Πρόβλημα ζηταει λύση

10 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
condor
Απών/απούσα

Καταρχάς χαιρετώ τους απανταχού ποδηλάτες. Με λένε Μιχάλη και όπως καταλαβαίνετε είναι το πρώτο θέμα που ανοίγω στο forum.

έχω δύο προβληματάκια σε ένα καινούριο πόδηλατο που πήρα. έκανα χρόνια bmx και φυσικά εφτιαχνα μόνος το ποδήλατο μου. τωρα όμως που κυκλοφορω με το καινουριο μου cruiser καποια πράγματα δεν τα γνωριζω.

1) φως. το ποδήλατο εχει δυο φώτα μπροστα και πίσω που πέρνουν ρευμα απο την ρόδα. ειμαι τοσο ασχετος που ουτε καν θυμαμαι αυτην την στιγμή πως λέγετε το συστημα αυτο. παντως για να σας κατατοπησω δεν έχει το συστημα που ο μηχανισμος ακουμπάει στο λαστιχο και με την κίνηση του τροχου αναβει το φως.....πως το λεν μωρε αυτο? αντιθέτως εχει ενα συστηματακι στο κέντρο της μπροστινής ρόδας. οι σχετικοί φαντάζομαι θα κατάλαβαν τι εννοώ. το φώτα δεν ανάβουν. τι να τσεκάρω για να το φτιάξω. οι συνδεσεις (καλώδια, επαφές) οπτικά φένονται ενταξει. μήπως παιζει κάτι με το συστηματακι αυτο στο κέντρο και δεν δουλευει? αλλαξα και σαμπρελα με το που το πήρα και ίσως πειραχτηκε κάτι κατα λαθος.

2) σύστημα ταχυτήτων. για να σας κατατοπήσω να σας πώ πω το ποδήλατο μου ειναι το γνωστό σε πολλούς strike-bike ( www.strike-bike.de ). εχει αυτο το σύστημα με τις τρείς ταχύτητες που θα θελα πολύ να μάθω πως λειτουργει. εχει ένα γραναζι μπροστα και ένα πίσω και για να αλλάξει ταχυτητα παίζει μια κομπίνα στο κέντρο του πίσω τροχου. μέσα απο το παξιμάδι και τον άξονα της πίσω ρόδας περναει μια αλυσιδιτσα (σαν μια καδένα απο παπί θα έλεγα) η οποια κανει την δουλεια ξέρεις κανεις πως ρυθμίζετε το συστημα ταχυτητων αυτό.

και να πω και κάτι ασχετο για να μην ανοιγω και αλλο θέμα. το προηγουμενο ποδηλατο που ειχα για τις βόλτες μου ήταν ενα παμπαλαιο mountain της λαικής....χαχα....που όμως μου κρατησε για 15+ χρονια και έβγαλε πολλα χιλιομετρα. επειδη έπαθε μια χοντρη ζημια στο πίσω "νυχι" δεν πρόκειται να το φτιαξώ. αν καποιος γουσταρει κατασκευες με ποδηλατα κ.τ.λ. μπορει να μου το ζητηςει. το ιδανικο για μενα θα ταν να το φτιαχναμε μαζι. ειναι ιδανική περιπτωση για δημιουργία διπλού ποδηλάτου αν κοβαμε το πίσω μέρος. το κακο ειναι πως δεν έχω εργαλεια (συγκοληση, μεγκενη, τροχο κ.τ.λ.) και χώρο αλλα έχω....όρεξη.χαχα

