...ρίξτε μια ματιά σ' αυτό το θέμα σχετικά με την εγκληματικότητα
http://www.e-tipos.com/newsitem?id=44030
και δείτε την γυμνή αλήθεια στις δηλώσεις του καθηγητή Γ. Πανούση.
Τα πράγματα θα χειροτερεύουν γιατί έτσι εξυπηρετούνται καταστάσεις, που μέχρι χτες μας ήταν αδιανόητες.
Αμφιβάλλει κανείς ότι θα δούμε και ιδιωτική, πραγματική αστυνομία (vigilante) στους δρόμους;
Έρχονται μέρες, που με το πρόσχημα της ασφάλειας, δεν θα επιτρέπεται να περνάς από συγκεκριμένες περιοχές καθόλου.
Τα πρότυπα που είχαμε, μέσα από ταινίες, διαφημίσεις, σειρές κ.λπ. αρχίζουν σιγά-σιγά να υλοποιούνται μπροστά στα μάτια μας.
Εμείς θα κάνουμε καμμιά διαδήλωση για το μάζεμα της μπουγάδας στη Γουαδελούπη, που ωθεί όλο και περισσότερους μετανάστες στον τόπο μας και θα είμαστε εντάξει με την συνείδησή μας και με το μέλλον που ετοιμάζουμε στα παιδιά ολωνών.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Οσο οι δίαφορες μικροπολιτικές σκοπιμότητες απαξιώνουν το έργο της αστυνομίας τόσο η εγκληματικότητα θα αυξάνεται.
Άλλος ένας οπαδός της καταστολής αντί της πρόληψης...
Ο μόνος που απαξιώνει το "έργο" της αστυνομίας Vlachos, και το κάνει και με τον καλύτερο τρόπο μάλιστα, είναι η ίδια η αστυνομία και ο πραγματικός ρόλος της.
Ημουν βέβαιος...
Αρχίσαμε πάλι!!!!!!
Δεν θα σας κάνω όμως το χατήρι να αντιπαρατεθώ μαζί σας...
ΟΚ, λοιπόν, McZab έχεις δίκιο!!!!
το έγκλημα θα αυξάνεται. Ούτε η αστυνομία ούτε κανείς δεν πρόκεται να δώσει λύση. Αν δεν υπάρξη ευημερία και φαΐ στο τραπέζι τότε δεν κάνουμε κάτι.
Όταν ο καλός μπαμπάκας κλέβει την εφορία και βάζει ένα γνωστό να σβήνει κλήσεις (οπότε παραβιάζει και το ΚΟΚ για πλάκα) και όταν βρίσκεις κάτω ένα πορτοφόλι με 50 euro και θεωρήσε μακάκας άμα το πάς στα στρούμφ... τότε δεν καταλαβαίνω γιατί μας ξαφνιάζει που άλλοι μπαίνουν στα σπίτια μας... όπως είχε πει και ο Παύλος "καλά της κάνανε γιατί μας προκαλούσε, αυτή γεμάτη χρήματα ενώ ο Λαός πεινούσε, στα @@ ψιθύρισε και γέμησε τις τσάντες, άντε και καλή τύχη μάγκες"
και μην νομίζετε οτι είμαι υπέρ μιας αναρχικής κοινονίας, και ποδήλατο μου έχουν κλέψει και το αμάξι του πατέρα μου και πριν καμιά δεκαριά χρόνια μπήκανε και στο εξοχικό που νοικιάζαμε στο εξωτικό αίγιου με φορτιγό και μας πείρανε μέχρι τα μαχαιροπήρουνα!
Αλλά άν δεν άλλάξει η παιδία μας δεν αλλάζει τίποτα!
Αν όταν βλέπεις την κοπέλα που την πειράζουν 3 Ελληνόπουλα/Πακιστανόπουλα και άλλα εισ -οπουλα και εσύ απλά γελάς! τότε μην απορείς!
Όταν εσύ με την σειρά σου θα χραστείς βοήθεια δύσκολα θα τν βρεις!
Θα πω ένα παράδειγμα... Πηγαίνεται σε ένα κεντρικό και βάλτε ένα φίλο να σας "βουτίξει" την τσάντα... να δούμε ποιος θα τρέξει... (εννοείτε πως άμα είσαι γυναίκα μέχρι τα 30-35 και όμορφη όλο και κάποιος θα βρεθεί για ευνοήτους λόγους αλλα πέραν αυτού τίποτα)
Η βοήθεια και ενίσχυση του πλησιόν μας περνάει απο το βρακί μας!
ΟΥΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ είπα τα κατηγορώ μου και ησύχασα!
Για να κλέψει κάποιος σημαίνει ότι δεν του φτάνουν (συνήθως γιατί και οι πλούσιοι κλέβουν). Οπότε ο "μπαμπάκας" δεν θα είχε λόγω να κλέψει την εφορία αν του έβγαινε ο προϋπολογισμός :)
δηλαδή, ρε συ eaglos, αυτός που κλέβει είναι ο γείτονάς μου που του τελειώσαν τα λεφτά;
Και τι κλέβει, ποδήλατα και κινητά για να τα πουλάει στο Μοναστηράκι;
Ή κάποιος που δεν έχει δουλειά γιατί ποτέ δεν είχε, απ' όπου και αν έιναι αυτός;
Ή κάποιος που ήταν κλέφτης και εκεί απ' όπου ήρθε;
Καλό είναι να θυμόμαστε πως οι πανεπιστημιακοί μπορεί να κάνουν έρευνα και να διαπιστώνουν καταστάσεις, αλλά, ερμηνείες περί της πραγματικής αιτίας δεν μπορούν να δώσουν, απλούστατα γιατί το πανεπιστήμιο ζει σε ένα άλλο σύννεφο, σε έναν ιδεατό κόσμο και ψάχνει αιτιολογήσεις στην βιβλιογραφία και όχι στην πραγματική ζωή.
Stis meres mas aplos zoume thn katastash pou mas epivaloun kyverniseis +polue8nikes... poios leei ti einia paranomo, ti simenei klepsia, poios einia enoxos +poios apla 8a thn bgalei ka8arh! Teleutaia exoume peritrana paradeigmata!!!
Sumfono me Ofio gia tis statistikes +skeftomai episis oti isos na einai +kata kapoio tropo "sprogmenes" os pros kapoia apotelesmata..
To an kapoios htan klefths +prin er8ei se aythn thn yperoxh xora pou kaneis den klevei (8a katouri8o apo ta gelia..) sigoura den mporeis na to 3ereis +den 8a to ma8eis pote... an htan na "stigmatiso" eglimaties tous kleftes podilaton h' tous boukadorous ti prp na kano gia thn upoloiph pragmatiki sapila????? Aplos kratame aytous "paranomous" +tous boh8ame +ollas na sunthroun ayth thn eikona giati mas volevei na fenomaste akoma pio nomotageis.
Allo paradeigma einai h e3arsh ton narkotikon... Posa xronia akoume to idio + to idio.. den leo oti den uparxei alla mporoume na doume thn terastia baza xrhmaton pou bgenei apo auto... dikigoroi, batsoi, dikastes.... o ka8enas me to rolo tou +me ti seira tou.
An 8eloume na ta leme as ta leme opos einai... Mas klevoun, mas kaine, mas poulane + meis asxoloumaste me thn pata3h tis eglimatikothtas (eidika sto site gia podilatokleftes) +gia to an h astynomia kanei kala th douleia tis... Eimai sigourh oti thn kanei oxi aplos kala alla akros epagelmatika.
