epeidh prospa8w me vash kapoia videakia arketh wra twra na ry8misw to brosta deragie.
oso k na prospa8w 2-3 taxythtes (aptis 24) 8a psiloxtypane vriskoun sto deragie)
einai fysiologiko?
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
epeidh prospa8w me vash kapoia videakia arketh wra twra na ry8misw to brosta deragie.
oso k na prospa8w 2-3 taxythtes (aptis 24) 8a psiloxtypane vriskoun sto deragie)
einai fysiologiko?
Ναι δεν γινεται να δουλευουν ολες.Καποιες παντα θα βρισκουν.
Οι ακραίες επιλογές είναι λογικό να σου χτυπούν.
Δηλαδή επιλογές όπως μικρός δίσκος μπροστά μικρός πίσω, ή ανάποδα, μεγάλος - μεγάλος.
Αν προσέξεις, σε τέτοιες ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ επιλογές, η αλυσίδα παραμορφώνεται, κάπου θα βρεί και θα κάνει θόρυβο. Το βασικό είναι ότι ο θόρυβος αυτός φανερώνει πρόωρη φθορά της αλυσίδας, του ντεραγιέ και των κασσετών πίσω και των γραναζιών του δισκοβραχίωνα μπροστά.
Κάνε μια αναζήτηση να δεις πόσο στοιχίζουν αυτά... έτσι για να έχεις υπόψη σου τι σε περιμένει...
Πέραν αυτού, ΟΛΕΣ οι "ταχύτητες" πρέπει να πέφτουν άνετα και χωρίς θόρυβο...
Κάντε ένα γρήγορο μάθημα για τις ταχύτητες γιατί κι εγώ δεν καταλαβαίνω πώς δουλεύουν και γιατί καμιά φορά κάνουν θόρυβο. Ποιες ταχύτητες προτιμάμε σε ανηφόρες, σε κατηφόρες, σε ίσιωμα; Και μη μου πείτε υψηλές, χαμηλές κλπ, γιατί δεν καταλαβαίνω μία. Προτιμώ το "μεγάλος δίσκος μπροστά - μεσαίος δίσκος πίσω"
Ευχαριστώ όποιον έχει όρεξη να ασχοληθεί.
Θα σε μαλώσω, είναι απλές πληροφορίες τις οποίες μπορείς να βρεις σε όλα τα ποδηλατικά Φορουμ του κόσμου.
Αλλά επειδή οι μέρες είναι γιορτινές....
Έχουμε και λέμε: ανάλογα με την φυσική σου κατάσταση (πόδια / καρδιά / πνεύμονες), ανάλογα με το τεραιν (άσφαλτος, κατσάβραχα, λάσπες κλπ) και το ανάγλυφο του δρόμου (ανηφόρα / κατηφόρα / φλαταδούρα) επιλέγεις τέτοια ταχύτητα (ή τέτοιο συνδυασμό σχέσεων ώστε να μην κουράζονται τα πόδια σου, να μην στροφάρεις πολύ αργά ούτε πολύ γρήγορα (αυτό είναι το γενικόλογο).
Κανόνας ειδικός δεν υπάρχει, δεν μπορώ να σου πω ποια συγκεκριμένη σχέση ΠΡΕΠΕΙ να έχεις. Παίζουν ρόλο πάρα πολλές πάράμετροι, ακόμα και το ποδήλατο που καβαλάς, τα ελαστικά σου, οι ίδιες σου οι σχέσεις ή γρανάζωμα όπως λέγεται (δηλαδή μπροστά τι τριπλό δίσκο έχεις? 24-34-44 κλασσικό ΜΤΒ ή 28-38-48 τρέκκιν ή μήπως 30-39-50 κουρσάδικο???).
Από μια άλλη άποψη κάποιοι το κάνουν λίγο πιο συγκεκριμένο και λένε:
Βάλε μεσαίο δίσκο μπροστά και παίζε με τα πίσω γρανάζια όταν πας σε ΕΥΘΕΙΑ.
Βάλε μεγάλο δίσκο και παίζε με τα πίσω στην ΚΑΤΗΦΟΡΑ (για να συνεχίζεις να "έχεις πετάλι", αλλιώς τα πόδια στροφάρουν χωρίς να "πιάνει" η αλυσίδα και να μεταφέρει τη δύναμή σου στον πίσω τροχό.
