γεια σας
ειμαι ενας περήφανος κάτοχος ενός Ideal Safari '91 το οποίο μετά από 18 χρόνια δε με έχει απογοητεύσει ποτέ! (φυσικά πλέον δεν το ζορίζω και πάρα πολύ)
Τελευταία μου έχει παρουσιαστεί ένα πρόβλημα και θα ήθελα τα φώτα σας:
Κατά την κύλιση με μένα πάνω ακούγεται ένας ήχος από τον μπροστινό τροχό. Είναι περιοδικός ήχος και τον αποδίδω στην περιστροφική κίνηση του τροχού. Ο ήχος αυτός ακούγεται μόνο όταν είμαι και εγώ πάνω στο ποδήλατο, όταν γυρνάω τη ρόδα μόνη της είναι ήσυχη.
Πρόσφατα αντικατέστησα τον μπροστινό τροχό μαζί με το κέντρο του, και εκεί που πίστευα ότι θα ησύχαζα από τον ενοχλητικό αυτό ήχο, νάτος πάλι...
Ακριβώς ο ίδιος ήχος, από το ίδιο σημείο. Να επισημάνω ότι τα τακάκια η οποιοδήποτε άλλο σταθερό σημειο του ποδηλάτου ΔΕΝ ακουμπάνε στον τροχό κατά την κύλιση.
Καμμία ιδέα τι μπορεί να είναι και πως θα μπορούσα να απαλλαγώ από αυτό;;
ευχαριστώ προκαταβολικά!
Αντώνης
Συνηθως ο θορυβος/κραδασμος κατα την περιστροφη του τροχου, οφειλεται στο ρουλεμαν, οτι τυπου κι αν ειναι αυτο (κλειστου η ανοιχτου τυπου).
Τα σφραγιστα (κλειστου τυπου) ρουλεμαν, αντεχουν συνηθως ΠΟΛΥ περισσοτερο απο τα απλα, και οταν παρουσιασουν προβλημα, συνηθως ειναι μετα απο πολλα-πολλα χιλιομετρα...
Στην περιπτωση σου επομενως, μαλλον μιλαμε για καποιο ευτελες κεντρο, ανοικτου τυπου, το οποιο χρειαζεται σερβις. Δηλαδη λυνεις, καθαριζεις καλα, ελεγχεις κωνους και μπιλλιες, και αναλογως οτι βρεις φθαρμενο, αντικαθιστας και στη συνεχεια γρασσαρεις με καλο ποδηλατικο γρασσο, και ρυθμιζεις...
Καλη δουλεια...
ευχαριστώ για την άμεση απάντηση!
σου έχω άλλη μία: πως ξέρω αν το κέντρο που έχει ο τροχός είναι ανοικτού ή κλειστού τύπου;
Βάλε τη ρόδα σε άλλο ποδήλατο, αν ο ήχος σταματήσει τότε δεν είναι η ρόδα αλλά κάποιο άλλο σημείο του ποδηλάτου σου. Αν συνεχίσει τότε να υποθέσω ότι έβαλες τα 18 χρονών ρουλεμάν στην νέα ρόδα;
οχι, αλλαξα και το κεντρο μαζι με τη ζαντα πριν απο μερικους μηνες
Στη νέα ρόδα έχεις βάλει ελαστικό που είχες στην παλια;
όχι
και τα λάστιχα καινούργια είναι
Ελεγξε μηπως αυτος ο θορυβος προερχετε απο καποιες ακτινες που ειναι χαλαρες. Το εχω παθει αλλα αφου ειχα λυσει κεντρο το καθαρισα εβαλα καινουριο γρασσο χωρις να δω πουθενα φθορα. Αλλα μολις ξαναεβαλα τον τροχο νατος παλι ο περιοδικος ηχος.
Ελεγξε τις με το χερι να δεις αν ειναι χαλαρες.