Voh8eia mas!
Φίλοι μου,
συγνώμη, που αφήνω τη μικρή συντροφιά όσων απάντησαν στο μήνυμά μου για την κλοπή του ποδηλάτου μου και βουτάω για λίγο στη δική σας συντροφιά. Δεν ξέρω πόσο γόνιμο είναι να επικεντρώνουμε την κουβέντα στο ρόλο της αστυνομίας. Προσωπικά δεν μου φταίει η αστυνομία μόνο. Μην ξεχνάτε τις δομές-ΜΗ θεσμούς της χώρας μας. Όλα είναι κινούμενη άμμος.
Τυχαίνει να έχω ζήσει σε τακτά χρονικά διαστήματα στο Λονδίνο της Θάτσερ και το Λονδίνο των Εργατικών πρόσφατα. Ελάχιστες διαφορές είδα στο αστικό μοντέλλο της πόλης κι αυτό, γιατί ήδη κάποια πράγματα είναι θεσμοθετημένα με κάποιο τρόπο και ο πολίτης δεν έχει παρά να ενταχτεί ή να μην ενταχτεί ποτέ στο μοντέλλο τους. Όλη η πόλη έχει εγκληματικότητα και ο όρος γκέτο είναι πάντα σχετικός. Κάθε περιοχή έχει την κλασσάτη της γωνιά δίπλα στην λούμπεν και τούμπαλιν. Οι πολίτες με υλική άνεση έχουν έμφυτη μία φοβικότητα, που ενθαρύνεται από εκπομπές της αστυνομίας στυλ ριάλιτυ, με παρεναίσεις για συμπεριφορές αρμόζουσες για κάθε περίπτωση. Σε κάποιες περιοχές υπάρχει η δράση με την επωνυμία νέϊμπορχουντ αλέρτ, που σημαίνει όχι ότι οι πολίτες περιπολούν. Απλά ο ένας προσέχει κι ανησυχεί για τον άλλον είτε αυτό αφορά κλοπή, είτε αν κάποιος είναι υπερήλικας και δεν φανεί μια μέρα στη γειτονιά να τον αναζητήσουν. Ο ένας εν πάσει περιπτώσει νοιάζεται για τον άλλον όπως για τον εαυτό του. Ακούγεται Χριστιανικό κι όμως συμβαίνει στο κατ' εξοχήν πολυεθνικό, πολυπολιτισμικό, ανεξιθρησκευτικό (αν υπάρχει τέτοια λέξη) και με τεράστιο ποσοστό άθεων Λονδίνο. Και δεν μιλώ για τους μεγαλοαστούς της πόλης. Αυτοί ξέρουν. Αν και κάποια στιγμή, όσο ήμουν εκεί μπήκαν στο λούξ σπιτι κάποιου στο Ναϊτσμπριτζ (πολύ καλή γειτονιά) και κατέσφαξαν αυτόν και την γυναίκα του. Άρα όλα είναι σχετικά. Απ' την άλλη μεριά πάλι, όσοι είναι στον αντίποδα των υλικά άνετων αναγκάζονται να χαθούν σε μία τεράστια γκάμα από πρακτικές επιβίωσης, που δεν είναι μόνο η κλοπή. Η πολιτισμική αντιμετώπιση αυτής της εικόνας του αστικού μοντέλου μιας πόλης είναι μια λύση, την είδα κι αυτή στο μεγάλο άστυ του Λονδίνου. Βλέπε το Μπρίξτον στο βεβαρημένο Νότιο Λονδίνο, που τη δεκαετία του '70 καιγόταν ο τόπος με καταλήψεις σπιτιών από αστέγους άνεργους και φοβερές συγκρούσεις κατοίκων και αστυνομίας, με νεκρούς. Το ξάπλωμα πολιτιστικών κέντρων (θέατρα, μουσικές σκηνές, αθλητικά κέντρα, πάρκα) σε τέτοιες περιοχές άμβλυνε την εικόνα, αλλά δεν την εξαφάνισε. Ίσα-ίσα που η εγκληματικότητα οργανώνεται και ξαπλώνεται παντού ακόμα και στο πιο σικ Βόρειο Λονδίνο για παράδειγμα. Το ίδιο πολιτισμικό τρίκ σκέφτονται οι ιθύνοντες κάνοντας τους Ολυμπιακούς του 2010 στο ζόρικο Ανατολικό Λονδίνο όπου ήδη έχει στηθεί η υποδομή τους. Ελπίζουν να σπάσουν με όλα αυτά τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί εκεί.
Στην Αθήνα εκκολάπτονται σιγά-σιγά όλα τα φαινόμενα, άναρχα όπως πάντα (ίσως αυτό είναι κατά κάποια έννοια καλό), κάτω απ' τη σκιά μιας ουσιαστικά ανύπαρκτης πολιτικής για το θέμα, έστω κι αυτής της πολιτικής άμβλυνσης του φαινομένου. Ας πούμε κάτι σαν να σπρώξουμε με τη σκούπα τη σκόνη κάτω απ' το χαλί, όπως άκουσα ότι έγινε (τότε ήμουν ακόμη στην Αγγλία) στους Ολυμπιακούς, όπου μοιάζει να έβαλε η πόλη τα καλά της. Τώρα αυτά τα καλά σαπίζουν επάνω στην απλυσιά και το βρώμικο ιδρώτα της.
Οι άνθρωποι της αστυνομίας δεν είναι το κέντρο αυτών των προβλημάτων. Όλοι μας είμαστε εγκλωβισμένοι στο σύστημα συνειδητά ή ασυνείδητα. Και τέλος πάντων προσωπικά δεν θέλω πια να κρύβω την κριτική μου εκτοξεύοντάς την σε ομαδικές ευθύνες. Η αστυνομία, τα κόματα, οι κυβερνήσεις, ο καπιταλισμός, ο σοσιαλισμός, η αναρχία, η απολυταρχία. Φυσικά κι όλα αυτά θα είναι εκεί. Σιγά μη φύγουν, ειδικά, αν εγώ πάθω αμόκ συνειδησιακό και ξαφνικά τρέξω και ριχτώ στη Μενάνδρου προβάλοντας το ανυπεράσπιστο σώμα μου εναντίον των νοτιοασιατών ή όποιων άλλων στέκονται και οικοδομούν τη λούμπεν εγκληματικότητα σε περιοχές, που κάποτε δεν φοβόμασταν να τυπώσουμε τα ωραία κι επικίνδυνα για το τότε status βιβλία μας (βλέπε Γερανίου κι όσοι κοντινοί στην ηλικία μου που πιθανόν να είναι διαβαστεροί καταλαβαίνουν τι εννοώ) ή να αγοράσουμε τα ωραία μας μπαχάρια (βλέπε Σοφοκλέους).
Όμως ας γίνουμε ο καθένας μας πρόσωπα συγκεκριμένα. Σκέφτομαι συχνά, ότι πρέπει να χαίρομαι, γιατί πρόλαβα την ποιότητα ζωής, που είχαμε τη δυνατότητα να φτύνουμε τον κύριο τάδε ή την κυρία δίνα, γιατί έκαναν κάτι που ήταν κοινωνικά επιθετικό. Δεν θα ορίσω την χρονική της στιγμή, πάντως είναι αρκετά πίσω και ίσως κάποιοι από σας να μην είχατε καν γεννηθεί. Αυτό γινόταν σε περιόδους άκρατης αθωότητας.