Βάλε μικρό δίσκο μπροστά και παίζε με τα πίσω στην ΑΝΗΦΟΡΑ - για να έχεις "μαλακή" - ελαφρυά σχέση και να μην χρειαστεί να σηκωθείς ορθοπέταλο ή να πονέσουν τα γόνατά σου.
Συνεχίζω:
σκέψου ότι έχεις μια βασική επιλογή στο μπροστινό δίσκο (ανάλογα με το αν ποδηλατείς σε ανηφόρα - κατηφόρα - ίσιωμα) και ΜΙΚΡΟΡΥΘΜΙΖΕΙΣ επιλέγοντας κάποιο γρανάζι από τα πίσω ώστε να έχεις "ελεγχόμενο" στροφάρισμα.
Αν οδηγείς ΙΧ θα ξέρεις ότι που και που κοιτάς το στροφόμετρο (ή ακούς την μηχανή), δεν θέλεις ούτε πολύ χαμηλές στροφές, ούτε πολύ υψηλές. Και στις δύο περιπτώσεις έχεις καταπόνηση και φθορά της "μηχανής". Άρα μόλις δεις πχ τις στροφές να ανεβαίνουν - ανεβάζεις σχέση. Το αντίθετο κάνεις όταν κατέβουν πολύ οι στροφές (γιαυτό δυσκολεύεται ο κινητήρας αν πας να ξεκινήσεις με 2ρα, ακόμα περισσότερο αν ξεκινήσεις με 2ρα σε ανηφόρα - ο κινητήρας θα σβήσει)....
Στο ποδήλατο "μηχανή" είναι τα πόδια + καρδιά + πνεύμονες. Δεν θέλεις ούτε να στροφάρεις με πχ 100 πεταλιές το λεπτό (θα "καούν" οι μυς των ποδιών σου), ούτε να πηγαίνεις με χαμηλό στροφάρισμα πχ 60 πεταλιές το λεπτό (πχ σε ανηφόρα, όταν έχεις λάθος σχέση, βαρυά σχέση - θα πονέχουν τα γόνατά σου).
Άρα επιλέγεις την κατάλληλη σχέση που θα σου προσφέρει το σωστό πεταλάρισμα, ή αριθμό πεταλιών στο λεπτό, ή CADENCE....
Το σημαντικό είναι να μην ζορίζεις τα γόνατά σου και να πεταλάρεις άερινα.
Μικρότερος δίσκος = λιγότερη δύναμη, μικρότερη ταχύτητα, περισσότερες πεταλιές.
Μεγαλύτερος δίσκος = μεγαλύτερο ζόρι, μεγαλύτερη ταχύτητα, λιγότερες πεταλιές.
Για τους ήχους πρέπει να γίνεις πιο συγκεκριμένος/η. Γενικά κάνουν θόρυβο όταν πεταλάρεις δυνατά και παράλληλα προσπαθεις ν' αλλάξεις ταχύτητα. Συνήθως την πατάμε σε ανηφόρες όπου στου δρόμου τα μισά τα φτύνουμε και κατεβάζουμε σε μικρότερο δίσκο βάζοντας δύναμη για το ανέβασμα.
Τσου, δεν είναι έτσι ακριβώς.
Μικρός δίσκος ΠΟΥ? Μπροστά ή πίσω?
Μικρός δίσκος πίσω = δύσκολο / βαρύ πετάλι
Μικρός δίσκος μπροστά = εύκολο / ελαφρύ πετάλι
[καταλαβαίνω ότι μιλάς για ΔΙΣΚΟΥΣ, αλλά ο φίλος μας είμαι 100% σίγουρος ότι θα μπερδευτεί...)
to phga gia ry8mish alla twra otan exw ston mesaio brosta thn 6 pisw psiloklotsaei k sthn 7 to vazei sthn 8 :S kamia idea ti kanw?
http://www.kassimatisbikes.gr/showprod.php?aa=1048
ayto einai to podhlato m.
(k sthn 3-6 kati xtypaei pisw)
:S
Εγω σου προτεινω να μην παιδευεσαι μονο σου και κανεις τιποτα ασχημο στο ποδηλατο... μπορεις να πας στο ποδηλαταδικο να στο ρυθμισει ο τεχνικος και παραλληλα να του ζητησεις αν εχει τον χρονο να σου δειξει...