Συνηθως εκει που ακουμπανε μεταξυ τους (διασταυρωνοντε) αν ειναι χαλαρες ττριβονται και βγαζουν εναν ηχο.
will do that
σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
Αν δεν είναι ούτε αυτό, κάνε τράμπα ρόδες με άλλο ποδήλατο και θα σου λυθούν όλες οι απορίες. Εγώ έτσι όπως τα περιγράφεις πιστεύω ότι δεν έχει σχέση με τη ρόδα ο ήχος, ειδικά από τη στιγμή που έβαλες νέο τροχό και λάστιχο.
Επειδη ορισμενες φορες, τεινουμε να θεωρουμε ορισμενα πραγματα αυτονοητα, και να μην ασχολουμαστε μαζι τους, γι'αυτο ριξε μια ματια και στα παρακατω:
Αν εχεις μπροστα φτερο, ελεγξε αν με καποιο τροπο, σε καποιο σημειο της περιφερειας του ελαστικου, ακουμπαει το φτερο η καποιο στηριγμα του φτερου.
Ελεγξε επισης αν οι ακτινες ειναι ολες ενταξει, οπως λεει και καποιος αλλος πιο πανω, (αν δεν ειναι καποια-ες χαλαρες), σφιγγοντας τες δυο-δυο μεταξυ τους με τον δεικτη και τον αντιχειρα. Θα πρεπει να εχουν ολες περιπου ιδια "ταση"...
Οσο για το αν ειναι το κεντρο σφραγιστο, αυτο θα το καταλαβεις απο την τιμη του...Ενα καλο σφραγιστο, ξεκιναει απο περιπου 50 ευρω...λιγο πανω, λιγο κατω, αναλογα το μαγαζι η/και την προσφορα...
Ενας αλλος, λιγακι πιο σπανιος ομως, λογος για να χτυπαει κατι στον τροχο, ειναι και κανενα ξεχασμενο καψουλι ακτινας, μεσα σε διπατη ζαντα...
...τσεκαρα τις ακτίνες του τροχού, έσφιξα όσες χρειάζονταν σφίξιμο αλλά παρόλα αυτα ο ήχος συνεχίζει...
αύριο αν προλάβω θα προσπαθήσω να ελέγξω τα ρουλεμάν (αν δεν προλαβω θα παω στο freeday με μία ρόδα :))
αυτό με το καψούλι ακτίνας πως μπορώ να το ελέγξω; (αν και ο ήχος δε μου κάνει για κάτι τέτοιο.)
όσο για φτερά, φρένα κλπ εξέχοντα εξαρτήματα τα έχω ελέγξει όλα, δεν περισσεύει τίποτα, δεν ακουμπάει τίποτα.
αρχίζει και γίνεται ενδιαφέρον...:)
Τράμπα ρόδες με άλλο ποδήλατο έκανες;
γιατί κανείς από την παρέα μου δεν έχει ρόδα που να ταιριαζει στο δικό μου...
χαιρετε και απο εμενα...συγγνωμη που παρεμβαινω, αλλα επειδη δεν συνηθιζω να ανοιγω καινουρια θεματα, σας ρωτω εδω.
καποια στιγμη θα κανω και εγω ενα service στις ζαντες του ποδηλάτου μου. ειναι ανοικτου τυπου όπως λέτε και εσείς. ρουλεμάν και κώνους αμα χρειαστώ θα μπορέσω να βρω σε καταστήματα ή θα λάβω καμια απάντηση "φέρτω απο εδώ να το δούμε πρώτα"??
αν δεν θελετε να γραφτουν εδω μεσα διευθυνσεις και ονοματα μαγαζιων στειλτε μου αν θετε και ενα email.
thanx
μετα απο συζητησεις που ειχα με καποιους στο τελευταιο freeday ειμαι πεπεισμενος οτι ο ηχος προερχεται τελικα απο τις ακτινες
ελεχοντας λοιπον τις τασεις (εμπειρικα με το χερι) στην μπροστινη ροδα διαπιστωσα οτι πολλες ηταν πολυ χαλαρες, σε σημειο που τα καψουλια γυριζαν ευκολα με το χερι!