Προσωπικά προσπαθώ ν' αποτινάξω αυτή την παιδεία της αθωότητας παίρνοντας έμπρακτα θέση ακόμα και στα πιο αστεία πράγματα, διεκδικώντας το δικαίωμα της επιλογής, όπου μπορώ. Είναι το πρώτο σκαλοπάτι και το ανεβαίνω χωρίς μπαστούνι. Αυτό μας βγάζει συχνά έξω απ' το παχνί. Μας θέτει σε ένα είδος μοναξιάς, που μας κάνει να φαινόμαστε σχεδόν Αρειανοί. Ας μη το φοβόμαστε. Σίγουρα η αυτογνωσία κι ο αυτοπροσδιορισμός μέσα στο κοινωνικό γίγνεσθαι δεν μας κάνει μισάνθρωπους. Μας κάνει πιο ουσιαστικούς σε σχέση με τον διπλανό μας κι αυτό ίσως οδηγήσει σε λυτρωτικές σχέσεις, που θ' αλλάξουν και την ουσία του συστήματος του οποίου οργανικό μέρος είμαστε. Αρκεί να πολεμάμε τον αλαζόνα εαυτό μας που θέλει να τα ξέρουμε όλα εμείς και θέλει να επιβάλει αυτά τα όλα και στους υπόλοιπους.
Αυτά από κάποια που είναι κατα κανόνα σιωπηλή και το μόνο που ήθελε, ερχόμενη στην εξαιρετικά ζωντανή συντροφιά σας, ήταν να μοιραστεί το πρώτο έντονο κύμα στενοχώριας των πρώτων ημερών για το χαμένο της ποδήλατο.
Και για να μην ακούγομαι συνέχεια, να εκφράζω μιαν αρνητική ενέργεια, περιμένω με ανυπομονησία το καινούργιο μου IDEAL Multigo αυτή τη φορά κι ανυπομονώ να ξεκινήσω τ΄ αγαπημένα μου δρομολόγια.
Όχι ο γείτονας δεν κλέβει ποδήλατα και κινητά, κλέβει την εφορία η οποία με τη σειρά της σκίζει εσένα. Δηλαδή έχει διαφορά αν θα σου κλέψουν 300 ευρώ σε ποδήλατο ή 300 ευρώ σε επιπλέον φόρους επειδή ο γείτονας είναι λαμόγιο;
Όποιος δεν έχει και μπορεί τα κλέβει από τους άλλους. Είτε ο κλέφτης είναι ασιάτης ναρκομανής είτε ανώνυμη εταιρία δεν αλλάζει κάτι.
δεν διαφωνώ, αλλά, έτσι πηγαίνοντας όλη αυτή την αλληλουχία σκέψεων δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα άλλο , εκτός του ότι, ό,τι και να κάνεις την έβαψες.
Αγαπητή Royaloak,
συμφωνώ απόλυτα με την εξαιρετικής διαύγειας και ακρίβειας ανάλυση την οποία παρέθεσες. Θεωρώ ότι η διελκυστίνδα που στην πραγματικότητα αποτελεί η διαρκής σύγκρουση μεταξύ όλων των ενεργών δυνάμεων μιας δεδομένης ανθρώπινης κοινωνίας, δεν πρόκειται ποτέ να λήξει, να έρθει σε ένα τέλος. Η μέχρι τώρα διάρκεια του φαινομένου μετράται σε χιλιετίες και κατά την εξέλιξή του πόντοι έχουν δοθεί ένθεν και εκείθεν - και στην πλευρά της Συντήρησης αλλά και στης Προόδου. Ο ρόλος μας στην διαδικασία αυτού του τρομακτικού σε μέγεθος (αλλά και περιεχόμενο) παιχνιδιού είναι μικρός - αλλά όχι αμελητέος. Τα πάντα αποτελούν ζήτημα ατομικής ευθύνης, ανεξαρτήτως του τι αποτυγχάνουν ή όχι να πράξουν όλοι οι άλλοι. Το μόνο το οποίο πρέπει να κάνουμε, μετά από τη συνειδητοποίηση αυτής της αδιαπραγμάτευτης πραγματικότητας, είναι να αποφασίσουμε σε ποιά πλευρά του σκοινιού θέλουμε να σταθούμε. Και αυτό είναι θέμα ήθους.
Υ.Γ.: Δεν μπορώ να σταματήσω να ακούω το Guns of Brixton στο μυαλό μου.
Αγαπητή Royaloak
Ίσως γίνομαι κουραστικός. Δεν μπορώ όμως να αντισταθώ από το να εκφράσω και πάλι το θαυμασμό μου προς το πρόσωπό σου καθώς μόλις τελείωσα την ανάγνωση των όσων δημοσίευσες σε αυτό εδώ το νήμα.
Χαίρομαι ιδιαίτερα που το νέο σου ποδήλατο βρίσκεται ήδη καθ' οδόν.
Συνήθως είμαι φλύαρος στα φόρουμ που συμμετέχω. Εδώ απλά θα εκφράσω το σεβασμό και τη χαρά μου όσο μπορώ πιο λιτά.
Σε ευχαριστώ για τα πολύ όμορφα κείμενά σου, συστήνω σε όλους να τα αναγνώσουν προσεκτικά.
Είναι ζόρικη η κατάσταση και αν δεν υπάρξει ευημερία δεν θα καλυτερέψουν τα πράγματα. Είναι πολύ κλισέ οι παρακάτω εκφράσεις αλλά όσο υπάρχει ανισότητα και εγώ τρώω 10 φιλέτα ενώ εσύ πεινάς το έγκλημα θα ζει και θα βασιλεύει.
Έχει νόημα να κάνουν σωστά τη δουλειά τους οι αστυνομικοί αλλά δεν έχει νόημα να ζητάμε περισσότερο έλεγχο, και καταστολή γιατί θα μας πάρει η μπάλα και εμάς.
Παιδιά συμφωνώ με τα περισσότερα που έχουν ειπωθεί με μια και μοναδική εξέρεση...
Οι κλοπές και εγκληματικότητα που δημιουργήται λόγω έλειψης χρημάτων δεν είναι ο κανόνας! Αυτή είναι η εξέρεση...
και θα θέσω ένα πολύ απλό παράδειγμα περι αυτού...
Έχεις πάει την βόλτα σου και σου την πέφτει ο άστεγος που έχει να φάει 5 μέρες και γυαλίζει το μάτι σου απο την πείνα...
σου βγάζει μαχαίρι και σε "γδύνει"... πόσα να σου πάρει στην καλήτερη για αυτόν περίπτωση να έχεις πάνω σου μια 200 και ένα κινητό που κοστίζει άλλα 300 (μιλάμε η χαρά του παιδιού για αυτόν αφου με αυτά μπορεί να επιβιώσει άνετα 2 μήνες...)
Τώρα απο την άλλη μένεις σε ένα σπιτάκι με όλα τα κομφόρ σε μια γειτονιά της αθήνας και σε καποια στιγμή μπουκάρουνε μέσα στο σπίτι σου 5 κουκουλοφόροι και σου λένε (σε εσένα και σε όλους της συνοικάς σου) κοίτα να δεις ωραία μένεις αλλά επειδή είμαστε μάγκες για να σε αφήσουμε ήσυχο σκάσε μια 30 ευρώ...
για να δούμε 5 διαμερίσματα σε κάθε πολυκατοικία 10 πολυκατοικίες σε ένα δρομάκι 10 νουμέρων δηλαδή 200-300 μέτρα max!
