"Πηδάει" η αλυσίδα βάζοντας 3ο δίσκο μπροστά και 8ο πίσω (24η ταχύτητα)

4 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
nikosa2009
Απών/απούσα

Καλησπέρα,

Εδώ και ένα μήνα έχω το Kona Dew 2011 και απο την πρώτη βόλτα που είχα κάνει παρατήρησα ότι στην 24η ταχύτητα πηδάει η αλυσίδα (3 μπροστά και 8 πίσω).

Να σημειώσω οτι δεν έβαλα την μεγαλύτερη ταχύτητα στο ποδήλατο επειδή έτσι γούσταρα, αλλά γιατι πραγματικά χρειάστήκε, καθώς πήγαινα σε ένα κατηφορικό σημείο με 40-45 χλμ/ωρα. Απο τότε έχω κάνει περίπου 165 χλμ και μόλις σήμερα ξαναέβαλα την 24η και μου έκανε το ίδιο πράγμα, ίσως και ποιο βίαια απο την πρώτη φορά. Επίσης το μέσα μέρος του σκελέτου δίπλα απο το πίσω μικρό δισκάκι (το 8ο) είδα ότι έχει γρατσουνιστεί-γραρθεί λίγο και ξέρω ότι δεν πρέπει να συνεχιστεί αυτό γιατί πιθανότατα θα μου χαλάσει και τον σκελετό. Ωστόσο οι ταχύτητες είναι σωστά ρυθμισμένες και οι αλαγές είναι άμεσες χωρίς κανένα πρόβλημα εκτός απο το παραπάνω. Είναι και λίγο μακρυά το κατάστημα που το πήρα αλλά άμα συνεχιστεί αναγκαστικά θα το πάω. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι να θέλει καλύτερο λάδωμα η αλυσίδα απο αυτό που είχε, αν και την βλέπω καλά. Έχω πάρει αυτό το λαδάκι http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=5963 αλλά δεν το έχω χρησιμοποιήσει ακόμα. Στο βιβλίο του κατασκευαστή λέει για λάδωμα της αλυσίδας αν το ποδήλατο εκτεθεί σε νερό ή σκλήρή βόλτα, ή κάθε 100 μίλια δλδ 160 χιλιόμετρα.
Είναι τόσο αυστήρο αυτό ή μπορώ να το αφήσω και περισσότερο; Το ποδήλατο το έχω αυστηρά για χρήση σε άσφαλτο και με πολύ προσεκτική μεταχείρηση. Ωστόσο είναι ένα πολύ καλό και ξεκούραστο trekking και το συστήνω ανεπιφύλακτα.

Όποιος γνωρίζει κάτι σχετικό ας με βοηθήσει.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Απ' οτι φαινεται, το πισω ντεραγιε δεν ειναι τελεια ρυθμισμενο.
Και μπορει μεν οι ενδιαμεσες ταχυτητες να αλλαζουν κανονικα, αλλα αν συνδυασουμε το γεγονος οτι "πηδαει" στο μικρο (τελευταιο) γραναζι πισω, με τα γδαρσιματα στο σκελετο στο σημειο που περιγραφεις, σημαινει οτι η αλυσιδα εχει την ταση να κατεβει και περα απο το μικρο γραναζι (προς τα δεξια δηλαδη), και να πεσει στο κενο μεταξυ κασσετας και σκελετου.
Αυτο σημαινει, οτι δεν εχει ρυθμιστει σωστα το βιδακι του ντεραγιε διπλα στην ενδειξη Hi, το οποιο καθοριζει το ποσο δεξια μπορει να κινηθει το ντεραγιε (ειναι πρακτικα το stopper του ντεραγιε για την προς τα δεξια κινηση του τελευταιου).
Κοιτωντας απο πισω το ποδηλατο, οταν η αλυσιδα βρισκεται στο μικροτερο πισω γραναζι, θα πρεπει και το πανω ροδακι του ντεραγιε να βρισκεται ακριβως απο κατω του. Ουτε λιγο πιο δεξια, ουτε λιγο πιο αριστερα.
Φροντισε λοιπον, γυρνωντας με ενα κατσαβιδακι λιγο τη βιδα Hi, (το αν θα πρεπει να τη γυρισεις δεξια η αριστερα, θα το βρεις μονος σου παρατηρωντας την αντιστοιχη μετακινηση του ντεραγιε) ωστε το πανω γραναζακι του ντεραγιε να αρθει ακριβως κατω απο το μικρο γραναζι της κασσετας.
Αν κανοντας αυτη τη ρυθμιση, παρατηρησεις οτι χαλαρωσε το συρματοσχοινο που συνδεεται με το πισω ντεραγιε, τοτε "μαζεψε τα μποσικα" του συρματοσχοινου, περιστρεφοντας λιγακι (κατα μερικα κλικ)το ρεγουλατορο της ντιζας που βρισκεται ειτε ακριβως πριν το ντεραγιε (εκει που καταληγει η ντιζα στο ντεραγιε), ειτε το ρεγουλατορο (αν υπαρχει) που βρισκεται εκει που ξεκιναει η ντιζα των ταχυτητων στο αριστερο χειριστηριο.
Αν κατι δεν καταλαβες καλα, ριξε και καμμια ματια σε καποιο απο τα πολλα tutorials που κυκλοφορουν στο net, και πραγματευονται τη ρυθμιση των ταχυτητων.
Καλη επιτυχια.

Υ.Γ.:Το λαδωμα της αλυσιδας δεν εχει καμμια σχεση με το αν η αλυσιδα φευγει απο τα γραναζια, πηδαει δοντια, η οτιδηποτε αλλο.
Στην καλυτερη περιπτωση, μια καλολαδωμενη αλυσιδα, θα αλλαζει ελαχιστα καλυτερα ταχυτητες (καμμια φορα δεν υπαρχει αισθητη διαφορα), σε σχεση με μια αλαδωτη αλλα με ιδια ρυθμιση και κατασταση με την λαδωμενη.

nikosa2009
Απών/απούσα

Όντως το ντεραγιέ ήτανε λίγο ποιο δεξιά απ'οτι έπρεπε και το έφερα στα ίσια όπως περιέγραψες. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμη στην 24η αν το ξανακάνει, αλλά δεν βρίσκω τον λόγο εφόσον είναι ρυθμισμένο σωστά. Σε ευχαριστώ πολύ για την γρήγορη απάντηση και για τον χρόνο σου :)

Arxarios
Απών/απούσα

...αν και περσινό είχε θέμα με τις μεγάλες ταχύτητες καθώς όταν έβαζα 7η και περισσότερο 8η με τον μεγάλο δίσκο, ακουγόταν πολύ και ένιωθα ένα κραδασμό. Αφού είχα γυρίσει αρκετά ποδηλατάδικα αναζητώντας την τέλεια ρύθμιση άλλαξα αλυσίδα και δισκοβραχίονα και τα πράγματα βελτιώθηκαν αρκετά. Ωστόσο εξακολουθώ να νιώθω κάποιους κραδασμούς στις μεγάλες σχέσεις, και σε διάφορες σχέσεις να ακούγονται ελαφροί θόρυβοι.

Υποθέτω λοιπόν πως είτε είμαι πολύ ψείρας, είτε τέλεια ρύθμιση δεν υπάρχει, ή ότι είναι φυσιολογικό για μια σειρά σχετικά χαμηλή όπως η acera να κάνει τέτοια φαινόμενα.