αφου λοιπον τα εσφιξα οσο μπορουσα και εκανα μια δοκιμαστικη βολτα ο ηχος συνεχιζε.
αποφασισα λοιπον να δοκιμασω να σφιξω λιιιιγο ακομα τις ακτινες (μιση στροφη στην καθε ακτινα) με πενσα (δεν εχω ακτινολογο)
ο ηχος παρολα αυτα επιμενει.
συγκρινοντας τωρα την ταση των ακτινων του πισω τροχου με αυτες του μπροστινου διαπιστωσα οτι δεν εχει καμμια απολυτως σχεση το ενα με το αλλο. στη μεν πισω ειναι σφιχτες και "σταθερες" στη δε μπροστα ειναι χαλαρες και ψιλοπαιζουν.
η ερωτηση μου ειναι (δεδομενης της ελειψης γνωσεων): πρεπει η ταση στις μπροστινες ακτινες να εχει τοσο μεγαλη διαφορα απο τις πισω η απλα εχω μια κακορυθμισμενη ζαντα;
επισης πως και ποσο θα μπορουσα να σφιξω τις ακτινες χωρις να τραυματισω τη ζαντα;;
ευχαριστω για τις απαντησεις σας!
Φοβάμαι οτι ώσπου να αποφασίσεις τι να κάνεις ο τροχός σου θα έχει γίνει σαν "οχτάρι"....
δεν ειναι θεμα αποφασης αλλα ευρεσης του προβληματος και επιλυσης του ;)
ο τροχος μια χαρα ειναι btw, δεν εχει στραβωσει καθολου απο τη μερα που τον πηρα (νοεμβρης)
Εφ'οσον οι ακτινες του τροχου σου ηταν (κι απ'οτι φαινεται ακομα ειναι), χαλαρες, πρεπει επειγοντως να πας τον τροχο σου σε καποιο καλο μαστορα για ακτινολογηση (οχι.. με την πενσα δεν κανεις ακτινολογηση).
Δυστυχως, για την επιτυχημενη ακτινολογηση, δεν απαιτειται μονο ακτινολογος(το εργαλειο), αλλα και γνωση και εμπειρια...
Α!και καλο θα ηταν να αλλαξεις και μαστορα..Δεν δικαιολογειται, να λυθουν οι ακτινες του τροχου. Ενας σωστα ακτινολογημενος τροχος, με καλης ποιοτητας ακτινες και ζαντα, αντεχει πολλα χρονια σκληρης χρησης, με καθολου, η και ελαχιστες επεμβασεις....
αυτο ηθελα να επισημανω.
ο πισω τροχος που αλλαχτηκε το 2003 παρακαλω, δεν εχει χρειαστει ποτε καμμια επεμβαση.
τωρα για το αν θα επρεπε να αλλαξω μαστορα δεν ειμαι σιγουρος, αν σας πω ποιος ειναι μαλλον θα εκπλαγειτε....
τεσπα, το απογευμα παω για ακτινολογηση...
και παλι ευχαριστω για τη βοηθεια σας!
Αφού θα πας, δε ρωτάς αν έχει κανένα άλλο τροχό να κανείς τράμπα στο ποδήλατό σου για να δεις αν το πρόβλημα συνεχίζει;
will do that
εγινε η ακτινολογηση (μετα απο αναζητηση "σωστου" επαγγελματία, αφου μερικοί ποδηλαταδες δεν ξέρουν να συμπεριφέρονται...) και ο ενοχλητικός ήχος επιτέλους σταμάτησε..
έχω και το κεφάλι μου ήσυχο με τις σταθερές πλέον ακτίνες μου!