5*10*30=1500ευρώ μόνο απο το δρομάκι για φανταστήται τώρα αυτό το δρομάκι να ήταν ο δήμος αθηναίων με 5000000+ κατοίκους, αντί για 30 να ζητάγανε 35 και αντι για κουκουλοφόρει να ονομάζονταν κτηματολόγιο....
Βλέπουμε λοιπόν πως ο Έλληνας έχει μάθει να δέχεται αβίαστα την κλοπή, και να μην ασχολείται και πολύ...
Ο δρόμος είναι κατηφόρα και με μεγάλη κλίση και επειδή ξεκινάμε με ντίζες σπασμένες δεν μας βλέπω καλά αν δεν κάνουμε κάτι όλοι μαζι!
δε βλεπω καμια σοβαρη ανοδο της εγληματικοτητας... τοσα χρονια οι ο ιδιος αριθμος εργατων πεθαινει σε εργατικα ατυτχηματα απο δολοφουνς εργολαβους-αφεντικα, ο ιδιοι ανθρωποι κλεβουν τον ιδρωτα του εργαζομενου και το μετατρεπουν σε μιζες, εξοχικα και κοτερα, η ιδια μειοψηφια ψηφιζει νομους που νομιμοποιουν τη καταστροφη του πλανητη με καθε τροπο... Η ιδια μειοψηφια τροφοδοτει πολεμους(ναι και η ελλαδα εινια σε αυτο το παιγνιδι). Δε βλεπω καποια αυξηση εγκληματικοτητας δηλαδη...σταθερα πραγματα. Μονο μια αυξηση εγκληματικης αδιαφοριας.
Σας την εσπασα τωρα;;; :P
ΥΓ: και για να μη ξεχνιομαστε, ενα μεγαλο μπραβο στους απαλλοτριωτες των σουπερμαρκετ! :)
mhpws ksexnate oti megaliteros kleftis einai to idio to kratos me ta diafora kata kairous xaratsia??an katsw na ta analysw 8a grafw 2 meres.mono to pio prosfato KTHMATOLOGIO...............................................
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Το λάθος μας πιστε'υω είναι, πως την έννοια της αριστεράς την έχουμε εκλάβει σαν κομματική θέση και όχι σαν ανατρεπτικό, δημιουργικό τρόπο σκέψης και γι΄αυτό έχουμε χάσει την αριστερά σαν ουσία. Σ' αυτήν την απώλεια της κριτικής σκέψης οφείλεται κατά την γνώμη μου και η ανάδρομη λειτουργία του φασισμού προς όλους όσους δεν συμφωνούν με την γνώμη μας, πράγμα που δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη σύγχιση στον χώρο της αριστεράς απ' όπου θα μπορούσε να ξεκινήσει κάτι.
Δεν ξέρω αν έχει πέσει στα χέρια σου κανένα βιβλίο του Λιαντίνη. Γράφει λοιπόν, σε ένα σημείο στα ΕΛΛΗΝΙΚΆ ότι, η ουσία της δημοκρατίας δεν είναι να ελεείς (βλέπε μέτρα προς τους οικονομικά ασθενέστερους και λοιπές σκοτεινές κινήσεις) αλλά, να μην επιτρέπεις να υπάρχει η κατάσταση που δημιουργεί τις ανισότητες, άποψη που θεωρώ σαν απόλυτη έκφραση της κοινωνικής δικαιοσύνης. Αν το βρεις πάντως αυτό το βιβλίο ρίξτου μια ματιά.
Την καλημέρα μου.
Παιδιά, μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση που για παράδειγμα κρατικής κλοπής βρήκαμε το κτηματολόγιο. Τόσες και τόσες περιπτώσεις υπάρχουν όπου διεφθαρμένοι κρατικοί λειτουργοί βάζουν χρήματα του κράτους στην τσέπη τους, κι εμάς μας πείραξε το κτηματολόγιο; Που είμαστε η τελευταία χώρα της Ευρώπης που δεν έχει; Το κτηματολόγιο δεν είναι κλοπή, γιατί πραγματικά παρέχει μια υπηρεσία, την ψηφιακοποίηση των ιδιοκτησιών. Κλοπή είναι να σου παίρνουν τα λεφτά χωρίς να παρέχουν υπηρεσία. Επίσης το κτηματολόγιο είναι η τελευταία μας ελπίδα για να πάψουν οι γνωστές οικοπεδοποιήσεις των καμένων δασών. Τα 35 ευρώ που αναφέρθηκαν καλούνται να τα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας (κι όχι κανένας κακομοίρης ή ας πούμε τίποτα φτωχοί ενοικιαστές) προκειμένου να ψηφιακοποιήσουν και να κατοχυρώσουν την περιουσία τους αυτή.
Δυστυχώς κάποιοι παραλογισμοί είναι ιδιαίτερα διαδεδομένοι στη χώρα μας. Παραλογισμός πρώτος: νομίζουμε ότι μπορεί να δημιουργηθεί κάτι από το τίποτα. Δυστυχώς στην πραγματική ζωή αυτό δε γίνεται, τα πάντα έχουν κάποιο κόστος. Από τη στιγμή που πριν δεν είχαμε κτηματολόγιο και τώρα θέλουμε να δημιουργήσουμε, πρέπει να καταβληθεί κόστος. Τώρα το θέμα είναι ποιος θα καλύψει το κόστος αυτό.
Παραλογισμός δεύτερος: νομίζουμε ότι το κράτος βγάζει λεφτά από κάποια μαγική πηγή που αναβλύζει ευρώ και λέμε «να πληρώσει το κράτος» εννοώντας «να μην πληρώσει κανείς». Λάθος φίλοι μου, το κράτος έχει σαν πηγή του τα χρήματα του φορολογούμενου. Άρα όταν λέμε να πληρώσει το κράτος εννοούμε να πληρώσει ο φορολογούμενος. Και εντάξει να πληρώσει ο φορολογούμενος σε κάποιες περιπτώσεις γενικών κοινωνικών αγαθών, αλλά σε άλλες περιπτώσεις πρέπει να βλέπουμε ποιοι καρπούνται το όφελος από τις υπηρεσίες και να το καλύπτουν εκείνοι και όχι ο κάθε φορολογούμενος. (για παράδειγμα θα ήταν άδικο να καταργηθούν τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους και να καλύπτονται από το κράτος, γιατί τότε η κάθε γιαγιά που δεν ταξιδεύει ποτέ με αυτοκίνητο πχ θα πλήρωνε με τους φόρους της για τη συντήρηση των δρόμων αυτών, ενώ τώρα πληρώνουν μόνο αυτοί που πραγματικά τους χρησιμοποιούν)
Άρα μου λέτε ότι για την ψηφιακοποίηση των ακίνητων περιουσιών δεν πρέπει να πληρώσουν 35 ευρώ οι ιδιοκτήτες των περιουσιών αυτών αλλά να πληρώσουν όλοι αδιακρίτως οι φορολογούμενοι, ακόμη και εκείνοι που δεν έχουν καμία περιουσία, που εργάζονται με ένα μικρό μισθό πχ και πληρώνουν τους φόρους τους, όλοι αυτοί πρέπει σύμφωνα με τις γνώμες που ακούστηκαν να πληρώσουν για το κτηματολόγιο. Εμένα αυτό μου φαίνεται παράλογο... Εσάς;
Συμφωνώ μαζί σου knimo. Τα είπες απλά και κυρίως ρεαλιστικά. Πιστεύω κι εγώ ότι ισχύουν αυτά που λες 100%.