cheers bicicletas

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Το σύστημα που περιγράφεις λέγεται δυναμό. Αυτό που έχει το ποδήλατό σου είναι νεώτερης σχεδιάσης από αυτό που ακουμπάει στο λάστιχο, πιό εξελιγμένο. είναι απλό στην λειτουργία, για την διάγνωση της βλάβης χρειάζεται πολύμετρο ή τουλάχιστο λαμπάκι ποδηλάτου και λίγο καλώδιο.
Όι ταχύτητες τώρα αλλάζουν εσωτερικά, και σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα, αλλάζουν όταν το πετάλι ΔΕΝ γυρίζει. Φοβάμαι πως δεν μπορώ να περιγράψω την ρύθμισή τους αν δεν το βλέπω, καθώς έχω χρόνια να το κάνω.
Με ενδιαφέρει το "χάρισμα" ποδήλατο. Ίσως να μπορούσαμε να συνδυάσουμε την ρύθμιση του στράικ μπάικ με την "δωρεά πρός αναξιοπαθούντες". Στείλε μέιλ strouf@hotmail.com

spirosta
Απών/απούσα

Λοιπόν όταν άλλαξες σαμπρέλα πιθανός να σύνδεσες ανάποδα τα δύο καλωδιάκια... Το ένα είναι γείωση(πάνω στο σασί περνάει κιόλας) και το άλλο η φάση. Τεσπα εναλλασσώμενο ρεύμα είναι αλλά αν τα συνέδεσες λάθος και κάποιο φως γειώνεται στο σασί για να δουλέψει πιθανών να έχει βραχυκυκλωσει. Ξοίταξε το σύντομα για να μην γίνει ζημιά. Δεν σε παιδεύω περισότερο με ποιο τεχνικές λεπτομέρειες να μην σε μπερδέψω. Αλλά είναι απλό δοκίμασε το. Αν και πάλι τίποτε καλύτερα να αποσυνδέσεις το δυναμό μήπως είναι βραχυκύκλωμα αλλού.

Όσο για το mtb έχε υπόψιν σου ότι για να λες χοντρή ζημιά στο νύχι μάλλον είναι από πτώση και άρα μπορεί να έχει χαλάσει και το σασμαν. Υπάρχουν κατα εμένα δύο ενδεχόμενα.
1) Να βρεις κάποιο πολύ παλιό σασμάν (ίσως έχουν οι "Φιλοι του ποδηλάτου" τα οποία δεν έπιαναν στο νύχι αλλά μαζί με τον άξονα του κέντρου. Θα πάρεις και θα κόψεις αυτό το κομμάτι του παλιού και θα φτιάξεις ένα νέο νύχι...
2) Αν το παλιό νύχι δεν έχει κοπεί μπορείς να το ισιώσεις ή αν έχει ψιλοκοπεί αν είναι σίδερο το ποδήλατο θα μπορούσες να το κολλήσεις και μετά τροχίσεις και να είναι και πάλι έτοιμο.

Και οι δύο λύσεις ςίναι πολύ οικονομικές αλλά θέλουν γνώσεις και μάλλον και χρόνο. Σίγουρα κάποιος θα ενδιαφέρεται για την επισκευή.
Αυτά από εμένα. Αν χρειάζεσαι περισσότερες λεπτομέρειες πες μου.

Όσο και για τις ταχύτητες του strike (Αχ τι ωράιο ήταν με την κόντρα....) ναι λοιπόν δεν ξέρω πως ρυθμίζεται. Νομίζω πως πρέπει να βάλεις την πιο χααρή ταχύτητα και άμα το συρματόσχοινο δεν είναι τεντωμένο να το τεντώσεις από το παξιμάδι στην αλυσιδίτσα που λες μέχρι απλά να τεντώσει.. Αλλά δεν παίρνω και όρκο
Αν είναι shimano θα έχει οδηγίες δτο site της. Πάω να δω και θα σου πω αν είναι.

condor
Απών/απούσα

για να σου πω την αληθεια τωρα που το θυμηθηκα, οταν το πηρα όλες τις επαφες τις βρηκα ξεσυνδεμενες. οπότε παίζει και αυτο που λες με τη γείωση.

