαφορα εμποδια:
Πετρες, ριζες, λακουβες, ανωμαλιες του εδαφους.
H γωνια προσπτωσης (αν μπορουμε να την πουμε ετσι) σε ενα εμποδιο ενος μεγαλυτερου τροχου, ειναι μικροτερη. Αυτο σημαινει οτι μπορει να υπερβει το εμποδιο με μεγαλυτερη ευκολια, κανοντας παραλληλα το ανεβοκατεβασμα του τροχου (την ωρα που περναει πανω απο το εμποδιο) πιο ηπιο, και εξομαλυνοντας το κατα καποιο τροπο.
Οσο μεγαλυτερη η διαμετρος του τροχου, τοσο ευκολοτερη και ομαλοτερη η υπερπηδηση των εμποδιων.
Εν συντομια, αυτος ειναι και ο βασικος λογος επιλογης αυτων των τροχων.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...περνουν με μεγαλυτερη ευκολια πανω απο τα διαφορα εμποδια:
Πετρες, ριζες, λακουβες, ανωμαλιες του εδαφους.
H γωνια προσπτωσης (αν μπορουμε να την πουμε ετσι) σε ενα εμποδιο ενος μεγαλυτερου τροχου, ειναι μικροτερη. Αυτο σημαινει οτι μπορει να υπερβει το εμποδιο με μεγαλυτερη ευκολια, κανοντας παραλληλα το ανεβοκατεβασμα του τροχου (την ωρα που περναει πανω απο το εμποδιο) πιο ηπιο, και εξομαλυνοντας το κατα καποιο τροπο.
Οσο μεγαλυτερη η διαμετρος του τροχου, τοσο ευκολοτερη και ομαλοτερη η υπερπηδηση των εμποδιων.
Εν συντομια, αυτος ειναι και ο βασικος λογος επιλογης αυτων των τροχων.
Αυτο το αρθρακι, πιθανον να σε κατατοπισει καλυτερα, αν και ειναι ενα χρονο παλιο:
http://www.bike198.com/26-vs-29-mountain-bike-debate/