"Σύνταγμα της Ελλάδας, άρθρο 24, παράγραφος 2, εδάφιο β΄: Η σύνταξη εθνικού κτηματολογίου συνιστά υποχρέωση του κράτους."
Το ερώτημα είναι απλό:
Γιατί μια δουλειά που έχει ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ευθύνη να την αναλάβει το κράτος,
1ον) της βάζει ειδικό τέλος 35€ και
2ον) την εκχωρεί σε Α.Ε. και κατόπιν σε διάφορους εργολάβους;
Γιατί το κράτος ξαναχαρατσώνει τον πολίτη και του προσθέτει ΑΛΛΗ μία πράξη βεβαίωσης ιδιοκτησίας (πέρα από το υποθηκοφυλακείο και το Ε9);
Γιατι επιβάλλει τέλος στο πρόσωπο και όχι στο ακίνητο, ενώ η ουσία του κτηματολογίου είναι η κτηματογράφηση με βάση το ακίνητο και όχι το πρόσωπο. Κοινώς γιατί πρέπει να πληρώνουν όλοι οι συνδικαιούχοι;
Όχι απλά κλοπή, τεράστια απάτη...
Φίλε Crafty Dog
είναι εξαιρετικό το πώς το υστερόγραφό σου έγινε ο πρώτος κρίκος που με κατεύθυνε σε μιαν αλυσίδα μνήμης και ήρθε άλλο ένα γεγονός σχετικό να θυμηθώ. Κι όσα θα πω στη συνέχεια ξεκινούν απ' το δικό σου υστερόγραφο αλλά απευθύνονται στους φίλους, που προβληματίζονται για την κλοπή εν γένει σαν κοινωνικό φαινόμενο, με σαφή αίτια και ρόλο, απ' αφορμή τις κλοπές ποδηλάτων κι όχι μόνο. Έχουν ειπωθεί όλα γι' αυτό φοβάμαι σε θεωρητικό επίπεδο εδώ και πάρα πολύ καιρό. Δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο, που εμείς μπορούμε να προσθέσουμε. Εμείς αντίθετα καλούμαστε να το βιώσουμε στην τρέχουσα καθημερινότητά μας.
Το γεγονός που θέλω να μοιραστώ μαζί σας σαν εμπειρία είναι ένα από τα πολλά τέτοια στην ιστορία της Αγγλίας απ’ τις αρχές του 19ου αιώνα και ύστερα. Συνέβαινε, στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτέμβρη του 1991. Είχα αφήσει τις καλοκαιρινές διακοπές μου στην Ελλάδα, για να δουλέψω ένα συγκεκριμένο project, που ξεκινούσε με την ανάγνωση κι ανάλυση ενός βιβλίου, για το οποίο ομολογώ ότι δεν είχα ιδιαίτερο οίστρο. Έκανε εξαιρετική ζέστη για τα δεδομένα της Αγγλίας και δραπέτευα στο κοντινό μου πάρκο για να διαβάσω από το πρωί ως τη δύση του ήλιου, αλλά κυρίως για ν’ αποφύγω τη ζέστη του χειμωνιάτικου σπιτιού μου. Κάθε βράδυ εκείνες τις μέρες έβλεπα στις ειδήσεις, να ξετυλίγεται μια παράξενη κατάσταση στην Οξφόρδη, που ως σήμερα το πρωί θεωρούσα, ότι ήταν το ξέσπασμα των πιτσιρικάδων, κάτω απ’ την επήρεια της παρατεταμένης ζέστης. Αυτή ήταν τουλάχιστον η αιτιολόγηση, που μας πρόβαλαν τα μέσα. Τι γινόταν; Οι πιτσιρικάδες έκλεβαν αυτοκίνητα κι επιδίδονταν σε αγώνες ταχύτητας, υπό τα όμματα των γειτόνων τους, που βρήκαν όλο αυτό εξαιρετικά διασκεδαστικό και το παρακολουθούσαν καθημερινά κάνοντας πικ-νικ με BBQ και μπύρες. Η αστυνομία το θεώρησε σαν μέγιστη προσβολή για το ρόλο της. Οργάνωσε κι αυτή λοιπόν τις επιδρομές της, που όπως καταλαβαίνετε κατάληγαν καθημερινά σε επί της ουσίας εμπρηστικά γεγονότα. Σήμερα το πρωί λοιπόν, διαβάζοντας το μήνυμά σου Crafty Dog, μπήκα στο διαδίκτυο κι αναζήτησα πιθανές πληροφορίες γι’ αυτά τα γεγονότα. Δεν βγήκε κάτι από εφημερίδες ή ότι άλλο, αλλά βγήκε το υλικό μιας μπροσούρας της εποχής μάλλον από αναρχικούς της πόλης, με τον τίτλο ‘Το Πανεπιστήμιο, το εργοστάσιο αυτοκινήτων και η εργατική τάξη’. Για όσους διαβάζουν αγγλικά παραπέμπω: http://libcom.org/library/univeristy-car-factory-working-class- ή www.endangeredphoenix.com το λήμμα class struggle histories/ Oxford riots,1991. Για όσους δεν διαβάζουν αγγλικά θα επικεντρωθώ στα κομμάτια της μπροσούρας που πιθανόν να μας βοηθήσουν να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για μας. Είναι γνωστό ότι στην Οξφόρδη το κέντρο ενδιαφέροντος είναι το Πανεπιστήμιό της που από την δημιουργία του κι ως σήμερα φιλοδοξεί οι απόφοιτοί του να είναι ο ανθός της εξουσίας της χώρας. Κάποια στιγμή ιδρύθηκε στην πόλη κι ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων το οποίο χρειαζόταν το εργατικό του δυναμικό. Έτσι ξαφνικά στην πόλη συνυπήρχαν οι προνομιούχοι γόνοι των μεγαλοαστικών κι ευγενών οικογενειών μαζί με τους πληβείους. Είναι προφανές ότι ο βίος των πρώτων υπήρξε προκλητικός απέναντι στους δεύτερους οι οποίοι εμφανίζονται σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα (κάθε Κυριακή πρωί ας πούμε) να καταχερίζουν και να ρίχνουν στο ποτάμι της πόλης όποιον φοιτητή έκανε το λάθος να κυκλοφορεί εκείνη την ώρα μπροστά τους. Αυτό έχει καταγραφεί σαν η μάχη της πόλης (town) με την τήβεννο (gown). Αργότερα οι περιοχή και τα οικήματα που στέγαζαν τους εργάτες άρχισαν να κατοικούνται από εύπορους γιάπις, όπως πολύ συνηθίζεται διεθνώς απ’ αυτή την ομάδα ανθρώπων, που πήζοντας στα γραφεία τους αναζητούν τρόπους ζωής μη συμβατικούς, σε περιοχές λούμπεν ή βιομηχανικής χρήσης. Τα παλικάρια του 1991 δεν έκλεβαν παρά τα δικά τους αυτοκίνητα κτλ. κτλ. διαιωνίζοντας εν αγνοία τους έτσι αυτό που οι προγενέστεροι προλετάριοι έκαναν. Στη περίπτωση της Οξφόρδης, λοιπόν έχουμε μία καραμπινάτη και πασιφανή ιδεολογική κόντρα με ταξικά κίνητρα. Δεν ξέρω όμως, όλοι όσοι στην κουβέντα, που προκάλεσε το αρχικό