οσο για το mtb. 1) το νυχι δεν στραβωσε απο πτώση, αλλα επειδη εσκασα το ποδηλατο σε ενα αμαξι με αποτελσμα να στραβωσει το σασμαν και στην συνεχεια ετσι όπως ετρεχα να φύγω μπλεχτηκαν αλυσιδες σασμαν και γιναν ολα μπαχαλο. με αποτελεσμα το νυχι να στραβωσει και να γυρισει προς τα πίσω...χαχα. 2) δεν μπαινω στη διαδικασια να το φτιαξω γιατι ουτε χρονο εχω ουτε ορεξη ουτε βασικα εργαλεια, όπως τροχό, κολληση κ.τ.λ.

και η κοντρα ειναι το πραγμα που μου την σπαει αφανταστα. ισως στο μελλον αλλαξω κεντρο ετσι ωστε να μην εχω κοντρα αλλα και να εχω σασμαν με καμια ταχυτητα παραπάνω.

thanx για την βοηθεια

eftaxias
Απών/απούσα

Αν υπάρχει κανα youtube video να μας δειχνει πως αλλαζουν οι ταχύτητες στο stikebike θα ήμουν πολύ χαρούμενος! Με εχει φάει η περιέργεια να δω αυτον τον μηχανισμό!

condor
Απών/απούσα

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Hubdynamo/DH...

οντως εδω δειχνει επακριβώς την συνδεση. τσεκαρα τα καλωδια και ειναι οκ. οποτε ή και οι δυο λαμπες ειναι καμμενες ή παιζει καποιο βραχυκυκλωμα.

spirosta
Απών/απούσα

Είσαι σίγουρος? Πάντως έλεγξε τις επαφές πάνω στο δυναμό και δοκίμασε αυτό που σου είπα.. Δεν χάνεις απολύτως τίποτε..

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το σύστημα ταχυτήτων το ξέρω ως Rohloff, αντίστοιχο θα είναι και της Shimano.
Δες το βιντεάκι:
http://www.youtube.com/watch?v=7USVMrg5phY

Στο εξωτερικό παίζει πολύ, περισσότερο από ότι τα σαζμάν που έχουμε εδω. Είναι κλειστού τύπου, δεν θέλει ρύθμιση (τόσο συχνά), δεν βρωμίζει, δεν χαλάει τόσο εύκολα, μπορείς να αλλάξεις από την πιο μικρή στην πιο μεγάλη σχέση "εν-στάσει" και χωρίς να κάνεις πετάλι (πχ στο φανάρι...).
Αλλά από την άλλη νομίζω έχει περιορισμό στο πόσες σχέσεις σου δίνει (δεν χωράνε πολλές εκεί μέσα... ούτε πολύ μεγάλες νομίζω...). Καλή λύση για Ευρώπη (πολύ βροχή, πολλά χιόνια, μόνο φλατ διαδρομές κλπ).

condor
Απών/απούσα

μια διευκρίνηση μόνο, το συστημα ταχυτητων δεν ειναι της shimano τελικά.

condor
Απών/απούσα

ειχα καποιες εξελίξεις στο προβλημα μου. καταφερα και εφτιαξα το μπροστα φως. ήθελε μια καινουρια λάμπα τελικα : ( ...... δεν δουλευει όμως το πίσω!!!! όχι οτι δουλευε δηλαδή. το πίσω ειναι αυτο το παραλληλογραμμο κουτακι με το αποσπόμενο φαναράκι μπροστα. μέσα έχει μια μικρή "πλακέτα" πάνω στη οποία βλέπω ένα μικρό στρογγυλο λαμπάκι και δυο στα ακρα πολυ μικρά. τα φωτακια αυτα δεν ξέρω καν αν αντικαθιστόνται. προφανώς έχω μετρήσει αν φτάνει το ρεύμα μέχρι πίσω και προφανώς οι συνδέσεις αυτην την φορά ειναι σώστες αφου εφτιαξα και της μπροστινης λάμπας. για πειτε καμια ιδέα.

thanx & cheers