δοκίμασε να ξεβιδώσεις δυό τρία κλίκ το ρεγουγατόρο που βρίσκεται πάνω στο πισινό ντεραγιέ.Το σύρμα των ταχυτήτων θα τεντώσει ανεπαίσθητα και το σύμπτωμα που περιγράφεις θα εξαλειφθεί
se podhlatadiko m to kanane etsi :P
strouf thnx an dn to paw ayrio isws to dokimasw alla katalava ti ennoeis k gw kati tetoio pisteva ;)
kalo pasxa k kales voltes
Πες μας και τον Πρωτο/Αρχι/Μαστρο-μάστορα που δεν μπόρεσε να "εκτελέσει" την τόσο δύσκολη εργασία της ρύθμισης δύο ντεραγιέ...!!!!!
Δυστυχως για κατασκευαστικους-τεχνικους λογους, δεν ειναι δυνατον ΟΛΕΣ οι ταχυτητες (ολοι οι δυνατοι συνδυασμοι μπροστα και πισω γραναζιων), να λειτουργουν αψογα και να μην χτυπανε.
Και πιο συγκεκριμενα, οταν εχουμε επιλεξει μπροστα(στο δισκοβραχιονα) μεγαλο δισκο (το δεξιοτερο και μεγαλυτερο γραναζι), τοτε ΔΕΝ συνισταται να χρησιμοποιουμε τα τρια ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ γραναζια πισω (τα τρια αριστερα γραναζια της πισω κασσερας).
Εχοντας επιλεξει τον μεσαιο δικο μπροστα(το μεσαιο γραναζι στο δισκοβραχιονα), μπορουμε(επιτρεπεται) να χρησιμοποιησουμε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ γραναζι της πισω κασσετας.
Αν τελος εχουμε επιλεξει το μικρο δισκο μπροστα(το αριστερο γραναζι του δισκοβραχιονα), τοτε ΔΕΝ συνισταται να χρησιμοποιουμε τα τρια ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ γραναζια πισω (τα τρια δεξια γραναζια της πισω κασσετας).
Αν παρ' ολα αυτα, επιλεξουμε καποια απο τις "απαγορευμενες" σχεσεις, τοτε η αλυσσιδα ειναι πολυ πιθανο να "βρισκει" στην εσωτερικη πλευρα του κλωβου του μπροστα ντεραγιε, αυξανοντας τη φθορα τοσο στην αλυσιδα και στα γραναζια (λογω υπερβολικα πλαγιας κινησης της αλυσιδας σε σχεση με τα γραναζια), οσο και στο ντεραγιε. Μια ματια στο φυλλαδιακι της Shimano που συνοδευει καθε ντεραγιε η/και αλυσσιδα της, θα σας το δειξει και σχηματικα.
Σε οποιαδηποτε αλλη περιπτωση, οι ταχυτητες πρεπει να λειτουργουν αψογα, χωρις θορυβους και παρατραγουδα, και αν δεν εχει φαει καποιο χτυπημα το/τα ντεραγιε, τοτε ειναι μαλλον θεμα ρυθμισης.
Ειναι αληθεια πως σε παρα πολλα site και forum μπορει κανεις να βρει πληροφοριες, η ακομα και βιντεακια λιγοτερο η περισσοτερο κατατοπιστικα, που δειχνουν τα πως και τα γιατι, διαφορων τεχνικων ρυθμισεων-επισκευων του ποδηλατου.
Επειδη ομως πολλες φορες για να γινει κατανοητο κατι, προαπαιτουνται καποιες "βασικες" γνωσεις, δεν ειναι παντα ευκολο να γινεται κατανοητο το οτιδηποτε, απο τον οποιονδηποτε, και δικαιολογημενα.
Τοτε μπορει να καταλαβει κανεις την αξια των "ζωντανων" μαθηματων. Γι'αυτο ακριβως το λογο, γινονται και τα "τεχνικα σεμιναρια" στους Φιλους του Ποδηλατου. Σε καθε "σεμιναριο", καποιος με αποδεδειγμενα επαρκη γνωση καποιου αντικειμενου, το αναπτυσσει, και το εξηγει οσο καλυτερα γινεται, ενω παραλληλα απαντα και λυνει τις τυχον ερωτησεις και αποριες. Οσοι πιστοι λοιπον, προσελθετε...
(Με μια ματια στο site των Φ.Τ.Π. μπορειτε να δειτε το ποτε και που.)
Αντε και καλο μαθημα...