μου μήνυμα, απ’ τη μια φωνάζουν για καταστολή κι απ’ την άλλη κατά κάποιο τρόπο δικαιολογούν κι ανάγουν το φαινόμενο των κλοπών ποδηλάτου, τη Μενάνδρου κι ό,τι άλλο ήθελε προκύψει σχετικό με μιαν αντίστοιχη κόντρα ιδεολογικής προέλευσης, αποκατάσταση κάποιου είδους υλικής ανισότητας, ακόμα δε πιο τραβηγμένο ταξικής σύγκρουσης. Ας έρθουμε στα ίσια μας κατά κάποιο τρόπο. Ψύχραιμα σκέφτομαι, ότι αυτές οι κουβέντες μας αποπροσανατολίζουν ίσως απ’ το να δούμε την πιθανότητα κάποιοι να μην θέλουν πολλά ποδήλατα σ’ αυτή την πόλη, κάποιοι άλλοι να χρειάζονται ένα δυναμό και να το κλέβουν έτσι απλά, ή να αρπάζουν τον μπροστινό τροχό, όπως είδαμε στην τελευταία αγγελία. Επειδή το φαινόμενο κλοπής ποδηλάτου είναι σε μία έξαρση τελευταία, ας σταθούμε αλληλέγγυοι με τα θύματα κλοπής, ας μην σνομπάρουμε την πενηντάρα κυρία και τον πόνο της ή όποιον άλλο την παθαίνει όπως εγώ (βλέπε τα τελευταία μηνύματα στη σειρά του αρχικού μου μηνύματος με τίτλο μια ακόμη κλοπή). Ας έχουμε τεντωμένες κεραίες, ας επικοινωνούμε κάθε είδους κλοπή, για να μπορέσουμε να βγάλουμε κανένα ουσιαστικό συμπέρασμα, αντί να φτάνουμε σε ακραίες λεκτικές ανταλλαγές. Μην ξεχνάτε τη χαρά του ποδηλάτου. Το δικαίωμα στη χαρά του και την περιφρούρηση αυτού του δικαιώματος. Το ερώτημα που θέτω εγώ είναι ΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ; ΕΙΝΑΙ Η ΚΛΟΠΗ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ; Στο σημείο που κλέψαν το δικό μου υπάρχει άνθρωπος που έχασε και το δικό του. Με είχε επροειδοποιήσει λίγες μέρες πριν. Έγρήγορση λοιπόν για να δούμε τι παίζεται.
μη μας βάζεις ψύλλους στ' αυτιά, γιατί με την αναλγησία του κράτους και την έχθρα που δείχνει σε ο,τιδήποτε κάνει τον πολίτη να ζει σαν άνθρωπος (δέντρα , πάρκα κ.λπ.) δεν θέλει και πολύ να το πιστέψουμε.
Eaglos λες ότι το κράτος έχει συνταγματική ευθύνη να δημιουργήσει το κτηματολόγιο. Ωραία, πρέπει να το κάνει. Δεν απαντάς όμως στην ερώτηση ποιος θα πληρώσει το κόστος. Η νεράιδα του παραμυθιού σίγουρα όχι. Ή θα το καλύψει ο κάθε φορολογούμενος, με την αύξηση των φόρων ή ο ιδιοκτήτης του ακινήτου με την πληρωμή 35 ευρώ. Τώρα σε λεπτομέρειες τύπου κατ’ άτομο ή όχι δεν μπορώ να μπω γιατί δεν γνωρίζω. Το κόστος πάντως πιστεύω ότι πρέπει να βαρύνει τους ιδιοκτήτες και όχι τον κάθε εργαζόμενο και φορολογούμενο.
Τέλος το κτηματολόγιο απ’όσο ξέρω δεν είναι άλλη μια πράξη βεβαίωσης ιδιοκτησίας, γιατί είναι ψηφιακό και δεν επιδέχεται φαλκίδευση των στοιχείων, δηλαδή δεν μπορεί ο κάθε οικοπεδοφάγος να διεκδικήσει έκταση που δεν του ανήκει. Γι’ αυτό αποτελεί σημαντικό όπλο κατά του γνωστού κυκλώματος εμπρηστών-οικοπεδοφάγων-κατασκευαστών.
Δεν λέω εγώ ότι το κράτος έχεις συνταγματική ευθύνη. Το ίδιο το Σύνταγμα το λεει αυτό.
Τα έξοδα να τα καλύψει η νεράϊδα του παραμυθιού με τα λεφτά που μασουλάει τα τελευταία 20 χρόνια από ταμεία, πακέτα στήριξης κλπ. Πές μου ότι δεν έχει λεφτά το κράτος να τρελαθώ τελείως..... Στην τελική ποιός ο λόγος να πληρώσουμε λεφτά σε μια Ανώνυμη Εταιρία για μια Συνταγματική Υποχρέωση του κράτους;
Το μέτρο είναι καθαρό εισπρακτικό και φαίνεται από αυτό που έγραψα ότι για ένα χωράφι θα πρέπει να πληρώσουν ΟΛΟΙ οι ιδιοκτήτες του. Δηλαδή αν έχεις εσύ ένα χωράφι στα 5 με τα ξαδέρφια σου θα πληρώσετε 5x35 για να δηλωθεί το ίδιο πράγμα 5 φορές....
Φυσικά και πρέπει να αποκτήσουμε κτηματολόγιο αλλά όχι έτσι, όχι μέσα στο καλοκαίι, όχι τώρα που το δημόσιο κατεβάζει ρολά, όχι με την απειλή "πλήρωσε τώρα γιατί μετά θα έχεις πρόβλημα"...
να καταχυρώσει τίτλους που δεν έχει (σχετικά με το κτηματολόγιο που υποτίθεται ότι αποτρέπει τον οικοπεδοφαγο) ή όποιοσ προλάβει ν αοικοπεδοφάει πρόλαβε
Πώς γνωρίζει το κράτος τις αντοχές μας στα οικονομικά, δηλαδή, πώς ξέρει πόσο μπορεί να μας πατήσει κάθε φορά;;;
Σημειώστε τα άτυπα στοιχεία που εξετάζουν και βλέπουν πόσο μπορούν να μας κοπανήσουν:
1. δαπάνες σε τυχερά παιχνίδια ΤΖΟΚΕΡ, ΣΤΟΙΧΗΜΑ κ.λπ. πρόκειται για διαθέσιμο εισόδημα, που αντί να πηγαίνει σε βιβλία για το παιδί, πάει στην συντήρηση της ελπίδας του μπαμπά για ένα καλύτερο αυτοκίνητο. Επίσης , κάντε έναν κόπο να δείτε τους τζίρους των καζίνων στην Ελλάδα, αλλά, προοδευτικά τα τελευταία πέντε χρόνια. Θα μείνετε ξεροί!
2. δαπάνες ανά οικογένεια σε κινητά. Πρόκειται για μια δαπάνη που μόλις έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας. Λογαριάστε, τρία κινητά σε κάθε σπίτι, επί δώδεκα μήνες και θα βγάλετε έναν ολόκληρο μισθό που δαπανάται σε άχρηστες επικοινωνίες σε ποσοστό τουλάχιστον 70% (ανούσια τηλεφωνήματα που θα μπορούσαν να έχουν παραληφθεί ή να έχουν γίνει απ' το ΄σπίτι).
3. τις πωλήσεις των "περιττών" ηλεκτρικών συσκευών, δηλαδή, τηλεοράσεις plasma, home theater, projectors, xbox, playstation κ.λπ. Απλώς, σκεφτείτε ότι, αν πριν από μερικά χρόνια σας έλεγε κάποιος ότι θα δώσεις, σε ελληνικά λεφτά, εκατόν πενήντα χιλιάδες για να παίζεις μπλιμπλίκια στο σπίτι σου, θα τον έπαιρνες με τις λεμονόκουπες.
4. τα έσοδα των διαφόρων καφέ, καφετεριών, κλαμπ κ.λπ. όταν ο καφές έχει 4 ΕΥΡΩ. Πολύ απλά, σημαίνει ότι, η αγορά όχι μόνον έχει ανελαστική ζήτηση, αλλά, πως αυτοί που καταναλώνουν δεν έχουν καταναλωτική συνείδηση.
5. τα μερίδια του διαθέσιμου εισοδήματος που πάνε σε φαγητό έξω ή σε delivery. Δεν έχουν καμμία σχέση με τα ποσά που δαπανώνταν δέκα χρόνια πριν. Θυμηθείτε ότι, του Ψυρρή, το Γκάζι, η Καισαριανή και άλλες μεζεδόπληκτες περιοχές δεν υπήρχαν και τώρα υπάρχουν μαγαζιά το ένα δίπλα στο άλλο και μάλιστα με μεγάλα ποσοστά πληρότητας.
6. τα έσοδα των internet cafe. Μην γελάτε, πρόκειται για μια νέα τεράστια δαπάνη που ούτε αυτή υπήρχε. Απλώς, η πιτσιρικαρία αντί να πάει για μπάσκετ, πάει και αποβλακώνεται στο internet cafe (διαβάστε τι έχει γίνει διεθνώς με το world of warcraft για παράδειγμα). Επίσης, ο μπαμπάς, προτιμάει το καμάρι του να είναι κάπου που μπορεί να το ελέγχει, παρά να μην ξέρει πού γυρνάει, βγάζει λοιπόν, τέσσερα ΕΥΡΩ και τα διαθέτει για να ησυχάσει για τρεις ώρες απ' την σκοτούρα του παιδιού.
7. τα έσοδα των ασφαλιστικών εταιρειών, "ημιπεριττό" έξοδο που ούτε αυτό υπήρχε πριν μερικά χρόνια.
Σταματάω εδώ. Η λίστα είναι μεγαλύτερη, αλλά, θα γίνω ακόμη πιό κουραστικός.
Δεν μιλάω για δάνεια και κάρτες γιατί αυτό δεν είναι διαθέσιμο εισόδημα, αλλά, επισφαλής δαπάνη (οι εταιρείες όμως δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο να χάσουν τα λεφτά τους, απλώς, γιατί τα έχουν ασφαλισμένα με ποσοστό επί της αξίας των προϊόντων που επωμιζόμαστε πάλι εμείς).
Είμαστε τυφλοί, δείχνουμε τα χαρτιά μας και νομίζουμε ότι, είμαστε ελευθεροι να επιλέγουμε αυτό που μας αρέσει από τη αφθονία που μας περιτριγυρίζει.
Κοροϊδάρες....κάποιος μας βλέπει, μας μετράει και μας την σφηνώνει (την φορολογία) λίγο-λίγο για να μην φωνάξουμε...
Αγαπητή Royaloak,
διάβασα με προσοχή το κείμενο στο οποίο παραπέμπεις. Αποτελεί, νομίζω, μία ακόμα έξοχη εικονογράφηση της ζοφερής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η βρετανική εργατική τάξη εδώ και πολλές εκατοντάδες χρόνια. Όπως όμως προκύπτει από τη μπροσούρα και όπως πολύ σωστά παρατηρείς, ο πυρήνας του προβλήματος δεν έγκειται σε αυτά καθεαυτά τα παθήματα των εργατών του Blackbird Leys (τα οποία άλλωστε είναι κοινά με εκείνα όλων των εργατών ανά την υφήλιο) αλλά στην τρομερά έντονη φύση των συγκρούσεων μεταξύ της δικής τους και της άρχουσας τάξης. Η διαστρωμάτωση της Αγγλικής κοινωνίας περιείχε πάντοτε το στοιχείο της εξόφθαλμης ανισότητας των τάξεών της και της επακόλουθης, διαρκούς και πολύ συχνά βίαιης, πάλης ανάμεσά τους. Αυτή η παθολογία εξηγείται, κατά κύριο λόγο, μέ βάση το γνώμονα της ιστορικής μελέτης. Από την άλλη, η δική μας κοινωνία, παρά το γεγονός ότι έχει βιώσει περιόδους οξείας εσωτερικής έντασης και ανισορροπίας, δεν μπορεί να ειπωθεί ότι αποτελεί μοντέλο συστήματος που χαρακτηρίζεται από αιματηρές ταξικές διαμάχες. Αυτή είναι μια πιο γενικής φύσεως παρατήρηση η οποία προκύπτει από μια πρόχειρη σύγκριση μεταξύ των δύο κοινωνιών. Σε ό,τι αφορά την παρατήρησή σου για τον συσχετισμό του φαινομένου των εγχώριων κλοπών ποδηλάτων και κάποιου είδους ιδεολογικά τροφοδοτούμενης δραστηριότητας θα με βρείς σύμφωνο. Έχω την εντύπωση ότι αυτό με το οποίο έχουμε να κάνουμε εδώ είναι μικροκλοπές που αποσκοπούν στην εξασφάλιση των βασικών αναγκών αυτών που τις διαπράττουν. Σχετικά με το ερώτημα που θέτεις, νομίζω ότι η πλειοψηφία των κατοίκων της πόλης μας Δεν Θέλει ποδήλατα στους δρόμους. Εάν τα ήθελαν, θα τα οδηγούσαν οι ίδιοι. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω κατά πόσον υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο το οποίο προβλέπει την εσκεμμένη μείωση των αριθμών μας μέσω της κλοπής των δίτροχων φίλων μας (και για να είμαι ειλικρινής, δεν θεωρώ ότι υπάρχει), αλλά σε κάθε περίπτωση το πρόβλημά μας είναι απόλυτα πραγματικό και για να το αντιμετωπίσουμε δεν έχουμε την υποστήριξη κανενός επίσημου φορέα ή θεσμού. Η αποστασιοποίηση αυτή από μόνη της συνιστά υπονόμευση. Θέλω να πιστεύω πως τα πράγματα θα βελτιωθούν. Μεχρί τότε, φροντίζετε καλά τα ποδήλατά σας και τους εαυτούς σας. Και παρεμπιπτόντως, με γεια για τον καινούριο σου φίλο Royaloak.
Φίλε Φίδι :),
προσυπογράφω τις επισημάνσεις σου, οι οποίες, όπως ο ίδιος λες, είναι μόνο ορισμένες από τις δεκάδες της λίστας. Γνωρίζουν, το κράτος και οι λοιποί κερδοσκοπικοί μηχανισμοί, τις κινήσεις του μέσου πολίτη διότι γνωρίζουν τις θεμελιώδεις του επιθυμίες. Η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού διαγράφει απολύτως προδιαγεγραμμένες τροχιές γύρω από απολύτως συγκεκριμένες ανάγκες μέσα σε ένα απολύτως ελεγχόμενο σύστημα - την πόλη. Η δουλειά που έχουν να κάνουν οι κύριοι αυτοί είναι σκανδαλωδώς εύκολη. Και αλίμονο σε όσους θεωρούν πως έχουν τον έλεγχο των ζωών τους.
έστω και αργά (μικρή περιπέτεια υγείας λόγω στρές) σ' ευχαριστώ για τις ευχές και για όλα τ' άλλα, που γράφεις. Όσα έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα (κλοπή ποδηλάτου, επίσκεψη στην αστυνομία, άγονες κι απελπιστικές επισκέψεις στην Μενάνδρου) και η επικοινωνία μου μαζί με όλους σας είχαν κάτι εξαιρετικά θετικό. Να εμβολίσουν σκέψεις και προβληματισμούς μέσα στην εντατική καθημερινότητά μου, με την δυναμική αντίστοιχων προβληματισμών χρόνων πίσω και δεν λέω της νεότητάς μου, γιατί πέρα απ' τις σωματικές φθορές της ηλικίας μου, τουλάχιστον για την ώρα έχω μπορέσει να μην κλειστώ σε συμβάσεις, που οι γύρω μου συνομίληκοι έχουν βυθιστεί άθελά τους, έστω κι αν έχουν κρατήσει το επίχρισμα κάποιας προοδευτικότητας. Σας ευχαριστώ όλους γι' αυτό. Σε ανταπόδωση, επιτρέψτε μου, να σας παρουσιάσω τον καινούργιο μου φίλο (IDEAL Multigo), ένα κατάμαυρο ποδήλατο (θα μπορούσα να το βαφτίσω Βlack Βeauty, μια και μου θύμισε το γνωστό μαύρο άλογο, του ομώνυμου βιβλίου), εμφάνισης σχετικά παλιομοδίτικης, με τα φτερά του και τις ωραίες του λεπτομέρειες. Nothing fancy or whatever. It suits me nicely. Λιτό με μία εξαιρετική αίσθηση πληρότητας, το λίγο που το ταξίδεψα. Λόγω του ότι ακόμα βρίσκομαι σε μία σχετική αστάθεια (Ίλλιγγος είναι το πρόβλημα των ημερών) δεν έχω κάνει ακόμα την μεγάλη βόλτα. Παρ' όλα αυτά το έφερα απ' το ποδηλατάδικο στο εργαστήρι μου, όπου το έχω κλείσει κάνοντας μικρές διορθωτικές παρεμβάσεις πρακτικού χαρακτήρα, σαν ανάπαυλα στην ρότα της δουλειάς, κάτι σαν χάδια. Και τώρα η ερώτηση της πρωτάρας. Υπάρχει κάποιος ανάμεσά σας που να έχει το ίδιο ποδήλατο; Θα μπορούσε να μου πεί την δική του εμπειρία και πόσο μακριά έχει πάει μ' αυτό; Έγώ έκανα αυτή την επιλογή σκεφτόμενη την χρήση του και σε αγροτικούς δρόμους, εννοώντας χωματόδρομους κλπ. Πάντως όχι βουνό ή κάτι τέτοιο. Πεδινά, χωρίς να αποκλείονται κάποιες γερές ανηφόρες και κατηφόρες, όπως πχ στην Άνδρο, όπου πηγαίνω συνήθως. Τον Πρωτέα μου δεν τον είχα ταξιδέψει. Στείλτε μου αν θέλετε γνώμες κι επίσης, τι είναι τα αντικλεπτικά, που πήγε να πάρει ο φίλος στην Αριστοτέλους 10, ήρθε vis à vis με τον ενδιάμεσο, έπαθε αμόκ και τον καταχέρισε; Όπως βλέπετε έχω ήδη ενημερωθεί για τα κεφάλαια, που έχασα. Πολύ λυπάμαι Webmonster, που η λίστα σου με κλεμμένα κοντεύει να γεμίσει. Ας κρατήσουμε την ψυχραιμία μας κι ας μην θέτουμε τον εαυτό μας σε ρίσκο. Τους χαρίσαμε (;) τα ποδήλατά μας, όχι και τους εαυτούς μας. Από έμφυτη διαστροφή και ίσως μερικές φορές μανία, εγώ θα σκεφτόμουνα την προσπάθεια, να γίνει συστηματική περισσυλλογή στοιχείων, αξιολόγηση και ίσως διεξαγωγή κάποιων συμπερασμάτων, που να βοήθαγαν σε μια επικοινωνιακού χαρακτήρα τοποθέτηση του προβλήματος. Μία δημοσιότητα σοβαρή κι επουδενί εμπλοκή σε δακρύβρεχτα τηλεοπτικά background, όπως διάβασα σε μερικά μηνύματα. Για να προωθηθεί αυτό θα πρότεινα αφισέττες παντού, σ' αυτή την περίπτωση με ένα δυναμικό κι έξυπνο concept (υπάρχουν ευφάνταστοι γραφίστες ανάμεσά μας;), που να μην ξεχνάει κανείς και που να παροτρύνει όσους χάνουν ποδήλατα να δηλώνουν στον κατάλληλο χώρο του site, την απώλειά τους με τα σχετικά στοιχεία. Φυσικά δηλώνοντας εμπιστευτικά και κάποια στοιχεία ταυτοποίησής τους, για να μην έχουμε επέλαση ενδεχομένως καλόβουλων ή και κακόβουλων παρεμβολών. Που, Πώς, Πότε κλπ. Αγαπητέ Webmonster, αφού ήδη ο χώρος που μας χάρισες στο site γίνεται κατά κάποιο τρόπο όλο και πιο 'δημοφιλής' κι αφού αντιλαμβάνομαι, ότι είσαι ο pc expert, είμαι σίγουρη, ότι θα μπορούσες να σκεφτείς την ανάλογη εξέλιξη αυτού του χώρου. Εγώ μπορώ να βοηθήσω στην διαδικασία που προανέφερα, αν αυτή αποφασιζόταν. Ωστόσο, επειδή είμαι καινούργια στην παρέα σας, δώστε μου μιαν ιδέα, για το πώς μπορώ να λειτουργήσω πιό οργανικά μαζί σας και σύμφωνα πάντα με τις δυνατότητές μου. Για παράδειγμα είναι αδύνατον να δείρω (αυτό είναι γενικό χιουμοριστικό σχόλιο και λεπτής χρειάς αυτοσαρκασμός). Καιρού και διακοπών επιτρεπόντων, θα προσπαθήσω να έρθω στις προκαθορισμένες εκδηλώσεις του Αυγούστου, ελπίζοντας να σας γνωρίσω από κοντά.
Αγαπητή Royaloak
Σου εύχομαι κατ' αρχάς καλοτάξιδο το καινούργιο σου ποδήλατο. Δεν θα πω πάλι κάποια επαινετικά λόγια για τη συγγραφική σου δεινότητα, φοβάμαι ότι σε φέρνω σε δύσκολη θέση.
Σε προσκαλώ όμως, αν νομίζεις ότι η σωματική σου κατάσταση το επιτρέπει, στην αυριανή μας βόλτα κατά μήκος της παραλίας. Από το Φάληρο μέχρι τη Βούλα. Παίρνεις τον Ηλεκτρικό και έρχεσαι και μας συναντάς, μια παρέα που περιλαμβάνει ποδηλάτες με όχι ιδιαίτερη πείρα. Η διαδρομή έχει το καλό ότι αν νοιώσεις πως δεν μπορείς να την ακολουθήσεις, επιστρέφεις ανά πάσα στιγμή με το Τραμ. Αν επιθυμείς να συμμετέχεις (και οποιοσδήποτε άλλος) υπολογίζουμε να βρισκόμαστε γύρω στις 10 το πρωί στο σταθμό Φαλήρου του ΗΣΑΠ ερχόμενοι από τα βόρεια.
Σου εύχομαι και πάλι να είναι το νέο σου ποδήλατο καλοτάξιδο.